Бағалы қағаздар нарығының қалыптасуы
Тақырып:Қазақстан Республикасындағы қаржы нарығының қалыптасуы,және қызмет атқару механизмдері.
Жоспар.
І.тарау. Қазақстан Республикасындағы қаржы нарығының қалыптасуы,және қызмет атқару
І.1 Қазақстанда қаржы нарығының қалыптасуы.
І.2.Қазақстан банк жүйесінің қалыптасуы. Құрылымы.
ІІ.Тарау .Қазақстан Республикасында бағалы қағаздар нарғының
қалыптасуы.
ІІ. 1. Бағалы қағаздар нарығының қалыптасуы.
ІІ. 2. Бағалы қағаздар нарығының құрылымы.
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Қазақстан Республикасының қазіргі
Кәсіпорындардың, ұйымдардың, кооперативтер мен азаматтардың несие-есеп жұмыстарын жүргізу
Коммерциялық банктер өздерінің акционерлер жиналысында қабылданған Жарғысы бойынша
1.мемлекеттік-жеке мемлекеттік-кооперативтік
2.жеке-кооперативтік
3. мемлеттік-кооперативтік
Қосылып құрылған банктермен олардың филиалдарынын
Екінші кезең, 1930 ж. мен 1987 ж. аралығы
Үшініпі кезең, 1988-1991 жж. аралыгы - елде мемле-кеттік
Төртінші кезен, 1991 жылдан казіргі уакытка дейін -нарықтық
І.тарау. Қазақстан Республикасындағы қаржы нарығының қалыптасуы,және қызмет атқару
І.1 Қазақстанда қаржы нарығының қалыптасуы.
Қазіргі уакытта экономикасы нарықтық типпен дамыған мемлекеттердің барлығында-
дәлелдегеніндей олардың банк жүйесі ақша айналымын ұйымдастыратын орталык
Банктерді эмиссиялық және іскерлік (коммерциялык) деп бөлу Қазакстан
Қазақстан Республикасының Орталық банкі еліміз тәуел-сіздік алганнан сон
Ұлттык банк - заңцы тұлға, дербес балансы бар,
Қазақстан Үлттық банкі Қазақстан Республикасы заңдарының негізінде өзінің
Ұлттык банктің иегізгі міндеті - ұлттық валютаның ішкі
- ақша айналымы, несие, банктік есеп айырысу мен
- ақша, несие және банк жүйелерінің тұрақты қызметін
қамтамасыз етеді;
- несие берушілер мен салымшылардың, сондай-ақ шетел валютасын
жүргізеді.
Ұлттық банктін міндеті оның атқаратын қызметтері арқылы орындалады:
Қазақстан Республикасында мемлекеттік ақша-несие саясатын жүргізу, яғни ұлттық
Ұлттық банк өзінің бағалы қағаздарын шығарады, сонымен қатар
Екіншіден, Қазақстан Республикасында қолданылатын банкнота және монетаны (теңге
Ұлттық банктің қолма-қол ақша қаражатын шығаратын, теңге мен
Үшіншіден, банктердің банкісі
Төртіншіден, үкіметтің және мемлекеттік органдардың банкі және агенті
Бесіншіден, банктердің ісін бақылау және қадағалау қызметі. Ол
Банктердегі бухгалтерлік есеп айырысудың, бухгалтерлік, банктік және басқа
Алтыншыдан, валюталык реттеу және валюталык бақылау кызметі. Оны
Резиденттер үшін шетел валютасын және шетел валютасындағы бағалы
Ұлттық валютанын шетел валютасымен салыстырып, курсын реттейді. Халықаралық
Жетіншіден, елдің алтын валюта қорларын басқару қызметі. Оны
Президенттің немесе үкіметтің тапсырмасы бойынша Ұлттық банктің қоймасында
Ұлттық банк өз шығындарын өз қаражатымен өтейді. Оның
Ұлттық банктің жарғылық капиталы 20 млрд теңгеден қалыптасады
Резерв капиталы жарғылық капиталы мөлшерінен тұрады. Таза табысы
Алтын валюта активтерін қайта бағалау шоты оларды қайта
Алтыннан, банкнота, монета түріндегі
шетел вапютасындағы жай және аударым вексельден;
өтімділігі және
жағдайдағы шетел валютасындағы басқа сыртқы активтерден
Арнайы провизиялар (резервтер) Ұлттық банктің шығыстары есебінен күмәнді
Ұлттык банктің қаржылык жылдағы таза табысы оның іс
Ұлттық банктін басқарушы органы болып Басқарма және директорлар
Ұлттық банктің төрағасын республика Президенті Парламентпен келісе отырып
Ұлттық банктің Баскармасының мәжілістері қажетті кезде, бірақ айына
Ұлттық банктің облыстық басқармалары өз қызметін Ұлттық банк
І.2.Қазақстан банк жүйесінің қалыптасуы. Құрылымы.
