Мұнайды тасымалдау
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
Қ. И. СӘТБАЕВ атындағы ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ ТЕХНИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
«Газ-мұнай құбырлары мен газ-мұнай қоймаларын жобалау, салу және
КУРСТЫҚ ЖҰМЫС
Тақырыбы: Өткізгіштік қабілеті 7,7 млн.т/жыл, ұзындығы 605
ҚАБЫЛДАҒАН: Қиябаев С. Н.
ОРЫНДАҒАН: ПГН-03-1к тобының
студенті Асқаров А. Н.
Алматы 2006 жыл
АҢДАТПА
Осы курстық жұмыстың мақсаты есептен шығарған жұмыстың қорытындысын
МАЗМҰНЫ
1. Кіріспе .................................................................................................... 4
2. Технологиялық бөлім ........................................................................... 5
3. Мұнайды тасымалдау ........................................................................... 7
3.1. Су жолымен тасымалдау ............................................................ 8
3.2. Темір жолмен тасымалдау ....................................................... 10
3.3. Құбыр жолымен тасымалдау ................................................... 11
4. Есептік бөлім ....................................................................................... 14
4.1. Мұнайдың физикалық-химиялық қасиеттерін анықтау .......
4.2. Құбыр өткізгішті басқа тасымалдау түрлерімен салыстыру
4.3. Беріктікке есептеу .................................................................... 19
4.4. Құбыр өткізгіштің гидравликалық есебі ................................
4.5. Біріктірілген сипаттама ............................................................ 22
5. Кестелер ............................................................................................... 27
6. Қорытынды .......................................................................................... 29
КІРІСПЕ
Мұнай құбыры деп мұнай немесе мұнай өнімдерін тасмалдауға
Ішкі өндірісте НПЗ мен мұнай базаларында әртүрлі нысандар
Жергілікті. Ішкі мұнай құбырларына қарағанда, ондаған километрге дейін
Магистралды құбыр өткізгіштер үлкен аралықтарға созылуымен сипатталады. Сол
Трасса бойымен тізбектей орналыстырылған айдау станциялардың көмегімен мұнай
ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ БӨЛІМ
Магистралды құбыр өткізгішті жобалау кезінде алдымен трассаның технологиялық
Технологиялық сызба ол негізгі сызба, айдаудың бағыттарын, құбыр
Сығылған профильді жердің ең биік және төмен геодезиялық
Темір және авто жолдар. Онда жолдың бағыты мен
Жердің қыртысын салу үшін іздестіру жұмыстары жүргізіледі: геодезиялық,
Құбыр өткізгішті жобалау кезде оны беріктікке есептейді. Беріктікке
Магистралдық құьырлар келесі көрсеткіштермен сипатталады: Ұзындығы, диаметрі, өткізгіштік
Бұл курстық жұмыста құбыр өткізгіштің тиімді параметрлерін есептейміз.
Барлық ұзындығы тұрақты температура ұстайтын мұнай өнімдерін айдайтын
Тиімді параметрлерін анықтау-құбыр өткізгіштің диаметрі, мұнай айдау станциялардың
МҰНАЙДЫ ТАСМАЛДАУ
Мұнай-газ кендері жер жүзінде белгілі бір аймвқтарда ғана
Мұнайды тасымалдауда қиындықтарда жеткілікті: өртену қауыптігі, тасымалдық ыдысы
СУ ЖОЛЫМЕН ТАСЫМАЛДАУ
Танкерлер. Мұнай таситын алғашқы баржа (5-тоналық) көршіміз Ресейде
Танкерді басқаратын экипаж құрамындағы адамның саны да шымшындап
Танкерді жүргізу процесі кемедегі әр түрлі жұмысты орындау,
ТЕМІРЖОЛМЕН ТАСЫМАЛДАУ
Теміржол цистернасымен мұнай және оның өнімдерін тасу
ҚҰБЫР ЖОЛЫМЕН ТАСЫМАЛДАУ
Магистраль құбырмен тасымалдау: Мұнай мен газ мыңдаған километр
Бұрынғы Кеңес Одағында мұнайдың 85% магистраль құбырмен тасымалданған.
