Психотерапевтік қызметтің жетілдіру әдістерін анықтау
Жоспар
Кіріспе 3
1.Әлеуметтік педагогтың психотеропевтік қызметтің орындау техналогиясы. 5
1.1 Әлеуметтік педагогтың психотетапевтік қызметтерін орындау. 10
1.2.Психодраматикалық бодибилдинг әдісінің қолдануы. 15
2. Әлеуметтік педагог мамандарының әлеуметтік профилактикалық және реабилитациялық
2.1 Қиын балалардың тұлғалық бейнесін зерттеу. 18
2.2 Құқық бұзушы жасөспірімдер топтарының жіктелуі. 23
2.3 Қолайсыз күй шешу әдістері. 24
Әлеуметтік педагогтың кәсіби портреті. 28
3.1 Әлеуметтік педагогтың әлеуметтік ролі. 30
Қорытынды 33
Әдебиеттер тізімі 35
Кіріспе
Әлеуметтік педагог, баларға, жасөспірімдерге, қоғамның ересек адамдарына әлеуметтік-педагогикалық
Коррекциялық қызмет:
Отбасының, әлеуметтік қоғамның әсерімен тәрбиеленушіні каррекциялау;
Жағымды әсерлерді күшейтеді немесе басады, жағымсыз әсерлерді бейтараптайды
Оқушының өзін-өзін бағалауда, топта, сыныпта, өз қатарында алатын
Психотерапевтік қызмет:
Баланың елгезек тепе-теңдігін, сезімін, уайымын күту;
Баламен, жасөспіріммен, ересек адаммен сенімдік қарым-қатынас орнатады;
Баламының өзіндік санасына, эмоциясына вербалдық және вербалдық емес
Деприссиялық күйді, тұлға аралық шиеленісті шешуге көмектеседі;
Адамның өз-өзіне деген, қоғамға деген, өмірге деген қрым-қатынасын
Балаға шаттық, жеңіс жағдайын ұйымдастырады.
Әлеуметтік-профилактикалық қызмет:
Балаларда, жасөспірімдерде байқалатын девианттық, диликвиенттік мінез-құлыққа қарсы жүйелік
Өнегелі-заңға сүйенген тұрақтылықтың қалыптасуына әсер ету;
Реабилитациялық қызмет:
Бостандығынан айырылған жерлерден келген адамдарға, әлеуметтік дезадаптация формасындағы
Қайта тәрбиелеу-бұл әң алдымен баланың әлеуметтік өмірдегі құнды
1.Әлеуметтік педагогтың психотеропевтік қызметтің орындау техналогиясы.
«Психотерапия» термині грек тілінен аударғанда «жанды күту» деген
Белухин, психотерапиялық қызмет бағытының мәнін аша: «Психотерапевтік қызметінің
Клиникалық психотерапия бөлінеді (психотерапияда мына әдістер қолданылады: гипноз,
Әлеуметтік педагогтың психотерапевтік әрекеті-бұл баламен тіл табысу, достары
Осы жағдайдан шыға отырып қарым-қатынас пен мінез-құлық өзгере
Топтық психотерапияның негізі кіші топтардың тұлға аралық әсерінің
Топтық психотерапия отбасылық, іс-әрекет бірлестілік және ойындық психотерапия
Қазіргі уақытта психотерапияда көптеген бағыттар, әдістер (техникалар, техналогиялар)
Психотерапевтік әсердің таңдауы клиенттің мінез-құлқының ауытқуынан ғана емес,
Міндеттер:
Психотерапевтік қызметтің мәнін ашу;
Психотерапевтік қызметтің жетілдіру әдістерін анықтау;
Тәрбиеленушілермен бірлесе отырып психотерапевтік қызметіндегі кәсіби білімін жетілдіру
Дәріс жоспары:
Психотерапевтік өызметтің мәні;
Психотерапевтік қызметін жетілдірудің әдісі, үлгісі және тәсілдері;
Әлеуметтік педагогтың ұйымдарды оқыту мен психотерапевтік тренингтерді жүргізу;
Тәжірибелік тапсырмалар:
Бірінші тапсырма.
