Салық органдары
Мазмұны
1 Тарау. Қазақстан Республикасындағы салық құқығы бұзудың негізгі
мәселелері.
1.1 Салық түсінігі мен оның белгілері.
1.2 Салық құқығын бұзушылықтық пайда болу себептері.
2 Тарау. Салық құқығын бұзғаны үшін жауапкершілік шаралары.
2.1 Салық құқық бұзғаны үшін әкімшілік жауапкершілік шаралары.
2.2 Салық құқын бұзудағы қылмыстық жауапкершілік шаралары.
3 Тарау. Салық органдары.
3.1 Салық құқын бұзудағы жауапкершілік.
Қорытынды.
Кіріспе
Салық құқын бұзу – салық құқы қатынсы субъектілерінің, осы
Салық құқын бұзудың мұндай анықтамасын осы тақырыпшаға көптеген жұмыстардан
Салық құқық қатынасының субъектісі дегеніміз не? Осы құқықтық
келу орнын байланысты (кіріс қайнар көзі бойынша);
заңды статусы бойынша (заңды және физикалық тұлға);
міндеттері мен құқы бойынша оыс жұмыстың тақырыбын аша отырып
жай тұлғалардың резиденттер мен нерезиденттердің позициясында қарастырылады немесе
Осы жұмыстардың авторлары оны екі негіз бойынша жіктей отырып
салық төлеушілер;
салық органдары;
салық органдары.
Менің зерттеуімнің негізгі объектісі салық қатынасының қайсібір субъектісі жасап
1 Тарау. Қазақстан Республикасындағы салық құқығы бұзудың негізгі
мәселелері.
1.1 Салық түсінігі мен оның белгілері
Кез-келген мемлекет, өзінің жеке қаржы базасы болғанда, басқалай
Мемлекет өзіне ақшалай қаражаттарды әр түрлі тәсілдемен табады: бір
Мәжбүрлі салымдар жалпымен ақшаны алу.
Салықтар, әскери салым мен банк салығы сияқты, мемлекеттің өзіне
Мемлекетті қаржыландырудың негізгі қайнар – көзі ретіндегі салықтың мәні
Мемлекеттің кейпі, экономиканың кейпі сияқты салықтың
Бірақ, салықты төлеудің көп ғасырлы тарихына, олар жөніндегі көптеген
Салықтың мажмұнын анықтау үшін, оның мазмұнын анықтау үшін, оның
Сонымен қатар, біздің көзқарасымыз бойынша, салық бір уақытта материалдық
Мемлекет пайдасына жүзеге асырылатын салықтың белгілерін, бір
Қазақстан Республикасының Конституциясы тек салық төлеу ғана емес, сонымен
Бірақ, ең алдымен «міндетті төлемдер» түсінігінің мағынасын анықтаймыз, өйткені
«Төлем сөзінің өзі дәл мәнінде қолданыла алмайды және
(нақты түрде тәжірибеде қолданылады) өйткені әр-түрлі натуралды түрдегі төлемдер
Конституцияда «төлем» байламында қолданылатын «міндетті» ұғымына келсек, онда ол
«Міндетті» термині қызмет етудің императивті категориясын сипаттайды.
Салықтың материалдық белгісі ретінде, оның салық төлеушінің мемлекетке төлеуге
Салықтың заңды белгілеріне төмендегілер жатады: 1) мемлекет арқылы салықты
Біздің көзқарасымыз бойынша, салықтың экономикалық белгілеріне келесілерді жатқызуға болады:
1) Салық мемлекетке төлем төлеу түрінде болады;
2) қайтарымсыздығы;
3) эквивалентсіздігі;
4) салық қатынасының тұрақты сипаты;
5) салық салу объектісінің болуы;
6) салық субъектісінің анықтығы;
7) салық мөлшерінің анықтығы;
8) салық төлеу мерзімінің тіркелуі;
9) салық мемлекетінің кірісі болып табылады;
10) салық төлеуде меншік нысанын өзгерту.
Салықтың осы көрсетілген белгілерін қарастырайық.
Салықтың осы көрсетімін белгілерін қарастырайық.
