Эстетикалық сезім



Мазмұны
Жоспар
Кіріспе
Негізгі бөлім
І Тәрбие, тәрбие беру ұғымдары , мақсаты
Тәрбие берудің негізгі жолдары жаңашылдықты қажет етеді
ІІ Педагогикадағы тәрбиенің түрлері
2.1 Эстетикалық, еңбек тәрбиесі
2.2 Ұлттық тәрбие педагогикалық құндылық ретінде
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Кіріспе
Зерттеудің көкейкестілігі. Ұрпақ тәрбиесіндегі басты мақсат-жан-жақты дамыған тұлғаны тәрбиелеу.Негізгі
Халықта «Ағаш түзу өсу үшін оған көшет кезінде көмектесуге
Бір жағынан ол үлкендердің, ата-аналардың, педагогтардың балаларға белсенді ықпалын,
Адамгершіліктің негізі мінез-құлық нормалары мен ережелерінен тұрады. Олар адамдардың
Баланың өмірге белсенді көзқарасының бағыты үлкендер арқылы тәрбиеленеді. Тәрбиелеу,
Тәрбиешінің ең бастапқы формалары педагогтың балалармен мазмұнды қатынасында, жан-жақты
Мұндай мақсатқа бағытталған педагогтық жұмыс еңбек сүйгіштікке, ізгілікке, ұжымдық
Балаларда ортақ пайдалы жұмысты істеуге тырысу, бірге ойнау, бір
Әр баланың жеке басы- оның моральдық дамуы үшін қамқорлық
Жасөспірімдердің білімі қалыпты болса да тәрбиесі жеткіліксіз болуының қоғамға
Зерттеудің мақсаты. Білім беру мекемелеріндегі тәрбие үдерісін ұйымдастыру жағдайында
Зерттеудің міндеті.
1. Білім берудің жаңа парадигмасы мен
2. Болашақ педагогтарды оқушылардың адамгершілік
3.Тәрбие үдерісін ұйымдастыру жағдайында болашақ педагогтарды оқушылардың адамгершілік
4.Студенттер мен оқушыларға адамгерішілік қасиеттерін, шығармашылық қызығушылығын қалыптастыруда
Зерттеудің нысаны. Білім беретін мекемелердегі тәрбие үдерісі
Зерттеудің пәні. білім берудің жаңа парадигмасы жағдайында болашақ педагогтарды
Зерттеудің болжамы. Егер, болашақ педагогтарды мектептің тәрбие ісіне елеулі
Зерттеудің әдістері. зерттеу міндеттеріне сәйкес, мәселені шешуде философиялық, психологиялық-педагогикалық
Зертеудің құрылымы. Бұл курстық жұмыс кіріспеден, негізгі бөлімнің өзі
1.Тәрбие, тәрбие беру ұғымдары. Педагогика теориясы мен тәжірибесінде тәрбие
Ұрпақтардың табиғи түрде алмасуы қай кезде болмасын маңызды қоғамдық
Тәрбие мазмұнын жаңаша қарастыру, оны іске асырудағы тұлғалық бағдарлық
Тәрбие мақсаттарын тереңінен білу педагогтарда негізінен қандай адамды қалыптастыруы
Сонымен қатар тәрбие мақсаттарының одан ары айқындалуы оның міндеттерінің
Тәрбие мазмұны – эр тұлғаның өмірдегі өз орнын өзі
Әлеуметтік тәжірибені меңгеру адамдардың, халықтардың қандай болса да нәсілдік,
Тұтас педагогикалық процесс теориясында педагогикалық процесс мәнінің қазіргі қоғамдағы
Жеке тұлға тек өз іс-әрекеті арқылы ғана дамитыны бәрімізге
Сондықтан да педагогтар тәрбие процессін ұйымдастыру барысында балалар әрекеттерінің
Тәрбие мазмұнының мэселесі тәрбие бағдарламаларымен тығыз байланысты. Нақты бір
Қазіргі қоғам жастарын тәрбиелеудің стратегиялық бағыты ретінде делдалдық қасиетке
Осы ойлар «Мектепке дейінгі жэне мектеп жасындағы балаларды тәрбиелеу
Жас ұрпақты тәрбиелеу үнемі тұрақты идеялар мен құндылықтарға негізделуі
Гуманизм ең алдымен адамның адамдығын білдіреді: адамдарға деген махаббат,
Гуманизмді қазіргі заман талабына сай қарастырсақ онда адам тұлғасының
Бұл жан-жақтылық оның интеллектуалды, рухани, адамгершілік, дене және эстетикалық
Сондықтан қатардағы пендені нағыз толыққанды тұлғаға айналдыру үшін ұлттық
Құндылық дегеніміз не? Құндылық – тәрбие мен оқутудағы
Құндылықтар – шынайы ғана болады, ол адамға тәуелді емес,
Ал жеке тұлға – әлеуметтік қатынастар мен саналы іс-әрекеттің
1.1Тәрбие берудің негізгі жолдары жаңашылдықты қажет етеді. Тәрбиенің мақсаты
Таптық қоғамда тәрбие мақсатын анықтау қоғамның ең негізгі мақсатына
Әрбір мемлекетте балаларға білім беру мен тәрбиені ұйымдастырудық нақтылы
Я.А. Коменский "Тәрбие мақсаты және міндеттері, маңызы, жүзеге асыру
Педагогикалық құбылыс пен үрдіс арасындағы байланысты заңдылықтар деп атайды.
