Бірінші кезең
ЖОСПАРЫ:
КІРІСПЕ.................................................................................................................. 3
1. МЕМЛЕКЕТТІК МЕНШІКТІ ЖЕКЕШЕЛЕНДІРУ ПРОЦЕСІНІҢ МӘНІ. 5
1.1. Меншіктің экономикалық және құқықтық мәні.......................................... 5
1.2. Нарықтық экономикаға өту процесіндегі кезіндегі меншік....................... 8
1.3. Мемлекеттік секторды жекешелендірудің объективтік қажеттілігі......... 12
2. ҚАЗАҚСТАН ЭКОНОМИКАСЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК СЕКТОРДЫ ЖЕКЕШЕЛЕНДІРУ ПРОЦЕСІН ТАЛДАУ......................................................
2.1. Мемлекеттік секторды жекешелендіру ...................................................... 14
2.2. Жекешелендірудің заңды негізі................................................................... 17
2.3. Жекешелендiру объектiлерiн сатудың ережесi.......................................... 20
3. МЕМЛЕКЕТТІК СЕКТОРДЫ ЖЕКЕШЕЛЕНДІРУ ПРОЦЕСІНІҢ НӘТИЖЕЛЕРІ МЕН ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ................................................
3.1. Жекешелендіруді қалыптастыру кезеңдерінің негізгі ерекшеліктері мен нәтижелері ............................................................................................................
3.2. Мемлекеттік мүлік және жекешелендіру комитеті қызметінің нәтижелері туралы
Қорытынды........................................................................................................... 54
Пайдаланылған әдебиеттер................................................................................. 57
КІРІСПЕ
Курстық жұмыстың жазылуы барысына тоқталмастан бұрын оның тақырыбын айта
Жалпы, курстық жұмыстың жазылу құрамы мынадай болып келеді. Ол
Жекешелендіру – нарықтық қатынасқа өтудің түбірлі мәселесі. Ол жеке
Бірінші бөлімде меншік ұғымына анықтама беріп, оның экономикалық және
Экономикалық жағдайымызға байланысты, жекешелендіру терең ойланған және нақты бағдарламаға
Екінші бөлімде жекешелендіру мен мемлекет иелігінен алуғға анықтама беріп,
Үшінші бөлімде жекешелендіруді қалыптастыру кезеңдерінің негізгі ерекшеліктері мен нәтижелеріне
1. МЕМЛЕКЕТТІК МЕНШІКТІ ЖЕКЕШЕЛЕНДІРУ ПРОЦЕСІНІҢ МӘНІ
Меншік – бұл адамдар арасындағы материалдық және рухани
Меншіктің экономикалық мазмұны мынадай түсініктер арқылы сипатталады:
а) екі жұп категорияларының өзара байланысы: (меншіктеу) иемдену-жатсыну;
ә) жекелену-қоғамдану сияқты жұп категориялардың өзара байланысы;
б) өндірістің жеке және заттық факторларын біріктіру тәсілі;
в) табыстарды үлестіру тәсілі;
г) субъектілік-объектілік талдау.
1. Ең алдымен, меншіктің экономикалық мазмұны екі түсініктің сараптамасы
Иемдену деген қандай да бір қатыгнастар субъектісін осы қатынастардың
2. Оқшауландыру деген әрбір тауар өндіруші белгілі бір тауарды
Қоғамдастыру деген еңбектің қоғамдық сипатының дамуын білдіреді.
Бір жағынан, қоғамдық еңбек бөлінісі және өндіріс құралдарына жеке
3. Меншік қатынастарының ауқымды негізін өндіріс факторларын біріктіру
Біріктірудің екі тәсілі ажыратылып жүр: тікелей және сатылы.
Өндіріс құралдарын материалдық игіліктерді тікелей өндірушілермен өндіріс процесінді, айналым
4. Табыстарды үлестіру өндіріс құралдарын меншіктенушілер мүддесі үшін жүзеге
5. Меншік субъектілері: жеке тұлғалар, отбасы, әлеуметтік топ, өндірістік
Меншіктің заңдық мазмұны құқықтық өкілдіктермен сипатталады. Меншік құқықтары бұл
Меншік құқықтарының жүзеге асуы үшін меншік құқықтарының айырықшалануы өте
Меншік құқықтарының айырықшалануы – бұл меншіктің оюъектісін, субъектісін және
Толық «құқықтар шоғыры» 11 элементтен тұрады:
1) иелік ету құқығы, яғни игіліктерге айырықша нақты бақылау
2) пайдалану құқығы, яғни игіліктердің пайдалы қасиеттерін өзі үшін
3) басқару құқығы, яғни игіліктерді пайдалану кім және қалай
4) табысты алу құқығы; яғни игіліктерді пайдалану нәтижелеріне игілік
5) егемен құқығы, яғни игіліктерді шеттету, пайдалану, өзгерту немесе
6) қауіпсіздікке ие болу құқығы, яғни яғни игіліктердің экспроприясынан
7) игіліктерді мұраға қалдыру құқығы;
8) игіліктерді шексіз пайдалану құқығы;
9) сыртқы ортаға зиян тигізетін тәсілмен пайдалануға тыйым
10) өндіріп алу түріндегі жауапкершілік құқығы, яғни игілікті қарызды
11) қалдықтық сипат құқығы, яғни бұзылған құқықтылықтардың қалпына келтірілуін
Меншік қатынастары – материалдық және материалдық емес рксурстарға қол
Меншік объектілері әрқашанда шектеулі болатын экономикалық ресурстар болып
Айрықшалаудың мәні мен мақсаты – ресурстарға меншік құқықтарын олардан
