Әлеуметтік жұмыскер имиджінің қалыптасуы
Жоспар
Кіріспе. 3
І. Әлеуметтік жұмыскер профессионализмінің дамуының көпжақтылығы 5
1.1 Әлеуметтік жұмыскер профессионализмі мен кәсіби біліктілігінің қалыптасуы
1.2 Әлеуметтік жұмыскердің маман ретінде қалыптасыуындағы этикалық сапалары.
1.3 Әлеуметтік жұмыскер имиджінің қалыптасуы. 14
ІІ. Әлеуметтік жұмыскер мен клиент арасындағы жұмыс технологиялары
2.1 Қарым-қатынас-әлеуметтік жұмыскердің профессионализмінің маңызды қасиеті ретінде. 18
2.2 Клиентпен сұхбат. 23
Қорытынды. 26
Әдебиеттер тізімі: 29
Кіріспе.
Экономикалық, саяси, демографиялық процестер әлеуметтік кеңістіктегі қоғам
Тақырыптың өзектілігі-әлеуметтік жұмыс саласында мамандарды дайындауда профессионализмді қалыптастыру.
Жұмыстың мақсаты- әлеуметтік жұмыскердің кәсібилігін жан-жақты, түрлі әлеуметтік
Жұмыстың зерттеу болжамы- әлеуметтік жұмыскердің профессионализмін көрсетеді.
Жұмыстың мақсаты- әлеуметтік жұмыстағы профессионал тұлғаны қалыптастыру.
Көрсетілген мақсатқа және болжамға жету үшін міндеттер де
1.Қарастырылатын тақырып бойынша әдебиет көздерін жинақтап оқу;
2.Әдебиеттер арасынан әлеуметтік жұмыскердің профессионал ретінде қалыптасуына әсер
3. Әлеуметтік жұмыскердің кәсіби құндылықтарын сипаттау;
4.Әлеуметтік жұмыскер мен клиент арасындағы қарым-қатынасты шынайыландыру;
5. Әлеуметтік жұмыскердің тұлғалық ерекшеліктерін анализдеу
Жұмыстың объектісі- әлеуметтік жұмыскердің профессионал ретінде қалыптасуына әсер
Жұмыстың зерттеу пәні- әлеуметтік жұмыскердің профессионализмі. Жұмыстың жалпы
І. Әлеуметтік жұмыскер профессионализмінің дамуының көпжақтылығы
1.1 Әлеуметтік жұмыскер профессионализмі мен кәсіби біліктілігінің қалыптасуы
Профессионализм- жоғары, тұрақты білім сатысы, ғылымдар мен үлгерімдер,
Әлеуметтік жұмыста мамандардың кәсіби біліктілігінің қалыптасуының элементтері:
-концептуалдық-мамандыққа байланысты теориялық негіздерді түсіну;
-инструменталды-негізгі профессионалды дағдыларды игеруге қабілеттілік;
-интегративті-әлеуметтік жұмыстың практикасы мен теориясын бір жүйеге келтіру
-контекстуалдық-географиялық, саяси, мәдени, әлеуметтік-экономикалық жағдайларды түсіне білу;
-адаптивтік-кәсіби ортадағы өзгерістерді қарастыру;
-коммуникативті-клиентпен және басқа мамандармен қарым-қатынаста тұлғааралық тиімділіктерді құрастыру.
Әлеуметтік жұмыста зерттеу бағыттары салааралық жетілдірілген амалдарда көрсетіледі.
