Графиктік режимде жұмыс
КІРІСПЕ
Turbo Pascal программалау тілінде символдық режимнен бөлек графиктік
І ЖАЛПЫ БӨЛІМ
1.1 Пәндік аймақты сипаттау
Turbo Pascal-да графиктік режимде жұмыс істеуге арналған арнаулы
Графиктік режимде жұмыс істеу алдында оған сәйкес келетін
Turbo Pascal тілінде алдын ала бекітілген драйверлер саны
Кесте 1-Графиктік режимдер
Драйвер Режим Нүктелер саны Файл
CGA CGACO,CGAHI 320x200(640x200) CGA.BGI
EGA EGALO,EGAHI 640x200(640x350) EGAVCA.BGI
VGA HERCM,ONOHI 720x348 HERC.BGI
GRAPH модулі іске қосылысымен оның ішіндегі процедуралар мен
InitGraph (Var Driver, Mode: integer, Path: string);
Driver (типі integer) графиктік режимді анықтайтың параметр, Mode
Driver мәні Graph модулінде хабарланған тұрақтылар жиынымен шектеледі
Кесте 2- Тұрақтылар кестесі
Тұрақтының атауы Сандық коды
Detect 0
CGA 1
MCGA 2
EGA 3
EGA64 4
EGAMono 5
IBM8514 6
HercMono 7
ATT400 8
VGA 9
PC3270 10
ТР-да әр түрлі типті видеоадаптерлердің драйверлері BGI каталогындағы,
Графиктік режимнің іске қосылу нәтижесін GraphResult функциясын қолдану
Кесте 3-Қателер коды
Тұрақты атауы Коды Анықтамасы
grOk 0 Қате жоқ
grNolnitGraph -1 Графиктік режим анықталмаған
grNotDetected -2 Адаптер типі анықталмаған
grFileNotFound -3 Драйвер файлы табылмады
grInvalidDrive -4 Анықталған файлда драйвер табылмады
grNoLoadMem -5 Драйверді жүктеуге жады көлемі жетпейді
grNoScanMem -6 Аймақты қарастыруға жады көлемі жетпейді
grNoFloodMem -7 Аймақты толтыруға жады көлемі жетпейді
grFondNotFound -8 Шрифттің файлы табылмады
grNoFontMem -9 Шрифттің файлы табылмады
grInvalidMode -10 Анықталған драйверге сәйкес келмейтін режим
grError -11 Жалпы қате
grlOerrer -12 Енгізу-шығару қатесі
grInvalidFont -13 Шрифттің дұрыс емес пішіні
grInvalidFondNum -14 Шрифттің номері дұрыс емес
Жұмыс аяқталғаннан кейін графиктік режимді орналастырған программа компьютердің
Кез-келген суретті, схеманы сызу үшін әр түрлі геометриялық
Графиктік программа монитордағы экранды жекелеген нүтелер арқылы қарастырады,
GetX және GetY функциясы ағымдағы нүктенің тік және
Функцияның жазылуы:
Function GetX: integer;
Function GetY: integer;
Көрсеткішті экранның керекті нүктесіне MoveTo процедурасын шақыру арқылы
Салынған нүктенің түсін GetPixel функциясымен қайтаруға болады, жазылуы:
GetPixel(X, Y: integer): word;
PutРixel процедурасын монитор экранында нүктені шығару үшін шақыру
PutPixel (X, Y: integer; Color :word);
Line сызықты сызу процедурасы.
Line (х1,у1,х2,у2: integer);
х1,у1 –түзудің бастапқы нүкте координатасы;
х2,у2 – түзудің соңғы нүкте координатасы.
LineTo процедурасы ағымдағы орыннан бастап берілген координатаға дейін
LineTo(X, Y: integer);
SetLineStyle түзудің жаңа түрін белгілейді.
SetLineStyle(Type,Pattern,Thick:word);
Мұндағы: Type - түзу типі(Кесте 4);
Pattern: түзу түрі;
Thick: түзу қалыңдығы.
Кесте 4-Түзу типтері
Константа Сызық типі
SolidLn Бірыңғай, үздіксіз
DottedLn Шртихтары тұрақты ұзындықта, үздікті
CenterLn Штрих – үздікті сызық DashedLn Үздікті
UserBitLn Программист типімен анықталған сызық
Тік төртбұрыш шығару үшін Rectangle процедурасы қолданылады.
