Қазақстан Республикасының экономикалық қауіпсіздік деңгейі




Мазмұны:
Кіріспе 3
І-ТАРАУ. Экономикалық қауіпсіздіктің теориялық-методикалық негіздері 5
1.1 Экономикалық қауіпсіздіктегі кедендік органдардың орны мен ролі 5
1.2 Кеден тарифтері және ұлттық өнеркәсіпті қорғау 10
1.3 Экономикалық қауіпсіздік – мемлекеттің сыртқы экономикалық саясатының негізі
ІІ-ТАРАУ. Қазақстан Республикасының экономикалық қауіпсіздік деңгейі 17
2.1 Қазақстан Рсепубликасындағы экономикалық қауіпсіздік мәселелері 17
2.2 Әлемдік шаруашылық байланыстарда дамуы жағдайындағы экономикалық қауіпсіздік 29
ІІІ-ТАРАУ. Қазақстан Республикасының кеден қызметіндегі экономикалық қауіпсіздігінің негізгі алғышартатары
3.1 Кедендік құқықты жетілдіру шаралары 39
3.2 Кеден органдары және оның қызметінің ұйымдық-құқықтық негіздерін жетілдіру.
Қорытынды 53
Қолданылған әдебиеттер тізімі: 55
Кіріспе
Қазақстан Республикасының халықаралық қатынастар жүйесінде толық жарамды субъект ретінде
Бұндай жағдайда Республиканың алдына шетелдермен және таяу шетелдермен қарым-қатынастардың
Қазақстанға әсер етуші күштер мыналармен анықталады: Ресей мемлекетінің қарым-қатынасы
Халықаралық экономикалық қатынастар халықаралық құқықтық қағидаларға және халықаралық кеден
Қазақстанның егемендігі экономикалық егемендік, өзіндік ұлттық экономикасының нысаны мен
- экономикалық тәуелсіздікті қамтамасыз ету және дүниежүзілік экономикалық жүйеден
- еліміздің экономикасының ресурстық, энергетикалық негізін сақтау және нығайту;
- геосаяси ортаның әсерінен пайда болатын жағымсыз факторлардың мемлекет
- отандық және халықаралық қаржы институттарымен өзара пайдалы ынтымақгастықты
- мемлекеттік бюджеттің табыс көзін нығайту;
- сыртқы қарыздарды республикалық бюджет заңында көрсетілген шектен асырмай,
- бәсекелестікті қолдай отырып, монополияны шектеп экономикалық өсуді қамтамасыз
І-ТАРАУ. Экономикалық қауіпсіздіктің теориялық-методикалық негіздері
1.1 Экономикалық қауіпсіздіктегі кедендік органдардың орны мен ролі
Дүниежүзілік шаруашылық халықаралық еңбек бөлінісі және халықаралық байланыстар арқылы
Ұлттық мүддені қорғаудың сенімді құралдарының бірі
— мемлекеттік протекционизм. Протекционизм дегеніміз — мемлекеттің
XX ғасырдың басында «еркін сауда» қағидасы көптеген Еуропалық елдердін
Қазіргі уақытта көптеген мемлекеттердің протекционистік саясатының бағыттары көп түрлі,
Мемлекеттік протекционизмнің жалпыға белгілі және жиі кездесетін түрлерін атап
— өсуі енді ғана басталған ұлттық өнеркәсіпті қолдау;
— нақты тауарды өндірудегі елдің салыстырмалы артықшылығын баянды
— өндірістің қалыптасып келе жатқан жаңа салаларын қорғау;
— өндірістің құлдырауын болдырмау;
— жаңа жұмыс орындарын ашу және оларды қорғау;
— егемен экономиканың дамуын қамтамасыз ету;
— әскери-саяси тәуелсіздікті орнықтыру;
— ұлттық валютаның тұрақтылығын қамтамасыз ету;
— төлем балансының тепе-теңдігін реттеу, т. с. с. Протекционистік
1) Халық шаруашылығы немесе нақты өнеркәсіп саласының дамуын
2) Көздеген мақсатқа жетудің ең тиімді құралы —
Жоғарыда жазылғанның бәріне қатысты, шектеулерді жою пайдасына айтылатын негізгі
