Оқушыларды ұлтжандылыққа тәрбиелеу үрдісі




МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ ...................................................................................................................3-5
І. ОҚУШЫЛАРДЫ ҰЛТЖАНДЫЛЫҚҚА ТӘРБИЕЛЕУДІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗІ
1.1Ұлтжандылық және оны ұйымдастырудың принциптері туралы
1.2 Жас ұрпақты ұлтжандылыққа тәрбиелеудің педагогикалық
ІІ. ОҚЫТУ ҮРДІСІНДЕ ҰЛТЖАНДЫЛЫҚҚА ТӘРБИЕЛЕУДІҢ НЕГІЗГІ ЖОЛДАРЫ
2.1 Сабақта оқушылардың ұлтжандылық сезімін, түсінігін қалыптастыру........................................................................................................18-21
2.2 Сабақтан тыс уақытта дамыта оқыту технологиясын қолдану
ҚОРЫТЫНДЫ .....................................................................................................26-27
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ ...................................................28-29
ТІРКЕМЕ
КІРІСПЕ
Өзектілігі. Елеміздің тәуелсіздік алғалы «Отансүйгіштік», «Қазақстандық патриотизм», «Ұлтжандылық»
Қазақстан Республикасының азаматтарына ұлтжандылық тәрбие берудің 2006 –
Ұлтжандылық тәрбие үрдісінің ұстанымдары, формалары, әдістерінде түбегейлі өзгеріс
Қазақстандық ұлтжандылықты жоғарғы деңгейде қалыптастырудың негізгі шарттарының бірі
Оқушыларды ұлтжандылыққа шақырып, оларды жан–жақты зерттеген ғалымдар өте
Қазақстан Республикасы көп ұлтты, ал өз кезегінде діни
Жастардың алған білімдерін олардың бойында саналы азаматтық бірлік
Оқыту мен тәрбиелеудің маңызды міндеттерінің бірі – жастарда
Қазақстан Республикасының азаматтарына ұлтжандылық тәрбие берудің 2006 –
Зерттеудің мақсаты: Оқушыларды ұлтжандылыққа тәрбиелеуді теориялық тұрғыда анықтау.
Зерттеу пәні: Оқушыларды ұлтжандылыққа тәрбиелеу үрдісі
Зерттеу объектісі: Мектептегі орта буын оқушылары
Зерттеу міндеттері:
оқушыларға ұлтжандылық туралы жалпы мағлұмат беру;
оқушыларды ұлтжандылыққа тәрбиелеудің принциптерін анықтау;
оқушыларға ұлтжандылық тәрбие берудің педагогикалық негізін ашу;
сабақта және сабақтан тыс уақытта оқушылардың ұлтжандылық сезімін
Зерттеу болжамы: Егер, мұғалім сабақта немесе сабақтан
І. ОҚУШЫЛАРДЫ ҰЛТЖАНДЫЛЫҚҚА ТӘРБИЕЛЕУДІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗІ
1.1Ұлтжандылық және оны ұйымдастырудың принциптері туралы
Ұлтжандылық - өз ұлтының тілін, ділін, дәстүрін сүюдің
Тәуелсіз Қазақстан Республикасы – көп ұлт мекендейтін ілгері
Егеменді еліміздің ертеңгі болашағы - өз ұрпағымызға сана
Баланы ұлтжандылықты рухта тәрбиелеудің алғашқы кезі мектеп жасынан
Мектеп біздің елімізде ұлттық жүйеде алғашқы білім беру
Оқушылардың айнала қоршаған әлемді танып, олардың өз Атамекендерінің
Мектепте баланың ұлтжандылық сезімі танымдық іс - әрекетімен
Ғалымдар ұлтжандылық рухта дамытуға болатын сезімнің бірнеше түрлерін
Адамгершілік (моральдық) сезімді жеке адамның өздерімен қарым –
Интеллектуалдық (сенсорлық) сезімді ақыл – ой процесінде пайда
Эстетикалық сезім - әсемдікті қабылдау мен жасау пайда
Оқушыларды ұлтжандылық рухта дамытуда айналамен таныстыру – бұл
Кешенді ұлтжандылық тәрбиенің ұйымдастыру принциптері – тәрбиені басқаруды
Басқару ұйымдарының құрылымы, олардың қызметі, құқытары мен міндеттері
Ұлтжандылық тәрбиенің жүйелілігі, оның құрылымдығы мен біртұтастығы барлық
Ұлтжандылық тәрбие жүйесін басқару ұйымдары қызметтің мынандай түрлерін
жоспарлау;
тәрбиешілер қызметі мен кіші жүйелердің өз міндеттерін атқаруын
тәрбиеде дербес негіздерді дамыту және пайдалану;
ұлтжандылық тәрбие нәтижелерін зерттеу және түзету;
Басқару объектілеріне – оқытушылар, оқушылар, ұлтжандылық тәрбиенің негізгі
Ұлтжандылық тәрбиені жоспарлаудағы нысаналы көзқарас принципі Президент Н.Ә.