Rectangle(x1,y1,x2,y2: integer);
Мұндағы: x1,y1 - төртбұрыштың сол жақ жоғарғы бұрышының
x2,y2 - төртбұрыштың оң жақ төменгі бұрышының нүктесінің
Экранда боялған тік төртбұрыш салу үшін Bar процедурасы
Bar(х1,у1,х2,у2);
Мұндағы: x1,y1 - төртбұрыштың сол жақ жоғарғы бұрышының
x2,y2 - төртбұрыштың оң жақ төменгі бұрышының нүктесінің
Шеңберді сызу Cirсle процедурасы шақыру арқылы іске асырылады.
Cirсle (x,y: integer;r: word);
Мұндағы: x,y – шеңбердің центірінің координаты, r –
Эллипс салу процедурасының жазылу түрі:
Ellipse(x, y, бастапқы бұрыш, соңғы бұрыш, РадиусХ, РадиусY);
мұндағы, x және y – эллипстің центрінің координатасы;
бастапқы бұрыш, соңғы бұрыш – эллипстің дөңгелек координаталары,
РадиусХ, РадиусY – эллипстің тігінен және көлденең радиусын
x
900
РадиусX
y 1800
3600
Радиус Y 2700
Сурет 1-Ellipse процедураларының параметрлері
Доғаны салу процедурасы – Arc. Жазылуы:
Arc(x, y, бастапқы бұрыш, соңғы бұрыш, Радиус);
мұндағы, x және y – доғаның центрінің координатасы;
бастапқы бұрыш, соңғы бұрыш – доға сызығының бастапқы
Радиус – доғаның радиусын көрсетеді.
Bar3D процедурасы параллеллепипед сызады. Жалпы жазылу түрі:
Bar3D(x1,y1,x2,y2,Тереңдігі, ЖоғарғыШегі);
x1,y1 параметрлері сол жақ жоғарғы, x2,y2 оң жақ
шекарасының жақын бұрышын көрсетеді. Тереңдік параметрді параллелепипедттің алдыңғы
PieSlise процедурасы дөңгелек және секторды сызады. Процедураны шақыру
PieSlise(x, y, бұрыш1, бұрыш2, Радиус);
Іші боялған эллипс салу Sector процедурасымен іске асады.
Sector(x, y, бұрыш1, бұрыш2, РадиусХ, РадиусY);
Программа алфавитті-сандық режимде жұмыс істеген кезде, монитор экранында
Мысалы,
MoveTo(310,240);
OutText(‘Turbo Pascal 7.0’);
инструкциясы хабарламаны экранның орта кезіне шығарады.
Көрсеткіштің ағымдағы орынын ауыстыру үшін MoveRel процедурасы қолданылады.
MoveRel(dx,dy);
Dx және dy параметрлері көрсеткішті тігінен және көлденеңнен
Графиктік режимде мәтіндік ақпаратты шығару үшін OutText және
процедуралары қолданылады.
OutText процедурасы мәтінді шығару көрсеткіші орналасқан жерге шығарады.
Сурет 2 - Орындалғаннан кейін шығару көрсеткішінің орны
OutText(Text:String);
Мұндағы: Text- текст қатары.
OutTextXY процедурасы берілген координаталар бойынша шығарады.
OutTextXY(Х,Ү: integer; Text :String );
Мұндағы: х,у- тексттің басталып жазылатың орнының координаты;
Text- текст қатары.
Графиктік режимде шығарылатың тексттердің стилін өзгерту үшін SetTextStyle
SetTextStyle(Font, Direction, Size: word);
Мұндағы: Font – таңдалған шрифт түрі(Кесте 5),
Direction – тексттің жазылу бағыты(0 – көлденен, 1
Size – символдар өлшемі(1 – биттік, 2 –
Кесте 5-Шрифт түрлері
Тұрақты атауы Коды Файл (.CHR) Қаріп көрінісі
DefaultFond 0
AaBbCc 12345
TriplexFont 1 TRIP AaBbCc 12345
SmallFont 2 LITT
SansSerifFont 3 SANS
CothicFont 4 GOTH
TriplexFont, SmallFont, SansSerifFont және GothicFont константалары векторлық шрифттар
Бағыт параметрі шығарылатын мәтіннің бағытын ауыстырады. Параметр ретінде
Сурет 3-Тігінен бағытталған мәтін
Өлшем параметрі OutText және OutTextXY процедураларының көмегімен шыққан
Шрифттің өлшемдерін пайдаланушының өзі SetUserCharSize процедурасының көмегімен орнатуға
SetUserCharSize(mx,dx,my,dy);
мұндағы, mx,dx – шрифттің горизонтальды өлшемін анықтайтын параметрлер.
