Қазақстан Республикасының Салық кодексі




М А З М Ұ Н Ы
Кіріспе
1-тарау. Мемлекеттің салықтық қызметінің түсінігі
1.1. Мемлекеттің салықтық қызметінің түсінігі және салық
2-тарау. Мемлекеттің салықтық құрылысы және Қазақстан Республикасындағы салықтар
3-тарау. Мемлекеттің салықтық қызметінің әдістері
3.1. Мемлекеттік салықтық жоспарлау
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
КІРІСПЕ
Мемлекетіміздің егемендігі, оның әлеуметтік бағдарлы нарықтық қатынастарға бағытталған
Мемлекеттің және нарықтық қатынастардың мызғымас атрибуттарына да осы
Сондықтан, салықтық құқық пен салықтық заңдарды зерделеу міндеттілігінің
1-тарау. Мемлекеттің салықтық қызметінің түсінігі
1.1. Мемлекеттің салықтық қызметінің түсінігі және
Салықтар мемлекеттік кірістің (бюджеттің) ең мол түсім көздері
Бұл жерде мемлекетгің қызмет аясы қоғамның әлеуметтік-экономикалық инфрақұрылымын
Мемлекеттің салықтық қызметі мына келесідей:
1. бұл мемлекет аумағындағы салықтар мен өзге де
2. бұл барлық салық төлеушілердің өздеріне тиесілі салықтық
Салықтық қызмет негізінде өзара тығыз байланысқан құқықтық және
Осы салықтар мен өзге де міндетгі төлемдердің белгіленуі
Мемлекеттің салықтық қызметі мынадай:
салықтар мен өзге де міндетті төлемдерді белгілеу;
мемлекеттің салық жүйесінің қазіргі кезең талаптарына сай
құрылуына, оның экономикалық және құқықтық негіздерінің тиімді болуына
салық төлеушілердің өз салықтық міндеттемелерін біржақты
- ерікті орындауларына жағдай жасау және осыған орай
салық салу саласындағы мемлекеттік органдар мен арнайы
салық органдарының жүйесін айқындау және олардың тиісті құзыреттерін
салық органдарының қызметтерін - тиімді ұйымдастыру және
салықтық құқықтарын ұтымды белгілеп, жетілдіру;
салықтық міндеттемелердің айтарлықтай көлемде орындалмағанына орай олардың
салықтық заңдарды бұзғаны үшін заңи жауапкершілік белгілеу
салық салу саласындағы салық органдары мен салық төлеушілердің
отаңдық және шетелдік инвестициялардың мол және тиімді
ағымының арнасын кеңейту мақсатында салық салу климатын жақсарту,
Салықтық қызметті өздерінің құзыреттеріне орай жүзеге асыратын мемлекеттік
ҚР Президенті;
ҚР Парламенті;
ҚР Үкіметі;
Жергілікті Мәслихаттар мен Әкімдіктер;
ҚР қаржы полициясы агенттігі жатады;
ҚР Қаржы министрлігі;
Қаржы министрлігінін, Салық комитеті;
Астана, Алматы қалалары және облыстар мен аудандардағы және
Салықтық қызмет мемлекет аумағында жүзеге асырылатын болғандықтан, оған
1) мемлекеттік өкімет билігі органдары:
а) жоғарғы өкілді және заң шығарушы орган
ә) жергілікті өкілді органдар — Мәслихаттар;
2) Мемлекеттік атқарушы билік (мемлекеттік басқару) органдары;
а) жалпы құзыретті органдар:
Қазақстан Республикасының Үкіметі;
Жергілікті Әкімдіктер;
е) арнайы құзыретгі органдар;
1. Қаржы Министрлігі, оның тиісті басқармалары мен бөлімдері;
2. Қаржы министрліпнің Салық комитеті;
3. Қаржы министрлігінің Дәрменсіз
Салықтық қызметтің құқықтық нысандарына мыналар:
1. салық заңдарын шығару;
2. салық заңдарына сәйкес және сол заңдарды атқару
3. жекеленген салықтық-құқықтық актілер шығару;
4. келісімді негізде екі-жақты салықтық құқықтық акті қабылдау;
5. мемлекеттің немесе оның уәкілетті органдарының, салықтық заңдарда
Салықтық қызметті жүзеге асыру кезінде
1. салықтарды белгілеу;
2. салықтарды алу;
3. салықтардың толығымен және уақтылы төленуіне салықтық бақылау
4. салық төлеушілердің есебін жүргізу;
5. табысты төлеу кезінде салықтарды ұстап қалуды ұйымдастыру;
6. мемлекеттің салық органдарының жүйесі мен қызметтерін ұйымдастыру;
7. салық заңдарын бұзған кінәлі тұлғаларға белгіленген заңи
8. салық салу жүйесін, әлеуметтік-экономикалық қатынастарды салықтық-құқыктық реттеуге
9. салықтық міндеттемелердің мүліктіксіз орындалуын қадағалау және қамтамасыз
Мемлекет аумағындағы салықтарды белгілеу мына келесідей нысандағы құқықтық
а) Парламент қабылдаған ҚР заңы; ә) Президент шығарған
Салықтарды белгілеудің конституциялық қағидаттары мыналар: салықтарды белгілеу және
Салық органдарының негізгі міндеттері мыналар болып
өз құзыреттерінің шегінде мемлекеттің экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз ету;
салықтардың, алымдардың, кедендік және басқа да міндетті
төлемдердің тиісті бюджеттерге түсуін
мемлекеттің фискальдық саясатын қалыптастыруға қатысу
және осы саясатты іске асыруға атсалысу;
4. халықаралық салық салу мәселерін тиісінше шешуге байланысты
Салықтарды жоғары өкілді орган шығарған заңның негізінде тек
Алымдарды белгілеу де мемлекет тарапынан, жоғарғы өкілді орган
Баждарды белгілеу тек Парламент арқылы, ол қабылдаған заң
Салықтарды, алымдар мен баждарды, сондай-ақ басқа да міндетті
Салықтық реттеу салық салу жүйесінде пайдаланылатын арнаулы тәсілдер
Ал салықтық ретгеу тәсілдері (стимулдары) жеңілдік беру және
Жеңілдік беру жүйесі: аванстық төлемдерді жою; берілген өтініш
Салықтық бақылау әдісі - салықтық заңдардың атқарылуын, сондай-ақ
2-тарау. Мемлекеттің салықтық құрылысы және Қазақстан Республикасындағы салықтар
Мемлекеттің салықтық құрылысы — мемлекеттің салық жүйесін құру
Мемлекеттің салықтық құрылысын құру негізінде жатқан салық жүйесі
Салықтық құрылыс негізінде міндетті түрде кезінде салық салу
тұрақтылық;
орнықтылық;
икемділік;
жүйенің бірыңғайлығы;
қоғамдық, корпоративтік және жекелей мүдделер теңділігінің сақталуы;
салық салу салмағының жеңілдетілуі;
салықтың арзандылығы;
қолайлылық;
9. жалпыға ортақтылық;
10. заңдылық сияқты принциптер жатады.