Салық – бұл мемлекеттің қаулысы. Тек қана ол азаматтарыды
«Салық – деп жазады П.М.Гадме, - мемлекеттің тәуелсіздігінің бір
Төлемді бекітудің субъектісінің белгісі ретінде салық мемлекеттік емес органдар
Салық бұл мемлекеттің бір жақты көңіл бөлуінің өнімі. Салық
Осындай тәртіп Қазақстанда да орнатылған. 1995 ж 2 қарашадағы,
Сөзсіз құрылыс күші бойынша, парламент халықтың даусы қатты естілетін
Салықтың келісім сипаты түрінде осы елдің Заңнамасына сәйкес «салық
Бұл жерде де салықты бекіту мемлекеттің бір жақты көңіл
Салықты бір жақты тәртіпте белгілеу оларды мемлекеттік займдардан, сонымен
Салық әрдайым құқықтық нысанда болады. Жоғарыда біз М.Т.Оспановтың «Салықтар
Салықтың құқықтық мысалы негізіде мемлекеттік емес органдардың, азаматтардың жиналысының
Салық – бұл заңды белгіленген төлем. ҚР –ң Конституциясы
Салықты белгілеудің заңдылығына қойылатын талапқа біз төменде тоқталамыз. Бұл
Салық мәжбүрлік сипатында болады. Салықтың мәжбүрлеу кезеңі екі кезеңде
Салықты алудың мәжбүрлі сипаты оны мемлекетке әр түрлі қайырылымдық
Салық міндетті төлем болып табылады.
Салықтың міндетті белгісі, жоғарда айтылғандай лауазымдылық категориясын көрсетеді –
Салықты белгілеумен және оның конструкциясымен қарастырылған жағдайларда (мысалы, салық
Салықтың міндеттілігі оны әлдекімнің төлемеуімен ғана емес, сонымен қатар
Біз салықтың міндеттілігі белгісінің оның мәжбүрлілік белгісімен тығыз байланысты
Салықты төлеу салық төлеушінің заңды міндеті болып табылады.
Е. Дороховтың салық – бұл салық төлеушіде мемлекеттік шығынға
Салықты белгілей отырып, мемлекет салық төлеуші белгісіне түскен тұлғаны
Келесі жағдай өзіне көңіл аударады. Конституцияның 35 бабы салықты
Конституция саяси деклорация, тіптен әдеби өнімі болмай, нормативті құқықтық
Біздің ойымыз бойынша «парыз» бұл жағдайда « «азаматтық
Адам құқының Жалпы Деклорациясының 29 бабына сәйкес
Конституцияда қолданылған «парыз» ұғымы осы сөздің «қарызға алынған» деп
Конституцияда айтылғанжай азаматтың парызы (оның азаматтық міндеті сияқты) салықьы
«Міндет» категориясы қаржылық-құқықтық сипатта болады және салық төлеушіге
Салықты төлеудің конституциялық міндеті тек ақшаның белгілі сомасын салуды
Салық тұрақты қаржылық міндетті туғызады. Салық бұл мемлекеттің қаржылық
Кредитор, (мемлекет өкілетті органы арқылы) және борышкер (салық төлеуші)
Салықта ақшаны заңды алу орын алады. Бір жағынан салықты
Салық салық төлеушінің қайсібір құқықты бұзып жазалау немесе оның
Салықты талап ету мемлекеттің өзге меншікті өз падасына мәжбүрлеп
Көрсетілген бапта: «ешкімде өз мүлкінен айырылмайды, тек сот шешімен.
Мәселенің мәні төмендегіше: салыққа Конституцияның 26 бабындағы қорғау
Сыртқы белгілеріне қарай салықтар осы баппен қамтылатын сияқты. Шын
Бірақ 35 баптың контекстісінде азаматтарға салық төлеуге міндеттейтінін, ал
Осыдан салықты төлеу жүйелі сипатта болады, ал айыру Конституцияның
Осылайша бұл баптың әрекеті мүлікті айыруға салықты талап
Салықты төлеу мемлекеттік жауапкершілік шараларымен қамтамасыз етілген.
Егер де ақшаны талап ету салықты төлеу процесінде мәжбүрлі
Түзетілмейтін салық төлеуші жазасы туралы айта отырып, осындай жауапкершіліктің
Салық міндеттемесін орындамау ретіндегі осы конструкцияны қарастырғанда, жауапкершіліктің негізі
Нәтижесінде, біздің көзқарасымыз бойынша, төмендегіде сипатталады: жауапкершілік субъектісі ретінде
Енді салықтың экономикалық белгілерін қарастырайық.
Салық – бұл материалдық төлем, яғни салықты төлеу әрдайым
Көбінесе әдебиеттер салық ақшалай төлем ретінде сипатталады. Бұл салық
Бірақ сонымен қатар натуралды салықтар да белгілі.
Кіріс салығы субъектіні, өндірген, өсірген, тапқандарының бір бөлігін мемлекетпен
Қазақстан Республикасының салық заңнамасы салық төлеудің натуралды нысанын қарастырады.