Барлық арнайы компетенттіліктер әлеуметтік жұмыскерді профессионал тұлға ретінде
-мотивациялық-қажеттілік, субъекті мотивациясымен өзара байланыста анықталады (альтруистік, профессионалдық,
-ақпараттық, маманның белгілі бір стандартқа сәйкес білім
-мақсаттық-жетілдіру, маманның өз функцияларын орындау дәрежесімен анықталады;
-функциональды-құрылымдық, маманның нақты іс-әрекеттері әлеуметтік жұмыс функциялары арақатынасында
-маңызды-кәсіби сапалар, субъектінің барлық индивидуальды қасиеттерін анықтап, оны
Әлеуметтік жұмыскер үшін өте маңызды сипат ішкі әлеуметтік
Әлеуметтік жұмыстың тиімділігіне кедергі келтіретін факторлар:
-қызметтік ұйымдардағы ведомствалық өресіздік және бытыраңқылық;
-әлеуметтік жұмыскердің орташа буын мамандарының төменгі деңгейдегі төлемдері;
-қоғамдық әрекеттердегі тиімді ұйымдастырылған қолдаулардың жоқтығы;
-әлеуметтік жұмыста теориялық және әдістемелік амалдарды, нормативтік және
Бұл кемшіліктерді жеңу ең алдымен әлеуметтік жұмыс деңгейінің
Практикалық іс-әрекеттерде әлеуметтік жұмыскерлер әр-түрлі профессионализм деңгейінде
Біріншіден, ЖОО-дағы «әлеуметтік жұмыс» мамандығында оқитын дәстүрлі
Екінші топқа, білім тәжірибесі аз, кәсіби деңгейі төмен
Үшінші топты басқа саладағы мамандар құрайды. Субъектілердің әсіресе
Төртінші топ, әлеуметтік жұмыс саласындағы білім беретін мұғалімдер,
ХХғ.зерттеулер нәтижесінің тенденциясы, әлеуметтік жұмыстағы субъекттілердің профессионализмінің жеткіліксіздігіне
Әлеуметтік жұмыскерлер өзінің кәсіби функцияларын орындау барысында әр
Тәрбие беру әдісі - ұстаз, консультант, эксперт ретінде
Фасилитативті әдіс - көмекші, жақтас немесе апатияны жеңу
Қорғаушылық әдісі - әлеуметтік жұмыскердің нақты клиенттің немесе
Әлеуметтік жұмыс оқу пәні ретінде әлеуметтік жұмыстың теориялық
-ұйымдар үшін қажетті кәсіби көмек пен білім;
-әлеуметтік жағдайларды талдаудың нақты дағдылары;
-жалпы негізді адамдық және маңызды кәсіби құндылықтарды талдауы;
-кәсіби және тұлғалық сапаларды саналы қолдану және қалыптастыру;
-кәсіби мақсаттарда қарым-қатынас дағдыларын дифференциалданған түрде қолдану;
-әлеуметтік жауапкершілік;
-жұмыста клиентпен ақкөңілділік мүддесі;
-өзін-өзі тәрбиелеу және өзіндік білім алудағы тұрақты орнықтыру;
-күрделі әлеуметтік мәселелерді шешуге дайындық.
Жаңартылған жалпы кәсіби және арнайы стандарттардағы негізгі өзгерістер,
Мамандар кәсіби бағдарламаларды өңдеуді, әзірлеуді және кәсіби қызметкерді
Қазіргі кезде әлеуметтік жұмыс мамандарын дайындау басты мәселе
1.2 Әлеуметтік жұмыскердің маман ретінде қалыптасыуындағы этикалық сапалары.
Әлеуметтік жұмыскердің модельдері өзара байланысты жүйелер мен параметрлерден
Американ ғалымдары Г.Джун, Хоппс және Элейн әлеуметтік жұмыскердің
Әлеуметтік жұмыске мамандарының кәсіби-этикалық талаптары мынадай сапаларда
-заманауи қоғам мәдениетінің сатысы және оның әлеуметтік жұмысқа
-әлеуметтік жұмыскердің квалификацияларына Халықаралық талаптар, яғни белгіленген деңгейде
-әлеуметтік мәселелердің көп нұсқаулы шешімдері, белгілі жағдайларда мақсатқа
Әдіс-тәсілдерінің шындығы, әлеуметтік жұмыскердің кәсіби әрекеттеріндегі түрлер мен
Құндылықтар – әлем мен адамға деген қарым-қатынастың жолдары.
