Кедендік бақылау рәсімдерін бірегейлендіру



МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ 1
1 ТАРАУ. ҚАЗАҚСТАҢДА ТАУАР МЕН КӨЛІК ҚҰРАЛДАРЫН КЕДЕНДІК РЕСІМДЕУ
1.1. Кеден органдарымен кедендік ресімдеу және алдын ала операцияларды
1.2. Кедендік бақылаудың мәні мен негіздері 13
1.3. Әр түрлі көлік түрлерінде кедендік ресімдеу және кедендік
ІІ-ТАРАУ. ҚАЗАҚСТАҢДА ТАУАРЛАР МЕН КӨЛІК ҚҰРАЛДАРЫН КЕДЕНДІК РЕСІМДЕУ ЖӘНЕ
2.1.Кедендік жүктік декларациялар негізінде 2002-2003 жылдардағы Қазақстан Республикасының сыртқы
2.2 Мемлекеттік бюджетке кедендік төлемдер мен салықтар бойынша 2002-2004
2.3. Қазақстан Республикасының кеден органдарының жеке аймақтары бойынша негізгі
2.4. Қазақстан Республикасында әр түрлі көліктік құралдар түрлерінде кедендік
3 ТАРАУ. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДА ТАУАРЛАР МЕН КӨЛІК ҚҰРАЛДАРЫН КЕДЕНДІК
3.1. Қазақстан Республикасында әр түрлі көлік түрлерінде кедендік ресімдеу
3.2. Кеден органдарының бақылау қызметінің тиімділігін көтеру жолдары 57
ҚОРЫТЫНДЫ 69
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ 72
КІРІСПЕ
Қазақстан Республикасыида кеден ісінің құрылуы экономикалық реформалармен және құрылымдық
Экономиканың бұл кезеңде дамуы халықаралық шаруашылықты байланыс жүйесіне Қазақстан
Кедендік ресімдеу мен кеден бақылауы кеден заңдарының маңызды құрамдас
Кеден органдарының қызметінің сипаты, кеден ісі саласында маңызды орын
Бірақ, кеден органдарының қызметінде кедендік ресімдеу мен кеден бақылауына
Кеден бақылауын жүргізу кезінде белгіленген заңмен, қажетті жағдайларда басқа
Қазақстанның геосаяси ережесі дүниежүзілік экономикада екі мағыналы. Бір жағынан,
Дипломдық жұмыстың мақсаты кедендік ресімдеу мен кедендік бақылауының рәсімдерін
- тиімсіз немесе артық кеден рәсімдерін жою;
- кедендік ресімдеу мен кеден бақылауының саралау технологияларын әзірлеу.
Қазақстан Республикасында кеден органдары мен кедендік инфрақұрылым жанының материалды-техникалық
Дипломдық жұмыста Қазақстан Республикасының заңдылықтары, нормативтік актілері, Қазақстанның және
Кедендік ұйымдастыру алдында түрған міндеттердің тиімді орындалуы Қазақстан Республикасының
Жалпы жұмыстың құрылымы кіріспеден, 3 бөлімнен, қорытындыдан, қолданылған әдебиеттер
Дипломдық жұмыстың бірінші бөлімінде, кедендік ресімдеу және кедендік бақылауының
Екінші бөлімде, кедендік жүктік декларациялар бойынша 2002-2003 жылдардағы Қазақстан
Үшінші бөлімде, тауарлар мен көлік құралдарын кедендік ресімдеу мен
1 ТАРАУ. ҚАЗАҚСТАҢДА ТАУАР МЕН КӨЛІК ҚҰРАЛДАРЫН КЕДЕНДІК РЕСІМДЕУ
1.1. Кеден органдарымен кедендік ресімдеу және алдын ала операцияларды
Кедендік заңға сәйкес кедендік ресімдеу — бұл тауарлар мен
Осы функцияның тағайындалуы есеп жүргізу мен мәліметтерді тіркеу тауарлар
Кедендік ресімдеу сыртқы экономикалық қызмет қатысушыларымен барлық тауарлар мен
- барлық қажетті тауарлар мен көлік құралдар периметрінің кедендік
- кедендік декларация мен басқа да әрбір кедендік режим
- түрлі құжаттардың құруын;
- тауарларды уақытша сақтау қоймасына түсу есебін қабылдауын және
- уақытша сақтау қоймаларындағы тауарлар мен көлік құралдарынан
- шешімдерді қабылдау және оларды тауарлар мен көлік құралдарына
- тауарлар мен көлік құралдарына кедендік бақылау және кедендік
Кедендік ресімдеуді ұйымдастыру — тауарлар мен көлік құралдарының кеден
- кеден шекарасынан өтудің нақты орындары мен уақыты туралы;
- кедендік ресімдеуді жүзеге асырудың орындары мен уақыты туралы;
- экспортты немесе импортты операцияларды жүзеге асыру үшін сыртқы
- тауарлар мен көлік құралдарын ұсыну мен көрсету, жеткізу
- тауарлар мен көлік құралдарын кедендік бақылауға алу, оларды
Декларациялау рәсімі тауарлар мен көлік құралдардың кеден органдарына ұсыну
Жүктік кедендік декларацияны ұсыну кезінде кеден органдарында келесі құжаттарды
1- Жүктік кедендік декларациясын беруде декларанттың құзыретін растайтын құжаттар:
2. Ресімделетін тауарларға коммерциялық құжаттар:
а) тауарларды жеткізу үшін негіз болатын құжат: сатып алу-сату
ә) бартер кезіндегі контракт;
б) тауарлардың құнын растайтын құжаттар:
спецификация;
шот-фактура (қосымша 6).
3. Тауаркөліктік құжаттар:
- тауаркөліктік накладнаясы (қосымша 7);
- коносамент - теңіздік көлікпен жүкті жеткізу кезінде (қосымша
- халықаралық автокөлік накладнаясы;
- авианакладная - жүкті авиакөлікпен жеткізу кезінде;
- теміржол накладнаясы - жүкті теміржол көлігімен жеткізу кезінде;
- жүктік ведомость;
- жүктік квитанция;
- қораптау қағазы;
- тиеу актісі;
4. Кедендік ресімдеудің өндірісі үшін тікелей ұсынылатын құжаттар:
- тауарларды жеткізу бойынша бақылаудың құжатгары;
- МДП кітабы;
- кедендік тасымалдаушының лицензиясы (қосымша 9);
- тауарларды қайта өндіруге берілетін лицензия;
- ресімделетін тауар партиясына жүктік кедендік декларация;
- кедендік құн декларациясы;
- кедендік міндеттеу;
- квитанция - банк немесе кеден кассасына қолма-қол ақшаны
- кепіл келісімі;
- банктың кепілдігі (қосымша 10);
- СТ-1 нысаны бойынша тауардың шығу елі туралы
- А нысаны бойынша тауардың шығу елі туралы сертификат.