Шын мәнінде сөз «өнімді бөлу туралы келісім шарт» (халықаралық
Сонымен қатар пайдалы қазбалар қойнауында бола тұрып мемлекеттің меншігінде
Осыған орай, жер қойнауын пайдалаушы өндірген өнімнің бір бөлігін
Осылайша, салық туралы жарлық натуралды салыққа жатқызады, ал ол
Сонымен қатар натуралды салықтар тарихи категория ретінде нақты өмір
Жалпы олардың өмір сүруі ақша жүйесінің әлсіздігімен байланысты сомдықтар
Натуралды салық кезінде салық төлемінің заты ретінде тустас белгілермен
Салық - бұл ақшаны қайтарымсыз алу. Салықты төлеу
Осымен салық, ақша ең алдымен төлеушіден мемлекетке, содан соң
Әлеуметтік қаржылар жүйесіне тән «әлеуметтік қайтарым» деп аталатын көптеген
Мемлекеттік ақшалай ресурстарының жалпы қорына түсе отырып олар қардыландыру
Кіріс салығы эквивалентсіз төлем болып табылады. Экономикалық тілмен айтқанда,
ҚР-ң Конституциясының 35 бабы салық пен бірге міндетті төлемнің
Салықтар мен алымдардың негізгі ерекшеліктері төмендегіше:
Біріншіден, алым бір реттік төлем болып табылады, ал салыққа
Екіншіден қайтарымсыздық (заңды критерийі) және эквивалентсіздің (экономикалық кретерий) салықтың
Үшіншіден, тұлғаның мемлекеттен салықты төлеу жөнінде қатынасқа түсуі мәжбүрлі
«алымдар» ұғымының берілген анықтамасы оны «банк салығынан» айыруды қиындатады,
Аударулардың ішінен қазіргі кезде, типті салық болып есептелетін, Жол
Жарна термині міндетті әлеуметтік сақтандыру қорларына жасалатын төлемдермен байланысты.
Әдебиеттер осы төлем түрінің табиғаты туралы тартыс туып отыр.
С.Г.Пепеляев Зейнеткерлер қорына жарнаның компенсациялық сипаты туралы жалпы экономикалық
Осы таласқа үңілмей-ақ бұл төлемдердің табиғаты елдегі әлеуметтік сақтандыру
Ол оларды мақсатты салық ретінде қарастыруға мүмкіндік беретін, КСРО-ң
Әлеуметті сақтандыру қарсылық (яғни салықтық емес) құқық емес, еңбектік)
«Ақы» түсінігіне келсек (мемлекеттің қаржы қызметіне қатысты), онда
Салықтың ақыдан негізгі ерекшелігі төменде: салық қайтарымсыз және эквивалентсіз
ҚР-ң Азаматтық кодексінің 111-112 баптарына сәйкес әкімшілік-аймақтық бірліктер азаматтық
Қазақстан Республикасының атынан (әкімшілік аймақтық бірліктер) өз қызметімен мүліктік
ҚР-ң қатысуымен азаматтық-құқықтық таластар сот арқылы шешіледі.
1.2 Салық құқын бұзушылықтың пайда болу себептері.
Менің көзқарасым бойынша Қазақстанда салық құқын бұзушылықтың пайда
құқықтық
экономикалық
моральды
Қазақстанның салық заңнамасы өте көлемді, олардың нормалары көптеген заңды
Экономикалық себептері өте жоғарғы салық ставкалары мен кейбір салық
Оның себебі, менің көзқарасым бойынша заң шығарушы осындай
Моральды себептерге менің көзқарасым бойынша, төменгі құқықтық мәдениет, бар
Қолда бар салық жүйесіне бұрыс қатынас алғашқы себептерге шартталған,
Пайдакүнемдік, салықты төлеуден қашу, салық құқын бұзудың себептерінде соңғы
Басшылар салық салудан жасырып қалған қаражаттарын өз кәсіпорнын дамытуға
Жоғарыдағылардан салық құқын бұзудың пайда болуына тек қана субъективті
Салықтық құқықты бұзушылардың ең көп кездесетін топтары –
экономикалық;
моральды;
техникалық;
Саяси себептер мемлекеттің салықты тек қазна кірісін қамтамасыз ету
Экономикалық себептер салық төлеушіге көп әсер етеді. Егер
Салықты төлеуден жалтарудың моральды себептері кей кезде салық заңының
Салықты төлеуден жалтарудың техникалық себептері бақылаудың жетілдірілмеген тәсілдері мен
2 Тарау. Салық құқын бұзғаны үшін жауапкершілік шаралары.
2.1 Салық құқық бұзғаны үшін әкімшілік жауапкершілік шаралары.