Меншік қатынастары мынадай қызметтерді қамтиды:
а) иелену (затты иеленуді жүзеге асыру, қожалық ету);
ә) пайдалану (заттан өзіне пайдалы қасиеттерді табу);
б) бөлу «заттың құқықтық тағдырын анықтау – сату, айырбастау,
Меншіктің экономикалық өткерілуі, оның иесіне табыс, рента, пайыз, дивиденд
Әрине, әртүрлі игіліктерді иелену процесін қарастыру маңызды, бірақ теория
Өндіріс құрал-жабдығына деген меншіктің экономикалық қатынастары кез келген экономикалық
Адамзат қоғамының даму тарихыда меншіктің тайпалық немесе қауымдастық түрлері
Тіпті, ерте дүниенің өзінде-ақ ұжымдық , жеке еңбектік
Экономикалық және әлеуметтік құрылысқа байланысты мемлекеттік меншік басқа меншік
Экономикада бұл меншік түрінің басымдау болуы нақты өмірде жағымсыз
Осыдан мынадай тұжырым жасауға болады: мұнда мемлекеттік меншікті жою
Нарыққа өту және ТМД елдерінде, оның ішінде Қаақстан Республикасындағы
Жеке меншіктің дамуы ХІХ-шы ғасырдың екініш жартысының ортасына дейін
Жеке меншік ұғымы тұрғысынан өз еңбегімен жасалған жеке еңбектік
Жеке меншіктің даму кезеңінде еркін бәсеке барынша қарқындап, жеке
Қазіргі әлемдік қауымдастықта жеке меншіктің, мағынасы өзгерді. Қазіргі уақытта
Нарыққа өткенге дейін Қазақстан Руспубликасында кооперативтік меншік – колхоздың,
Көптеген әлем елдерінде меншіктің кооперативті түрі жан-жақты дамыған. Айталық,
Меншіктің кооперативтік түрінің нарықтық экономика жағдайында кооперативтік кәсіпорынның толық
Қазіргі кезде әлемдік қауымдастықта тұтыну кооперациясы өзінің қызметін қалада
Меншіктің бір түрінен басқасына өтуді эволюциялық жолмен бәсекелестік
Муниципалды меншік мемлекеттік және басқа меншік түрлерімен салыстырғанда өте
Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасында төмендегідей меншіктің экономикалық түрлері
Меншіктің экономикалық түрлері
ЖЕКЕ ҰЖЫМДЫҚ
Еңбектік Еңбектік
емес Жеке топтық Республика
меншігі Облыстық, аудандық му-ниципалдық
меншігі
Еңбек
Табысы
есебі-
нен Мұрагерге
қалдырылған
мүлік есебі-
нен табыс;
сақтандыру,
несие меке-
мелеріне сал-
ған қаржы-
лар;
акция,
облигация
және
басқа баға-
лы қағаздар-
дан түсетін
табыс
көздері а) жалгерлік
меншік
ә)ұжымдық кәсіп
орын меншігі
(сатып алынған)
б) кооперативтік
меншік
в) акционерлік
меншік:
а)қоғамдық ұйымдарының меншігі
ә) діни ұйымдарының меншігі
меншік:
а) шаруашылық қоғамы меншігі (серіктестігінікі)
ә) бірлестіктер (ассоциациялар)
меншігі:
а) шетел мемлекетінің меншігі (концессия)
ә) бірікке меншік (шетел мемлекеті кәсіпорыны)
Республика-
лық меншік
(жер, қоймауы,
сулар, өсімдік
әлемі, жануарлар әлемі, әуе кеңестігі) Коммуналдық меншік (тұрғын-үй коммуналдық
2. Мемлекеттік меншікті жекешелендірудің объективтік қажеттілігі
Кәсіпорын – халық шаруашылығының бастапқы ұясы. Материалдық және материалдық
Мемлекеттік секторды жекешелендіру кезінде ең қиын іс оның әдістер
Шыныда, ондаған жылдар бойы орталықтың тікелей нұсқаулары бойынша жұмыс
Жекешелендірудің ерекшелігі сол, бұл мемлекеттік секторды жылдам бұзу қарастырылмаған,
Бұл іс-шаралар мемлекеттік кәсіпорынның экономикалық еркіндігін ақырындап ұлғайтумен, олардың
Қазақстан тәжірибесі көрсеткендей, холдингтік-акционерлік қоғамды қолдану жекешелендірудің барлық мәселесін
Өтпелі экономикада жекешелендіру саясаты мен меншікті жекешелендіру мемлекеттік меншіктің
ұлттық экономикаға шетел инвестициясын тарту;
мемлекеттік субсидияны тарту есебінен мемлекеттік қарызды қысқарту және жеке
бәсекелестік нарықтық орта жасау.
1991-1993, 1993-1995 жылдардағы жекешелендірудің Қазақстандағы ұлттық бағдарламасы қабылданып, жүзеге
2. Мемлекеттік секторды жекешелендіру
Өтпелі экономика жағдайында меншік қатынастары түрлі өзгерістерге ұшырайды.
Мемлекет иелігінен алу – мемлкеттік меншікті өзгертуге байланысты мемлекеттің
Мемлекет иелігінен алу монополизмді жеңуге, бәсекелестік пен кәсіпкерлікті
Ол мына бағыттар бойынша жүреді:
1) иемдену процестің мемлекет қарамағынан алу;
2) шаруашылық жүргізудің сан түрлі нысандарын жасау;
3) жаңа ұйымдық құрылымдарды қалыптастыру.
Мемлекет иелігінен алу мен жекешелендіру тығыз байланысты.
Жекешелендіру – меншікті мемлекет иелігінен алудың бағыттарының бірі, оның
азаматтар мен акционерлік қоғамдардың мемлекеттен және жергілікті билік органдарынан;
кәсіпорындарды және олардың кәсіпорындар ретін де бөліп
кәсіпорынның материалдық және материалдық емес активтерін;
акционерлік қоғамдардың капиталындағы мемлекет пен жергілікті билік
жекелендірілетін кәсіпорындардың басқа кәсіпорындар капиталындағы үлестерін меншікке алуын білдіреді.