Қазақстан Республикасының кеден органы кедендік ресімдеудің мақсаттары үшін қажетті
Кедендік ресімдеу нақты орындарда тауарларды жөнелтуші мен қабылдаушы немесе
Кеден органдарына тауарлар мен көлік құралдарын декларациялау және сақтау
Көлік құралдар жөнелтілетін тауарлар құрамында декларацияланады, ал олардың кедендік
Кедендік заңға сәйкес кеден шекарасының өту орны және тауарлар
Белгіленген тәртіпке сәйкес және кедендік ресімдеу үрдісі негізінде шарттарға
Алдын ала операциялар негізгі кедендік ресімдеудің жүргізуін жеңілдету және
Декларацияны беру уақыты тауарлар мен көлік құралдарын және таситын
Кедендік ресімдеу үрдісінде декларациялаудан және келесі көрсетілетін операциялардан басқа
Кедендік іске қатысы бар барлық әрекеттер, кедендік ресімдеуге, кедендік
Олардың ең маңыздылары мыналар:
- кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыратын субъект ретінде тұлғаны тіркеу
сыртқы экономикалық қызмет қатысушыларының лицензиясы және кедендік төлемдерді төлеуін
кеден органдарының классификационды шешімдерін;
кедендік мақсатқа қажетті басқа құжаттарды алу;
тауарлар мен көлік құралдарының кедендік шекарадан тыс шығаруы туралы
сәйкес жағдайда кедендік төлемдерді төлеу туралы үшінші тұлғаның кепілдігін
жеткізілім, тасымалдау келісімдерін қорытындылау, көліктік экспедицияны декларациялау;
тауарды бірдейлендіру мақсатында сынамалар мен үлгілерді алу;
кедендік жүктік декларацияны немесе уақытша және қысқа декларацияларды кеден
уақытша сақтау қоймаларына тауарларды орналастыру;
тауарлар мен көлік құралдарының кедендік шекара арқылы өтуін жүзеге
Айтып кеткендей, алдын ала кедендік ресімдеу тауарлар мен көлік
Кедендік шекара арқылы өтетін тауарлар мен көлік құралдарына қатысты
Оның ішінде, алдын ала операцияларға нақты мән-жайлар пайда болған,
Кедендік бақылау астындағы жеткізу рәсімінің мәні тауарлар, көлік құралдарымен,
Әкелінетін тауарларды жеткізу рәсімі кедендік бақылаудан шығатын міндеттерді іске
Әкетілетін тауарларға қатысты бақылауды жеткізу құжатын қолдану ерекшелігі —
Негізгі кедендік ресімдеу алдындағы алдын ала операциялармен бірге кеден
Алдын ала шешімдер, алдымен Қазақстан Республикасының экономикалық ынтасын сақтауға
Бұл саладағы заңсыз әрекеттерді айқындау және болдырмау мақсатында кедендік
Алдын ала шешімдерді қабылдау тауарлар жіктеуіне қатысты, олардың шығу
Сондықтан алдын ала операциялар сияқты, алдын ала шешімдер де
1.2. Кедендік бақылаудың мәні мен негіздері
Сыртқы экономикалық қызмет және сыртқы сауда заңды және жеке
Қазақстан Республикасының кедендік территориясына тауарлар мен көлік құралдарын әкелу
Қазақстан Республикасының кедендік территориясынан тыс тауарлар мен көлік құралдарын
Кеден бақылауының мақсаты Қазақстан Республикасының Кеден кодекс нормаларын, басқа
Кедендік ресімдеу міндетіне келесілер жатады:
а) тауарлар мен көлік құралдарының кеден шекарасынан өтуінің құқыққа
ә) сыртқы сауда мәмілелер заңдылығының тәртібін анықтау мен оны
б) мәліметтерді тіркеу және есеп жүргізу;
в) тауарлар мен көлік құралдарының өтуі туралы толық және
г) тиімді, құжаттық және нақты кедендік бақылау, сонымен қатар,
г) хыртқы сауданың кедендік статистикасын және арнайы кедендік статистиканы
д) сәйкес кеден режимін дұрыс таңдауга, тауарлар мен көлік
Кеден бақылауының міндеттеріне мыналар жатады:
а) кеден бақылауын нақтырақ жүргізу үшін мамандарды, сарапшыларды тарту;
ө) тауарлар мен көлік құралдардың, үй - жайлардың бірдейлендіруін
б) тауарлар мен көлік құралдарын кеден шекарасынан өткізетін жеке
г) іріктемелі бақылау жүргізу.
Кеден бақылауы кеден органдарының лауазымды тұлғаларының белгіленген тізбектілікте жүзеге
Әкелу кезінде кеден бақылауы Қазақстан Республикасының кеден шекарасынан тауарлар
Әкелу кезінде кеден бақылауы Қазақстан Республикасының Кеден кодексімен қарастырылмаған
Кеден бақылауының объектісі Қазақстан Республикасының кеден шекарасынан өтетін тауарлар
Кеден бақылауы мынандай сатыларға да жүргізіледі: тауарлар қозғалысы, оның
Кеден бақылауын жүргізуді қамтамасыз етуге мыналар жатады:
- сыртқы экономикалық айналымды тездетуге көмектесетін шарттарды құру;
- тауарлар мен көлік құралдарының кеден шекарасы арқылы өтудің
- контрабандамен, кеден ережелерін бұзу және салық зандарындағы бұзушылықпен
- кедендік баждарды, салықтар мен басқа да кедендік төлемдерді
- сыртқы сауданың кедендік статистикасын және Қазақстанның арнайы кедендік
6. кеден органдарының өз құзыреті шеңберінде валюталық бақылауды жүзеге
7. сыртқы экономикалық қызметінің Тауарлық номенклатурасын жүргізу және т.б.
Кеден бақылауын тиімді жүзеге асыру мүмкіндігі тауарлар мен көлік
Кеден бақылауынының негізгі әдістері мыналар болып табылады:
- мамандарды, сарапшыларды тарту;
- тауарлар мен көлік құралдарының бірдейлендіруін жүргізу;
- занды тұлғалардың қаржылық-шаруашылықтық қызметін тексеру;
- іріктемелі бақылау жүргізу.
Кеден бақылауы адамның денсаулығына, жануарлар мен өсімдіктер үшін қауіпсіз
Мамандар мен сарапшыларды тарту тауарлар мен көлік құралдарының нақты
Тауарлар мен көлік құралдарының бірдейлендіруін жүргізу декларацияланған сол тауар,
Заңды тұлғаның қаржылық-шаруашылықтық тексеруі — кеден бақылау әдістерінің бірі
Іріктемелі кедендік бақылау, егер тауар жария сипатында және барлық
Шығарылған тауарлар мен көлік құралдарын тексеруден кейін де кедендік
Кеден бақылауы нақты нысандарда жүргізіледі:
- кедендік декларациялар, құжаттар мен мәліметтерді тексеру;
- ауызша пікір сұрау;
- түсіндірмелер алу;
- кедендік қадағалау (визуалды қадағалау, оның ішінде, кеден бақылауы
- тауарлар мен көлік құралдарын тексеру;
- кедендік тексеріп қарау;
- жеке тексеріп қарау;
- тауарларды арнаулы таңбалармен таңбалау, оларға қазіргі кодекс пен
9. тауарлар мен көлік құралдарының есебі мен олар бойынша
10. тауарлар мен көлік құралдарының есебін жүргізу;
11. үй-жайлар мен аумақтарды тексеру.
Кеден бақылауының әрбір нысанын толығырақ қарастырайық.