Болашақтық жоспарлау ұлтжандылық тәрбиеде кешенді көзқарасты жүзеге асыруда
Жоспарлау деп – ұлтжандылық тәрбие жүйесін басқарудың ұйымдастырушы
Жоспарлауға нысаналы көзқарас тәрбиенің барлық негізгі бағыттарында
Ұлтжандылық тәрбиені нысаналы жоспарлау принципін іске асыру:
Ортақ мақсатқа жету үшін ұлтжандылық тәрбиенің барлқ күш
барлық бөлімшелердің, оқушылар мен оқытушылардың күш – жігерін
ұлтжандылық тәрбиенің барлық субъектілерінің қызметін үйлестіруге;
ұлтжандылық тәрбие құралдарын, нысандары мен әдістерін олардың бірлігінде
Ұлтжандылық тәрбиені нысаналы жоспарлау тәрбиенің барлық бағыттарында оларды
Барлық қалыптастырушы факторлардың келісілген қпал ету принципі бүкіл
Принцип сондай – ақ ұлтжандылық тәрбие жүйесіндегі атқаратын
Қалыптастырушы факторлардың үйлесімді ықпалы принципі тәрбиені жүзеге асырушы
Ұлтжандылық тәрбие жүйесінің нақты және дұрыс жұмыс істеуі
Оқытудың барлық салаларында оқушыларды ұлтжандылық тәрбиемен қамту принципі
Ұлтжандылық тәрбиеде істі бірде бір адам одан тыс
Осы принцип адамдар қызметінің барлық салаларында: оқу, еңбек,
1.2 Жас ұрпақты ұлтжандылыққа тәрбиелеудің педагогикалық негізі
Тәуелсіз Қазақстан мемлекетінің оқытушыларының, болашық ұрпақтарының сана –
Елімізде болып жатқан әлеуметтік – экономикалық рухани өзгерістердің
Ұрпаққа тәрбие беру, оқыту саласындағы халық бұқарасының білім,
Қай заманда болмасын жас ұрпақтың өнеге тұтар өзіндік
Халық педагогикасында ұлтжандылық қасиеттерді қастерлеу тәрбиенің басты принципі
Еліміздің өркениеттендіру – жастар еншісінде десек, қоғамды қалыптастыру
Бүгінгі таңда бойында ұлтжандылық сана мен ұлттық келбеті
Ұлтжандылық тәрбие дегенді көп адамдар адам бойында болатын
Оқушылардың ұлтжандылық өзіндік келбетін қалыптастыру халқымыздың тұрмыс –
Қазақ қоғамының ұлттық идеясы болып табылатын халықтық педагогикасының
Жастардың ұлтжандылық келбетін қалыптастыру барысында олардың бойына тарихымызды,
Әр халықтың өзінің ұлттық салт – дәстүрі, әдіт
«Адамның адамшылығы – ақыл, ғылым, жақсы ата, жақсы
Қазіргі қазақ қоғамында өмір бірте – бірте
Бүгінде қоғамымызда аса маңызды рухани адамгершілік және әлекметтік
Ұлтжандылық тәрбиенің бүгінгі міндеті оның тиімділігін арттыру, әсересе
Бұл міндеттерді орындау мынандай шарттарды сақтағанда ғана мүмкін
жастарды әлеуметтік, мәдени, рухани, адамгершілік, дене тәрбиесі тұрғысынан
жастарды толық түрде әлеуметтендіруге мүмкіндік туғызу, оларды әлеуметтік
қоғамда, жастардың санасында ұлттық – ұлтжандылық құндылықтарды, көзқарастар
мемлекеттік қызметтің, әсіресе әскери қызметтің мәртбесін арттыра түсу.
