Қазақстан Республикасының экономикалық даму стратегиясы
Аннотация
Менің курстық жұмысым «Қазақстан Республикасының қысқа және ұзақ
Мазмұны
Кіріспе………………………………………………………………….…….…. .5
І. “ҚАЗАҚСТАН – 2030” СТРАТЕГИЯСЫ
ҚАЗАҚСТАН ДАМУЫНЫҢ ЖАҢА КЕЗЕҢІНДЕ
1.1 Ішкі және сыртқы саясатымыздың аса маңызды 30
1.2 Қазақстан Республикасының Индустриялық-инновациялық дамуының 2003-2015 жылдарға арналған
1.3 Қазақстан Республикасындағы экономикалық дамудың
ерекшеліктері……………………….………………………………............20
ІІ. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ҚЫСҚА ЖӘНЕ ҰЗАҚ МЕРЗІМДІ СТРАТЕГИЯСЫ.
2.1 Қазақстан Республикасының экономикалық даму стратегиясы..............30
2.2 Қазақстан Республикасының даму стратегияларын жүзеге
асырудың құралы ретіндегі Ел басы
2.3 Даму стратегияларын жүзеге асыру мекемелері мен жетілдіру
жолдары…………………………………………………………..……..…..40
Қорытынды……………………………………………….…………….……..42
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі………….………….…………………....43
Кіріспе
Қазақстан Республикасы экономикасының өсу стратегиясы өте маңызды мәселелердің
Экономиканың тұрақты өсуі, адам басына шаққандағы табыстың өсуі
Қоғамдық-саяси тұрақтылық, тұрақты әлеуметтік-экономикалық даму, экономикалық қауіпсіздікті нығайту
Үкімет алға қойылған міндеттерді орындады әрі жоспарланған индикаторларға
2003 – 2007 жылдары қоғамдағы тұрақты қоғамдық-саяси ахуал
2003 – 2006 жылдары жалпы ішкі өнімнің 7-7,5
Республикадағы болып жатқан өзгерістер ең алдымен халықтың өмір
І. “ҚАЗАҚСТАН – 2030” СТРАТЕГИЯСЫ
ҚАЗАҚСТАН ДАМУЫНЫҢ ЖАҢА КЕЗЕҢІНДЕ
1.1 Ішкі және сыртқы саясатымыздың аса маңызды 30
Осыдан он жыл бұрын – 1997 жылы Қазақстан
Біз бүгін толық жауапкершілікпен былай деп мәлімдеуімізге болады:
Күн тәртібіне еліміз дамуының ой қисыны, сонымен қатар
Қазақстанды жан-жақты жаңартудың Жаңа кезеңіндегі басты басымдықтары ретінде
Бірінші бағыт – Экономиканың бәсекеге қабілеттілігінің орнықты сипатын
Екінші бағыт – Әлемдік шаруашылық жүйесінде қазақстандық “тауашаларды”
Үшінші бағыт – Іргелі және “серпінді” жобаларға қатысу
Біздің экономикалық жетістіктеріміз Қазақстанның Орталық Азия экономикасында көшбасшылығын
Ендігі жерде біздің қолымызда Қазақстанды экономикалық дамудың “өңірлік
Біріншіден, Үкімет компанияларымызды келешегі зор өңірлік жобалар жайында
Екіншіден, біздің ірі корпорацияларымыздың нақты “серпінді” жобаларды дамыту
Үшіншіден, Қазақстан өңірлік қаржы рыноктарының Алматыдағы қаржы орталығының
Үкіметке, барлық тиісті органдар мен институттарға, соның ішінде
Төртінші бағыт – Мемлекеттік холдингтердің қызметін шоғырландыру және
Мемхолдингтер басшыларына 2007 жылғы тамыздан кешіктірмей, Президенттің бекітуі
Бесінші бағыт – Өндіруші сектордың тиімділігі мен макроэкономикалық
Алтыншы бағыт – Ырықтандыру жағдайында қаржы жүйесінің орнықтылығы
Біріншіден, біздің банктеріміз жергілікті рыноктағы, сондай-ақ өңірлік әрі
Екіншіден, Қазақстанның банк жүйесі тарапынан экономиканың келешегі зор
Үшіншіден, екінші деңгейдегі қуатты банктердің капиталын ұлттық ауқымдағы,
Төртіншіден, капиталдың қозғалысы саласындағы негізсіз шектеулерді алып тастау
Бесіншіден, біз тиімді жұмыс істейтін қор рыногын құруымыз
Алтыншыдан, электрондық банк қызметтері инфрақұрылымын кеңейту үшін заңнамалық
