Еуропалық сот комитеттері
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ
НЕГІЗГІ БӨЛІМ
1 ЕУРОПАЛЫҚ СОТ ЕУРОПАДАҒЫ АДАМ ҚҰҚЫҚТАРЫН ҚОРҒАУДЫҢ НЕГІЗГІ
1.1 Еуропалық соттың құрылу тарихы және негізгі функциялары
1.2 Еуропалық сот қызметінің құқықтық негізі
2 АДАМ ҚҰҚЫҚТАРЫ ЖӨНІНДЕГІ ЕУРОПАЛЫҚ СОТ ҚЫЗМЕТІН ҰЙЫМДАСТЫРУ
2.1 Адамның өз құқықтарын Еуропалық сотта қорғау құқығы
2.2. Еуропалық сот қызметі
2.2.1 Еуропалық сот қызметін жүзеге асырушы органдар
2.2.2 Еуропалық соттағы судьялар және ad hoc судьяларының
2.3 Еуропалық соттағы процесс
3 ЕУРОПАЛЫҚ СОТ ТӘЖІРИБЕСІНДЕГІ ІСТЕРГЕ ҚЫСҚАША ТАЛДАУ
3.1Киган Ирландияға қарсы ісі бойынша қысқаша талдау
3.2 Касадо Кока Испанияға қарсы ісі бойынша қысқаша
ҚОРЫТЫНДЫ
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
халықаралық бақылау органдарының рөлі әрдайым өсуде. БҰҰ –ның
Білетініміздей, халықаралық қатынастарда, халықаралық құқықтың қағидалары мен
Мен дипломдық жұмыстың мақсаты ретінде Еуропалық сот
Қазіргі кезде Еуропада 30-ға жуық ірі халықаралық ұйым
Еуропа Кеңесі гуманитарлық ынтымақтастықтың мәселелеріне жауапты орталық
Кез келген мемлекетте, тіпті тұрақты демократиялы елдердің өзінде
Қазақстан Республикасы үшін адам құқықтары бойынша Еуропалық соттың
Бұдан басқа да, жақсы ұйымдасқан және тиімді қызмет
Адам құқықтары бойынша Еуропалық соттың классикалық халықаралық
Зерттеудің ғылыми жаңашылдығы Еуропалық сотта адам құқықтарын қорғау
Зерртеу пәні Еуропалық сотта адам құқықтарын және бостандықтарын
Зерртелу тақырыбының теориялық негіздері мен дайындалу дәрежесі. Адам
Зерттеудің нормативті-құқықтық негізін мемлекеттік территорияның құқықтық мәртебесінің, істегі
Зерттеудің методологиялық негізін тәсілдер мен әдістер құрайды. Зерттелеген
Зерртеудің теориялық және практикалық маңызы Еуропалық сотта болған
Зерттеу жұмысының негізгі мақсаты Адам құқықтары мен бостандықтарын
1 ЕУРОПАЛЫҚ СОТ ЕУРОПАДАҒЫ АДАМ ҚҰҚЫҚТАРЫН ҚОРҒАУДЫҢ НЕГІЗГІ
1.1 Еуропалық соттың құрылу тарихы және негізгі функциялары
Адам құқықтары жөніндегі еуропалық комиссия бірінші түскен Конвенциямен
Алғашқы өзгерістер Еуропалық соттың қызметінің ұйымдастыру мен оның
Бірақ орталық және шығыс Еуропа мемлекеттері Еуропалық Кеңеске
Қазіргі кезде Еуропада 30-ға жуық ірі халықаралық ұйым
1994 жылдың қаңтар айында Еуропалық сотта 2700 іс
Адам және мемлекет арасындағы қарым-қатынастырда адам құқығы маңызды
Жеке шағымдарды беру процедурасын жеңілдету мақсатымен жеке
Адам құқықтарын және бостандықтарын қорғаудың жоғары сапада сақтай
Жалпы Конвенцияның қадағалау жүйесінің эффектілігін жоғарлату шараларын ұйымдастыру.