"Қазақстан Республикасындағы банктер жяне банк кызметі туралы" республика
Ұлттық банктің статистикалық көрсеткіштері бойынша 2000 жылдың басында
Қазіргі Қазақстанның нарықтық банк жүйесінде әр түрлі меншік
Мемлекеттік банк - үкімет қаулысымен құрылған екінші деңгейлі
Инвестициялық банк — негізінен тікелей және портфельдік инвестиция
Шетелдің қатысуымен құрылған банк - акциясынын 50 проценттен
Қазақстан Республикасының резиденті емес;
Қазақстан Республикасының резиденті - занды тұлға, акциясының 50
Қазақстан Республикасының
қаражатын басқаратын сенімді
Мемлекетаралық банк - халықаралық келісім негізінде құрылған банк,
Банк емес несие-каржы мекемелері - Ұлттық банктің лицензиясы
Коммерциялык банктер - кәсіпорындар мен ұйымдарға, сондай-ақ халыққа
Қазақстан Республикасының Конституциясына және заңдарына сәйкес банк емес
Егер банк мемлекеттік банк болмаса және банк пен
Банктік заңцарға сәйкес банктер үшін заңды тұлғалардың жаргылық
қорларының, зейнетақы активтерін басқару жөніндегі
компаниялардың, инвестициялық қорлардың,
табылатын және (немесе) банк қызметін автоматтандыруды
Осы айтылғандай занды тұлғалардың жарғылық капи-талына қатысуға тыйым
тілігін көтеру жөніндегі оқуды ұйымдастыруға.
Банк жұйесінің екінші деңгейіндегі банктер өз қызметтерінің үйлестіру,
Банктер алғашқыда ұсынушы акциясын шығаруға құқы жоқ жабық
Банкті құрушы және
Банк құрушы заңды немесе жеке тұлға ұлттық банкке
Ұлттық банк - банк ашуға рұқсат беру үшін
Банк құрылтайшылар шартты негізінде құрылып, өзіңің
жарғысына сай қызмет атқарады. Банк құру туралы құрылтайшылар
заңда қарастырылған мәліметтерден басқа міндетті тұрде
төмендегі анықтамалар болуы керек:
құрылтайшылар туралы
Акцияның мөлшері,
Банктің жарғысында шаруашылық серіктестіктері туралы заңда қарастырьшған мәліметтерден
формасы туралы белгілер; -банктің қорларын құру жәке пайдалану
Ұлттық банктен басқа банктер өзінің атауына кез келген
Банктің жарғылық қоры оның міндеттемелерін қамтамасыз етіп, банктік
Жарғылық қорды молайту екі жолмен жүргізіледі:
Біріншіден, қосымша акцияларды шығару, оның ішінде банктің пайдасын
Екіишіден, акцияның көрсетілген құнын өсіру жолымен.