Кедендік декларациялар, құжаттар мен мәліметтерді тексеру. Кеден органдары, құжаттардың
Кеден органдарына кедендік ресімдеу кезінде берілген мәліметтердің дұрыстығын тексеру
Іріктеп тексеру негізінде кеден органдарының құжаттар мен мәліметтерді тексеруіне
Ауызша пікір сұрау. Қазақстан Республикасының кеден шекарасы арқылы өткізілетін
Түсіндірмелер алу. Түсіндірмелер алу — кеден органдары лауазымды адамдарының
Түсіндірме жазбаша нысанда ресімделеді. Адамды түсіндірме алу үшін шақыру
Кедендік қадағалау. Кедендік қадағалау — кеден органдары лауазымды адамдарының
Тауарлар мен көлік құралдарын тексеру. Кеден органы лауазымды адамдарының
Тауарлар мен көлік құралдарын тексеру — егер мұндай тексеру
Кедендік бақылау аумағында тауарлар мен көлік құралдарын тексеру декларант,
Тауарлар мен көлік құралдарын тексеру нәтижелері бойынша кеден органдарының
Тауарлар мен көлік құралдарын кедендік тексеріп қарау. Кедендік тексеріп
Кедендік тексеріп қарау тауарларды кедендік мақсаттар үшін бірдейлендіру, мәлімделетін
Тауарлар мен көлік құралдарына қатысты өкілеттігі бар декларант немесе
Кеден органы декларант, тауарлар мен көлік құралдарына қатысты өкілеттіктері
ұлттық қауіпсіздікке, адам өмірі мен денсаулығына, қоршаған ортаға, Қазақстан
тауарларды халықаралық почта жөнелтімдерімен жіберілген кезде;
тауарлар мен көлік құралдарын Қазақстан Республикасының кедендік аумағында кедендік
Аталған жағдайларда тауарлар мен көлік құралдарын кедендік тексеріп қарау
Жеке тексеріп қарау. Кедендік бақылаудың ерекше нысаны ретіндегі жеке
Жеке тексеріп қарау жүргізуге байланысты рәсімді және тексеріп қарауды
Жеке тексеріп қарау басталар алдында кеден органының лауазымды адамы
Кеден органы лауазымды адамының жеке тексеріп қарау жүргізу кезінде
Өзіне қатысты жеке тексеріп қарау жүргізіліп отырған жеке тұлғаның:
жеке тексеріп қарау жүргізу басталғанға дейін оны жүргізу тәртібімен
Қазақстан Республикасының заңдарын бұзу объектілері болып табылатын өзінде жасырған
жеке тексеріп қарау жүргізетін кеден органы лауазымды адамының жеке
жеке тексеріп қарау жүргізудің нәтижелерімен және іс жүргізу құжаттарымен
жеке тексеріп қарау жүргізетін кеден органы лауазымды адамдарының іс-әрекетіне
адвокаттық қызметтерін пайдалануға құқығы бар.
Өзіне қатысты жеке тексеріп қарау жүргізілген жеке адамға жеке
Жеке тексеріп қарауды тексеріліп қаралатын адаммен бір жыныстағы кеден
Жеке тексеріп қараудың жүргізілгендігі туралы кеден ісі мәселелері жөніндегі
Хаттамаға - жеке тексеріп қарауды жүргізген кеден органының лауазымды
Тауарларды арнаулы таңбалармен таңбалау, оларға бірдейлендіру таңбаларын қою. Қазақстан
Тауарларда арнаулы таңбалардың бірдейлендіру белгілерінің немесе тауарларды белгілеудің өзге
Тауарлардың және көлік құралдарының есебі мен олар бойынша есептілік
тұлға кедендік ресімдеудің оңайлатылған рәсімдерін қолдану туралы мәлімдеген кезде;
Қазақстан Республикасының заңдарында айқындалған тәртіппен есепке алынуға тиіс тауарларды
кеден брокерлері, кеден тасымалдаушылар ретіндегі қызметті жүзеге асыратын, сондай-ақ
кедендік бақылаудағы тауарлар мен көлік құралдарына қатысты сыртқы экономикалық
Тауарлар мен көлік құралдарының есебін жүргізу. Шартты түрде шығарылған
Үй-жайлар мен аумақтарды тексеру. Қазақстан Республикасының заң актілерінде көзделген
Кейінге қалдыруды күттірмейтін жағдайларда прокурордың рұқсаты талап етілетін әрекеттер
Егер Қазақстан Республикасының заң актілерінде мемлекеттік органдар лауазымды адамдарының
Кедендік бақылауды ұйымдастырудың типтік нұсқасы. Кедендік бақылау кезінде кеден
Кедендік ұйымдастырудың бірінші міндеті сыртқы экономикалық байланыс қатысушыларына жақындатылған
Кедендік бақылауды және ресімдеуді жүзеге асыру бойынша жұмыстың негізгі
Облыстардағы кедендік бақылауын ұйымдастыру мыналардан тұрады:
кеден органдары жұмыстарының болжамды көлемін анықтау;
кедендік бақылау мен кедендік ресімдеудің орнын, олар арасындағы кедендік
кеден органдарының оңтайлы құрылымын әзірлеу және сандық құрылымын анықтау;
кадрларды таңдау және оқыту;
материалды-техникалық базаны құру;
байланыс жүйесін әзірлеу және кеден органдарының ішіндегі қарым-қатынас сияқты,
кеден бақылауын жүзеге асыруға қатысатын кеден органдарының барлық қызметтерінің
Ол тауарлардың әкелінуі және тұлғалардың кетуі кезінде келесі шараларды
1. тауарлар мен көлік құралдарының кеден шекарасы арқылы өтуі
2. тауарлар мен көлік құралдарына құжаттарды кеден органдарына ұсыну,
3. тауарлар, көлік құралдары және соларға құжаттардың кедендік бақылау
тауарлар, көлік құралдар және соларға құжаттардың жеткізуі бойынша тағайындалған
тауарлар, көлік құралдар және соларға құжаттардың жеткізуі бойынша тағайындалған
тағайындалған кедендермен жіберілген тауарлар мен көлік құралдарын кедендік бақылау
тағайындалған кеденге тауарлар, көлік құралдар және соларға құжаттарының жеткізілімі
уақытша сақтау қоймасына немесе кедендік қоймаға тауарларды орналастыру;
кеден органдарымен кедендік декларацияны қабылдау;
10.кеден органдарымен кедендік декларацияны қабылдағаннан кейін ^ кедендік бақылау
11. кедендік ресімдеуді аяқтау және соның нәтижесі бойынша сәйкес
Кедендік бақылауды ұйымдастырудың типтік сызбанұсқасын жетілдірудің негізгі бағыттары келесілерде
- кедендік бақылау механизмінің ұйымдастыруын жетілдіру;
- тауарлар мен көлік құралдардың қарап тексеру сапасын жоғарылату;
- кедендік төлемдерді төлеу мерзімін қысқарту:
- кедендік рәсімдердің құжаттық ресімдеуін жетілдіру;
- экономикаға және жалпы мемлекеттің қауіпсіздігіне зардап келтіруді алдын
- тауар мен тұлғалардың категориясына байланысты икемді технологияларды әзірлей
- кедендік ресімдеу орындарына дейін тауарлардың толық көлемде жеткізілімін
- тиімді кеден бақылауы мен кедендік ресімдеуін жүзеге асыруда
- кеден қызметінің басқа құқық қорғау органдарымен қарым-қатынасының негізгі
- тауарлар мен көлік құралдарының заңсыз өтіміне бағытталған бақылауды
Кедендік бақылаудың нақты нысандарынан босату. Кеден заңы кедендік бақылаудың
Кедендік тексеріп қарауға мыналар жатпайды:
Қазақстан Республикасы Президентінің және онымен бірге жүретін оның отбасы
Егер Қазақстан Республикасының Премьер-Министрі, Парламент Сенатының Төрағасы, Парламент Мәжілісінің
Егер Қазақстан Республикасының заң актілерінде өзгеше көзделмесе, өз жүрісімен
Кедендік бақылаудың техникалық құралдары — бұл кеден органдарының мамандандырылған
Кедендік бақылаудың техникалық құралдарының негізгі түрлері: нақты кеден
қылмыстарды ашу міндетін шешу үшін қолданылатын криминалистиканың техникалық құралдары;
тауарларды бірдейлендіру міндетін шешуге көмектесетін кеден сараптамасының техникалық құралдары;
басқарушылық, технологиялық және басқа міндеттерін шешуін қамтамасыз ететін байланыстың
кеден органдарының міндеттерін шешу кезінде қажетті ақпараттарды жинау, өндеу,
қолданылатын кедендік қызметін ақпараттық қамтамасыз ететін техникалық құралдар;
кеден органдарының өзінің қауіпсіздігін қамтамасыз ететін және сақтайтын техникалық
жедел іздестіру қызметтерінің міндеттерін шешу үшін қолданылатын техникалық құралдар
кедендік іс-қағаз жүргізудің техникалық құралдары (оргтехника).