Жоғарыдағы параграфтарда көрсетілгеніндей салық заңын бұзуда салық қатынасының субъектілеріне
Салық төлеушілер үшін заңнамалары салық құқығының басқа қатысушыларымен салыстырғанда
Салық төлеушіге тән құқық бұзушылықтың жалпы құрамын қарастырайық, яғни,
Салықты төлемеу немесе дер кезінде төлемеу1, яғни салықты заңмен
Осы құқық бұзушылықтың объектісі ретінде салықты төлеудегі заңмен белгіленген
Объективті жағы ретінде салық төлеушінің әрекетсіздік және әрекеттілік нысаны
Салықты төлемеген жағдайдағы субъективті жағы қасақаналық нысанда болады, ал
Салық бойынша жеңілдіктерді заңсыз пайдалану - салық көлемін
Осы құқық бұзушылықтың объектісі ретінде жеңілдіктерді беру мен пайдаланудың
Құқықты бұзудың объективті жағы салық органдарына осындай құжаттарды тапсырған
Осы құқық бұзушылықтың субъективті жағы белгілі ой нысанында болады.
Құқық бұзушылықтың осы тобының объектісі ретінде бухгалтерлік және салық
Бухгалтерлік есеп құқын бұзу
Салық төлеуші жүзеге асыратын шаруашылық операцияларының, егер ол
Бухгалтерлік есепті жүргізу тәртібін бұзу, яғни мүліктерді инвентаризациялау мен
Бухгалтерлік және салық есептерін жасау тәртібін бұзу, бұл жерде
Бухгалтерлік және салық есептерін ұсыну тәртібін бұзу, -
Бухгалтерлік және салық есебін ұсынудан жалтару , яғни белгіленген
Бұдан әрі қарастырылатын құқық бұзушылқтың құрамы бір түрлі объектіде
Салық төлеушінің заңсыз шот ашуы, яғни салық төлеушінің банк
Заңсыз есептер яғни нақты ақшалай қаражаттарымен есеп айырысу заңда
Касса тәртібін бұзу, бұл жерде заңмен белгіленген тәртіпті бұза
Салық органдарына, салықты есептеуге керекті мәліметтідер кезінде берілмеуі -
Салық органдарына, салықты есептеуге керекті мәліметтерді беруден жалтару, яғни
Төменде қарастырылатын құқық бұзушылқ та бірдей объектіге ие
Салық органда дер кезінде тіркемеу, яғни органына салық төлеуші
Салық органында тіркеуден жалтару, яғни қасақана, салықты төлеуден жалтару
Бақылау әрекеттерін жүзеге асыруға кедергі келтіру, бұл жерде лауазымды
Заңды талапқа немесе салық органының лауазымды тұлғасының нұсқауына бағынбау,
Салық органдарының лауазымды тұлғасын балағаттау, яғни салық органының лауазымды
Салық органының лауазымды тұлғасының қатынасында күш жұмсау немесе
§ 2.2. Салық құқық бұзудағы қылмыстық жауапкершілік шаралары.
Салық қатынасы сферасындағы қылмыстық құқық бұзушылық салық қылмысы деп
«Салықтар және бюджетке басқалай міндетті төлемдер туралы» жарлыққа сәйкес
Азаматтың салық төлеуден кіріс декларациясын өткізу міндетті болған жағдайда
Құқықтың бұл нысаны жай тұлғаның салық төлеуден кіріс туралы
Кірістер декларациясына енгізілген, бұрмаланған мәліметтер онда қайсібір кірісітің қайнар
Қылмыстың субъектісі 16 жасқа толған тәуелсіз кірісі бар және
Қылмысытың субъективті жай жағы тікелей қасақаналықпен сипатталады. Тұлға көрсетілген
Салық төлеуші онда салық салу объектісінің бар болғаны жағдайында
Құқықытың төменде келтірілген нормасының субъектісі кәсіпорында бухгалтерлік есепті ұйымдастыруға
Ұйымдардың салықты төлеуден бухгалтерлік құжаттарда кіріс пен шығын туралы
Құқықтың басқа нормасы ұйымдардың салықшы төлеуден бухгалтерлік құжаттарда кріс
Төменде мен ҚР-ң ҚК-ң 221 және 222 баптарын
«221 бап. Азаматтың салық төлеуден жалтаруы».
Азаматтың салық төлеуден декларация тапсыру міндетті түрде болғанда кіріс
Бұрын да салқты төлеуден жалтарғаны үшін сотталған тұлға жасаған
Ірі көлемде салықты төлемеу деп, егер төленбеген сома көлемі
ҚР–ң Конституциясына сәйкес заңмен бекітілген салықтар мен алымдарды төлеуге
Жай тұлғалардың саық төлеу тәртібі заң күші бар «Бюджетке
Қылмыстың объектісі - мемелекеттің қарсылық мүддесі.
Қылмыстың объективті жағы төмендегіше сипатталады:
декларацияны өткізу міндетті түрде болған кезде кіріс туралы декларацияны
декларацияға кіріс пен шығыс туралы мәліметтерді бұрмалау жолымен салықты
Бұл әрекеттер үлкен мөлшерде жасалған жағдайда қылмыстық жауапкершілік пайда
Салықты төлемеу, осы баптағы ескертуге сәйкес, егер төленбеген салық
Қылмыс тек қасақана жасалады. Айыпкер ірі мөлшерде салықты төледен
Қылмыс субъектісі тұлға. Салық төлеуден азаматтардың жалтаруының түрі осы
«222 бап. Ұйымдардың салық төлеуден жалтару».
