Жұмыссыздық деңгейі


 ЖОСПАР
КІРІСПЕ 4
1 ЭКОНОМИКАНЫ МЕМЛЕКЕТТІК РЕТТЕУДІҢ ҚАЖЕТТІЛІГІ МЕН ӘДІСТЕМЕЛІК НЕГІЗДЕРІ 6
1.1 Экономиканы мемлекеттік реттеудің мәні мен маңызы 6
1.2 Экономиканы мемлекеттік реттеу әдістері 10
2 ДАҒДАРЫС ЖАҒДАЙЫНДА ЭКОНОМИКАНЫ МЕМЛЕКЕТТІК РЕТТЕУДІҢ ТҮРЛЕРІ МЕН ҰЙЫМДАСТЫРУ
2.1 Дағдарыс кезінде мемлекеттің экономиканы реттеу түрлері 25
2.2 Қазақстанда дағадарыс жағдайында экономиканы мемлекеттік реттеу іс шаралар
3 ДАҒДАРЫСТАН ШЫҒУ ЖОЛЫНДА ЭКОНОМИКАНЫ МЕМЛЕКЕТТІК РЕТТЕУДІ ЖЕТІЛДІРУ 50
3.1 Мемлекеттік мәселелерді реттеу процестерін ұйымдастыру 50
3.2 Ел экономикасын дағдарыстан шығаруға нақты ұсыныстар 55
ҚОРЫТЫНДЫ 60
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ 62
КІРІСПЕ
Дипломдық жұмыстың тақырыбының өзектiлiгi. Кеңес өкіметі ыдырағаннан кейінгі аз
Сонымен қатар мемлекеттік реттеу ролінің күшеюі мемлекетаралық экономикалық интеграциялық
Дипломдық жұмыстың мақсаты – дағдарыс жағдайында экономиканы мемлкеттік реттеуді
- экономиканы мемлекеттік реттеудің қажеттілігі мен әдістемелік негіздерін анықтау;
- дағдарыс жағдайында экономиканы мемлекеттік реттеудің түрлері мен ұйымдастыру
- дағдарыстан шығу жолында экономиканы мемлекеттік реттеуді жетілдіруді қарастыру.
Зерттеудің пәні – Қазақстандағы дағдарыс кезінде экономиканы мемлекеттік реттеудің
Зерттеу объектісі – дағдарыс жағдаында экономиканы мемлекеттік реттеудің әдістерінің
Дипломдық жұмысты зерттеудің әдістемелік және теориялық негізін кәсіпорынның бәсекеге
Тақырыптың зерттелу дәрежесі. Мемлекеттік теориясының әліппесінен бастап, оның қалыптасуының
Зерттеу әдістері. Жұмыстың тақырыбын зерттеуде жалпы диалектикалық, салыстырмалық, аналитикалық,
Зерттеудiң ғылыми жаңалығы. Дағдарыс кезінде экономиканы мемлекеттік реттеу төңірегінде
мемлекеттік нысандардың қызметінің дағдарыс кезінде тиімділігін арттыру басқару әдiстерiнің
Елiмiздiң экономикасына тән өзiндiк ерекшелiктерiне сәйкес мемлекеттік басқарудың стилі
Зерттеу объектiсiн басқарудың қағидаларына және талдау нәтижелеріне сәйкес мемлекеттік
Зерттеудiң тәжiрибелiк маңыздылығы практикалық аспектіде экономиканы мемлекеттік реттеу әдісі
Қандай мемлекеттік және муниципальдық қызметкерге мемлекетке, мемлекеттік және муниципалдық
Ол үшін қазіргі жоба мәнінде мемлекеттік басқару жүйелік технологиясы
Жұмыстың құрылымы мен көлемі. Дипломдық жұмыс кіріспеден, үш бөлімнен,
Қорытындылар мен ұсыныстар келтірілген.
1 ЭКОНОМИКАНЫ МЕМЛЕКЕТТІК РЕТТЕУДІҢ ҚАЖЕТТІЛІГІ МЕН ӘДІСТЕМЕЛІК НЕГІЗДЕРІ
1.1 Экономиканы мемлекеттік реттеудің мәні мен маңызы
Мемлекеттік реттеу қажеттілігінің объективті негіздерін қарастыруға кіріспестен бұрын, ең
Экономиканы мемлекеттік реттеу әлеуметтік-шаруашылық процестеріне олардың тиімді теңгермешіліг мен
Мемлекеттік реттеу қажеттлігін айқындауға мүмкіндік беретін келесі маңызды түсінік
Нарық субъектілерінің өзара іс-әрекеттерінің шарттарын анықтауға және олардң сақталуын
Белгілі шарттылқпен алғанда өзара байланысты экономикалық көрсеткіштер жүйесін ескере
Мемлекеттік басқару тетіктері әдетте экономикалық (ақша-кредит,бюджет), әкімшілік (талап ету,
Мемлекет экономикаға тікелей және жанама әсер етеді. Тікелей әсер
Шаруашылық процеске экономикалық құралдардың әсер етуі төмендегілердің қолданылуын ұсынады:
Мемлекеттік экономикалық болжау;
Мемлекеттік экономикалық бағдарламалау;
Бюджет-салық жүйесі;
Ақша-кредит, валюта;
Кеден саясаттары.
