Бизнес - жоспардың қаржылық тарауын талдау



 Жоспар
КIРIСПЕ 2
1-ТАРАУ. БИЗНЕС-ЖОСПАР: КӘСІПКЕРЛІК ҚЫЗМЕТТІ ҰЙЫМДАСТЫРУ ЖӘНЕ ЖОСПАРЛАУ 5
1.1 Нарық жағдайында бизнес-жоспар құру қажеттілігі және оның
1.2 Бизнес-жоспардың құрылымы 7
1.3 Қазіргі таңдағы бизнес-жоспарлау концепциялары 11
2-ТАРАУ. БИЗНЕС-ЖОСПАРДЫҢ ҚАРЖЫЛЫҚ АСПЕКТІСІН ТАЛДАУ 15
2.1 Қаржылық жоспарлау – кәсіпорынның қаржылық ресурстарын басқару
2.2 Кәсiпорынның қаржылық жағдайын бағалау және болжау әдiстемесi
2.3 Бизнес-жоспардың қаржылық тарауын талдау 21
ҚОРЫТЫНДЫ 27
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ 29
КIРIСПЕ
Әрбiр кәсiпкер өз қызметiн бастамай тұрып болашақта қажет
Нарықтық экономика жағдайында бизнес-жоспарлау - бұл кәсiпкерлiктiң барлық
Нарықтық экономика жетекшiлерге өте үлкен талаптар қояды. Бұл
Кез-келген типтегi идеялар мен жобалардың жүзеге асырылу дәрежесiн
Әлемдiк тәжiрибе көрсеткендей, көптеген компаниялар сыртқы факторларлың әсерiн
Әдетте бизнес-жоспар жобаның жүзеге асыру мүмкiндiгi әбден зерттелгеннен
Бизнес-жоспар оған қызығушылық танытқан тұлғаға iстiң дәл мәнiсi
Дағдарыстық экономика жағдайында кез-келген кәсiпкер қарыз құралдарын тарту
Ресурстар алға қойылған мақсатқа бағытталған және мейлiнше тиiмдi
Сонымен, бизнес-жоспарлаудың қазiргi нарық жағдайында компаниялар қызметiн табысты
Курстық жұмыстың алға қойған мақсаты - бизнес-жоспардың, әсiресе
Зерттеу объектiсi ретiнде “Жiгер” жауапкершiлiгi шектеулi серiктестiгiнiң сүт
Алға қойылған мақсатқа қол жеткiзу үшiн мынадай мiндеттер
Бизнес-жоспарлаудың компания бизнесiнiң табыстылығы үшiн маңызын айқындау;
Бизнес-жоспардың құрылымын зерттеу;
Қаржылық жоспарлаудың негiзгi әдiстерi мен тәсiлдерiн қарастыру;
Нақты кәсiпорын мысалында бизнес-жоспарды құру арқылы бизнес-жоспардың iс
1-ТАРАУ. БИЗНЕС-ЖОСПАР: КӘСІПКЕРЛІК ҚЫЗМЕТТІ ҰЙЫМДАСТЫРУ ЖӘНЕ ЖОСПАРЛАУ
1.1 Нарық жағдайында бизнес-жоспар құру қажеттілігі және оның
Бизнес-жоспар инвестицияны негіздейтін қорытынды құжаттардың бірі, ол жоспарланған
Бизнес-жоспар интеллектуалдық меншік объектісі, коммерциялық құпия пәні болып
Қазіргі нарықтық қатынастардың дамуы жағдайындағы экономикалық жағдай кәсіпорындарға
Бизнестің табысты дамуының шешуші элементі – сауатты басқару
Жоспарлау – болашақта, белгілі бір уақыт мерзімінде болатын
Бизнес-жоспар коммерциялық кәсіпорынның барлық негізгі аспектілерін қамтитын құжат,
Сонымен, бизнес-жоспар – бұл бизнестегі қол жеткізуді көздеген
Жақсы құрылған бизнес-жоспар - жоспарланған іс-әрекеттердің схемасы. Ол
Бизнес-жоспарды құру өнерін меңгеру бүгінде келесі себептерге байланысты
Экономикаға қазір кәсіпкерлердің жаңа ұрпағы келіп жатыр, олардың
Шаруашылық проблемалар үнемі өзгеріп тұрады және тәжірибелі жетекшілердің