Салық төлеуден және ұйымдардан міндетті төлемдерді төлеуден декларация өткіз
Бірнеше рет қайталанған осы әрекет – белгілі қызметті атқару
Егер де төленбеген салық сомасы 2000 айлық есепті көрсеткіштен
Қылмыстың объектісі – мемлекеттің қаржылық мүдделері. Қылмыстың объективті жақтары
декларация тапсыру міндетті болған жағдайда жылдық жиынтық кіріс туралы
декларация мен бухгалтерлік құжаттарға кіріс немесе шығыс туралы бұрмаланған
салық салудың немесе басқалай міндетті төлемдерді жасыру жолымен салық
Бухгалтерлік құжаттарға салық салу базасын есептеуге керекті кіріс пен
Алдын ала бұрмаланған деп арнайы өзгертілген және салықты есептеуде
Алдын ала бұрмаланған мәліметтер мәліметтер бухгалтерлік есепке, егер соңғысы
Салық салудың басқалай объектілері кәсіпорын мүлкі, қосымша құн, пайдаланатын
Салық салудың көрсетілген және басақалай объектілерін жасыру бхгалтерлік құжаттар
ҚК–ң 222 бабының 1 тармағы бойынша қылмыстық жауапкершілік
ҚК–ң 222 бабына ескертуге байланысты егер төленбеген салық
Субъективті жағы бойынша қылмыс тікелей қасақаналықпен жасалады.
Осы қылмыстың субъектісі лауазымды тұлғалар, сонымен қатар коммерциялық немесе
Төменгі кестеде салық құқын бұзушылық ұйымдасқан қылмыспен байланысты. Мен
3 Тарау. Салық органдары.
§ 3.1. Салық құқын бұзудағы жауапкершілік.
Біз «салық құрылымы» ұғымы арқылы мемелкеттің мамандандырылған салық жүйесін
Осы жүйеге қатысты әр түрлі атаулар қолданылады. Салық туралы
Заң әдебиетінде «басқару» термині үш мағынаада қолданылады. Бірінші мағынасы–бұл
В.И.Гуреев салық органдарын салық бақылауы мен қаржы полициясына бөледі.
Сонда біз өз таңдауымызды «салық құрылымы» түсінігіне тоқтаттық. Біріншіден
Өзінің өмір сүруінің салыстырмалы қысқа мерзімде Қазақстанның салық қызметі
Қазіргі кезде мемлекеттің салық қызметі біріншіден, ҚР–ң қаржы Министірлігінің
Салық комитеті органдарына салық заңнамасы мн басқалай заңды актілер
Қаржы полициясы қылмыс пен құқықтық бұзушылықты анықтау, мен болдырмау,
ҚР–ң қаржы Министрі. Салық қызметінің опреативті–іздестіру
Қыржы Министрлігінің Салық комитеті мен қаржы полиіциясы Агенттілігі жағдайы
Барлық деңгейдегі салық қызметі органдары заңды тұлға болып есептеледі,
Салық қызметі органдары республикалық бюджеттен қаржыландарылады.
Осылайша ұйымдастыру–құқық нысандағы заңды тұлға ретінде салық қызметі органдары
Салық қызметінің аймақтық органдары вертикаль бойынша тікелей салық қызметінің
Салық қызметінің салық туралы жарлығының 169 бабына сәйкес қызметіне
Республикалық және жергілікті бюджетке сәйкес жылға бекітілген мөлшерде және
Осыған орай, салық қызметіне мемлекеттік кірісті жинау жүктелген және
Келтірілген құрылымда жіберілген заңды кемшілік: қаржылық міндеттемеле –
Салық заңнамасының тиімділігін зерттеу;
Басқа мемлекеттермен салық сұрақтары туралы заңдарды, келісімдерді дайындау жобаларына
Салық төлеушіге құқықытары мен міндеттерін түсіндіру, салық төлеушіні салық
Салықты төлемеумен байланысты немесе кірісті жасыру мен төмендету, заңды
Салық қызметінің осы тапсырмасын қарастыра отырып қылмыстың құқық бұзушылықтың
Салық қызметі органдары орталық және жергілікті атқару, қорғау, қаржы
Салық туралы Жарлық мемелкет органдарын салық қызметі органдарына ҚР–ң
Салық комитеті жүйесі облыстар бойынша, Аламаты және Астана қалалары,
Салық комитетін Қаржы Министрлігінің ұсынысымен ҚР–ң Үкіметі белгіленген төраға
Облыс, Алматы және Астана қалалары салық комитеттерінің Төрағалары мен
Салық комитетінің Орталық аппараттарының қызметкерлерін Төраға тағайындайды.
