Экономикалық өсу теориялары
Аннотация
Менің курстық жұмысым «Қазақстан Республикасында тұрақтандыру саясатын жүргізу
Мазмұны
Кіріспе………………………………………………………………….…….…. .5
І. Экономикалық өсудің теориялық негізі.
1.1 Экономикалық өсу түсінігі, түрлері мен факторлары……….……..............6
1.2 Экономикалық өсу теориялары ………………………....................................8
1.3 Қазақстан Республикасының экономикалық даму стратегиясы..................9
ІІ. Қазақстан Республикасында тұрақтандыру саясатын жүргізу мәселелері
2.1 Қазақстан Республикасындағы экономикалық дамудың
ерекшеліктері .................................................................................................13
2.2 Қазақстан Республикасының даму стратегияларын жүзеге
асырудың құралы ретіндегі Ел басы
2.3 Экономикалық тұрақтандыру саясатын жүзеге асыру мен жетілдіру
жолдары…………………………………………………………..….…...........30
Қорытынды……………………………………………….…………….……......38
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі………….……........…….…………………39
Кіріспе
Соңғы жүзжылдықта дүние жүзінің көп мемлекеттерінде адам басына
Қоғамдық-саяси тұрақтылық, тұрақты әлеуметтік-экономикалық даму, экономикалық қауіпсіздікті нығайту
Үкімет алға қойылған міндеттерді орындады әрі жоспарланған индикаторларға
2003 – 2005 жылдары қоғамдағы тұрақты қоғамдық-саяси ахуал
2003 – 2006 жылдары жалпы ішкі өнімнің 7-7,5
Үкіметтің теңгерімді экономикалық саясаты және реформаларды серпінді жүргізу
Республикадағы болып жатқан өзгерістер ең алдымен халықтың өмір
І. Экономикалық өсудің теориялық негізі
1.1 Экономикалық өсу түсінігі, түрлері мен факторлары
Экономиканың өсуін өлшеудің екі жолы бар:
Макроэкономикалық көрсеткіштердің мәнінің өсуі (ЖҰӨ, ЖІӨ, ТҰӨ, ҰТ
Әлеуметтік институттар үрдісінің өзгерісі (Жеке меншік құқығы құрылымының
- неокейнстік
- неоклассикалық
- тарихи-әлеуметтік.
Экономиканың өсуінің қайнар көзі неде? Кез келген мемлекеттің
1.Табиғи ресурстардың сапасы мен көлемі
2.Еңбек ресурстарының сапасы мен саны
3.Негізгі капитал қорының көлемі
4.Технология
Экономиканың өсуіне әсер ететін осы төрт факторды ұсыныс
Дәл осылар өңдірістің өсуіне мүмкіндік береді. Сапалы ресурстар
1. Сұраныс факторы
2. Бөлу, тарату факторы
Өңдіріс әлуетін дұрыс пайдалану үшін, өндірумен қатар өндірген
Экономиканың өсуіне әсер ететін сұраныс және ұсыныс факторлары
Өндіріс көлемінің ауьггқуы жиынтық сұраныстың өзгеруімен түсіндірі-леді. Жиынтық
Егер экономикалық өсу сырттан әкелінген қосымша ресурстардан жасалынса
Экономика өсуінің факторларын көбіне экономиканың өсуінің типімен топтайды.
Экономиканың өсуін тұрған себептер ретінде мыналарды айтуға болады:
1.2 Экономикалық өсу теориялары
Өсу үлгісінің көбі өнімнің нақты көлемінің көбеюі, негізгі
Өсу үлгісінің көбі шығынның нақты көлемінің көбеюі, негізгі
Кейнстік өсу үлгісі негізінде логикалық құрал қолданылады, бізге
Сұраныс талдауын ұсыныс динамикасын анықтайтын факторларды қоса отырып
Кейнстік өсу үлгісінің қарапайым түрі Е. Домар үлгісі
Домар үлгісі еңбек нарығында ұсыныстың артықшылығынан шығады, бұл
Экономиканың өсуінің тепе-теңдігі сұраныс пен ұсыныстың
Сондықтан, Е. Домардың теориясына сай, экономикадағы нақты табыстың
Егер үлгіде берілген деңгейден жеке сектордың жоспарлы инвестициясының
Е. Домардың үлгісі өсу теориясына сай келе алмайды.