Банктің жоғарғы басқарушы органы - акционерлердің жалпы жиналысы,
Акционерлердің жиналысы кезекті және кезектен тыс болып бөлінеді.
Акционерлер жиналысының төмендегідей құқықтары бар:
банкке қатысушылар санын немесе одан шығушылар
санын өсіру туралы шешім қабылдайды;
Қадағалау кеңесін,
олардың өкілдік мерзімін анықтайды;
Жарғалық қордың мөлшері және оны өзгерту туралы
қаулы кабылдайды; үлестің мөлшерін анықтайды; банктің Жарғысын, қадағалау
банктің пайдасын бөліп, банк қызметін анықтайтын кейбір
Банктің Кеңесі: банк Басқармасының төрағасы мен
Жарғылық қорды ұлғайту
банктің Жарғысын өзгерту мен толықтыру және басқа да
банктің филиалдары мен өкілдіктерін ашу және олар
банктің, оның
Басқарма жұмысын бақылайды. Банктің Кеңесін оның төрағасы тоқсан
Банктің Басқармасы:
- банктің күнбе-күнгі оперативті
банктің құрылымдық тараулары,
Егер мәжіліске Басқарма мүшелерінің" қатынасушылары 2/3-нен кем болмаса,
Жалпы кез келген баңктің ұйымдық құрылымы банктік операциялардың
Банктің актив операцияларын
Несие операцияларын ұйымдастыратын жалпы бөлімі- ол:
нақты экономикалық жағдайларға байланысты банктің
жалпы саясатын
қысқа мерзімді жәие
несиелік тәуекелді зерттеп, банктік несие операцияларын
2. Қысқа мерзімді несиелеу бөлімі - ол: қарыздар
несие шарттарын жасайды; клиенттердін несие қабілеттілігін тексереді;
несие қабілеттілік картотекасын жүргізеді; факторинг операцияларын ұйымдастырады.
3. Ұзак мерзімді несиелеу
бөлімі - ол: банктің инвестициялық потенциалына қарай несиелеу
мен қаржыландырудың негізгі бағыттарын айқындайды; қаржыландыру
- ұзақ мерзімді
іздестіруде және оларды іске асыру үшін мердігерлер
табуда делдалдық көмек көрсетеді.
4. Халықты несиелеу бөлімі - ол: тұтыну тауарларын
5. Банкаралық операциялар бөлімі Ұлттық банкпен, басқа да
6. Дәстүрлі емес банктік операциялар бөлімі несиелеумен, мысалы,
Коммерциялық банкте валюта басқармасы маңызды қызмет атқарады, Ол:
валюталарды сатып алып және сатады; қаржыны салымдарға қабылдап,
Бұл басқарманың ерекшеліктеріне байланысты төрт бөлім құрылуы мүмкін:
Депозиттік операциялар басқармасы-банктің, өз капиталы мен тартылған қаражатын
есептеу; қаражатты депозитке салу үшін шарт жасау; тартылған
Қор (фондовый) бөлігі банктің өз каражатын есептеу мен
банкке қарайтын бағалы қағаздарды сатып алу және
сату операцияларын, сонымен
тапсыруымен дәл осындай операцияларды жүргізеді.
Клиенттерге есептеу-кассалық қызмет
кассалық операцияларды өткізу.
Банктің ең басты қызметтерінің бірі - өзінің филиалдары
Банктің өкілдігі - занды тұлға болып табылмайтын, банк
Банктің есеп айырысу-касса бөлімі (жинақ кассасы) -банктін. Ұлттық
Аталған банк мекемелерінің статусына байланысты (филиал, өкілдік, жинақ
Банктін филиалдарды
қызметін басқару; несие саясатын және несие операцияларын жүргізуінің
дұрыстығын бақылау; банк
Талдау және статистика басқармасы (бөлімі)
- эксперттік зерттеуді,
үшін де) дайындау және орындау.