1. 'Тәрбиенің қоғамның әлеуметтік-экономикалық жағдайына, демократиялық принципті іске асыруына,
2. Тәрбиенің оқыту мен білім берудің сапасына байланыстылығы. Оқыту
3. Тәрбие мен өзін-өзі тәрбиелеу бірлігі. Жеке адамның дамуы
4. Педагогикалық процестегі ұжым мен жеке адамның өзара байланысы.
1. Тәрбиенің идеялылығы мен мақсаттылығы. тәрбиенің негізгі мақсаты -
2. Жас ұрпақты іс-әрекет пен қарым-қатынас арқылы тәрбиелеу -
3. Тәрбие барысында жеке тұлғаға қойылатын талап пен
4. Тәрбиелік ықпалдардық тізбектестігі, жүйелілігі, үздіксіздігі. Тәрбие тәжірибесі балаларға
5. Оқушылардың жас және жеке ерекшелігін есепке алу.
Бастауыш сынып оқушыларының өзіндік санасы жаңа қалыптасып келе жатқандықтан,
6. Баланы ұжымда, ұжым арқылы тәрбиелеу - тәрбие
7. Тәрбие процесінде мұғалім, мектеп, отбасы және қоғамдық ұйымдардық
8.Өзін-өзі тәрбиелеуді көбіне ұнамсыз жайды сезініп, сонымен күресуден бастайды.
Мақсат қою, күш-жігер жұмсау, өзін-өзі бақылау мен өз ісіне
2.Педагогикадағы тәрбиенің түрлері. Мұғалім тәртіп бұзған оқушылармен жеке сөйлесіп,
• Пікірталас. Пікір білдіру, баға беру оқушының дүниеге сенімін
Түсіндіру. Бір топқа, жеке оқушыларға жаңа ережелер басқа адамды
Өнеге. Мұғалім оқушыларға әдебиеттегі және өмірдегі түрлі кейіпкерлерді
Сендіру. Мұғалім өз пікіріне баланы сендіргісі келіп, оған былай
Көзін жеткізу - тәрбиешінің өз тәртібі, жұмыс тәсілдері арқылы
Қоғамдың пікір. Балаларға тәрбиешінің қоятын талабы ең алдымен ұжымның
Қоғамдың пікір ұжым мүшесінің, жекелеген топтардың іс-әрекетін, қылығын бағалауда
Қоғамдың мінез-құлықты қалыптастыру және оқушылардың іс-әрекетін ұйымдастыру. Іс-әрекет -
Бала іс-әрекетіне қойылатын педагогикалық-психологиялық талаптар:
-іс-әрекеттің мақсатының анықтығы, оның жеке адамға, қоғамға, ұжымға пайдалылығы,
- баланың мүддесі мен бейімділігін ескере отырып, оның көңілінен
- іс-әрекетті дұрыс ұйымдастыру балалардың белсенділігіне байланысты. Жұмысты жоспарлау,
- тәрбиешінің басшылығы, жұмыс барысында кеңес беру, балалардың ынтасын
оқушылар ұжымының қоғамдың пікірі арқылы іс-әрекет-тің нәтижесін қорытындылау. Педагогикалық
Жаттығу әдісі - мінез-құлықтың нормалары мен ережелеріне сай тәрбиешінің
Ойын - бала әрекетін дамытудың негізгі құралы. Ойын баланың
Тәрбие әдістерінің үшінші тобы: тәрбиеленушілердің мінез-құлықтары мен іс-әрекеттерін ретке
Мадақтау - оқушылардың тәртібін, мінез-құлқын бағалап және көтермелеп отырудың,
Мадақтау түрлері: алғыс айту, мақтау, сыйлық беру, марапаттау. Жазалау
• жазаны талап қою әдісімен ұштастыру;
• жазаның кек алу, баланың жеке басының адамгершілік қасиетін
• жазаның әділдігі, әділетсіз жаза балаларды тәрбиеленушілерден алыстатып, ұжымнан
• жаза қолдануда педагогтік әдепті сақтау. Тәжірибелі педагогтар оқушылар
Өзін-өзі байқау және бақылау әдістері.Тәрбие әдістерінің ықпалын, оның сапасын
Балаға өмірде әр түрлі жағдаяттарды шешуге тура келеді. Зерттеулер
Тәрбие жұмысының нәтижелерін оқушылардың мінез-құлқы мен іс-әрекетін, өзін-өзі тәрбиелеуін
• оқушылардың жас және дара ерекшеліктерін зерттеп, оқу-тәрбие процесін
• тәрбие процесінің үздіксіз, әрі кешенді ерекшелігін ескеру.