Әлеуметтік жұмыстағы құндылықтар жүйесі кез келген ұғынылған практиканың
Әлеуметтік жұмыскердің кәсіби-этикалық сана-сезімі:
Этико-аксиологиялық білім негізіне этика кіреді (грекше ethika-дәстүр,
Этико-аксиологиялық сенім-әлеуметтік жұмыскердің тәжірибесң мен білімі, әділеттілігі мен
Этико-аксиологиялық қажеттіліктер-бұл әлеуметтік жұмыскердің сана-сезімінің жоғары деңгейде дамуының
Әлеуметтік жұмыстың этикалық принциптері демократиялық қоғамның негізгі құндылықтарымен
Әрбір индивидтің шығармашылық мүмкіндіктері мен адамгершілігі, құндылықтарға деген
Әрбіреуінің өз сенімі мен көзқарасына құқығы бар екеніне
Әр адамның тұрақты қоғамдағы өз таңдауын жасап және
Әлеуметтік жұмыстың нормативті-құндылықты табиғаты клиенттердің кәсіпқой құндылықты бағдарлар
Клиенттің алдындағы әлеуметтік жұмыскердің тікелей этикалық міндеттері:
Клиенттің талабы ең бірінші орында тұру керек;
Әлеуметтік жұмыскер клиентпен жұмыс істеу барысында бар кәсіпқой
Өз мүддесі үшін клиентпен араласуға болмайды;
Дәреже, шарттар, жеке тұлғалық мінездемелер, рухани және физикалық
Әлеуметтік жұмыскер қызмет көрсету орталығы ұсынып отырған мүмкіншіліктер
Клиентке пайдасы тисе басқарушылармен, қызметтестермен ақылдасып отырған жөн;
Әлеуметтік жұмыскер клиентпен оған аз дегендегі зиян тиетін
Әлеуметтік жұмыскер клиентке өзі шешім қабылдауына көп септігін
Әлеуметтік жұмыскер заңды және азаматтық құқықтарына зардабын тигізетіндей
Әлеуметтік жұмыс мамандарындағы тұлғалық кәсіби маңызды сапалар:
-әділеттілік;
-объективтілік;
-ұждан;
-адалдық;
-әдептілік;
-назар аударушылық;
-шыдамдылық;
-өзін-өзі ұстай алушылық;
-кең пейілділік;
-адамдаға деген махаббат;
-өзін-өзі сынау;
-тура бағалай алу;
-төзімділік;
-қатынасқа түсу;
-оңтайландыру;
-ерік-жігер;
-эмпатия
-өзін-өзі жетілдіруге талпыну;
-шығармашылық ойлау.
Этико-аксиологиялық сана-сезімнің компоненттері: индивидуалды, философиялық, әлеуметтік-топтық, кәсіби, әлеуметтік-мәдени.
Кәсіби этико-аксиологиялық сана-сезім дегеніміз-нақты әлеуметтік жұмыскердің құндылық идеяларын,
1.3 Әлеуметтік жұмыскер имиджінің қалыптасуы.
Әлеуметтік жұмыскердің имиджін зерттеу проблемалары соңғы жылдары үлкен
Заманауи жағдайларда әлеуметтік жұмыс тиімділігін анықтаудағы негізгі мағына
Бүгінгі қоғамда анықталған нақты имидж жоқ, тек оны
Адамдар имиджі әлеуметтік интеграция туралы мазмұнда қолданылып,
Ақпараттың жеткіліксіздігіне байланысты қабылданған шешімдер нәтижесі, уақыттың жеткіліксіздігі,
Ғылыми ерекшеліктерді үйрену барысында имидждің практикалық жағдайы мен
Имидждегі негізгі амалдар:
1. функционалды, оның типі және түрлі функциялары
2. контекстік, негізгі типтік қызметтері түрлі контекстерде
3. салыстырмалы, имидждердің мағынасына сәйкестер салыстырылады.
Имидж категорияларын
Имидж- бұл клиенттерге арналған арнайы образ және олардың
Методологиялық негіздерге сүйене отырып және нақты имидж
Кәсіби имиджді қалыптастыру, профессионал-маман бейнесінің қалай туындағанына байланысты
Әлеуметтік жұмыс имиджі қалыптасуының психологиялық аспектілері.
Әлеуметтік жұмыстың қоғамдағы ғасырлар бойы адамдар арасындағы рөлі
Психологтар руханилық ішкі мейіріммен қалыптасып, жақындарыңа қажеттіліктерін жан
Адамдармен жұмыс атқаратын кез-келген маман тұлғалық талантты болуы
Гуманистикалық құндылықтар негізін дүниетанымдық позицияда құрастыру керек. Біздің
ІІ. Әлеуметтік жұмыскер мен клиент арасындағы жұмыс технологиялары
2.1 Қарым-қатынас-әлеуметтік жұмыскердің профессионализмінің маңызды қасиеті ретінде.