Әдеуметтік педагогтың психотерапевтік қызметіндегі білімін өзәкрендіру;
«Бала жанын күту» осы сөз тіркесін қалай түсінесіз?
«Психотерапия», «психотерапевтік әсер», «психотерапевтік әрекеттестік», «психотерапевтік көмек», «психотерапевтік
Екінші тапсырма.
Жетілдірудің жолдарын және мәнін ашу: индивидуалдық психотерапия-бірінші микротоп,
Үшінші тапсырма.
Психодрама жүргізуіндегі техналогияларымен және әдістерімен танысу(психодрамалық бодибилинг, ән
Төртінші тапсырма.
Тақырып бойынша психологиялық-педагогикалық әдебиеттерді оқу.
Бесінші тапсырма
Жаттығуды орындау.
Жұпқа бөлу: біріншісі кеңесші-психотерапевтің (ықпал етуші) орнына, ал
Кеңесші мен клиенттің әрекеттесуін ұйымдастыру. Осы кңестің нәтижесін
Алтыншы тапсырма.
Психологиялық-педагогикалық тесттердің көмегімен әлеуметтік-педагог мекеме тәрбиеленушісінің үрейлік деңгейін
Өзіңіздің үрейлік деңгейіе анықтау және оған қортынды жасаңыз.
Жетінші тапсырма.
«Шаттық күнтізбесі» атты күнделік әдісіне өзіне және өзінің
Сегізінші тапсырма.
Психотерапиялық қызметінде қолданылған әдістерін көрсету. Мысалы: ойын терапиясы-бірінші
Әлеуметтік педагогикалық тәжірибиеде тәрбиеленушімен жұмыста психотерапиялық технологияны қолдану.
Тоғызыншы тапсырма.
Микро топтарда ойындық психотерапевтік әсерлерді ұйымдастыру.
1.1 Әлеуметтік педагогтың психотетапевтік қызметтерін орындау.
Ойын терапиясы-ойынның бірнеше түрлері қоданылады. Бұл белгілі бір
Ойында бірнеше бейнелерді қолдану психологияда бірқатар артықшылықтар бар.
Психолог басшылығымен директивтік және еркін ойнды ұйымдастыруға болады.
Регресивтік дегеніміз ол яғни өзінен кіші жасқа сай
Реалистік ойын баланың қалауы мен қажеттілігіне емес, объективтік
Агресивтік ойындарда, ол яғни қылмысты, су тасқыны, соғысты,
Осы ойындарда балалар өзінің басынан өткен жағдайларға қайта
Баланың сублимациясының дамуына ойында бейқұрылымдық материалдар қолдануы мүмкін(су,
Реабилитациялық бағдарламада балалардың өзіндік армандарын сыртқа шығаруына бағытталатын
Осы жұмыс бізге беймәлім ойыншық зақымын жеңіп шығуына
Ән терапиясы-балалармен жұмыстағы ән шығармаларына және музыкалық аспаптарын
Мазасыздық және үрейлік танытатын балаларға бұл терепияны ойнмен
Ән терапиясын қолданғанда баланың өзін өзектендіруіне көмектеседі, өзінің
Егер бұл терапияда музыкалық аспаптар қолданса психологтың жұмысы
Библиотерапия-бұл әдістің мақсаты балаға кітап арқылы әсер ету
Логотерапия- сөйлуе терапия әдісі балалармен сөйлесуді негіздейді. Сонымен
Арттерапия-бұл терапияда өнер қолданылады. Осы мақсатпен қолданбалы өнер
Куклатерапия- қуыршақ драмотизициясы қолданылады. Үлкендер балаларғы мыңызы бар
Моритатерапия-бұл әдісте, бала қоршап отырған ортаға жағымды әсер
Гештальттерапия-психологтың баламен индивидуалдық жұмыста қолданылады, яғниашылып сөйлесу немесе
Мінез-құлық психотерапиясы- қорқыныш сезімін жүйелі түрде шектеу. Осы
Еркін сөздік ассоциация әдісі. Бұл әдіс әрбір оқиғаларды
Осы әдістің көп қырлылығы ол бір нәрсені ала
1.2.Психодраматикалық бодибилдинг әдісінің қолдануы.