Кадрлар бөлімі: қызметкерлердің санын және оларды қолдануды
ұйымдастырады; еңбекақы корын басқарады; қызметкерлерді
Әкімшілік-шаруашылық бөлімі банктің ғимаратын, құрал-жабдықтарын салумен, жоспарлаумен, сатып
Заң бөлімі:
- нормативтік құжаттарды
жарғылық шарттардың орындалуын және банктік мәмілелердің дұрыс дайындалуын
Тексеру бөлімі банктің және оның филиалдарының жұмысының банктің
Электронды-есептегіш машиналарды енгізу және колдану бөлімі:
банктің компьютерлік жүйесін ұйымдастырады; есеп айырысу мен төлемнің
банкті электронды-есептегіш техникамен жабдықтаудың ағымдағы және
Нарықтық экономика жағдайында банк қызметінің басты бағытының бірі
клиенттерге кеңес берумен көмектеседі.
Банктің клиенті - банкпен шарт жасасып банкте шот
Банктік шоттар. Банк пен клиенттің құқықтық өзара қатынастары
Банктің операциялар жүргізуі банк қызметі болып табылады. Банктің
оларды орналастыру (инвестициялық қызметі); клиенттерге есептесу-кассалық қызмет көрсету.
Банктің жүргізген операциясы - банктің өз қызметін ісі
жүзінде атқаруының көрінісі. Қазақстан заңдарына сай
банктік операцияларға негізінен мыналар жатады: заңды
сұрыптау, қаттап буу және сақтау; аудару операциялары, заңды
тұлғалардың вексельдері
талаптарына сәйкес заңды
ақшалай несие беру; сенім (траст) операңиялары: сенім білдірген
қатысушылардың таза көзқарасын айқындау; сейфтік операцнялар: сейф жәшіктерін,
сақтау жөніндегі қызметтер; ломбард операциялары: депоненттелген (сақтауға салынған)
қозғалатын мүлікті кепілге алып, қысқа мерзімді несие беру;
Қорыта айтқанда, нарықтық
актив-пассив операциялары (делдалдық,
басқалары).
Осы аталған операцияларды жүргізу үшін банктерге жә-не басқа
Банктің ішкі Ережелерінде төмендегідей мәліметтер болуы шарт: бөлімшелердің
ІІ.Тарау .Қазақстан Республикасында бағалы қағаздар нарғының
қалыптасуы.
ІІ. 1. Бағалы қағаздар нарығының қалыптасуы.
Қазақстан Республикасында бағалы қағаздар нарғының қалыптасуы. Бағалы
Бағалы қағаздар нарығы тек әдеттегі тауар-ақша қатынастары және
Бұл елдерде бағалы қағаздар нарығы жаңадан қалыптасып келе
Ірі және орта кәсіпорындарды жекеменшіктендіру оларды акционерлік қоғам
Жекеменшіктендіру чектеріне кез
Осы айтылғандардан басқа, жекеменшіктендіру чегін мұра етіп қалдыруға,
Қорыта айтқанда, жекеменшіктендіру бір жағынан бағалы қағаздардың жаңа
Нарықтық экономика - адамзат өркениеттілігінің ең жоғарғы жетістігі
Шаруашылықты нарық әдістерімен жүргізу қаржы на-рығының мол мүмкіндігін
Жалпы қаржы нарығы біріне-бірі байланысты және бірін-бірі толықтырып
Біріншіден, айналымдағы қолма-қол акша нарығы және қолма-қол ақша
Екіншіден, карыз капиталының яарығы, яғни қысқажәне ұзақ мерзімді
қорларды құруға және оларды жаңартуға проценттік өсімі өзгеріп,
Үшіншіден, бағалы қағаздар нарығы. Бұл
Бағалы қағаздар нарығы экономиканың кез келген саласының өз
Қаржы нарығына мемлекеттік үстемдікті жойған кезде, ол әкімшілік
Бағалы қағаздар нарығы басқа нарықтардан онда са-тылатын өзінің
Жалған кялитал - нақты капиталдың қағаз белгісі, яғни
Бағалы қағаздар ақша капиталының немесе баска материалды құндылықтардың
Бағалы қағаздар
Нарықтык экономиканың тәжірбиесінде капитал ең ал-дымен қоғамға шын
Кәсіпорынның қосымша капиталға мұқтаждығы көптеген жағдайларға байланысты. Олардың
Экономикасы дамыған мемлекеттерде бағалы қағаздар көмегімен қосымша капитал
Елде дамыған бағалы қағаздар нарығы қалыптасуы үшін оның
сұраныс пен ұсыныс;
делдалдар мен басқа қатысушылар;
нарықтық инфрақұрылым яғни коммерциялық банктер,
қор биржалары, инвестициялық институттар және с.с;
4. нарықты реттейтін және өзін-өзі реттейтін жүйелер.
