Нарықтың экономика
МАЗМҰНЫ:
Кіріспе..................................................................................................................
1. Өндірістің тиімділік әдістемесінің негіздері. Ұсыныстың
1.1. Ұсыныстың теориясы...............................................................................
1.2. Ұсыныс пен сұраныс
жылжымалары......................................................................................................
2. «ЖАҚЫНДА» ЖШС-НІҢ ШАРУАШЫЛЫҚ ҚЫЗМЕТІ
2.1. «Жақында» ЖШС-нің шаруашылық қызметін
2.2. «Жақында» ЖШС-нің шығаратын өнімін ұсынудағы-маркетингтің ролі........................................................................................................................
Қорытынды........................................................................................................
Әдебиеттер тізімі................................................................................................
КІРІСПЕ
Микроэкономика - бұл экономика бөлек кәсіпорындардың экономикалық тәртібі.
Экономикалық тиімділігі шығарылатын шығындардың мәселесін жайлайтын, қандай да
Ұсыныс сұрағын қарастыру нәтижесінде. Осылайша, бөлек кәсіпорынның қызметі
1. Өндірістің тиімділік әдістемесінің негіздері. Ұсыныстың теориясы.
1.1. Ұсыныстың теориясы
Нарықтық экономиканың механизмі нарықтағы өнімнің санынан бағаның қатыстылығын
Өнімді өндірушілер жағынан ұсынысы бірнеше факторларымен анықталады: өндірістің
Ұсынылған өнімнің көлеміне тек қана баға ғана емес,
- Өндірістің технологиясы,
- Өнім өндірушілер саны, олар көп болған
- Салық
Осы факторлардың қандай да бір әсерлерімен Р бағаның
Әрбір тұтынушылық материалдың және шикізаттың құнының өзгеруі ұсынысқа
Тауарлар ұсынысына әсер етуі екінші вариантында көруге болады.
Осылайша, өндірілетін өнімнің санынан қатысты нарықтық бағасы көрсетіледі
Осылайша, ұсыныс туралы экономикалық категориясы сияқты айтқан кезде,
Әрбір өндірістің өнімге сұранысы түрлі факторларымен анықталады: тұтынушылардың
Сурет -1.4. Өнімнің сұранысы
Тік осінде бағасы орнатылған, ал жазық осінде сұраныстың
Ұсыныстың қисығы солдан оңға қарай төмен өзгереді. Ол
Сұраныс тек қана бағадан қатысты емес, сонымен қатар,
- Тұтынушылар табысы,
- Тауарларға бағасы;
- Сатып алушылар саны (тұтынушылары көп болса, сұранысы
- Инфляцилық болжамдары (егерде сатып алушы баға өседі
Сұраныстың қисығы факторларынан қатысты солға немесе оңға ығысады.
Сурет – 1.6.-дан көрініп тұр, Б қисығының ығысу
Бір графиктегі сұраныс пен ұсыныстың екі қисықтарының ығысуы,
Бір графиктегі екі қисықтың ығысуы бір тауардағы нарықтың
Егерде нарықтық бағасы теңдестік бағасынан жоғары болса, онда
Егерде нарықтық бағасы теңдестік бағасынан төмен болса, онда
Теңдестік бағасынан төмен бағасы кезінде өндірушілері сұраныс көлеміндегі
Егерде көп номенклатуралық өндіріс кезінде бір өнім түрінің
Нарықтық механизм жұмысындағы мысалысы. Екі қисықтары тауардың теңдестік
Үсынылатын және талап етілетін тауардың санына Ро бағасы
Тауардың қалдығы жинақтала береді. Өндірушілерге бағаны төмендету арқылы