Осы аталған басқару тетіктерінің ішінде жергілікті шаруашылықты басқаруға тікелей
Бюджет-салық саясаты саясаты – жалпы ұлттық өнімнің инфляцияға ұшырамаған
Басқару тетіктері ретінде бюджет-салық жүйесінде жергілікті шаруашылық үшін қарастырылатын
Экономикасы дамыған елдердің тәжірибесі көрсетіп отырғандай, тиімді және тұрақты
Егер де көрсеткіштердің тұтастай жүйесін тауарлар (қызметтер) «қозғалысның» қорытынды
Макроэкономикалық теңгерімді сақтау мақсатында, сондай-ақ мұнай байлықтарын неғұрлым тиімді
Кеден ісі бөлігінде кедендік ресімдеу рәсімдерін оңайлату жүргізіледі және
Бір уақытта ҒЗТКЖ-да инвестицияларды ынталандыратын жеңілдіктер жасалатын болады, бұл
Үкімет жаңа технологияларды меңгеру бойынша жұмыс жүргізуді жоспарлап отыр,
Осы мақсаттарда өнеркәсіптік маркетинг жүйесін әзірлеу, қазақстандық компаниялардың халықаралық
Мемлекеттік қатысу үлесі бар және ірі әрі өңірлік қор
Қазақстанның ықпал ету саласының кеңеюіне және оның әлемдік экономикадағы
Уәкілетті органдардың өзара іс-қимылы кезінде ақпараттық технологияларды және салық
Бүкіл әлемдік тәжірибе нарықтық механизмдерді қолданудың тимділік коэффициенті қоғамдық
Осылайша, бұл қажеттілік тауарлар мен қызметтердің барлық түрін өндіру
Экономиканы мемлекеттік реттеу әдістері
Экономиканы мемлекеттік реттеу әдістемесіне оның концепциясы, қағидалары, механизмдері мен
Тікелей реттеу әдістері көбінесе экономикалық процесстердің өзіне және оның
Нарықтық жанама реттеу әдістері негізінен адрессіз, бірақ барлық шаруашылық
Енді экономикалық процесстерге әсер ету үшін мемлекет осы әдістердің
1. Фиксалдық саясат мемлекеттік бюджетпен реттеу құралдарын қамтиды. Бұған
Салықтық реттеу фиксалдық саясаттың маңызды бөлігі болып табылады. Оның
- кейбір экономикалық процестерді көтермелеу немесе шектеу мақсатында салық
- салық нарқын өзгерісіз қалдыра отырып, оны төлеудің тәртібін
- салық жеңілдіктерін ендіру немесе алып тастау. Салалық жеңілдіутерді
Несие – ақша саясаты. Мемелкет нақты салалық және аймақтық
- несиенің пайыз нарықтық өзгеруі. Мысалы, өндіріс салаларын дамыту
- эмиссиялық банктің есептеу нарқын өзгерту. Есептеу нарқы (дисконттық)
- эмиссиялық банкке ақша салудың мендетті минмумын арттыру. Эмиссиялық
- «Ашық нарықтағы операциялар». Бұл жағдайда мемлекет өзінің облигацияларын
Бағалы және табысты реттеу салаты. Фиксалды және несие саясаты
Әкімшлік реттеулер. Оларға кейбір әдейі ерекшеленген салалар мысалы қоғамдық
Қысқа мерзімді реттеулер. Оның мақсаты – бірнеше айдың ішінде
Нарыққа өту жағдайында қысқа мерзімді реттеулер бағаның шамадан тыс
Нақты шаруашылық немесе белгілі бір әлеуметтік – экономикалық
Экономиканы мемлекеттік реттеуді ұйымдастырудың теориялық аспектісі оның экономикалық және
Бюджет саясаты мұнай кірістерін пайдалану тетіктерін жетілдіруге, бюджеттің әлемдік
Ескертпе – автормен құрастырылған [50]
Сурет 1. – Қазақстан Республикасының бюджет жүйесі
Ұлттық қордың трансферттері есебінен жүзеге асырылатындығында. Осылайша, ағымдағы бюджеттік
Бюджеттік жоспарлаудың сапасын және бюджет қаражатын пайдалану тиімділігін арттыру
2008 жылы «2009 – 2012 жылдарға арналған жалпы сипаттағы
Өңірлердің бюджеттік қамтамасыз етілуін теңестіруге, Конституция кепілдік берген мемлекеттік
Мемлекеттік қаржылық бақылау жүйесін жетілдіру әзірленген Қазақстан Республикасының 2012
Бұдан басқа, электронды мемлекеттік сатып алу жүйесін дамытуға ықпал
Тұжырымдамада мемлекеттің басым қатысуымен ұлттық және акционерлік қоғамдардың борыштарын
Ақша-кредит саясаты және қаржы секторын дамыту саласында инфляция процестерін
Үкімет пен жергілікті атқарушы органдар тарапынан әлеуметтік-экономикалық дамудың орта
Валюталық реттеу саласында валюталық режимді одан әрі ырықтандыруға, капитал
Шетелдік банктердің қызметі үшін алынып тасталған шектеулерден басқа олардың
Еуразиялық қоғамдастық талаптарына сәйкес шетелдік банктердің тарапынан бәсекелестікті дамыту
шағын кредит беру ұйымдары үшін кредит берудің ең жоғары
кредиттік серіктестіктерге жаңа қатысушыларды тарту тетігін оңайлату;
«Қазпочтаның» халыққа қаржылық қызметтер көрсету жөніндегі мүмкіндігін кеңейту ұйғарылып
Дағдарыс тауарлардың артық өндірілуі, несиенің азаюы және процентінің жоғарылауы
Артық өндіріс себебінен өндірістің көлемі қысқарады, банктер мен кәсіпорындар
Жалақы төмендейді, жұмыссыздық өседі.
Бағалы қағаздар нарығы құлдырайды, акция курстары төмендейді.
Ақшаға сұраныс өседі, пайыз мөлшерлі жалақысы өседі.
Дағдарыс тоқыраумен алмасады. Бұл сатыда өндіріс төмендеуін қояды, бірақ
Тоқырау фазасының сипаттамасы:
Өндірістің құлдырауы мен бағалардың төмендеуі тоқырау жағдайында болады.
Жұмыссыздық жоғары деңгейде болады.
Ақшаға сұраныс төмендейді, пайыз мөлшерлі жалақысы азаяды, сөйтіп өндірістің
Жандану фазасының сипаттамасы:
Дағдарыстан аман қалған кәсіпорындар негізгі капиталдарын жаңартып, өндірісті ұлғайтуға
Инвестициялар өседі.
Бағалар көтеріледі, себебі сұраныс өседі.
Жұмыссыздықтың деңгейі қысқара бастайды.
Ақшаға сұраныс өседі, пайыз мөлшерлі жалақысы өседі.
Өрлеу фазасының сипаттамасы:
Өндірістің көлемі дағдарыс алдындағы дәрежеден артады.
Жұмыссыздық деңгейі маңызды түрде қысқарады.
Тауарлардың бағасы өседі.
Қарыз капиталының ұсынысы өседі.
Несиеге сұраныс өседі. Сөйтіп шаруашылық жаңа дағдарысқа қарай қадам
Өндірістің құлдырауы мен қатар инфляция болып тұрған жағдайды стагфляция
Сыртқы факторлар – экономикалық жүйеге тәуелсіз факторлар: халық санының
Ішкі факторлар – экономикалық жүйемен байланысты факторлар: капиталдың физикалық
Экономикалық құбылыстарды қайталауға бейім тұратын нарықтың ерекшеліктерін өткен ғасырдың
Алғашқы дағдарыс 1825 жылы Англияда басталған. Содан кейін ол
Циклдардың ұзақтылығына (толқындар) байланысты олар бірнеше типке бөлінеді.
Жұмыссыздық - еңбек нарығының біртұтас элементі болып табылады. Жұмыссыздық
Мальтузиандық мектептін ірі өкілі Т. Р. Мальтус жұмыссыздықтың пайда
Батыс мектептің өкілдері жұмыссыздықты жұмысшының еркін таңдауы деп есептеді.
Кейнстік мектеп жұмыссыздықты тауарға сұраныстың төлем қабілеттілігінің жеткілісіздігімен және
Еңбек нарығындағы сұранысты жиынтық сұраныс, инвестициялар және өндірістің көлемдері
Филлипс қисық сызығы экономикадағы жұмыссыздық пен инфляция деңгейінің өзара
4
3
2
Ескертпе – автормен құрастырылған [13]
Сурет 2. - Жұмыссыздық деңгейі %
Мұның мағынасы: Жоғары жұмыссыздық жағдайында инфляция төмен болатынын білдіреді
К. Маркстың қорлдану теорисына сәйкес қосымша құнның капиталға айналуында
Қоғамдағы жұмыс жасындағы халық саны – жасына, денсаулығына қарай
Жұмыссыздық – бұл жұмыс күшіне деген сұраныс пен оның
Жұмыссыздықтың негізгі формалары:
Жасырын жұмыссыздық - өндірісте артық жұмысшылардың қолданылуы, немесе ақпараттың
Фрикциондық жұмыссыздық – адамдар бір жұмыстан басқа жұмысқа, бір
Құрылымдық жұмыссыздық - өндірістік қуаттың жетпеуінің нәтижесінде туындайды: жеке
Циклдық жұмыссыздық - өндірістің құлдырауынан туындайды.
