МАТЕМАТИКАНЫ ОҚЫТУДА КОМПЬЮТЕРДІ ПАЙДАЛАНУ
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ МИНИСТІРЛІГІ
МАТЕМАТИКА, ФИЗИКА ЖӘНЕ ТЕХНОЛОГИЯЛАР ФАКУЛЬТЕТІ
Математика кафедрасы
КУРСТЫҚ ЖҰМЫС
Тақырыбы: МАТЕМАТИКАНЫ ОҚЫП ҮЙРЕНУДЕГІ КОМПЬЮТЕРДІ ПАЙДАЛАНУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ 3
1 МАТЕМАТИКАНЫ ОҚЫТУДА КОМПЬЮТЕРДІ ПАЙДАЛАНУ
1.2 Математиканы оқыту үрдісін компютерлендіру жолдары. 13
2 АҚПАРАТТЫҚ КОММУНИКАЦИЯЛЫҚ ОҚЫТУ ТЕХНАЛОГИЯЛАРЫНЫҢ ТИІМДІЛІГІ
БОЛАШАҒЫ
2.1 Жаңа ақпараттық техналогияларды математика пәнін оқытуда
пайдалану
2.2 Оқытудың бұрынғы жүйесін сүйемелдеу бағытындағы ең тиімді
ҚОРЫТЫНДЫ
Қолданылған әдебиеттер тізімі
Глоссари
КІРІСПЕ
1.Тақырып өзектілігі:
Қоғамның бүгінгі басты бағыттарының бірі – білім беру
Қазақстсан Республикасының «Білім туралы» Заңында еліміздің білім беру
Білім беруді тез қарқынмен компьютерлендіру қажеттілігі мына факторлармен
Оқушының казіргі сұранысына сай өзінің өмірлік іс-әрекетінде дербес
Жаппай компьютерлік сауаттылық мәселелерін щешу ,яғни оқушыларға информатика
Оқушының шығармашылық қабілетін,эксперименталды іскерлігін дамыту.
Оқу - тәрбие үрдісінің барлық деңгейін жетілдіру,тиімділігі
Осы тақырып бойынша көптеген ғылыми,ғылыми-әдістемелік журналдар,кітаптар қолданылды. Атап
2.Осы жұмыстың зерттеу нысаны:
Математиканы оқып үйренудегі компьютерді пайдаланудың әдістемелік ерекшеліктері.
3.Жұмыс мақсаты:
Қоғамды ақпараттандырудың қазіргі жағдайында тұлғаны тәрбиелеу мен дамыту
Математикалық есептердің мәнінде немесе математикалық модельдермен сипатталатын әдістер
Міндеттері:
оқыту үрдісінде кері байланысты қамтамасыз ету;
даралап оқыту үрдісін жүзеге асыру;
кампьютердің графикалық мүмкіндіктерін пайдаланып жаңа сабақты түрлендірудің көрнекілігін
қажетті ақпаратты іздеуге байланысты тапсырмалар;
оқушылаоға ақпараттық процестердің мәнін ашып көрсету;
4.Ғылыми жаңалық.
Жаңалық тақырыбы:Екінші ретті беттерді компьютерде модельдеу.
Екінші ретті беттер деп,координаталар жүйесінде екінші дәрежелі теңдеумен
MatLab(Matrix Laboratory-Матрицалық зертхана) сөзінен қысқартылып алынған,деректер массивтерімен жұмыс
5.Гипотеза.
Оқытуды компьютерлендіру кезінде оқушылардың қалыптасуға тиісті әрекеті мен
Дегенмен, компьютердің келеңсіз көрінісіде жоқ емес.Атап айтқанда, ол
Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2005-2010 жылдарға арналған
Мемелекеттік бағдарламада оқу үрдісіне педагогикалық және ақпараттық-коммуникациялық технологияларды
Бүгінгі күні әлемдік ақпараттық білім кеңістігінің деңгейіне Республика
XXI ғасыр ақпарат ғасыры болғандықтан адамзатқа компьютерлік сауатылық
1 Математиканы оқытуда компьютерді пайдалану.