• педагогтардың жеке басының және еңбек мәдениетінің жоғары дәрежеде
Тәрбие әдістері бір-бірін толықтырады, олардың бірлігі тәрбие жұмысына игі
2.1 Эстетикалық,адамгершілік, еңбек тәрбиесі. Адамгершілікке тәрбиелеу құралы — еңбек
Балаға берілетін адамгершілік тәрбие дегеніміз не? Оны қашан, қай
Жаңа кезеңдегі білім берудің өзекті мәселесі жас ұрпаққа -
Адамгершілік – адамның қоғамдық өмірінің негізі. Адамгершілік білімі –
Адамгершілік - Адамға қойылатын басты талап – асыл да
Мұны адамгершілік туралы айтылған мақал-мәтелдерден байқауға болады. Адамгершіліктің негізі
Баланың өмірге белсенді көзқарасының бағыты үлкендер арқылы тәрбиеленеді. Тәрбиелеу,
Атақты педагог Сухомлинский; «Бала кезде үш жастан он екі
Тәрбиенің негізгі мақсаты – дені сау, ұлттық сана сезімі
Ертегінің рухани тәрбиелік мәні зор. Ол балаға рухани ләззат
Эстетикалық тәрбие болмыстағы және өнердегі сұлулық пен өсемдікті дұрыс
Адамдардық эстетикалық сезімдері олардың өмірінде зор рөл атқарады. Әсемдікті
мінез-құлқы айқындалады. Осыдан келіп адамның әсемдікке шынайы көзқарастары мен
Ең бастысы - адамгершілік сезімді, жеке бастың рухани деңгейін
Материалистік эстетика - эстетикалық тәрбиенің методологиялық негізі болып табылады.
Ал, тәрбиенің теориясы болса, эстетикалық сезімнің, талғамның идеялық қалыптасу
Эстетикалық тәрбиенің мақсаты - жеке адамның эстетикалық мәдениетін дамыту.
• Эстетикалық қабылдау.
• Эстетикалық сезім.
• Эстетикалық талғам.
Эстетикалъщ қабылдасау деп - әсемдікті қабылдау процесін айтады, мұның
Сезім байлығы - адамның рухани өмірін жоғары даәр тарапты
Эстетикалық талғам - әсемдікті дұрыс бағалай білуге тәрбиелеу. Эстетикалық
Эстетикалық мұрат дегеніміз - адамдардық көксеп жүрген әсемдік жөніндегі
Эстетикалық тәрбиенің міндеттері:
• Бейнелеу өнері арқылы көркем шығармашылық сезімін, талғамын
• Эстетикалық құралдарды: өнер, әдебиеттерді, қолдана білу дағдысын
• Эстетикалық сезімді және эстетикалық қабылдасауды тәрбиелеу.
• Оқушыларды әсемдікті көре біліп, сезінуге тәрбиелеу.
Эстетикалық тәрбиеде халық ауыз әдебиетінің маңызы зор. Оның мазмұны
Эстетикалық тәрбие беру жүйесінде ұлттық өнердің орны ерекше:
• Лирикалық, үйелмендік, тұрмыстық, әдет-ғұрыптың, еңбектік және т.б.
• Музыкалық аспаптар: домбыра, шертер, асатаяқ, шаңқобыз, мүйіз
• Қолданбалы қолөнер бұйымдары: ағаш, тері, металл өңдеу
• Ауыз әдебиеті.
Олар жас ұрпақтың бос уақытында эстетикалық тәрбие беру ісіне
Экологиялық тәрбие - бұл адамдардың сезіміне, санасына, көзқарастарына әсер
Экологиялық тәрбие қоғамдық өмірдің барлық салаларын қамтып бірнеше деңгейлерде
Одан кейінгі экологиялық тәрбиенің қалыптасуы қоғамның қатысуымен болуы керек.
Экологиялық тәрбие беруді әртүрлі жолдармен жүргізуге болады. Бұл жерде
2.2 Ұлттық тәрбие педагогикалық құндылық ретінде. Бүгінгі таңда ғасырлар
Яғни, отбасы – қоғамның маңызды буыны және өзінше бір
Тәрбиедегі басты бағыт делінген тәлім-тәрбие тұжырымдамасында: “Әрбір адам ең
Қазіргі кезеңдегі саяси, экономикалық жағдайдың тұрақсыздығы, тұрмыстағы күйзеліс, ұлтаралық
Қазақта “үйлену оңай, үй болу қиын” дегендей үйленіп, үй
Қазақ халқының ұлттық тәрбиесі – әлемде теңдесі жоқ тәрбие.