Батыс елдерінің мамандары жұмыссыздықты екі топқа бөледі:
жиынтық сұраныстың жетіспеуіне байланысты; мысалы циклдық жұмыссыздық;
жиынтық сұраныстың өзгеруіне байланысты; мысалы фрикциондық, құрылымдық жұмыссыздық.
Қазақстанда экономикалық реформалардың бастауынан ашық жұмыссыздық өсе бастады, бірақ
Қазақстандағы еңбек нарығында ағымдағы, құрылымдық, циклдық жұмыссыздықтың түрлерін көруге
Құрылымдық және циклдық жұмыссыздық ұзақ мерзімдегі сипатта болады да,
Толық жұмысбастылық деген мағынаның экономикада жоқтық қасы, себебі барлық
Толық жұмысбастылық кезінде жұмыссыздықтың деңгейі фрикциондық және құрылымдық жұмыссыздық
Жұмыспен толық қамту жағдайындағы қарқынды инфляцияға әкеліп соқпайтын жұмыссыздықтың
Жұмыссыздықтың зардаптары:
Жұмыссыздық (циклдық) жағдайында - өндіріс мүмкіншілігін толық пайдаланбағандықтан ұлттық
халықтың сатып алу қабілеті төмендейді,
қазына – қор қысқарады,
инвестицияға сұраныс қысқарады,
өндіріс құлдырайды.
Ұзақ мерзімде болатын жұмыссыздық жағдайында жұмыссыз адамдардың біліктілігі жоғалады.
Жұмыссыздықтың өсуі қоғамда қылмысты істердің өсуіне және халықтың әлеуметтік
Кез келген жұмыссыздықтың деңгейімен байланысты болатын экономикалық зиянды анықтау
Оукен заңы бойынша жұмыссыздықтың нақты деңгейі, табиғи деңгейіне қарағанда,
Кез келген елдің экономикасында жұмыспен айналыспайтын белгілі бір адамдар
Макроэкономикалық тұрақсыздықтың тағы бір көрінісі – ол инфляция. Инфляция
Инфляция – қағаз ақшаның құнсыздануына байланысты болатын әлеуметтік-экономикалық құбылыстар
Шетелде нарықта болатын инфляциялық тепе-теңдік формаларына байланысты инфляцияны ашық
Ашық инфляция еркін баға құрылымы экономикасына тән және тауар
Басылыңқы (жасырын) инфляция – бағаны реттейтін экономикаға тән, яғни
Басылыңқы инфляция ақшаның төлем қабілеті бар құрал және тауарлар
Ашық инфляция өз кезегінде бірнеше формаға бөлінеді:
Сұраныс инфляциясы – ол жұмыспен толық қамту жағдайында пайда
Шығын (ұсыныс) инфляциясы – ол өндіріс факторлары қымбаттаған жағдайда
Құрылымдық инфляция – ол саларалық баланстың бұзылу жағдайында туады.
Болжау арқылы инфляция бөлінеді:
Күткен инфляция – ол болжамдалынған инфляция.
Күтпеген инфляция – ол кенеттен тосын пайда болады, бағалардың
Бағаның өсу қарқыны тұрғысынан инфляцияны төмендегідей түрге бөлуге болады:
Баяу инфляция. Бұл инфляция кезінде бағалар баяу (жылына 10%
Қарқынды инфляция. Бұл инфляция кезінде баға жылдам (жылына 20-дан
Ұшқыр инфляция. Бұл инфляция кезінде айналымдағы ақшаның саны мен
Инфляция деңгейі баға индексі көмегімен өлшенеді. Ағым кезіндегі тұтыну
Баға = ағым кезіндегі тұтыну баға индексі - өткен
индексі
өткен кезеңдегі тұтыну баға индексі
Инфляция кешенді себептерден туындайды, олардың ең маңыздысы мыналар болып
Мемлекеттік бюджеттің тапшылығы, яғни шығындардың түсімдерден асып жатуы. Егер
Тауарлар мен қызмет өндіру көлемінің қысқаруы, тауар тапшылығы.
Кейбір өндірушілердің монополиялық жағдайда болуы, яғни олардың өзінің өніміне
Өндіріс шығындарының өсуі, яғни шикізат, материалдар, жалақы шығындарының өсуі.
Елдің экономикасының ашықтығы, оның әлемдік байланыстарының өсуі инфляцияны шеттен
Инфляция жұмысшылардың тұрмыс жағдайына зардапты ықпалын тигізеді. Себебі тауар
Инфляцияның экономикалық және әлеуметтік зардаптары:
Елдің ұлттық табысы мен байлығы қоғамның әр түрлі топтарының
Инфляцияның жоғары қорқынмен өсуі ұзақ мерзімге жоспар жасауды қиын
Қоғамның саяси тұрақтылығы бұзылады, әлеуметтік шиеленісті күшейте түседі.
Ұлттық тауарлардың бәсеке қабілеттілігі төмендейді, экспорт азаяды, жұмыссыздық өседі.
Шетелдің тұрақты валютасына сұраныс өседі, ол капиталдың шет елге
Инфляцияға шалдыққан мемлекеттер инфляцияға қарсы саясатты жүргізуге мәжбүр болады.