my,dy – шрифттің вертикальды өлшемін анықтайтын параметрлер. Mx/dx
OutText процедурасы тексті SetTextStyle арқылы алдын ала берілген
Мысалы: x:=TextWidth(T);
y:=TextHeight(T);
Бір қатарда жазылған символдардың орналасуын өзгерту үшін SetTextJustify
SetTextJustify(H,V);
мұндағы, H – символдарды горизонтальды бағытта түзету (0
V - символдарды вертикальды бағытта түзету (0 –
Ағымдағы түсті ауыстыру үшін SetColor процедурасы қолданылады, яғни
Кесте 6-Түстер коды
Константа Түс Түстің номері
Black Қара 0
Blue Көк 1
Green Жасыл 2
Cyan Бирюзовый 3
Red Қызыл 4
Magenta Күлгін 5
Brown Қоныр 6
LightGray Ақ (ашық – сұр) 7
DarkGray Сұр 8
LightBlue Көгілдір 9
LightGreen Ашық – жасыл 10
LightCyan Ашық – бирюзовый 11
LightRed Ашық – қызыл
LightMagenta Ашық – күлгін 13
Yellow Сары 14
White Ақ 15
SetColor процедурасымен орнатылған түс кодының мәнін анықтау үшін
Бір мезгілде түс кодтарын өзгерту керек болса, онда
Экранның фоны SetBkColor процедурансының көмегімен орнатылады, жазылуы:
Мұндағы: сolor – түс коды 0 – 15-ке
Фигуралардың ішін бояумен толтыру стилі SetFillStyle процедурасымен орнатылады,
Мұндағы: Сolor – түс коды;
Pattern – толтыру нұсқасы(Кесте 7);
Кесте 7- Толтыру нұсқасы
Тұрақты атауы Коды Толтыру нұсқасы
EmptyFill 0 Фонның түсімен толық толтырылады
SolidFill 1 Ағымдағы түспен толық толтырылады
LineFill 2 Сызықшалармен толтырылады
LtSlashFill 3 Көлбеу сызықтармен толтырылады
SlashFill 4 Жуан көлбеу сызықтармен толтырылады
BKSlashFill 5 Жуан кері көлбеу сызықтармен толтырылады
LtBKSlashFill 6 Кері көлбеу сызықтармен толтырылады
HatchFill 7 Тік бұрышты торлармен толтырылады
XhatchFill 8 + символдарымен толтырылады
InterleaveFill 9 х символдарымен толтырылады
WideDotFill 10 Аралары жиі орналасқан нүктелермен толтырылады
CloseFill 11 Аралары алшақ орналасқан нүктелермен толтырылады
UserFill 12 Қолданушы анықтаған нұсқа бойынша толтыру
Программада биттік бейнені сипаттау FillPatternType типті массив түрінде
FillPatternType=array[1..8] of byte;
Биттік бейнені сипаттау үшін константаларды қолданған жөн. Мысалы,
my_fill:FillPatternType=($00,$10,$10,$FE,$38,$28,$44,$00);инструкциясы
my_fill массив-константасын сипаттап және инициализациялайды.
Программистпен анықталған облысты толтыру стилі SetFillPattern процедурасының шақырылуымен
Графиктік режимде салынған шектеулі фигуралардың ішін бояу үшін
FloodFill(x,y,түс);
мұндағы, x,y – шектелген фигураның ішінде жататын кез-келген
Көпбұрыштар салу үшін DrawPoly процедурасы, ал іші боялған
DrawPoly(N,P); FillPoly(N,P);
мұндағы, N – көпбұрыштың қабырғаларының қиылысу санын білдіретін
P – көпбұрыштың бұрыштарының координаттарын білдіретін PointType –
ТР-да әр түрлі геметриялық фигураларды экранға шығарып қана
Экранда фигуралардың жылжу эффектілері циклдік процестермен жүзеге асырылады.
кейін жылжитын дене экранда алғашқы көрінетін орнының координаттарымен
Delay процедурасы қолданылады. Фигураны шығару процедурасының кемінде бір
орындалуында фигура жаңа орынға шығарылып тұрады. Ал циклдік
Көптеген элементтерден тұратын күрделі бейнелерді программалау кезінде «Базалық
Жазықтықтағы кездейсоқ бейнелер.