Кәсіби қарым-қатынас – бұл кәсіби іс-әрекет процесс кезінде
Әлеуметтік жұмыскердің кәсіби іс-әрекеті барысында қарым-қатынастың негізгі 3
1. іскерлік (бұл әлеуметтік жұмыс
2. кеңес берушілік (клиентке
3.жекелік (клиент пен әлеуметтік жұмыскер арасындағы достық қарым-қатынастар,
Осы қарым-қатынас түрлерінің барлығы өзара байланысты және вербалдық
Осылайша, әлеуметтік жұмыскердің қарым-қатынасы көп қырлы, көп функциялы
Бастапқыда, әлеуметтік жұмыста әрбір адам ұзаққа бара алмайтынын
Өз кезегінде, кім осы саланы жақсы меңгерсе, ол
Кейбір әлеуметтік қызметкерлер қоғамда туындаған конфликт жағдайларында өздерін
Бірінші топ белгілі топ іс-әрекеттерінің ерекшеліктеріне байланысты тұлғаның
Екінші топта әлеуметтік жұмыскердің тұлға ретіндегі мінез-құлығы психологиялық
Бірінші топ сапалары психикалық процестерді, түйсік, есте сақтау,
Екінші топ сапалары да осындай, өзін-өзі бақылау, өзін-өзі
Көп жағдайда әлеуметтік жұмыскерге өз іс-әрекетінде ресми тұлғалармен
Іскерлік әңгімелесу ресми-іскерлік салада вербалды және вербалды емес
- Талқылау нысанының коммуникативті мақсатын ескере отырып және
- Серіктестердің айтқанына тез назар аудару.
- Субъективті және объективті факторларды есептеу мен бағалауға
- Берілген мәселе бойынша өзге көзқарастарды сыни талдау
- Мәселені шешуге жауапкершілік пен қатыстықты сезіну.
Әлеуметтік жұмыстағы теориялық қарым-қатынас негіздері.
Вербалды қарым-қатынас компоненттері.
Әлеуметтік жұмыскердің қарым-қатынасында вербалды қарым-қатынас аспектісі маңызды рөл
Бұл бөлімде біз вербалды қарым-қатынастың темп, дыбыс үзілісі,
Байланыс орнатуға бағытталған вербалды құралдардың маңызды жанама түрлерінің
Әңгімелесу барысындағы вербалды байланыс орнатудың айрықша дәстүрлі түрі
Вербалды емес қарым-қатынас компоненттері
Вербалды қарым-қатынас пен оның мағынасы жайында тұлғааралық қарым-қатынастың
Вербалды емес қорғаныс – жабық немесе қорғаныстық қалып-күй.
1. Ол өзіне шабуыл, қысым немесе агрессияның басқаша
2. Айтылып не болмаса болып жатқан жағдайлармен келіспесе;
3. Егер өзін жеткілікті түрде қорғалмаған, сенімсіз немесе
Мұндай жағдайларда адам қорғануға тырысады – вербалды емес
Өзінің ресми-іскерлік қарым-қатынасында әлеуметтік жұмыскер келесі ұсыныстарды ескеруі
1. Алдын-ала әңгімелесудің жоспарын жазып, ең маңызды деген
2. Әңгімелесу барысында әңгімелесушіге периодты түрде әсер ету
3. Әрқашан әңгімелесушінің қозғаушы күштерін есте сақтау: оның
4. Мәселеге қатысы жоқ, бөтен тұлғалардың араласуын болдырмау;
5. Кез-келген жағдайда әдептілік пен сыпайылық таныту;
6. Әңгімелесушіге жағымды жауапты жеңілдендіру;
7. Әңгімелесуші «жоқ» деп жауап беруі мүмкін сұрақтардан
8. Өз көзқарасын әңгімелесуші келіспеген жағдайда егжей-тегжейлі түсіндіріп
9. Әңгімелесу тақырыбынан ауытқымау, оптимистік нақышты ұстану;
Сонымен қатар, диалогтың қалыпты өтуіне әңгімелесушіні орта жолдан
2.2 Клиентпен сұхбат.