Құбырмен басқа өнімдері тасмалдауға да болады. Тас көмір,
Құбырларды пайдалану күрделі жұмыс. Бұлардың ішін тазарту, парафинді
Құбырды төсеу де оңай жұмыс емес. Құбыр жолында
Дүние жүзінде 1972 жылдың басында 1млн 600мың км
ЕСЕПТІҢ БЕРІЛГЕНІ
Алғышарттар:
Мұнай өнімдерінің физикалық–химиялық қасиеттері, тасылатын жылдық жүк мөлшері,
Табу керек:
Сорап станцияларының санын және орналасу нүктелерін, мұнай құбырының
Берілгені:
ЕСЕПТІК БӨЛІМ
Мұнайдың физикалық – химиялық қасиеттерін анықтау.
Мұнайдың физикалық – химиялық қасиеттеріне жатады: тығыздық, тұтқырлық,
1)–Тығыздық дегеніміз – көлемнің бірлік кезіндегі сұйықтың құрамындағы
мұндағы: ξ – температураның түзету коэффициенті.
2)–Тұтқырлық дегеніміз – сұйықтың бір бөлігінің екіншісімен салыстырғандағы
мұндағы: u – вискограмма қисығының еселеуіші.
Қорытынды: Температура төмендегенде, мұнай немесе мұнай өнімінің тұтқырлығы
Құбыр өткізгішті басқа тасымалдау түрлерімен салыстыру
1) – Құбыр жолы бойынша келтірілген шығындар
Сызықтық бөлімге кететін қаржы
Тәуліктік жүк айналым
мұндағы: Т – бір жылдағы жұмыс жасау
Айдау станцияларына кететін қаржы
мұндағы: СГНПС – бас айдау станциясына кететін
СПНПС – аралық айдау станциясына кететін қаржы;
п – сораптық станциялардың жалпы саны;
Ср – бірлік көлемнің құны (Ср =20 у.е./м3).
Жалпы құбыр өткізгішке кететін қаржы
Құбыр жолы бойынша пайдалану шығын
мұндағы: S – құбыр арқылы тасымалдаудың өзіндік құны;
G – жылдық жүк айналым;
Lтр – құбыр өткізгіштің ұзындығы.
Құбыр бойынша келтірілген шығындар
мұндағы: Е – нормативтік коэффициент (Е=0,12).
2) – Темір жол бойынша келтірілген шығындар
Темір жол көлігінің жұмысының тұрақсыздық коэффициенті –
Бір цистернаның толық айналу уақыты
Бір жылдағы цистернаның айналу саны
60 тонналық цистернаның керекті саны
Локомотив саны
Темір жол арқылы тасымалдауға кететін қаржы
мұндағы: Сz – бір локомотивтің құны (Сz =120·103
Сц – бір цистернаның құны (Сц =5,7·103 у.е.)
Темір жол көлігінің пайдалану шығындары
мұндағы: S – темір жол арқылы тасымалдаудың өзіндік
G – жылдық жүк айналым;
Lжд – темір жолдың ұзындығы.
Темір жол бойынша келтірілген шығындар
мұндағы: Е – нормативтік коэффициент (Е=0,12).