Сонымен қатар, салықтық құрылыстың құрылымдық элементтері ретінде салықтар
Мемлекеттің салықтық құрылысының құқықтық тұрғыдан
Мемлекеттің салықтық құрылысының ірге тасын қалау, салық
Мемлекеттің салықтық құрылысының экономикалық-құндылық
Қазақстан Республикасындағы салықтар жүйесі (салықтар мен бюджетке төленетін
Корпорациялық табыс салығы.
Жеке табыс салығы.
Қосылған құн салығы.
Акциздер.
Жер қойнауы пайдаланушылардың салықтары мен төлемдері
Әлеуметтік салық.
Жер салығы.
Көлік құралдары салығы.
Мүлік салығы .
Алымдар:
Заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Жеке кәсіпкерлерді мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Жылжымайтын мүлікке құқықтарды және олармен жасалған мәмілелерді мемлекеттік
Радиоэлектрондық құралдарды және жиілігі жоғары құрылғыларды мемлекеттік тіркегені
Механикалық көлік құралдары мен тіркемелерді мемлекеттік тіркегені үшін
Теңіз, өзен кемелері мен шағын көлемді кемелерді мемлекеттік
Азаматтық әуе кемелерін мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Дәрі-дәрмек құралдарын мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Автокөлік құралдарының Қазақстан Республикасының аумағы арқылы жүру алымы.
Аукциондардан алынатын алым.
Елтаңбалық алым.
12.Жекелеген қызмет түрлерімен айналысу құқығы үшін лицензиялық алымы.
13.Телевизия жене радио хабарларын тарату ұйымдарына радиожиілік спектрін
Төлемақылар:
Жер учаскелерін пайдаланғаны үшін төлемақы,
Жер бетіндегі көздердің су ресурстарын пайдаланғаны үшін төлемақы.
3. Қоршаған ортаны ластағаны үшін төлемақы.
4. Жануарлар дүниесін пайдаланғаны үшін төлемақы.
5. Орманды пайдаланғаны үшін төлемақы.
6. Ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды пайдаланғаны үшін
7. Радиожиілік спектрін пайдаланғаны үшін төлемақы.
8. Кеме жүретін су жолдарын пайдаланғаны үшін төлемақы.
9. Сыртқы (көрнекі) жарнаманы орналастырғаны үшін төлемақы .
Кеден төлемдері: 1. Кеден бажы.
2. Кеден алымдары.
3. Төлемақы.
4. Алымдар.
Осы көрсетілеген салықтар мен бюджетке төленетін өзге де
І. Республикалық бюджеттің түсімдері:
1. заңды тұлғалардан алынатын корпорациялық табыс салығы;
2. Қазақстан Республикасы аумағында орындалған жұмыстарға көрсетілген қызметтерге,
3. импортталынатын тауарларға және газ
4. жер қойнауын пайдаланушылар төлейтін үстеме
5. автокөлік құралдарының Қазақстан Республикасының аумағы жүріп
6. елтаңбалық алым;
7. азаматгық әуе кемелері мемлекеттік тіркегені үшін алым;
8. радиоэлектрондық құралдарды және жоғары жиіліктегі құрылғы-ларды мемлекеттік
9. теңіз, өзен кемелері мен шағын көлемді кемелерді
10. телевизия және радиохабарларын тарату ұйымдарын радиожиілік спектрін
дәрі-дәрмек құраддарын мемлекеттік тіркегені үшін алым;
радиожиілік спектрін пайдаланғаны үшін төлемақы;
республикалық маңызы бар ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды пайдаланғаиы
жануарлар дүниесін пайдаланғаны үшін төлемақы;
кеме жүзетін су жолдарын пайдаланғаны үшін төлемақы;
республикалық маңызы бар жалпыға ортақ пайдаланылатын автомобиль жолдарының
II. Жергілікгі бюджеттің түсімдеріне:
лотореялар ұйымдастыру және өткізу акцизі;
жеке табыс салығы;
әлеуметтік салық;
заңды және жеке тұлғалардан алынатын мүлік салығы;
жер салығы,
бірыңғай жер салығы;
көлік құралдары салығы;
жасалған келісім-шарттарға орай өнімді бөлу бөлігінде жергілікті
жеке кәсіпкерлерді мемлекеттік тіркегені үшін алым;;
жекелеген қызмет түрлерімен айналысу құқығы үшін лицензиялық алым;
заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркегені үшін алым;
аукциондардан алынатын алым;
жергілікті маңызы бар ақылы мемлекеттік жолдармен жүріп
өткені үшін алым;
жылжымайтын мүлікке деген құқықтарды
механикалық көлік құралдары мен тіркемелерді мемлекеттік
тіркегені үшін алым;
жер үсті көздерінің су ресурстарын пайдаланғаны
орманды пайдаланғаны үшін төлемақы;
жергілікті маңызы бір ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды пайдаланғаны
19. жергілікті маңызы бар және елді мекендерде жалпыға
20. жер учаскелерін пайдаланғаны үшін төлемақы;
21. қоршаған ортаны ластағаны үшін төлемақы жатады.
III. Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының түсімдері:
заңды тұлғалардан алынатын корпорациялық табыс салығының;
қосылған құн салығының;
үстеме пайда салығының;
бонустардың;
роялтидің;
жасалған келісім-шарттарға орай өнімді бөлу бөлігіндегі Қазақстан Республикасының
Мемлекеттің салық жүйесі ретінде экономикалық-құқықтық және әдістемелік-функционаддық принциптері
Салық салу (салықтар) жүйесі атқаратын өзіне тән ролі
Фискальдық функция:
1. мемлекеттік бюджеттің кірістері мен шығыстарының ең жоғарғы
2. салықтық түсімдерді бюджеттер арасында бірқалыпты тең бөлу;
3. әлеуметтік инфрақұрылымдарды жоғарғы деңгейге көтеру;
4. ғылым, мәдениет, денсаулық сақтау, қорғаныс және мемлекеттік
Ал реттеуші функция:
1. шағын жөне орта бизнесті дамытуға;
2. инфляцияның және бағалардың өсуін тежеуге;
3. жаңа технология енгізу, шаруашылық салаларын қайтақұру процес-терін
4. сұраныс пен ұсыныстарды реттеуге;
5. жеке кәсіпкерлікті ынталандыруға;
экспорттық-импорттық қызмет аяларын реттеуге;
жаңа жұмыс орнын құруға;
дәстүрлі халық енеркәсібін (қолөнерін) дамытуға;
инфляцияны ауыздықтауға;
азаматтардың жеке табыстарын теңестіруге атсалысады. Мемлекеттің
еліміздің экономикасының тұрақты әрі орнықты негізде өсуіне қол
экономиканың сапалылық және теңдестірілу тұрғысынан айтарлықтай өсуіне, өнімділігіне
индустриалдық және коммерциялық базаларды дамытуды;
халық тұтынатын негізгі тауарлар мен қызметтері белгіленген бағалардың
еңбекке жарамды тұрғылықты халықтың жұмыспен толық қамтамасыз етілуін;
тұрғылықты халықтың табыстарының белгілі бір деңгейде
теңестірілуін қамтамасыз етуді;
көп балалы отбасыларын, зейнеткерлер мен мүгедектерді әлеуметтік
салық жүйесі мен баға құру, кредиттеу, валюталық-ақшалай
реттеу, бюджеітік қаржыландыру, зейнетақымен қамтамасыз ету, сақтандыру жүйелері
әлеуметтік қамсыздаидыру деңгейі мен әлеуметтік жәрдемақылар
Салық салу саласындағы мемлекеттік басқару деп, мемлекеттің салық
Мемлекеттік басқару мемлекеттің органдары мен мекемелеріне, қоғам
Мемлекеттік басқару саяси сипатта болғандықтан басқару жөніндегі
1. басқаруды жүзеге асыру кезінде мемлекет мүддесі көзделеді;
2. басқару функцияларын мемлекет еркіне сай қалыптастырылған арнайы
3. осы субъектілер мемлекет атынан қызмет атқарады;
4. оларға мемлекеттік-өктем сипаттағы қажетті өкілеттілік беріледі. Кейде
1. Мемлекеттің Конституциясында белгіленген
2. Мемлекет аумағында басқару функцияларын жүзеге асыратын
Қорыта келіп айтсақ, мемлекеттік басқару дегеніміз шаруашылық, әлеуметтік-мәдени
Сонымен, басқару деп қоғамдағы қандай да болмасын процестерге
Салық салу саласындағы басқару негізінде мына келесдей: жоспарлылық
Сонымен, салық салу саласындағы басқаруды тікелей басқарушы қызметі
Салық салу саласындағы басқаруға, тек салық органдары жүргізетін
Тұжырым ретінде мынадай бірнеше пікір-көзқарастар мен жайларды қалыптастыруға
Салық салу саласындағы мемлекеттік басқару осы аядағы уәкілетті
Салық салу саласындағы мемлекеттік басқару мемлекеттің салық жүйесін,
Осы салада арнайы құзыретті салық органдары мен басқа
Мемлекеттің салықтық қызметінің мәніне салыктық құқықтық қатынастар субъектілерінің
- Салық салу саласындағы мемлекеттік басқарудың мақсаты салық
- салық салу саласындағы мемлекеттік басқаруға құқықтық қызметтерін
- салық салу саласындағы мемлекеттік басқарудың мәні мемлекеттік
Сонымен салықтық қызметтің басты бағыты бюджетке салықтарды жұмылдыру
Осыған орай, мемлекеттік салықтық басқару аясында Қазақстан Республикасы
Салық комитеті өз қызметінде:
салық төлеушілердің құқықтарын және мемлекеттің мүддесін сақтауға және
салық төлеушілер мен салық салу объектілерінің уақтылы есепке
алкоголь өнімін өндіруге және оның айналымын мемлекеттік бақылау
өз құзыретінің шегінде Қазақстан Республикасының экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз
Қазақстан Республикасының фискальдық саясатын қалыптастыру-ға қатысу және осы
заңдарға сәйкес есептелген салық және мемлекет алдындағы басқа
Қазақстан Республикасының салық заңдарын бұзушылық туралы арыздарды, хабарламалар
салық төлеушілер туралы ақпараттың құпиясын сақтауға;
декларацияларды және салықты, мемлекет алдындағы басқа да қаржылық
салық заңдарын бұзу фактілерін жинауға, талдауға және оларға
салық төлеушілерді тиісті салық комитеттерінің басшылары
қол қойған ұйғарымдар бойынша ғана тексеру жүргізуге;
қаржы органдарына салық және бюджет алдындағы басқа да
Республикасының Қаржы министрлігі белгілеген нысан мен мерзімдерде есептер
13. акциялардың мемлекеітік пакеті бар акционерлік қоғамдардың
Салық комитеті өзіне жүктелген міндеттерге сәйкес мынадай функцияларды
төлемдердің және мемлекет алдындағы басқа да қаржылык,
міндеттемелердің бюджетке түсуін көздейтін салық заңдары мен
басқа да заң актілерінің орындалуын
төлемдердің және мемлекет алдындағы басқа да қаржылық
міндеттемелердің бюджетке түсуін көздейтін салық заңдары мен
басқа да заң актілерінің бұзылуы туралы арыздарды, хабарламаларды
3. салық төлеушілердің арасында төлемдердің және мемлекет алдындағы
4. салық заңдарының бұзылуына талдау және бағалау жүргізеді
5. аумақтық салық органдарының салық, бюджетке төленетін төлемдерді
6. аумақтық салық органдарының салық, бюджетке төленетін төлемдер
7. салық органдарында тіркелмеген заңды тұлғалар бойынша салық
8. декларацияларын ұсынбаған заңды тұлғалар бойынша есеп жасайды;
9. салықты және мемлекет алдындағы басқа да қаржылық
10. салық органдарының бақылау-экономикалық жұмысының нәтижелері туралы тоқсан
11. аумақтық салық органдарына
12. кадрлардың біліктілігін арттыру жөнінде шаралар жүргізеді;
13. қолда бар келісімдерге сәйксс шет мемлекеттердің салық
14. өз құзыретінің шегіңде салық салу мәселелері бойынша
15. Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің фискальды саясат департаментімен
16. ақпараттық жүйелер мен салық органдарын автоматтандырудың және
Өзіне жүктелгеи міндетгер мен функцияларды жүзеге асыру үшін
заңды (ерекше жұмыс режимі бар заңды тұлғаларды қоса
өз өкілеттіліктерін жүзеге асыру кезінде ұйымдар мен азаматтардың
3. ұйымдардың басшылары мен басқа да лауазымды адамдарына,
заңдарда көзделген жағдайларда банктік шоттарға салық,айыппұл, өсім және
міндеттемелері сомаларын алуға инкассалық тапсырмалар (өкімдер) беруге;
салық заңдарын бұзған ұйымдарға, лауазымды адамдарға және
6. белгіленген мерзімде салықты
7. сауда және басқа да ұйымдарда, жеке кәсіпкерлерде
8. қолданылып жүрген заңдарға сәйкес жазбаша сұрау салудың
9. тексерулер мен сараптамалар жүргізуге ұйымдардың білікті мамандарын,
10. қолданылып жүрген заңдарға сәйкес ұйымдар мен азаматтарға
11. аумақтық салық комитеттерінің шешімдері қолданылып жүрген заңдарға
Бұл жерден мемлекетті қоғамның саяси жүйесінің субъектісі екенін
Мемлекетіміздің қазіргі нарықтық даму жағдайындағы салық салу саласындағы
Осы саладағы салықтардың қоғамдандырылған ақшалай ағымын басқару жүйесі
-салық жүйесі «корпорациялық және жеке кәсіпкерлік", сондай-ақ
- салық салу аясын басқару механизміне халықаралық және
- мемлекеттік қаржылар мен корпорациялық қаржылар аясының
-фискальдық мониторинг жүргізу нәтижесінде салық жеңілдіктері
-салықтық басқару нәтижесінде мемлекеттің жиынтық қаржылық
Мемлекет тарапынан салық салу процесінде пайдаланылатын салықтық ынталандыру
Салықтық ынталандырма құрамында инвестициялық жеңілдіктер мен инвестициялық кредиттер
Қазақстан Республикасы Салық кодексінін, 138-140-баптарында инвестициялық салық преференцияларын
Казакстандағы салық, салу ауқымында, заң жүзінде көзделген ннвестицияық
Инзестициялык салық преференциялары:
1) Қазақстан Республикасының
2)Аталған салық төлеушілерді жаңа өндірістер құру, жұмыс істеп
3) Мемлекеттік инвестициялық жобаны іске асыру үшін салық
Корпорациялық табыс салығы бойынша инвеетициялық пре-ференциялар салық, төлеуші
Осы корпорациялық табыс салығы бойынша преференцияларды қолдану үшін
Корпорациялық табыс салығы мен мүлік салығы бойынша инвестициялық
1) келісім-шарт жасалған кезде шаруашылық қызметін жүзеге асырып
2)жаңадан тіркелген салық төлеушілер тарапынан берілген тіркелген активтердің
Инвестициялық салық преференцияларын қолдану мерзімі қоғамның экономикалық даму
Бүгінде Қазақстан Республикасының, сондай-ақ шет елдердің салық салу
инвестициялық салық кредиті;
амортизациялық аударым қүқығы;
«жасыл» салық режимі;
жанама салық кредиті;
салық каникулы;
салық «жұмағы»;
салық кредиті түрінде қолданылатын салық шегерімдері;
салықтық шегерімдер;
нөлдік ставка;
салық ставкасын төмендету;
салықты төлеу мерзімін ұзарту;
нормативтік салық жеңілдігі;
салық, төлеуден босату көзделген жеңілдіктер;
салық төлеуді кейінге қалдыру көзделген жеңілдіктер;
салық мөлшерін төмендетуді көздейтін жеңілдіктер арқылы көрініс
табады.