Инвестиция алу және экономиканы көтеру үшін инвесторларға жоспарлардың
Бизнес-жоспардың мақсаты – кәсіпорын басқармасына келесі негізгі міндеттерді
болашақ өткізу нарығының сыйымдылығын және даму перспективасын айқындау;
осы нарыққа қажетті өнімді өндіруге қажетті шығындарды бағалау
өнімді өткізу алдында кездесуі мүмкін кедергілерді алдын ала
өндіріс көлемінің көтерілуі мен құлдырауын анықтауға мүмкіндік беретін
Бизнес-жоспар – қазіргі нарықтық экономикада кәсіпкерлік көлеміне, қызмет
Батыс елдермен салыстырғанда Қазақстандағы іскерлік жоспарлаудың бірқатар ерекшелігі
Бизнес-жоспардың қажеттілігін дәлелдейтін бірнеше аргумент:
1. Бизнес-жоспар құру арқылы бизнесменге басты назарды айналысқалы
2. Бизнес-жоспар жаңа кәсіпкерлік идеяны нақты бағалауға көмектеседі.
3. Бизнес-жоспар істі жүргізуге көмектесетін құрал болып табылады.
4. Бизнес-жоспар фирманың бизнес-идеяларын фирмадан тыс тұлғаларға жеткізеді,
Инвесторлар, банкирлер, потенциалдық серіктестер келесі деректерді білгісі келеді:
Сізге қанша ақша қажет?
Ол сізге қашан қажет болады?
Қаражат сізге не үшін қажет?
Оны сіз қайтара аласыз ба және қашан қайтарып
Сіздің жоспарыңыз осы сұрақтарға жауап бере алуы керек.
5. Бизнес-жоспар құру арқылы жүзеге асырылған істер жоспарсыз
1.2 Бизнес-жоспардың құрылымы
Бизнес-жоспардың құрылымы оның мазмұнының ұқсастығына қарамастан ол әр
Жобаның қысқаша сипаттамасы (мақсаттар мен бизнес стратегиясын анықтау
Жобаның алғышарттары және идеясы;
Нарықты талдау және маркетинг концепциясы (баға белгiлеу стратегиясы).
Жобаның орналасуы, құрылыс учаскесi және қоршаған орта;
Техникалық жобалау және технология. Жобаның базалық технологиясы;
Өндiрiстi ұйымдастыру және басқару. Өндiрiстiк процесс. Өндiрiс көлемi.
Қаржылық жоспар және инвестиция тиiмдiлiгiн бағалау. Қаржылық бағалау
Жобаның ел экологиясына және экономикасына тигiзетiн әсерiн анықтау.
Ендi осы тараулардың әрқайсысына қысқаша түсiнiктеме берiейiк.
Жобаның қысқаша сипаттамасы.
Бұл тарауда жобаны ұсынып отырған компания туралы, оның
Қажеттi ақша құралдарына деген қажеттiлiктi 2 бағанға бөлiп
Жобаның алғышарттары және идеясы.
Бұл тарауда ұсынылып отырған жобаны жүзеге асыру үшiн
Мақсат дегенiмiз-белгiлi бiр уақыт аралығында қол жеткiзудi көздеп
Компанияның бизнес-жоба алдында қойған мақсаттары оның қол жеткiзудi
өнiм өткiзу көлемiн белгiлi бiр нақты деңгейге жеткiзу;
өнiмнiң бiр бiрлiгiне шаққандағы шығындарды нақты бiр шамаға
өнiмнiң сапасын белгiлi бiр нақты деңгейге көтеру;
белгiлi бiр нақты мөлшерде таза пайда мөлшерiн алу;
компанияның нарықтағы үлесiн белгiлi бiр нақты процентке арттыру.
Осы тарауда сондай-ақ, өндiрiлетiн өнiм ассортиментi, жобаның жүзеге
Нарықты талдау және маркетинг концепциясы.