Бұл мақсаттарды жүзеге асыру шаралары Конвенцияның «Конвенцияға сәйкес
Еуропа Кеңесі гуманитарлық ынтымақтастықтың мәселелеріне жауапты орталық
Кез келген мемлекетте, тіпті тұрақты демократиялы елдердің өзінде
№11 Хаттамаға сәйкес:
1.Барлық шағымдар Адам құқықтары жөніндегі Еуропалық Сотпен қаралатын
2.Жеке шағымдар және мемлекетаралық даулар Еуропалық Сотқа шағымданатын
3. Конвенцияны талдау және қолдану бойынша сұрақтардың барлығы
4.Бұрын әрайлық сессиялар тәртібімен жұмыс істеген Еуропалық сот
5. Еуропа Кеңесiнiң Министрлерiнiң комитетi iстiң маңызы бойынша
Еуропалық сот және Комиссия №11 Хаттаманың күшіне енуінен
Конвенцияның № 11 Хаттамасы күшіне енген күннен бастап
Сонымен қатар, 1998 жылдың 4 қарашасында қабылданған еуропалық
Адам құқықтарын сатып алуға , мұра ретінде алуға
Адам және мемлекет арасындағы қарым-қатынастырда адам құқығы маңызды
Осылайша, Еуропалық соттың қызметiнiң ұйымы 2007 жылдың
Еуропалық сотттың құзыреті. Еуропалық сот Конвенцияға қатысушы мемлекеттердің
Осылайша, Ресейге қарсы Бурков ісінде Семейдегі ядролық
Конвенция мен оның Хаттамаларында көптеген әлеуметтік және экономикалық
Бұдан басқа, еуропа Кеңесінің барлық мемлекеттері мүшелер болып
Адам құқықтары мен бостандықтарын қорғау жөніндегі Еуропалық Ковенция
Осылайша, Ресейге қарсы О.В.Р. ісінде нотариус қызметінен шешілген
1998 жылдың шілде айында Ульяновсктың облыстық соты Халықтық
Конвенция мен оның Хаттамаларымен ұсынылған құқықтар мен
Мысалы, Біріккен Корольдікке голдер ісі Қаулысында Еуропалық сот
Конвенцияның мәтінінің 6 бабында әділдікке қолжетерлік құқығы
Біріккен корольдікке қарсы Джеймс және тағы басқалары ісінде
Еуропалық сотқа жүгінгенде шағымданушы үш нормалардың біреуне бөлек
Еуропалық соттың құзыреті немесе сот терминолониясына сәйкес
Еуропалық сот шағым бойынша жауапкер-мемлекеттің соттарының жоғары
Барлық ішкі құқықтық қорғалу құралдарының пайдалану. Конвенцияның 35
Еуропалық сот өзінің қаулыларында «Келісуше тараптарға
Құқықтық қорғалудың мемлекет ішіндегі құралдары- мемлекеттің сот және
Құқықтық қорғалудың ішікі құралдарын пайдалану талабын орындау кезінде,
Өзінің еуропалық сотқа өтінішінде Мәскеу бизнесмены А.
Әр мемлекетте,Конвенция мүшесінде қызмет ететін сот
1.Қолжетімділік. Мемлекет заңдары шағымданушы арыздайтын әр органның заң
2. Эффектілігі. Шағымданушы өз құқықтары мен бостандықтарын қорғау
Тиімділікке нақты мүмкіншілктері бар жүгінулер эффектілік критерийіне жауап
Мысалы, Киганның Бірікке Корольдікке қарсы ісінде шағымданушы ұлттық
Егер мемлекетішіндегі құқыққорғау құралы эффектілік пен қолжетімдік критерийлеріне
Еуропалық сот қызметінің құқықтық негізі
Батыс Европадағы Екінші дүниежүзілік
Нәтижесінде, Адам құқықтары жөніндегі еуропалық сот Конвенцияның құрылу
1950жылдың 4 қарашасында Рим қаласында Еуропа Кеңесінің мүше-мемлекеттері
Берілген Конвенция негізінде, Адам құқықтары бойынша Еуропалық соттың
Конвенцияның 59бабы 2-тармақшаға сәйкес, Конвенция он
Конвенцияда қарастырылған құқықтар мен бостандықтардың бұзылуы жөнінде
Халықаралық дәрежеде адам құқықтары мен бостандықтарын қорғау соттық
Жеке шағымдану институтының пайда болуы кез-келген заңды және
Жеке тұлғалардың Еуропалық сотқа жеке
Конвенцияның қадағалаау жүйесі өз қызметін жүзеге асыруды
Мүше –мелекеттердің оларға қарсы шағым түскен кезде
Адам құқықтары жөніндегі Еуропалық сот бірінші Қаулыны Ирландияға
Конвенцияға Адам құқытары жөнінде Еуропалық Комиссия және Сот
Iстердiң басым көпшiлiктерi бойынша жеке тұлғалар болды. Жеке
Бұл тенденциялар бастапқы шағылысуды адамның құқықтары жөніндегі
Мысалы, комиссияның алдын ала сұрағына, 1960 жылғы
Мәлiмдеушiге және оның өкiлiне қарсы мемлекетпен қатар тыңдауларға
Өзгерiстер тараптардың iс жүргiзу мiндеттерi мен құқықтарына ғана
Бірақ Еуропа Кеңесіне жаңа мемлекеттердің қосылуы және Адам
1992 жылы Конвенцияның қадағалау жүйесін нақтылы қайта
2 АДАМ ҚҰҚЫҚТАРЫ ЖӨНІНДЕГІ ЕУРОПАЛЫҚ СОТ ҚЫЗМЕТІН
2.1 Адамның өз құқықтарын Еуропалық сотта қорғау құқығы
Қазақстан Республикасы 1950 жылғы Адам құқықтарын және бостандықтарын
адам абыройын түсіретін,адамгершіліксіз қинау мен жазалар түрлерін жою;
құлдықты, мәжбүрлі немесе міндетті еңбек түрлерін жою;
еркіндік және қауіпсіздікке құқық;
тәуелсіз сот пен демократиялық процессуалдық құқықтарға;
жеке және отбасылық өмірді құрметтеу құқығы;
хат-алмасу құпиясы мен қолсұғылмаушылыққа құқық;
дін,ар-намыс, және ойлау құқығы;
бейбітшілік мақсаттағы жиналыстар мен ассоцияацияларды құру құқығы;
некеге тұру құқығы;
бұзылған құқықтар қалпына келтіру мақсатымен тәжірибедегі құралдарды қолдану
Адам құқықтары мен бостандықтарын қорғау жөніндегі Еуропалық Конвенциядағы
Сот тыңдауында Адам құқықтары жөніндегі Еуропалық комиссия да
1984 жылдың 22 қарашасындағы Жетінші хаттама шетелдіктерді жөнелтудегі
Конвенцияға қосылу, оған барлық хаттамаларға да қосылуды білдірмейді.