Ұлтжандылық тәрбие жүйесін, оның қызметін ұйымдастыру, тиімділігін және
Қазақстан жастарына ұлтжандылық тәрбие беруді былайша тұжырымдауға болады.
Ұлтжандылық тәрбиені институттық және ақпараттық тұрғыда қамтамасыз ету,
Ұлтжандылық тәрбиенің нормативті – құқықтық статусын анықтау, негіздерін
Ұлтжандылық тәрбиенің ғылыми – теориялық негізін жасап, әзірлеу.
Ұлтжандылық тәрбие беруді педагогикалық және әдістемелік тұрғыда қаматамасыз
Жастардың жоғарғы рухани байлығы, белсенді азаматтық позициясы, ұлтжандылық
Ұлтжандылық сезімнің нысаны мен азаматтық парыздық өтелер өлшемі
Бала бойында ұлтжандылық сезімнің қалыптасуы отбасы тәрбиесі мен
Еліміздің тәуелсіздік алғалы жас ұрпақ брйында ұлтжандылық сананы
Жүйелі жүргізілген оқу – тәрбие процесі жүйесінде оқушылардың
қазақ халқының әдебиеті мен тарихын білу;
оқушыларға берілген ұлтжандылық тәрбие халық ауыз әдебиетінің тигізетін
салт – дәстүр, әдіт – ғұрыпты тереңдеп тану.
Еліміздің ертеңгі, ұлтымыздың болашағы – жас ұрпақты ұлтжандылыққа
Ұлтжандылық тәрбие арқылы біз Отанына берілген, қайырымды, халқының
Бүгінгі таңда ұлтжандылық сезімі, ұлттық сана мен ұлттық
Қорыта келгенде оқушылардың ұлтжандылық өзіндіндік келбетін қалыптастыру халқымыздың
ІІ. ОҚЫТУ ҮРДІСІНДЕ ҰЛТЖАНДЫЛЫҚҚА ТӘРБИЕЛЕУДІҢ НЕГІЗГІ ЖОЛДАРЫ
2.1 Сабақта оқушылардың ұлтжандылық сезімін, түсінігін
Жас ұрпақты Ұлтжандылыққа және Атамекенке деген жауапкершілік сезімге
Мектепте ұлтжандылық тәрбие беруде дұрыс ұйымдастырылған жұмыс түрлері
Мектеп жасындағы балалардың жаңа дүние заттарымен танысуда ұлтжандылық
Отан – ол алғаш рет күн көрген, аспан
Сезім – бұл күрделі психикалық процесс. Психология ғалымында
Адамгершілік сезім – жеке адамның өздерімен қарым –
Интеллектуалдық сезім – ақыл – ой процесінде пайда
Эстетикалық сезім - әдемілікті қабылдау мен жасау, пайда
Тәрбиедегі ең қиын нәрсе – сезе білуге үйрету.
Ұлтжандылық сезімге тәрбиелеу түрлі тәрбие аспектілерінің ажырамас бөліктерінен
Мектеп жасындағы балалардың ұлтжандылық сезімін тәрбиелеу тәрбиешінің жүйелі
табиғат жөнінде мәлімет, туған өлке мен Отаны, жануарлар
халықтардың өмірі жөнінде мәлімет; туған өлке, Отан, адамдар
әлеуметтік мәлімет; қаланың көрнекі жерлері, мемлекет, оның астанасы,
өз өлкесі мен ұлты жөніндегі тарихи мәліметтер; қала
Жоғарыда көрсетілген мәліметтерді балаларға жоспарлы түрде таныстыру сабақтарында
отан, ұлт жөніндегі түсініктерді кеңейту;
туған өлкені, ұлтын сүю сезіміне және өзінің халқына