Праметрлері көрсетілмеген Randomize прцедурасы Turbo Pascal-да кездейсоқ бейнелермен
1.2 Бағдарламаның тіл элементтерін сипаттау
Turbo Pascal туралы тарихи анықтама
Turbo Pascal – жоғарғы деңгейлі программалау жүйесі. Оның
Кейіннен тілдің көптеген нұсқалары жарық көреді. Солардың ішінде,
бұрынғыдан да арта түсті. Turbo Pascal-дің жоғарғы деңгейлі
әр түрлі есептерді дәл шешуге көмегін тигізеді. Turbo
Turbo Pascal программалау жүйесінің бірнеше версиялары бар.
Тілдің алфавиті
Кез келген тілді үйрену оның алфавитінен басталады. Turbo
Латын алфавитінің 26 (баспа және жазба) әріптері;
Орыс алфавитінің 32 (баспа және жазба) әріптері программада
Араб цифрлары;
Арнайы символдар. Оларды белгілі бір функцияларды атқаруына сәйкес
Әрбір символдың өзінің реттік нөмеріне сәйкес белгіленген коды
Turbo Pascal тілінде алдын ала қызметі тағайындалған сөздер
ІІ АРНАЙЫ БӨЛІМ
2.1 Тапсырманың жалпы құрылымы
Дайындалған бағдарлама келесі талаптарды қамсыздандыру керек:
- графиктік режимде адамды салу;
- графиктік режимде туды ұстап тұрған адамды салу;
- салюттің жарқырауын бейнелеу ;
- туды ұстап келе жатқан адамды салу;
Бастапқы берілгендер
- графиктік режимді іске қосу;
- графиктік режимде қолданылатың процедуралар мен функциялар;
- пиксельдердің горизонтальды (x), вертикальды (у) координаттары;
- графиктік режимде мәтінді форматтау;
- графиктік режимнің палитрасы;
- графиктік режимде анимацияларды қолдану;
2.2 Бағдарламаның құрылымдық және функционалдық сызбалары
Құрылымдық сызба деп өңделіп жатқан курстық жобаның бөлімдерін
Курстық жобаның құрылымдық сызбасы шағын жүйелердің немесе басқа
Сызба 1 – Құрылымдық сызба
Ал компоненттердің бір – бірінен және сыртқы ортамен
Функционалдық сызба – ақпараттық ағымдар берілгендер құрамының сипаттамасы
Сызба 2 - Функционалдық сызба
2.3 Модульдерді сипаттау
Орнатылған процедуралар мен функциялардан басқа 7.0 Turbo Pascal
Турбо Паскаль тілінде көп мөлшерде әр түрлі типтер,
Кітапханалық функциялар мен процедураларды қолдану.
Кітапханалық процедураны қарапайым процедура ретінде қарастыруға болады. Ол,
Кітапханалық процедураны қолдану үшін бағдарламаға керекті модульді қосу
Модульді қосу инструкциясының жалпы жазылу түрі:
Uses Модуль 1, Модуль 2, ..., Модуль К;
Uses сөзі – бағдарламалау тілінің сөзі. Ол бағдарламаға
қосылатынын білдіреді; Модуль 1 – қосылған модуль аты.
SYSTEM модулі. Бұл модуль құрамына стандартты Паскаль тіліндегі
PRINTER модулі. Мәтіндерді матрикалық принтерге жіберуге мүмкіндік ашады.
Uses Printer;
Begin
Writeln (LST, ‘Турбо Паскаль’);
End.
DOS модулі. MS-DOS операциялық жүйесінің дисктік құралдарының программасына
OVERLAY модулі. Бұл модуль үлкен көлемдегі кедергілермен программалар
Екі кітапханалық TURBO3 және GRAPH3 модульдері Турбо паскаль
Crt модулі – экран бетіне шығару процедурасы мен
2.4 Идентификаторлар кестесі
Turbo Pascal тілінде алдын ала қызметі тағайындалған сөздер
Turbo Pascal тілінде атауды идентификатор деп атайды. Яғни,
Пайдаланушылар идентификаторы ретінде әріптер мен цифрлар тізбегі алынады.