Еуропалық сот пен Еуропалық комиссия «Азаматтық құқықтар мен
Еуропалық сот және Еуропалық комиссия салалық классификацияны иемдейтін
«Австрияға қарсы Ригайзен» ісі бойынша (Австриялық мүлікті сату
«Азаматтық құқық» түсінігі жеке тұлғаның құқықтарына қол сұға
Сот контекстінің мазмұны мен істің зардаптарында «жария»
Сот қорғалуына жататын «Азаматтық құқықтар
-азаматтық жөніндегі даулар;
- елге кіру құқығы;
- сотқа дейінгі уақытқа
- түрмеде жұмы істеу құқығы;
- кешірімге құқық;
-салықтық жалақы мен жеңілдіктер орнату құқығы;
- культ қызметкерлерінің істері бойынша тәртіптік
- зейнеткерлік және сақтандыру қорларын пайдалану
- Үкіметтен шетел оқушыларын оқытуға оқу орнымен алынған
-мемлекеттік қызметшілер істері бойынша тәртіптік іс-жүргізу.Жоғарыда
Еуропалық сотқа шағымды жібере тұра
Сот позициясы келесі талаптқа
Ресейге қарсы Бурдов ісінде мәлімдеуші –Чернобыль АЭС-ң қызметкері
Егер шағымданушы ретінде түскен арыз
Мысалы, Грецияға қарсы Агрецким және
Еуропалық сот шағымданушыны құқықтардың бұзылуының
Осылайша,Никишинаның Ресейге қарсы ісінде, шағымданушы Мәскеу
Зардап шегуші статусынан тек қана Еуропалық
Мысалы, шағымданушы Еуропалық сотқа тұрақты мекенді және
Құқықтардың бұзылуының потенциалды зардап шегушісі. Еуропалық сотқа
Еуропалық сот осындай шағымдарды жеке топқа
Класс және тағы басқалары Германия Республикасына қарсы ісінде
«Әулие монастырьлер» Грецияға қарсы ісінде шағымданушылар Еуропалық
Еуропалық сот шағымданушыны потенциалды зардап
Серинг Біріккен Корольдікке қарсы ісінде қылымстық жауапкершілікке
Ашық есік және Дублиннің Ирландияға қарсы ісінде, мемлекетпен
Еуропалық сот шағымданушыға потенциалды зардап шегушінің статусын текбелгілі-бір
Құқықбұзушылықтың жанама зардап шегушісі. Адам құқықтары жөніндегі Еуропалық
Егер құқықтары немесе бостандықтары бұзылған тұлға өлген
Мысалы, Стюарт Біріккен Корольдікке қарсы ісінде еуропалық сотқа
Кинанның Біріккен Корольдікке қарсы ісінде еуропалық сотқа
Ресейге қарсы Сыркин ісінде Украинада тұрақты мекен
Құқықбұзушылықтың зардап шегушісінің туыстары Еуропалық сотта қарауды бастау
Францияға қарсы Х. Ісі шағымданушының бірнеше рет болған
Құқықбұзушылықтың тікелей зардап шегушісінің құқықтары мен бостандықтарының бұзылуына
2.2. Еуропалық сот қызметі
2.2.1 Еуропалық сот қызметін жүзеге асырушы органдар
Еуропалық Сот Төрағасы. Еуропалық сот төрағасы келесі қызметтерді
-ұйымдастырушы – басқарушылық қызмет: Еуропалық Сот ісі басқармасы
-өкілдік қызмет: Еуропа кеңесінің институттары мен органдары
-Сот қызметі: Еуропалық Соттың пленарлық мәжілістерінде, Үлкен палата
Еуропалық Сот Төрағасы Соттың пленарлық мәжілісінде 3 жылғы
Сот Төрағасаның сайлануы тек қана қатысушы
Нұсқалған ережелер Сот Төрағасының екі орынбасарына
Еуропалық сот Бюросы. Сот Төрағасының сот
Еуропалық соттың судьялары оларға
Қойылған тапсырмаларды орындау үшін Бюро Сот Төрағасының
Сонымен бірге, Еуропалық сот Реглемнтінің 32 б. Ережелеріне
Еуропалық соттың пленарлық мәжілісі. Пленарлық мәжіліс- Соттың жоғарғы
Пленарлық мәжілістің құзыреттілігіне келесі мәселелер кіреді:
-сот Төрағасының, оның орынбасарларының, сонымен қатар бөлімдердің
-бөлімдерді құру және олардың құрамын бекіту;