Инфляцияға қарсы саясат деген бұл инфляцияны төмендетуге бағытталған мемлекеттік
Тікелей реттеу табыстар саясаты шеңберінде жүргізілді. Табыстар саясатын екі
Бағаға ықпал жасаудың жанама әдістеріне монетарлық және фискалдық саясаттың
Мемлекет фискалдық саясат әдістер арқылы жиынтық сұранысты азайтуға тырысады
Ақша несие саясатын жүргізу (ашық нарықта операция жүргізу, банк
Инвестициялық банкинг саласында бәсекелестікті қамтамасыз ету үшін бағалы қағаздар
Сондай-ақ коммерциялық ұйымдармен қатар мемлекет қатысатын қаржы ұйымдарының қызметін
Банк секторын ырықтандыру жөніндегі шаралар банктердің өңірлік қана емес,
2 ДАҒДАРЫС ЖАҒДАЙЫНДА ЭКОНОМИКАНЫ МЕМЛЕКЕТТІК РЕТТЕУДІҢ ТҮРЛЕРІ МЕН ҰЙЫМДАСТЫРУ
2.1 Дағдарыс кезінде мемлекеттің экономиканы реттеу түрлері
Экономиканы реттеудің нарықтық механизмдерін ұйымдастыру мен қолдану мәселелрі қарастырылған
Егер олардың бұл ұмтылысы ең соңында мемлекеттің макроэкономикалық
монополияға және инфляцияға қарсы тиімді саясатты нақтылы жүзеге асыру;
меншіктің көптеген түрлері (мемлекеттік және жеке) жағдайында нарықтық қатынастар
өндірістік, экономикалық және әеуметтік және т.б. салардағы дағдарыстық жағдайларды
Соңғы жылдардың тәжірибесі мемлекеттік реттеу жөніндегі шаралар оның ғылыми,
Экономиканы реттеу жөніндегі маңызды жалпы мемлекеттік шараларының бірі -
2009 жылы жаһандық қаржы дағдарысы әлемдік экономиканың өсу қарқынының
Әлемдік қаржы және тауар нарықтарындағы тұрақсыздық Қазақстанның экономикалық өсу
2011 – 2012 жылдары әлемдік нарықтардағы жағдай күрделене түсуі
Осындай жағдайларда 2011 жылы экономикалық саясат елдегі әлеуметтік-экономикалық жағдайға
Үкімет пен Ұлттық Банк саясатының басты мақсаты әлеуметтік тұрақтылықты
2011 жылы ЖІӨ-нің нақты өсуі бағалау бойынша шамамен 2
Қазақстан Республикасы Үкіметі, Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкі және Қазақстан
Бірлескен іс-қимыл жоспары шеңберінде қаржы секторын тұрақтандыру, шағын және
Үкімет, Ұлттық Банк пен ҚНРА отандық қаржы жүйесінің тұрақты
Көрсетілген инфляция денгейіне қол жеткізу және елдің қаржы жүйесін
Қысқа мерзімді өтімділікті реттеу және оны барабар деңгейде ұстап
Ұлттық Банк екінші деңгейдегі банктердің әр түрлі кредиторлар типтері
Қысқа мерзімді өтімділіктің және Ұлттық Банк беретін банкаралық міндеттемелер
Өз кезегінде ҚНРА отандық қаржы секторын реттеуді күшейтеді. Қаржы
ҚНРА акционерлердің жауапкершілігін арттыру қағидаттарын ескере отырып жинақтаушы зейнетақы
Ұлттық Банк пен Үкімет экономиканың активтері мен міндеттемелерінің едәуір
Осыған байланысты Ұлттық Банктің іс-қимылы ұлттық валютаның тұрақтылығын қамтамасыз
Тұрақтандыру шараларын іске асырумен қатар қолайлы инвестициялық ахуалды сақтау,
Үкімет ауқымды инфрақұрылымдық жобаларды іске асыруды бастауды, агроөнеркәсіптік кешенді
Экономикалық белсенділікті ынталандыру жөніндегі шаралар шағын және орта кәсіпкерлікті
2012 жылы Үкімет қызметіндегі негізгі басымдық – жұмыспен қамтуды
Кесте 1. - Мемлекеттің дағдарысқа қарсы қолданылатын құралдары
Құралдар Тоқырау фазасында Өрлеу фазасында
1. Ақша несие саясаты Пайыз мөлшерлі жалақысын төмендету, мемлекеттің
Пайыз мөлшерлі жалақысын өсіру, мемлекеттің бағалы қағаздарын ашық нарықта
2. Фискальдық саясат Бюджеттен қосымша шығындар жұмсау, салық ставкаларын
3. Жалақы мен тарифтер саясаты Жалақыны өсіру. Жалақыны төмендету.
4. Мемлекеттік инвестициялар саясаты. Инвестициялық бағдарламалардың жылдамдықпен орындалуы, мемлекеттік
Мақсат: Шаруашылық белсенділігін ынталандыру Шаруашылық белсенділігін тоқтату.
Ескертпе – автормен құрастырылған[48]
Жұмыс орындарын құру, оның ішінде қоғамдық жұмыстар, инфрақұрылымдық және
Барлық әлеуметтік міндеттемелер, оның ішінде Мемлекет басшысының 2012 –
Салық-бюджет саясатының шаралары экономикаға салық жүктемесін азайту арқылы экономикалық
Жаңа Салық кодексінің нормаларын іске асыру, атап айтқанда
2011 жылы корпорациялық табыс салығының ставкасын 30 %-дан 20
Ағымдағы экономикалық жағдайды ескере отырып, экономикаға мультипликативтік әсер көрсететін
Бюджет тапшылығының, мемлекеттік кепілдіктердің және мемлекет кепілгерліктерінің мөлшері макроэкономикалық
Үкімет «Самұрық-Қазына» ұлттық әл-ауқат қоры» акционерлік қоғамымен бірлесіп, бюджет
Айтылған шараларды, оның ішінде Бірлескен іс-қимыл жоспарын тиімді іске
Бұл жерде мемлекеттік және жергілікті бюджеттердің кіріс бөлігін орындаудағы
Әкімшілік – аумақтық таксондардың кешенді даму мәселелері мемлекеттің белсенді
аймақтардың аса маңызды табиғи-экономикалық және әлеуметтік-демократиялық ерекшеліктерінің болуы;
олардың аумағында халықшаруашылықтың басымдықтар құрамына қосылған өндірістік кешендер мен
пайдалы жер байлықтарының жаңадан табылатын кең орындарын игеру;
халықтың еңбекке жарамды бөлігін жұмыспен қамтудың жоғарғы деңгейін
Аймақтық экономиканы реттеудің жалпы мемлекеттік тәсілі, жоғарыда аталған жағдайлармен
Мұндай бағдарламалар Қазақстанның ауылдық ауданрында кезінде жасап-дайындалған болатын, бірақ
Қазақстан Республикасыны Қаржы министрлігінің 2002 жылы 4 қаңтарда бекіткен
Заңды тұлғалардан алынатын корпоративті табыс салығы-100 % республикалық бюджетке
Жеке табыс салығы-100% жергілікті бюджетке;
Қосымша құн салығы-100% республикалық бюджетке (Астана қаласының бюджетіне 50%);
Қазақстан Республикасының аумағында өндірілген барлық өнімдер акциздері-100% жергілікті бюджетке
Қазақстан Республикасының аумағында импортталатын барлық алкогольді және басқа акциздік
″ Қаржылық теңестіру″ - бұл ″мемлекет пен оның аумағына
Экономикасы алдыңғы қатарлы дамыған мемлекеттерде көлденеңнен теңсіздік әділеттілік қағидасымен
ХХ ғасырдың ортасынан бастап дотация беру арқылы аумақтардың дамуын
Көптеген елдердің 2009-2011 жылдары қабылдаған бұрын-соңды болмаған дағдарысқа қарсы
Бір жағынан, мемлекеттік ынталандыруды мерзімінен бұрын аяқтау әлемдік экономикада
Екінші жағынан, дағдарысқа қарсы белсенді шараларды одан әрі жалғастыру
Осылайша, теңдестірілген саясатты жүргізу, яғни мемлекеттің экономикаға одан әрі
Қазақстан Республикасының макроэкономикалық дамуында 2011 жылы да түбегейлі бетбұрыс