Инвестицияның эндогендік функциясын қоса отырып Р.Ф. Харрод экономикалық
Экономикадағы алдыңғы кезеңде қалыптасқан жағдайларды ескере отырып, кесіпкерлер
Егерде алдыңғы кезеңдегі сұраныс туралы болжамдары ақталып, сұраныс
Ал егерде экономикадағы сұраныс көлемі ұсыныстан көп болса,
Кепілдік пен нақты өсу қарқынының арасындағы сараптама мынадай
Кепілдік өсу қарқынымен қатар Харрод «табиги» өсу қарқынын
Кейнс үлгілерінің экономикалық өсуіне қарағаңда неоклассикалық өсу үлгілері
- капиталдың кемімелі шекті өнімділігі
- масштаб өсерінің тұрақтылығы
- ығысудың (капиталдың тозуы) тұрақты нормасы
- инвестициялық лагтардың болмауы. Факторлардың бірін-бірі
Бұл функция өнімділік пен капиталмен қаруландыру арасындағы тәуелділікті
Әл-ауқаттылықтың тұрақты өсуінің негізі ретінде техникалық прогресс қарастырылады
Үлгіде бірқатар өсудің шектеулері жоқ, мысалы, ресурстық, экологиялық,
Неоклассикалық үлгіде өнім көлемі экономиканың тұрақты жағдайында қарқынымен
Эндогенді түрде барлық факторлар мен сандық және сапалық
"Ұсыныс экономикасының" тұжырымын ұстағандардың айтуынша, толық жұмыспен қамтылу
Экономистер арасында экономиканың өсуін қамтамасыз етудегі мемлекеттің рөлі
Айтылған көзқарастың біреуіне сай төменде сипатталатын басты сатылардың
1.3 Қазақстан Республикасының экономикалық даму стратегиясы
Бүгін біз зор мүмкіндіктер табалдырығында тұрмыз. Азияның ең
Қазақстан өзінің күллі мүмкіндіктерімен нақ осындай нәтижеге қол
Бізде Жолбарыстар жоқ, ал тауларымызда тіршілік ететін Қар
Бұл — өзіне тән тектілігімен, бұлалығымен, алғырлығымен, жасқануды
Ол өзі ішетін тұнық судың ылайланбауын, ал өз
Ендеше қазақстандық Барыстың бойына дамудың алдыңғы қатарлы үздік
Ол өзінің талпыныс-ұмтылыстарында, жеңістері мен сәтсіздіктерінде бір ананың
Дегенмен 2030 жылғы осындай Қазақстан өзінен-өзі пайда болмайды.
Еш нәрсеге бірден қол жетпейді. Табысты әрі тұрақты
Экономикалық дамудың жоғары қарқынына қол жеткізу өз кезегінде
Бұл жұмыста табысқа жету Қазақстан азаматтарының қолдауына байланысты.
Барша қазақстандықтардың гүлденуі, қауіпсіздігі мен әл-ауқатының артуы —
Мен өзіме 33 жыл өткеннен кейінгі Қазақстанды қалай
Біздің жас ұрпақтың кей өкілдері мемлекеттік қызметке тұрады.
2030 жылдың азаматтары - мемлекеттің өздерінің құқықтарын қорғайтынына
2030 жылғы Қазақстан ауасы таза, мөлдір сулы, жасыл
2030 жылы біздің ұрпақтарымыз бұдан былай әлемдік оқиғалардың
Оны барлық ұлттар үшін тең мүмкіндіктер барына сенімді,
2030 жылғы Қазақстан әлі де барынша кемелдене алмайды.
Үкіметтің 2006 – 2008 жылдарға арналған бағдарламасы туралы
2-тармағына сәйкес енгізіліп отыр.