Салық жеңілдіктерін нақтылы экономикалық мақсаттар мен әлеуметтік мән-жайларға
Осы орайда салықтық жеңілдіктер элементтері қатарынан көрініс таппаса
Арнайы экономикалык аймақтардың аумақтарында қызметін жүзеге асыратын ұйымдарға
- арнайы экономикалық
органдарында тіркеу есебінде тұратын;
- арнайы
жерлерде құрылымдық бөлімшелері жоқ;
- арнайы
экономикалық аймақтарды құру мақсаттарына
қызмет түрлерін жүзеге асыру: бағдарламалык қамтамасыз етуді, деректер
базасын, аппараттық құралдарды жобалау, әзірлеу, енгізу және олардын
тәжірибелік өндірісі мен нақтылы өндірісі және (немесе) жасанды
не нейрондық жүйелер негізінде жаңа ақпараттық технологияларды жасау
немесе ақпараттық технологиялар саласында жобаларды жасау және енгізу
бойынша ғылыми-зерттеу және тәжірибелік-конструкторлық жүмыстарды
жүргізу нәтижесінде алуға жататын (алынған) табыстары жылдық жиынтык
табысының кемінде 90 процентін кұрайтын.
140-1-баптың 1-тармағының 3) тармақшасында көрсетілген кызмет түрлері бойынша
Аталған заңды тұлғалар алған табыстарды 140-1-баптың 1-тармағының 3)
Арнайы экономикалық аймактардыңаумақтарында қызметін жүзеге асыратын ұйымдардың салықтарды
Арнайы экономикалық аймақтардың аумақтарында орналасқан және Салық кодексінің
- жер салығын есептеу кезінде тиісті ставкаларға 0
- мүлік салығын есептеу кезінде салық салу объектілерінің
орташа құнына 0 проценттік ставка қолданылады.
Салық кодексінің 140-І-бабы 1-тармағының 3) тармақшасында аталған қызмет
Сонымен қандай болмасын мемлекеттің салық салу жүйесінде мынадай
салық ставкасын төмендету;
салық төлемінің сомасын қысқарту;
салық төлеуді кейінге қалдыру немесе бөліп төлеу;
артығымен төленген салықты есепке алу;
салық салу объектісі бойынша салық төлеушіні толығымен немесе
жартылай салық төлеуден босату;
салық салу субъектісін нақтылы салықтарды төлеуден толығымен
немесе жартылай босату;
күрделі салым жасаған кәсіпкерлік қызметпен айналысатын заңды
және жеке тұлғаларды тиісті заңда
босату;
инвестициялық қорларға, мемлекеттік емес жинақтаушы зейнетақы
корларына аударым жасайтын салық төлеушілерді белгілі мөлшерде салык
төлеуден босату және т.б.
Салық жеңілдіктерін беру көбінесе салық салу объектісіне, салық
Нарықтық экономиканың даму ауқымындағы салық салу аясы «Заңды
Осы орайда және өктем императивтік әдістердің баса қолданылуына
Салық салу аясындағы мемлекеттік мәжбүрлеу күші көбінесе материалдық
Қазіргі салық салу аясында мемлекет тарапынан (оның салықтық
1) салықтар мен бюджетке төленетін өзге де міндетті
2)салық төлеушінің банктік шоттар бойынша жүргізетін шығыс операцияларын
мерзімінде өтелмеген салық берешегі есебіне салық төлеушінің өз
мүлкіне билік етуіне шектеу қою;
салықтық тексерулер жүргізу барысында Қазақстан Республикасының
зан актілеріне сәйкес салық төлеушілердің қандай болмасын құжаттарын
алып кою;
5)салық берешегін салық төлеушінің, банктік шоттарындағы ақшалар есебінен
6) салық берешегін салық төлеушінің қолма-қол ақша қаражаттары
7) салык төлеушінің салық берешегі сомасын оның дебиторларының
8) салық төлеушінің билік етуіне шектеу койылған мүлкін
9)салық төлеушінің (акционерлік қоғамның) акциялары эмиссиясын мәжбүрлеп қосымша
10) салық берешегінің бересі сомасын есептеу және өндіріп
11)салықтық-қүқық бүзушылық жасаған салық төлеушілерді тиісті завдарда көзделген
Қазақстан Республикасының ағымдағы тиісті зандары салықтық тексеру, бақылау
Осы ретте салық салу аясындағы мәжбүрлеу шараларына мынадай
мәжбүрлеу шараларын қолдану тәртібі көбінесе салықтық құқықтың
нормаларымен және әкімшілік іс жүргізу нормаларымен айқындалады;
мәжбүрлеу шараларын қолдану
қатаң назар аударылады және оның сақталуы іс жүзінде
салық салу аясында қолданылатын мәжбүрлеу шараларының жүйесі
әртүрлі бағыт-сипатта болады;
мәжбүрлеу шараларын
асырылады;
салық салу аясындағы мәжбүрлеу шараларын қүқықтық реттеу, яғни
жауапкершіліктің негізін және
қаржылық, әкімшілік жоне қылмыстық заңдармен айқындалады;
мәжбүрлеу шараларын қолдану айрықша
және қарапайым іс жүргізу нысанында жүзеге асырылады;
мәжбүрлеу шаралары салық салу аясындағы заңцылықты қамтамасыз
ету және салықтар мен басқа да міндетті төлемдерді
сондай-ақ нақтылы салық төлеушілерді өз салыктық міндеттерін бүлжытпай
орындауға мәжбүр ету мақсатында жүзеге асырылады.
