Сынып жетекшілері
МАЗМҰНЫ
Кіріспе
1. Теориялық бөлім
1.1.Мектеп тәрбие үрдісіндегі мұғалімнің кәсіби бағыты.
2.Зерттеу бөлімі
2.1 Мектептегі тәрбие жұмысын жоспарлау.
2.2. Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасардың
кәсіби бейнесі
2.3.Ата-аналармен жұмыс сипаттамасы
Қорытынды
Қолданған әдебиеттер тізімі
Кіріспе
Тәрбие – халықтың ғасырлар бойы жинақтап, іріктеп алған
Тәрбиенің негізгі мақсаты – дені сау, ұлттық сана
Ұлы ғұлама Әл – Фараби :
«Адамға ең бірінші білім емес тәрбие берілуі керек
Сол қағиданы ұстай отырып , біздер тәрбиешілер ,
Тәуелсіз елдің дарынды ұл-қыздарын өсіру–біздің басты міндетіміз. .
Қызығы мен қиындығы мол оқушылардың өмірлеріне әсер ететіндей
Қай заманда да болашақсыз қоғам жоқ. Сол қоғамды
Уақыт талабының күннен күнге күшейе түсуі және қоғам
« Бала тәрбиесі – баршаға « демекші ,
Демократиялық мектеп өзінің назарынан адамның мінез – құлқын,
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» заңы мектеп оқушыларының бойында
Осы міндеттерді шешудің жауапкершілігі,мектеп оқушыларының тәрбие ісін бағыттауы
Тәрбиеші – педагог өз назарынан тыс қалдырмайтын біріінші
Мектептің тәрбие жұмысын жоспарлағанда өткен оқу жылындағы жұмысты
Белгіленген мақсатқа сәйкес тәрбие жоспары жасалады , онда
Берілген курстық жұмыстың мақсаты:
Мектептегі тәрбие жұмысын жоспарлау және ұйымдастыру
Зерттеу объектісі: мектептегі тәрбие үрдісі.
Зерттеу пәні: оқушылармен жүргізілетін тәрбие жұмысы
Болжамы:
Мектептің тәрбие жұмысын нақты жоспарласа және дұрыс ұйымдастырса,
1. Теориялық бөлім
1.1.Мектеп тәрбие үрдісіндегі мұғалімнің кәсіби бағыты.
Түпкі әлеуметтік – экономикалық құрылуда жас жеткіншектерді тәрбиелеу
Сынып жетекшілік – совет мектебінің тарихи дамуында туған,
Тәрбиеге мұндай қатынас професионалдық – педагогикалық өсуді талап
Тәжірибе көрсеткендей, тәрбие жүйесінде тәрбиелеуші болу жекелеген педагогтардың
Гуманитарлық тәрбие жүйесін құру және дамыту әрбір педагогтың
Педагогтың бағыты жүйе ретінде интеллектуалдық маңызды және
Бағыт – біртұтас,интегративті мінездемеге толық өзіндік анықтылыққа,
Отандық психологиялық ғылымда педагогтың бірлескен әрекетіндегі феномен және
Бірлескен іс – әрекет оның екеуі үшін де
Педагог пен балалардың бірлескен әрекетінде балаға өзін шығармашылық
2.Зерттеу бөлімі
2.1 Мектептегі тәрбие жұмысын жоспарлау.
Тәрбие жұмысын қалай жоспарлау керек ?
Педагогикалық тәжірибе көрсеткендей, жоспарға әкімшілік талаптармен ғана қарау,
Ол төмендегідей кызмет аткарады :
Накты бағыттар мен әрекет түрлеріне бағыт беруші, анықтаушы
Болжаушылық, яғни жанама іс – қимыл көрсетуші, нақты
үйлестіруші, ұйымдастырушы,яғни әрекеттің қандай тәсілдермен ұйымдастырылатындығын, онын объектісі
бақылаушылық, қойылған мақсаттардың жүзеге асырылуын қадағалау ;
қалпына келтірушілік, яғни кез келген уакыт аралығында жоспар
Барлық жағдайда жоспарға әкімшілік үшін емес, педагогтың
Жоспар егер талапқа сай жасалса, тәрбие жұмысын жүргізуге
Қойылатын талаптар:
Жоспардың мақсаттылығы , яғни жоспарланған жұмыстың мазмұны мен
Жоспар баланың қызығушылығы мен талаптарын жүзеге
Жоспар – педагогтың , оқушылардың , ата-аналардың
Жұмыс жоспары оқушылардың сабақта, сабақтан тыс алған білімдерін
Жоспардың кешенді түрінің бағыты, жұмыстың әртүрлі мазмұны мен
Жоспар оқушылардың жоспарланған жұмыста әрекеттің әртүрлі түрлерін, әдіс
Әрекеттің мазмұны мен түрінің қолайлылығы ,өткен тәжірибенің есебі
Жоспардың нақтылығы мен мақсатқа сәйкестігі , жоспарланған жұмыстың
Жоспардың ақиқаттылығы мен ойлылық жарқындығы .