Баяндаманың негізгі ережелері Үкіметтің қызметіндегі Мемлекет басшысы айқындап
ІІ. Қазақстан Республикасында тұрақтандыру саясатын жүргізу мәселелері
2.1 Қазақстан Республикасындағы экономикалық дамудың
ерекшеліктері
Қазақстан Республикасы экономикасының өсуі. Республикадағы болып жатқан
Кесте 1. Халықтың тұрмыс деңгейінің
Жан басына есептегендегі ЖІӨ
Жыл ЖІӨ нақты өзгеруі өткен жылғы %
Мың теңге АҚШ доллары Ұлттық банктің ресми бағамы
1996 100,5 90,9 1350,4 4682,0 13,0 34,6
1997 101,7 109,0 1445,5 4682,0 13,0 38,3
1998 98,1 115,0 1468,6 4379,0 13,1 39,0
1999 102,7 135,1 1130,1 4293,0 13,5 34,5
2000 109,8 174,7 1229,0 4487,0 12,8 31,8
2001 113,5 218,8 1490,9 5219,0 10,4 28,4
2002 109,8 254,1 1658,0 5862,0 9,3 24,2
2003 109,3 309,3 2068,0 6532,0 8,8 19,8
2004 109,6 391,0 2874,2 7260,0 8,4 16,1
2005 109,4* 492,1* 3703,1* 8060,0 8,1 9,8
Елдегі макроэкономикалық жағдайдың жақсаруымен жалақы мен зейнетақының
Зейнетақы мен жалақының сатып алу қабілетінің серпінді (орта
Кесте 2. Жалақы мен зейнетақының сатып алу қабілеттілігі
2001 2002 2003 2004 2005
Орат айлық атаулы жалақы, теңге 17303 20323
Жалақының ең төменгі мөлшері, теңге 3484 4181 5000
Жан басына шаққандағы орта есеппен күнкөріс шамасының ең
4596
4761
5128
5427
6014
Еңбекке жарамды жастағы адамның ең төменгі күнкөріс деңгейі,
4960
5145
5552
5865
6504
Атаулы жалақының сатып алу қабілеттілігі (еңбекке жарамжы жастағы
3,5
4,0
4,2
4,8
5,2
Ең төменгі мөлшердегі жалақының сатып алу қабілеті (ең
70,2
81,3
90,1
112,5
124,5
Бір зейнеткерге тағайындалған айлық зейнетақының орташа мөлшері, теңге
4773
5655
8060
8451
11877
Зейнетақының ең төменгі мөлшері, теңге
4000
4336
5500
5800
6200
Зейнеткердің күнкөріс шамасының ең төменгі деңгейі, теңге
3851
4086
4370
4683
5128
Орташа зейнетақы мөлшерінің сатып алу қабілеттілігі (орташа зейнетақы
123,9
138,4
184,4
180,5
231,6
Ең төменгі мөлшердегі зейнетақының сатып алу қабілеттілігі (ең
103,9
106,31
125,9
123,9
120,9
Экономикалық қызмет түрлері бойынша жалақының сатып алу қабілетін
Халықтың табыстары елдің экономикалық дамуының және адамдардың әл
Тұтынуға жұмсалған табыстардың сатып алу қабілеті (күнкөріс шамасының
Елдегі күнкөріс шамасының ең төменгі деңгейі 2001 жылы
Табыстар мен олардың сатып алу қабілеттілігінің өсуімен, республикадағы
Қазақстан аумағында кедейліктің бөлінуі де бір қалыпты емес.