Мемлекет үшін экономикалық қауіпсіздік пен ұлттық мүдделерді қорғаудан биік,
Қазақстанның экономикалық қауіпсіздігінің ең маңызды мәселелерін атап көрсетуге бола
Қазақстанның егемен ел ретіндегі бес жылдық тәжірибесі оның экономикалық
1. ИНФЛЯЦИЯ. Инфляция
2. ЖОҒАРЫ ПРОЦЕНТТІК СТАВКАЛАР. Бұл нақты өндіріс
3. БЮДЖЕТ ТАПШЫЛЫҒЫ (ДЕФИЦИТІ). Турасын айтсақ,
Бюджет тапшылығы экономикадан жеке меншік секторды ығыстырады, сөйтіп оның
4. МЕМЛЕКЕТТІК ҚАРЫЗ. Мемлекеттік
Дәл осы кезде қарыз дағдарысы (кризисі) басталады да елдің
5. МЕМЛЕКЕТТІК ШЫҒЫНДАР. Бюджет тапшылығының
6. САЛЫҚТАР. Салық ауыртпалығы ұлғайған сайын
7. ЖАНАМА САЛЫҚТАР. Әр түрлі салықтарды қолданудың
Жанама салықтар ұлттық экономиканың тиімділігін де әлсіретеді, себебі кәсіпкерлікті
8. СЫРТҚЫ ЭКОНОМИКАЛЫҚ
Сауда дегеніміздің өзі не жаңа, не сапалы, не арзан,
Экономикалық ақпарат — қазіргі дүниежүзілік шаруашылықтың дамуы үшін стратегиялық
Дүниежүзілік ақпараттар ағынын толық және тиімді пайдалана алған елдердің
Қазақстанның инвестициялық саясатын жүзеге асыру барысында басым бағыттарды таңдап
1.2 Кеден тарифтері және ұлттық өнеркәсіпті қорғау
Кеден баждарының жинақталған тізімін (реестрін) кеден тарифтері деп атайды.
Бір бағаналы қарапайым тариф жағдайында тауардың қандай елде өндірілгеніне
Қазір барлық елдерде де көп бағаналы тарифтер қолданылады. Оларда
Бұл салық өзара келісім-шарты жоқ елдерден импортталатын тауарларға салынады.
Кеден тарифтері тауарларды өндірістік белгілері бойынша бөледі, яғни өндірісі
Өнеркәсібі дамыған елдерде тауардың өңдеу дәрежесі неғұрлым жоғары болса,
Сыртқы сауданың өрістеуін реттейтін баж деңгейінің байқалып отырған төмендеу
Реттеудің құндық немесе бағалық әдістеріне тән жалпы кемшілік —
Сандық шектеулер ұлттық өндірушілерді шетелдік жеткізушілердің баға бәсекесінен қауіптендірмей,
Макродеңгейде сандық шектеулер импорттың көлемін қатаң қадағалап, валюта шығындарының
Импорттың көлемін сандық шектеуді квота (үлес) деп атайды. Импорттық
Жекелеген тауарлардың импортына қатысты сандық шектеулер жалпы квоталар деп
Импорттық квоталардың мақсаты сыртқы бәсеке қаупін жою болса, экспорттық
Экспорттық квоталардың мақсаты: шикізатты жергілікті жерде өңдеуді ынталандыру үшін
Экспортты квоталау Қазақстанда да кеңінен қолданылады. Экспортына квота белгіленетін
Квоталаудағы болжауы қиын ретсіздіктердің алдын алу мақсатында мемлекет импортқа
Лицензиялар жалпы, жеке және автоматты болып үш түрге бөлінеді.
Жалпы лицензия қандай тұлғаға болса да тауарды ешбір шектеусіз
Жеке лицензия, әдетте нақты фирмаға әкелуге рүқсат етілген тауардың
Автоматты лицензия берілген фирмалардың қандай және қанша тауар жеткізетіндігін,
Лицензиялардың тиімділігін анықтайтын әдістерге ашық конкурс, басым артықшылық беру
Аталған әдістердің ішіндегі ең тиімдісі лицензияларды ашық конкурс арқылы
Дегенмен, соңғы жылдарда ашық конкурс өте сирек қолданылады. Қазіргі
Шығынды әдіске сәйкес лицензиялар өндірістік қуаттары мол, жұмысшы күші
Сыртқы сауда қарым-қатынастарына мемлекеттік монополия, оның экспорт пен импортты
Сыртқы сауда қарым-қатынастарын мемлекеттік реттеу негізінен импорттық операцияларды қамтиды.