- Идентификатор міндетті түрде әріптен басталатын латын әріптері
- Оның құрамына орыс алфавитінің әріптері; арнайы символдар,
- Қызметші сөздер пайдаланушылар идентификаторы бола алмайды;
- Идентификатордың максимальді ұзындығы – 127 символ болғанымен,
Идентификатор қысқа, әрі түсінікті болғаны дұрыс. Бір программада
ҚОРЫТЫНДЫ
Сонымен Turbo Pascal программалау жүйесі жоғарғы деңгейлі
«Графиктік режимде жұмыс істеу» атты курстық жобада анимацияны
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1 Зуев Е.А. «Язык программирования Turbo Pascal 6.0»
2 Немнюгин С.А. «Turbo Pascal» - М.:
3 Фаронов В. В. «Турбо Паскаль 7. 0.
4 Фокс Д. И. Бейсик для всех. –
5 Фаронов В.В. «Турбо Паскаль. Практика программирования» -
6 Электронные учебники по Турбо Паскалю 7.0
7 Культин Н. «Программирование в Turbo Pascal 7.0
8 Масанов Ж.Қ., Бельгибаев Б.А., Бижанова А.С., Мақұлов
9 А.И. Гусьева. «Учимся программировать: Pascal 7.0» -
10 А. Епанешников., В. Епанешников. «Программирование в среде
ҚОСЫМША А
ТЕХНИКАЛЫҚ ТАПСЫРМА
1.Кіріспе
Нағыз техникалық тапсырма «Графиктік режимде жұмыс істеу» тақырыбына
Turbo Pascal программалау тілінде символдық режимнен бөлек графиктік
2. Өндеу үшін негіздер
Бұл жүйе « Ақпараттық технология » кафедрасының оқу-әдістемелік
3. Белгіленуі
Осы бағдарлама графиктік режимнің барлық мүмкіндіктарін
ҚОСЫМША А ЖАЛҒАСЫ
4.Бағдарлама және бағдарлама бұйымдарына қойылатың талаптар
4.1.1 Бағдарлама келесі функционалдық мүмкіндіктерді қамсыздандыру керек:
- графиктік режимде адамды аслу;
- графиктік режимде туды ұстап тұрған адамды салу;
- салюттің жарқырауын бейнелеу ;
- туды ұстап келе жатқан адамды салу;
4.1.2 Бастапқы берілгендер
- графиктік режимді іске қосу;
- графиктік режимде қолданылатың процедуралар мен функциялар;
- пиксельдердің горизонтальды (x), вертикальды (у) координаттары;
- графиктік режимде мәтінді форматтау;
- графиктік режимнің палитрасы;
- графиктік режимде анимацияларды қолдану;
4.2 Бағдарламаның сенімділік талаптары
4.2.1 Іздеу және өзгерту үшін еңгізетін мәліметтердің дұрыстығын
4.2.2 Ақпараттың бүтіндігін сақтауын қамтамасыз ету.
4.2.3 Қолданушының жүйемен жұмыс істеген кездегі әдепсіз әрекеттерін
ҚОСЫМША А ЖАЛҒАСЫ
4.3 Техникалық құралдар параметрлері мен құрамына қойылатың талаптар
4.3.1 Жүйе IBM дербес компьютерлерінде жұмыс істеуі қажет.
4.3.2 Кішігірім конфигурациясы:
- процессордың типі .................... Pentium-1 және одан жоғары;
- оперативті есте сақтау құрылғысының көлемі .......... 32
- монитордың типі .................. SVGA(15).
4.4 Ақпараттық және бағдарламалық сәйкестігінің талаптары
Жүйе Windows XP операциялық жүйенің қауымдастығының басқаруымен жұмыс
5. Бағдарлама құжаттамасына қойылатың талаптар
5.1 Өңделіп жатқан бағдарламалық модульдер өздігінен құжатталуы керек,
5.2 Өңделіп жатқан бағдарлама жүйесі құрылған бағдарлама жөнінде
5.3 Құжаттама құрамына мыналар кіру тиіс:
5.3.1 Өңдеудің сипаттамасынан тұратың , 25-30 бет шамасында
5.3.2 Қолданушы басшылығы.
5.3.3 Графикалық бөлімі А-1 форматты бетте.