Кеден бақылауының техникалық құралдарының тактикалық-техникалық сипаттамасы 3 қосымшада көрсетілген.
1.3. Әр түрлі көлік түрлерінде кедендік ресімдеу және кедендік
Кедендік ресімдеу мен кедендік бақылау кезінде кеден органдарының қазіргі
1. Саты барлық кеден қызметіне толық компьютерлік қызмет көрсетуді
Халықаралық тасымалдауды жөнелту орны мен тағайындалуы туралы келісетін екі
Қазақстан Республикасына әкелінетін тауарлар мен көлік құралдар әкелінетін
Қазақстан Республикасынан тыс жерге тауарлар мен көлік құралдарының жеткізілімі
Көлікпен жүкті жеткізу кезінде ресімделетін негізгі тауар-көліктік құжат-жүк жөнелтуші
ІІ-ТАРАУ. ҚАЗАҚСТАҢДА ТАУАРЛАР МЕН КӨЛІК ҚҰРАЛДАРЫН КЕДЕНДІК РЕСІМДЕУ ЖӘНЕ
2.1.Кедендік жүктік декларациялар негізінде 2002-2003 жылдардағы Қазақстан Республикасының сыртқы
Қазақстан Республикасының сыртқы сауда айналымы 2003 жылға 21227,4 млн
Талданған мерзім бойынша экспорттың жалпы көлемінде ТМД елдерінің үлесі
Қазақстандық өнімнің негізгі сатып алушылары Бермудтық аралдар (17%), Ресей
2003 жылда ТМД елдеріне барлық жеткізімінің 47,1 %-ы келді.
Облыстар бойынша Қазақстан Республикасының экспорты 2002 Жылы 9709127,1 мың
Облыстар бойынша Қазақстан Республикасының экспорты 2003 ж. 12900454,3 мың
Облыстар бойынша Қазақстан Республикасының импорты 2002 жылы 6490493,7 мың
Облыстар бойынша Қазақстан Республикасының импорты 2003 жылы 8326917,3 мың
Қазақстан Республикасының экспорты
2.2 Мемлекеттік бюджетке кедендік төлемдер мен салықтар бойынша 2002-2004
Халықаралық сауда мен сыртқы операцияларға салынатын салықтар 2002 ж.-
Қазақстан Республикасына мемлекеттік бюджетке түскен түсімдер 2002 ж.
Қазақстан Республикасының мемлекеттік
2.3. Қазақстан Республикасының кеден органдарының жеке аймақтары бойынша негізгі
Алматы қаласының сыртқы сауда айналымы кеден статистика – мәліметтері
Қаланың сыртқы экономикалық байланыстағы серіктестіктері болып, бүкіл әлемнің 128
Қаладан шығарылатын өнімнің 87,9%-ы еркін
Қала кәсіпорындары өз өнімдерін тысқары 74 мемлекетке шығарады. Сыртқы
Сыртқы сауда айналымындағы импорт көлемі 80,5%-ды құрады. Өнім Алматыға
ТМД елдерімен сыртқы сауда. 2003 ж. ТМД елдерімен сырқы
Қала кәсіпорындарының өнімдері барлық достастық елдерге шығарылады. Оның негізгі
Қалаға барлық достастық елдерден тауарлар мен өнімдер енгізіледі. Олардың
Әлемнің басқа елдерімен сыртқы сауда. 2003 ж. шалғай шетел
Сауда баланс сальдосы жағымсыз болып — 2080,2 млн долларын
Сыртқы сауда айналымның ең көп бөлігі (61,1%) шалғай шетел
8.Кесте
2003 ж. бойынша тауарлық номенклатураның ірі топтары бойынша экспортты
2003 ж. 2002 жылға %-те 2003ж. желтоқсаннан қарашага, %-те
экспорт, мың доллар импорт, мың доллар экспорт импорт экспорт
А 1 2 3 4 5 6
Барлығы 362768,7 1722951,0 83,0 136,0 92,4 102,1
Оның Ішінде: өндіріс тауарлар және оларды өндіру үшін шикізат
Минералды өнімдер 65603,0 38653,8 62,6 4,1р. 148,7 ЗДр.
Химиялық өнімдер, пластмассалар, каучук 54346,1 340649,2 8,0
Асыл тастар, жартылай асыл тастар, әшекей 8962,9 4452,9 25,0
Бағалы металдар және олардан заттар 81726,3 78607,8 102,3 113,9
Машиналар, жабдықтар, көлік
Басқалар 67587,5 252281,4 2,3р. 167,8 56,1 62,4
9. Кесте
2001 жылдан 2003 жылға дейінгі " Талдықорған " бекеті
Негізгі
көрсеткіштерлін 2000 ж. 2001ж. 2002 ж. 2003 ж.
Төлемдер ( мың
_БаЖДар
71473,3 12890,7 17403,7 20302,1
58638,9 139151,6 316379,5 376352,2
қосылған
_салығы_ Аюдиздер құн 106363,3 194462,9 430960,4 375979,2
0 434,3 2771,3 2989,2
Көлем (тонна)
172149,6 346505,2 767514,9 4159435,5
Жүк айналымы
Экспорт 23313,323 39253,6 49077,6 40982,9
Импорт 47471,367 94085,6 56640,4 60039,8
Ресімдел ген жүктік кедендік декларац ия саны Экспорт 395
импорт 984 3306 5609 5089
Ресімделген тауардың
Ресімделген халықаралық жол тасымалдау
құқық бұзушылықтар 320
Кеден ережелерін бұзу
ІКеден ережелерін Ібұзу
Төлемдер. Тәлемдер бойынша түсімдерді қараған кезде кедендік Төлемдер мен
2002 ж. төлемдер бойынша түсімдер жоспар бойынша 729 млн.
Алымдар. Бюджетке түскен төлемдердің сомасының талдауын жүргізе отырып, түсімдердің
Баждар. Баждар бойынша төлемдердің түсуі жоғарыда көрсетілген деректерден алдыңғы
Жүк айналым. Сыртқы экономикалық қызмет жүргізілген елдермен жүк айналым
2002 ж. еркін айналыс үшін шығару режимінде ТМД елдері
2003 ж. еркін айналыс үшін шығару режимінде ТМД елдері
Жүк айналым бойынша аналитикалық деректерді қарастыру кезінде еркін айналыс
Еркін айналыс үшін шығару режимінде
б.Диаграмма Ресімделген жүктік кедендік декларация саны
Экспорт
Импорт
2000 И2001 П2002 П2003
ресімделген тауарлардың ішкі транзитінің саны. Ресімделген тауарлардың ішкі транзитінің
Ресімделген халықаралық
Құқық бұзушылықтар. Кедендік ережелерді бұзу туралы істер саны.