Үкімет Қаржылық қадағалау агенттігімен бірлесе жоғарыда көрсетілген, осындай
Жетінші бағыт – Қазақстан үшін тиімді жағдайларда БСҰ-ға
Қазақстанның жаһандық экономикадағы бәсекелестік ұстанымдарын көп ретте оның
Біріншіден, еліміздің ұлттық мүдделерін ескере келгенде, биылғы жылдың
Екіншіден, Қазақстанның БСҰ-ға кіруінің барысында Үкімет аграрлық секторды
Үшіншіден, кедендік әкімгерлікті жетілдіру мен кеден қызметі мамандарының
Төртіншіден, барлық заңды тұлғалардың қаржылық есептіліктің халықаралық стандарттарына
Бесіншіден, Үкімет “Атамекен” одағымен бірлесіп, таяудағы уақытта экономиканың
Сегізінші бағыт – Экономиканы әртараптандыру және шикізаттық емес
Тоғызыншы бағыт – Жоғары технологияларды енгізуге және инновацияларды
Біріншіден, өзіміздің бәсекелестік артықшылықтарымызды негізге ала отырып, технологиялар
Екіншіден, жоғары технологиялар саласындағы жобаларды қаржыландыруды, соның ішінде
Үшіншіден, Қазақстан бизнесінің инновациялық белсенділігін көтермелеу шарт. Ғылыми-зерттеу
Төртіншіден, зерттеу жұмыстарына мемлекеттік тапсырыстар жасауды бір жүйеге
Бесіншіден, зияткерлік меншік пен сауда белгілерінің қорғалуын нығайтып,
Оныншы бағыт – Экономикалық өсу мен бәсекеге қабілеттіліктің
Едәуір экономикалық әлеуеті бар көшбасшы қалаларды басымдықпен дамыту
Небәрі он жылдың ішінде шалғайдағы шағын қаладан осы
Егер біз әлемнің айтулы астаналарымен шындап бәсекеге түскіміз
Әлеуметтік-кәсіпкерлік корпорациялар туралы мәселе де көкейкесті.
Біз инфрақұрылымды дамытуды, еңбек ресурстарының жинақылығын және өңірлердің
Біріншіден, бұл міндетті Қазақстанды өңірдің “экономикалық жолбасшысына” әрі
Екіншіден, мұндай “экономикалық өсу орталықтары” барлық қажетті әлеуметтік
Үшіншіден, “өсу тұғырларын” сонымен қатар, әлеуметтік-кәсіпкерлік корпорациялар (ӘКК)
Үкімет пен әкімдер бірлесіп, біздің өнеркәсіпті, сауда мен
Он бірінші бағыт – Мемлекеттік-жекеменшік әріптестіктің негізінде стратегиялық
Он екінші бағыт – Электрэнергетикалық ресурстарды дамыту және
Он үшінші бағыт – Шағын және орта бизнесті
Біріншіден, Үкімет іскерлік бастамашылық жолында заңнамалық, әкімшілік және
Екіншіден, біз әділ бәсекелестік орта қалыптастыру мен экономикалық
Үшіншіден, біз табиғи монополиялар аясын барынша қысқартуға тиіспіз,
Төртіншіден, жаңа кәсіпорындар мен компаниялар құру үдерісін жетілдіру
Бесіншіден, тұрлаулы және серпінді экономикалық өсу үшін біздің
Алтыншыдан, жаңа өндірістерді ашық және жариялы конкурстық негізде
Он төртінші бағыт – Халықаралық талаптарға сай келетін
Он бесінші бағыт – Жеке меншік институтын және
Он алтыншы бағыт – Қазақстанды одан әрі индустрияландыру
Экономиканың өсуін басқаруды біз халықаралық рыноктың осы заманғы
Он жетінші бағыт – Бастауыш және орта білім
Біз бүкіл еліміз бойынша әлемдік стандарттар деңгейінде сапалы
Біріншіден, 3 ауысымдық оқытуды жою керек. Таяудағы үш
Екіншіден, оқытудың, әр оқушының білімі мен қабілет деңгейінің
Үшіншіден, он-лайн тәсілінде оқыту тәжірибесін дамытып, елімізде оқу
Төртіншіден, оқу жоспарларына жаратылыстану ғылымдары бойынша, бірінші кезекте,
Сонымен қатар ғылыми жаратылыстану бейініндегі арнаулы сыныптар жүйесін
Бесіншіден, мектептерге ағылшын тілінің шетелдік оқытушыларын тарту қажет.