1.1 Оқу процесінде компьютерді тиімді пайдалану әдістемесі.
Қазіргі мектептің даму болашағы қоғамның даму
Білім беру процесі – ақпараттық қоғам жағдайындағы
Білім берудің ақпараттандырудың мәселесінің ауқымы өте кең және
Теориялық,ғылыми-әдістемелік әдебиетерді оқып,талдау жасау негізінде мынандай тұжырымға келіп
білім берудің сапасын арттыру, даму қарқынын күшейту және
өз бетінше білім алу мүмкіндіктерін кеңейту және міндетті
Білім беруді ақпараттандырудың негізгі бағыттары:
методологиясын жетілдіру мен стратегиялық мазмұн таңдау;
әдістері мен формаларын ұйымдастыру,
қоғамды ақпараттандырудың қәзіргі жағдайында тұлғаны тәрбиелеу мен дамыту;
оқытудың әдістемелік жүйесін жасау;
оқушының интеллектуалдық потенциалын дамытуға бағыттау;
өз бетімен білім алу біліктілігін қалыптастыру;
информациялық – оқу, эксперименттік – зерттеу қызметінің өзбетімен
тестілік диагностикалық бақылау әдістері мен оқушылардың білім деңгейін
Алдымен жаңа информациялық технологияға (ЖИТ) көшпей тұрып оқу
Білім берудегі ЖИТ – оқу мен оқу- тәрбие
Болашақта Қазақстанда білім беру жүйесін ақпараттандыру телекоммуникациялық желілерді
ақпараттық мәдениетті ұйымдастыру мен жеделдету процесін жоғары деңгейге
жасалынған және дамып келе жатқан телекоммуникациялық желілерді біртұтас
біртұтас ақпараттық кеңістікте әртүрлі деңгейдегі ақпараттармен алмасуды қамтамасыз
білім беруді дербестендіруді қамтамасыз ету, дистанциялық оқытуға мүмкіндік
Оқытудың дистанциялық формасы оқушыларды даярлауда және білім беруден
Білім беру жүйесінде телекоммуникация желілерін жасау Қазақстан Республикасының
Ғылыми- техникалық прогрестің қарқынды даму жағдайында мектептегі информатика
Есептеуіш техникасын информатика пәнінде ғана пайдаланып қоймай, оны
- оқушылардың білім негіздері туралы түсініктерін тереңдету;
- ақпаратты тарату және қолдана білу арқылы әлемнің
- оқушыларға ақпараттық процестердің мәнін ашып көрсету;
- қазіргі қоғамның дамуындағы ақпараттық технология мен есептеу
- компьютерді оқу процесінде де, кәсіби қызметте де
Оқытуды компьютерлендіру кезінде оқушылардың қалыптасуға тиісті әрекеті мен
Қазіргі уақытта оқу процесін жоғары сатыға көтеруге арналған
Үйретуші программалардың құндылығы сол программамен кез келген
Бірақта, бүгінгі негізгі міндеттің бірі оның қызығушылығы компьютерді
а) материалды кішкентай, өзара өте тығыз байланысқан бөліктерге
б) программаланған тексті оқуға оқушылардың белсенді әрекеті;
в) оқушылардың әрбір жауабын бірден бағалап отыру;
г) программалық текстерді эмпирикалық тексеру.
Менің ойымызша компьтерді оқу процесінде пайдалану комплексті түрде
Бүгінгі таңда орта мектепте әдістемелік, психологиялық және ұйымдастыру
Оқытудың компьютерлік технологиясы (ОКТ) көптеген зерттеушілердің пікіріне сүйенсек
Оқытудың компьютерлік технологиясын енгізу оқу –тәрбие қызметін басқаруды
Оқытудың жаңа педагогикалық технологиясын жүзеге асыру оқушының
1.2 Математиканы оқыту үрдісін компьютерлендіру жолдары
Қалыптасқан оқыту технологиясына компьютерлер сөзсіз өзгеріс енгізуі тиіс.