Нарықтың осы құрамдас бөліктері
Дегенмен, экономиканың дағдарысы жағдайында толыққанды бағалы
Бағалы қағаздар нарығының даму деңгейі көп жағдайда халықтың
Қазақстандағы бағалы қағаздар нарығының құрылымы және бағалы қағаздардың
Біріншіден, мемлекеттік бағалы қағаздардың эмитенті Қаржы министрлігі;
Екіншіден, Ұлттық банк - оның (Қаржы министрлігінің) қаржы
Мемлекеттік бағалы қағаздардың түрлері: мемлекеттік қазыналық вексельдер; мемлекеттік
Мемлекеттік қазыналык вексельдер мен мемлекеттік қазыналық облигацияларды ішкі
ІІ. 2. Бағалы қағаздар нарығының құрылымы.
Бағалы қағаздар нарығын реттеу мемлекеттің ең маңызды міндеті.
Бағалы қағаздар нарығында қызмет атқаратын қаржы ин-ституттарының ісін
Бағалы қағаздар жөніндегі ұлттық комиссия оның төрағасы және
Қазіргі кезде республикада бағалы қағаздар нарығының қызметін толық
Дүнйежүзілік тәжірибеде бағалы қағаздар нарығын мемлекеттік реттеу
осы мәселелер бойынша
енгізетін немесе ескілерін өзгертетін
тіркеу және с.с. жұмыстар.
Жанама араласу тетіктеріне мыналар жатады: несие
міндеттемелерін және с.с. шығару) арқылы мемлекет
пен корпорациялардың арасында несие үшін тікелей
бәсекенің тууы; мемлекеттің сыртқы
валютасы мен алтын операцияларын, экспорт шараларын ынталандыру және
Бағалы қағаздар нарығын реттеу мемлекеттік органдарға, не арнаулы
Реттеуші органдар инвесторлардың қаржысын қорғауға бағытталған негізінен үш
Біріншіден, нарықта шаруашылық субъектілері ретінде қызмет істейтін барлық
Екіншіден, экономиканың барлық субъектілерін нақты хабарлармен қамтамасыз ету.
Үшіншідең, институционалдық органдар бағалы кағаздар нарығын тексеру және
Осы аталған бағалы қағаздар нарығын мемлекеттік реттеу тәсілдерімен
Айта кететін жәйт, қазіргі кезде Қазақстанда екі қор
Бағалы қағаздар нарығының жұмысын қамтамасыз етіп, оның міндетін
2. Дилерлер - өз капиталымен келісім
3. Джобберлер - нарық конъюнктурасын бақылаушылар.