Егерде баға Р2 болса, онда дефициті даи береді,
1.2. Ұсыныс пен сұраныс қисықтарының жылжымалары
Нарықтық экономикада баға мен саны шығындардың төмендеуі кезінде
Нәтижесінде нарықтық бағасы РІ-ден РЗ-ке дейін төмендейді, ал
Өнімді жоғарылату үшін әндіріске ресурстарды салу мысалысы. Өндірістік
Көптеген нарықтардағы сұраныс пен ұсыныстың қисықтары уақыт өткен
Осылайша, егерде инвестициядан шектік табысы инвестициялану шығындарынан тұраса,
Кәсіпорын ресурстың соңғы бірлігін салудан берілімі шығындардың шамасына
Шектік табыстардың жойылуы мен шектік шығындардың өсу қисықтарының
Б және 8 өзгерістері, мен сұраныс пен Ұсыныстың
1. Өнімге сұраныстың өсуі (Б сұраныс
2. Өнімге сұраныстың
3. Өнім Ұсынысының көбеюуі (8 Ұсыныстың қисығы оңға
4. Өнім Ұсынысының азаюуы (8 ұсыныстың қисығы солға
Нарықта өнімнің және теңдестік баға шамасы мен деңдестігі
Теңдестік бағаға әсері, сонымен қатар, өнімнің теңдестік санына
1. Сұраныстың көбеюуі өнімнің теңдестік санына және теңдестік
2 Сұраныстың азаюуы өнімнің теңдестік санына және теңдестік
3. Ұсыныстың өсімі өнімнің теңдестік санына және теңдестік
Мысалы 1. Өнімге баға өсімінің қандай себептерін алып
Шешілуі. Үш себептері бойынша түсіндіріледі:
Сұраныстың жоғарылауымен, В қисығы оңға ығысты және теңдестік
Ұсыныстың төмендеуі, 8 қисығы солға ығысты, соның арқасында
Мысалы 2. Инфляцияның есебімен сұраныстың жоғарылауы нәтижесіндегі графигін
Шешілуі. Инфляцияның және бастапқы бағаның үздіксіз жоғарылауындағы қисықтың
Суреттен көрініп тұр, алғашында сұранысы жоғарылайды. Р қисығы
Ұсыныстың және сұраныс қисықтарының суреті графикте өрнектелген (сурет
«ЖАҚЫНДА» ЖШС-НІҢ ШАРУАШЫЛЫҚ ҚЫЗМЕТІ.
2.1. «Жақында» ЖШС-нің шаруашылық қызметін талдау
«Жақында» ЖШС кәсіпорыны 2002 жылы құрылды. Кәсіпорынның негізгі
Серіктестік қызметінің мақсаты - Қазақстан Республикасының қатысушылары және
Қазір «Жақында» ЖШС кәсіпорынында 64 жұмысшы, 2 цех,
Кәсіпорынның негізгі міндеті:
♦♦♦ сапалы өнім шығару
♦♦♦ ассортиментті көбейту
♦♦♦ өнімдердің тағамдық сапасын көтеру
♦♦♦ өнім сапасын бақылау«Жақында» ЖШС кәсіпорыны аз уақыт
Әртүрлі кәсіпорындар арсындағы сайыстарға қатысып, «жоғары сапалы» сыйлығымен
Кәсіпорынның өндірістік құрылымы:
«Жақында» ЖШС болып 2002 жылдан қызмет атқарып келеді.
Өндірістік тармақтары (цехтар, бөлімдер, қоймалар, зертханалар, шеберханалар т.б
«Жақында» ЖШС-ң ендірістік бірлігінің негізгі құрылымы, ол өндірістік
Негізгі өндірістік участокте шикізатты немесе жартылай фабрикаттарды дайын
Сондықтан өндірістік үрдіс кез-келген өнім өндіретін кәсіпорынның негізін
Негізгі өндіріске нан цехынан,
2.2. «Жақында»
Нарықта тұтынушылықты қанағаттандыру үшін үсынылатын тауар үш деңгейге
-
- нақтылы орындаудагы тауар -
- тауарды «ұзату» - оны
Тауар саясаты қалыптасуында нарықта сатылған және жаңадан үхынылған
Өндірілген өнімге қатысты маркетинг қызметін нарықта бәсекелестерге қатысты
Өндірілген өнімнің сапасын жақсарту өндіріс тиімділігі деңгейін жоғарлатуға
Өнім сапасын көтеру мәселесі көп мәнді және күрделі.