Алтыншыдан, жұмыстың жоғары нәтижелеріне қол жеткізген мектептерге гранттар
Үздік оқытушылардың жұмысын бағалау мен оларға сыйақы төлеу
Он сегізінші бағыт – Оқу орындарын халықаралық стандарттар
Біріншіден, Үкімет әрбір жоғары оқу орнындағы білім беру
Екіншіден, ғылымды құрылымдық реформалау шеңберінде бірқатар академиялық ғылыми
Үшіншіден, Үкімет оқытудың мамандандырылған бағдарламалары мен нақтылы және
Төртіншіден, Білім және ғылым министрлігі мен Үкіметтің өзге
Бесіншіден, біздің шетелдердің мемлекеттік даму институттарын белсендірек тартып,
Алтыншыдан, біз үшін барынша мүдделілік туғызып отырған білім
Жетіншіден, ақпараттық технологиялар мен ақпаратты таратудың жаңа нысандарына
Он тоғызыншы бағыт – “Парасатты экономика” негіздерін қалыптастыру
Әлемдік шаруашылық байланыстары жүйесіне белсене кіріккен осы заманғы
Біз үшін ең бастысы – маңызды әрі көкейкесті
-отбасын қамсыздандыру;
-тұрғын үй иелену;
-денсаулықты нығайту;
- зейнетақыға жинақтаулар қалыптастыру жөнінде барлық қажетті жағдайлар
Өзіміздің алдыңғы тәжірибемізден және әлемнің басқа елдерінің тәжірибесінен
Біріншісі. Мемлекет тарапынан халықты әлеуметтік қолдау ол нысаналы
Екінші. Ең пәрменді әлеуметтік саясат өнімді еңбекке ынталандыру
Жиырмасыншы бағыт – Тұрғын үйдің қол жететіндей болуын
Жиырма бірінші бағыт – Медициналық қызмет көрсету сапасын
Жиырма екінші бағыт – Жинақтаушы зейнетақы жүйесін дамыту
Жиырма үшінші бағыт – Саяси жүйені дамыту
Жиырма төртінші бағыт – Әкімшілік реформаларды іске асыру
Жиырма бесінші бағыт – Қоғамдық келісім мен тұрақтылықты
Жиырма алтыншы бағыт – Қазақстан халықтарының рухани дамуы
Жиырма жетінші бағыт – Құқық қолдану іс-тәжірибесін жетілдіру
Жиырма сегізінші бағыт – Қазақстанның жаңа халықаралық жауапкершілігі,
Жиырма тоғызыншы бағыт – Қазақстанның өңірлік тұрақтылықты қамтамасыз
Отызыншы бағыт – Қазақстанның “өркениеттердің үндесуін” дамытудағы мәдениетаралық
Халықаралық қоғамдастықта біздің елімізде тұрып жатқан және Қазақстанның
Қазақстан Республикасының Индустриялық-инновациялық дамуының 2003-2015 жылдарға арналған мемлекеттiк
Қазақстан Республикасының Индустриялық-инновациялық дамуының 2003-2015 жылдарға арналған мемлекеттiк
Стратегия Қазақстанның 2015 жылға дейiнгi кезеңге арналған мемлекеттiк
Өңдеушi өнеркәсiпте және қызмет көрсету саласында бәсекеге түсуге
ДҮниежүзiлiк экономиканың ғаламдануы аясында Қазақстан экономикасы бiрқатар проблемаларға
Проблемаларды шешу және Стратегия аясында алға қойылған мақсаттар
Бұл ретте осы институттар қосылған құны жоғары жаңа
Стратегия елде ғылымды және инновациялық қызметтi ынталандыруға бағытталған
Стратегияны ойдағыдай iске асыру экономиканың адам капиталын, өндiрiлген
Экономиканы мемлекеттiк реттеу әдiстерi мен тетiктерiн жетiлдiру жөнiндегi
Жалпы алғанда Стратегияны iске асыру нәтижесiнде 2015 жылға
экономикасының бәсекелестiк қабiлетiн арттыру проблемалар
Әлемдiк экономиканың даму үрдiстерiн талдау
Екiншi дүниежүзiлiк соғыстан кейiн капитализмнiң әлемдiк жүйесi өзгерiске
Мұндай өзгерiс әлемдiк сауданың едәуiр өсуiмен, трансұлттық компаниялардың
Егер елуiншi жылдары әлемдiк экономика дүние жүзiндегi барлық
Тоқсаныншы жылдарға қарай тауарлар мен қызметтер өндiру процесi
Дамушы елдер үшiн бұл өзгерiстердiң маңызы аса зор.