Жоспарлау кезеңдері .
Педагогтармен бірге жоспардың жобасын құру .
Ұжымдық жоспарлау (ресми мақұлданған , түзетілген , педагогтардың
Жоспар жобасына педагогтардың ұжымдық жоспардау нәтижесі есебінде жасалған
Тәрбие жұмысының жоспарын түпкілікті ресімдеу .
Тәрбие жұмысын жоспарлауда мыналарды білу қажет :
- Талдау барысында тәрбие жұмысының
- тәрбиелік және ұйымдастырушы –
- тәрбие жұмысы бойынша педагогикалық және
- елдің , қаланың , мектептің озық тәжірибелерін
- Ата-аналар мен көпшіліктің мүмкіндіктерін ;
- кәсіпорын, мәдениет мекемелерінің тәрбиелік қуаты;
- Оқу жылының дәстүрлі мерекелерін ;
- Ел ,қала , село өміріне байланысты оқиғаларды
- Ұлы адамдардың өміріне байланысты оқиғаларды ,
- Мектептің дәстүрлерін;
- Мәдениет мекемелерімен өткізілген жұмыстар ;
- Педагогтардың , оқушылардың , ата-аналардың ұсыныстары ;
Жоспардың түрлері мен құрылымы.
Мазмұнының ауқымдылығы бойынша :
- Кешенді жоспар : оның барлық бағыттары мен
- тақырыптық жоспар : бір бағытқа немесе
- пәндік (нақты) жоспар :бір нақты
Жоспарлау кезеңінің ұзақтығына байланысты :
- ұзақ мерзімді : ұзақ мерзімге арналған жоспар
- кезеңді ( мерзімді ) жоспар :бұл орташа
- қысқа мерзімді : жақын кездегі жоспар
- оралымды : жақын арадағы нақты әрекеттер жоспары
( күнделікті)
Субъектіге байланысты жоспарлау :
- жекедаралық: бір адам жоспарлайды ;
- ұжымдық : үлкен ұжым жоспарлауға болады ,
Жоспардың көлеміне байланысты :
- жалпы мектептік жоспар; педагогтар, ата-аналар, әртүрлі сынып
(оқушылар ұжымының жұмыс жоспары, мектептің тәрбие жұмысының жоспары,
- алғашқы ұжымның жоспары (сынып ұжымы мен клуб
Тәжірибе көрсеткендей, оқушылар ұжымында тәрбие жұмыстарының мынандай жоспарлары
- Оқушылар ұжымының тоқсанға немесе айға,не жартыжылдыққа арналған
- келешекті жоспар ; мектеп жұмысының
- оқушыларды тәрбиелеу жөніндегі сұрақтарына байланысты мұғалімдермен әдістемелік
- тәрбие жұмысының қорытындысын және ұйымдастыруды
- клубтың , штабтың , кеңестердің
- бірнеше жылдарға бағытталған тәрбие жұмысының келешекті
- дайындық жоспары және жалпы
Ұжым жоспарының бағыты берілген уақытқа ( айы ,
Келесі жоспар құрылымы :
1. Өткен мерзімдегі сыныптың тәрбие жұмысын талдау .
2.Жаңа оқу жылындағы тәрбие жұмысының міндеттері .
3.Оқушылар ұжымының жұмысы.
4. Педагогикалық ұжымның өзара іс қимыл байланысы.
5.Отбасымен , жұртшылықпен жұмыс .