Т.Диаграмма Кедендік ережелерді бұзу туралы істердің саны
Ш2000 • 2001 П2002 П2003
Кедендік ережелерді бұзу туралы істербойынша алынган айыппүлдар сомасы. Кедендік
талдаудан мемлекеттің бюджетіне
Кедендік ресімдеу қызметі саласында келесі нарық динамикасы байқалады.
З.Диаграмма 2002 жылдан 2003 жылға дейін мерзім бойынша ресімделген
декларациялар саны
250 000 200000
Пэкспорт • импорт
Ағымды жылда ресімделген жүктік кедендік декларация саны 271000 данаға
1. уақытша сақтау қойма
2. қарап тексеру рәсімі бойынша қызмет көрсетуді ұсыну;
а) тұғырнама, жаппаны қолдану;
ә) қойманың қызмет көрсетуі, қойманың жұмысы;
тиеу-түсіру жұмыстары;
өлшеу;
жабық қоймаларда жүкті сақтау;
6. қысқаша декларацияны және басқа кедендік есеп жүргізу құжаттарын
Достық кеден бекетінің уақытша сақтау қоймасында жүкті қайта өңцеуден
Қазақстанда қазіргі уақытта 103 автоөтулер бар. Талап етілген үймереттердің
Достық кеден бекеті үшін автоөту топтарының шартты атаулары:
1. категориялы автоөту 1 күнде 30-дан аса көлік құралдар
2. категориялы автоөту 1 күнде 30-ға дейін аса көлік
10.Кесте Кеден бекеттері авто өтулерінің деректері
гОблыс атаулары Авто
1 Жамбыл 10 9,7 10 100 0 0
2
- — — —
3 "4 Алматы 4 3,9 21 50 2 50
Оңт Қазақстан 25 24,3 22 88 3 12
Атырау 3 2,9 2 66 1 34
5. Бат Қазақстан 8 7,8 2 25 6 75
6 Ақтөбе 4 3,9 1 25 3 75
7. Шығ Қазақстан 10 9,7 10 100 0 0
8. Қостанай 13 12,6 10 77 3 23
9. Солт Қазақстан 10 9,7 9 90 1 10
10 Маңғыстау 2 1,9 1 50 1 50
11 Қызылорда 6 5,8 6 100 0 0
12. Павлодар 8 1 0 ',0 8 100
Барлығы. 103 100 83 73 20 27
категориялы авто өту — 20;
категориялы авто өту — 83.
2.4. Қазақстан Республикасында әр түрлі көліктік құралдар түрлерінде кедендік
Дүниежүзілік экономиканың талдауы ғаламдық масштабта 3 басылымдылық көрсететін аймақ
Қазіргі кезеңде теңіздік көлік Еуразиялық қатынаста жалғыз жүк тасымалдаушы
ТрансЕуразия 2000 ж. халықаралық конференциясында (Алматы, Астана қ.) Қазақстан
Ақтау теңіз жолы сыртқы экономикалық байланыстарда Қазақстанды, Ресейді, ТМД
Халықаралық көлік нарығы мемлекеттің қарамағында, сондықтан ол өзінің кедендік
Қазақстан Республикасында теміржол көлігінде кедендік бақылау кедендік ресімдеуінің талдауы.
Қажетті құжаттарды ұсынбау жағдайында кеден органдары теміржолдық шекаралас станцияларында
Вагондық кедендік декларация көліктік құралдар Накладнаялардың санына тәуелсіз, егер
Жіберудің теміржол станциялары міндетті тәртіпте вагондык кедендік декларацияға немесе
Теміржол көлігімен жүретін тауарлардың әкетілуі кезінде тағайындалған теміржол станциялары
Теміржол көлігімен өтетін транзиттік тауарлардың Қазақстан Республикасының кедендік территориясына
Теміржол көлігімен өтетін тауарлардың акциздік тобына кедендік бакылауды күшейту
Автокөлік көлігінің кедендік бақылау мен кедендік ресімдеуінің талдауы. Қазақстан
Автокөлікпен жүкті әкелу кезінде ресімделетін негізгі тауар-көліктік құжат келесі
Кедендік бақылау астындағы тауарлардың жеткізілім ережесінде көтсетілген жеткізудің қосымша
Автокөлікпен өткізілетін тауарлардың жеткізу мерзімі жөнелту кеден органы 1
Кедендік баждар немесе салықтар алынатын тауарлардың тізілімі (тауарларды әкелу
кеден органдарының депозитін ақшалай құралын аудару түрінде
кедендік төлемдердің төленуін қамтамасыз ету;
банктік кепілдеме ұсыну;
кедендік тасымалдаушы мен кедендік еріп жүрумен тауарларды тасымалдау.
Тауарлардың бұл категориясының кедендік ресімдеуі кеден органымен тауар алушының
Кеден органдарының депозитіне ақшалай құралдарды аудару түріндегі кедендік төлемдердің
Әуе көлігінде кедендік бақылау мен кедендік ресімдеуінің талдауы.
Әуелік тасымалдау тасымалдаушымен немесе әуе кемелерінің иелерімен жүзеге асырылады.
Тауарды ұшақ бортына тиеуге дейін тасымалдаушы өз қолын қоюы
Әуе тасымалдау құжаты жөнелту және тағайындау орнын белгілеу, аялдама
Авиа тасымалдау үшін әкелу-әкету орны тауарды тасымалдайтын ұшақ, оның
Еркін айналыс үшін шығару режиміне сәйкес (таңбалауға жататын акцизді
Басқа кедендік режимдерге сәйкес автокөлікпен әкелінетін тауарларға кедендік ресімдеу
Әуе көлігінің тауарларды тасымалдау кезінде тауарлар жткізілімінің ресімделуі әуе
Көлік түрлерінің қызметінен бюджетке түсетін төлемдер 11 кестеде бейнеленген.
П.Кесте 2003 ж. бойынша бюджетке түсетін төлемдер мен басқа
Экономикалық қызметтің келік түрлерінщ атауы Оның ішінде: Анықта малы
Кедендік төлемдср (млн. теңге) Басқа аудары мдар түрлері Олардан:
СЫІіКч
боиынпіа косьпған күн салын.І
Тауарлар экспорт-ынан Тауарлар импорты -нан
Мемлекетпк жинақ пенсионды корларға тускен аударымдар Мемлекет тік
1. Құрлықтағы көліктің қызметі 58 110576 3400447 1497380 820143
2. Теміржол көлігінің қызметі
1043 1682741 1386521 172078
3. Құрлықтағы басқа көліктің қызметі 58
4. Су
5. әуе көлігінің
6. қосымша көліктік қызмет 31 11149 495542 158110 310003
3 ТАРАУ. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДА ТАУАРЛАР МЕН КӨЛІК ҚҰРАЛДАРЫН КЕДЕНДІК
3.1. Қазақстан Республикасында әр түрлі көлік түрлерінде кедендік ресімдеу
Дүниежүзілік экономика қатынасы халықаралық жолдарды дамыту үшін Қазақстанның үлкен
Сондай-ақ, тағы мәселелер бар, оларды жақын арада шешу керек.
Ресей Федерациясы мен Қазақстан Республикасының кедендік заңындағы айырмашылық шекаралық
Қазақстан Республикасының құрылған шарттарының бір жақты тәртіпте өзінің ынтасын
Халықаралық өткізу бекеттері мен кедендік бекеттерді дамыту.