-сот аппаратының және оның орынбасарларының басқарушысы – Грефьені
-сот регламентін қабылдау, осыған байланысты оны талқылау
-төрешіні қызметінен босату;
-Сот немесе төрешінің Төрағасы Пленарлық мәжілістің
Еуропалық соттың Үлкен Палатасы. 2000 жылдың 8 желтоқсанынан
Үлкен Палата 17 төрешіден және запастағы 3 төрешіден
Конвенцияның 30 б.сәйкес қандай да бір Палатаның қарастырылуындағы
Конвенцияның 43 б. сәйкес іс кезінде әр жақ
Үлкен Палатаның шеңберінде Конвенцияның 43. б. сәйкес
Алқа құрамына өтініш бойынша жауапкер-мемлекеттен таңдалған төреші
Еуропалық соттың бөлімдері. Конвенцияның 26б.-ң б п. Пленарлық
Сот Төрағасының ұсынысы бойынша
Еуропалық соттың әрбір төрешісі қандай да бір бөлімнің
Жоғары аталған талаптар процессте Конвенцияның қандай мүше –мемлекеттің
өтті: Біріккен Корольдіктен пен Ирландиядан. Оларға белгілі-бір шартталған
Еуропалық сот Палаталары. Еуропалық соттың төрт бөлімінің біріне
Осылайша, әр Палатаның жұмысында жеті төреші қатысады[35.б.114].
Егер өтініш бойынша жауапкер-мемлекет таңдалған судья шағым
Еуропалық соттың Палаталары шағым-арыздарын қарайды, мәні бойынша және
Палаталардың олраға жіберілген шағымдары кезектік тәртіпте қарастырады.
Еуропалық сот комитеттері. Адам құқықғы жөніндегі (фильтраж бойынша
Комиттер кезектік тәртіпте ( бөлім Төрағасынан басқа) әр
Арыздың жарамдылығы мәселесі бойынша комитеттің шешімі бірауыздан қабылданады
Еуропалық соттың Хатшылығы. Сот жұмысының күрделілігі
Грефье (немесе оның орынбасарларының бірі) сот мәжілісіне
Грефьенің маңыздылығы оның және орынбасарының соңғы
Грефьенің екі орынбасарларына да ұқсас талаптар
Еуропалық сот Регламентінің 18б. 3п. сәйкес құқықтық
Осылайша, Адам құқығы жөніндегі Еуропалық соттың қазіргі заманауи
Негізгі мақсаты Еуропалық сот жұмысы мен қызметінің тиімділігін
Адам құқықтары мен бостандықтарын қорғау жөніндегі Конвенциямен және
2.2.2 Еуропалық соттағы судьялар және ad hoc судьяларының
Адам құқықтары жөніндегі Еуропалық сот 47 судьядан тұрады.
Адам құқықтары бойынша еуропалық соттың құрамына
Еуропалық сот өз құрамының ішінен Төрағаны
Сонымен қатар 17 судьядан тұратын (Сот
Бас келісімнің Алтыншы Хаттаманың 4б. сәйкес,
Иммунитет заңдылық пен әділділікке
Алтыншы хаттаманың 6б.-да Еуропалық
Еуропалық соттың, судьялардың, кеңсенің ресми хат
1961 жылдың 16 желтоқсанында
- Өзінің қызмет міндеттемелерін атқаруға
Жұмыс сапарлары кезінде судьяларға:
-мемлекеттермен олардың азаматтықтары шетелге уақытша
-Еуропа Кеңесінің мүше-мемлекеттерімен дипломатиялық миссиялар басшыларына
Судьялар Еуропа Кеңесімен төленетін қосымша
Еуропалық соттың судьялары оларға
Белгілі-бір судья мен Сот Төрағасы
Маңызды стаж үлкен тәжірибені
Конвенцияның 23б. 6 тармағына сәйкес, 70 жасқа толғаннан
Конвенцияның әр мүше-мемлекеті Конвенцияда анықталған талаптарға сай
Еуропа Кеңесінің Парламенттік ассамблеясымен сайланған судья
Судьяны оның салт-дәстүрлеріне, діни және басқа
Судьялардың өкілеттігі қайта сайлану құқығы бар мерзімі
Судьяның өкілеттік мерзімінің бітуі бұл лауазымға сайланған күннен
Жаңа судья өз қызметін жүзеге асыруға кіріскеннен кейін
Судья өкілеттігін қызметінен кету немесе босатумен байланысты мерзімінен
Жұмыстан кету деп судьяның өз еркімен кетуін білдіреді.