Ғаламдық капитализм жағдайында дамушы елдер өндiрiстiк процесс тiзбегiне
Әлемде индустриялық саясат жүргiзудiң мол тәжiрибесi жинақталған. Санаулы
Экспорттың құрылымын әртараптандыру үшiн индустриялық саясатты қолдану түрлi
Тарихи өткен кезеңде Латын Америкасы елдерi де, Шығыс
Экономикалық теория тұрғысынан алғанда экспортқа негізделген саясаттың табысты
Жалпы алғанда жаңа ғаламдық экономикалық жағдайды қалыптастыратын әлемдiк
дамыған елдерде индустриялық экономикадан сервистiк-технологиялық экономикаға өту;
ғаламдану;
экономиканы ырықтандыру;
ғаламдық бәсекенiң артуы және өңiрлiк ықпалдасу.
Жиырмасыншы ғасырдың соңғы ширегiнде экономикалық дамыған елдер индустриялық
Экономикасы дамыған елдерде зияткерлiк ресурстар және қаржы капиталы
Тәуелсiздiк алғаннан кейiн Қазақстан жаhандық экономикада әлемдiк тауар
Қазақстанда пайдалы қазбалардың iрi қорларының болуы оның салыстырмалы
Өндiрiстiң және шикiзат ресурстары экспортының қарқынды дамуы экономикаға
Өнеркәсiптiң шикiзат салаларына шетелдiк инвестицияларды тарту және қаржы
Бүгiнгi таңда Қазақстанды әлемдiк қоғамдастық нарықтық экономикадағы мемлекет
Дүниежүзiлiк Банк Қазақстанды әлемдегi инвестиция салуға ең тартымды
Стратегиялық тұрғыдан алғанда қабылданған үлгiге сәйкес Қазақстан бәсекелестiкке
2001-2002 жылдары iшiнде ЖIӨ-нiң орташа жылдық өсу қарқыны
Стратегиялық жоспарды iске асыру саласында ел экономикасының жақсы
Сонымен қатар Қазақстан отын және минерал шикiзатының iрi
Әлемдiк тәжiрибе көрсеткендей, шикiзат ресурстарына бай кейбiр дамушы
Экономиканың шикiзат секторларынан едәуiр табысқа иe болып, мемлекет
Экономиканың шикiзат секторынан алынатын iрi кiрiстерден шектен тыс
Бұл шара, сондай-ақ қазақстандық қаржы жүйесiне түсетiн валюта
Құрылымдық-институционалдық реформалар саласындағы жетiстiктердi, қаржы секторы сенiмдiлiгiнiң артуын
Өңдеушi өнеркәсiпте металлургия өнеркәсiбi ғана сыртқы рынокта бәсекеге
Қазақстанның қазiргi таңдағы экономикасында мынадай проблемалар орын алуда:
экономиканың шикiзат бағыттылығы;
әлемдiк экономикаға ықпалдасудың әлсiздiгi;
ел iшiндегi салааралық және өңiраралық экономикалық ықпалдасудың босаңдығы;
өңдеушi өнеркәсiп өнiмдiлiгiнiң тө мендiгi;
iшкi рынокта (шағын экономика) тауарлар мен қызметтерге деген
өндiрiстiк және әлеуметтiк инфрақұрылымның жеткiлiктi дәрежеде дамымауы;
мұнай-газ және кен-металлургиялық кешенге жатпайтын экономика салаларында негiзгi
кәсiпорындардың жалпы техникалық және технологиялық тұрғыдан артта қалуы;
ғылым мен өндiрiс арасында ұтымды байланыстың болмауы;
ЗТКЖ қаржының аз бөлiнуi;
отандық ғылымның нарықтық экономика жағдайларына нашар бейiмделуi, ғылыми-техникалық
мамандарды және жұмысшы кадрларды даярлау мен қайта даярлаудың
экономиканың өңдеушi секторларына инвестициялар салуға отандық қаржы институттары
менеджменттiң экономиканы ғаламдану үрдiстерiне және сервистiк-технологиялық экономикаға өтуге
Қазақстанда қаржы ресурстары бар, алайда банктер үлкен қауіп-қатерлер
Ашық экономикалы шағын ел болғандықтан, Қазақстан әлемдiк бағаларға
Өткiзуден түсетiн табыстың 1 теңгесiне жұмсалатын шығындардың көрсеткiшi
Қазақстан экономикасында 2002 жылы мұнай және табиғи газ
Салық шегерiмдерiн, өнiм тасымалдауға және жарнамаға жұмсалатын шығындарды
Жұмысшылардың санын қысқартатын жаңа технологияларды қолдану, өнiмнiң материал
1.2 Қазақстан Республикасындағы экономикалық дамудың
ерекшеліктері
Экономистер арасында экономиканың өсуін қамтамасыз етудегі мемлекеттің рөлі
Айтылған көзқарастың біреуіне сай төменде сипатталатын басты сатылардың
Қазақстан Республикасы экономикасының өсуі.