Мектепке компьютерлік техниканың тереңдеп енуіне қарай мұғалімнің де
Дербес компьютерлерді математика сабағында пайдаланудың мынадай міндеттерін бөліп
-оқыту үрдісінде кері байланысты қамтамасыз ету;
-даралап оқыту үрдісін жүзеге асыру;
- компьютердің графикалық мүмкіндіктерін пайдаланып, жаңа сабақты
-қажетті ақпаратты іздеуге байланысты тапсырмалар;
- математикалық есептердің мәнінде немесе математикалық модельдермен
Дербес компьтерлерді математика сабағына пайдаланудың негізгі түрлеріне әртүрлі
Компьютер арқылы оқыту үрдісін толыққанды түрде ұйымдастырудың негізгі
оқушылардың танымдық белсенділігін басқару;
оқу әрекетін «мұғалім – компьютер – оқушы» жүйесі
мұғалім мен оқушылардың өзара әрекеті мен ынтымақтастығын оқушылардың
Математика сабағында компьютерлік оқытудың әрі алуан түрлері бар.
Болашақ математика мұғалімінің әдістемелік даярлығы мектепті компьютерлендірудің ісімен
Студенттерге математика әдістемесін оқытқанда оларға оқушыларға қажетті білік
Студенттер компьютерді өз қызметіне тиімді аспап етіп
Матиматиканы оқыту әдістемесі курсында студенттер математиканы оқытудың оқу-
Соңғы курстың студенттері компьютерлік оқыту технологиясының жалпы ұстанымдарын
Есептегіш техника құралдарымен мектепте шешуге болатын есептер өрісі
2 АҚПАРАТТЫҚ КОММУНИКАЦИЯЛЫҚ ОҚЫТУ ТЕХНАЛОГИЯЛАРЫНЫҢ ТИІМДІЛІГІ ЖӘНЕ БОЛАШАҒЫ
2.1 Жаңа ақпараттық техналогияларды матеметика пәнін оқытуда пайдалану.
Математика пәнін оқытуда жаңа комуникациялық техналогияларды пайдаланудың басты
Болашақтың адамы тек сауатты емес,сонымен қатар оның «екінші»
Қашықтан оқыту,мультимедия құралдарының дамуы оқушының білім алуын,олардың белсенділігін
Оқушының сабақта көзделетін нысандары, құбылыстары туралы өз бетінше
Сондықтан пән мұғалімдерін дайындауда тек информатика курсын оқытуда
Математика пәндерінің мұғалімдері төмендегілерді білуі қажет:
әр түрлі объектілерді кескіндеуді,оны салып тұрғызуды дисплей бетінде
есептеу процесін,ақпаратты іздеу жұмыстарын,сонымен қатар мәліметтерді жинау,өңдеу жұмыстарын
математиканы оқытуда ақпараттық технологияларды қолдануды қосымша оқытуды жүзеге
оқушылардың білім деңгейін бағалауға қойылатын негізгі критерийлер;
қолданушының білімін,дайындығын бағалауға арналған компьютерлік тестік және диагностикалық
Сонымен қатар математика пәнінің мұғалімдері өзінің кәсіби қызыметінде
1.Математика пәнін оқудағы ақпараттық технологиялардың педагогикалық мақсаттары:
қолданушы мен ақпараттық және коммуникациялық құрылғылар арасындағы жылдам
оқытылу ақпараттық компьютерлік көзге елестетілуі;
- ақпараттық-әдістемелердің оқыту процесін ұйымдастырудағы бақылауын автоматтандыру.
2.Жергілікті және жалпы тораптағы ақпараттық қарым-қатынас.
3.Оқыту-тәрбиелеу процесінің білімді ақпараттандыру шарттарындағы ерекшеліктері,сонымен бірге әдістемелік
4.Электрондық құралдардың құрылымын,қолдануларын,жобалауы және бағаланылуын,және мазмұндық-әдістемелік құндылығын білу.
5.Электронды-есептеуіш техниканың,ақпараттық және коммуникациялық құралдардың әдістемелік-эргономикалық шарттары.