Кедейлер саны индексінің серпіні, қалалық және ауылдық жерлерде
Кесте 3. Өңірлер бойынша кедейліктің көрсеткіштері
пайызбен
Тұтынуға жұмсалған табыстың, азық – түлік
қоржынның құнынан төмен халықтың үлесі
барлығы
2001 2005 2001 2005 2001 2005
Қазақстан Республикасы 11,7 1,6 7,2 0,7 17,0 2,7
Ақмола облысы 6,4 3,1 6,2 1,4 6,5 4,5
Ақтөбе облысы 12,9 3,0 5,9 0,4 22,9 6,5
Алматы облысы 18,4 0,6 12,6
Атырау облысы 21,6 6,5 18,2 3,5 27,1 11,3
Шығыс Қазақстан обл. 9,3 1,9 5,7 1,0 14,2
Жамбыл облысы 17,8 0,6 13,6 0,4 20,6 0,8
Батыс Қазақстан обл. 9,8 1,8 8,5
Қарағанды облысы 8,6 1,3 7,4 0,4 13,5 5,3
Қостанай облысы 13,7 4,0 4,6 1,0 23,5 7,3
Қызылорда облысы 12,8 1,1 8,6 1,1
Маңғыстау облысы 26,7
Павлодар облысы 5,6 0,9 3,8
Солтүстік Қазақстан обл. 2,8 0,9 2,3
Оңтүстік Қазақстан обл. 15,0 1,6 11,4 2,4 17,0
Астана қ. 0,9
Алматы қ. 1,1
Кесте 4. Халықтың квинтильдік және децилдік топтары бойынша
2001 2005
интервалмен жан басына шаққандағы табыстың орташа мөлшері, теңге
квинтильдің топтар бойынша
Бірінші топ (ең аз табысы бар)
2102
7,25
4164
8,45
Екінші топ 3378 11,64 6139 12,45
Үшінші топ 4713 16,25 8288 16,81
Төртінші топ 6666 22,98 11244 22,81
Бесінші топ (ең көп табысы бар)
12151
41,88
19462
39,48
дицильді топтар бойынша
Бірінші топ (ең аз табысы бар)
1713
2,95
3552
3,60
Екінші топ 2490 4,298 4777 4,85
Үшінші топ 3081 5,31 5688 5,77
Төртінші топ 3674 6,33 6592 6,68
Бесінші топ 4334 7,47 7677 7,79
Алтыншы топ 5093 8,78 8901 9,02
Жетінші топ 6034 10,40 10301 10,45
Сегізінші топ 72398 12,58 12190 12,36
Тоғызыншы топ 9153 15,77 14927 15,14
Оныншы топ (ең көп табысы бар)
15147
26,12
24007
24,34
2002 жылдан бастап үй шаруашылықтарына жасалғанбақылау, бір жыл
Кесте 5
Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық дамуының 2006 – 2008 жылдарға
2005 жыл
бағалау болжам
2006 жыл 2007 жыл 2008
жыл
ЖІӨ, млрд. теңге 7300 8676 9881 11272
ЖІӨ-нің нақты өзгеруі өткен жылға %-бен 109,4 108,3
ЖІӨ дефляторы, % 113,7 109,8 105,1 104,8
ЖІӨ, ресми бағам бойынша млрд. АҚШ долл. 54,9
ЖІӨ, сатып алу қабілетінің шамасы (СҚШ) бойынша млрд.
Жан басына шаққандағы ЖІӨ, ресми бағам бойынша
Жан басына шаққандағы ЖІӨ, СҚШ бойынша АҚШ
Тұтыну бағаларының индексі,
бір жылға орта есеппен %-бен 7,6 5,7-7,3** 5-7
Тауарлар экспорты, млн. АҚШ долл. (ФОБ) 28249,0 28761,3
Тауарлар импорты, млн. АҚШ долл. (ФОБ) 17882,5 20360,5
Сауда теңгерімі, млн. АҚШ долл. 10366,6 8400,8
Негізгі капиталға инвестициялар
өткен жылға %-бен 122,1 115,0 115,0 114,0
Ауыл шаруашылығының жалпы өнімінің көлемі
өткен жылға %-бен 106,7 102,0 102,2 103,0
өткен жылға %-бен 104,6 104 104,2 106,7
Құрылыс
өткен жылға %-бен 134,1 115,0 112,0 110,0
Көлік қызметтері
өткен жылға %-бен 104,8 106,6 107,0 108,0
Байланыс
өткен жылға %-бен 127,7 122 122 120
Сауда
өткен жылға %-бен 109,5 109,5 109,7 110,0
Еңбек өнімділігінің өзгерісі, өткен жылға %-бен 6,6 6,3