Шк^аттар мен міндеттер:
дүниежүзілік шаруашылыққа республика экономикасының тиімді I интеграциясына
мемлекеттің кірісін үлкейту;
республиканың көліктік мүмкіншілігін дамыту;
шекаралық аудандардың саясаттық және әлеуметтік-экономикалық ережесін жақсарту;
кедендік бақылаудың тиімділігі мен сапасын қамтамасыз ету, тауарлар мен
автокөлік ағынның талдауын жүргізу, жүктік және жолаушылық тасымалдаудың дамуын
кедендік қарап тексеру және басқа бақылау түрлері үшін бейімделген,
субъекттердің сыртқы экономикалық қызметі мемлекеттік бақылауын жетілдіру;
мемлекеттік экономикалық қауіпсіздігін, экономикалық ынтасын қорғау тиімді қамтамасыз ету;
кедендік шекарада кедендік бақылауда қамтамасыз ету мақсатында өткізу бекеттерін
тауарлар мен көлік құралдары, оның ішінде қару-жарақ, есірткі және
Қазақстан 1992 ж. дейін Қытай мен қорғалған шекарасы ғана
Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасында халықарлық мәні бар 14 автокөлік,
121 автокөліктік;
28 теміржолдық;
12 авиациялық;
1 теңіздік ("Ақтау" теңіз порты).
Қазақстан Республикасының кедендік шекарасының жалпы ұзақтылығы шекаралас елдермен (Қытай,
Бұл жағдайда көрші мемлекеттермен және дүниежүзілік Қауымдастықпен сауда-экономикалық қатынастарды
Бұл мақсатта Қазақстан Республикасының Үкіметі өткізу бекеттерінің құрылысын жүргізу
26.04.95 ж. № 557 "Қазақстан Республикасында халықаралық
Бірақ, бюджеттік құралдардың тапшылығынан белгіленгсн бағдарлама іске асырылады. 4.10.96
1998-1999 жыдцарында модульдік типті 207 бақылау кіргізу бекеті Және
Қазіргі уақытта кедендік шекара аумағына кіретін өткізу бекеттерінің ондаған
Кедендік бақылау кеден органдарымен басқа бақылау түрлерін жүзеге асыратын
Импорталған тауарлардың салық салу деңгейі Қазақстанға шекаралас мемлекеттерде төменірек
Қазіргі күнде республиканың кедендік қызметі материалды-техникалық жеткілікті базасы жоқ,
Инфрақұрылым объектілер желісінің уақытша сақтау қоймалары, автотүрақтар, тұтыну бекеттері,
Кедендік шекарада өткізу бекеттерінің құрылысы, қайта құрастыру, модернизациялау, үлкейту,
Болжамдалатын нәтижелер:
Кедендік шекарадағы тікелей өткізу бекетінде автокөлігімен өтетін тауарлар мен
• басқа мемлекетердің территорияларын қолдану жолымен транзиттік көлік сапар
сыртқы сауданың қарқынды деңгейін төмендету.
Жағымды аспектілер:
кедендік ресімдеуді жеделдету мен ықшамдау;
• тауарлар мен көлік құралдарының, оның ішінде акцизді өнімдерін
тікелей кедендік шекарада контрабанданы табу;
кедендік шекара арқылы тауарлар мен көлік құралдар өту кезінде
республиканың ынтасы үшін стратегиялық маңызды материалдарды әкетудегі бақылауды күшейту;
тауарлар мен көлік құралдарының өтімі кезінде жемқорлық фактісін алып
шекаралық халық орналасқан бекеттерде жаңа жұмыстық орындарын құру;
мемлекеттік ішкі территориядағы кедендік ресімдеу мен кедендік бақылауды жүзеге
Қазақстан Республикасының мемлекеттік және кедендік шекарасын күшейту.
Мемлекеттік кірістерін ұйымдастыру тиімділігін жоғарылату жолдары. Салық жүйесін дамытуда
Мемлекеттік Кіріс Министрлігінің құрамына кіретін кедендік қызмет 2000-2002 жылдарға
Қазақстан Республикасының сыртқы саудасының кедендік статистикасын және бірігей автоматтандыру
халықаралық кедендік ынтымақтастығын дамыту;
кедендік бақылау және кедендік ресімдеу механизмдерін жетілдіру;
4. фискалды саясатты жетілдіру. Бұл үшін:
кедендік төлемдер алымдарының сапасы мен деңгейін көтеру;
кедендік рәсімдерді ықшамдау;
арнайы кеден статистикасын жүргізуді қамтамасыз ету қажет. Қазіргі шарттар
Алдыңғы жағдайлар:
Экономиканың даму перспективасын ескеретін және мемлекет ден салық төлеушілердің
Шешу жолдары:
2003 ж. 1 мамырда сыртқы сауда қызметіне мемлекеттік органдардың
2002 ж. бастап Үкіметпен кедендік баждардың ставкалары төмендетілді, тауарларды
Сондай-ақ, кедендік төлемдерді және салықтарды төмендетуді болдырмау мақсатында әкелінетін
Салықтық және кедендік әкімшілікті автоматтандырудың негізгі үрдістерін аяқтау жоспарланған
2002 ж. аяғына дейін;
Қазақстан Республикасының интеграцияланған салықтық ақпараттық жүйесін енгізу;
салықтық аудиттік электронды бақылауының ақпараттық жүйесін енгізу;
"Салықтық есеп берудің электронды нысандары" ақпараттық жүйесін енгізу;
қосылған құн салығының төлеушілерін тіркеу. Қосылған құн салығымен
"Төлеу жерінде салынатын жеке тұлғалардың кірісінің есебін жүргізу" ақпарат
2003 ж. ұлттық ресурстардың есебін жүргізуге жауапты мемлекеттік органдармен
Инвестицияларды өсіруде жағдай жасау және негізгі қорлардың жағдайын анықтау
Мемлекеттің және қазба пайдаланушыларды экономикалық ынта балансына жету мақсатында
3.2. Кеден органдарының бақылау қызметінің тиімділігін көтеру жолдары
Қазақстан Республикасының кедендік бақылау Агенттігінің 45 Бұйрықтары, оның ішінде
Басқа мемлекеттік органдармен бірігіп және келісіліп 4 Бұйрық қабылданды:
Мемлекеттік бюджеттің кіріс бөлігін орындау. 2003 жылдың қорытындысы бойынша
Салықтық түсімнің жалпы сомасында кедендік төлемдер және салықтар түсімінің
Кеден органдарының фискалды функцияларын орындауда салық салу объектілерін үлкейту
Кедендік бақылау бекетінің жұмысы бойынша. 2003 ж.
Жүргізілген тексерулердің нәтижелері бойынша 39 қылмыстық іс қозғалды, 662
Есеп беру жылында кедендік бақылау бекеттер бөлімшелерімен 909,1 млн.
Қазақстан Республикасының кедендік бақылау бекеттер бөлімшелерінің қызметінің көрсеткіштері 2002
2003 ж. аралығында кедендік бақылау бекеттерінің аймақтық бөлімшелері салық
Бірегей республиканың бақылаулық-өткізу бекеттерінде кедендік бақылау және кедендік ресімдеуді
Берілген мақсатты іске қосу негізгі багыттар анықталды:
• көлік құралдардың "бір аялдама" қағидасы бойынша бақылау тәртібін
өткізу бекеттерін материалды-техникалық жабдықтаумен, квалификациялы кадрлар құрамымен қамтамасыз ету;
бақылау органдар арасындағы ақпараттық айырбасты белгілеу.