Бұл тарау потенциалдық инвесторларға компанияның нарықтағы жағдайды жақсы
Маркетинг жоспары фирма қызметiн iшкi ұймдастыру үшiн, сондай-ақ
Бизнес-жоспардың бұл тарауы болашақ серiктестермен өзара арақатынастар негiзiн
Бұл тарауда, сондай-ақ компанияның қолданатын баға белгiлеу стратегиясы,
Компания бұл тарауда потенциалдық инвесторларға өзiнiң нарықтағы алатын
Жобаның орналасуы, құрылыс учаскесi және қоршаған орта.
Бұл тарауда жобаны жүзеге асыру үшiн жердi таңдау
Техникалық жобалау және технология.
Бұл тарауда жоба шеңберiнде қарастырылған ұсынылып отырған товар
Таңдап алынған құралдардың техникалық сипаттамасы, оларды өндiрушiлер туралы,
Өндiрiстi ұйымдастыру және басқару.
Ұйымдастырушылық жоспар және менеджмент - бұл фирманың iскерлiк
Iскерлiк кесте - бизнес-жоспардың қажеттi бөлiгi. Мұнда өнiмдi
Басқару құрылымын қалыптастыруда мынаны есте ұстаған жөн: ұйымдастырушылық
Сондай-ақ, бұл тарауда өндiрiс процесiн ұйымдастыру ерекшелiктерi,
Қаржылық жоспар және инвестиция тиiмдiлiгiн бағалау. Қаржылық бағалау
Қаржылық жоспарлаудың негiзгi мiндетi ағымдық және ұзақ мерзiмдi
Қаржылық жоспарлаудың объектiлерi болып мыналар табылады: өнiмдi өткiзуден
Жылдық қаржылық жоспардың табыс бөлiгiнде жоспарланған пайда,
Кез-келген экономикалық есептеулер нәтижесi компанияны қоршаған ортадағы көптеген
8. Жобаның ел экологиясына және экономикасына тигiзетiн әсерiн
Сондай-ақ, жобаның қоршаған ортаға әкелетiн салдары көрсетiледi. Егер
1.3 Қазіргі таңдағы бизнес-жоспарлау концепциялары
Бизнес-жоспарлау процесін ұйымдастырудың “оптималдық конструкцияға негізделген” жаңа
Кәсіпорын табысын анықтайтын барлық факторлар классикалық түрде 2-ге
Жаңа шарттарға бейімделген бизнес-процесстер және бизнес-процедуралар (бизнес-жоспарлау, бюджеттеу,
Бизнес-жоспарлау бұл жерде шешуші роль атқарады, өйткені ол
Саланың реструктуризациясы мен ырықтануынан кейін әсер ете бастайтын
А) қосымша сырт факторлар:
Кәсіпорын шығаратын өнім нарығы (мысалы, энергия нарығы);
Компания ресурстарының жаңа нарықтары (мысалы, энергия жөндеу нарығы);
Капитал нарығы (инвестиция, несие);
Кәсіпорынның жекелеген бөлімшелерінің бөлініп шығуы, басқа бизнес-бірліктермен бірігу
Б) қосымша ішкі факторлар:
Кәсіпорын иелерінің, акционерлердің талаптарының қатаңдауы – жоғары тасбытылықты
Кәсіпорын менеджментіне белсенді маневр жасау үшін кеңістіктің кеңеюі
Бизнес-жоспарлау жүйелері мен теорияларының барлығы, ең алдымен, бәсекелік
Қазіргі кездегі бизнес-жоспарлау концепцияларының көпшілігі тұрғысынан қарағанда, бизнес-жоспар
Бұл көзқарасқа қарама-қайшы, технологиялық интеграцияланған компаниялар (энергетика, отын
Сондықтан технологиялық интеграцияланған компанияның нарықтық жағдайлардың өзгерістеріне бейімделуінің
Сәйкесінше, мұндай компаниялардағы бизнес-жоспарлау, бір жағынан, ескі дәстүрлі
оптималды маркетингтік саясатты және оны жүзеге асыру үшін
өндірістік бағдарламаны анықтау (нарықтағы жағдай мен ұзақ мерзімді
персоналды басқару (жұмыскер саны, жалақы, қайта оқыту, біліктілікті
шығындарды оптимизациялау, соның ішінде шығындарды басқару (өндірстік, инвстциялық