Протогонист дененің мүшелеріне рольдер таңдау үшін көмекші «Эго»
Барлық мүшелерді сұрастырып біткеннен кейін дене дайын болады.
2. Әлеуметтік педагог мамандарының әлеуметтік профилактикалық және реабилитациялық
Әлеуметтік педагог тәжірибесінде қиын балалармен, девианттық, деликвиенттік мінез-құлықтағы
Профилактикалық
Реабилитациялық
Әлеуметтік педагогикалық профилактикалық және реабилитациялық қызметтері балалардың мінез-құлқымен,
Егер әлеуметтік тәрбиеленушінің жақсы қасиеттердің қалыптасуына көп көңіл
Қайта тәрбиелеу-бұл әң алдымен баланың әлеуметтік өмірдегі құнды
Міндеттер:
Әлеуметтік профилактикалық және реабилитациялық қызметінің мыңызымен тағайындағанын анықтау.
«Қиын балалар», «дивианттық мінез-құлық», «диликвиенттік мінез-құлық», «реабилитация», «профилактика»
Балалардың дивианттық мінез-құлық жасайтын бір қатар себеп жиынын
«Қиын балалар» және дивианттық мінез-құлық бар балалардың ерекшелігі
Мінез-құлықтарында ақаулары бар балалармен профилактикалық және реабилиациялық жұмыстағы
Сабақ жоспары:
«Қиын балалар», «дивианық мінез-құлық», «диликвиенттік мінез-құлық» ұғымының маңызы.
Мінез-құлықтарында ауытқуы бар балалармен әлеуметтік педагогтың профилактикалық, реабилитациялық
Профилактикалық және реабилитациялық жұмыс жасайтын, олардың іс-әрекеттеріне талдау
Балалардың, жасөспірімдердің, жастардың дивианттық мінез-құлықты коррекциялаудағы әлеуметтік педагогтың
Нашақорлықпен айналысатын балалармен, жасөспірімдермен жұмыстағы әлеуметтік педагогтың ролі.
2.1 Қиын балалардың тұлғалық бейнесін зерттеу.
Баланың жалпы мәліметтері.
Денсаулық жағдайы, физикалық дамытудың ерекшелігі, жас ерекшелігіне сай
Тұлғаның бағыттаушылығы. (эгоистік, кәсіптік, қоғамдық; көз-қарастар мен наным
Өзін-өзін бағалау. (төменгі, жоғары, адекваттық), талаптануының, ара қатынастың
Темперамент, темпераменттің қандай түрлердің басым болуы: сангвиник, холерик,
Эмоцияналдық жігерлік сананың ерекшелігі. Мінез педагогикалық әсерге эмоцияналдық
Қасиеттері.
Мінез. Еңбекке, оқуға дегенде қандай жағымды және
Тәрбиеленушінің тұлға аралық қарым-қатынаста мінездеме беру.
а) отбасыда(тәрбие беру жағдайы, отбасының құрлымы жағынан мінездеме
б) сыныптық ұжымда(сыныптық ұжымның мінездемесі, оқушының әлеуметтік жағдайы,
в) еркін қарым-қатыныс саласында (уақытында кіммен араласатынын, қандай
10. Мінез-құлықтағы ауытқуының себептері:
а) ауру кезінде нормадан ауытқуы (психикалық және физиологиялық
ә) тұлға аралық қарым-қатынас саласында бұзылуы(жағымсыз, сынып ұжымымен
б) педагог қателігі (педагог билігінің шеттен тыс көп
в) отбасы тәрбиесінің қателіктері қарапайым психологиялық-педагогикалық білімнің жоқ
г) әлеуметтік себептер (қоғамға, микросоциумға қарсылық көрсету).
д) психикалық зақым беретін жағдайлар.
Әртүрлі тәуекел факторларының әрекеттестік құрылымының мектеп дезадаптация құру
(С. А. Беличаева)
2.2 Құқық бұзушы жасөспірімдер топтарының жіктелуі.