Әлемдік тәжірибеде мемлекеттік меншік пен оның қызметтерін жке секторға
Жекешелендіру процесі – ұзаққа созылатын процесс. Жапонияда ол 10
Қазақстан Республикасындағы 10 жылдағы мемлекет иелігінен алу және жекешелендіру
І кезең 1991-1992 жылдар аралығын қамтиды. Бұл кезеңдегі жекешелендіру
ІІ кезең 1993-1995 жылдарды қамтиды. Бұл кезең Қазақстан Республикасы
Жекешелендірудің екінші кезеңінің негізгі мақсаты мемлекеттің республика халқына
Жекешелендірудің екінші кезеңінің бағдарламасы институционалдық реформалардың негізгі бағыттарын
«шағын жекешелендіру», ол шағын сауда кәсіпорындарының, коммуналдық шаруашылықтардың, тұрмыстық
жұмысшылар саны 200-ден 5000-ға дейін жететін орташа кәсіпорындарды, оның
ірі және бірегей мүлік кешендерін (жұмысшылар саны 5000-нан асатын
«мемлекеттік ауыл шаруашылық кәсіпорындарын жекешелендіру».
Жекешелендірудің ІІІ кезеңі 1996-1998 жылдар аралығын қамтыды және Қазақстан
Үшінші кезең Бағдарламасының басты мақсаты жекешелендіру процесін аяқтау жолымен
Үшінші кезең мемлекеттік меншіктің тек ақшалай қаражатқа жекешелендірілуін қарастырды
мүліктік кешен ретінде мемлекеттік кәсіпорын;
жекешелендірілуі тұйық технологиялық циклді бұзбайтын мүліктік кешен ретіндегі кәсіпорынның
кәсіпорын мүлкін, мемлекеттік кәсіпорынды жойған жағдайда, тек аукционда
шаруашылық серіктестіктердің жарғылық қорларындағы мемлекеттің акциялары мен үлестерін.
Сондай-ақ мемлекеттің акциялар пакеті мен үлестерін сенімдік басқаруға
электроэнергетикалық кешендегі;
мұнай-газ және мұнай-химия кешеніндегі;
металлургиялық және тау-кен кешеніндегі;
көлік-коммуникация кешеніндегі;
агроөнеркәсіп кешеніндегі;
әлеуметтік саладағы секторлық бағдарламаларды.
ІV кезең 1999-2000 жылдар аралығын қамтиды және Қазақстан
ІV кезең Бағдарламасының басты мақсаты – жекешелендіру мен мемлекеттік
Бағдарламаға сәйкес:
● мемлекттік акцияларды иемдену және пайдалану құқықтары салалық министрліктер
● «көгілдір фишка» ретінде анықталып, мемлекет оларда үлес қосушы
● мемлекеттік мүлікті республикалық және коммуналдық деп бөлу
1999-2000 жылдары Мемлекеттік мүлік комитеті мен оның облыстық бөлімшелері
Алғашқы кезеңде жекешелендіруден 4144 млн. Рубль алынған. 1993-2000 жылдары
2.2. Жекешелендірудің заңды негізі
Қазақстан Республикасында мемлекет иелігінен алу мен жекешелендіру процесі республикамыздың
Елдегі дербес экономикалық саясатты жүргізудің басталуы құлдыраған тауар рыногы
Осы дағдарыс кезеңінде қоғамды, қоғамдық прогресті дамытудың диалектика заңдылықтары
Мемлекеттік меншік реформасын өткізу үшін ұйымдық негізі – 1990
1991 жылдан бастап мемлекеттік мүлікті басқару тиімділігін қамтамасыз ету
Жоғарыда айтылғандарды дамыта отырып, мемлекет иелігінен алу мен жекешелендіру
Келесі кезеңде 1993 жылы наурызда қабылданған «1993-1995 жылдарға арналған
1996 жылы ақпанда бекітілген 1996-1998 жылдарға арналған Қазақстан Республикасында
1999-2000 жылдарға арналған жекешелендіру және мемлекеттік мүлікті басқару тиімділігін
Бұл жерде мемлекеттік мүлікті басқару және оны жекешелендіру процесінің
2000 жылдан бастап республикамызда жүргізіліп отырған реформалардың қайта орнына
2000 жылдан бастап қазіргі күнге дейін Қазақстан Республикасында мемлекеттік
Мемлекеттік мүлікті басқару және жекешелендіру мәселелері жөніндегі бағдарламалық, заң
2.3. Жекешелендiру объектiлерiн сатудың ережесi
Жекешелендiру объектiлерiн сатудың ережесi (бұдан әрi – Ереже) Қазақстан
1. Жалпы ережелер
1. Осы Ережеде мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:
1) «Сатушы» – Қазақстан Республикасының Үкiметi республикалық меншiк пен
2) «Ұйымдастырушы» – жекешелендiру объектiлерiн дайындауды және сатуды ұйымдастырушы
2-1) «Қаржы кеңесшiсi» – жекешелендiру объектiлерiн сату алдындағы дайындық
3) «Жекешелендiру объектiсi» – мүлiктiк кешен ретiндегi мемлекеттік кәсiпорын
4) «Қатысушы» – аукционға, тендерге немесе eкі кезеңдi рәсім
5) «Сауда-саттықтар» – жекешелендiру түрi;
6) «Аукцион» – қатысушылар өздерiнiң ұсыныстарын жария түрде мәлiмдейтiн
7) «Аукционшы» – аукцион жүргізушi және тиiстi аукциондық сауда-саттық
8) «Сауда-саттықтардың ағылшын әдiсi» – сауда-саттықтардың бастапқы бағасы алдын-ала
9) «Сауда-саттықтардың голланд әдiсі» – сауда-саттықтардың бастапқы бағасы алдын-ала
10) «Тендер» – сауда-саттықтардың қатысушылар өздерінің ұсыныстарын Сатушының қалауы
11) «Жабық тендер» – Қазақстан Республикасының Үкiметi айқындаған қатысушылардың
12) «Коммерциялық тендер» – жекешелендiру объектiсi үшiн неғұрлым жоғары
13) «Инвестициялық тендер» – комиссияның қорытындысы бойынша тендердiң шарттарына
13-1) «Екi кезеңдi рәсiм арқылы конкурс» – кезең-кезеңдi келiссөздер
14) «Есептiк баға» – жекешелендiру объектiсiнiң бағасын реттейтiн, қолданылып
15) «Алғашқы баға» – Сатушы бекiткен есептiк баға не
16) «Ең төменгі баға» – жекешелендiру объектiсiн одан төменге
17) «Бастапқы баға» – жекешелендiрудiң әрбiр объектiсi бойынша сауда-саттықтар
17-1) «Ағымдағы баға» – аукционда сауда-саттық барысында қалыптасатын жекешелендiру
18) «Сату бағасы» – жекешелендiру объектiсiнiң сауда-саттықтардың нәтижесiнде белгiленген
19) «Жеңiмпаз» – жекешелендiру объектiсi үшiн неғұрлым жоғары баға
20) «Сатып алушы» – Сатушымен сауда-саттық шартын жасасқан Жеңiмпаз.