2011 жылғы 3-тоқсаннан бастап экономикалық өсудің кейбір қалпына келуі
Қазақстан Республикасының экономикасындағы инфляциялық әлеует 2011 жылы ең төменгі
2012 жылы Қазақстан Республикасындағы инфляциялық қысымның одан әрі төмендеуі
Сонымен қатар Қазақстан Республикасы, Ресей Федерациясы және Беларусь Республикасы
Елдің нарығындағы ахуал 2012 жылы біртіндеп жақсаратын болады, алайда
Тұтастай алғанда Қазақстан Республикасы экономикасының одан әрі дамуы көптеген
Әлемдік және ішкі нрықтардағы тұрақсыздықтың және белгісіздіктің сақталуы жағдайында
1. Қазақстан Республикасының 2011 жылғы ақша-кредит саясаты
2009 жылдың аяғында – 2010 жылдың басында ішкі валюта
2009 жылғы қазаннан бастап 2011 жылғы ақпан аралығындағы кезеңнің
Алайда, 2011 жылдың басында әлемдік экономикада қалыптасқан ахуал, оның
Ақша-кредит саясатын жүргізу кезіндегі тәсілдердің міндетті түрде өзгеруі жағдайында
Соған байланысты Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі 2011 жылғы ақпанда
Осы шаралардың, сондай-ақ қазақстандық экспорттың негізгі позияцияларының әлемдік бағаларының
Экономикадағы ең төменгі әлеует Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкіне ақша-кредит
Кесте 2. - Экономикалық циклдардың типтері
Экономикалық
циклдің типтері Ұзақтылығы Себептері, ерекшеліктері
1. Дж.Китчиннің қысқа толқындары» 2-4 жыл Алтынның әлемдік қорының
2. К.Жуглярдың «орташа толқындары» 10 жыл Ақша айналысындағы өзгерістер,
3. Кузнецтің циклдары 18-25 жыл Экономикалық циклардың себептері күрделі
4. Н.Д.Кондратьевтің «ұзын толқындары» 40-60 жыл Басты қозғаушы күш
5. Форрестердің циклдары 200 жыл Энергия куаты мен материалдарға
6. Тоффлердің циклдары 1000-2000 ж. Цивилизацияның дамуымен, олардың жоғалуымен
Ескертпе – автормен құрастырылған[48]
Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі ол үшін банктерге қысқа мерзімді
2011 жылғы наурызда банктерге қойылатын ең төменгі резервтік талаптардың
Сонымен қатар Қазақстан Республикасы Үкіметінің, Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің
Қазақстан Республикасының экономикасындағы жоғары тәуекелдердің сақталуы және нақты сектор
Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің уақытша лагты ескере отырып қабылдаған
Еліміздегі қоғамдық өмірімізді демократияландыруды одан әрі тереңдету Елбасы алға
Республикамызда табыстарды бөлуде, әлеуметтік маңызы зор салаларды қаржыландыруда осындай
2.2 Қазақстанда дағадарыс жағдайында экономиканы мемлекеттік реттеу іс шаралар
Қазақстан экономикасы мен әлемде қалыптасқан жағдайды талдау еліміздің одан
Дағдарыс банкирлерге орнықты сценариймен даму қажеттігін аңғартты. Банктердің қорландыру
Сырттан келетін қаражат ағымы ылғи да игілік бола бермейтінін
Тағы бір қатер – банктердің сыртқы қарыздарына сүйенген, аса
Қаржы жүйесін валюталық бағам тұрақтылығының тұтқыны қылуға болмайды, ол
Төлемпаздығын қолдаудың үйреншікті жүйесі сипатындағы капиталдардың үнемі кері қайтуы
Қаржылық «өнертабыстарға» қатысты сабырлы болған ләзім. Тіпті мемлекеттік корпоративтік
Банктерге өздерінің тәуекелді басқару жүйелерін ағымдағы жағдайға сәйкестендіру керек,
Дағдарыс салдарын еңсеру және келесi экономикалық өсуге әзiрлену жөнiнде
Иә, жаңа қаражат қажет. Осы мақсатта дәстүрлi түрде Ұлттық
Бұл - уақытша, бiрақ та қажеттi шара. Бұл ретте
Қаражаттың басқа бiр көзi - бұл бюджеттiң барлық шығындық
Қауырт өсу кезеңiнде үйреншiктi болып кеткен ысырапқорлық ойлы тұтынумен
Қаржы тәртiбiн бұзушыларға дағдарыс уақытының заңы бойынша қатал сұраныс
Босаған қаражат бiзге, ең алдымен, қазақстандықтардың еңбекпен қамтылу стратегиясын
Жұмыс орындарының жеткiлiктiлiгi Үкiмет мүшелерi мен әрбiр әкiмнiң Қазақстан
Әрбiр әкiм, әр министр апта iшiнде қанша жұмыс орнының
Өңiрлiк жұмыспен қамтылуды және кадрлардың қайта даярлануын қамтамасыз ету
Жергiлiктi бюджеттерден де жұмыспен қамту стратегиясын бiрлесе қаржыландыруға ресурстар
Жұмысынан айырылғандар үшiн жаңа жұмыс орындарын құратын боламыз. Бiз
Бiзде еңбек рыногын дамыту үшiн мүмкiндiктер бар, оларды ойлап
Бiрiншiден, бұл коммуналдық желiлердi қайта жарақтандыру және жаңғырту. Бұл
Үкiметке әкiмдермен бiрлесiп осы мақсатқа кететiн қажеттi шығындарды анықтауды,
Бұл көзге көрiнбейтiн жұмыс, бiрақ та бiзге оны бәрiбiр
Тұрғын үй-коммуналдық шаруашылықты әлдеқашан-ақ ретке келтiру керек едi.
Екiншiден, бұл жергiлiктi мәндегi автомобиль жолдарын салу, қайта жарақтандыру
Бұл ендi ӘКК-лердiң мiндетi, олар халықтың барынша жұмыспен қамтылуын
Құрылысы басталған мектептер мен ауруханаларды салып бiтiрілуде. Жағдай осылай
Сондай-ақ, бiз салуды белгiлеген магистралдық автомобиль және темiр жолдарын
Үшiншiден, әрбiр нақты елдi мекендегi жергiлiктi мәндегi нысандар. Бұл
Жергiлiктi өзiн-өзi басқару органдары ретiнде аудандық мәслихаттарға қаражат бөлiнуi
Бұл жұмыстың тиiмдiлiгi үшiн дербес жауапкершiлiктi тұтастай әкiмдерге жүктелген.
Аталған барлық жобаларды iске асыру үшiн бiз жергiлiктi өндiрiсшiлердiң
Бүгінгі бастан кешіп отырған дағдарысымыз бір-екі елді немесе белгілі
Обаманың жоспары бойынша, Құрама Штаттар сан миллиардтаған долларды айналымға
Қазіргі таңда арнайы қоры бар елдер ұлттық компанияларына қарыз
АҚШ, Ресей елдері машина жасау өндірісін құлдыратып алмау үшін
Экономикалық даму жағынан келгенде біз өзімізді өзге елдерден бөліп
Қазіргі жай-күйімізді асыра мақтауға да, тып-типыл етіп даттауға да
АҚШ-тан бастау алған осы дағдарыстың өзі тұрғын үй заемынан
Еуропа мен Азияны тартты. Бүкiл жағдайға қарағанда, ол ұзаққа
Осынау жаһандық дағдарыстан кейiн әлемдiк қаржы жүйесi, бәлкiм, мемлекеттердi
Сондықтан да тереңде түбегейлi көзқарас әлемдiк қоғамдастықта әлемдiк нарықтық
Бiр жылда мұнай бағасы 4 есе дерлiк, металл бағасы
Өкiнiшке орай, қиын сынақтар мен дағдарыс қысымының салмағы әлсiремей
Қазақстанның сыртқы саяси бағыты Сыртқы саясат тұжырымдамасына негізделетін болады.
Қазақстан барлық қазіргі бар ұжымдық қауіпсіздік жүйелері арасындағы стратегиялық
Біз мұны мақтаныш етуге тиіс. Қазақстанның жоғары халықаралық беделі
ЕҚЫҰ оған қатысушылардың бірегей географиялық құрамымен – ал бұл
Біз ЕҚЫҰ-ға төрағалыққа қатысты өзіміздің ұстанымдарымызды белгілеп алдық.