Өнеркәсібі дамыған елдердің импорты мемлекет монополиясындағы санаулы тауарлар тізімімен
Сыртқы сауда қарым-қатынастарын мемлекеттік реттеу тек сыртқы сауда операцияларын
Сыртқы сауда қарым-қатынастарына мемлекеттік монополия, жалпы монополизм сияқты, экономиканы
1.3 Экономикалық қауіпсіздік – мемлекеттің сыртқы экономикалық саясатының негізі
Қазақстан Республикасының сыртқы сауда саясаты стратегия мен тактикалық тәсілдер
- Республика экспортының құрылысында өзгерістер туындаған жоқ ол
- Республиканың бірнеше жыл көлемінде төлемдік дағдарыс жағдайында болуы
- шикізат шығаруға бағытталған мемлекет болғандықтан, республика
- ғылымды және капиталды көп қажет ететін өнімдермен
- қайта орнына келмейтін шикізаттардан дайын өнім жасаудың болмағандығы,
1994-1995 жылдары Қазақстан Републикасы тарифтік шектеулерді өзгерту және оларды
Лицензияланатын тауарлар категориясы ТМД және басқа да елдердің лицеңзияланатын
1995 жылы Қазақстан экспорттық инфрақұрылымға қатысты экспорттық квота және
Қазақстан Республикасының Кедендік кеңеске бірігуі орта мөлшерде тарифтердің 3,0%-тен
ІІ-ТАРАУ. Қазақстан Республикасының экономикалық қауіпсіздік деңгейі
2.1 Қазақстан Рсепубликасындағы экономикалық қауіпсіздік мәселелері
Қазақстан Республикасының болашақпен байланысты проблемаларына кең ауқымда қарағанда, олар
• коммуникация құралдарымен жоғары деңгейде қамтамасыз етілгеніне қарамастан,
• жобалық мүдделерде Қазақстан Батыс үшін Ресеймен са-лыстырғанда
• ТМД елдерінің ішінде ешқайсысы, солармен қатар Ресей
• Республиканың мүмкіндігі бейбітшілікті күшейтумен сипатталады.
• шетел эксперттерінің
• дамыған орта
Бұндай жағдайда біздің көзқарасымыз бойынша, мемлекет саясаты экономикалық дамуға
Сол сияқты, қауіпсіздік әр түрлі формаларда көрініс алуы мүмкін,
Сауда тәуелділігі екі вектордың нәтижесі болып табылады: бір жағынан
Жүзеге асыру құралдары ретінде несиелік саясат және банктік бақылау
• инвестицияланған тауарларға арналған негізгі фондтар (қорлар)
• өнеркәсіптің, ауыл шаруашылығының және басқа да салалардың құрылымын
Бұндай экономикалық саясаттың арам ниетке істелген әрекет екендігіне талас
Мысалы, Қазақстан үшін белгілі бір келісім тек қана бір
Әлемдік шаруашылық тәжірибесі көрсеткендей, көптеген акциялардың әдейі қолданылатындығы айқын
Сонымен қатар, серіктес елдегі дағдарыс немесе құлдырау нашар дамыған
Нарықтарға преференциалдық жол ашықтығы қарама-қарсы елде бақылау жүргізуге мүмкіндік
Қазақстан ішкі затты экспорттаушы мемлекеттерге жататындығы бәрімізге мәлім. Шикізатты
Сонымен, дамушы елдердің бұл экспорттық салаларға арқа сүйеуге мүмкіндігі
Сонымен, экспорт пен импорттың құрамы сауда күдіктілігінің жоғары деңгейіне
Сауда осалдылығымен қатар, Қазақстан үшін қаржы-экономикалық байланыстар да қауіпсіздік
Капиталдың және еңбектің төмен деңгейдегі өнімділігі ең кемінде жай
Егер бұл инвестициялық шектеуді жойсақ ең тәуір дегенде біз
Шетел инвестицияларының артықшылықтарымен қатар, олардың кемшіліктерін де айта кетуіміз
Бұндай жағдай Қазақстанның бірқатар шетел нарықтарына шығуды шектейді, сол
Жоғарыда айтылғандармен байланысты, өндірістің өсуін және жаңа жұмысшы орындардың,
Бұл процеске, жаңа индустриялық елдер дамуы тәжірибесі бойынша мемлекеттік
Осы жағдайлардың алдын алу үшін, ең бастысы, республика халық
Дамушы елдің экономикасында сыртқы қарыздар
Аталған фактор қауіпсіздіктің сыртқы және ішкі факторларының өзара шарттылығының
Республикадағы қалыптасқан экономиканың дамуы, мемлекеттік бюджеттің тапшылығы, халықтың өмір
Экономикалық қауіпсіздікке жұмысшы күшінің миграциясы және аса дарынды ғалымдардың
Қазақстан тәуелді ел ретінде тікелей және жанама экономикалық шығындарға
Экономикалық қылмыстардың қазіргідей өсу жағдайында реформалардың ойдағыдай және табысты
Адамдарды себепсіз жұмыстан босату, әр түрлі даудамай туындату, парақорлық
• жекешелендіруге арналған объектілердің багасын әдейі төмендетіп жіберу;
• құрамдарды мақсаттылыққа қолдану;
• жеңілдетілген несиелерді үлестіру;
•шетел юшенттерімен ұлттық экономикага тиімсіз келісімдерге отыру;
• коммерциялық құрылымдарға өз өкілеттігімен салық салу, т.б.