Аудандық және қалық салық комиттетерінің қызметкерлерін облыстық
Осылайша, Салық комитетінің жүйесі қатаң тік бағынушылықпен сипатталады.
1997 жылдың 8 маусымында ҚР-ң Қаулысымен бекітілген салық комтитеті
Салық комитетінің құрылымы мен штатты саны, сонымен қатар оынң
Салық комитеті және оның аймақтық органдары республикалық бюджетте
ҚР–ң қаржы Министрлігінің Салық комитеті және оның аймақтық
Салық комиттетінің өз қызметі шеңберіндегі негізгі тапсырмасы мемлекттік
басқа мемлекеттермен салық салу туралы сұрақтар бойынша заң, келісім
салық заңнамасының орындалуын қамтамасыз ету, оынң тиімділігін зерттеу;
Салық төлеушілерге олардың құқықытары мен міндеттемелерін түсіндіру, салық төлеушілерді
Артылған тапсырмаларға сәйкес комитет келесі негізгі қызметтерді атқарады:
салық салу сұрақтарын реттейтін салық заңнамасы мен басқалай нормативті
салық пен басқалай міндетті төлемдердің дұрыс есептелуін, бюджетке олардың
салық заңнамасын бұзу туралы түскен арыздар мен басқалай мәліметтерді
салық төлеушілер арасында салық заңнамасын қолдану туралы түсіндіру жұмыстарын
салық заңнамасын дұзудың бағасы мен талдауын жүргізеді және салық
салықтың түсуі туралы есепті алады, қамтиды және талдайды, соынмен
бюджетке салық және басқалай міндетті төлемдерді жинау туралы, сонымен
тексерулер нәтижесі бойынша анықталған кемшіліктерді жою шараларын қолданады;
салық комитетінің құрыылымдық бөлімшелері мен аймақтық салық органдарының ьасшыларының
аймақтық салық органдарына әдісте мелік және тәжірибелік көмек
салық органдарының жұмысының тәжірибесін зерттейді және ендіреді;
кадрлардың мамандануын жоғарылату шараларын жүргізеді;
қолдағы келісімдерге байланысты шетелдік мемлекеттермен халықаралық салық ұйымдарының салық
өзінің компетенциясы шеңберінде салық салу сұрақтары бойынша мемлекет және
белгіленген тәртіпте әдістемелік және нұсқаулық материалды жасайды және бекітеді,
салық органдарының мәліметтік жүйесі мен автоматтандыру мен компьютерлеудің басқалай
Өзіне аршылған тапсырмалар мен қызметтерді жүзеге асыру үшін Саылық
Салық кызметі ҚР–ң қаржы Министрлігінің бірыңғай жүйесіне
Салық комитеті өзіне берілген өкілеттік шеңберінде ерекше атқару және
Салық комтетінің Төрағасы:
Салық комитеті мен оның аймақтық органдардың жұмысын ұймдастырады және
Салық комитетінің орынбасары мен құрыылымдық бөлімшелердің басшыларының міндеттемелері мен
Салық комитетінің басқармасы мен бөлімдері және аймақтық салық комиттерінің
Өз компотенциясы шеңберінде заң шығарады;
Облыс бойынша, Алматы қласы бойынша салық комиттетерінң құрылымы мен
Тәртіпті бұзу алымдарын қояды;
Өз компотенциясы шеңберінде басқалай сұрақтарды шешеді.
Салық органдарының барлық деңгейінде әлеуметтік – дамыту және материалды
Салық қызметі органдарының әлеуметтік дамыту және материалды техникалық
Салық комитеті облыстар мен Алматы қаласының, аудандардың, заңнамаға сәйкес
Салық комитетінің қызметкерлері қызмет міндеттемелерін орындауда қорғалады.