Салық салу аясындағы мемлекеттік мәжбүрлеу мемлекет тарапынан күкықтық
Әдетте заңи жауапкершілік шараларын қолдану қүқық бүзушының ерік
Салык салу аясында қолданылатын мемлекеттік мәжбүрлеу піароларының бәрін
Дегенмен салық салу аясында қолданылатын қандай болмасын заңи
1) салықтық құқық бұзушылык жасағаны үшін қолданылатын заңи
жауапкершілік шаралары бойынша;
2) салық заңдарының әмірлі талаптарьн орындамағаны немесе тиісінше
орындамағаны үшін дербес
мәжбүрлеу бойынша жүзеге асырылады.
Бұл орайда екінші бағыт бойынша жасалған іс-қимылдар салықтық
Қандай болмасын құқық бұзушылықтың тұрақты белгісі осы құқық
Салық салу аясындағы мемлекеттік мәжбүрлеуді сипаттау кезінде оның
соттан тыс жағдайда мемлекеттік мәжбүрлеу шараларын салық салу
аясында кеңінен қолдану мүмкіндігі
салықтық құқық бұзушылық фактісін жедел жою мақсатында сол
қолданудың жеңілдетілген процессуалдық тәртібі көзделген;
мемлекеттік мәжбүрлеу салықтық
орындамаған немесе тиісінше орындамаған тұлғаның құқыққа қайшы жүріп-
тұруына мемлекет тарапынан көрсетілген заңдық қарымта-қысым;
мемлекеттік мәжбүрлеу аясымен қамтылған
міндетті түрде салық төлеушілердің құқықтарын қорғау және заңдылықты
қамтамасыз ету механизмдері қарастырылған;
мемлекеттік мәжбүрлеу шараларын
құқықтық қатынасқа қатысушының құқыққа кайшы әрі кінәлі іс-қимылы
жатады;
5)салық салу аясындағы мемлекеттік мәжбүрлеу кешенді құқықтық институг
6) мемлекеттік мәжбүрлеу шараларын қолдану процесінде салық төлеушілердің
Меселен, салықтық тексеру кезінде салықтық заңдардың бұзылуы фактісінің
Салық органыньң құжаттарды алу жөніндегі іс-қимылдары тек сол
Құжаттарды алып қою (Салық кодексі, 539-бап) мемлекеттік мәжбүрлеу
салықтық заңдардың бұзылуына жол бермеу және соған байланысты
мән-жайларды тыйып тастау;
құқық бұзушыны заңи жауапкершілікке тарту кезінде тиісті заңның
бұзылғаны жөніндегі фактіні дәлелдемелермен қамтамасыз ету.
Аталған шараны қолдану негізінде:
1)құжаттың қолдан, яғни тиісті құжатқа жалған мәліметтер енгізу
2)құжатта салықтық заңдардың бүзылғаны жөніндегі нактылы мәліметтердің орын
Мысалы, ресми құжатқа жалған мәліметтер енгізілсе не болмаса
Сондықтан оларды толығымен алғанда тек жалған фактілер мен
Мемлекет салық төлеушілердің өз міндеттерін тиісінше әрі сапалы
Салық төлеуші өзінің салықтық міндеттемесін тиісінше орындаған жағдайда
Сондықтан, айтылған жайларды ескере отырып мемлекет өзінің салықтық-бюджеттік
өркениетті, салық салу процесін жан-жақты қамтитын салык заңын
қабылдау нәтижесінде әрбір салықтың ұтымды болуын қамтамасыз ету
оның тиімді құқықтық негізін құру арқылы салық төлеуден
және төлемей жүргендерге тосқауыл қою;
өктем өкілеттілік берілген салық органдарының екінші тарапқа -
төлеушілерге мәжбүрлеу
қалыптастыру;
салық төлеушілердің өздеріне
тиісінше орындамауларына байланысты оларға жазалау шараларын белгілеу;
салық төлеуді қамтамасыз ету мақсатында салық төлеушілерге және
басқа да салықтық кұкықтық қатынасқа қатысушыларға әкімшілік-құқықты
және қылмыстық-құқықтық сипаттағы заңи жауапкершілік шараларын белгілеу тәрізді
Сонымен қатар мемлекеттің мүдделі іс-қимылы материалдық салықтық қатынастың
Егер құқыққа қарсы осындай әрекеттерді (әрекетсіздіктерді) құқық
бұзушылық деп атасақ, онда оны құқықты бұзушы іс-әрекет,
Демек құқықты бұзушы тұлға кұқық нормаларының талаптарына орай
Сонымен, салықтық құқық бұзушылық-салықтық қатынасқа қатысушылардың салық заңдарының
Салықтық құқық бүзушылықтың басқа да құқық бүзушылықтар сияқты
Салықтық құқық бүзушылық белгілеріне:
жиі көрініс табуына байланысты қоғамға қауіптілігі;
құқыққа қайшылығы (қарсы);
кінәлілігі;
зардап-залалдың (зиянның) болуы;
құқыққа қайшы әрекет пен оның нәтижесі (салдары) зардапты
және олардың арасындағы себептік байланыс;
құқыққа қайшы, кінәлі әрекеттің (әрекетсіздіктің) жазалануы, яғни
теріс әрекеттің жазалануы жатады.
Салықтық құқық бұзушылықтар тек мемлекеттің салык жүйесіне тікелей
Құқыққа қайшы іе-әрекеттердің нақтылы бағыт-бағдарларына байланысты салықтық құқық
салықтар жүйесіне (салық салу жүйесі) қарсы құқық бұзушылықтар;
салық төлеушілердің экономикалық мүдделеріне,
бостандықтарына қарсы құқық бұзушылықтар;
бюджеттердің кіріс
орындалуына қарсы құкық бұзушылықтар;
салық төлеушілердің салықтық міндеттерін орындауға кепілдік беретін
жүйеге қарсы құқық бұзушылықтар;
салық органдарының бақылау функцияларын жүзеге асыруға қарсы
құқық бұзушылықтар;
бухгалтерлік есепті
есептемелерді әзірлеу және табыстау тәртібіне қарсы құқық бұзушылықтар;
- салықтарды төлеу жөніндегі міндеттерге қарсы құқық бұзушылықтар.
Қүқыққа қайшы іс-әрекет
талаптарын орындамау болып табылады. Салықтық құқық бұзушылыктың келесі
Құқық бұзушылық жасалған жағдайда ғана заңи жауапкершілік қолданылады.
Заңи жауапкершіліктің өзіне тән мынадай ерекше белгілері болады:
құқық бұзушылыққа және оны жасаған түлғаға мемлекеттік теріс
беру;
мемлекеттік мәжбүрлеуге - ауыртпашылыққа ұшырату заңды негізде
қысым көрсету - жазалау;
құқық бұзушының жеке басына (заңды түлғалардын лауазымды
адамдарына) қатысты келеңсіз, ауыр жағдайға душар еткізу.