Қызметтен босатуды әр судья жүзеге асыра алады. Конвенцияның
Конвенция және Регламентте судьяны лауазымға тағайындаған орган,
Судьяларды айырбастамау қағидасына қайшы келетіндіктен, мемлекет өзі сайлаған
Судьялар мәртебесі олардың тәуелсіздігі, айырбастамауы және қолсұғылмаушылығы
Адам құқықтарын және бостандықтарын қорғау жөніндегі конвенцияның 51
Көрсетілген жағдайларды орындау мақсатында Еуропа
Бас келісімнің 18б. Еуропа Кеңесінің
Бас келісім алты Хаттамамен толықтырылған,соңғысы 1996
Ресейге қатысты 2001 жылдың 11 маусымында
Алтыншы Хаттаманың 1 б. сәйкес, Бас келісімде
Бас келісімнің Алтыншы Хаттамасының 3б. сәйкес судьялар
Бас келісімнің Алтыншы Хаттаманың 4б. сәйкес,
Иммунитет заңдылық пен әділділікке
Алтыншы хаттаманың 6б.-да Еуропалық
Еуропалық соттың, судьялардың, кеңсенің ресми хат
1961 жылдың 16 желтоқсанында
- Өзінің қызмет міндеттемелерін атқаруға
Жұмыс сапарлары кезінде судьяларға:
-мемлекеттермен олардың азаматтықтары шетелге уақытша
-Еуропа Кеңесінің мүше-мемлекеттерімен дипломатиялық миссиялар басшыларына
Судьялар Еуропа Кеңесімен төленетін қосымша
Еуропалық соттың судьялары оларға
Еуропалық соттың жұмысында маңызды
Еуропалық соттың Регламентінде 5б. жас
-егер де Соттағы (сот Төрағасы,
-Сот Төрағасы болмаған кезде, Сот
-судьялардың аттарын атап сайлау
-Сот отырыстары залында Сот Төрағасы
-Сот төрағасы мен
- қайта сайлау кезінде бұрын
Конвенцияның №14 Хаттамасы Еуропалық соттың
Еуропалық сот жұмысында ad hoc
Егер жауапкер-мемлекет атынан бір немесе бірнеше істер бойынша
-белгілі-бір мемлекеттердің судьясы уақытша жоқ болуы.Мысалы: судьяның құзыреті
-судьяның жеке себептермен қатыса алмаған жағдайда. Мысалы: денсаулық
-судья өзінің бұрыңғы қызмет ету жеріне байланысты қаралатын
-судья жеке дәлелдермен шағымды қараудан бас тарту қажет
Егер жоғары аталған себептердің біреуімен Еуропалық
Еуропалық сот судьяларына қойылған талаптарға тағайындалған ad
Арыз түскен мемлекет ad hoc судьяны
ad hoc судьяның кандидатурасын таңдау бойынша бір
Еуропалық соттағы процесс
Адам құқықтарын және бостандықтарын қорғау жөніндегі
Жеке арыздарды қарау екі сатыдан тұрады:
-дауды зерттеудің кез-келген сатысында пайда
-сұрақты мәні бойынша шешу.
Адам құқықтары жөніндегі Еуропалық сот
Еуропалық сотқа жеке арыздардың түсу
Жеке арыз келесі талаптардың
- мемлекеттің үстінен арыз түскенде, мемлекеттің
- ұлттық деңгейде соңғы шешімнің шыққан
- анонимды арыздар (Еуропа Кеңесі
егер Адам құқықтары жөніндегі
Адам құқықтары жөніндегі комиссия
Конвенцияның қадағалаау жүйесі өз қызметін жүзеге асыруды
Мүше –мелекеттердің оларға қарсы шағым түскен кезде
Конвенцияға Адам құқытары жөнінде Еуропалық Комиссия және Сот
Iстердiң басым көпшiлiктерi бойынша жеке тұлғалар болды. Жеке
Мысалы, комиссияның алдын ала сұрағына, 1960 жылғы
Мәлiмдеушiге және оның өкiлiне қарсы мемлекетпен қатар тыңдауларға
- «Ұлттық қорғау құралдарының біткені жөнінде айтсақ,
Мәлімдеші барлық ішкі қорғалу
Конвенция адам құқықтары жөніндегі Еуропалық сотқа үндеуі бар
Конвенция Еуропалық сотқа жеке шағыммен айнала алатын субьектілердің
Жеке тұлғалар. Өз құқықтары мен еркіндігі қолсұғушы
-кәмелетке толмаған азаматтар;
-қабілеті жоқ азаматтар;
-басқа үкіметтің азаматтары немесе азаматтығы жоқ тұлғалар;
-айыпталған немесе сотталған азаматтар;
-психикалық ауру бар азаматтар.