Қазіргі таңда, аталған жағымсыз құбылыстар жанама зиян әкелуі мүмкін,
Бұлардың барлығы экономикалық қылмыспен жедел түрде күресу мәселесін талап
Біздіңше, азаматтарды жұмысқа алуда оңтайлы саясат жүргізуді жемқорлықтың дамуына
Қылмыс, әкімшілік және сот істерін жүргізу заңдарының экономикалық қылмысқа
КСРО-ның тарауы нәтижесінде Қазақстан тәуелсіз және егеменді ел болды.
Ұзақ мерзімдік бағыт ең болмаса экспорт құрылымын экономикалық құрылымға
Қазақстан қазіргі кезде әлемдік нарықта осы тауарларымен көрінуі керек.
Капиталды және орны қайта толмайтын ресурстарды Қазақстаннан шетке алып
Басқа сөзбен айтқанда, сыртқы экономикалық қызметтен түскен табыстар бюджеттің
Даму моделін қалыптастыру үшін жаңа индустриалдық елдердің тәжірибесі үлгі
Бұл кезеңде шаруашылық жүйенің көпжақтылық жағдайында, ұдайы өндіріс процесін
Алынған несиелерді реттеу механизмі, мерзімді сақтау жауапкершілігінің құқықтық регламентациясы
Бұл қызмет сферасы экспорттық түсімдерді көбейту мақсатында протекционистік кедергілерді
Экономикалық қауіпсіздікті қамтамасыз ететін негізгі құрамдас бөліктер ретінде қаржылық
Басқа мемлекеттер, ең алдымен ТМД елдері арасындағы төлемдер және
2.2 Әлемдік шаруашылық байланыстарда дамуы жағдайындағы экономикалық қауіпсіздік
Экономикалық ілгері басу және халықаралық еңбек бөлінісіне белсенді түрде
Ашықтықтың артуы немесе басқа сөзбен айтқанда, әлемдік шаруашылық қатынастарына
Халықаралық еңбек бөлінісі тұрғысынан алғанда шаруашылықтың мынадай екі қарама-қарсы
Белгілі бір елдің басқа елдермен экономикалық байланыстары болғандығы экономиканы
Кейбір елдер экономикасының ашықтық дәрежесі жоғарылау, ал кейбір елдер
Экономиканың ашықтығы табиғи ресурстармен қамтамасыздандырылғандығына және халық санына, дәлірек
Егер де өндіргіш күштер тең дәрежеде дамыған болса, онда
Экономикалық мүмкіндік - бұл барлық ресурстардың тиімді пайдаланылуы жағдайында
Сонымен, елдің өндіргіш күштері дамыған сайын, оның са-лалық құрамына,
Ашық экономиканың бірнеше белгілері бар. Ең бастысы, сыртқы сауда
Жекелеген елдер экономикасының ашықтық деңгейін бағалау үшін, негіз ретінде,
Экономиканың ашықтығын көрсететін критерийлердің бірі - сыртқы сауда айналымының
Егер ұзақ мерзім бойы едәуір экспорт, тиісінше күрделі шаруашылықгың
Сонымен, экспорттың және импорттың ұлттық табысқа қатынасын эластикалық коэффициентпен
Импорттың немесе экспорттың эластикалық коэффициенті 1-ден көп болса, онда
Экономиканың ашықтық дәрежесін белгілейтін үшінші критерий - ол елдің
Ашық экономика жағдайында, халықаралық еңбек бөлінісі, ішкі құрылымның қалыптасуы
Сонымен, ел экономикасы ашық шаруашылық болып саналуы үшін, оның
Экономиканың ашықтық дәрежесін өлшеу үшін көбіне экспорттық, импорттық және
Экономиканың ашықтық дәрежесін көтеру - көптеген күрделі мәселелердің туындауымен
Елдің өзінің ашықтығына байланысты сауда қатынасына түсу дәрежесі абсолюттік
1) сауда байланыстарын
2) жан-жақты ынтымақтастықты күшейту және жеделдету;
3) қысым көрсету (соның ішінде соғыс қаупін төндіру,
4) үнемдеу және резервтер жасау;
5) эспорттық өндірістерді қалыптастыру. Бейімделу мүмкіндіктерінің белгілі шектері бар.