компания қаржысын оптимизациялау (бюджет, қарызды басқару, салық және
Сонымен қатар, бизнес-жоспардың ескі дәстүрлі функцияларына жаңаларын қосуға
бұрыннан қалыптасқан құрылымның және ондағы әр құрамдас бөліктің
құрылымды жетілдіру жоспары (соның ішінде капиталды басқару);
құрылымға төтенше “шабуыл” (жұту, акция бумасын сатып алу,
Сөйтіп, технологиялық интеграцияланған компаниядағы бизнес-жоспралауды 2 деңгейде қарастыруға
жекелеген құрамдас “бөліктер” деңгейінде – компанияның жекелеген бизнес-бірліктерінің
компания деңгейі – осы “бөліктермен” не істеу керек
Сонымен, бизнес-жоспарлауды жетілдіру келесі негізгі қадамдарды қамтиды:
А) жекелеген “бөліктер” үшін стандартты:
шағын (тек аса маңызды ақпарат),
талдауға болатын (сонымен бір мезгілде, қазіргі кезде орын
функционалдық (проблемалар мен шешімдерді басқару блоктарына негізделген),
өзара үйлесімді бизнес-жоспарларды құру.
Бұл жердегі “бизнес-контрукциялау” түсінігі “корпоративтік басқару” түсінігіне жақын,
Бизнес-жоспарлаудың мұндай жүйесі қызмет түрлеріне және трансферттік баға
Компаниялардың барлығы үшін бірдей пайдалануға келетін бизнес-жоспарың типтік
2-ТАРАУ. БИЗНЕС-ЖОСПАРДЫҢ ҚАРЖЫЛЫҚ АСПЕКТІСІН ТАЛДАУ
2.1 Қаржылық жоспарлау – кәсіпорынның қаржылық ресурстарын басқару
Қаржылық жоспарлаудың негiзгi мiндетi ағымдық және ұзақ мерзiмдi
Қаржылық жоспарлаудың объектiлерi болып мыналар табылады: өнiмдi өткiзуден
Жылдық қаржылық жоспардың табыс бөлiгiнде жоспарланған пайда,
Ағымдық қаржылық қызметтi бақылау компанияның жедел жоспарының көмегiмен
Компанияның төлем қабiлеттiлiгiнiң бiр жағы - касса арқылы
Сайып келгенде компанияның дамуы әрқашан оның қаржылық жағдайын
Қаржылық жоспарлау барлық жоспар түрлерiн бiрiктiредi: маркетинг, өндiрiс,
Баланс активтерi олардың белгiлi бiр мерзiмдегi орналасу
Баланс пассивтерi, немесе “капитал мен мiндеттемелер” компанияның активтерiн
Компанияның қаржыландыру көздерiнiң және пассив баптарын қалыптастырудың
Ағымдық шаруашылық қызметтi және оның нәтижелерiн тексерудi жүзеге
Қаржылық қызмет компанияның қызмет етуiнiң барлық аспектiлерiн қамтиды:
Тұрақты қаржылық жағдай компанияның бүкiл өндiрiстiк-шаруашылық қызмет процесiнде
Нарықтық қатынастар жағдайында компания өз проблемаларын өз бетiнше,
Талдау тәжiрибесiнде мыналар бағаланады: компанияның мүлкi, қаржылық жағдайы
Компанияның даму процеснiде өткiзу көлемiнiң, өнiм сапасының, нарық
Инвестициялық институттар, банктер, несие берушiлер капиталды неғұрлым пайдалы
Бұл құжаттардың мазмұны болашақта табыс алу тұрғысынан компания
Есептiк құжаттарды, олардың негiзгi көресткiштерiн талдау белгiлi бiр
2.2 Кәсiпорынның қаржылық жағдайын бағалау және болжау әдiстемесi
Қаржылық жағдайды бағалаудың негiзгi мiндетi-компанияның өз iшкi қажеттiлiктерiн
Төлем қабiлеттiлiгi-бұл компанияның кредиторлары тарапынан қойылған қаржылық талаптарды
Инфляция кезiнде компанияның қаржылық тұрақтылығы дегенiмiз- компанияның ақша
Компанияның қаржылық-шаруашылық қызметiнiң әрқилы көрсеткiштерi арасындағы өзара байланыстылық