2. Объектiнi жекешелендiру туралы шешiмдi Қазақстан Республикасының Yкiметi немесе
3. Эмиссиялары Қазақстан Республикасының заңнамасында белгiленген тәртiппен тiркелмеген акцияларды
4. Жабық акционерлiк қоғамдардағы акциялардың мемлекеттiк пакеттерi мен серiктестiктердегi
5. Мемлекеттiк мүлiктiң теңгерiмiн ұстаушы, жекешелендiру объектiсi бойынша сатып
Акционерлiк қоғамдардағы акциялардың мемлекеттiк пакеттерiн немесе серiктестiктiң жарғылық капиталындағы
6. Жеке тұрған ғимаратта және қосып салынған үй-жайларда орналасқан
Қосып салынған үй-жайларда орналасқан жекешелендiру объектiлерi (жылжымайтын мүлiк) бойынша
Бұл орайда жер учаскесiнiң құнын Сатып алушы жеке төлейдi.
Жекешелендiру объектiсi бөлiнбейтiн жер учаскесiне орналасқан жағдайда, сату шартында
7. Сатушы жекешелендiру объектiсiн сатуды осы Ережеде және Қазақстан
8. Сатушының функциялары:
1) жекелеген сауда-саттықтар бойынша объектiлердi бөлу, сондай-ақ оларды жүргізудiң
1-1) осы Ереженiң 1-тармағы 11) және 13-1) тармақшаларында көзделген
2) жекешелендiру объектiлерiнiң алғашқы, бастапқы және ең төменгі бағасын
3) кепілдiк жарналарды қабылдау;
4) Ұйымдастырушылармен сауда-саттықтарды ұйымдастырудың және өткiзудiң шарттарын жасасу;
5) аукциондарды ұйымдастырудың және өткiзудiң барысын бақылауды ұйымдастыру;
6) Сауда-саттықтардың жеңiмпаздарымен сатып алу-сату шарттарын жасасу және олардың
7) Қатысушымен, Сатып алушымен және Ұйымдастырушымен сауда-саттық жүргізу рәсімдерiмен
9. Сауда-саттықтарға қатысуға жеке тұлғаларға, мемлекеттiк емес заңды тұлғаларға
10. Мыналар:
1)
2) Қазақстан Республикасының заңнамалық кесiмдерiне немесе құрылтайшылық құжаттарына сәйкес
3) Аукционды ұйымдастырушы;
4) Сатып алу-сату шартын жасасу және орындау жөнiндегi тиiстi
11. Акциялардың мемлекеттiк пакеттерiн сату кезiнде Сатып алушы -
2. Комиссия
12. Сауда-саттықтарды ұйымдастыру және өткiзу үшiн Сатушы құрамына Сатушының,
Комиссияның шешiмi комиссия мүшелерiнiң жалпы санының жай көпшiлiк даусымен
13. Комиссия Сатушының тапсырмасы бойынша мынадай функцияларды жүзеге асырады:
өз жұмысының регламентiн дербес әзiрлейдi;
жекешелендiру объектiсiнiң алғашқы, бастапқы және ең төменгi бағасын бекiту
кепiлдiк жарнаның мөлшерiн айқындайды;
тендердiң шартын айқындайды;
тендер өткiзедi;
Сауда-саттықтардың жеңімпазын жариялайды.
14. Сауда-саттықтарды өткiзуге дайындықты сауда-саттықтарды өткiзу туралы ақпараттық хабарламаның
3. Сауда-саттықтарды өткізуге дайындық
15. Сауда-саттықтарды өткiзуге дайындық мынадай тәртiппен жүзеге асырылады:
1) қажеттi материалдарды жинау жүргiзiледi;
2) жекешелендiру объектiлерiнiң алғашқы, бастапқы және ең төменгi бағасы
3) осы Ереженiң 1-тармағы 11) және 13-1) тармақшаларында көзделген
4) жекешелендiру объектiлерi жекелеген сауда-саттықтар бойынша бөлiнедi;
5) кепiлдiк жарнаны енгізудiң мөлшерi мен тәртiбi айқындалады;
6) сауда-саттықтарды жүргiзудің мерзiмдерi белгiленедi;
7) қажет болған жағдайда жекешелендiру объектілерiн сату жөнiндегi аукционды
8) сату проспектiсi жасалады;
9) сауда-саттықтар өткiзу туралы ақпараттық хабарлама жарияланады және басқа
10) кепiлдiк жарналар қабылданады;
11) Қатысушыларды тiркеу жүргiзiледi.
16. Жекешелендiру объектiлерiнiң есептiк бағасын Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1999
Сатушы жекешелендiру объектiсiнiң құнын бағалауды консалтингтiк ұйымдардың немесе тәуелсiз
Жекешелендiру объектiсiнiң алғашқы бағасын Сатушы бекiтедi.