а) күш көрсету қаупі;
ә) экономикалық қауіп.
Қауіптің екі түрі де мемлекеттің арнайы іс-әрекетінен немесе әлемдік
1) эмбарго;
2) біріктіру жүйесі;
3) дискриминацияның әр түрлі әдістері.
Сонымен, ұлттық қауіпсіздік жағдайында белгілі бір тау-арлармен және қызметтермен
Егер ЖІӨ алдын ала жасалған немесе кездейсоқ оқиғаға елеулі
Ұлттық экономикалық қауіпсіздік түсінігімен қатар халықаралақ экономикалық қауіпсіздік түсінігі
Жалпыға бірдей қауіпсіздік - бірде бір елдің әлемдік шаруашылықтағы
1995 жылдың қаңтар айында Қазақстан Республикасы бүдан сәл бүрынырақ
1995 жылдың шілде айында Кедендік одақ құрудың бірінші кезеңі
Қазіргі кезде Кедендік Одақ құрудың екінші кезеңі жүзеге асырылуда.
1998 жылы қаңтардың 22-сінде Мәскеуде Мемлекетаралық кеңеске мүше —
Мемлекет басшыларының бұл кездесуінде қызу талқыланып, қолдау тапқан басқа
Бірыңғай экономикалық кеңістіктің басты міндеттеріне: мемлекеттер арасындағы ортақ рынокты
Экономикалық кеңістіктің өтпелі кезеңі деп белгіленіп отырған алты жылдың
Осы жолғы “төрттіктің" Н. Назарбаев мемлекетаралық интеграциялық байланыстарды дамыта
Сондай-ақ Н. Назарбаев Ақмолаға қатысты ойларын да ортаға салды.
Халықаралық ұйымдардың қазіргі кездегі атқарып отырған қызметтерінің мәні зор,
Халықаралық ұйымдарға мүшелікті тиімді пайдалану қандай елдің болса да
ІІІ-ТАРАУ. Қазақстан Республикасының кеден қызметіндегі экономикалық қауіпсіздігінің негізгі алғышартатары
3.1 Кедендік құқықты жетілдіру шаралары
Казақстанның кеден құқығының қалыптасуы халықаралық кеден құқығының дамуымен үйлесімді
Осыған орай, М. А. Сәрсембаев "Кеден ісі тек мемлекеттің
Халықаралық экономикалық қатынастар халықаралық құқықтық қағидаларға және халықаралық кеден
Қазақстанның егемендігі экономикалық егемендік, өзіндік ұлттық экономикасының нысаны мен
- экономикалық тәуелсіздікті қамтамасыз ету және дүниежүзілік экономикалық жүйеден
- еліміздің экономикасының ресурстық, энергетикалық негізін сақгау және нығайту;
- геосаяси ортаның әсерінен пайда болатын жағымсыз факторлардың мемлекет
- отандық және халықаралық қаржы институттарымен өзара пайдалы ынтымақгастықты
- мемлекеттік бюджеттің табыс көзін нығайту;
- сыртқы қарыздарды республикалық бюджет заңында көрсетілген шектен асырмай,
- бәсекелестікті қолдай отырып, монополияны шектеп экономикалық өсуді қамтамасыз
Ұлттық кауіпсіздікке, мемлекеттің тәуелсіздігіне қауіп төндіретін халықаралық келісім-шарттарды бекітуге
Халықаралық келісім-шарттар, құкык нормасы ретінде танылған халықаралық әдет-ғұрыптар, халықаралық
Қазақстан өз кеден зандарын қалыптастырған кезде халықаралық стандартқа сай
Уақыт өте Кеден одағының тағдырына баға бере жатармыз.