Кеңес жүйесінде кедейшіліктің ресми түрі болған жоқ, бірақ
Жалпы, КСРО бойынша 1975 жылы жұмысшылардың табысы 16%
Өтпелі экономикалы мемлекеттерде жалақы мен әлеуметтік трансферттен басқа
Кедейлік деңгейі терең деп жағдайы нашар топтардың тұтынуы
Ауылдық жерде қалалық жерге қарағанда кедейліктің жоғары жене
1993 ж. қарашасынан бері дербес макроэкономикалық саясат ұстанғаны-мызға
Республика экономикасының шикізаттық бағдарлануынан туындайтын голландиялық синдромы белгілерінің
Әлеуметтік бағдарланған экономиканы құру үшін мүмкіндігінше өркениетті нарыктық
Бүгінгі уақытта перспективті жеті кластер анықталған. Олар: туризм,
Сонымен қатар өндіру саласында да материалдық және еңбек
Бағалы немесе құнды қағаздар нарығы дамуының жоқтығы —
Қысқа мерзімдік уақытта валюталық дағдарысгың болу қаупі болмағанмен,
Қорытындылай келе, Қазақстан Республикасы экономикасының қаржы секторында орын
- шикізат экспортына тәуелділіктен туындайтын сыртқы тітіркендіргіштерден (факторлардан)
- сыртқы қарыздың артуы: мемлекеттің халыкаралық Валюта Қоры
- экономика құрылымының деформациялылығы, өндіруші өнеркәсіптің басымдылығы;
- экономиканың өндіруші және өңдеуші секторларында ғылыми сыйымды
- өндеуші өнеркәсіп бәсекелестігінің сапа-лығы төмен деңгейі;
- Ішкі инвестициялардың төмен деңгейі,жинақтау нормасын көтеру қажет;
- теңгенің шынайы бекуінің, үзақмерзімдеүлттық экономика үшін тиімді
- өзге елдермен сауда байланысындағы тауар айырбасының "кемтар-лығы":
- тікелей инвестиция жасаушы шетелдік әріптестердің Қазақстанға құйылатын
- шағын және орта кәсіпкерлік дамуындағы инновациялық– техно-логиялық
Қазақстан, 2000 ж. Европаның бірқатар елдерінің қолдауымен нарықтық
2.2 Қазақстан Республикасының даму стратегияларын жүзеге
асырудың құралы ретіндегі Ел басы
Биылғы жылдың 28 ақпанында Қазақстан Республикасының Президенті
Жолдаудың басым бөлігі экономикалық өрлеу мәселелеріне арналғанымен, әлеуметтік
Осы ретте Елбасының сөзінен мынадай цитата келтіре кетейін:
«Біз үшін ең бастысы – маңызды әрі көкейкесті
отбасын қамсыздандыру;
тұрғын үй иелену;
денсаулықты нығайту;
зейнетақыға жинақтаулар қалыптастыру жөнінде барлық қажетті жағдайлар туғызу
Біз Мемлекет басшысының стратегиялық жоспарларын табысты іске асырудың
Бірінші құрамдас негізі – бұл халықтың әлеуметтік, экологиялық,
Екінші құрамдас негізі – бірінші құрамдас негізді іске
Биылғы жылы Президент Қазақстанның жан-жақты жаңғырта жаңаруы жаңа
Біріншіден, балалары бар отбасыларға айрықша маңыз берілді. 2008
тұңғыш бала туғанда – 177 пайызға (5790 теңгеге);
екінші бала туғанда – 167 пайызға (6369 теңгеге);
үшінші және төртінші бала туғанда сәйкесінше 159 пайызға
Президент жариялаған ана мен баланы әлеуметтік қорғау саясатының
Өткен жылы баланы тууға байланысты біржолғы жәрдемақы алуға
Қазіргі таңда баланы 1 жасқа толғанға дейін күтіп-бағу
Екіншіден, зейнетақы мөлшері де ұлғаяды.