Салық комитетінің қызметкерлері республикалық бюджет есебінен міндетті жеке сақтандыруға
Салық комитетін тарату мен қайта құру ҚР-ң қазіргі заңнамасына
Осылайша Салық комитеті өзінің компетенциясының сиапты бойынша, әкімшілік –
Бір мезгілде мемлекеттің салық қызметі органы және оның
Қаржы полициясы Агенствосының құрамына облыстар, Алматы және Астана қалалары
Қаржы полициясының Агенствосын Директор басқарады, оны ҚР-ң Үкіметі тағайындайды,
Қаржы полициясы Агенствосының қызметкерлерін облыс, Алматы және Астана қалалары
Қаржы полициясының облыстық және қалалық басқармаларының, аймақ аралық, аудандық
Қаржы полициясының Агенствосы
қаржы плоициясы органдары жүйесінің бөлімшелерінің қызметіне басшыылық ету мен
қаржы полициясы органдарыынң негізгі бағыттағы әрекеттерін келіседі;
қаржы комиссиясының бөлімшелерінің қызметінің негізгі бағыттары бойынша заңдар
ведомостволық мәліметтер мен статистикалық көрсеткіштердің талдауын жасайды;
қаржы полициясы қызметкерлерінің кәсібін арттыру жұмыстарын ұйымдасытрады;
қаржы полициясының қызметкерлерінің арнайы есебін жүргізеді;
салық құқын юұзу мен қылмыстармен күресу жөніндегі сұрақтар бойынша
Қаржы полициясының қызметкерлеріне қаржы полициясының органдарында қызметте тұратын, белгіленген
Қажы полициясы қызыметіне жасы 20 дан жасемес , өзінің
Қаржы полициясы органдарына бүрын сотталған ребелитациясыз негізде қылмыстың жауапкершіліктен
Қаржы полицияясы қызметкерлері, текстін ҚР-ң Үкіметі бекітетіин, Ант
Салық комиссиясы органдарындағы қызмет келісім – шарт негізінде жүзеге
Келісім шарт Республиканың аазаматы мен қызметке алу мен босату
Келісім шарт 5 жылдан артық емес уақытқа жасалады.
Келісім шартта аазаматтың қаржы полициясы органдарындағы қызмет міндеттемелерін
Келісім шартта сонымен қатар жақтардың өзіне алған міндеттемелерін орындамағын
Қаржы полициясының бөлімшелерінің қызметкерлеріне бірыңғай киім түрлері мен келесі
а) кіші басқарушы құрам:
- қаржы полициясының прапорщегі;
- қаржы полициясының аға прапорщигі;
б) орта басқарушы құрам:
- қаржы полициясының кіші лейтенанты;
- қаржы полициясының аға лейтенанты;
в) аға басқарушы құрам:
- қаржы полициясының майоры;
- қаржы полициясының подполковнигі;
г) жоғары басқарушы құрам:
- қаржы полициясының генерал – майоры;
- қаржы полициясының генерал – лейтенанты;
Жоғарғы басқарушы құрамының арнайы атағын ҚР-ң Президенті береді.
Орта және аға басқару құрамының бірінші ерекше атағы, арнайы
Кіші басқарушы құрамының арнайы атағын, оларды қызметке тағайындау, ауыстыру
Жоғарыда аталған талаптарға сәйкес, сонымен қатар қызметке қатысын, салық
қаржы полициясының летейнантынан қаржы салық полициясына дейін – қаржы
қаржы полициясының майорымен подполковнигі мен – қаржы полициясының Департаментінің
жоғарғы басқарушы құрымының атағы – ҚР-ң заңнамасына сәйкес.
Қаржы полициясының қызметкерлерінің арнайы атағы мерзімі белгіленеді;
қаржы полициясының прапорщигі атағында – 5 жыл.
Қаржы полициясының аға прапорщигінің арнайы атақтағы мерзімі белгіленбейді:
қаржы полициясының кіші летейнанты атағында – бір жыл;
қаржы полициясының летейнанты атағында – 2 жыл;
қаржы полициясының аға летейнанты атағында – 3 жыл;
қаржы полициясының капитаны атағында – 3 жыл;
қаржы полициясының майоры атағында – 4 жыл;
қаржы полициясының подполковнигі атағында –5 жыл.
Қаржы полициясының полковнигі атағыының мерзімі белгіленбейді.
Жоғарғы аяқталған білімі бар қызметкерлер үшін қаржы олициясында летейнант
Қаржы полициясының органыныдағы қызмет ҚР-ң Үкіметі 1996 жылдың 16
Мемлекеттік салық инспекцияларының лауазымды тұлғалары өз міндеттемелерін орындамаған
Тәртіптік құқық бұзушылық жапуапкершілігі заңнаманың жалпы нормаларына негізделген, яғни
Материалдық жауапкершілік термині екі мағынада түсінілуі мүмкін. Біріншіден бұл
Салық құқын бұзудың, салық органдарына қатысты, бірнеше құрамын қарастырайық.
Салықты төлеуден заңсыз босату, яғни салық төлеушіні салық төлеу
Осы құқық бұзушылқтың объектісі заңмен белгіленген, орындалуын салық органдары
Төменде келтірілген құқық бұзушылық құрамы құқық бұзудың бірдей объектісіне
Салық төлеушінің шаруашылық қызметіне заңсыз кедергі келтіру, бұл жерде
Кеңес беруден бас тарту немесе кеңес бермеу, яғни салық
Салық құпиясын жариялау, яғни заңнамаға сәйкес салық құпиясын
Құқық бұзушылықтың келесі құрылымының объектісі екінші тараудың бірінші параграфында
Құжатты заңсыз беру, яғни тұлғаның салық төлеу фактын тексеруге
Қылмыстың жауапкершілік шаралары салық ограндарының өзіне қолданыла алмай, тек
Қорытынды.