Мектептегі тәрбие жұмысының ұйымдастыруын жоспарлау
Педагогтың кез келген жоспарының жалпы алгоритімін келесі бейнелерден
1.Жоспарлаудың пәнін ( барлық іс-әрекетін , қандайда бір
2 Мезгілдік кезеңді анықтау ( жыл , тоқсан
3.Жоспарлау пәнінің құрылымы ( іс- әрекетін түрлерін немесе
4. Жағдайына қнәтижені талдау .
5. Жинақталған тәжірбие нәтижесін талдау .
6.Мақсаттың толықтырылуын (не үшін, немен жұмыс істеу, қортындыны
7.Ұжымдық жоспарлау барлық тапсырмалар, кім осы жұмысты жоспарлауға
8.Алдына қойған мақсатына жету, міндеттерді шешу, нәтиженің бағасын
9. Оқиғаны уақытына қарай кезеңге бөлу. Оқиға мен
Барлығын біріктіріп бірнеше кезеңдерге жоспарлау .
1.Дайындық :пәнді анықтау және уақыттың мөлшнрі ,пәннің құрылымы
2.Аналитикалық : өз тәжірибесінің қортындысын талдауы .
3.Үлгілеуші: мақсатты ұжымдық жоспарлау , мазмұны мен
4.Қортынды жоспардың құрылымын таңдау және оны тәрбие жұмысы
2.2. Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасардың
кәсіби бейнесі
И. Д. Демакваның анықтамасы бойынша, директордың тәрбие ісі
Әрбір мамандыққа тән кәсіби сипаттама болатыны белгілі. Сондықтан
Олар:
- жоғары азаматтық жауапкершілік пен әлеуметтік белсенділік
- шынайы зиялылық , рухани – адамгершілік
- жалпы педагогикалық мәдениетпен бірге жоғары деңгейдегі
кәсіпкерлік ;
- шығармашылық жаңашылдық әрекетке қабілеттілігі ;
- денсаулығы, психикалық саулығы;
- өзін - өзі дамыту қажеттілігі;
- дамыған интеллект ;
- қызығушылығы мен қабілеттерінің тұрақты педагогикалық
бағыттылығы ;
педагогикалық өзіндік ппозициясы . педагогикалық ойлау
мәдениетті үйлесімдігі ;
педагогикалық тактісі мен қарым – қатынасы ;
кең ауқымды ғылыми және көркемдік көзқарасы ;
шығармашылық қабілеті және педагогикалық шеберлігі.
Ол – Патриот, Гуманист, Кәсіпкер,. Шығармашыл,
Директордың тәрбие жөніндегі орынбасардың міндеті .
Оқушылардың денсаулығын, мүдделері мен құқықтарын қорғау ;
Жоғары басқару орындарының шығарған барлық нормативтік нұсқау –
Басқару негіздерін, экономика мен социалогияны, педагогика мен педагогикалық
тәрбие жұмысын ұйымдастыруда тәрбиеші – педагогтарға, ата –
Оқушыларды тәрбиелеуде бірігіп жұмыс істеу үшін, мектеп пен
Мектепке қолайлы моральдық психологиялық ахуал және мұғалімдер мен
Үйірмелер, клубтар және балалар бірлестігінің іс - әрекеттерін
тәрбие жұмысы жөнінен зертханалар құрып, оның қызмет істеуін
Тәрбие жұмысының өтуіне ата–аналарды және көпшілікті тарту .
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасардың
құқықтары .
педагогикалық ұжыммен бірігіп жасаған тұжырымдамаға негізделген мектептің тәрбие
мектепті басқару ;
тәжірибелі және шығармашылықпен жұмыс істейтін ұстаздарды сынып жетекшілігіне
сынып жеиекшілерінің, тәрбиешілердің, тәлімгердің, ұйымдастырушы – педагогтардың жұмыстарын
тәрбиеші – педагогтарды аттестациялауға қатысу ,
жұмыста қосымша педагогикалық технологияды таңдау және еркін қолдану
кәсіби біліктілікке жақсы жағдай болу жұмыстың жағдайы, тұрақты
мына өлшемдер негізінде жұмыстың объективті бағасын күту;
мамаандығының біліктілік сапасына ,сұранымына сәйкестігі , міндет пен
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарының
функционалдық міндеті .