ҚОСЫМША Ә
ҚОЛДАНУШЫ БАСШЫЛЫҒЫ
Алдарыңызға ұсынылып отырған программа Turbo Pascal бағдарламалау тілінің
Экранға төрт жолдан тұратың меню қатары шығады:
Бағдарлама жайлы
Басты бет
Тапсырма
Шығу
Сурет1-Меню қатары
Алдымен құрылған менюден «Бағдарлама жайлы» пунктіне кіру үшін
ҚОСЫМША Ә ЖАЛҒАСЫ
бағдарлама туралы толығырақ ақпарат алуға болады. Пункттен шығу
Ал келесі пункт «Басты бет» деп аталған. Бұл
Келесі пункт «Тапсырма». Бұл бөлімде графиктік режимде құрылған
Ал бағдарламадан толығымен шығу үшін меню қатарындағы «Шығу»
ҚОСЫМША Б
БАҒДАРЛАМА ЛИСТИНГІ
Program enu;
Uses crt,graph;
const
norm=$40;
SEL=$20;
N=4;
var
menu:array [1..N] of string [18];
punkt:integer;
Ch:char;
x,y:integer;
gd,gm:integer;
x1,y1,x2,y2:integer;
Procedure Punkt1;
Var
gd,gm:integer;
begin
gd:=detect;
initgraph(gd,gm,'c:\lang\tp7\bgi');
setbkcolor(2);
Setcolor(5);
Settextstyle(7,0,3);
Setcolor(5);
Outtextxy(202,30,'Bagdarlama jaily');
Setcolor(1);
Outtextxy(200,28,'Bagdarlama jaily');
rectangle(5,5,630,470);
settextstyle(7,0,1);
Setcolor(14);
Outtextxy(50,80,'Bagdarlamaga kosh keldinizder! Byl bagdarlama');
Outtextxy(30,100,'Turbo Pascal programmalau ortasynda jasalgan. ');
Outtextxy(30,120,'Graphiknik rejimnin mymkindikterinkorsete otyryp,');
Outtextxy(30,140,'tudy ustap kele jatkan adamnyn beinesin ekran betine');
Outtextxy(30,160,'shygary. Bagdarlamanyn ar bir punktin ');
Outtextxy(30,180,'batyrmasy arkyly tamashalauga bolady.');
setcolor(5);
settextstyle(3,0,2);
outtextxy(10,10,'*************************************************************');
outtextxy(10,450,'**************************************************************';
settextstyle(3,1,2);
outtextxy(10,7,'**********************************************');
outtextxy(600,7,'**********************************************');
readln;
closegraph;
end;
Procedure Punkt2;
Var gd,gm:integer;
begin
gd:=detect;
initgraph(gd,gm,'c:\lang\tp7\bgi');
setbkcolor(4);
Setcolor(10);
Rectangle(7,7,632,470);
settextstyle(3,0,1);
ҚОСЫМША Б ЖАЛҒАСЫ
outtextxy(160,60,'Karagandy politehnikalyk kolledji');
outtextxy(100,40,'Kazahstan Respublikasy bilim jane gylym ministrligi');
outtextxy(180,250,'Takyryby:');
outtextxy(180,270,'Oryndagan:');
outtextxy(250,410,'Karagandy 2007');
settextstyle(4,1,4);
outtextxy(40,45,'}{ }{ }{
outtextxy(560,45,'}{ }{ }{
setcolor(9);
rectangle(11,11,628,466);
outtextxy(40,30,'}{ }{ }{
outtextxy(560,30,'}{ }{ }{
settextstyle(4,0,7);
outtextxy(160,160,'Kurstyk joba');
setcolor(13);
rectangle(15,15,623,461);
settextstyle(4,1,4);
outtextxy(40,60,'}{ }{ }{
outtextxy(560,60,'}{ }{ }{
settextstyle(4,0,7);
outtextxy(163,163,'Kurstyk joba');
setcolor(14);
settextstyle(3,0,2);
outtextxy(20,17,'************************************************************');