Салықтық құқық бұзушылық жасаған субъектіні заңи жауапкершілікке тарту
салықтың толығымен төленуін қамтамасыз етуге;
құқық бұзушылықтың қайталанбауын
бұзушыны жазалауға кол жеткізуді көздейді.
Бұл ретте айта кететін бір жәйт, құқық бұзушылар
Салықтық құқық бұзушыларды заңи жауапкершілікке тарту сот арқылы
уапкершіліктің тиісті түрін қолдану салықтық құқық бұзушылықтың сипатына,
Салықтық қылмыстар үшін қолданылатын кылмыстық-құкықтық шараларға - айыппұл,
Салықтық құқық бұзушылықтың қүрамына келсек, олардың құрамдық элементтеріне
салықтық құқық бұзушылықтың объектісін;
салықтық құқық бұзушылықтың объективтік жағын;
салықтық құқық бұзушылықтың субъектісін;
салықтық құқық бұзушылықтың
болады,
Салықтық құқық бұзушылықтың объектісі мемлекеттің салық жүйесі болып
Салықтық құқық бұзушылықтың субъектісі құқық бұзушылықты жасағаны үшін
Қазақстан Республикасының заңдарында мына келесідей сипаттағы өте ауқымды
Бірінші аталған мемлекеттің материалдық мүддесіне қарсы бағытталған кұқық
салық төлеуден ешбір негізсіз, заңсыз босату;
салықтарды мүлдем төлемеу, толығымен төлемеу, не болмаса уақтылы
төлемеу;
банк мекемелерінің салық төлеушілердің төлемдік тапсырыстарын
немесе таісті атқару құжаттары бойынша бюджетке аударылуға тиісті
сомаларын аудармаулары немесе уақтылы аудармаулары;
салыктарды төлем кезінде ұстап қалмау, не болмаса төлем
ұсталған салық сомасын тиісті
табады.
Мемлекетгің салық жүйесінің дұрыс жұмыс істеуіне кедергі келтіреті
салық декларациясын табыс етпеу
салық төлеушінің салық есебіне тұрмауы немесе езін уақытында
- салық есебіне алынғанын растайтын салық органы берген
Салық органдарының істеріне жүктелген міндеттерін жүзеге асыруға
-салық органдары мен
салық органдарының кызметтеріне араласып кедергі жасау немесе
салықтарды есептеуге қажетті ақпаратты салық органына табыс етуден
салық төлеушіге ашылған банктік шот жөніндегі тиісті ақпаратты
Ал салық төлеушілердің құқықтары мен заңды мүдделеріне қарсы
салық құпиясының жариялануы;
салық төлеушінің шаруашылық қызметтеріне заңсыз кедергі жасау;
салықтарды заңсыз белгілеу;
салықтарды заңсыз алу, немесе оны түсім көзінде заңсыз
артығымен төленген салық сомасын салық төлеушіге дер кезінде
Жоғарыда аталған құқық бұзушылықтардың кейбіреуі салық заңдарында көзделмеген,
Бүгінде, Қазақстандағы ағымдағы заңдарда, яғни, «Әкімшілік құқық бұзушылық
әкімшілік-құқықтық сипаттағы салықтық құқық бұзушылықтар;
қылмыстық-құқықтық сипатгағы салықтық құқық бұзушылықтар.
Құқық бұзушылықтарды түр-түрге
жауапкершіліктің мазмүнымен айқындалады. Алайда, кейбір кезде жауапкершілік түрін
Осы орайда айтқандарымызды нақтыландыру үшін әкімшілік құқықтық
3)аталған жауапкершілік салықтық құқықтық қатынас субъектісінің өз
Әкімшілік-құқықтық сипатгағы салықтық құқық бұзушылықтар мемлекеттің
Демек, жауапкершілікке тарту тек құқық бұзушының әрекетінде әкімшілік
Әкімшілік салықтық құқық бұзушылықтың құрамы деп, кінәлі тұлғаға
Аталған әкімшілік салықтық құқық бұзушылықтың құрамы:
әкімшілік салықтық құқық бұзушылықтың объектісінен;
әкімшілік салықтық құқық бұзушылықтың объективтік жағынан;
әкімшілік салықтық құқық бұзушылықтың субъектісінен;
әкімшілік салықтық құқық бұзушылықтың
тұрады.
Сонымен, әкімшілік салықтық құқық бұзушылықтың объектісіне мемлекеттің каржылық
Аталған салықтық құқық бұзушылықтар осыларға қиянат жасауға бағытталған
Бұл ретте, көпшілікке мәлім болса да айта кететін
Сонымен, мемлекеттің салық салу саласындағы әкімшілік құқық бұзушылықтарға
1) салық органында салық есебіне қою мерзімінін бұзылуы
2)салық есеп-қисабын, сондай-ақ салық телеушінің мониторингін жүргізу үшін
салық салу объектілерін жасыру (207-бап);
кірістерді, шығыстарды және салық салу объектілерін есепке алу
ережелерін бүзу (208-бап);
5)салықтың және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдердің
6)салық агентінің және өзге де уәкілетті органдардьщ (үйымдардың)
жалған шот-фактура жазып беру (211-бап);
базар аумағына жіберу тәртібін бүзу (212-бап);
акцизделетін тауарларды өкелу, тасымалдау, өндіру, сақтау және
өткізу ережелерін бүзу (213-бап);
10) таңбалау төртібі мен ережелерін бүзу (214-бап);
11)фискальдық жады бар кассалық-бақылау
тәртібін бүзу (215-бап);
12)банктер және банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын
13)банктердің және банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын
14)банк операциялары туралы көрінеу жалған мәліметтер табыс ету
15)салық қызметі органдары мен олардың лауазымды адамдарының занды
Міне, Қазақстан Республикасының Әкімшілік құқық бұзушылык туралы кодексінде
Ал Казакстан Республикасының Қылмыстық кодексінде орын алған салықтық
1) азаматтың салық төлеуден жалтаруы (221-бап);
2)үйымдардан алынатын салықты төлеуден жалтару (222-бап) сиякты екі
Салық салу аясында жасалған салытық (құқық бұзушылықтар) қылмыстар
Оны қолдану ерекшеліктері мынадай мазмұнда болады1:
1)қылмыстық жауапкершілік тек Қылмыстык Кодексте салықтық қылмыс ретінде
2)қылмыстық жауапкершілік тек сот аркылы, кылмыстық жазалау нысанында
3)қылмыстық жауапкершілікке тартылатындар аталған кодексте белгіленген жасқа жеткен
Қазақстан Республикасының Қылмыстық кодексінде салықтық қылмыс жасауға байланысты
Жоғарыда айтқандарымызды қорыта отырып салык салу аясындағы мемлекетгік
1) салық салу аясында
катысты мемлекеттің қаһарлы қарымтасы болып табылады;
2)кешенді құқықтық институт ретінде салықтық әкімшілік және қылмыстық
3) салық заңдарының тиісінше орындалуын және салыктық құқыктық
4)салық салу аясындағы мемлекеттік мөжбүрлеу шаралары көбінесе соттан
5) мемлекеттік мәжбүрлеу шараларын қолдану негізінде салықтық құқықтық
Мемлекеттік мәжбүрлеу шараларын қолдану барысында мынадай:
1)мемлекет тартқан (мемлекеттің материалдык мүддесіне келтірілген залал-зиянның) материалдық
2) мемлекеттік мәжбүрлеу шараларының ішінде көрініс тапқан нақтылы