Қауіпсіздік жөніндегі аса ықпалды ұйымға қазақстандық төрағалық мынадай ұранмен
Қауіпсіздіктің негіз қалаушы мәселелері бойынша, сондай-ақ Ұйымның өзін дамыту
ЕҚЫҰ ХХІ ғасырдағы әлемнің көпқырлылығын танитын құрылым болуы үшін
Саммитте ЕҚЫҰ-ның жауапкершілігі аймағында қауіпсіздіктің көкейкесті проблемаларын, Ауғанстандағы жағдайды
ЕҚЫҰ-дағы төрағалығымыз бүкіл әлем халықтарының қауіпсіздігін дамыту мен өркендетуге
Әркім сапалы медициналық қызметке қолжетімділік алады. Балалар бақшасынан бастап
Елімізде тұрғын үй-коммуналдық қызмет көрсетудің сапасы айтарлықтай жақсарады.
Зейнеткерлер, мүгедектер мен аз қамтамасыз етілген отбасылар сенімді қорғалатын
Жастар – біздің болашағымыздың негізі – өз болашағын құрудың
2030 жылға дейінгі Даму стратегиясында айқындалған біздің стратегиялық мақсаттарымызға
Бүкіл қоғамды, партияның барлық мүшелерін алдағы онжылдық міндеттерін түсіндіру
ҚР президенті Н.Ә.Назарбаев жолдауында: біз бірлесіп Қазақстанды табысқа жетуші
Қымбатты менің отандастарым! Халқымызда “Ынтымақты елде бақ тұрар” деген
Бұл бағдарламаның түпкі мақсаты – еліміздің тәуелсіздігін баянды ету,
Еліміздің оңтүстігі мен солтүстігінен, батысы мен шығысынан келіп жатқан
2020 Стратегиялық жоспарын іске асырудың базалық шарттары Экономиканы жаһандық
Үкіметке 2011 жылы бизнесті тіркеуге және бизнесті жүргізуге байланысты
Қаржы жүйесінің тұрақтылығы мен орнықтылығын қамтамасыз етудің маңызы зор.
Отандық қаржы жүйесіндегі реттеулер дағдарыстан кейінгі әлемнің сынақтары мен
Қаржылық реттеуші банк секторының сыртқы міндеттемелері үлесінің оның міндеттемелерінің
Бұл ретте сыртқы займдардың басым бөлігі тиімді де бәсекеге
Дағдарыс жағдайында Ұлттық қор біз үшін өзіндік бір “қауіпсіздік
Үстіміздегі жылдан бастап республикалық бюджетке кепілді трансферт абсолюттік мөлшерде
Бюджетке Ұлттық қордан ешқандай займдар, өзге де ешқандай қосымша
Үкіметке үстіміздегі жылдың бірінші тоқсанында Ұлттық қорды қалыптастыру мен
Барлық компаниялар мен кәсіпорындар басшыларының жауапкершіліктерін арттыру қажет. Бұл
Келесі суретте Ақмола облысы бойынша зейнетке шыққан адамдардың алатын
Ескертпе – автомен құрастырылған []
Сурет 3. - Ақмола облысы бойынша бір зейнеткерге белгіленген
Қорыта айтқанда қазір бүкіл әлем жұртшылығы экономикалық дағдарыстың қиындықтарын
Тәуелсіздік шежіресін парақтасақ, күйреген кеңестер империясының орнына жаңа мемлекет
Өткен ғасырдың соңында Шығыс Азияда басталған кезекті дағдарыс тұсында
Мемлекет дағдарыстың алдын алудың барлық шараларын жасауда. Ұлттық қордан
Ондаған жылдар оза қабылдаған Қазақстанның даму стратегиясы, оны елдің
Ішкі және сыртқы конъюнктураны жіті қадағалап, еш кідіріссіз табанды
«Қазақстан - 2030» Президенттік стратегиялық шараларын жүзеге асыру жағдайында
Әлемді шарлаған қаржы және экономикалық дағдарыстың ауыр салдарын азайтужөніндегі
Америка Құрама Штаттарында желтоқсан айында 524 мың америкалық жұмыс
Жұмыссыздықтың барынша дендеуі Ұлыбританияның да үлкен проблемасына айналып отыр.
Жұмыссыздық деңгейі 13,91 пайызды құраған. Соның ішінде өткен жылдың
Елдегі ресми мәліметтер бойынша 1,7 миллион еңбекке жарамды адам
Осы конференцияда бүкіл әлем бойынша жұмыссыздардың саны 50 миллион
Үкіметтің алдын ала жасалған жұмыс орындарын сақтау жөніндегі меморандумының
Халықаралық Еңбек Ұйымының стандарттарына сәйкес, жұмысы жоқ, оны іздеумен
Еңбек рыногының негізгі индикаторлары (бағалау деректері ) Сонымен бірге,
Жасырын жұмыссыздық (лажсыздан толық емес жұмыспен қамтылу) қысқартылған жұмыс
Жасырын жұмыссыздық деңгейі – толық емес (жартылай) жұмыспен қамтылған
Жалпы, қазіргі күні Үкіметтің жұмыссыздықпен күрес жөніндегі шаралары кең
Бірінші кезекте Индустрия және сауда министрлігі, Еңбек және халықты
Шетелдік жұмыскерлерді ішкі еңбек нарығына тартудың квотасы белгіленіп, бұрнағы
Екіншіден, халықтың әлеуметтік тұрғыдан аз қорғалған бөлігін қорғау мәселелерін
Үстіміздегі жылы халықтың осы бөлігіне әлеуметтік қорғау шараларын көрсетуге
Үшіншіден, еліміздегі еңбек нарығын қолдау мақсатында кәсіпорындардың жұмыс күшіне
Қорытындылай келе, өндірістен гөрі қызмет көрсету салаларына көбірек көңіл
Қарастырылып отырған құралдағы алдымен ғылыми негізделген қағидалар жүйесі жатады.
Ең алдымен кешендеу қағмдасының ролін айрықша атап көрсету тиіс.
тиісті мерзімдерге жасалған республикалық (облыстық) жоспардың көрсеткіштеріне бағытталуымен;
жергілікті табиғи – экономикалық, материалды – техникалық және интеллекетуалдық
жеке меншік негізде жұмыс істейтін кәсіпорындардың әлеуемттік – шаруашылық
мемлекеттік, салалық және аймақтық мүдделердің үйлесуімен қамтамасыз етіледі [36].
Аймақтық жоспарлаудың келесі маңызды қағидасының мәнісі мақсаттық бағыталумен анықталады.