Қаржылық есептi талдаудың маңызды тәсiлдерiнiң бiрi- есеп формаларын
Алайда бұл ақпарат, оның басқару шешiмдерiн қабылдау үшiн
Соңғы екi жыл үшiн абсолюттiк және салыстырмалы көрсеткiштердiң
Көрсеткiштердiң салыстырмалы ауытқуларының бiрнеше жылғы мөлшерiн баланстық жылға
Бiрнеше жыл үшiн жекелеген көрсеткiштердiң жалпы қорытынды көрсеткшiтке
Қаржылық есептi талдаудың кең тараған тәсiлдерiнiң бiрi- арнайы
Аталмыш әдiс өте қарапайым және жедел, сондықтан да
Компанияның қаржылық жағдайын бағалау үшiн бағдар ретiнде есептелген
Бұл коэффициенттен басқа компанияның төлем қабiлеттiлiгi абсолюттiк өтiмдiлiк
Қаржылық теорияда жалпы өтiмдiлiк коэффициентiнiң шамасы 1,5-2, абсолюттiк
Егер компания несие мен қарызды қолданатын болса, сәйкесінше
Қаржылық-шаруашылық қызмет нәтижелiлiгiн бағалау сапалық көрсеткiштермен бейнеленедi. Оларға,
Сандық көрсеткiштер-бұл өнiмдi өткiзуден түскен пайданың жоспарланған қарқынын,
Кәсiпорын қызметiнiң тиiмдiлiгiн көрсететiн негiзгi сандық көрсеткiш-
Компанияның қаржылық жағдайын болжауда кең қолданылатын негiзгi екi
Э.Альтманның көп факторлық моделi;
төлем қабiлеттiлiгi көрсеткiштерiн болжау.
Өткен ғасырдың 60-шы жылдары батыс экономисi Э.Альтман 33
Z=3.3K1 + 1K2 + 0.6K3 + 1.4K4 +1.2K5,
Мұндағы:
К1=Жиынтық пайда/Барлық активтер сомасы
К2=Өнiмдi өткiзуден түскен таза түсiм/Барлық актив сомасы
К3=Акциялардың нарықтық құны/қарыз құралдарының көлемi
К4=Бөлiнбеген пайда/Барлық активтер сомасы
К5=Меншiктi айналым құралдары/Барлық актив сомасы
Егер нәтижесi 1,8-ден төмен болса, фирманың банкротқа ұшырау
Бұл модельдi қолдану кезiнде бiр жылға банкроттық
Компанияның банкротқа ұшырау ықтималдығын болжаудың бес факторлық моделi
Қазiргi кезде Э.Альтманның моделiнiң компьютерлiк версиясы жасалып, көптеген
Компанияның қаржылық тұрақтылығын болжаудың екiншi әдiсi төлем қабiлетi
Бұл жүйе келесi коэффициенттердi қамтиды: ағымдық өтiмдiлiк, меншiктi
Ағымдық өтiмдiлiк коэффициентi коммерциялық ұйымның шаруашылық қызметiн жүргiзу
Кл=Ағымдық айналым құралдары/Қысқа мерзiмдiк мiндеттемелер
Меншiктi құралдардың жеткiлiктiлiгi коэффициентi компанияның қаржылық тұрақтылығын қамтамасыз
Кос=Меншiктi айналым құралдары/Ағымдық айналым құралдары
Төлем қабiлеттiлiгiн қалпына келтiру коэффициентi ағымдық өтiмдiлiк коэффициентiнiң
К3=К1ф + Пв(у)/ Т*(К1ф-К1н) / К1норм
Мұндағы:
К1ф- ағымдық өтiмдiлiк коэффициентiнiң есептiк мерзiм соңындағы нақты
Пв(у)- команияның төлем қабiлеттiлiгiн қалпына келтiру үшiн бекiтiлген
Т- есептiк мерзiмнiң басындағы ағымдық өтiмдiлiк коэффициентiнiң шамасы;
К1норм- ағымдық өтiмдiлiк коэффициентiнiң нормативтiк шамасы (К1норм=2)
Егер қарастырылған коэффициенттердiң шамасы олардың нормативтiк мөлшерiнен төмен
Келтiрiлген көрсеткiштер компанияның ағымдық және болжамдық баланстарының негiзiнде
2.3 Бизнес-жоспардың қаржылық тарауын талдау
Қаржылық жоспарлау iшкi фирмалық жоспарлаудың құрамдас бөлiгi болып
фирма коммерциялық банктерден несие алу үшiн тапсырыс беру
ақшалай формада қосымша капитал тарту үшiн құнды
шетелдiк инвестицияларды тарту кезiнде.