қоғамға қажетті мәліметке, қоршаған әлемге эмоциялық жағымды қызығушылығын
алынған білімде шындықты бейнелей білуге талпыну және қалыпастыру
Балалардың бойына ұлтжандылық сезімін қалыптастырудың мәселелерін қорыта келіп,
ұлтжандылық қоғамдық құбылыс, тарихи оқиға;
ұлтжандылық дегеніміз - өз ұлтының қадір – қасиетін
қазақстандық ұлтжандылық – қазақ азаматтарының өзінің туып -
Ұлтымызға деген сүйіспеншілік сезімі. Оқыту үрдісінде әдебиет, тарих
2.2 Сабақтан тыс уақытта дамыта оқыту технологиясын қолдану
Көркем шығарма арқылы мектеп оқушыларына ұлтжандылық тәрбие беруде
Кез келген педагогикалық оқулықты талдасақ, онда оқыту әдісі
Ал, Ресей профессоры П.И. Пидкасистый «Оқыту әдістері
Оқушыларды көркем шығармалар арқылы да ұлтжандылық тәрбие беруде
Көркем шығарма әдебиет үлгілерін пайдалану нәтижелі болуы
Көркем шығарма мазмұны оқушыларға проблемалық оқыту, дәстүрлі
Көркем шығарма арқылы оқушыларды ұлтжандылыққа тәрбиелеуде оқыту –
Дамыта оқытудың негізін я. Амос Коменский XVII ғасырда
Дамыта оқытуды жеке жүзеге асыру бағыттары
Деңгейлік тапсырмаларды оқыту арқылы
Ойын арқылы
оқыту
Топтық жұмыстарды ұйымдастыру арқылы тұлғалық қасиеттерді дамыту
Міндетті деңгей
Санамақтар
Алгоритмдік деңгей
Сұрақтамалар
Эвристикалық деңгей
Қаламақтар
Шағармашылық деңгей
Айтыс ойындары
Дамыта оқытуды жүзеге асырудың аталған бағыттарына жеке –
Деңгейлік тапсырмалар арқылы оқыту төрт деңгейді көздейді: міндетті
шығарманы қабылдауға, түсінуге, ұғынуға бағытталады;
жаттап алуға лайықты келеді;
Екінші , алгоримдік деңгейдегі тапсырмаларға оқып отырған шығарманы
Үшінші, эвристикалық деңгейдің тапсырмалары оқушы пәніен алған білімдерін
Төртінші, деңгейде шығармашалықтың тапсырмалары оқушыны өзіндік әрекет жасауға
Ойын арқылы оқытуда оқу үрдісінде ойын қаланады. Педагогикалық
Зерттеу жұмысы анықтаушы және қалыптастырушы деп аталатын эксперименттің
Анықтаушы экспериментінің негізгі мақсаты –оқушыларды ұлтжандылыққа тәрбиелеуде қандай
Ұлтжандылық дегенді қалай түсінісіңдер?
Оқыту үрдісінде ұлтжандылыққа қалай тәрбиелеу керек деп ойлайсыздар?
Ұлтжандылық сезімі дегеніміз не?
Ұлтжандылыққа тәрбиелеуде жаңа технлология түрлерін үнемі қолданып отыру
Технология арқылы жан – жақты тәрбие алады деген
Сабақтан тыс уақытта қандай топтық жұмыстар жүргізу керек?
Сіздің бойыңызда ұлтжандылық сезімі бар ма?
Қазіргі таңда балаларды ұлтжандылыққа тәрбиелеу қажет пе ?
Ұлтжандылыққа тәрбиелеуде мұғалімнің әрекеті қандай болуы керек?