Бұл одақтың қызмет етуі ТМД жағдайларға, сондай-ақ экономикалық одақпен,
Сонымен Кеден Одағын ғаламдық мақсаттардың, оның ішінде саяси және
Қазақстанның ТМД және Кеден Одағынан тыс қабылдаған шарттары мен
1. Еуропа экономикалық қоғамдастығының құрушы трактат 25 наурыз
2. 1951 ж. сәуірдегі Еуропалық көмір және болат
3. 1957 ж. 25 наурыздағы Еуропалық атом энергиясы
4. Қоғамдастық органдарының актілері.
5. Халықаралық келісім-шарттар.
6. Жалпы құқық қағидалары (теңдік, бостандық, бірлік, сенім
Бұл Еуропалық экономикалық қоғамдастықгың трактаты Кеден Одағының заңды негізі
Рим трактатын кабылдаудың мақсаты Экономикалық Одақ болғандықтан барлық территориялар
Кеден Одағында экономикалық одақтар 1967 жылғы, 1865 ж. Француз-Монака
Сонымен бірге қоғамдастықга жеке конвенциялардың ережелері әрекет етеді. Мәселен,
Кедендік реттеу коғамдастықтың барлық кеден аумағында қолданылады. Қоғамдастықтың кеден
ТМД құрамындағы Кеден одағы мемлекеттерінде тап осындай проблемалар туындаған.
ЕЭК кеден тарифтері ставкалар жинағы ретінде қоғамдастық аумағына импортталған
1995 ж. 10 ақпандағы ТМД мемлекеттерінің басшыларының кеден заңдылыктары
Қазақстан кеден саласында едәуір алға жылжып 1995 жылы 6
Құқықтық жағынан алып қарасақ, кеден заңдылықтары негіздерін ратификациялау туралы
Бұл жағдайда оған заң шығарушы өкілет берілген сияқгы онымен
Елбасы Н. Ә. Назарбаевтың пікірінше: аймақтық интеграциялар кең ауқымды
ТМД мемлекеттері көп жақты бірлестіктер құруға даяр ма? Саяси
Сондықтан Евразия кеңістігінде кеден ұйымын күру да көзделіп отыр.
Қазақстан Дүниежүзілік Сауда Ұйымына өткенде ондағы міндеттемелерді орындауы талап
Кірген күннің өзінде жаңадан міндеттемелер жүктелетіндігін де ескеру керек.
Қазақстан интеграцияға кедергі келтіріп отырған ТМД органдарына реформа жасаудың
Кеден саласын халықаралық байланыста экономика факторы ретінде пайдалану экономиканың
1995 жылдың 6-20 қаңтар аралығында Кеден Одағы жөніндегі келісімдерден
Беларусь Республикасы, Кдзақстан Республикасы, Қырғыз Республикасы, Ресей Федерациясының Мемлекетаралық
Кеден Одағын құруға бағытталған бұл құжаттар және басқа да
Бұл шарт мемлекетаралық кеңес жанындағы Беларусь Республикасы, Қазақстан Республикасы,
Кеден Одағы мемлекеттерінің 1996 ж. 26 ақпандағы Кеден Одағы
Бұл келісімге қол қойған мемлекеттер (Беларусь Республикасы, Қазақстан Республикасы,
Бірыңғай экономикалық кеңістік күрудың мақсаты:
-тауар, қызмет, капитал, еңбек қарқының жалпы қызмет етуінің жақсаруы
- тұрғындардың өмір сүру деңгейін көтеру мақсатында экономиканы құрылымдық
- салық, ақша несие, валюта қаржылық, сауда, кеден және
- бірыңғай көлік, энергетика және ақпарат жүйелерін дамыту;
- мемлекеттің экономикадағы басым салаларға, өндіріс және ғылыми-технологиялық кооперацияға
Мақсат негізіне халықаралық қағидалар (өзара тиімділік, дискриминацияға жол бермеу)
Интеграциялық басқару органдарына мемлекетаралық кеңес, Үкімет басшылары кеңесі, Интеграциялық
Сонымен қатар келісімде сыртқы экономикалық қызметті реттеуді қамтамасыз ету
- сыртқы экономикалық қызметті тарифтік реттеу;
- үшінші мемлекеттермен саудада тарифтік емес реттеуді жүргізу;
- үшінші мемлекеттерге қатысты сауда режимін белгілеу;
- үшінші мемлекет пен сыртқы сауда операцияларына жаңаша салық
- сыртқы сауда операцияларын валюталық реттеу. Бірінші кезеңнің мақсаты
3.2 Кеден органдары және оның қызметінің ұйымдық-құқықтық негіздерін жетілдіру.