outtextxy(20,439,'************************************************************');
settextstyle(3,1,2);
outtextxy(17,17,'********************************************');
outtextxy(598,17,'********************************************');
settextstyle(3,0,1);
outtextxy(270,250,'"Graphiktyk rejimde jymys isteu"');
outtextxy(280,270,'9-3PVT-05 tobynyn studenti');
outtextxy(280,290,'Karzhassova Samal');
settextstyle(4,1,4);
outtextxy(40,75,'}{ }{ }{
outtextxy(560,75,'}{ }{ }{
readln;
closegraph;
end;
Procedure Punkt3;
Var Gd,Gm:integer;
Color:byte;
x,x1,x2,x3,x4,x5,x6,x7,x8,x9,x10,x11,x12,x13,x14,x15,x16,x17,x18,x19,x20,
x21,x22,x23,x24,x25,x26,x27,x28,x29,x30,x31,x32,x33,x34,x35,x36,x37,x38,
x39,x40,x41,x42,x43,x44,x45,x46,x47,x48,x49,x50,x51,x52,x53,x54,x55,x56,
x57,x58,x59,x60,x61,x62,x63,x64,x65,x66,x67:integer;
y,y1,y2,y3,y4,y5,y6,y7,y8,y9,y10,y11,y12,y13,y14,y15,y16,y17,y18,y19,y20,
y21,y22,y23,y24,y25,y26,y27,y28,y29,y30,y31,y32,y33,y34,y35,y36,y37,y38,
y39,y40,y41,y42,y43,y44,y45,y46,y47,y48,y49,y50,y51,y52,y53,y54,y55,y56,
y57,y58,y59,y60,y61,y62,y63,y64,y65,y66,y67:integer;
r,r1,r2,r3,r4,r5,r6,r7,r8,r9,r10,r11,r12,r13,r14,r15,r16,r17,r18,r19,r20,
r21,r22,r23,r24,r25,r26,r27,r28,r29,r30,r31,r32,r33,r34,r35,r36,r37,r38,
r39:Integer;
p,p1,p2,p3,p4,p5,p6,p7,p8,p9,p10,p11,p12,p13,p14,p15,p16,p17,p18,p19,p20,
p21,p22,p23,p24,p25,p26,p27,p28,p29,p30,p31,p32,p33,p34,p35,p36,p37,p38,
p39:Integer;
Dt,Dx:integer;
Begin
Gd:=Detect;
Initgraph(Gd,Gm,'C:\Lang\Tp7\Bgi');
SetBKcolor(0);
{SetLineStyle(Solidln,1,Thickwidth);}
ҚОСЫМША Б ЖАЛҒАСЫ
x:=50;
y:=270;
r:=20;
{basy}
x1:=50;
y1:=340;
r1:=20;
r2:=50;
p:=0;
p1:=360;
{denesi}
x2:=50;
y2:=320;
x3:=80;
y3:=330;
x4:=80;
y4:=330;
x5:=100;
y5:=299;
x6:=54;
y6:=318;
p2:=90;
p3:=180;
r3:=4;
x7:=55;
y7:=315;
x8:=75;
y8:=322;
x9:=75;
y9:=322;
x10:=95;
y10:=296;
x11:=97;
y11:=298;
p4:=0;
p5:=100;
r4:=2;
x12:=65;
y12:=309;
x13:=92;
y13:=298;
x14:=67;
y14:=318;
x15:=90;
y15:=304;
{koly}
x16:=50;
y16:=380;
p6:=350;
p7:=110;
r5:=6;
x17:=46;
y17:=376;
x18:=25;
y18:=430;
x19:=25;
y19:=430;
x20:=35;
y20:=435;
x21:=35;
y21:=435;
ҚОСЫМША Б ЖАЛҒАСЫ
x22:=57;
y22:=378;
x23:=62;
y23:=380;
x24:=70;
y24:=432;
x25:=53;
y25:=387;
x26:=60;
y26:=437;
x27:=70;
y27:=432;
x28:=60;
y28:=437;
{ayagy}
x29:=60;
y29:=267;
r6:=1;
x30:=66;
y30:=279;
p8:=180;
p9:=290;
r7:=5;
r8:=2;
x31:=43;
y31:=255;
x32:=40;
y32:=245;
x33:=49;
y33:=255;
x34:=49;
y34:=243;
x35:=54;
y35:=255;
x36:=58;
y36:=245;
{beti}
x37:=95;
y37:=325;
x38:=100;
y38:=70;
x39:=143;
y39:=90;
p10:=20;
p11:=180;
r9:=40;
r10:=15;
x40:=217;
y40:=80;
p12:=195;
p13:=360;
r11:=40;
r12:=15;
x41:=215;
y41:=215;
p14:=190;
p15:=360;
r13:=40;
r14:=15;