Әр сабақта мұғалімдер осы мәселеге қарай тақырыпты ауыстырып
Осы аталған сұрақтардың арқысында оқушылардың ұлтжандылыққа деген көзқарасын
ҚОРЫТЫНДЫ
Қазақ отбасында ұлтжандылық тәрбие ана құрсағынан бастап, адамды
Ұлтжандылық сезім тұлғаның тектілігінен туындайды. Ол тәрбие арқылы
Оқушыларды ұлтжандылық рухта дамытуда айналамен таныстыру – бұл
Ұлтжандылық тәрбие арқылы біз Отанына берілген, қайырымды, халқының
Бүгінгі таңда ұлтжандылық сезімі, ұлттық сана мен ұлттық
Бала бойында ұлтжандылық сезімнің қалыптасуы отбасы тәрбиесі мен
Еліміздің тәуелсіздік алғалы жас ұрпақ брйында ұлтжандылық сананы
Қорыта келгенде оқушылардың ұлтжандылық өзіндіндік келбетін қалыптастыру халқымыздың
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
1.Назарбаев Н.Ә. Қазақстанның болашағы – қоғамның идеологиялық бірлігінде
2. Жалпы білім беретін мектептің бағдарламалары. Бастауыш саты
3. Рахметова С, Жаманқұл П, Қабатаева Б. Ана
4. Әбиев Ж, Бабаев С, Құдиярова А. Педагогика
5. Рахметова С, Қабатай Б, Әмірова Ә. Әдебиеттік
6. Давыдов А.А. Проблемы развивающего обучения. – М.,
7. Занков Н.В. Развивающее обучение. – М., 1999,
8. Коменский Я.А. «Ұлы дидактика»
9. Абдікәрімова Т.З. Ана тілі оқулығы. (3
10. Нысанбаев Ә. Қазақстан. Алматы 2002, 720 б
11. Сластенин В.А. Педагогика и психология Москва 2002,
12. Педагогикалық – психологиялық түсіндірмелі салалық сөздік. Алматы
13. Қонақбаева Т.Оқушыларды елжандылық рухта дамыту. // Бастауыш
14. Джанабаева Р. Ұлтжандылық тәрбиені ұйымдастырудың принциптері. //
15. Әбділдина С. Патриот ұрпақ мектебі //
16. Шардарбекова А. Бастауыш сынып оқушыларын ұлтжандылыққа тәрбиелеу
17. Шарипова О.Б. Ұлттық тәрбие – ұлтжандылық сезімнің
18. Ахметова К. Ұлтжандылық тәрбие беру принциптері //
19. Құрманбаева А. Жас ұрпақты ұлтжандылық рухта тәрбиелеу
20. Ергенбайқызы Т. Ұлтжандылық сезімді, түсінікті қалыптастыру
21. Шәдібекова Р. Ұлтжандылық тәрбие беруде дамыта оқыту
22. Мұхамедова Е. Ұлтжандылық тәрбие // Ұлт тағылымы
23. Саратова А.Н. Бүгінгі ұрпақты ұлтжандылық рухта тәрбиелеу
24. Ануарбекова Н.Г. Ұлтжандылық тәрбие өзекті мәселе //
25. Мұанова А.Н. Оқушылардың ұлттық сезімін, ұлттық санасын
ТІРКЕМЕ
Сабақтың тақырыбы: Отан
Сабақтың мақсаттары: Оқушыларға Мұқағали Мақатаевтың Отан туралы өлеңін
Сабаққа керекті құралдар: Отан туралы жазылған мақал –
Сабақ типі: аралас
Сабақтың барысы
І. Сабақ бірдей үй тапсырмасын сұраудан басталады. Себебі
ІІ. Жаңа тақырыпты түсіндіру үшін оқушылармен отан туралы
ІІІ. Оқулықпен жұмыс. Өлеңді мәнерлеп, дауыстап оқу. Әрбір
IV. Дәптермен жұмыс. Оқулықта берілген тапсырмаларды орындау. Тақтада
Туған жер туралы оқушылардың өздері білетін мақал –
Қазақстан географиялық картасынан Қазақстанның алатын орынын көрсету арқылы
V. Үйге тапсырма беру. Өлеңді жаттап келі.
Сондай – ақ, осы сыныпта өтетін «Астана», үшінші
Қорыта келгенде, бастауыш сатыда ана тілі сабағында көркем
28
Бірыңғай топтық жұмыстар
Сараланған топтық жұмыстар
Туған жер



Ұқсас жұмыстар

Оқушыларды ұлтжандылыққа тәрбиелеу үрдісі
Мұғалім-басты тұлға
Басатуыш мектепте әдебиеттік оқу сабағында оқушыларды ұлтжандылыққа тәрбиелеу
Сын есімді оқыту барысында ұлт жандылыққа тәрбиелеудің әдіс-тәсілдері
Сын есімді оқытуда ата дәстүр мен әдептілікті дарыту жолдары
Оқушыларды тәрбие құралдары арқылы тәрбиелеудің жолдарын анықтау
Оқушыларға патриоттық тәрбие берудің негізі
Тарихты оқудың инновациялық әдіс-тәсілдерін пайдаланудың педагогикалық шарттары
Ұлы ойшылдар тұжырымдамаларындағы рухани адамгершілік құндылықтар
Оқушыларға патриоттық тәрбие берудің әлеуметтік - педагогикалық мәні