Мемлекеттік басқару 1995 ж. 30 тамыздағы жалпы халықтық референдумда
- өз құзыреті шегінде экономикалық кауіпсіздікті қамтамасыз ету;
- сауда-экономикалық қатынастарды кедендік реттеу жүйесін жетілдіру, республикалық бюджетке
- контрабандамен, кеден ережелері мен кеден салықтары туралы зандарды
сыртқы экономикалық байланысты дамытуды қолдау;
-мемлекеттікоргандарды, кәсіпорындарды, мекемелерді, ұйымдар мен азаматтарды кеден ісі туралы
- сыртқы экономикалык қызмет саласында мамандарды дайындау, қайта даярлау
- республикамыздың кеден ісі саласында халықаралық ынтымақтастыққа қатысуын қамтамасыз
- оның ішінде есірткі айналымы және психотроптық заттарды, қару-жарақ,
Кеден қызметі әрдайым қауіпсіздікті қорғауға дайын болуы тиіс. Мемлекеттік
1991 жылғы 12 желтоқсандағы ҚР Кеден комитеті құрылған кезінен
Жаңадан теңіз кедендері құрылды, олар: Атырау, Ақтау және басқа
Аймақтық кеден баскармаларын, Орталық сараптау қызмет жүйелерін құру қажеттілігі
Каспий теңізі акваториясындағы кеден шекарасын қорғау
РМК кеден транссервис кеден жүктерін шығарып салу үшін құрылған.
Энергетика ресурстарын бақылау департаменті де қажеттіліктен туындаған құрылым. Ресей
Кеден органы қызметіне ерікті түрде ҚР әрекет қабілеттілігі бар.
Кеден ісі туралы жарлық пен кеден органында қызметтен өту
1) зейнеткерлік жасына және денсаулығына байланысты қарулы күштер қатарынан,
2) бүрын сотталған және жағымсыз себептер мен мемлекеттік
3) шетелдіктер азаматтығы жоқ адамдар егер халықаралық шарттарда өзге
Кеден заңдылығына кандидаттарға 3 айдан 1 жылға дейін сынау
Кеден органдарынын лауазымды тұлғаларының арнайы шен мәртебесі алғашқы рет
Қазақстан құқық қорғау органдарының қызметшілері арнайы шендерге ие болғандыктан,
Кеден органдарының лауазымды тұлғаларының шендері мемлекеттік қызметшілер жүйесінде түсініксіз
Кеден ісі туралы Заң кеден органыныіі мәртебесі мен арнайы
Ресей Федерациясының (1993 ж.) Кеден Кодексі кеден органдарын құқық
Сондай-ақ кәсіпкерлікпен айналысуға тыйым салыну мәселесі, сынау мерзімінен өту
Кеден органдарына бақылау функциясы, фискалды сипаттағы функциялар және құқық
Сонымен кедендік әкімшіліктендіру деп кеден саласындағы тапсырмаларды жүзеге асыру
Мысалы, кедендік рәсімдеу тауарлар мен көлік құралдарын белгілі кедендік
Кедендік бақылау осы шаралардың белгілі аймақта, қажетті құжаттар мен
Қорытынды
Нарық қатынастарына көшу және сонымен байланысты республикадағы экономикалық жағдайдың
Нарық қатынастарына көшу және онымен байланысты рес-публикадағы экономикалық жагдайдың
Осы таңдағы халықаралық иерархия әлемде бай және кедей мемлекеттерден
Мемлекеттердің күш қолдану сипаты - экономикалық күш және экономикалық
Қайбірде күшті мемлекеттің іс-әрекеті әлсіз мемлекеттің ішкі және сыртқы
Қазақстан Республикасының болашағын айтсақ, онда мынадай жағдайға назар аудару
"Қазақстан потенциалды бай ел, бірақ, өкіншке орай, кедей", -
Қазақстан қарапайым технологияларды қолданатын ел қатарынан шығып, дамыған прогрессивті
Қолданылған әдебиеттер тізімі:
І. Нормативтік актілер мен заңдар
,,Салықтар мен бюджетке міндетті төлемдер туралы,, ҚР заңы
Указы президента РК ,,О таможенном тарифе Республики Казахстан на
Закон «О таможенном деле в Республике Казахстанң от 16
Закон РК Омерах защиты внутреннего рынка при импорте товаров,,
ІІ. Әдебитетер мен оқулықтар
Аксенов И.Я. Транспорт и история, современность, перспективы, проблемы. М.1995.