құқық бұзушылықтың сипаты мен қауіптілік дәрежесін есепке алу;
3)мәжбүрлеу шаралары қолданылатын құкыкқа қайшы (мемлекет пен коғамның
4)салыктық құқық бұзушының жеке басына байланысты жәйттерді кінәсінің
5)салықтық құқық бұзушылық жасаған тиісті тұлғаға қолданылатын
жазаның түрі мен мөлшерін салықтық құқық бұзушылыққа карсы
6) салық салу аясында қолданылатын мемлекеттік мәжбурлеу шараларының
7)салықтық құқық бұзушылыктың бір түрі үшін бірнеше мәрте
Қазақстан Республикасының салық салу аясындағы қүзыретті органдарының салықтық
Осы орайда салық органдары тарапынан салық берешегін өндіріп
1) салық берешегі сомасын оның банктік шоттарындағы ақшалары
2)салық берешегі сомасын оның қолма-қол акшасы есебінен өндіріп
3) салық берешегі сомасын салық төлеушінің дебиторларының банктік
4)салық берешегі сомасын салық төлеушінің билік етуі шектелген
5) салық төлеуші акционерлік қоғамды өзі жарияланған акцияларының
Салық органдарының салық төлеушіге мерзімінде орындалмаған салықтық міндеттемесін
Салық декларациялары және есеп айырылысулар бойынша, сондай-ақ салықтық
Салық төлеушінін, салық берешегі сомасын оның банктік шоттарынан
Инкассолық өкім Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерімен белгіленген
Банкке немесе банктік операциялардың жекелеген түрлерін жүзеге асыратын
Салық берешегін өндіріп алу туралы салық органының инкассолық
Салық берешегі сомасын салықтөлеушінің қолма-қол ақшасы есебінен өндіріп
Салық төлеушінің бухгалтерлік (кассалық) құжаттары бойынша (оның ішінде
3-тарау. Мемлекеттік салықтық қызметінің әдістері
3.1. Мемлекеттік салықтық жоспарлау.
Мемлекеттік салықтық жоспарлау мемлекеттің салықтық юрисдикциясының ауқымын, салықтық
Мемлекеттік салықтық жоспарлау тактикалық және стратегиялық жоспарлау болып
Мемлекеттік салықтық жоспарлау салықтар бойынша жоспарлы тапсырмаларды қарастыру
Үкіметтің және салық органдарының осы аядағы нақты іс-қимылдарын
стратегиялық қоғамдық саяси мақсаттарды
салық салуға қатысты тәсілдер мен жолдарды өзгертетін немесе
Осы мемлекеттік салықтық жоспарлау белгілі кезеңдеріне байланысты:
1. жедел салықтық жоспарлау (бір тоқсанға);
2. ағымдағы салықтық жоспарлау (бір жылға);
3. ұзақ мерзімді және стратегиялық салықтық жоспарлау болып
Мемлекеттік салықтық жоспарлаудың негізгі міндетіне бюджеттік тапсырманың басымды
Салықтық жоспарлау кезіндегі болжамдау міндеттеріне:
1. мемлекеттің әкімшілік-аумақтық құрылымдарының жиынтық табысын бағалау;
2. салықтық түсімдердің көлемін салықтардың түрлері әкімшілік
3. қоғамның әлеуметтік-экономикалық қажеттіліктерін тұтасымен және аумақтар бөлігінде
4. инфляция деңгейін, бағалар индексін және өзге де
Мемлекеттің салықтық жоспарлауының барысында қалыптастыры-лып, заң жүзінде көрініс
Мемлекеттік салықтық жоспарлау көбінесе ағымдағы салықтық жоспарлау түрінде
Сонымен, салықтық жоспарларды іске асыру механизмі мынадай іс-шаралардан:
1. салық төлеушілердің құрамының өзгеруін есепке алу;
2. бағалар мен баға саясатының өзгеруін есепке алу;
3. рынок конъюнктурасын есепке алу;
өндірістік және әлеуметтік инфрақұрылымдардың өзгеруін есепке алу;
экономикадағы салалық тенденцияларды есепке алу;
корпорациялық және жеке қаржылық-шаруашылық қызметтерді есепке алу;
қоғамдағы саяси тенденцияларды есепке алу;
салықтық бюджеттерді орындаудың экономикалық талдауын жүргізу;
салық механизмі мен оның злементтерінің атқаратын қызметтерін қорытындылау;
10. салықтық бюджеттердің
салық салу жүйесін жетілдірудің негізгі бағыттарын анықтау;
салық салу тактикасы мен стратегиясын іске асыру жөнінде
бюджеттік-салықтық қатынастар аясына тынбай бақылау жүргіэу;
өткен кезеңдер бойынша экономикада қалыптасқан тенденция-ларды есепке ала
салық төлеушілердің топтары, қаржылық-шаруашылық қызметтерінің типтері және
болашақ салық режимдерінің тиімділігін негіздеу;
салықтық түсімдер бөлігінде бюджеттің орындалуына талдау
мемлекеттік деңгейде алынатіын салықтар мен өзге де
бюджеттік кірістерді салықтық қалыптастырудың тиісті баптары
бюджеттік кірістерді нақтыландыру және осы жөнінде түпкілікті
Мемлекеттік салықтық бақылау.
Мемлекеттік салықтық бақылау салықтық бақылау-тексерулерді жүзеге асыруға хақы
Бұл жерде айта кететін
Сонымен, салықтық бақылау деп, салық заңдарының тиісінше орындалуына,
салық төлеушілерді тіркеу есебіне алу;
салық салу объектілері мен салық салуға байланысты объектілерді
бюджетке түскен түсімдерді есепке алу;
қосылған құн салығын төлеушілерді есепке алу;
салықтық тексерулер;
камералдық бақылаулар;
салық төлеушілердің қаржылық-шаруашылық қызметтеріне мониторинг жүргізу;
фискальдық жады бар бақылау-кассалық машиналарын қолдану;
акцизделетін тауарлардың жекелеген түрлерін таңбалау және акциздік постыларды
10. мемлекет меншігіне айналдырылған мүлікті
11. уәкілетті органдарға бақылау жасау нысандарында жүзеге асырылады
Салықтық бақылаудың осындай нысандары мен түрлеріне келесідей сипаттама
1. салық төлеушілерді тіркеу есебіне қою — салық
2. салық салу объектілері мен салық салуға
3. бюджетке түсетін түсімдерді есепке алу салық органдары
4. қосылған құн салығы бойынша салық төлеушіні есепке
5. салықтық тексерулер Қазақстан Республикасының салық заңдарының айтарлықтай
6. камералдық бақылау салық төлеушілер табыс еткен (тапсырған)
7. салық төлеушілердің қаржылық шаруашылық қызметтеріне жүргізілетін
8. фискальдық жады бар бақылау-кассалық машиналарды қолдану сауда
9. акцизделетін тауарлардың жекелеген түрлері таңбалау және акциздік
10. мемлекет меншігіне айналдырылған мүлікті
11. уәкілетті органдарға бақылау жасау бюджетке төленетін басқа
(салықтардан басқа) міндеггі
Қазіргі кезеңдегі салықтық бақылаудың басты мақсаттарына
Салықтық тексерулер де тек салық органдары тарапынан ғана
құжаттық тексеру;
рейдтік тексеру;
хронометраждық қарап-тексеру сияқты түрлері болады.