Салық құқын бұзуды реттеудің құқықтық негізін талдау осы қатынастың
Қазіргі нарықтық экономикада салық мемелкеттің өз аппаратын ұстауға және
Салықтың функцияның жүзеге асырылуы, мен оның қалыптасуы Мемлекеттің заң
Салық жүйесіндегі мемекеттің саясаты тек қана құқықтық формаға негізделген,
Мемелекет өмірінде салық қандай жоғары орын алса, салық құқығы
Бұл мәселені тек мемлекетке ғана қатысты деуге болмайды.
Сонымен қатар салық төлеушілерге де, олардың қатарына заңды және
Салық заңнамасын білу көп адамдарға қатысты. Ең біріншіден, мемелекеттік
Сонымен қатар, салық заңнамасының негізін білу, әрбір азаматтың, яғни
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі.
1. Найманбаев С.М. Салықтық құқық. Алматы, 1996ж.
2. Найманбаев С.М. Салықтық құқық. Алматы, 2002ж.
3. Налаоговые преступление: Методика и тактика расследования. М, 1998г.
4. Алиев Р.М. Расследование уголовных дел налоговой полцией. Аламаты,
5. Гоеме П.М. Финансовое право. М, 1978г.
6. Виницкий Д.В. Субъекты налаогаового права. М, 2000г.
7. 12.06.2001ж. Салық және бюджетке төленетін басақа да міндетті
8. Худяков А.И. Финансовое право РК. Алматы, 2002.
9.13.05.2003 жылғы «Акционерлік қоғамдар туралы» ҚР заңы.
10. Истомин П.А. Проблемы налоговых преступлений. Ставрополь, 2000.
11. Кучеров И.И. Преступления в сфере нологооблажения: Научно –
12. Расследование преступлений в сфере экономики. Руководство для следователей.
13. 23.01.2001 жылғы «Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару туралы»
14. 24.04.2004 жылғы Қазақстан Республикасының Бюджет кодексі.
15. 05.04.2003 жылғы Қазақстан Республикасының Кеден кодексі.
16. Налоговое право (под ред. С.Г.Пепеляева) М., 2000.
17. Серинов У.С. және басқ. Салықтық заңдарды бұзғаны үшін
18. Таранов А.А. Административное право РК (Особенная часть). Алматы,
19. Сологуб Н.М. Налоговые преступления: методика и тактика расследования.
20. Таранов А.А. Административное право РК. Академический
21. Гражданский кодекс РК (Особенная часть) от 01.07.1999.
22. Закон РК от 30.03.1995 года «О национальном банке
23. Кодекс РК «Об административных правонарушениях» от 30.01.2001.
24. Худяков А.И. Финансовое право РК. Общая часть. Алматы,
25. Найманбаев С.М. Финансовая права РК. Алматы, 1994.
26. Основыи налаогового права: учебно – методическое пособие под
27. Карасева М.В. Финовое правоотнешение. Воронеж, 1997.
28. Теория государства и права. М., 1972. Общая теория
29. Герцензон А.А. Квалификация преступлений. М., 1987.
30. Волженкин Б. Преступления в сфере экономической деятельности. Спб.
31. Миляков Н.В. Налоги и налогооблажения. М., 2001.
32. Мухамеджанов Э.Б., Межибовская И.В., Садвакасова И.К. Казахстан –
33. Орлов М.Ю. Основные вопросы теории налогового права, как
34. Сабикенова З.С. Субъекты налоговых правоотношений. Алматы, 2004.
ҚР салық органдары
Салықтық бақылау
Мемлекеттің салық қызметті. Салық қызметтің мемлекеттік басқару. Салық комитетінің құқықтық мәртебесі. Салық органдар қызметкерілірінің құқықтық мәртебесі
Салық әкімшілігін жүргізу
Мемлекеттің салықтық қызметінің құқықтық негіздері туралы ақпарат
Салық жүйесінің қызмет етуінің тиімділігін салықтық бақылау қызметін ұйымдастыру арқылы реттеу
Мемлекеттің салықтық қызмет
Салық қызметі органдарының салықтық әкімшілік ету қызметін ұйымдастыруды және құқықтық негiзiн кешендi зерттеу арқылы салық органдарының қызметiн талдау және жалпылау негiзiнде салық органдарының бақылау-экономикалық қызметiн жетiлдiруге байланысты тәжiрибелiк ұсыныстар
Жалпы мемлекеттің салық қызметтiң түсiнiгi
Мемлекеттің салықтық қызметінің құқықтық негіздері