а) Сараптаушы – бакылаушылық қызметі :
Сынып жетекшілерінің,параллель сыныптардың кураторларының қызметін бақылап, тексеру ;
Мектептегі тәрбие әрекетінің анализін жасау ;
- Мектеп ұжымының дамуына. оқушылардың тәрбиелік деңгейіне талдау
- Талдауды жүзеге асыру және сынып жетекшілердің жалпы
- мектепішілік ұйымдарының (секция, студиялар) жұмысын талдау және
ә) Ұйымдастырушылық – бағыттаушылық міндеті .
- Мектеп ұжымының түрліше тәрбиелеушілік әрекетін жоспарлау
- Директордың ісі жөніндегі орынбасарымен бірге пән
- Мектеп әкімшілігі мен мұғалімлермен бірлесіп педагогикалық кеңес
- Мектеп және сыныптан тыс тәрбие жұмысын үйлестіреді,
- Мектеп оқушыларының өзін - өзі басқару жұмыстарын
Б) Әдістемелік міндеті :
Сынып жетекшілеріне, бастауыш сынып мұғалімдеріне ұзартылған күн тобындағы
- Сынып сағаттарының , мерекелік кештердің сценарийлері және
- Сынып жетекшілер мен қосымша білім беру мамандарының
В) Біріктірушілік қызметі :
- Әртүрлі ұйымдар мен мекемелерді мектеппен бірігіп әрекет
- Оқушыларды тәрбиелеу әрекеттерін ұйымдастыруда жергілікті жердегі өкіметпен
- Белсенді ата – аналарды және қоғамдық
Мектеп әкімшілігімен мұғалімдер мен бірлесіп
Мектеп және сыныптан тыс тәрбие жұмысын үйлестіреді, қосымша
сынып сағаттарын, мерекелердің және басқа да мектептің
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасардың
әрекеттерінің ұйымдастырушылығы .
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары – мектеп әкімшілігінің
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарының басты міндеті :
Мақсаты :
Оқушыны адам ретінде абсолюттік құндылық деп қабылдау ;
Тәрбиелік ортаны айқындау ;
Мектеп оқушыларының тәрбие бағдарламасын жасау ;
Тәрбие процесін ұйымдастыруда жаңа әдіс – тәсілдер жиынтығын
Гуманистік тәрбие үрдісінің технологиясын білу ;
Оқушылардың тәрбиелік деңгейін айқындау ;
Жалпы мектеп ұжымының әрекетін ұйымдастыру , өзін -
Директордың тәрбие жөніндегі орынбасарының құжаттары.
1 Өткен оку жылындағы тәрбие жұмысының талдауы.
Мектептің әлеуметтік төлқұжаты.
Окушылардың тәрбиелік деңгейін көрсететін жинақ картасы.
Жаңа оқу жылына жұмыс жоспары.
Әр тоқсанға арналған жұмыс жоспары.
Қосымша білім беру ұйымдарының жұмыс жоспары.
Қосымша білім беретін ұйымдардың жұмыс жоспары.
Мектептегі және сыныптағы сабактан тыс іс – шараларға
Сынып жетекшілердің семинары.
Сынып окушыларының тізімі.
« Тәртібі қиын » оқушылармен жұмыстың материалдары
( картотека , мінездемелер , жоспар )
Мереке , жиын , кештердің сценарийлері.
Демалыс кездеріндегі жұмыстардың жоспары.
Аға кезекшілер кеңесінің жұмыс материалдары.
Үздік сынып жетекшілердің, қосымша білім беретін педагогтардың
Директордың тәрбие жөніндегі орынбасардың жеке жоспары.
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасардың
Күнделікті атқаратын қызметі :
Оқушылардың мектеп бойынша кезекшілік және асханада тамақтану графигін
Сынып жетекшілерімен күнделікті кездесу ;
Мектептің белсенділері қатарына енген оқушылармен күнделікті жұмыс
« Тәртібі қиын » оқушылармен күнделікті жұмыс
Өзіндік білім көтеру жұмыстарымен айналысу ;
Апта сайын :
Сабақтың тәрбиелік мәнін айқындауда 2-3 сабаққа қатысу ;
Сыныптарға екі сабақтан тыс шараларға немесе қосымша білім
Тәрбие жұмысынан туындаған сұрақтарға байланысты сынып жетекшілеріне консультация
Әлеуметтік педагогпен , қосымша білім мекемелерінің мамандарымен, «Тәртібі
Ата – аналар комитеті мүшелерімен кездесу ;
Оқушылардың өзін - өзі басқару ұйымдарының жұмысына қатысу
Экскурсиялар мен мәдени жорықтарды ұйымдастыру .