Осы салықтық тексерулерді жүргізу тәртібі, мерзімдері, кезеңділігі және
Салықтық тексерулср мына келесідей кезеңділіктерді сақтай отырып:
жылына бір реттен жиі емес кезеңде — кешенді
салықтың және бюджетке төленетін басқа да міндетгі төлемнің
нұсқаманың салық органында тіркелген датасы мен нөмірі;
нұсқаманы берген салық органының аталуы;
салық төлеушінің толық аталуы;
салық төлеушінің тіркеу нөмірі;
тексерудің түрі;
тексеруші тұлғалардың лауазымы, фамилиясы, аты, әкесінің аты;
тексеру жүргізілетін мерзім:
құжаттық тексерулер кезінде тексерілетін салық кезеңі сияқты реквизиттер
Мемлекеттік салықтық бақылаудың бір нысаны болып табылатын құжаттық
Кешенді тексеру салықтар мен бюджетке төленетін басқа да
Тақырыптық тексеру салық пен бюджетке төленетін басқа да
Қарсы тексеру салықтық тексеруді жүзеге асыру кезінде салық
Рейдтік тексеру салық органдары тарапынан жекелеген салық төлеушілерге
1. салық төлеушілердің салық органдарыңда тіркеу есебіне қойылуы;
2. фискальдық жады бар бақылау-кассалық машиналардың дұрыс қолданылуы;
3. лицензияның және өзге де рұқсат ету құжаттарының
4. акцизделетін өнімді өндіру, сақтау және сату сияқты
Уәкілетті мемлекеттік орган бекіткен тәртіп негізінде жүргізілетін хронометраждық
Сонымен, осындай тәртіппен ресімделген нұсқаманы салық төлеушіге немесе
Нақты салықтық тексерулер бойынша салық төлеушілерге тиісті нұсқамалардың
Салық органының лауазымды адамы:
салықтық тексеру жүргізілген орын мен акті жасалған күнді;
тексерудің түрін;
салықтық тексеруді жүргізген салық органының лауазымды адамдарының тегін,
салық төлеушінің және салық агенттерінің тегін, атын, әкесінің
салық төлеушінің және салық агентінің орналасқан жерін, банктік
салық төлеушінің салықтық және бухгалхерлік есептілікті жүргізуге және
алдында жүргізілген тексерулер мен Қазақстан Республикасының салықтық заңдарының
8. тексерілетін салық кезеңі мен тексеру жүргізу үшін
9. Қазақстан Реепубликасының салықтық заңдарының тиісті нормасына сілтеме
10. салықтық тексерулердің нәтижелерін көрсете отырып салықтық тексерудің
Салықтық тексеру актісі екі данадан кем болмайтындай жасалынып,
Сонымен, салықтық бақылау — тексерулер салық салынатын базаны
ҚОРЫТЫНДЫ
Соңғы кездерде, мемлекетімізде салықтық құқықтың жалпы және
бөлмей қарастыру арқылы салық жүйесінің тұрақтыландырылуына және ойдағыдай
Жұмысты орындау барысында Қазақстан Республикасының қазіргі кездегі салық
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. Қазақстан Республикасының
(07.10.1998 жылы енгізілген өзгерістер мен толықтырулармен);
2. Қазақстан Республикасының Салық және бюджетке төленетін
де міндетті төлемдер туралы Кодексі (Салық кодексі) 12.06.2001
3. Қазақстан Республикасының «Бюджет кодексі» 24 сәуір
4. Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексі (Жалпы бөлім)
желтоқсан 1994 жыл;
5. Қазақстан Республикасының «Микрокредиттік ұйымдар
6. Қазақстан Республикасының
7. Қазақстан Республикасының Кеден кодексі, 2003 жыл
8. Жеке кәсіпкерлік туралы Қазақстан Республикасының
9. Сауда қызметін реттеу туралы Заң, 12
10. Демпингке қарсы шаралар туралы Заң, 13 шілде
11. Субсидиялар және өтем шаралары туралы Заң, 16
12. Коммерциялық емес ұйымдар туралы Заң, 16 қаңтар
13. Қазақстан Республикасы Президентінің
Қазақстанның 2030 жылға дейінгі даму стратегиясын жүзеге асырудын
Деловая Неделя , 4 мамыр 2007 жыл. 4-бет.
Найманбаев С.М. Салықтық құқық. А., 2007 ж., 15-бет.
Худяков А. Налоговое право Республики Казахстан. А., 2002
Гереев В.И. Налоговое право. М., 1995 ж. 25-бет.
Қазақстан Республикасының Салық кодексі. 60-бап.
Қазақстан Республикасының Салық Кодексі. 61-бап.
Найманбаев С.М. Салықтық құқық. А., 2007ж. 36-бет.
Мұхитдинов Н.Б., Найманбаев С.М., Серимов У.С. Қаржылар саласындағы
Худяков А. Финансовое право Республики Казахстан. А., 2000ж.,
Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Салық комитеті туралы Ереже.
Найманбаев С.М. Салықтық құқық. А., 2007ж. 35-бет.
. Пепеляев С.Г. Основы налогового права. М.,
Зейнельгабдин А.Б., Ильясов К.К., Ермекбаева
Қазақстан Республикасының Салық кодексі 140-1 бап.
Найманбаев С.М. Салықтық құқық. А., 2007ж., 54-бет.
Салық кодексі, 145—бап.
1



Ұқсас жұмыстар

Салықтар, салық салу және мемлекеттің салық жүйесі жайында
Қазақстан Республикасының салық жүйесі жайлы мәлімет
Салық міндеттемелері
Экологиялық құқық негізінің түсінігі, пәні, жүйесі
«ЖЕР ҚОЙНАУЫН ПАЙДАЛАНУШЫЛАРДЫҢ ҚЫЗМЕТІНЕ САЛЫҚ САЛУДЫ ҚҰҚЫҚТЫҚ РЕТТЕУ»
Салық қызметі органдарының лауазымды тұлғалары салық төлеушіге
Салық жүйесін реформалаудың экономикалық қажеттілігі
Қазақстан Республикасының салық жүйесінің қалыптасуы мен дамуы
Салық жүйесі
Салық түрлері туралы