ЖІӨ өндірісіндегі негізгі
Кесте 1
Жалпы ішкі өнімнің
Көрсеткіштер 2001 2002 2003 2004 2005 2006
ЖІӨ, барлығы 100 100 100
Тауар өндірісі 44,9
Қызмет көрсету өндірісі 49,4 50,5
Таза салық , ҚДЖӨҚ
Қазақстандық экономиканың ішкі
Сол уақытта, қайта
- шығарылатын өнімге
- бәсекеге қабілетті
- қаржы
- жоғары салықтарды;
- шикізатқа, материалдар
- білікті жұмысшылардың
2001 – 2006 жылдар
Мұнда қор нарығы
Экономикалық өсуді қолдау
Қазақстан Республикасы Статистика
Кесте 2. Қазақстан Республикасындағы
(қорытындыға пайызбен,
Тауар өндіру 1990
Оның ішінде:
өнеркәсіп 20,5
ауыл шаруашылығы
құрылыс
қызмет
көрсету
Мәлімет көзі: Қазақстан
Кесте 3
Қазақстан Республикасындағы
Салалар 1991 жыл 2000 жыл 2004
Мұнай өндіру
Мұнай өңдеу
Көмір өндіру
Химия және мұнай химиясы
Металлургия 14,9
1 және 2
Осылайша табиғи ресурстарды
Жалпы экономикалық өсім
Егерде осыларды ескере
Алдағы 2 – 3 жылда
2000 – 2006 жылдары
Шикізат тауарлары экспортын
Тауарлардың таза экспортынынан
Нәтижесінде 2006 жылы
Жалпы Қазақстандағы экономикалық
Кесте 4
Негізгі әлеуметтік – экономикалық
Көрсеткіштер 2001 2002 2003 2004 2005 2006
Жыл аяғындағы халық саны 99,9
Жұмыспен қамтылғандар саны 108,0 100,2 104,1
Жұмыссыздар саны 86,1 88,5 97,3 98,0
Жұмыссыздық деңгейі 10,4 9,3 8,8 8,4 8,1
Орташа айлық жалақы 120,4 117,5 113,8
Жалпы ішкі өнім 113,7 109,8 109,3
Түпкілікті тұтыну шығысы 109,9 100,8 111,3
Өнеркәсіп өнімі 113,8 110,5 109,1 110,4 104,6
Ауыл шаруашылық өнімі 117,3 103,4 102,1
Негізгі капиталға инвестициялар 144,7 110,6 116,6 123,1
Тұрғын үйлерді іске қосу 123,7
Бөлшек сауда тауар айналымы 115,7
ТМД елдерімен сыртқы сауда айналымы 117,5 88,0
Сыртқы сауда айналымы, ТМД - сыз
Мәлімет көзі: Қазақстан
2006 жылғы қаңтар –
2005 жылғы әлемдік
Соңғы жылдарда Қазақстан
2006 жылғы наурызда
Республикадағы болып жатқан өзгерістер ең алдымен халықтың өмір
Кесте 5. Халықтың тұрмыс деңгейінің
Жан басына есептегендегі ЖІӨ
Жыл ЖІӨ нақты өзгеруі өткен жылғы %
Мың теңге АҚШ доллары Ұлттық банктің ресми бағамы
1996 100,5 90,9 1350,4 4682,0 13,0 34,6
1997 101,7 109,0 1445,5 4682,0 13,0 38,3
1998 98,1 115,0 1468,6 4379,0 13,1 39,0
1999 102,7 135,1 1130,1 4293,0 13,5 34,5
2000 109,8 174,7 1229,0 4487,0 12,8 31,8
2001 113,5 218,8 1490,9 5219,0 10,4 28,4
2002 109,8 254,1 1658,0 5862,0 9,3 24,2
2003 109,3 309,3 2068,0 6532,0 8,8 19,8
2004 109,6 391,0 2874,2 7260,0 8,4 16,1
2005 109,4* 492,1* 3703,1* 8060,0 8,1 9,8
Елдегі макроэкономикалық жағдайдың жақсаруымен жалақы мен зейнетақының
Зейнетақы мен жалақының сатып алу қабілетінің серпінді (орта
Кеңес жүйесінде кедейшіліктің ресми түрі болған жоқ, бірақ