Ай сайын :
1.Мектеп әкімшілігі кеңесінің отырысына қатысу ;
2.Мектептің аттестациялық комиссияның жұмысына қатысу;
3.Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарлардың семинарларына қатысу ;
4.Социумда тәрбие ісі жөнінен туындаған сұрақтар бойынша айналысатын
5.Параллель сыныптардың сынып жетекшілеріне мәжіліс өткізу;
6.Мектеп әкімшілік мүшелерімен бір айға жұмыс жоспарын құру
үшін мәжіліске қатысу ;
7.Жалпы мектеп газетінің шығуына көмектесу; ( айына 2
8.Ата – аналар комитетінің , қамқорлыққа алу кеңесінің
« Мейірімділік » қоғамының отырысына қатысу ;
9.Сынып бөлмелеріне тазалық жасатуды ұйымдастыру:
Тоқсан сайын :
1.Сынып жетекшілерінің семинарын өткізу;
2.Ақпарат тақталарындағы материалдарды өзгерту;
3.Тоқсан қорытындысы бойынша сынып жиналысын өткізуді ұйымдастыру ;
4.Сыныптың өзін - өзі қызмет етуі мен сабақтан
« Аға кезекші » атты стендіні шығарудың қортындысын
5.Жұмыстарға талдау жасау .Тәрбие жұмысының жоспарын құру ,
6.Мектепте « Тазалық күнін » ұйымдастыру ;
7.Каникул күндеріне арналған жұмыс жоспарын құру және
8.Демалыс кездерінде оқушылардың экскурсия мен алыс сапарларға шығуын
9.Демалыс кездеріндегі мектептегі кезекшілікті және қоғамдық пайдалы еңбек
10.Сынып жетекшілермен өткен тоқсандардың қорытындысы бойынша және алдағы
Жылына бір рет:
1.Мектептің әлеуметтік төлқұжатын құру туралы ;
2.Оқушылардың тәрбиелік деңгейі туралы картасын құру;
3.Тәрбие жұмысының сұрақтары бойынша педагогикалық кеңеске дайындық және
4. « Ең үздік сынып жетекші » атты
5.Тәрбие үрдісіне белсенді шығармашылықпен қатысқан үздік сынып жетекшілерінің
6.Тәрбие үрдісіне өте белсене араласып және шығармашылықпен қатысушылырды
7.Сабақтан тыс жұмыстардың қорытындысы бойынша оқушылармен анкета жүргізу
8.Сынып жетекшілермен өткен оқу жылының қорытындысы бойынша әңгімелесу
9.Өткен оқу жылына талдау жасау:
10.Келесі оқу жылына тәрбиелік мақсаттар айқындау ;
11.Келесі оқу жылына жұмыс жоспарын құру;
12.Педагогикалық кеңеске жыл бойғы тәрбие жұмыстарының қорытындысыбойынша көрме
13.Қорытынды педагогикалық кеңеске материалдар дайындау. (жұмыстардың сараптамасы, талдау,
Педогогикалық кеңестің өтуіне белсенді қатысу.