Сонымен, азық-түлік өндірушілері үшін маркетинг кешеніп жетілдіру
бойынша келесі қорытындыларды жасауға болады:
- Тауар
- Өндіріс ішіндегі резервтерді
- Тамақ кәсіпорындары әрі шығарылатын
-
- Өнімді жылжыту
- Маркетингтік
Азық - түлік өнімдерінің бәсекелік қабілетін арттыруда, осы
Ұсынылатын маркетингтік бөлімді атқаратын байланыста үш бағытқа бөліп
Қазіргі кезде азық - түлік өнімдерін өңдеуші кәсіпорьшдарға
Болжау әдістерінің қолданысқа көп енген түрі кешенді болжау
Маркетингтік белімнің бұл бағытының негізғі міндеттеріне келесілерді жатқызуға
- нарықтағы өнімнің ұсынысын зерттеу, бәсекелестердің өткізу бағаларын
- кәсіпорындағы өнім
- кәсіпорын өнімнің
Кәсіпорындағы маркетингтік бөлім қызметінің екінші бағыты тұтынушылар талғамын
Әлемдік азық - түлік өндірісіндегі ғылыми - техникалық
Тұтынушылардың талғамдарына сай өнім шығару және элемдік нарықта
Ұсынылатын жаңа өнімнің тартымды келбеті мен сату мәдениеті
Аталған бағыттағы маркетингтік қызметтің негізгі мыналар болуы тиіс:
- тұтынушылар талғамының өзгерісін және
- тұрғындардың тұтыну
- кәсіпорынның мүмкіндіктеріне сай өнімнің
- жаңа өнімді
Маркетингтік жүйені қалыптастыруда бұл бөлім жұмысының үшінші бағыты
ҚОРЫТЫНДЫ
Экономикалық қатынастар құрылымындағы нарықтық экономиканың мүшелері мен барлық
Қазіргі нарық жағдайындағы сұраныс пен ұсыныс теңдестігі мен
Нарықтық экономиканың прогрессивті дамуы мемлекеттік басқарылудың демократизациясын және
Жоғары сапалы,
Осы жұмысты талдау кезінде республиканың нарықтық экономикаға бейімделу
- баға белгілеу,
- жарнама және ынталандыру. Бәсекелестер жарнамасын талдау,
- өткізу іс-әрекеті, сатып алушыларды табу,
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ:
1. Мамыров Н. К, Күлеев Ж.А. Сұлтанбекова Г.К.
2. С.С Мәуленова, С.Қ. Бекмолдин, Е.Қ. Құдайбергенова.
3. М.Кәрібаев. «Нарықтық қатынастарды
4. Бугреев А.Н. Микроэкономика промышленности.-М., 1982.
5. Я.Әубәкіров «Экономикалық теория негіздері».Алматы - 1998
6. Б. Мәдешев.«Нарықтың экономика
7. Б. Жүнісов, Ұ. Мәмбетов, Ү. Байжомаров«Нарықтық экономика
8. Ә. Әділханов «Нарықтық экономикаға көшу».Алматы
9. X. Швальбе. «Шағын және орта кәсіпорындар үшін
10. С.
11. Жолдасбаева Г.«Кәсіпорын экономикасы», Алматы «Экономика»
12. «Жақында» ЖШС-нің 2003-2004 жылдардағы есептік мәліметтер.
Нарық жүйесі туралы
Нарық қатынастарының теориялық аспектілері
Нарықтық шаруашылықтың артықшылықтары және кемшіліктері жайлы мәлімет
Нарықтың экономикада қажеттігі, мәні, өту жолдары
Нарық, тауар құны туралы түсінік
Нарықтың пайда болуы мәні және принциптері
Нарықтық шаруашылықтың артықшылықтары мен кемшіліктері жайлы ақпарат
Қазақстан нарық қатынастардың қалыптасуы мен даму кезендері
Нарықтың пайда болу шарттары
Нарықтық шаруашылықтың артықшылықтары және кемшіліктері жайлы