x42:=143;
y42:=225;
ҚОСЫМША Б ЖАЛҒАСЫ
p16:=30;
p17:=180;
r15:=40;
r16:=15;
x43:=255;
y43:=85;
x44:=255;
y44:=220;
x45:=185;
y45:=128;
r17:=15;
x46:=115;
y46:=93;
p18:=90;
p19:=270;
r18:=5;
r19:=7;
x47:=115;
y47:=108;
p20:=270;
p21:=450;
r20:=5;
r21:=7;
x48:=115;
y48:=121;
p22:=90;
p23:=270;
r22:=5;
r23:=7;
x49:=115;
y49:=133;
p24:=270;
p25:=450;
r24:=5;
r25:=7;
x50:=115;
y50:=145;
p26:=90;
p27:=270;
r26:=5;
r27:=7;
x51:=115;
y51:=157;
p28:=270;
p29:=450;
r28:=5;
r29:=7;
x52:=115;
y52:=169;
p30:=90;
p31:=270;
r30:=5;
r31:=7;
x53:=115;
y53:=181;
p32:=270;
p33:=450;
r32:=5;
r33:=7;
x54:=115;
y54:=193;
ҚОСЫМША Б ЖАЛҒАСЫ
p34:=90;
p35:=270;
r34:=5;
r35:=7;
x55:=185;
y55:=140;
p36:=180;
p37:=360;
r36:=40;
r37:=20;
x56:=185;
y56:=155;
p38:=170;
p39:=370;
r38:=40;
r39:=20;
x57:=177;
y57:=164;
x58:=173;
y58:=170;
x59:=173;
y59:=170;
x60:=181;
y60:=170;
x61:=175;
y61:=177;
x62:=170;
y62:=185;
x63:=170;
y63:=185;
x64:=200;
y64:=185;
x65:=200;
y65:=185;
x66:=195;
y66:=177;
{tu}
x67:=140;
y67:=1;
Dt:=5000;
Dx:=2;
While x1 then begin
Gotoxy(x,y+punkt-1);
write(menu[punkt]);
Punkt:=punkt-1;
Textattr:=SEL;
Gotoxy(x,y+punkt-1);
write(menu[punkt]);
textattr:=Norm;
end;
end;
end
else
if ch=chr(13) then begin
case punkt of
1:punkt1;
2:punkt2;
3:punkt3;
4:ch:=chr(27);
end;
menutoscr;
end;
ҚОСЫМША Б ЖАЛҒАСЫ
until ch=chr(27);
end.
ҚОСЫМША В
БАҚЫЛАУ МЫСАЛЫ
Құрылған жобадан графиктік режимде құрылған анимацияның жұмыс істеуін
Алдымен құрылған менюден «Бағдарлама жайлы» пунктіне кірсек,бұл бөлімде
Сурет 1-«Бағдарлама жайлы» бөлімі.
Ал келесі пункт «Басты бет» деп аталған.
ҚОСЫМША В ЖАЛҒАСЫ
Сурет 2-«Басты бет» бөлімі.
Келесі пункт «Тапсырма». Бұл бөлімде графиктік режимде құрылған
ҚОСЫМША В ЖАЛҒАСЫ
Сурет 3-«Тапсырма» бөлімі.
Ал бағдарламадан толығымен шығу үшін меню батырмасын
21
Тапсырма
Бағдарламаның негізгі мәлеметтері
Туды ұстап тұрған адамды жүргізу.
Автор және курстық жобанаң программа-сы жайлы мәлімет
Курстық жоба тақырыбы, орындау-шының аты-жөні
Қолданатың процедуралар мен функциялар
Түс кодтарын еңгізу
Х,У осі бойынша координаттар беру
Шығу
Басты бет
Өзім жайлы
Меню
Графиктік режимде жұмыс
Шығу
Тапсырма
Басты бет
Бағдарлама жайлы
Меню
Графиктік режимде жұмыс
y
Turbo Pascal
x
y
x
Turbo Pascal
ПКАТ 3706002.001-88.ТХ Бет
Өзг.ююю.ю Бет Құжат № Қолы Күні
Паскаль тілі - графиктік режимде жұмыс
Турбо Паскаль программасында есептер шығаруды үйрену, графикалық режимді нақты таладау және түсіну
Turbo Pascal программалау тілі туралы түсінік
Компьютерлік графиканың даму тарихы
Паскаль програмалау тілі туралы түсінік
Хоной башнясы
Ғылыми графика
Turbo Pascal-дағы графика y=f(x) функциясының графигін салу
Турбо-паскальдағы графикамен жұмыс
Паскаль тілінің түсініктері