Оның ғылыми негізделуі әлеуемттік сипатындағы мақсаттардың басым болуынан
Сондай-ақ осы секторды нарықтық қатынастары элементтерінің пайда болуын ескеру
Бұл, алдымен, а) экономикалық заңдар талабы есепке және ә)
Ең алдымен республикамызда өндірістік-экномикалқ қатынастардағы, халық шаруашылығын, инстуционалдық және
3 ДАҒДАРЫСТАН ШЫҒУ ЖОЛЫНДА ЭКОНОМИКАНЫ МЕМЛЕКЕТТІК РЕТТЕУДІ ЖЕТІЛДІРУ
Мемлекеттік мәселелерді реттеу процестерін ұйымдастыру
Мемлекеттік басқару әдіс толық жетілдіруі орнатып қоюды, талдау және
Қысқаша қайта айтимыз және кисынды жүйелілікте ұйым ана кезеңдер
Лауазым оның орыны айқын анықтамасында мұқтаж болады және ұжымды
Қажетті бір регламентационды актіде тұтас басқаратын қызмет орынды бөлініп
Замандастарды сайып келгенде шарттарда толық жетілдіру процесс немесе лауазымдардың
Ковалевски егер сәйкесті қисынға келген мақсаттардың жолымен және лауазымды
Келесі мақсат лауазымдардың топтарының ұйымында болады немесе, басқаша айтқанда,
Ұқсас концентрация артықшылықтардың қатарын болады басқаратын қызмет маңызды, қанған
Басқару жинақтылығына көбеюші талаптың барлық еске алына, томға бір
Іс жүріп жатыр жалпыда, басқаратын функциялардың горизонтальдық концентрациясы туралы.
Былайша айтқанда таңдау горизонтальдықты даланың құрылысты буынның бөлімшенің органның
Ол басқаратын және орындаушылық құрам аралық орган аппарат қуаттылық
Тағы бастық лауазымдары бір мақсат атқару ұйымдық қамтамасыз етуінде
Бастық лауазым дұрыс атқаруы маңызды және әлеуметтік - психологиялық
Бастық тепе-теңдіктің жағдайы көтерумен әрқашан міндетті рухтің, оның
Басқару жанында адамдармен сондай ережелердің ұстану америкалық авторлар бастықтарға
Басқаратын процестердің қиындық қажеттілік олардың тұрақты үйлестіктер түрлердің
Басқару жинақтылығына көбеюші талаптың барлық еске алына, томға бір
Іс жүріп жатыр жалпыда, басқаратын функциялардың горизонтальдық концентрациясы туралы
Шарттармен қаншасыздармен мәжілістердің нәтижелілігі анықталады: әкімшілік - заңға сүйінген,
Сондықтан мәжіліс дайындауы жанында қажетті айқын анықтау не талқылаулар
Зерттеушілер мәжілістердің нәтижелілік сұрақтармен шұғылданған жоғарылаулары, ұсынады жиі
Мәжілістердің өткізуі жанында және басқалардың ұйымдық шаралардың ұқсас руының
Мемлекеттік басқару әдіс онан арғы толық жетілдіруі мақсатқа лайықтылық
Басқаратын қызмет ұйымшылдық күшейтуі көптегенде тәуелді болады, онан әрі
Тек қана тәжірибе томға куәландырады, қалай аналар немесе басқа
Сапалы басқаратын қызмет үлгілері маңызды тұрақты іздеу, оның биік
Үлкен аяағына қарай жиналған ұлттық сияқты, дәл осылай және
Хабармен басқаратынмен жұмыс компьютеризациялауы белсенді жылжиды. Ынталандырулар және қажетті
Әсіресе, не болашақта адамзат және барлық елдерді үлкен қиындық
3.2 Ел экономикасын дағдарыстан шығаруға нақты ұсыныстар
Қазақстанның ДСҰ-ға кіруінің біздің экономикамызға және сауда саясатының трапнспаренттілігін
1. Елдің сыртқы сауда режимін ДСҰ ережелерімен толық сәйкес
2. Мемлекеттің қазақстандық тауарлардың бәсекеге қабілеттілігін жақсарту және оларды
3. Қазақстанның әлемдік шаруашылық жүйесіне, оның ішінде қазіргі бар
4. Қазақстанның ДСҰ-ға кіруі шеңберінде қабылданатын міндеттемелерге сәйкес қажетті
Кәсіпкерлерді халықаралық жобаларға кеңінен тарту мақсатында Үкімет осы жұмысты
Қазақстан серіктес ретінде үлкен халықаралық жобалар үшін экспорттық кредиттерді
Техникалық реттеу жүйесі өнімге қойылатын талаптарды мынадай екі бөлікке
Осылайша демпингке қарсы зерттеулер және Қазақстан Республикасының ұлттық заңнамасы
Тауарлар мен қызмет көрсетулердің қазақстандық рыногына қол жеткізу жөніндегі
Бірыңғай экономикалық кеңістікті кезең-кезеңімен қалыптастыруға бағытталған өңірлік бірлестіктер шеңберінде
Технологиялар мен инновациялар саласындағы тиімді мемлекеттік саясат елдің бәсекеге
1. Мемлекет жеке сектордың бастамаларын қолдайтын инновациялық инфрақұрылымды қалыптастыруға
2. «Инновациялар импортын» қолдау әлемдегі қазіргі заманғы жоғары технологиялы
Озық шетелдік технологиялар трансфертін ынталандырудың мемлекет тарапынан тікелей қаржылық
1. Экономиканың нақты секторы үшін озық шетелдік технологиялар импортын
2. Телекоммуникациялар және технологиялық сервис саласында инфрақұрылымдық жобаларды іске
3. Әлемнің технологиялық жағынан неғұрлым дамыған өңірлерінде қазіргі заманғы
4. Технологиялар мен инновациялар импортын қолдаудың нормативтік-құқықтық базасын жетілдіру
Ғылымды дамыту Қазақстан Республикасының әлемдегі бәсекеге қабілетті 50
Үкіметтің басымдықтарының бірі еңбек өнімділігін арттыруды ынталандыру арқылы бәсекеге
Бұл бағытты іске асыру шеңберінде Үкімет елдің бәсекеге қабілетті
Мемлекеттік индустриялық-инновациялық саясат саласындағы бұрын қабылданған бағдарламалық құжаттар идеологиялық
Негізгі міндет өңделетін сектор мен қызмет көрсету саласын жедел
Бұл міндетті шешу үшін мынадай бағыттар бойынша шаралар қабылданатын
- негізгі қорларды жаңарту және экономиканың нақты секторын техникалық
- ғылыми жетістіктер мен инновациялық әзірлемелерді енгізу есебінен еңбек
- ресурстар мен энергия үнемдейтін технологияларды енгізу жолымен отандық
- трансұлттық шетелдік компаниялардың капиталы мен технологияларын республиканың экономикасына
- жаңа өсу нүктесін қамтамасыз ететін және елдің технологиялық
- Қазақстанның өңірлік нарықта көшбасшы болуына мүмкіндік беретін қызметтер
Бұл жерде мынадай басымдықтарды атап өткен жөн: қаржы секторы,
- мемлекеттің жәрдемдесуі кезінде ішкі сұраныстың өсуін арттыру, сонымен
- ДСҰ-ға кіру;
- негізгі серіктес елдермен ықпалдастықты тереңдету және шет елдердің
- кадрлар даярлау мен қайта даярлаудың тиімді жүйесін жасау.