Жалпы, КСРО бойынша 1975 жылы жұмысшылардың табысы 16%
Өтпелі экономикалы мемлекеттерде жалақы мен әлеуметтік трансферттен басқа
Кедейлік деңгейі терең деп жағдайы нашар топтардың тұтынуы
Ауылдық жерде қалалық жерге қарағанда кедейліктің жоғары жене
1993 ж. қарашасынан бері дербес макроэкономикалық саясат ұстанғаны-мызға
Республика экономикасының шикізаттық бағдарлануынан туындайтын голландиялық синдромы белгілерінің
Әлеуметтік бағдарланған экономиканы құру үшін мүмкіндігінше өркениетті нарыктық
Бүгінгі уақытта перспективті жеті кластер анықталған. Олар: туризм,
Сонымен қатар өндіру саласында да материалдық және еңбек
Бағалы немесе құнды қағаздар нарығы дамуының жоқтығы —
Қысқа мерзімдік уақытта валюталық дағдарысгың болу қаупі болмағанмен,
Қорытындылай келе, Қазақстан Республикасы экономикасының қаржы секторында орын
- шикізат экспортына тәуелділіктен туындайтын сыртқы тітіркендіргіштерден (факторлардан)
- сыртқы қарыздың артуы: мемлекеттің халыкаралық Валюта Қоры
- экономика құрылымының деформациялылығы, өндіруші өнеркәсіптің басымдылығы;
- экономиканың өндіруші және өңдеуші секторларында ғылыми сыйымды
- өндеуші өнеркәсіп бәсекелестігінің сапа-лығы төмен деңгейі;
- Ішкі инвестициялардың төмен деңгейі,жинақтау нормасын көтеру қажет;
- теңгенің шынайы бекуінің, үзақмерзімдеүлттық экономика үшін тиімді
- өзге елдермен сауда байланысындағы тауар айырбасының "кемтар-лығы":
- тікелей инвестиция жасаушы шетелдік әріптестердің Қазақстанға құйылатын
- шағын және орта кәсіпкерлік дамуындағы инновациялық– техно-логиялық
ІІ Қазақстанның қысқа және ұзақ мерзімді стратегиялары
2.1 Қазақстан Республикасының экономикалық даму стратегиясы
Бүгін біз зор мүмкіндіктер табалдырығында тұрмыз. Азияның ең
Қазақстан өзінің күллі мүмкіндіктерімен нақ осындай нәтижеге қол
Бізде Жолбарыстар жоқ, ал тауларымызда тіршілік ететін Қар
Бұл — өзіне тән тектілігімен, бұлалығымен, алғырлығымен, жасқануды
Ол өзі ішетін тұнық судың ылайланбауын, ал өз
Ендеше қазақстандық Барыстың бойына дамудың алдыңғы қатарлы үздік
Ол өзінің талпыныс-ұмтылыстарында, жеңістері мен сәтсіздіктерінде бір ананың
Дегенмен 2030 жылғы осындай Қазақстан өзінен-өзі пайда болмайды.
Еш нәрсеге бірден қол жетпейді. Табысты әрі тұрақты
Экономикалық дамудың жоғары қарқынына қол жеткізу өз кезегінде
Бұл жұмыста табысқа жету Қазақстан азаматтарының қолдауына байланысты.
Барша қазақстандықтардың гүлденуі, қауіпсіздігі мен әл-ауқатының артуы —
Мен өзіме 33 жыл өткеннен кейінгі Қазақстанды қалай
Біздің жас ұрпақтың кей өкілдері мемлекеттік қызметке тұрады.