Аксенов И.Я. Единая транспортная система. М., 1997
Алибеков С.Т. Таможенное право: (Уебное и практическое пособие). А.
Әлібеков С.Т. Қазақстанның кеден құқығы. Жалпы және ерекше бөлім.,
М. Байгалиев. Халықаралық экономикалық қатынастар: Оқу құралы, - Алматы,
Дмитриев В.А. Транспортные тарифы. М. Транспорт, 1990.
Гребенщикова Л.В. Кубасова И.А., Сарсембаев М.А. Таможенное законодательство Казахстана
Габричидзе Б. Н. Таможенное право. - М. , 1999.
Габричкидзе Б.Н., Зобов В.Е. Таможенная служба в Российской Федерации
Мауленов К.С. Основы таможенного законодательства//основы государства и права Республики
Микеев Ю.В. Таможенный валютный контроль7 М., 1997.
Кеден ісін ұйымдастыру және басқару. Ред. Мадиярова Д.М., Қалдыбаева
ҚазМБА Экономикалық саясат. Әлеуметтік саясат: Лекция /Д.Қ.Қабдиев, Т.К. Оралтаев,
Н.Ә. Назарбаев. Ғасырлар тоғысында – Алматы: Өнер, 1996
Н.Ә.Назарбаев Қазақстанның болашағы - қоғамның идеялық бірлігінде – Алматы:
Неруш Ю.М. Грузовые перевозки и тарифы. М.; Транспорт, 1998.
Проблемы борьбы с экономической преступностью / Под редакцией Тленчиевой
Правовое регулирование внешнеэкономической деятельности / Под редакцией М. А.
Садықов Т.С. тарих тағылымы (Ұлтаралық қатынастар мәдениеті) – Алматы:
Сарсембаев М.М. Международное право А., 1986
ІІІ. Монографиялар мен мақалалар
Воропаева Е. Таможенное оформление и контроль ввозимых в
Лавриенко И. Телекоммуникационные и транспортные сети Казахстана, //Аль-Пари, август-сентябрь
Нукенов М.Реформирование таможенных органов/ М.Нукенов // Финансы Казахстана=Каржы-каражат. -Алматы,
Казахстан и мировое сообщество. - 2001. - № 1.
Содружество: Информационный вестник Совета глав государств и Совета глав
57





Ұқсас жұмыстар

Қазақстан Республикалық экономикалық қауіпсіздігі мәселесі және оны шешу жолдары
Қазақстан Республикасының экономикалық қауіпсіздігі мәселесі және оны шешу жолдары»
Қазақстан Республикасының ұлттық қауіпсіздік контекстіндегі әлеуметтік саясат мәселелері
Қазақстан Республикасының ұлттық мүдделері мен қауіпсіздігіне саяси сараптама, жан-жақты талдау
Мұнай компанияларының экономикалық қауіпсіздікке әсерін бағалау («ПетроҚазақстан Құмкөл Ресорсиз» АҚ-ның материалдары негізінде)
Қазақстан Республикасының экономикалық қауіпсіздігі мәселелері және перспективасы
Экономикалық жүйенің дамуы үшін қажетті алғы шарттар мен жағдайлар туралы ақпарат
Экономикалық қауіпсіздік жайлы ақпарат
Экономикалық қауіпсіздік жайлы
Миграциялық саясаттың түсінігі мен мәні