Ұлттық тәрбие барысында ұлттық сананы қалыптастыру ең маңызды шарттардың
Әрине, жаһанданудан ешкім де құтыла алмайды. Оған тек бейімделу
Белгілі қазақ ақыны, қоғам қайраткері М. Шахановтың «Компьютер басты
«Тәрбиесіз берген білім қауіпті», – деген екен әл-Фараби. Технологияның
Ұлттық тәрбиені ұлттық сана-сезімі жоғары болашақ маман жастарды тәрбиелеуге
Қорытынды
Қоғамның белгілі қайраткері, ақын М.Шахановтың: «Халықта ең бірінші ұлттық
Қазақтың айтулы қоғам қайраткері Мұстафа Шоқай былай дейді: «Ұлттық
Ұлы бабамыз Әбу Насыр әл-Фараби: «Адамға біліммен қатар, тәрбие
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
Жұмабаев М. Педагогика. – Алматы: Рауан, 1994.
2. Пірәлиев С. Ұлттық тәрбие және
3. Қапалбеков Б. Ұлттан тілді алса...
4. Мырзахан А. Ел болудың жолы
5. Оқушы бойында ұлттық құндылықтарды қалыптастыруда
Р.Қоянбаев. Тәрбие теориясы. - Алматы, 1991.
6.А.О.Пинт. Ата-аналар сіздер үшін. - Алматы, 1990.
7. Қазақтың тәлімдік ой-пікір антологиясы. -Алматы, 1994.
8. Қ.Жарыңбаев, С.Қалиев. Қазақтың тәлім-тәрбиесі. -Алматы, 1995.
9. Қ.Жарыңбаев, Ж.Базарбаевт.б. Инабат. - Алматы, 1995.
10. С.Қалиев, т.б. Қазақтың салт-дәстүрлері. - Алматы, 1994.
11.Наурыз. Жаңарған салт-дәстүрлер. - Алматы, 1991.
12.Бурбаев Т. Ұлт мәдениеті. Астана: Елорда, 2001. – 248
13.Есім Ғарифолла. Ұлттық өркениет және мәдени бағдар // Қазақстан:
14.Ж.Қоянбаев,Р.Қоянбаев. Педагогика.-Алматы, 1998, 2000.
15. Е.Сағындықұлы. Педагогика. - Алматы,1999.
16. С.Қалиев, Ш.Майғаранова, Г.Нысанбаева, А.Бейсенбаева. Оқушылардың тұлғалық қасиеттерін дамытудық
17. А.С.Макаренко. Тәрбие мақсаты. – М 1958.
18. Мектепке дейінгі және мектеп жасындағы балалардың тәрбие тұжырымдамасы.
19.В.Сухомлинский. Балаға жүрек жылуы. - Алматы, 1976.
20. Р.Қоянбаев. Тәрбие теориясы. - Алматы, 1990.
21. С.Ұзақбаева. Тамыры терең тәрбие. - Алматы, 1995.
22. Қ.Жарыңбаев, С.Қалиев. Қазақтың тәлім тәрбиесі. - Алма-п.1,1995.
23. К.Оразбекова. Отбасы психологиясы. - Алматы, 1997.
Кутаева Н. Основы эстетического воспитания. - М, 1986.
24. Наурыз. Жаңарған салт-дәстүрлер/Құрастырған М.Оразбеков. - Алматы, 1991.
25. М.Жұмабаев. Педагогика. - Алматы,1992.
26. Е.Әкімқұлов. Білгенге маржан. — Алматы, 1988.
27. Қазақстан өнері. - Алматы, 1982.
28. С.Қалиев, т.б., Қазақ халқының салт-дәстүрі. - Алматы,
2






Ұқсас жұмыстар

Эстетикалық сезім
Эстетикалық тәрбие ұғымын түсіндіру
Оқу тәрбие процесінде оқушыларға эстетикалық тәрбие берудің жолдары
Эстетикалық тәрбиенің мәні мен міндеттері
Көркемдік қажеттілік
ЭСТЕТИКАЛЫҚ ТӘРБИЕ ТУРАЛЫ ҰҒЫМ
Бастауыш сатыда оқушыларды эстетикалық тәрбиелеудің теориялық негіздері
ЭСТЕТИКАЛЫҚ МӘДЕНИЕТТІ ҚАЛЫПТАСТЫРУДЫҢ МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ
Эстетикалық талғам - әсемдікті дұрыс бағалай білуге тәрбиелеу
Музыкалық эстетиканың қалыптасуын қазіргі мәдениеттің маңызды құрамдас бөлігі