Әдетте бірінші сұхбат клиентке көмек алуда құқықтық мақсаттарды
Қазір барлық адамдардың басқа біреуге сырын айтып, түсінісетін
Жеке-тұлғалық қарым-қатынас психотерапевт (психолог) пен клиенттің қарым-қатынасына да
Топтық психотерапияның элементтері әлеуметтік жұмыста қолданылуы мүмкін алуан
Әлеуметтік жұмыстағы кеңес берудің имманентті моральдық-этикалық табиғаты клиенттің
Сұхбат процесі барысында белгілі бір қиыншылықтар немесе қарсылық
Әлеуметтік жұмыстағы кеңес берудің барлық түрлерін (психологиялық, құқықтық,
Кейде әлеуметтік жұмыскерлер клиенттерге көмек көрсету мақсатында, кез
Сәтті сұхбат сөйлесудің мазмұнына ғана емес, оның клиент
Кәсіби әлеуметтік жұмыскер мынадай сапаларды жақсы меңгеруі тиіс:
1.Симпатия немесе түсіністік- әлемді сол адамның көзімен көруге,
2.Құрмет, яғни клиент проблемасын шешуге сенімділік таныту.
3.Нақтылық, проблемаларды анық түсіну, максималды анықтық.
4.Білімнің өзін-өзі тануға және өзгелерді тануға қызмет етуі.
5.Ақжүректік, әлеуметтік жұмыскер клиентпен сұхбат кезінде өзін-өзі еркін
6.Нақты уақыттылық (сиюминутность), дәл сол уақыттағы кездесуде іс-әрекеттің
Қорытынды.
Ең алдымен, жалпы жүйенің қабілеттілігіндегі әлеуметтік қызметкердің тиімді
-әлеуметтік жұмыскерлер көмекке мұқтаж кез-келген категорияларда жұмыс
-әлеуметтік жұмыскерлер өз жұмыстарында үлгі бойынша жұмыс істемей,
Әлеуметтік жұмыс- әлеуметтік және ситуациялық қиыншылықтарға түскен
Нақты тәжірибеде әлеуметтік қызметкерге қойылатын негізгі талаптар:
сипаттайтын құндылықтарды қалыптастыруды талап етеді.
Әлеуметтік жұмыскерлерге үздіксі білім беруінің арқасында мынадай факторлардың
-Қоғамдық және кәсіби орталық назарға ие жаңа әлеуметтік
-Жаңаша заңдылықтар, саясаттар және инструкциялар әрекетіне кіріспе;
-Жаңа емдеу моделдерінің таралуы;
-Жаңа басқару әдістеі мен даму көзлеріе іздеу;
-Ақпараттарды пайдалану мен жинақтауға тиімді келістердің туындауы;
-Лицензиялау жүйесін жаңарту қажеттігінің туындауы.
Жалпы реттегі заманауи адамның анық асқынған жаһандық мәселелері
Бүгінде елімізде тек әлеуметтік жұмыскерлерді дайындау проблемалары құрылымдық
Әдебиеттер тізімі:
Василькова Ю.В. Әлеуметтік жпедагогика бойынша лекциялар жинағы
Гуслякова, Л.Г. Основы теории социальной работы: учеб. пособие
Зайнышев, И.Г. Социальная работа как система гуманитарных знаний
. Кравченко А.И. «Социальная работа» Москва,
. Ляшенко А.И. Профессиональное становление социального работника: Автореферат,
Медведева Г.П. «Этика соцальной работы» Москва, «Владос» 2002ж.
Мудрик А.В. «Социальная педагогика» Москва, «Академия»2005ж.
Павленок П.Д.ОСНОВЫ СОЦИАЛЬНОЙ РАБОТЫ: Учебник / - М.:
Фирсов, М.В. «Теория социальной работы» Москва, «ВЛАДОС»
www.google.kz
3
Әлеуметтік жұмыскердің маман ретінде қалыптасыуындағы этикалық сапалары
ҚАЗІРГІ МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ӘЛЕМ ИМИДЖІНЕ КӨЗҚАРАСТАРЫ
Фирма имиджінің басқарудың тиімділігіне әсері
Басқарушылық шешімнің құқықтық принципі
Компания топтарын басқару қызметіндегі қолданылатын негізгі қағидалар
Банктегі қоғаммен байланыс бөлімі
Қазақстан Республикасының имиджін қалыптастырудағы БАҚ-тың рөлі
МҰҒАЛІМНІҢ КӘСІБИ ИМИДЖІ
Мемлекеттік қызметшілердің қызмет этикасы-қызметтік қатынастар негізі
Банк имиджінің қалыптасуы