Бақылау органдарының автокөліктік өткізу бекеттерінде ….. жоқтығының негізгі себебі
Кедендік бақылау әдістері мен нысандарын ары қарай жетілдіру:
тәуекелдіктермен басқару жүйелерін ұйымдастыру,
тәуекелдіктердің бағалау әдістемелерін әзірлеу, оның ішінде тәуекелдіктің көрсеткіштерін, критерийлерін
• техникалық жаңарту үрдістерін үзіліссіз құру, кедендік бақылауларының техникалық
Берілген мәселені шешу мемлекеттің экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз ету, тарифтік
кешенді бақылауды, оның ішінде кедендік шекара арқылы өтетін тауарлар
Еуразиялық экономикалық қауымдастықтың мемлекет мүшелері шекара арқылы тауарлардың өтуі
Мемлекеттің Елбасы қатысумен 2003 жылдың 27 желтоқсанында ақпараттық орталық
Тауарлар мен көлік құралдарының кедендік ресімдеуі және кедендік бақылауының
Кедендік ресімдеу залдары кедендік ресімдеу сатысы бойынша жүктік кедендік
Мұның бәрі 84% құрайтын жүктік кедендік декларацияны 1 жұмыс
Кедендік қызметті материадцы-техникалық қамтамасыз етуді жаңа ақпараттық технологияларды Қазақстан
10.10.2002 ж. № 48 "Қазақстан Республикасының кедендік шекарасынан өтетін
кедендік декларацияларды тіркеу және есебін жүргізу, сонымси қатар тарифтік
сыртқы экономикалық қызметтің Тауарлық номенклатурасы, шығу елдері, валюталық бақылау,
қарап тексеру және шығару сатысы.
2002ж. кеден органдарымен 2000-2002 жылдарға Қазақстан Республикасының кедендік қызметін
Қазақстан Республикасының Үкіметінің Қаулысымен мақұлданды.
2000 ж. қарашасында № 1746 Қазақстан Республикасының Үкіметінің Қаулысымен
Бұдан шыға отырып, туындаған жағдайда кедендік қызметтің кәсіпкерлі және
Кеден органдар қызметінің талдауы Қазақстан Республикасында жеткілікті қысқа мерзімде
Мемлекеттік бюджеттің кіріс бөлігін толтыру, сыртқы экономикалық қызметін реттеу,
Кеден ісі бойынша нормативті-құқықтық базасының жүйелендірілуі және кадификациясы бойынша
2000 жылдың маусым айынан "Бақты", "Достық", "Қалжат", "Қорғас" және
Қазақстан Республикасынық кедендік ресімдеуі мен кедендік бақылауының қазіргі жағдайы
тәуекел бағалануы;
постаудит.
Тәуекел бағалауы мемлекеттің шекарасын өтетін барлық тауарлар алдын ала
Постаудит арнайы аудитрлік бөлімшелерді білдіреді, олар сыртқы экономикалық қызмет
Қазіргі кезеңде трансферттік бағалар негізгі мәселе болып табылады. Тауарлардың
Кедендік бақылау мен кедендік ресімдеу механизмдерін жетілдіру. Мақсаттары:
Кедендік бақылау рәсімдерін бірегейлендіру.
Міндеттері:
тиімсіз немесе артық кедендік рәсімдерді жою;
кедендік ресімдеу мен бақылаудың сараланған технологияларын дайындау;
ақпараттық мөлдірлік.
Кеден органдарына жүктелген кешенді функцияларын іске қосу үшін, ең
Кедендік ресімдеу мен бақылау кедендік рәсімдерді ықшамдау. олардың халықаралық
Аэропорттардағы қызыл және жасыл кедендік дәліздер дегеніміз не?
Жауап: Қазақстан Республикасының Кеден кодексінің 269 бабының 6 тармағына
"Жасыл және қызыл дәліздерді" қолдану жүйесі Қазақстан Республикасының кедендік
"Қызыл дәліз" - Қазақстан Республикасының Кеден кодексінің 265 бабына
"Жасыл дәліз" - Қазақстан Республикасының Кеден кодексінің 289 бабына
"Жасыл дәліз" сияқты келесі шараларды сипаттайды:
мерзімді және алдын ала декларациялау рәсімдері бойынша тауарларды ресімдеу;
жүктік кедендік декларациясын қолданумен декларациялаусыз кедендік төлемдерді төлеуден босатылған
декларациялаусыз белгіленген минимумнан төмен құны бар кедендік төлемдерді төлеуден
кедендік бекеттердің аудит рәсімдерін қолдану арқылы тауарларды ресімдеу;
• нақты жағдайда кеден ісі туралы заңды сақтауын қамтамасыз
Кедендік шекараларда тауарлардың кедендік бақылауын
1. жүк айналым көлемін, кедендік және кеден жаны инфрақұрылымын
өткізу бекеті ретінде шекаралық теміржол станцияларын анықтау;
заңды және халықаралық келісімдерді сақтауды қамтамасыз ету үшін жеткілікті
кеден мәртебесін беру арқылы көрсетілген бекеттерді күшейту, кеңейту және
Қазақстан Республикасының кедендік шекарасы арқылы автокөліктер мен өткізілетін тауарлар
жедел және сапалы кедендік ресімдеу мен кедендік бақылау үшін
банктік, брокерлік және т.б. қызметтерді дамыту;
тікелей кедендік шекарада кедендік ресімдеу жүргізуді талап еткен занды
жүк тасымалдау көлемінің ұлғаюы кезінде басқа аумақтардағы бекеттерді дамыту;
әрекет ететін нормативті-құқықтық актілерге өзгертулер мен толықтырулар енгізу.
Кедендік ресімдеу мен кедендік бақылау жүргізу механизмдерін Қамтамасыз етуге
сыртқы экономикалық айналымды тездетуге көмектесетін шарттарды құру (тиімсіз
кедендік шекара арқылы өтетін тауарлар мен көлік құралдарының шешімді
контрабандамен, кеден ережесін және салық заңын бұзушылықпен күресуді жүргізу,
кедендік баждар, салықтар мен басқа да кедендік төлемдерді уақтылы
сыртқы сауданың кедендік статистикасын және Қазақстанның арнайы кедендік статистикасын
кеден органдардың өз қүзіреті шегінде валюталық бақылауды жүзеге асыру
Негізгі тірек отандық экспортерлерге көмек көрсетуге жасалады, мұны экспорт
Қазақстан Республикасының кеден органдары жақын кедендік инфрақурылымның материалды-техникалық базасының
Мақсаттары:
Кеден органдарының нақты функциялауын қамтамасыз ету.
Міндеттер:
кеден органдарының материалды-техникалық базасын күшейту;
кедендік бекеттерді және өткізу бекеттерінің құрылысын жүргізу;
кеден органдарының дамуын қаржыландыру үшін қосымша құралдарды тарту;
кедендік қызмет көрсету нарығын жедел түрде дамыту.