2030 жылдың азаматтары - мемлекеттің өздерінің құқықтарын қорғайтынына
2030 жылғы Қазақстан ауасы таза, мөлдір сулы, жасыл
2030 жылы біздің ұрпақтарымыз бұдан былай әлемдік оқиғалардың
Оны барлық ұлттар үшін тең мүмкіндіктер барына сенімді,
2030 жылғы Қазақстан әлі де барынша кемелдене алмайды.
2.2 Қазақстан Республикасының даму стратегияларын жүзеге
асырудың құралы ретіндегі Ел басы
Қолданыстағы Ата Заңымыз бойынша, Елбасымыз жылма-жыл халықты ішкі
Бұл ретте "Қазақстан —2030" Стратегиясы тек қазақстандықтардың ғана
Биылғы жылдың 28 ақпанында Қазақстан Республикасының Президенті
Жолдаудың басым бөлігі экономикалық өрлеу мәселелеріне арналғанымен, әлеуметтік
Осы ретте Елбасының сөзінен мынадай цитата келтіре кетейін:
«Біз үшін ең бастысы – маңызды әрі көкейкесті
отбасын қамсыздандыру;
тұрғын үй иелену;
денсаулықты нығайту;
зейнетақыға жинақтаулар қалыптастыру жөнінде барлық қажетті жағдайлар туғызу
Біз Мемлекет басшысының стратегиялық жоспарларын табысты іске асырудың
Бірінші құрамдас негізі – бұл халықтың әлеуметтік, экологиялық,
Екінші құрамдас негізі – бірінші құрамдас негізді іске
Биылғы жылы Президент Қазақстанның жан-жақты жаңғырта жаңаруы жаңа
Біріншіден, балалары бар отбасыларға айрықша маңыз берілді. 2008
тұңғыш бала туғанда – 177 пайызға (5790 теңгеге);
екінші бала туғанда – 167 пайызға (6369 теңгеге);
үшінші және төртінші бала туғанда сәйкесінше 159 пайызға
Президент жариялаған ана мен баланы әлеуметтік қорғау саясатының
Өткен жылы баланы тууға байланысты біржолғы жәрдемақы алуға
Қазіргі таңда баланы 1 жасқа толғанға дейін күтіп-бағу
Екіншіден, зейнетақы мөлшері де ұлғаяды.
2008 жылдан бастап зейнеткерлерге берілетін іргелік зейнетақы, олардың
Осыған байланысты келер жылы облыс бойынша 160 мың
Үшіншіден, 1998 жылдың 1 қаңтарына дейін зиянды және
Төртіншіден, биыл бюджет саласында жұмыс істейтін 149 мыңнан
Бесіншіден, Жолдауда әлеуметтік инфрақұрылымды дамытуға айрықша көңіл
Алдағы 3 жыл ішінде 100 мектеп және 100
Бұл тапсырманың дер кезінде және уақыт талабына сай
Бұдан бөлек, осы жылдан бастап медициналық ұйымдар желісінің
Осыған байланысты Елбасының жария еткен тапсырмалары аясында
Елбасымыз қалыптасқан жағдайға қай жағынан да сын көзімен
Президент келешек мүмкіндіктеріміздің қандай екенін, оның қайтып жүзеге
Біздің салауатты экономикалық өрлеу стратегиямыз мықты нарықтық экономикаға,
Мемлекеттің белсенді рөл атқара отырып, экономикаға араласуының шектеулі
Орталықтағы және жергілікті жерлердегі өкімет экономикаға араласудың барлық
Жаңа әлемдік экономикалық үлгілерге сай болу үшін біз
Екінші жағынан алып қарағанда, салықтар мен баждарды толық
-Үкіметтің әлі де орын алып отырған сауда мен
-жылжымайтын мүлікті, қалған үсақ және ор-та кәсіпорындар мен
-орталық Үкіметті және жергілікті өкімет орындарын парасатты үйымдастыру
кершілігін байсалды ой елегінен өткізуге;
-сот билігі мен қүқық қорғау органдарын реформалауды жандандыра
-заңның шексіз үстемдігін белгілеуге және заңды орындайтын азаматтарды
Соңғы үш жылдың ішінде біздің экономикалық стратегиямыз макро-экономиканы