Сайып келгенде бизнес-жоспардың қаржылық тарауы инвестициялық процестiң кез-келген
Бизнес-жоспардың қаржылық тарауы “қаржылық жоспар” деп аталады және
Қаржылық жоспарды құрудың бiрнеше нұсқалары бар. Олардың бiреуi
өткiзу көлемiн жобалау;
ақшалай табыстар мен шығыстар балансы;
табыстар мен шығындар кестесi;
кәсiпорынның болжанған активтер мен пассивтер балансы;
залалсыздық нүктесiн есептеу.
Ендi осы құжаттардың әрқайсысына сипаттама берiп кетейiк.
Өнiм өткiзу көлемiн болжау қаржылық тараудың негiзiн құрайды
Әдетте өткiзу көлемiн алдағы 3 жылға жасалады. Бiрiнiш
Қаржылық жоспардың ең негiзгi құжаттарының бiрi-ақша кiрiстерi мен
Жүзеге асырылатын жоспардың өтiмдiлiгi оның пайдалылығына әсер ете
Кесте 2.1. Ақша ағымдарының балансы
Көрсеткiштер 1-шi ай 2-шi ай Және т.с.с
Бол-жам нақты Бол-жам нақты Бол-жам нақты
Ақша құралдарының кезең басындағы қалдығы
Кезең iшiнде келiп түскен ақша құралдары:
А) өткiзуден түскен түсiм
Б) өткiзуден тыс табыстар мен түсiмдер
С) қосымша тартылған капитал және қаржылық көмек
Д) несиелердiң қайтып келуi
Ақшалай төлемдер:
А) товарлар мен қызметтердi сатып алу
Б) еңбекақы төлеу
С) салықтар мен төлемдердi төлеу
Д) өткiзуден тыс шығындар мен салымдар
Е) жалгерлiк төлем
Д) сақтандыру төлемдерi
Ж) жарнама шығындары
З) несие бойынша % төлеу, негiзгi қарыз сомасын
К) кәсiпорын иелерiнiң айналымнан ақша құралдарын алуы
Ақша құралдарының кезең соңындағы қалдығы
Болашақ ақша ағымдарының балансы жоғарыдағы кесте түрiнде құрылады,
Талдау мақсататтарында кесте дебиторлық қарыз, атап айтқанда қайтуы
Ақша ағымдарының балансының деректерiн кәсiпорынның меншiктi айналым
Құрылымы қарапайым кiшiгiрiм келесi құжат- табыстар мен
Кесте 2.2. Табыстар мен шығындар кестесi
Көрсеткiштер Бiрiншi жыл
1-тоқсан 2-тоқсан 3-тоқсан 4-тоқсан
Өнiмдi өткiзуден түскен табыс
Өнiмнiң өзiндiк құны
Басқа да өткiзулерден түскен табыстар
Кезең шығындары
Салық салынатын табыс
Корпоративтiк табыс салығы
Таза табыс
Кәсiпорынның активтерi мен пассивтерiнiң болжамдық балансын жобаны жүзеге
Активтер мен пассивтер балансын құру кезiнде шетел экономистерiнiң
Қаржылық жоспардың қорытынды тарауында жобаның заласыздық нүктесi анықталады.