17. Кепiлдiк жарна Қатысушылардың мынадай мiндеттемелерiн:
1) сауда-саттықтарда жеңiске жеткен жағдайда сауда-саттықтардың нәтижелерi туралы хаттамаға
2) сауда-саттықтар нәтижелерi туралы хаттамаға сәйкес сатып алу-сату шартын
3) сатып алу-сату шарты бойынша мiндеттемелерiн тиiстi түрде орындау
18. Кепiлдiк жарна Сатушының деректемелерiне ақпараттық хабарламада белгіленген нысан
19. Сауда-саттықтарда жеңiп шыққан және сатып алу-сату шартын жасасқан
20. Сатушы:
1) Сауда-саттықтарға қатысушыға - сауда-саттықтарға қатысудан ол өткiзiлуiне үш
2) Жеңiмпазға - ол сауда-саттықтардың нәтижелерi туралы хаттамаға қол
3) Сатып алушыға - ол сатып алу-сату шарты бойынша
Қалған барлық жағдайларда кепiлдiк жарна сауда-саттықтар аяқталған күннен бастап
21. Сауда-саттықтар өткiзiлетiндiгi туралы ақпараттық хабарлама олар өткiзiлгенге дейiн
22. Ақпараттық хабарлама:
1) сауда-саттықтардың өткiзiлетiн күнiн, орнын және уақытын;
2) сауда-саттықтардың нысаны мен әдiсiн;
3) жекешелендiру объектiсi туралы мәлiметтi:
4) сатуға қойылатын жекешелендiру объектiлерiнiң бастапқы және ең төменгi
5) Сатушының кепiлдiк жарнасының мөлшерi мен банктiк деректемелерiн;
6) өтiнiмдi қабылдайтын орны мен мерзiмдерiн;
7) сауда-саттықтарды өткiзудiң тәртiбi мен сауда-саттықтардың
Жеңiмпазын анықтаудың шартын;
8) Сауда-саттықтарды ұйымдастырушының телефоны мен орналасқан жерiн;
9) Сатушының шешiмi бойынша қосымша ақпаратты қамтуы тиiс.
23. Әрбiр объектi бойынша ақпараттық хабарлама жарияланғанға дейiн Сатушы
1) сауда-саттықтарға қойылатын жекешелендiру объектiсiнiң жарғысын;
2) акциялар эмиссиясының проспектiсi мен эмиссиялардың тiркелгендiгi туралы куәлiктi;
3) соңғы үш жылдағы және жекешелендiру объектiсiн сату туралы
4) статистикалық кәртiшкенi;
5) заңды тұлғаның тiркелгендiгi туралы куәлiктi;
6) акционерлiк қоғам акционерлерiнiң немесе серiктестiк қатысушыларының тiзiлімiнен көшiрменi;
7) олардың құнын көрсете отырып, жарғылық капиталға енген негiзгi
8) кредиторлық және дебиторлық берешектердiң таратылып жазылуын;
9) әлеуметтiк сала объектiлерiнiң тiзбесiн, олардың құнын көрсете отырып,
10) Сатушының ұйғарымы бойынша басқа да құжаттарды дайындауы тиiс.
Құжаттардың пакетiне басқа да қосымша мәлiметтер (инвестордың тәуекелi факторларының
Ақпараттық хабарлама жарияланғаннан кейін Сатушы жекешелендiру объектiсiнiң және сауда-саттықтарды
Жарнамалардың басқа түрлерi еркiн нысанда жүзеге асырылады және Қатысушыларды
24. Сауда-саттыққа қатысушыларды тiркеу ақпараттық хабарламалар жарияланған күнiнен бастап
25. Сауда-саттықтардың қатысушысы ретiнде тiркелу үшiн:
1) Сауда-саттықтарға қатысушының жазбаша мiндеттемесiн қамтитын сауда-саттықтарға қатысудың, ал,
2) төлқұжатын немесе жеке басын куәландыратын өзге құжатты;
3) кепiлдiк жарнаның енгізiлгендiгін растайтын төлем құжатының көшiрмесi мен
4) жабық конвертте берiлетiн коммерциялық тендер өткiзудiң өтінімiнде жекешелендiру
5) инвестициялық тендерге қатысу үшiн жекешелендiру объектiсiн сатып алу
6) өкiлдiң уәкiлеттiгiн растайтын құжатты ұсыну қажет.
Қазақстан Республикасының заңды тұлғалары жарғының, статистикалық кәртiшкенiң және заңды
Акционерлiк қоғамдар олардың акцияларына иелiк ететiн акционерлiк қоғамдар туралы
Шетелдiк заңды тұлғалар құрылтай құжаттарын орыс тiлiндегi нотариалдық расталған
26. Сауда-саттықтарға қатысуға тiлек бiлдiрген тұлғалардың өтiнімдерін қабылдау мен
27. Сатушы мен Ұйымдастырушының:
1) Қатысушыдан аукционға қойылғандардың iшiнен белгiлi бiр объектiнi оның
2) Сауда-саттықтарға қатысушыларға қатысы бар ақпаратты, Қазақстан Республикасының заңнамалық
3) осы Ереженің 25-тармағында аталғандарды қоспағанда Қатысушы ретiнде тiркеу
28. Қатысушылардың құжаттары арнаулы журналда тiркелгеннен кейiн арнайы сейфте
29. Аукционға жiберiлген Қатысушы аукциондық нөмiрдi алады. Сауда-саттықтардың процесi
4. Аукционды өткізу
30. Сауда-саттықтардың ағылшын әдiсiн қолдана отырып аукционды өткiзу кезiнде
Сауда-саттықтардың голланд әдiсiн қолдана отырып аукционды өткiзу кезiнде бастапқы
Ең төменгi баға белгiленген жағдайда, жекешелендiру объектiсi одан төмен
31. Аукционға қатысуға арналған кепiлдiк жарна аукционға қойылатын барлық
1) әрбiр жекешелендiру объектiсi бойынша жекешелендiру объектiсiнің алғашқы бағасынан
2) осы тармақтың 1) тармақшасында алынған орташа арифметикалық шамасы
3) аукционға қойылатын жекешелендiру объектiлерiнiң iшiнен жекешелендiру объектiсінің ең