Ракевичтің Ресейге қарсы ісінде психикалық ауруы бар
Конвенцияның 14 бабына сәйкес құқықты және еркіндікті пайдалану
Үкіметтік емес ұйымдастырулар. Конвенцияның 34 бабы «үкіметтік емес»
Еуропалық сот шағымданушы ұйымдастыруларының құқықтық мәртебесін шағымданушының
-коммерциялық ұйымдастырулардың барлық түрлері;
-коммерциялық емес ұйымдастырулардың барлық түрлері, заңды тұлғаның болуы
Еуропалық сотқа жүгіну құқықты субьектілерге жатпайды: үкіметтік органдар
Үкіметтік емес мекеме дербес өз құқықтарын
Үкіметтік емес ұйымдастырудың да өз кәсіпкерлердің құқықтары
Жеке тұлғалар тобы. Жеке тұлғалар тобы не жеке
Жеке тұлғалар тобымен берілген шағым- топтық немесе
Әр топ мүшесі өз шағымын өзі жасайды.Бұл шағымда
Бұл материалдық компенсацияның мөлшеріне де ықпалын тигізеді. Сондықтан,
- №9214-80, 9473-81, 9474- 81 петициялардың жатуына
-Басқа жағынан Комиссия өзінің №712-60 шешімінде
-Мәлімдеушіге ұлттық сот инстанцияларында уақыт
-Сонымен қатар, қолжетімді ұлттық қорғалу құралдарына прокурорлық
- Еуропалық Конвенцияда көзделген және жеке
- Мүше-мемлекеттердің міндеттемелерді орындауын қанағаттандыратын Адам құқықтарын
Еуропалық Конвенциямен көзделген ,сонымен қатар, адам құқықтарын
Баяндамашы ретінде шығатын Комиссияның бір мүшесі
№1-8 Хаттамаларын қосылғандар мен №9
№1-8 Хаттамаларында көзделген шағымдарды қарау
Ал Еуропалық Конвенцияның 1990 жылдың
Адам құқықтары бойынша еуропалық соттағы арыздарды (шағымдар)
Еуропалық сотқа арыз беру Конвенция ережелерін білуді
Сот шешімді дауыс көпшілігімен шығарады.
Еуропалық Конвенцияның 6б. әділ сот
Осы уақытқа дейін мемлекеттер сот
Сотта істі қарау комитеттер,палаталар Және
Тәжірибенің көрсеткеніндей, (әрекетқабілеттілігінен тәуелсіз) кез-келген азаматтың оның
Азаматтық және саяси құқықтар туралы халықаралық пактінің
Мысалы: Шотландия мектептері балаларының дүреге тап
1963 жылдың 16 қыркүйектегі Төртінші хаттама Конвенция мен
1984 жылдың 22 қарашасындағы Жетінші хаттама шетелдіктерді жөнелтудегі
Тағы да бір маңызды өзгерістерге
Егер петиция қабылданса, оның қабылдануы
Басқа жағынан, құрылған палата кейбір
Еуропалық соттағы жауапкер-мемлекет. Адам құқықтарын және бостандықтарын қорғау
Конвенцияда көзделетін адам құқықтары мен бостандықтардың бұзылуы көбінесе
Мысалы, Бурдов Ресейге қарсы ісінде Еуропалық сотқа шағымдану
Белгілі-бір шағым негізінде жауапкер ретінде шығатын мемлекет Еуропалық
Шағым бір және бірнеше Конвенцияға қатысушы мемлекеттерге қарсы
Шашку,Лешко,Иванцок және Петров-Пала өздерінің шағымдарында олардың құқықтары Молдова
Конвенцияға және оның Хаттамалаларына қатысушы емес болып табылатын
3 ЕУРОПАЛЫҚ СОТ ТӘЖІРИБЕСІНДЕГІ ІСТЕРГЕ ҚЫСҚАША
3.1Киган Ирландияға қарсы ісі бойынша қысқаша талдау
А. Негізгі фактілері. 1988 жылдың 29 қыркүйегінде арызданушының
1964 жылғы нәрестелерді қамқорға алу туралы Заңның 6А
Жоғарғы Сот істі қайта қарап, 1990 жылғы 9
В. Істі адамдар құққығы жөніндегі комиссияда қарау
Өзінің 1991 жылғы 1 мамырдағы Комиссияға жіберген шағымында
Сонымен қатар, асырап алуды қарайтын Кеңесте оның мәселесі
Оған қоса, ол жоғары аталған құққққықтар жүзеге асырылу
Шағымды Комиссия 1992 жылғы 13 ақпанда жарамды деп
Сот шешімінен шығару
Құқық сұрақтары
І. Үкіметтің алдын ала қарсылықтары
А. Арызданушы өзінің қызының атынан талап ете алама?