2008 жылдан бастап зейнеткерлерге берілетін іргелік зейнетақы, олардың
Осыған байланысты келер жылы облыс бойынша 160 мың
Үшіншіден, 1998 жылдың 1 қаңтарына дейін зиянды және
Төртіншіден, биыл бюджет саласында жұмыс істейтін 149 мыңнан
Бесіншіден, Жолдауда әлеуметтік инфрақұрылымды дамытуға айрықша көңіл
Алдағы 3 жыл ішінде 100 мектеп және 100
Бұл тапсырманың дер кезінде және уақыт талабына сай
Бұдан бөлек, осы жылдан бастап медициналық ұйымдар желісінің
Осыған байланысты Елбасының жария еткен тапсырмалары аясында
Қолданыстағы Ата Заңымыз бойынша, Елбасымыз жылма-жыл халықты ішкі
Бұл ретте "Қазақстан —2030" Стратегиясы тек қазақстандықтардың ғана
Елбасымыз қалыптасқан жағдайға қай жағынан да сын көзімен
Президент келешек мүмкіндіктеріміздің қандай екенін, оның қайтып жүзеге
Біздің салауатты экономикалық өрлеу стратегиямыз мықты нарықтық экономикаға,
Мемлекеттің белсенді рөл атқара отырып, экономикаға араласуының шектеулі
Орталықтағы және жергілікті жерлердегі өкімет экономикаға араласудың барлық
Жаңа әлемдік экономикалық үлгілерге сай болу үшін біз
Екінші жағынан алып қарағанда, салықтар мен баждарды толық
-Үкіметтің әлі де орын алып отырған сауда мен
-жылжымайтын мүлікті, қалған үсақ және ор-та кәсіпорындар мен
-орталық Үкіметті және жергілікті өкімет орындарын парасатты үйымдастыру
кершілігін байсалды ой елегінен өткізуге;
-сот билігі мен қүқық қорғау органдарын реформалауды жандандыра
-заңның шексіз үстемдігін белгілеуге және заңды орындайтын азаматтарды
Соңғы үш жылдың ішінде біздің экономикалық стратегиямыз макро-экономиканы
Халықаралық тәжірибенің сабақтары айқын. Экономикалық жоғары табыстарға қол
Уақыты келгенде өмір мен жұмыстың қиын кезеңінде шыныққан
Біз аяқтаған бағаны ырықтандыруға енді күмән келтірілмейді және
Өздеріңіз көріп отырғандай, Елбасымыз ел экономикасын, халық жағдайын
Саяси реформалар мен демократиялық жаңғыртулардың жаңа міндеттері, тіршілігімізді
2.3 Экономикалық даму стратегияларын жүзеге асыру мен жетілдіру
жолдары
Мемлекет басшысы Үкімет алдына қойған мақсаттарға қол жеткізу
2003 – 2005 жылдары экономиканы дамытудың негізгі қорытындылары
Қоғамдық-саяси тұрақтылық, тұрақты әлеуметтік-экономикалық даму, экономикалық қауіпсіздікті нығайту
Үкімет алға қойылған міндеттерді орындады әрі жоспарланған индикаторларға
2003 – 2005 жылдары қоғамдағы тұрақты қоғамдық-саяси ахуал
2003 – 2006 жылдары жалпы ішкі өнімнің 7-7,5
Үкіметтің теңгерімді экономикалық саясаты және реформаларды серпінді жүргізу
Қазақстан халқының өмір сүру әл-ауқатын арттыру экономикалық өсумен
Алайда экономиканы өсірудің жоғары қарқыны 2005 жылдың қорытындылары
ЖІӨ-нің көлемі 1,3 есеге өсті.
Мұндай даму экономикада құрылымдық реформаларды ауқымды жүргізу нәтижесінде
Макроэкономикалық ахуал тұтастай алғанда тұрақты болып қалуын жалғастырды
Үкіметтің алдыңғы Бағдарламасын қабылдау сәтінде Ұлттық Банктің ақша-кредит
2003 – 2004 жылдары 4-6 % шегінде ұстап
Алайда 2003 – 2005 жылдары инфляция деңгейінің артқаны
7,6 %-ға дейін ұлғайды.
Инфляция қарқынының жылдамдауы бірқатар микро- және макроэкономикалық факторларға
Қазақстанның әлеуметтік-экономикалық дамуының табыстарын барлық халықаралық қаржы және
2005 жылғы 20 желтоқсанда Fitch Rating,s рейтінгілік агенттігі
Дүниежүзілік экономикалық форум жариялаған Бәсекеге қабілеттік жөніндегі есепте
61-орынға ие болды.