4) кепiлдiк жарнаның мөлшерi осы тармақтың 2) және 3)
32. Қатысушылар кепiлдiк жарнаны кез-келген санда енгiзуге құқылы, бұл
33. Жекешелендiру объектiсi алғашында аукционға сауда-саттықтардың ағылшын әдiсi қолданыла
34. Аукционды Аукционшы жүргiзедi. Аукцион оның өткiзу тәртiбiн жариялаудан
Жекешелендiру объектiлерiн сауда-саттықтарға қоюдың ретi ақпараттық хабарламада белгiленген тәртiпке
35. Әрбiр жекешелендiру объектiсi бойынша сауда-саттықтар Аукционшының сату объектiсiн,
36. Сауда-саттықтар төменде сипатталған екi әдiстiң бiрi бойынша өткiзiледi:
1) Сауда-саттықтардың ағылшын әдiсi:
Аукционшы жекешелендiру объектiсінің бастапқы бағасын және бағаның арттырылу қадамын
Жекешелендiру объектiсiнiң бастапқы бағасын, егер ең болмағанда екi қатысушы
2) Сауда-саттықтардың голланд әдiсi:
Аукционшы жекешелендiру объектiсiнiң бастапқы бағасын жариялайды және жаңа бағаны
Егер, бағаны жариялаған сәтте екi немесе одан көп нөмiр
Үшiншi және одан кейiнгi сауда-саттықтарды қоспағанда, егер оның өту
37. Әрбiр сатылған жекешелендiру объектiсi бойынша сауда-саттықтардың нәтижелерi сауда-саттықтар
Комиссия мүшесi өзiнiң айрықша пiкiрiн хаттамада жазбаша баяндауға немесе
Хаттама Сатушыға Сатып алушыға және Ұйымдастырушыға арналып бiр-бiр данада
38. Сауда-саттықтардың нәтижелерi туралы хаттама сауда-саттықтардың нәтижелерi мен Жеңiмпаздың
39. Аукционды ұйымдастыру мен өткiзу үшiн бағалы қағаздар рыногында
40. Жекешелендiру объектiлерiн сату жөнiндегi аукционды ұйымдастыру шарты Сатушы
1) Ұйымдастырушы лицензиясының күнiн, нөмiрiн және әрекет ету мерзiмiн;
2) жекешелендiру объектiлерiнiң жекелеген аукциондар бойынша бөлiп-бөлiп көрсетiлген тiзбесiн;
3) аукционды өткiзудiң шектi мерзiмiн;
4) әрбiр жекешелендiру объектiсiн сату кезiндегi сауда-саттықтарды жүргiзудiң әдiсiн;
5) әрбiр жекешелендiру объектiсiнiң бастапқы және ең төменгi бағасын;
6) кепілдiк жарнасының мөлшерi мен оны енгізудiң тәртiбiн;
7) Ұйымдастырушыға әрбiр жекешелендiру объектiсi бойынша берiлетiн құжаттардың тiзбесiн;
8) аукционды дайындау мен өткiзудің барысы туралы Ұйымдастырушы есебiнiң
9) Ұйымдастырушылардың сыйақыларының мөлшерi мен алу шарттарын және Сатушымен
10) Ұйымдастырушы мен Сатушының құқықтарын және мiндеттерiн, жауапкершiлiгiн;
11) шарттың әрекет ету мерзiмiн және оны бұзу шарттарын;
12) Қазақстан Республикасының заңнамаларында көзделген басқа да мiндеттi талаптарды
5. Тендерді өткізу
41. Тендердi ұйымдастыру мен өткiзудi Сатушы жүзеге асырады.
Объектiнi бiрiншi тендерге қойған кездегi жекешелендiру объектiсiнiң бастапқы бағасы,
42. Тендерге қатысуға арналған кепiлдiк жарна жекешелендiру объектiсiнiң бастапқы
43. Тендердiң шарттары:
жекешелендiру объектiсiне тартылатын инвестициялардың көлемi, түрi және мерзiмi бойынша
өндiрiс көлемiнiң, шығарылатын өнiмдер номенклатураларының немесе көрсетiлетiн қызметтердiң белгілi
белгілi бiр тұтынушыларға өнiмдердi жеткiзу;
баға жасау шарттары, оның iшiнде бағаның шектi деңгейi бойынша
табиғат қорғау шараларын жүргізу;
жұмыс орындарының санын сақтау немесе жаңа жұмыс орындарын құру;
өндiрiстiк және әлеуметтiк инфрақұрылым объектiлерiнiң орын алып отырған тәртiбi
жалақы төлемдерi бойынша берешектердi өтеу;
мәмiлелердi жасауды шектеу (қайта сату, кепiлге, сенiмдi басқаруға беру
комиссияның қалауы бойынша басқа да шарттар болуы мүмкін.
44. Комиссия Сатушының тендер шарттарын, жекешелендiру объектiсiнiң бастапқы бағасын
45. Егер тiркелген Қатысушылардың саны екеуден аз болса, онда
46. Комиссияның отырысында Қатысушылардың ұсыныстары жазылған өтiнiмдердi комиссияның барлық
47. Коммерциялық тендердi өткiзу барысында комиссия ұсынысы жекешелендiру объектiсi
Егер коммерциялық тендерде екi және одан көп қатысушының ұсынысы
48. Инвестициялық тендер өткiзу кезiнде ұсынысы бiршама тиiмдi инвестициялық
49. Әрбiр сатылған жекешелендiру объектiсi бойынша тендердiң нәтижелерi сауда-саттықтар
Тендер аяқталғаннан кейiнгi күннен кешiктiрмей, комиссия барлық Қатысушыларға тендердiң
50. Хаттама Сатушы және Сатып алушы үшiн бiр-бiр данада
51. Сауда-саттықтардың нәтижелерi туралы хаттама сауда-саттықтардың нәтижелерi мен Жеңiмпаздың
52. Егер объектi тендерде сатылмаса, Сатушы комиссияның ұсынысы бойынша
53. Мемлекеттiң қауiпсiздiгiн, қоршаған табиғи ортаны қорғауды, Қазақстан Республикасының
Жабық тендердi өткiзу кезiнде бұқаралық ақпарат құралдарында ақпараттық хабарлама
54. Жабық тендердi өткiзудiң тәртiбi осы Ереженiң 41-54-тармақтарымен реттеледi.