33. Үкіметтің мәліметі бойынша арызданушының қызының атынан талап
34. Соттағы тыңдау процесінде арызданушы қызының асырап алынғанда
35. Тап осы жағдай тұрғыдан Сот тек арызданушының
В. Заң қорғанышының ішкі құралдары біткені туралы
36. заң қорғанышының ішкі құралдары бітпегендігі Конвенцияның 26
(1) арызданушы Биік Соттың (Высокий Суд) қамкоршы туралы
(2) ол асырап алу процесіне қатысуға заң тыйым
(3) ол некеден тыс әкенің және некеде туылған
37. Арызданушы да, Комиссия да бұл пікірлер істің
38. Үкімет Комиссияның тексерісінде жоғарыда аталған, 1-тармақтағы емес,
Сонымен қатар, Биік Соттың апелляциялық саты ретінде шығарылған
39. 2-ші және 3-ші тармақтар жөнінде Сот тек
40. Демек, ішкі заң құралдарын бітіруге негізделген Үкіметтің
ІІ. 8-бапты шамаланған бұзу туралы
41. Арызданушы оның отбасылық өмірін құрметтеу құқығы бұзығаны
«1. Әрбір адам оның жеке және отбасылық өмірін
2. Мемлекеттің қауіпсіздігі мен қоғамдық тыныштығы, экономикалық әл-ауқаттылығы
А. 8 баптың қолданушылығы 42. Үкімет арызданушының баланың
43. Арызданушымен Комиссияның пікірлері бойынша отбасылық өмірді құру
44. Сот берілген бапта «отбасы» түсінігі тек қана
Берілген жағдайда шағымданушы мен баланың анасының байланысы екі
3.2 Касадо Кока Испанияға қарсы ісі бойынша
А. Негізгі фактілер
1979 жылы шағымданушы Барселонада заң тәжірибесімен айналыса бастады;Ол
1982 жылдың қазан айынын бастап Тұрғындар мен
Ол шағымын ампаро процедурасымен 1989 жылғы 17
В. Адам құқықтары жөніндегі Комиссиядағы істі қарау
1989 жылғы 25 мамрды Комиссияға жіберілген шағымда
Бейбіт келісімге қол жеткізе алмай Комиссия 1992
Сот шешімінен шығару
Құқықтық мәселе. Конвенцияның 10 бабы бұзылғаны жөнінде бекітулер
Азамат Касадо Кока 1983 жылдың 6 сәуірінде
«1. Әр адамның өз ойын жариялауға
2. Аталып кеткен бостандықтар белгілі-бір міндеттемелер мен
А. Конвенцияның 10 б. қолдану
Үкімет 10 б. қолдануын көздеген жоқ. Үкіметтің
Шағымданушының айтуына сәйкес, шын мәнінде, оның хабарламасының ішіндегі
Сот, ең алдымен, 10 бап «барлығына» сөз
Берілген істегі даулы хабарламалар ішінде шағымданушышың аты, мекен-жайы
В. 10б. талаптарын орындау. Билік органдарының қатысуы болды
Үкіметке сәйкес, егер іске араласу орын алса
Сот Комиссия және шағымданушы тәрізді, 1974 жылдағы
Көрсетілген ерекшелік адвокаттар коллегиясына қатысты коллегияның
Іске араласу дәлелденді ме? Аталып кеткен мақсатқа жету
Заңмен көзделген шағымданушы санкция өзінің заңдық
Шағымданушының Жоғарғы сотқа жіберген шағымы не нәрсе
Осы негіздер бойынша сот
10-шы бап осы істе қолданылуы керек деп бірауызбен
Оның бұзылуы орын алмады деп жеті де
1994 жылдың 24 ақпаннннннында Страсбург қаласында адам құқықтарын
Конвенцияның 51 бабының 2 тармағына және Сот Регламентінің
Төрешілер Тора Вильямсон және Палмның біріккен ерекше пікірлері.
Алайда, іске араласушылық қажеттілігіне келсек, біз Комиссия баяндамасының
ҚОРЫТЫНДЫ
Адам құқықтары мен бостандықтарын қорғау жөніндегі Еуропалық сот
кеткен жөн.