6.Тестік диагностикалық әдістемелердің компьютерлік қолданылуының ерекшеліктері,оның оқушылардың білім
2.2 Оқытудың бұрынғы жүйесін сүйемелдеу бағытындағы ең тиімді
Оқытудың бұрынғы жүйесін сүйемелдеу бағытында ең тиімді технологияларға
Презентациялар технологиясы. Бұл технология, бір жағынан, оқушыларға жаңа
Бұл процестің негізгі мынада – мұғалім тексеру нәтижесі
Қосымша сабақтар. Балалардың бұрынғы білім деңгейлерінің әр түрлілігін
ә) мұғалімнің мұндай сабақтарды ұйымдастыруға, өткізуге көп уақыт
Оқыту. Компьютерді жаңа сабақ өту кезінде де тиімді
ә) бір компьютерге балаларды бірін бірі үйретулері үшін
Мультимедиа (multimedia) –компьютерде дыбысты,ақпаратты,тұрақты және қозғалыстағы бейнелерді біріктіріп
Компьютерлік модельдермен жұмыс істеу.
Модельдермен жұмыс істеу, бір жағынан, балаларға таңдау еркіндігін
ҚОРЫТЫНДЫ
Қазіргі бүкіл дүние жүзі біртұтас денеге айналып
Интернет жүйесінде жұмыс істеу оқушыларымызға әлемдік білім мен
Заман ағымына қарай күнделікті сабаққа видео ,аудио қондырғылары
Қазақстанның тәуелсіз мемлекет ретінде қалыптасуы орта білім беру
Қазақ мектептерінің білім деңгейін көтеру және онда
Жоғарыда айтылған ой- пікірлерді тұжырымдай келе, компьютерді қолдану
Мектепті ақпараттандыруға осылай мемлекет тарапынан үлкен экономикалық қолдану
“Қазіргі заманда жастарға ақпаратты технологиямен байланысты әлемдік стандартқа
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1.С.Дайырбеков. «Қоғамдық гуманитарлық бағыттағы мектеп оқушыларының математиканы оқыту
2. Информатика негіздері журналы №1,2005.
3. Информатика негіздері журналы №3,2005.
4.Ю.М.Колягин, В.А.Огенесян «Методика преподавания математики» Москва «Просвещение»
5.А.Я.Блох,В.А.Гусев «Методика преподавания математики в средней школе»
6. Информатика негіздері журналы №3,2006.
7.Информатика негіздері журналы №1,2004.
8.Информатика Физика Математика журналы №3,2005.
ГЛОССАРИ
Коммуникация-(байланыс,мәліметтерді жеткізу) (коммуникация (связь,передача данных);communications) –ақпаратты тасымалдап жеткізу
Ақпараттық технология (Информационная техналогия;information technology) 1.Объектінің,үрдістің немесе құбылыс
Компьютер есептеуіш(компьютер,вычислитель;computer (түбірі лат compute-санау,есептеу)-есептеу жұмыстарын атқару мен
Мультимедиа (multimedia) –компьютерде дыбысты,ақпаратты,тұрақты және қозғалыстағы бейнелерді біріктіріп
2
ІІ БАСТАУЫШ СЫНЫПТАРДА МАТЕМАТИКАНЫ ОҚЫТУДА КОМПЬЮТЕРДІ ҚОЛДАНУ
Бастауыш сыныптарда математиканы оқытуда компьютерді қолдану
Бастауыш сыныпта компьютерді қолданып математиканы оқыту нәтижесін бақылау тиімділігін арттыру жолдары
Математиканы оқып үйренудегі компьютерді пайдаланудың әдістемелік ерекшеліктері
Компьютерді бастауыш сыныпта математиканы оқыту құралы ретінде пайдаланудың әдістемесі
Ашық интерактивті тапсырмалардың компьютерлік бағдарламаларын жасаудың әдістемесі (алгебраны оқыту мысалында)
Бастауыш сыныпта информатика пәнінің оқыту ерекшелігі
Математика мен информатиканы интеграциялап оқыту мүмкіндіктерін анықтау
Информатиканың жаратылыстану ғылымдары арасындағы алатын орнын анықтау
МАТЕМАТИКА САБАҚТАРЫНДА КОМПЬЮТЕРЛІК ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУ ӘДІСТЕМЕСІ