Тұрақты және өзгермелi шығындардың арасындағы айырмашылық өндiрiс көлемiнiң
Кәсiпорын неғұрлым көп өнiм өндiрсе өнiмнiң бiр бiрлiгiне
Егер кәсiпорын iрi коммерциялық жобаларды жүзеге асырудан бас
Бiрнеше жылға арналған перспективтi жоспар- бұл кәсiпорынның болашақтағы
Жылдық жоспарда коэффициенттiк немесе талдау әдiстерiнiң көмегiмен
Жедел-календарлық жоспар көрсеткiштердi айлар бойынша бөлiп көрсетедi, тiптi
Қаржылық жоспарлау процесiнде келесi негiзгi мiндеттер шешiледi:
мүмкiндiктер, резервтер айқындалады және қаржы-несие механизмiн қолдана отырып
айналым құралдары мен оларды қаржыландыру көздерiнiң, пайданы қалыптастыру
ақша ресурстарының жоспарлық құрылуы мен пайдаланылуы қамтамасыз етiледi;
төлемдер мен ақша құралдарын қайта бөлу бойынша мемлекеттiк
ақша ағымдарын оптимизациялау жолымен кәсiпорынның қаржылық тұрақтылығы қамтамасыз
көрсеткiштердiң арасындағы өзара байланысты қамтамасыз ету үшiн қажеттi
жоспарда көрсетiлген көрсеткiштердiң атқарылу барысына қаржылық бақылау жасалады.
ҚОРЫТЫНДЫ
Сонымен, бизнес-жоспар - маңызды жоспарлау құжаты, сондықтан сапалы
Жобаны жүзеге асыру барысында алғашқыда қабылданған шарттардың өзгеруiне
Әлемдiк тәжiрибе көрсеткендей, көптеген компаниялар сыртқы факторларлың әсерiн
Әдетте бизнес-жоспар жобаның жүзеге асыру мүмкiндiгi әбден зерттелгеннен
Бизнес-жоспар оған қызығушылық танытқан тұлғаға iстiң дәл мәнiсi
Бизнес-жоспарлау жүйелері мен теорияларының барлығы, ең алдымен, бәсекелік
Нарықтық қатынастардың дамуы жағдайында бизнес-жоспардың ескі дәстүрлі функцияларына
бұрыннан қалыптасқан құрылымның және ондағы әр құрамдас бөліктің
құрылымды жетілдіру жоспары (соның ішінде капиталды басқару);
құрылымға төтенше “шабуыл” (жұту, акция бумасын сатып алу,
Қазіргі кезде отандық кәсіпорындар бизнес-жоспарды тек инвестиция тарту
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1. Жүнісов Б. «Нарықтық экономика негіздері» Алматы-1994
2. Әубәкіров Я.Ә. «Экономикалық теория негіздері» Алматы-1994
3. «Аль-Пари» журналы 2002-1 (686.)
4. Шиденов Ө.Қ. «Жалпы экономикалық теория» Алматы-Ақтөбе-2002
5. Түркебаев «Основы рыночной экономики» Қазақстан даму институты
6. Оразәлі Сәбден «XX ғасырға қандай экономикамен кіреміз»
7. Мамедов «Современная экономика» Ростов на Дону -1996
8. Уоттс Майкл «Нарықтық экономика әліппесі» Алматы «Қазақстан»-95
9. Мәуленова С.С. Бекмолдин С.Қ. Құдайбергенов «Экономикалық теория»,
10. Крымова В. Экономикалық теория. Алматы, Аркаим, 2003ж.
1



Ұқсас жұмыстар

Бизнес - жоспардың қаржылық тарауын талдау
Қаржылық жоспарлау - кәсіпорынның қаржылық ресурстарын басқару құралы ретінде
Нарық жағдайындағы екінші деңгейлі банктердің несиелік-инвестициялық қызметтері
Бизнес жоспар жасау
Қаржылық жоспарлау туралы ақпарат
ТУРИСТІК КӘСІПОРЫНДАРДАҒЫ БИЗНЕС-ЖОСПАРДЫ ТАЛДАУ
Қонақ үй маркетингі және қонақтарға қызмет көрсетуді ұйымдастыру
Қазақ баспа ісінің өткені мен бүгіні
Маркетинг жоспары
Кәсіпорынның бизнес - жоспарын құрудың теориялық негіздері