2006 жылғы қаңтарда жарияланған экономикалық бостандық рейтингінде Қазақстан
Сонымен қатар өткен жылдардағы экономиканың даму қорытындыларын талдау,
Ең басты проблема белгілі бір табыстарға қарамастан, әлемнің
Дамыған елдерде ЖІӨ өсімінің жартысынан көпшілігі жаңа технологиялық
Үкімет дәл осындай экономика Қазақстанның бәсекеге ең қабілетті
Мемлекет басшысы өзінің 2005 жылғы ақпандағы Қазақстан халқына
Үкіметтің 2006 – 2008 жылдарға арналған бағдарламасының басым
Мемлекет басшысының тапсырмаларына сәйкес Үкіметтің
2006 – 2008 жылдарға арналған қызметінің басым бағыттары
Қазақстан экономикасын
Қазақстанның жедел
әлсіздерді қорғайтын
Таяудағы үш жылда Үкімет Бағдарламаны орындаудың мынадай шешуші
Экономиканың серпінділігін қамтамасыз ету үшін жалпы ішкі өнімнің
Тұрақты макроэкономикалық шарттарды қамтамасыз ету мақсатында орташа жылдық
Еңбек өнімділігін жыл сайын 6,3 – 7 %-ға
Экономиканы дамытудың жоғары қарқынын қамтамасыз ету үшін экономиканың
Қазақстан халқының өмір сүру сапасы мен стандарттарын арттыру
Тұйықтық пен өз рыногын оқшаулау әрекетінен гөрі мұндай
Біздің ұлттық капиталымыз кішкентайынан бастап шынығып, өз рыноктарында
Ішкі рыноктары шағын бола тұрып аса биік экономикалық
Өзіміздің энергетикалық және өзге де табиғи ресурстарымызды игеру
Аймақаралық ірі көлік орталығы ретіндегі біздің бағытымыз шетел
Әділ әкімшілік бұлжытпай орындайтын, анық, тиімді және қатаң
Біздің инвестициялық ахуалымыз неғұрлым қолайлы, ал Қазақстан тартылған
Сондықтан да мен өз Жарлығыммен Инвестициялар жөніндегі мемлекеттік
Шетелдің күрделі қаржылары соңындағы қуғынның ұзаққа созылатынын әрі
Қазақстан үшін индустриялы технологиялық стратегияны қалыптастыру қажеттілігі дүние-жүзілік
Қолайлы жағдай туғанда еліміздің тірек саласы болып табылатын
Тек шикізатқа бағдарланған ел болып қалмау үшін біз
Тұрақты өрлеуді қамтамасыз етуге бізге өндірісті диверсификациялау көмектеседі.
Бірақ әзірге тек рыноктың күшіне ғана сенуге болмайды.
2010 жылға дейінгі бастапқы кезеңде өз мүмкіндіктері мен
Экономикалық өрлеудің еліміздің дамуы үшін қаншалықты маңызды екенін
Экономиканың өсуін қамтамасыз етудің жаңа бағыттарын қалыптастыру
2005 жылы Үкімет мынадай жеті кластерді жасау және
Үкімет дәл осы бағыттар Қазақстан экономикасын өсірудің жаңа
Мұнай-химия өнеркәсібін дамыту Үкімет үшін басым міндеттердің бірі
Бұл бағытта өндірістің қажетті факторлары бар өңірлерде базалық
Мұнай-газ өнеркәсібінде және басқа да өндіруші салаларда ғылыми-зерттеу
Батыс Қазақстанда Теңіз, Қашаған және Солтүстік Каспий кен
Солтүстік Каспий кен орындарының ілеспе көмірсутек газдары базасында
Ресей тарапымен бірлесіп, Қарашығанақ кен орнының, сондай-ақ Солтүстік
Бұдан басқа, инновациялық технологиялар негізінде Қазақстанның көмірсутек шикізатын
Үкімет сондай-ақ Қазақстанда және басқа да елдерде жаңа
Ішкі нарықты одан әрі ырықтандыру жолымен ішкі тұтыну
Ауыл шаруашылығы секторының отынға қажеттіліктерін қамтамасыз ету мақсатында
Жоғары өңделген уран, бериллий және тантал өнімдерімен әлемдік
«Мұнай-газ машина жасау» кластерінде мұнай-газ кешені үшін бәсекеге