Осы мамандармен қатар бағалы қағаздар нарығына банк қызметкерлері,
Бағалы қағаздар нарығындағы брокерлер құқықтық тұлға
ретінде тіркелген маманданған фирма қызметкерлері. Батыс
Еуропа мемлекеттерінде олар не жеке фирма, не акционерлік
Құрылымы жөнінен брокерлік фирма дирекция, әкімшілік бөлім, кеңес
Бұлардан басқа брокерлер ақша нарығында бірсыпыра ерекше қызмет
Брокерлер өз қызметінде мына түпкі бастамаларды басшылыққа алады:
Клиент брокерлік фирмамен шарт жасағанда барлық тапсырма
көрсетілген уақытта клиентке хабарлап және бағалы
қағаздарды сатудан түскен қаржыны (өзіне делдалдық
үшін сыйақы қалдырып) клиенттің есепшотына аударады;
Брокер мәмілені ерекше
жөнінде клиент көшірме талап етуге құқы бар;
Клиент брокерге
тоқтатуға үкім бере алады.
Сонымен бірге, брокерлік фирма мен клиент арасындағы келісім
Брокерлік фирма өз клиенттерінен тапсырма алғанда олардан кепілдік
Мәміледегі бүкіл сомаға вексель;
Мәміленің кемі 25%-тін немесе 100%-ін құрайтын сома брокердің
Брокердің атына ағымдағы шот ашылуы мүмкін;
4. Брокерге сақтандыру полисі және с.с. кепілдіктер.
Осылар жөнінде брокерлік
Дилерлер - олар да делдалдар. Олардың брокерлерден айырмашылығы
Әкімшілік дилерлерге 100 теңгелік облигацияны кем бағамен (дисконтпен),
Бағалы қағаздар операциясына маманданған дилерлерді жауапкершілігі шектеулі дилер
Дилерлердің атқаратын кызметі: Бағалы қағаздарды шығару, олардың курсы
Сатып алушылар мен сатушыларды бір-біріне кездестіріп, бағалы қағаздар
себепші болады. Олар нарықтың катализаторы (шапшаңдатушысы) ретінде жұмыс
Бағалы кағаздар нарығында дилерлердің қызметі брокерлердін қызметінен өзінін
Джобберлер - бағалы қағаздар нарығындағы конъюнктура (өзгерістерді сипаттайтын
Қорыта айтқанда, бағалы қағаздар нарығының кәсіби мамандары көбеюде.
Нарыққа өту кезінде Қазақстан Республикасы егеменді ел ретінде
Қазақстан 1992 -жылдың шілдесінде ХВҚ- ға мүше болып
Қазақстан Республикасының шетелдермен жүргізілетін валюталық қатынастарының негізгі элементтері
Қазақстан заңдары бойынша валюталық реттеудің объектісі болып шетел
Қорытынды
Қазақстан Республикасында тұратын жеке кәсіпкерлер, оның
Қазақстан Республикасының
Қазақстан Республикасынан тыс
Қазақстан Республикасындағы "резидент еместерге" жоғарыда республика "резиденттері" түсінігінде
Қазақстан заңдарына сәйкес шетел валютасын сатып алу-сату
Қазақстан Республикасында негізгі валюталық реттеу органы болып Ұлттық
шетел валютасымен
шаққандағы бағамын, оның ішінде бухгалтерлік есеп
жургізу, кедендік және салык төлемдері үшін, сондай-ақ
жүргізеді; халықаралык есеп айырысуды ұиымдастырып, шетелдермен
қабылданған мемлекеттік шарттарға сәйкес
және халықаралық ұйымдармен
Қазақстанда валюталық бақылауды валюталық бақылау органдары және олардың
Валюталық бақылау негізінен мына бағытта жүргізіледі: жүргізілетін
Сөйтіп, валюта қатынастары халықаралық экономикалық, саяси және мәдени
Кез келген мемлекеттің халықаралық экономикалық, саяси және мәдени
Халықаралық есеп айырысу баланстары агрегаттық экономикалық көрсеткіштер жүйесінде
Халықаралық есеп айырысу баланстары - ол бір мемлекеттің
Халықаралық есеп айырысу баланстарының негізгі түрлері мыналар: төлем
Пайдаланылған әдебиеттер
Абишев С. Лицом к мировой экономике //Экономика и
№5.