Бұл міндеттерді шешу үшін Үкімет мынадай бағыттарда жұмыс жүргізуді
Қазіргі кезде белгілі болып отырған өнеркәсіп секторы мен қызмет
Елге инвестицияларды тарту жөніндегі жұмыс тәжірибесі де ішкі нарықтың
Тұтастай алғанда, бұл жалпы ұдайы өндірісті және оның кеңеюін
Әлемдік тәжірибені талдау мемлекеттің экономикалық дамуының жедел қарқынына қол
Бұл ретте кластерлік бастаманы дамыту мен қолданудағы негізгі бағдар
Қорытынды
Дипломдық жұмыс бойынша қысқаша қорытындылыр. Нарықтық экономика мен оның
Әлемге әйгілі экономист – ғалымдардың адамзат тарихында таза нарықтық
Шаруашылық жүргізудің моделін, әдістері мен экономикалық механизмдерін таңдау олардың
Макроэкономикалық және оның салық-аймақтық (жолмен жүргізілген) секторларының дамуын
Қойылған мақсаттардың толық шешілу бағасы. Экономиканы мемлекеттік реттеу мен
Жұмыс нәтижелерін нақты қолдану бойынша берілген мәліметтер және ұсыныстар.
Осы мәселелерді шешу салық салу, кедендік режим және т.б.
Өткен жылдардың тәжірибесі көрсеткендей, берілген таксондардағы әзірленген мақсатты бағдарламалар
Егер үкімет ұзақ мерзімді нормотивтер бойынша табыстарды бюджет аралық
Жоғарыда көрсетілген барлық шаралар Қазақстанның экономикасын жаңартуға бағытталған. Мемлекет
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Қазақстан Республикасында шағын кәсіпкерлікті дамытудың және қолдаудың 2004-2006 ж
Қазақстан Республикасының Конституциясы.-Алматы: Қазақстан, 2007ж. 125б.
Қазақстан Республикасының Әкімшілік құқығы.-Алматы: Жеті-Жарғы, 1998ж. 212б.
Сапарғалиев Ғ. Қазақстан Республикасының Конституциялық құқығы Алматы, «Жеті
Уголовный кодекс Республики Казахстан.-Алматы, Жеті-Жарғы, 2004г. 312с.
«ҚР сайлау жөніндегі» ҚР-сы Президентінің жарлығы – Алматы 2006ж.
Уголовный кодекс РК – Алматы 2005г.350с.
Закон РК «О государственном предприятии» 2005г. 612с.
ҚР Азаматтық кодексі-Алматы 2005ж. 5530б.
«Қазақстан Республикасы жергілікті өзін-өзі басқару» заң жобасы. Алматы, 2006ж.
Нұрғалиев Қ.Р. Қазақстан экономикасы: Оқу құралы.-Алматы: Қазақ университеті, 2011-184
К.Б.Бердалиев Қазақстан экономикасын басқару негіздері: Оқу құралы, Алматы: Экономика,
Сахариев С.С, Сахариева А.С. Әлем экономикасы (оқулық) I-бөлім. Алматы,
Шеденов Ө.Қ. Жалпы экономикалық теория (оқулық)-2009ж.-231б.
Саясат-№8(август)-2004ж.-343б.
Қаржы. №4/2004ж.-Б.2-3
Ұлттық қоғамдық-саяси журнал //Ақиқат. 4/2004-30 бет.
Арқа ажары газеті. 2009ж, 6 қараша.
Көкшетау газеті 2009ж, 9 желтоқсаны.
Арқа ажары газеті. 2005ж, 26 ақпан.
Мейірбеков Б.Қ. Шағын кәсіпкерлік пен бизнесті қолдау жолдары мен
Шағын кәсіпкерлікті дамыту қоры: (несие алудың тәртіптері) //Көкшетау газеті,
Саясат-Policy-2003 №12-32-35 бет.
Мейірбеков Б.Қ. Қазақстандағы шағын бизнес: проблемалар мен мәселелер. //Хабаршы
Сәбден О, Тоқсанова А. Шағын кәсіпкерлікті басқару-Алматы: Білім, 2002ж.-232
Слепнева Т.А. и др. Цены и ценообразования. Уч. пособие:
Оразалин К.Ж., Жантасов М.М. Русско-казахский толковый словарь по современной
Оразалин КЖ., Есайдар УС., Төлегенов Б.Т. Кәсіпорын экономикасы (теория,
Организация и планирование и управление предприятием машиностроения. И.М. Разумов,
Организация и планирование на предприятиях машиностроения (под ред. М.И.
Пелих А.С. Бизнес-план или как организовать свой бизнес. Анализ,
Прикладная экономика: Сб. задании /перевод с англ. -М: Просвещение,
Сергеев И.В. Экономика предприятия: уч. пособие. 2-е изд перераб.
Төлегенов Б.Т., Карбетова З.Р., Адильханова С.А. Особенности разработки внутрифирменного
Төлегенов Б.Т. Ішкі фирмалык жоспарлау: АТУ баспасы 2003ж. 429б.
Дауренбекова А Н. Қазақстан өнеркәсібінің индустриялық деңгейін көтерудiң экономикалық
Долан Э.Дж., Кэмпбелл, Брю Стенли Л. Экономикс: Принципы, проблемы
Зайцев Н.Л. Экономика промышленного предприятия: Учебник - 3-е изд.,
Ералы А.Қ., Кабылбеков М.Г. Кәсіпорын экономикасы, КазҰТУ, 2004ж. 300
Есайдар У.С. Анализ деятельности хозяйствующих субъектов: Учебное пособие -
Инновационная экономика. 2 изд. Исправленное и дополненное - М:
Казанцев А.К., Подлесных В.Н., Серова Л.С. Практический менеджмент. -
Курс предпринимательства: Учет/ под. ред. В.Я. Горфинкеля, В.А. Шавандра
Коволев В.В., Волкова О.М. Анализ хозяйственной деятельности предприятия. -
Любушкин Н.П. Анализ финансово-экономической деятельности предприятия. Учебное пособие для
Мамыров Н.К. Менеджмент и рынок: Казахстанская модель. Алматы: Қазақ
Мамыров Н.К. Тілеужанова М.А. Микроэкономика: Оқулық - Алматы: «Экономика»
http://www.e.gov.kz
http://www.kyzmet.kz
http://www.minfin.kz
4
Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеті
Республикалық мазмұны бар қала ауданының бюджеті
Астана ауданының бюджеті
Облыстық
бюджет
Республикалық бюджет
Мемлекеттік (төтенше мемлекеттік) бюджет
Қазақстан Республикасының бюджет жүйесі
Ұлттық қор
Жергілікті бюджет
Астана
бюджеті
Республикалық маңызы бар қала бюджеті
Ауылдық округтер мен кенттердің бюджеті




Ұқсас жұмыстар

Жұмыссыздық деңгейі
Жұмысбастылық пен жұмыссыздық: демографиялық әлеуметтік көрсеткіштер
Жұмысссыздық және экономикалық өсуге тигізетін әсері
Нарықтық экономикадағы жұмысссыздықтың себептерi мен түрлерi
Жұмыссыздық деңгейі және оның экономикалық өсуге тигізетін әсері
Жұмыссыздық түсінігі және түрлері
Жұмыссыздықтың экономикалық өсуге әсері
Қазақстан Республикасындағы жұмыссыздық себептері мен формалары туралы
Қазақстан республикасындаы жұмыссыздыты төмендету мәселесі
Қазақстан Республикасындағы экономикалық циклдер: инфляция мен жұмыссыздықтың байланысы