Д. И. Фельдштейн құқық бұзушы жасөспірімдердің бес тобын
Бірінші топқа-эгоистер, қатігездер, қиыңқы, еңбек, жасауда белсенділік танытпайтындар
Г. М. Миньповский қылмыстық бағытына байланысты кәмелетке толмаған
Кәмелетке толмағандардың қылмысқа бағытталуы (10-15%). Орал үшін қатігездік,
Тұлғаның жағымсыз бағыттылығы (30-40%). Бұл жасөспірімдер категориясы мақсатсыз
Тұраұсыз жеке бағыттылық (25-30%). Жағымды және жағымсыз
Жағымды бағыттылық (25-30%). Осы жасөспірімдермен жасалатын қылмыстар кездейсоқ
2.3 Қолайсыз күй шешу әдістері.
Қолайсыз күй-жағдайды әр түрлі әдістермен шешу мүмкін.
Басылыңқы-қиылыс және әрекеттерге қатал шек қою, баланың зиян
Сайып келгенде тәртіп бұзушыға әрекет қолданылады және тәрбиелеуші
Ығыстыру-бұл әдіс басқа жағымды күйге әкеледі, сонымен қатар
Елеулік-субъектінің жайсыз күйге назар аудармас үшін арналған арнайы
Бекіту(уақытпен шектелу)-бұл әдіс қоршағанортаның үмітін ақтамаса да, әлеуметтік
Егер бала ашушаң күйде болатын болса бекіту әдісі
Жағымды концентрация- баланың өзі позетивтікке шоғырлануы және агрессияның,
Негативтік мінез-құлық сияқты болғанымен әрекеттерде, қылықтарда және қайшылық
Психологиялық тепе-теңдікке көмектесу- жайлы дауыс, жұсақ тон, этикалық
Субъектілік- өзіндік сананы өзектендіру, индивидуалдық және ересек ерекшеліктер
Қажеттілік сферасына сананың араласуы және субъектіге өзекті қажеттіліктерді
Объектіні анықтау және табу, негативтік уайымның пайда болуына
Объектілердің кеңейуі жайсыз күйге бір қатар жғдайлар ұсынысы
Қосылу қиын жағдайды өзіңнің жағдайың секілді қабылдауды ұсынады.
Әлеуметтік педагогтың кәсіби портреті.
Әлеуметтік педагог-жаңа мамандық. Теориялық-квалификациялық сөздікке және жоғары білім
Әлеуметтік педагог қоғамның әр бір категориядағы адамдармен, яғни
Әлеуметтік педагог клиент пен қоғамның арасындағы байланыс болып
Әлеуметтік педагогқа этикалық кодекске және кәсіби біліктілікке негізделетін
Әлеуметтік педагогтың қызметі сенімділік пен түсінушіліктен тұрады, сонымен
Міндеттері:
Әлеуметтік педагог қызметінің салаларын зерттеу;
Әлеуметтік педагогтың кәсіби этикалық кодексін зерттеу;
Сабақ жоспары:
Әлеуметтік педагогтың кәсіби портреті.
Әлеуметтік педагогтың кәсіби этикалық кодексі (принциптер, кәсіби жарамдылық,
3.1 Әлеуметтік педагогтың әлеуметтік ролі.
Әлеуметтік педагог үлкендер мен балаларды, отбасы мен мемлекетті,
Әлеуметтік педагог мынандай қызмен атқарады:
1.Түзеу кабинетіне әлеуметтік қолдау және басқа да көмек
2. Ата – аналарға әлеуметтік қорғау, қамту, жанұяны
3. Педагогтармен, әлеуметтік қорғау қызметкерлерімен, қайырымдылық көрсету ұйымдарымен,
4. Ата – аналардан бала психикасының дамуы туралы,
5. Қажетті құжаттарды уақытында толтырады (баланың даму картасы,
6. Ата-аналарға арналған ағарту – алдын алу іс
Психологиялық-педагогикалық түзеу кабинеті жұмыстарының ерекшеліктері
ПМПК-ніқ жолдамасы бойынша зерттеу жұмысынан кейін, мамандар балаға
Арнайы білім беру мақсаттары мен міндеттерінің ішінде әр
Психологиялық педагогикалық түзеу кабинетінде педагог-психологтық жұмысының ерекшелігі бар.