Абутыипов Ж. На пути к рынку //Казахстан: экономика
№3,№.
Антикризисная программа правительства //Экспресс К°, 1993, 5, 6,
, 7яиваря.
4 Арынов ЕМ, Социально-экономический аспект развития пробммных регыонов
Арынов Е.М., Жаааманов Р., Елеусизов А. Иностранное участие
оздоровлении эщюмики Казахстана //Саясат-Политика,
№1,2. ...
Аубакиров Я.А. Экономические аспекты преобразования собствето-
сти. (Преобразование собственности - основа формирования рыноч-
ной экономики в Казахстане) - Алматы, 1995.
Ашимбаев Т.А. Экономика Казахстана за 60 лет. -Алма-Ата,
Ашимбаев Т.А. Путыс рынку. -Алматы, 1994.
Будущий экономический обмен Казахстана. Сборник тезисов меж-
вузовской научно-теоретической конференции. -Алма-Ата, 1977.
Джафурнин К.Е. ТАСИС в Казазхстане //Саясат-Политика, 1995,
№7.
Есимов А.С. Приватизация - основа реформы сельского хозяйства
//Саясат-Политика, 19%, №2.
Ертлесова Ж.Д. Программы и планы действий по углублетю
мы в регионах //Саясат-Политика, 1996, №2.
Жатканбаев Е.Б. Осиовы формирования смешанной экономики. -
Алма-Ата, 1992.
Жуламанов Р.К. Сравнительный анализ уровня конкурентоспособно-
сти национальной экономики //Саясат-Политика, 1996, №3.
Исингарин Н.К. Реализация среднесрочной программы - основная
задача Правительства //Саясат-Политика, 1996, №2.
Кабдиев Д. Развитие экономической мысли в Казахстане. -Алма-
Ата, 1978.
Кажигельдин А.М. От инфляционной экономики к инвестиционной
//Сажат-Политика, 1995, №3.
Казахстанский справочник бизнесмена. -Алма-Ата, 1978.
Кашимбоев Р. Сбшюнсированностъ и эффектность развития эко-
номики региона. - Алма-Ата, 1991.
Кузембаев Н.К. іВетюнальные проблемы формирования территори-
альных эконом&ШХЩ пропорций и их совершенствования. - Аша-
Ата, 1985.
208
Музапарова Л.М. Горно-металлургический комплекс Казахстана:
современное состояние и проблемы. - Алматы, 1995.
Назарбаев Н.А. Стратегия ресурсосбережения и переход к рынку.
М., 1992.
Назарбаев Н.А Стратегия становления и развития Казахстана
как суверенного государства. - Алма-Ата, 1992.
Назарбаев Н.А. Қазақстан - 2030. -Алматы, 1997.
Нарибаев К.Н. Региональные аспекты управления экономикой. - Ал-
ма-Ата, 1986.
Национальная программа разгосударствления и приватизации в Рес-
публике Казахстан на 1993-1995 гг. (ІІ-этап) //Советы Казахста-
на, 1993, 11 марта
Нургалиев К.Р. Экономика Казахстана. - Алматы, 1997.
Нургалиев К.Р., Тулембаева А.Н. Банковский маркетинг. - Алматы,
1998.
Нефть и газ Казахстана (Экономический обзор). - Алматы,
Новые территориальные комплексы СССР. - М., 1977, с.
Очерки экономической истории
С.Б.Баишева. - Алма-Ата, 1974.
Программа стабилизации экономйки Казахской ССР и перехода к
рынку. - Алма-Ата, 1991.
Семенов П.Е., Косов В.Ф. Проблемы развития и размещения
водительных сил Казахстана. - М., 1974.
Толымбеков К. Без конкуренции непг рынка//Казахстан: экономика
и жизнь, 1992, №8.
Туркебаев Э.А., Двоскин Б.Я., Исентаев К.Б. Проблемы региональ-
ной экономики Казахстана. - Алма-Ата, 1977.
4