3) – Су жолы бойынша келтірілген шығындар
χв=1,25; Рб=0,1кВт/т; Ср=20у.е./м3; τн=210 тәул;
Сбр=40у.е./т; ηр=0,84; Сб=2000у.е./кВт; τпв=1
Бір танкердің толық айналу уақыты
Бір жылдағы бір танкердің рейсінің саны
Барлық танкердің жүк көтергіштігі
Алып келу үшін жүк қондырғысының құны
Барлық танкерлердің жүк қондырғыларының қуаты
Барлық танкерлердің жүк қондырғыларының құны
Навигациялардың арасындағы резервуарлық парк көлемі
Резервуарлық парк көлеміне кететін қаржылар
Мұнайды су жолымен тасымалдау үшін кететін қаржы
Су жол көлігінің пайдалану шығындары
мұндағы: S – су жолы арқылы тасымалдаудың өзіндік
G – жылдық жүк айналым;
Lв – су жолының ұзындығы.
Су жолы бойынша келтірілген шығындар
мұндағы: Е – нормативтік коэффициент (Е=0,12).
Беріктікке есептеу
Болат маркасын құбыр өткізгіштің тиімді диаметріне байланысты қабылдаймыз:
17ГС – – –
мұнда: K1 =1.47 – материалдың беріктік
K2 = 1 – құбырдың тағайындалуы бойынша
m0 = 0,75 – құбырдың жұмыс істеу коэффициенті
Құбырдың ішкі диаметрі
Құбыр өткізгіштің гидравликалық есебі
Шығынды табамыз
Осы шығынға байланысты сорап маркасын таңдап аламыз
НМ–1800–240* – (негізгі магистралдық сорап)
НПВ–1250–60 – (тегеурінді сорап)
Құбыр ішіндегі орташа жылдамдық
Рейнольдс саны
Рейнольдстың ауыспалы сандары
Үйкеліске кететін арын шығыны
Станция арыны
Станция саны
Мұнай өткізгіші мен сораптық станциялардың
1) – үшін:
Құбыр ішіндегі орташа жылдамдық
Рейнольдс саны
Үйкеліске кететін арын шығыны
Сораптар санына байланысты арын
2) – үшін: жоғарыда шығарылды.
3) – үшін:
Құбыр ішіндегі орташа жылдамдық
Рейнольдс саны
Үйкеліске кететін арын шығыны
Сораптар санына байланысты арын
4) – үшін:
Құбыр ішіндегі орташа жылдамдық
Рейнольдс саны
Үйкеліске кететін арын шығыны
Сораптар санына байланысты арын
13 14 15
1300 3695,443 3550,78 3819,4 4088
1306,4 3730,827 3546,76 3815,08 4083,4
1400 4225,741 3485,736 3749,55 4013,36
1500 4774,96 3415,875 3674,53 3933,175
үшін:
Құбыр ішіндегі орташа жылдамдық
Рейнольдс саны
Сораптар санына байланысты арын
мұндағы: l1 – айдау станцияларының арақашықтығы;
l2 – соңғы айдау станцияларының арақашықтығы;
Нст1 – айдау станцияларының толық арыны (3-сорап);
Нст2 – соңғы айдау станциясының толық арыны (2-сорап).
Нәтижеде: Нақты өткізу қабілеті –
Мұнайды айдауға – 5 айдау станциясы, 14 сорап
Құбырдың ішкі диаметрі – ;
Құбырдың сыртқы диаметрі – .
Айдау станцияларының арақашықтығы –
Құбырдың жалпы ұзындығы –
ҚОРЫТЫНДЫ
Берілген курстық жұмыста студент мұнай немесі мұнай өнімдерініңқұбыр
8
Мұнайды тасымалдау
Мұнай дайындау қондырғылары
Жоғары қатқыш мұнай және мұнай өнімдерін гидротасымалдау
Мұнайды дайындауды жоспарлау
Мұнайтранспорт кешенінің тиімді қызмет ету негіздері
Мұнайды тасымалдау және өңдеу алдындағы тұрақтандыру
ҚАЗАҚСТАН МҰНАЙЫН ТАСЫМАЛДАУДЫҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ТИІМДІЛІГІ
“КазТрансОйл” АҚ зиянды шығарындыларын бағалау
Технологиялық құбыр жолы
«Маңғыстаумұнайгаз» АҚ