Психодиагностикалық тексерулер арқылы баланың психикалық дамуының ауытқуларын, ісер
Қорытынды
Қорыта келгенде әлеуметтік педагог арнайы білім беру мақсаттары
Әлеуметтік педагогтың психотерапевтік әрекеті-бұл баламен тіл табысу, достары
Осы жағдайдан шыға отырып қарым-қатынас пен мінез-құлық өзгере
Әдебиеттер тізімі
Бочарова В. Г. «Социальная педагогика»- М., 1993 г.
Шептенко П. А., Воронина Г. А. «Методика и
Плоткин М.М. «Педагогические условия социальной реабелитации подростков»- Педагогика.-1994.-№3
«Предмет и функции социальной педагогики » - Тюмень,
Марлахаев Л. В. «Социальная педагогика»
Басов Н. Ф., Басова М. В., Кравченко Н.
Бобнева М. И. «Социальные нормы и регуляция поведение»-
Грехнев В. С. «Культура педагогического общения»-М., 1990 г.
«Социальная педагогика» Под общ. ред. М.А. Галагузовой.- М.,
«Социально-психологический диагностико-коррекционный инструментарий»-М., 1993 г.
Харчев А. Г. «Социалогия воспитания»-М., 1990 г.
Бочарова В. Г. «Педагогика социальной работы»-М., 1994 г.
Никитена В. А. «Социальная педагогика»-м., 2000 г.
Мардахаев Л. В., Липский И. А. «Социальная педагогика»
Галагузова М. А. «Профессиональная подгатовка социальных педагогов» 1992г.
Никитен В.А. «Понятие и принципы социальной педагогики»-М., 1996
Обухова Л. Ф. «Возростная психология»-М., 1996 г.
Мардахаева Л. В. «Социально-педагогическая реабелитация детей»
Шибаева Л. В. «Программы психологической реабелитации школьникрв»-М., 1996
Азаров Ю. П. «Семейная педагогика»-М., 1993 г.
3
Бала даму барысындағы биологиялық зияндардың әсерлері
Жанұя негативтік тәрбиелік әсерлері және бала дамуындағы микроәлеуметтік
Психикалық дамуының бұзылуы
Мінез-құлық бұзылуы
Мұғылімдермен, сыныптастармен қарым-қатынастағы қиындықтар
Мектеп нормалар мен тәртіпті сақтау қиындықтары
Мектеп үлгерімсіздік
Оқулық қызмет меңгеруіндегі қиындықтар
Мұғалімнің негативтік көңіл бөлуі, ашушаң педагогикалық әрекет
Сыныптастардың жағымсыз көңіл бөлуі және сыныпта әлеуметтік
Эмоцияналдық жағдайсыздықтың күй-жағдай
Мектеп дезадаптациясы
Соматикалық, невро-психологиялық патологияның пайда болуы
Жеке тұлғалық қасиеттерінің қалыптсуы және одан әрі
Мінез-құлықтың, құру-бағыттылықтың, құқық бұзушылықтың әрі қарай ауытқуы
дос
қорғаушы
кеңесші
жетекші
әп
көмекші
психотерапевт
қоғамдық
қайраткер
эксперт
делдал
Психотерапевтік өызметтің мәні
Қазақстан Республикасында нашақорлыққа және есірткі бизнесіне қарсы күрестің 2006-2014 жылдарға арналған стратегиясы
ЖОО білім беру сапасын басқаруда психологиялық аспектілер
Туберкулез, аурудың пайда болу себептері мен оның тигізетін қасіреті
Диагностикалық және коррекциялық жұмыс
Туберкулез дертіне шалдыққан адамдармен жүргізетін әлеуметтік жұмыстар
ПСИХОЭМОЦИЯЛЫҚ САУЛЫҚТЫ ДАМЫТУ ҚҰРАЛЫ РЕТІНДЕ АРТ-ТЕРАПИЯНЫ ҚОЛДАНУ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІНІҢ ҒЫЛЫМИ-ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Қазақстан Республикасындағы жастарға арналған қызмет көрсету жүйесі
ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРЫНДАРЫНДА ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ҚЫЗМЕТТІ ҰЙЫМДАСТЫРУ
Психологиялық қызмет көрсету