Кластерді жасауға бірқатар машина жасау, аспап жасау және
Қазақстан Республикасының агроөнеркәсіптік кешенін тұрақты дамытудың 2006 –
Металлургияда жұмыс істеп тұрған кәсіпорындарды қайта жаңарту және
Отандық тоқыма өндірісін дамыту мақсатында неғұрлым жоғары технологиялық
Қазақстанның құрылыс кешені ұлттық экономиканың шапшаң дамушы
Үкімет электр энергетикасы саласын дамыту жөнінде жұмыс жүргізетін
Бұл бағытта мынадай ірі энергетикалық жобаларды іске асыру
«Қазақстанның Солтүстігі-Оңтүстігі ВЛ-500 кВ екінші электр беру желiсiнің
«Алматы облысында Шарын өзенінде қуаты 300 МВт Мойнақ
«Солтүстік Қазақстан – Ақтөбе облысы» өңіраралық электр беру
Туризмді дамытуды Үкімет экономиканың өсуін қамтамасыз етудің перспективалы
Халықаралық консалтингілік компания жүргізген зерттеулерді ескере отырып, туризмді
Туристік қызметтерге сыртқы сұранысты ұлғайту және Қазақстанның туристік
Бұдан басқа, әлемнің неғұрлым дамыған елдерінің туристер ретінде
Қорытынды
Стратегияға ие болып әрі табандылық таныта отырып, біз
Өзімізді әлем мен бүкіл планетаның бір бөлігі ретінде
2005 жылы Үкімет мынадай жеті кластерді жасау және
Үкімет дәл осы бағыттар Қазақстан экономикасын өсірудің жаңа
белгіленген шараларды орындау Қазақстанның 2030 жылға дейінгі даму
Ұсынылып отырған шараларды іске асыру арқылы осы Бағдарламада
Өздеріңіз көріп отырғандай, Елбасымыз ел экономикасын, халық жағдайын
Саяси реформалар мен демократиялық жаңғыртулардың жаңа міндеттері, тіршілігімізді
Пайдаланған әдебиеттер тізімі
1. Артыкова Б., Назыкеева Б. «Саяси экономия» жоғарғы
арналған оқулық. Алматы, 1990 жыл.
2. Әубәкіров, Я.Ә., Абдуллаев А.А. «Саяси
3.Әубәкіров «Экономика теория негіздері» Алматы, 1999жыл.
4.Әубәкіров Я.Ә., Байжұмаев Б.б., Жақыпова Ф.Н., Т.П.
«Экономикалық теория» Алматы, 1999жыл.
5.Дүйсенбаев К. Ш., Э.Т. Төлегенов., Ж.Г. Жұмағалиева
6. «Заң» Республикалық құқықтық журнал
7. История экономических учений Москва, 1994г.
8. Қазақстан Республиксының еңбек туралы заңы. Алматы 2000ж.
9. Мельников В.Д., Ілиясов К. «Қаржы» Алматы, 1994ж.
10. Мейірбеков А.Қ., Әлімбетов Қ.Ә. Кәсіпорын экономикасы.
11. Назарбаев Н.Ә. «Қазақстанның егеменді мемлекет ретінде қалыптасуы
мен дамуының стратегиясы» Алматы, 1992ж.
12. Реуэль А.Л. «Экономических учений» Москва 1972г.
13. Сейітқасымов Ғ.С. «Ақша, несие, банктер» Алматы,
14. Сәбден О., Тоқсанова А. Шағын кәсіпкерлікті басқару.А,2002ж.
15.Үмбеталиев А., Ғ. Керімбек «Кәсіпорын экономикасы
және кәсіпкерлік» Алматы, 2002ж.
16. Ілиясов Қ.Қ., Құлпабаева С. Қаржы. Алматы, Алматы
17. Ядгаров Я.С. «История экономических учений»
5
ЭКОНОМИКАЛЫҚ ӨСУ ЖӘНЕ МАКРОЭКОНОМИКАЛЫҚ ТЕПЕ - ТЕНДІК ТЕОРИЯЛАРЫ ТУРАЛЫ
ҚР-ғы экономикалық өсу және өндірістің тиімділігін арттырудың негіздері
Экономикалық өсудің теориялары
Қазақстан Республикасының экономикасының бәсекеге қабілеттілігін арттыру жолдары
Ұлттық шаруашылықтың циклдік өсу қарқыны
Экономикалық жүйе қатынастарын қалыптастыру
Экономикалық өсу факторлары
Экономикалық өсу қоғамның әл-ауқаты мен өндірістің тиімділігін арттыру ретінде
Экономиканың циклдық концепциялары
Экономикалық цикл теориялары