5-1. Екi кезеңді рәсiм арқылы конкурс
54-1. Екi кезеңдi рәсiм арқылы конкурс жекешелендiру бағасының басымдығын
54-2. Екі кезеңдi рәсiм арқылы конкурс мынадай іс-шаралар жоспарын
1) Қазақстан Республикасының мемлекеттiк сатып алу туралы заңнамасында белгiленген
2) жекешелендiру объектiн жан-жақты талдау, оның құнын бағалау және
3) Сатушының жекешелендiру объектiсiн сату туралы хабарламаны ресми басылымдарда
4) қаржы кеңесшiсiнiң ықтимал сатып алушылардың (инвесторлардың) ұсыныстарын қамтитын
5) Сатушының қаржы кеңесшiсiнiң қатысуымен келiссөздер барысында ең жақсы
6) Сатушының қаржы кеңесшiсiнiң қатысуымен бұрын ұсынылған шарттарды жақсарту
54-3. Сатушы, қаржы кеңесшiсi және екi кезеңдi рәсiм арқылы
54-4. Екi кезеңді рәсiм арқылы конкурстың екiншi кезеңi барысында
54-5. Екi кезеңдi рәсiм арқылы конкурстың Жеңiмпазы сатып алу-сату
6. Сатып алушылармен есеп айырысудың тәртібі және
меншік құқығын ресімдеу
55. Сатып алу-сату шарты жазбаша түрде Сатушы мен Сатып
56. Сатып алу-сату шарты бойынша есеп айырысулар Сатушы мен
1) аванстық төлем жекешелендiру объектiсiн сату бағасынан кемi 15
2) қалған сома тараптардың уағдаласуы бойынша, бiрақ сатып алу-сату
57. Аванстық немесе түпкiлiктi төлемнiң мерзiмi өткен жағдайда Сатушы
58. Ықтимал бөлiп-бөлiп төлеудiң шарты сауда-саттықтарға қатысушылардың назарына алдын-ала
Бастапқы жарнаны Сатып алушы сатып алу-сату шартына қол қойылған
59. Акциялардың мемлекеттiк пакеттерiн қоспағанда, объектiлердi беру Сатып алушы
60. Сатып алушы жекешелендіру объектісінің меншік құқығына Қазақстан Республикасының
7. Жекешелендіру объектісін сатудан алынған қаражат
61. Республикалық меншікке жатқызылған объектілерді сатудан алынған қаражат республикалық
62. Ұйымдастырушыға тиесілі сыйақы Сатушының аукционды даярлау мен өткізуге
63. Аукциондар мен тендерлерді ұйымдастыруға және өткізуге арналған шығыстар
3. МЕМЛЕКЕТТІК СЕКТОРДЫ ЖЕКЕШЕЛЕНДІРУ ПРОЦЕСІНІҢ НӘТИЖЕЛЕРІ МЕН ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ
3.1. Жекешелендіруді қалыптастыру кезеңдерінің негізгі ерекшеліктері мен нәтижелері
Бірінші кезең. «Мемлекет иелігінен алу мен жекешелендіру» Заңын іске
ұжымдық бастамаға бағытпен әзірленген меншікті қайта құрудың құралдарының мүмкіндігін
Екінші кезең. 1993 жылдың наурызында қабылданған «Қазақстан Республикасында мемлекет
Шағын жекешелендіру
Шағын жекешелендіру тауарлар мен қызметтің тұтыну нарығын қамтамасыз ететін
Кәсіпорындарды акционерлеу – жаппай жекешелендіру мен жеке жобалар бойынша
Агроөнеркәсіптік кешенді жекешелендіру
Агроөнеркәсіп кешенінде мемлекет иелігінен алу және жекешелендіру мемлекеттік ауыл
Үшінші кезең. 1996 жылдың ақпанында 1996-1998 жылдарға арналған Қазақстан
Бұл кезеңде мемлекеттік меншіктің кез келген жекешелендірілуі тек ақша
Үшінші кезеңнің ерекшелігі (1996-1998 жылдар) жекешелендіру мен қайта құрылымдаудың
Үкімет назарын ірі кәсіпорындарды жекешелендіру мен жекешелендіруден түсетін кірістерді
Осындай кәсіпорындар арасында Павлодар алюминий зауыты, «Қазхром» кәсіпорны, магистралды
Келісім-шарт бойынша басқаруға берілген 66 кәсіпорынның 26 кәсіпорны кейіннен
Үкімет экономиканың стратегиялық салаларының объектілерін жекешелендіруге бастамашылық жасады. Мысалы,
1998 жылдың аяғына дейін 2615 акционерлік қоғам мен шаруашылық
Тек 1997 жылы секторлық бағдарламаларды іске асыру шеңберінде әлеуметтік
Қарастырылып отырған кезеңде жеке жобалар бойынша 93 кәсіпорын жекешелендірілді,
Экономика салалары Жеке жобалар бойынша сатылғаны
Барлығы Оның ішінде шетел инвесторларына
Мұнай-газ 23 5
Энергетика 19 17
Металлургия, тау-кен және машина жасау кешені 41 29
Көлік және байланыс, экономиканың басқа салалары 10 5
56 кәсіпорын шетел инвесторларына сатылды. Жақсы инвестициялық климаты бар
Банкрот болу фактісінің болуына қарамастан ірі кәсіпорындарды жекешелендіру экономиканы
Ірі кәсіпорындарды сенімгерлік басқаруға беру және кейіннен оларды жеке
Жекешелендірудің төртінші кезеңі
Төртінші кезең (1999 жылдан бастап қазіргі уақытқа дейін) мемлекеттік
1999 жылы коммуналдық меншікке 953 акционерлік қоғамдағы және шаруашылық
2000 жылы Мемлекеттік мүлікті басқару және жекешелендіру тұжырымдамасы мақұлданды,
Экономиканың стратегиялық салаларында мемлекеттік бақылауды күшейту үшін 2003 жылы
Индустриялық-инновациялық дамудың 2015 жылға дейінгі стратегиясын іске асыру мақсатында
«Самұрық» мемлекеттік активтерді басқару жөніндегі қазақстандық холдингі» акционерлік қоғамы
Қазақстан Республикасының индустриялық-инновациялық саясаты шеңберінде ұлттық экономиканың бәсекеге қабілеттілігін
«Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2006 жылғы 11 желтоқсандағы
1991 жылдан бастап қазіргі уақытқа дейін барлығы мемлекеттік меншіктің
1-кесетеде 1991-2008 жылдар кезеңінде мемлекеттік меншікті жекешелендіру нәтижелері келтірілген.