Халықаралық тәжірибенің сабақтары айқын. Экономикалық жоғары табыстарға қол
Уақыты келгенде өмір мен жұмыстың қиын кезеңінде шыныққан
Біз аяқтаған бағаны ырықтандыруға енді күмән келтірілмейді және
2.3 Даму стратегияларын жүзеге асыру мекемелері мен жетілдіру
жолдары
Тұйықтық пен өз рыногын оқшаулау әрекетінен гөрі мұндай
Біздің ұлттық капиталымыз кішкентайынан бастап шынығып, өз рыноктарында
Ішкі рыноктары шағын бола тұрып аса биік экономикалық
Өзіміздің энергетикалық және өзге де табиғи ресурстарымызды игеру
Аймақаралық ірі көлік орталығы ретіндегі біздің бағытымыз шетел
Әділ әкімшілік бұлжытпай орындайтын, анық, тиімді және қатаң
Біздің инвестициялық ахуалымыз неғұрлым қолайлы, ал Қазақстан тартылған
Сондықтан да мен өз Жарлығыммен Инвестициялар жөніндегі мемлекеттік
Шетелдің күрделі қаржылары соңындағы қуғынның ұзаққа созылатынын әрі
Қазақстан үшін индустриялы технологиялық стратегияны қалыптастыру қажеттілігі дүние-жүзілік
Қолайлы жағдай туғанда еліміздің тірек саласы болып табылатын
Тек шикізатқа бағдарланған ел болып қалмау үшін біз
Тұрақты өрлеуді қамтамасыз етуге бізге өндірісті диверсификациялау көмектеседі.
Бірақ әзірге тек рыноктың күшіне ғана сенуге болмайды.
Қорытынды
Стратегияға ие болып әрі табандылық таныта отырып, біз
Бүгінгі күнді ертеңгі күнмен ойша салыстырған кезде, бүл
Экономикалық өрлеудің еліміздің дамуы үшін қаншалықты маңызды екенін
Пайдаланған әдебиеттер тізімі
1. Н.Қ. Мамыров., М.Ә. Тілеужанова.
2. Назарбаев Н.Ә. Қазақстан – 2030.
3.Райымқұлұлы С. «Экономика теория негіздері» Шымкент,
4.Әубәкіров Я.Ә., Байжұмаев Б.б., Жақыпова Ф.Н., Т.П.
«Экономикалық теория» Алматы, 1999жыл.
5.Дүйсенбаев К. Ш., Э.Т. Төлегенов., Ж.Г. Жұмағалиева
6. «Заң» Республикалық құқықтық журнал
7. Ө. Нұрғалиев., “Қазақстанның
8. Қазақстан Республиксының еңбек туралы заңы. Алматы 2000ж.
9. Мельников В.Д., Ілиясов К. «Қаржы» Алматы, 1994ж.
10. Мейірбеков А.Қ., Әлімбетов Қ.Ә. Кәсіпорын экономикасы.
11. Назарбаев Н.Ә. «Қазақстанның егеменді мемлекет ретінде қалыптасуы
мен дамуының стратегиясы» Алматы, 1992ж.
12. . К. А. Мадыханова.,
13. Сейітқасымов Ғ.С. «Ақша, несие, банктер» Алматы,
14. Сәбден О., Тоқсанова А. Шағын кәсіпкерлікті басқару.А,2002ж.
15.Үмбеталиев А., Ғ. Керімбек «Кәсіпорын экономикасы
және кәсіпкерлік» Алматы, 2002ж.
16. Ілиясов Қ.Қ., Құлпабаева С. Қаржы. Алматы, Алматы
17. Агапова Т.А., Серегина С.Ф.
18. Л: А. Бимендиева, Ш.П. Жылжақсынова.,
19. А. Айтжанова., Н. Тілегенов.,
20. Ө. Нұрғалиев., “Қазақстанға
21. Ж. Байпақбаев., “Қазақстан
22. 1920. Н.Ә. Назарбаев,
43
Экономиканың өрлеуі
Қазақстандағы бастау алған стратегиялар
Стратегиялық жоспарлаудың мәні
Бағдарламаның негізгі міндеттері
Стратегиялық жоспарлаудың мәні және құрылымы
Қазақстанның даму стратегиясын 2030 жылға дейін анықтау
XXI ғасырдағы Қазақстан Республикасы экономикасының дамуы
Үдемелі индустриялық - инновациялық дамыту жөніндегі мемлекеттік бағдарлама
Қаржы менеджментінің стратегиясы және тактикасы туралы түсінік
Қазақстанның қазіргі заман тарихы