Адам құқықтары бойынша Еуропалық сот Еуропа Кеңесі
Ұлттық мемлекеттер бастапқыда әрқашан егеменді мемлекеттің
Алайда, уақыт өте келе жағдай өзгерді,
1998 жылы 1 қарашада адам
Қазірдің өзінде, қаралатын істердің саны бойынша және
Адам құқықтары бойынша еуропалық
Адам құқықтары бойынша еуропалық соттың құрамына
Еуропалық сот өз құрамының ішінен Төрағаны
Адам құқықтары бойынша еуропалық сот төрт
Сонымен қатар 17 судьядан тұратын (Сот
Адам құқықтары бойынша еуропалық соттағы процедура ақысыз, бәсекелес
Адам құқықтары бойынша еуропалық соттағы арыздарды (шағымдар)
Еуропалық сотқа арыз беру Конвенция ережелерін білуді
Арызда арыз берушінің пікіоі бойынша Еуропалық конвенцияның бұзылған
Еуропалық сотқа шағым түскеннен кейін оны
Талас-егесті қарау сатысында қарсы жақтар дауды татулықпен
Егер қарсы жақтар татулықпен реттеуге келмейтін
Палата сот шешімін шығарған күннен бастап
Осыған байланысты, Еуропалық Конвенцияның қатысушы-мемлекеттеріндегі адам құқықтарының
Көрініп отырғанындай, Қазақстан Республикасы үшін адам құқықтары
Қорытындылай келе, Еуропа Кеңесінің сот механизмінің негізі
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
1 Европейская конвенция о защите прав человека и
2 Конституция РФ. М., 1994.,85б.
3 Жеребцов А. Н. «Международное Гуманитарное право». Курс
4 Колосов Н. М. Конституционное право граждан на
5Обращение в международно-правовые органы, как средство защиты прав
6Энтин М. Л. Международные гарантии прав человека. М.,
7Кашкин С.Ю. Основы права Европейского Союза М. 1997г.,
8Фокин.М. равоохранительные органы Р.Ф.,456б.
9Федеральный закон «об органах федеральной службы безопасности Р.Ф.
10Комментарий к Конституции Р.Ф. М.2001г. с.69.
Аметистов Э.М. Современные тенденции развития права Европейского
Сообщества. Сов. государство и право. М., 1985, №
11Крылова Е.С. Европейский парламент (правовой статус). М., 1987;
12 Берман Г.Дж., Рейд Ч.Дж. Римское правои общее
13 Аметистов Э.М. Современные тенденции развития права Европейского
14 Берман Г.Дж., Рейд Ч.Дж. Римское правои общее
15 Гренендейк К. Применение праваЕвропейского Сообщества в странах-членах
16 Договор о Европейском Союзе. Извлечения. Комментарий Г.П.
17 Европейская интеграция: правовые проблемы. Книга 1. /Ред.
18 Европейская Конвенция о защите прав человека и
19 Европейский Парламент /Cост. В. Смирнова; Генеральной информации
20 Европейский Союз: новый этап интеграции. Проблемно-тематический сборник
21 Право Совета Европы и Россия (сборник документов
22 Костенко М.Л., Лавренева Н.В. ЕС после Маастрихта:
23 Крылова Е.С. Европейский парламент (правовой статус). М.,
24 Маклаков В.В. Европейские сообщества и права человека.
25 Топорнин Б.Н. Европейские Сообщества: право и институты
26 Энтин М. Л. Международные гарантии прав человека.
27 Энтин М.Л. Суд Европейских сообществ: правовые формы
28 Юмашев Ю.М. Правовое регулирование прямых иностранных капиталовложений
29Конвенция о защите прав человека и основных свобод
30 Регламент Европейского Суда по правам человека от
31 Конституция РФ
32 Федеральный закон от 30 марта 1998 г.
33 Постановление Конституционного Суда РФ от 27 июня
34 кодекса РСФСР в связи с жалобой гражданина
35 Колосов Ю.А. Международное право Учебник., М,98.
36 Жеребцов А. Н. «Международное Гуманитарное право». Курс
37 Конюхова И.А. "Комментарий к Конституции Российской Федерации"
38 Каламкарян Р. А. Международное право. Учебное пособие.
39 Пушмин Э.А. Международный юридический процесс и
40 Моника Маковей Учебно-методическое пособие. Европейская Конвенция
41 Энтин М. Л. Международные гарантии прав человека.
42Сборник решений Европейской комиссии по правам человека.
43 Молостова Е.В. "Применение предварительных мер Европейским судом
44 Рожкова М.А. «К вопросу о предварительных мерах,
45 Информация о деле (по материалам Постановления Европейского
46 Колосов Н. М. Конституционное право граждан на
47Обращение в международно-правовые органы, как средство защиты прав
5
ХХ ҒАСЫР БАСЫНДАҒЫ ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ САЯСИ ПАРТИЯЛАР МЕН ҰЙЫМДАР
Парламент Сенатының ерекше өкілеттігі
Алашорда үкіметі, қайраткерлері
Қазақстан бірінші дүниежүзілік соғыс буржуазиялық демократиялық революция дәуірінде
Зан шығарушы билік
Еуропалық сот қызметі
Қазақ зиялылары туралы қысқаша түсініктеме
АҚШ - тағы Азамат соғысы
Қазақстан мен Біріккен Ұлттар Ұйымы
Біріккен Ұлттар Ұйымы (БҰҰ)