Қосымша 1
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарының мектеп әкімшілігімен, педагогикалық
Қосымша 2
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарының іс-әрекеттерінің жүйесі
2.3.Ата-аналармен жұмыс сипаттамасы
Бала ата-ананың ғана емес, ұлыс пен ұлттың ертеңгісі,
Оқу жылының басында және оқу тоқсанының қорытындысында сыныпта
Ата-аналарға бала тәрбиесі туралы дәрістер оқып, баланың жеке
ата-аналар жиналысы;
жалпы сыныптық және жалпы мектептік конференциялар;
ұстаздың жеке ақыл-кеңесі, әңгімесі;
оқушылардың үйін аралау;
ата-аналар университеті;
ашық есік күні
Ата-аналармен жұмыстың дәстүрлі емес формалары:
тақырыптық ақыл-кеңес, әңгіме
ата-аналар оқуы
ата-аналар кеші
ата-аналар тренингі
Ата-аналар жиналысы – ата-аналарға педагогикалық білім береді, олардың
Ата-аналар жиналысының тақырыптары мектептің жылдық жоспарындағы тәрбие жұмысының
Белгіленген жоспар бойынша үлгілі тәртіпті оқушылардың ата-аналарымен де
Қорытынды
Адамзат ХХІ ғасырға аяқ басты. Алдағы небір керемет
Тәрбие жүйесінің жаңа сапалы деңгейде көтеру үшін мыналар
1.Тәрбие жұмыстарының мақсаты мен міндеттері оқушылардың нақты тәрбиелік
2. Оқушылардың әртүрлі шығармашылық әрекеттерін жүзеге асыруға қажетті
3.Тәрбие жұмысын жүйелілік-кешенділік тұрғыдан жоспарлау.
4.Мектептің тәрбие жұмысын ұйымдастыруда пайдаланатын әдістер мен тәрбие
5.Ғылым жетістіктері мен озат тәжірибе негізінде ұстаздардың педагогикалық
6.Көпшілікке арналған тәрбие шараларының мазмұндылығы мен көкейкестілігі, оларды
7.Оқушылар ұжымының өмірін педагогикалық мақсатқа сәйкес ұйымдастыру.
8.Оқушыларды жоспарлау үрдісіне қатыстыру.
Мектептің тәрбие жұмысын жүйелі түрде жоспарлау және дұрыс
Қолданған әдебиеттер тізімі
1. Бухвалов В.А.
2. Петрушин В.И. Психологические
3. Созонов В.П. Организация воспитательной работы
4. Бондаревская Е.В. Теория и
5. Гуткина Л.Д. Планирование и организация воспитательной
6. Щурова Н.Ф. Нравственное воспитание школьников.
7. Железовская Г.И. Формирование
8. Лихачёв Б.Т. Образование: идеология и политика.
9. Шакурова Р.Х. Социально - психологические проблемы
10.В.Е. Клочко, О.М.красноярцев.
потенциала педагогического коллектива./Методическая
Караганда 1990. 11 .Т.И. Шамова исследовательский подход в
12.Л.М. Фридман. Настольная книга школьного психолога. М.,1991. 13.И.С.
прогрессе. М. пр., 1991.
15.Қожахметова К.Ж. Мектеп директорының тәрбие ісі жөніндегі орынбасары.
21
ДИРЕКТОР
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары
Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары
Әлеуметтік психолог
Қосымша білім беретін педагог
Психолог
Педагогикалық ұжым
Сынып жетекшілері
Оқушылар ұжымы
Пән мұғалімдері
Қоғамда өзара байланыс ұйымдастыру
Ата-аналармен ынтымақтас-тық қатынас ұйымдастыру
Сынып жетекшілері мен тәрбиешілер-дің жұмысын ұйымдастыру
Педагогтар-мен, балалармен жеке-дара жұмыс ұйымдастыру
Мектептің ұжымы мен өзін-өзі басқару ұйымдары жұмысын ұйымдастыру
Ұйымдастырушылық әрекет
Педагогикалық қарым-қатынасты ұйымдастыру. Мектеп ұжымын қалыптастыру
Жұмысты
жоспарлау
Тәрбие жүйесінің әрекетін қалыптастыру
Тәрбие жұмысының талдауы
Оқушының тәрбиелік деңгейін және сынып ұжымының, мектеп ұжымының
Сынып жетекшісінің міндеттері
Жалпы білім беретін мектептерде тәрбие жұмысына сипаттама
Оқыту процесінде сынып жетекшісінің мұғалім және ата-аналармен бірлесіп жүргізетін жұмыстары
«Ата-аналардың бала тәрбиелеудегі жауапкершілігі»
Шаңырақ оқушылар қауымдастығы жұмысының жылдық есебі
Ата-аналармен сынып жетекшісінің бірлескен іс-әрекетін ұйымдастыру технологиясы
Ата - аналармен атқаратын жұмыстарда сынып жетекшісінің қызметі
Мектептің тәрбие жүйесіндегі сынып жетекшісі
Оқушылардың отбасына бару
Оқушылардың жеке ерекшеліктері