Кеден органдарының алдында түрған міндеттерінің тиімлі орындалуы Қазақстан Республикасының
Кедендік бақылаудың техникалық құралдарын қолдану кедендік бақылау технологиясының, оның
Қазіргі ғылыми-техникалық прогрестің даму кезеңінде және экономикасы дамыған елдерімен
Қазақстан Республикасы қазіргі уақытта дамыған елдерімен қарым-қатынасқа түсуде. Кедендік
КАРІ8САК X — КАҮ типті арнайы рентгендік орнатуларды орнату
Кедендік бақылаудың техникалық құралдары қүбырлық көлікпен экспортталған мұнай, мұнай
Сондай-ақ, радиактивті материалдардың өтуін бақылау кеден қызметінің тікелей міндеті
Жақын арада кеден департаменттерде ВКО бойынша құрылған аймақтық кедендік
2000-2002 жылдар мерзімінде республиканың Солтүстігінде, Батысында және Оңтүстігінде кедендік
Кеден органдарын дұрыс функцияландыру үшін шарттарды құру қаржылық сияқты
Қазақстан Республикасының кеден қызметіне ұсынылған жетілдірулері Қазақстан Республикасының Конституциясы,
Оның сатылы айналымы кеден қызметінің нақты шарттарға максималды жақындауына,
Қазақстан Республикасының кеден қызметін мемлекеттің сыртқы экономикалық байланысының дамуына
Мемлекеттік кіріс Министрлігінің мемлекеттік басқарумен және басқа министрліктер және
Кедендік ресімдеу мен кедендік бақылау механизмін жетілдіру облысында реформалау
Кедендік ресімдеу және бақылау Қазақстан Республикасының кедендік шекарасы арқылы
Реформалаудың алгашқы міндеттері:
кедендік ресімдеуді жүзеге асыру және тауарларды шығару туралы шешім
кедендік брокерлердің құзыретін олардың негізгі кедендік ресімдеу үрдісінде белсенді
халықаралық практикада жалпы қабылданған кедендік рәсімдер мен кедендік құжаттауды
Кедендік Одақ шегінде кедендік ресімдеуді бірегейлендіру:
Қазақстан Республикасының кеден органдарымен кедендік заңдарының нормаларын бірыңғай қолдану
тауарлар, жүктер және жеке тұлғалардың жеке заттарына кедендік ресімдеуінің
"қызыл-жасыл дәліздер" қағидасы бойынша жеке тұлғалардың қолдық жүгіне
кедендік бақылауды жүргізудің уақытын қысқарту, жоғары тәуекелдігі бар тауар
кедендік шекарада тауарларды ресімдеу бойынша кеденге барлық қызметке жауапкершілікті
Кедендік рәсімдерді модернизациялаудың негізгі қағидасы еңбектің ғылыми ұйымдастыру әдістемесі
ҚОРЫТЫНДЫ
Кедендік кодекстің жобасы, мысалы, тауарлар мен көлік құралдарының кедендік
Кедендік бақылау мен кедендік ресімдеудің рәсімдерін жетілдіру кедендік саладағы
Кедендік бақылауды дамыту мақсатында техникалық жаңартудың үзіліссіз үрдісін және
Берілген мәселенің шешімі кедендік бақылаудың әдістері мен техникалық құралдарын
Қазақстан Республикасының кедендік шекарасында кедендік бақылауды ықшамдау және ырықтандыру,
Соңғы жылдары Қазақстан Республикасының территориясына әкелінетін сапасыз, фальсификацияланған өнімдердің,
Кеден органы режимнің нақты ресімдеуі бойынша берілмесе, онда бақылауды
Қазақстан Республикасының территориясына тауарлар мен көлік құралдарын кіргізетін кәсіпорын
Кедендік ұйымдастыру мүмкіндігінің қазіргі шарттар мен талдау жағдайы кедендік
Кедендік ресімделген кеден бақылауы облысында кеден қызметтің жұмысының негізгі
Осылай, кедендік ресімдеу мен кеден бақылауы кеден ісінің маңызды
Қорытындылай келе, келесі нәтижелер мен нақты практықалық усыныстарды усынуга
оларды халықаралық стаңдартқа жақындату;
Халықаралық келісімдердің толық сақталу жолымен Қазақстан Республикасының кеден шекарасы
Сонымен қатар, мынадай бағдарламаны ұсынуға болады: кедендік ресімдеу мен
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Нормативтік-қуқықтық актілер:
Административный кодекс Республики Казахстан 2002 г.;
Гражданский кодекс Республики Казахстан 2000 г.;
Закон "О валютном
Закон Республики
Закон Республики Казахстан "О таможенном деле в Республики Казахстан",
Налоговый кодекс Республики Казахстан 2003 г.;
О вводе действия Инструкции "Об
импортного контроля в Республики Казахстан", Приказ ТК МГД РК№
"О предварительных
"О проверках", Приказ ТК МГД РК № 52 от!5.02.2002г.;
"О таможенном контроле",
"Об прохождении службыдолжностными лицами в таможенных органах
от!2.08.2000г.;
12. Приказ АТК РК от!0.10.2002г. № 48 "Об утверждении
таможенного оформления и таможенного контроля товаров и транспортных средств,
103
Программа реформирования
Таможенный кодекс Республики Казахстан, Алматы 2003 г.;
Негізгі әдебиеттер тізімі:
15. Алибеков С.Т. таможенное право - Алматы: Әділет пресс
г.;
Алибеков С.Т., Казахстанское таможенное
Алибеков С.Т., Таможенное дело в РК, Алматы: Әділет пресс
Агенство РК
Авдокушин Е.Ф., Международные экономические отношения. Учебное пособие, Москва: Маркетинг
Алексеев С.С., Теория права - Москва 1999 г.;
Артемьев А.А.,
Вибол Е., Органы таможенного контроля на местах — Алматы:
Гобричидзе Б.Н., Росийское таможенное право, Москва 1998 г.;
Голощапов Н.А., Таможенный контроль, Москва: Экзамен 2000 г.;
Драганов В.Г., Основы таможенного дела, Москва 1998 г.;
Коршелов В.Б., Специфические
104
Некрасов В.А., Джандарбеков И.А.,
Петров Ю.,
Сарсембаев М.А., Правовое регулирование
внешнеэкономической деятельности — Алматы 1995 г.;
Сарсембаев М.А., Таможенное право
Шалтықов А.И., Таможенная служба Казахстана:
32. Якушин В.А., таможенный контроль — Москва 1998г.; Қосымша
33. Ахметжанов М., Что такое сертификация? // ВЭД в
организационные проблемы личного досмотра при таможенном контроле, Вестник КазГНУ
Автоматазация таможенных органов — победитель объявлен, казахстанская правда, Алматы
Абсалямова Н.,
Декларирование товаров и
Итоги деятельности таможенных органов РК за 2003 г. —
Статистический бюллетень — 2004 г. № 1 (61)// январь;
Цветова Т., Подконтрольный фон — Таможня 2003 г. №
Центральный Аппарат Агенства таможенного контроля РК — Таможенный вестник
105
Драганов В Г., Основы таможенного дела, Москва 1998 г.
Некрасов В А., Джандарбеков И.А., Основы таможенного дела РК,
Драганов В Г., Основы таможенного дела, Москва 1998 г.
Алибеков С Т , Казахстанское таможенное право, Алматы 1999
Вибол Е., Органы таможенного контроля на местах, Фемида Алматы
Габричидзе Б.Н., Российское таможенное право, Москва 1998 г.
Таможенный кодекс Р.К., Алматы 2003 г.
Алибеков С.Т , Таможенное дело в Р.К., Адилет-пресс Алматы
Таможенный кодекс РК, 2003 г.
ВЭД в Казахстане, 2003 г // № 3
Агенство Р.К по статистике, Показатели внешнсй торговли Р.К на
Агенство РК по статистике, Статистический ежегодник Казахстана, Алматы 2003-2004
Концепция деятельности таможенного предприятия Т.П. "Дружба", Алматы 2003 г.
Концепция развития таможенного дела в Р.К. на период 2000-2002
Концепция совершенствования таможенной службы до 2002 года, Алматы 2001г.
Шалтықов А.И., Таможеная служба Казахстана: история и современность, Алматы