1-кесте
Жылдар
Мүліктік кешендерді, құрылысы аяқталмаған жылжымайтын мүлік объектілерін, көлікті және
(бірлік)
Акционерлік қоғамдардың (ЖШС) акцияларының мемлекеттік пакеттерін (мемлекеттік үлестерін) жекешелендіру
(бірлік)
Жеке жобалар бойынша жекешелендіру (бірлік)
Жекешелендіруден түскен кірістер
(мың теңге)
1991-1992 4771 165
1993 153 1 783 989
1994 2645 1 1 459 266
1995 3239 385 6 7 233 421
1996 3526 889 27 31 214 565
1997 5641 1315 48 54 511 449
1998 2716 513 11 66 701 804
1999 2462 162 0 34 815 880
2000 1766 93 0 22 048 029
2001 2059 146 0 16 583 078
2002 1756 67 0 19 340 183
2003 2041 65 0 60 127 949
2004 2036 58 0 8 600 547
2005 1223 16 0 10 795 695
2006 653 1 0 13 179 986
2007 945 0 0 314 036
2008 846 0 0 70 751
жиыны 38 478 3710 94 347 780 793
3.2. Мемлекеттік мүлік және жекешелендіру комитеті қызметінің нәтижелері туралы
Акциялардың мемлекеттік пакеттерін (мемлекеттік үлестерін) басқару
2009 жылғы 1 қазандағы жағдай бойынша республикалық мемлекеттік меншікте
Мемлекеттік кәсіпорындарды акционерлік қоғамдарға қайта құру және жаңа акционерлік
«Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Ақпарат және сынақ
«Тау-Кен Самұрық» ұлттық тау-кен компаниясы» акционерлік қоғамын, құру туралы
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2009 жылғы 20 маусымдағы № 957
«АЖУ» АҚ-ы Астана қаласының Әділет департаментінде 2009 жылдың
Комитеттің аталған бұйрығымен хабарландырылған «АЖУ» АҚ-ның акциялары уәкілетті органда
«АЖУ» АҚ акцияларының мемлекеттік пакетін иелену және пайдалану құқықтары
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2008 жылғы 25 қарашадағы № 1085
«Самұрық-Қазына» ҰӘҚ» АҚ-ның және «ҚазАгро» АҚ-ның Бірлескен іс-қимыл жоспарын
Комитетпен ұлттық холдингтері директорлар кеңесінің мүшелері – Қазақстан Республикасы
Директорлар кеңесінің мәжілісі 2009 жылдың
9 ай бойынша
«Ұлттық ақпараттық холдинг «Арна Медиа» АҚ
(директорлар кеңесінің мүшесі Комитет төрағасы Өтепов Э. К.
«Ұлттық инфокоммуникациялық холдинг «Зерде» АҚ
(директорлар кеңесінің мүшесі Қаржы министрі Жамишев Б.Б.. мәліметтерді
«Ұлттық медициналық холдинг» АҚ
(директорлар кеңесінің мүшесі Қаржы министрінің орынбасары даленов Р.Е.
«Ұлттық ғылыми-технологиялық холдинг «Парасат» АҚ
(директорлар кеңесінің мүшесі Комитет төрағасы Өтепов Э. К.
«Ұлттық холдинг «КазАгро» АҚ
(директорлар кеңесінің мүшесі Қаржы министрі Жамишев Б.Б.. мәліметтерді
«Ұлттық Әлеуметтік Қор «Самұрық-Қазына» АҚ
(директорлар кеңесінің мүшесі Қаржы министрі Жамишев Б.Б.. мәліметтерді
Ұлттық холдингке кірмейтін ұлттық компаниялардың даму жоспарын қарастыруға қатысты
2009-2011 жылдарға арналған «Қазақстан Ғарыш Сапары» ҰК даму жоспары
Әлеуметтік-кәсіпкерлік корпорациялар
2007 жылғы 29 желтоқсандағы № 1403 «Әлеуметтік-кәсіпкерлік корпорацияларды дамытудың
Қазақстан Республикасы Азамат кодексінің 249 бабы 3 тармағының 2)
Осыған байланысты, сондай-ақ Қаулыны орындау үшін, Комитетпен 2008 жылғы
Бұдан басқа, қосымша, Қауылдың 3 тармағының 2) тармақшасына
Сонымен қатар, Комитеттің аталған шешімдерін орындау барысында ӘКК 20
Комитетпен ӘКК-нің объектілерді қабылдаудан бас тартуы туралы хат алынған,
Сонымен бірге, Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің ескертулері ұсынылды. Әділет
Бұдан басқа, ағымдағы жылдың үшінші тоқсанында «Қазақстанның ипотекалық несиелерге
Үшінші тоқсанда Қазақстан Республикасы Үкіметінің «Қазақстан Республикасы Индустрия және
Қаулының 3 тармағымен Индустрия министрлігіне Комитетпен бірлесе отырып, «Самұрық-Қазына»
Қазіргі уақытта Комитетпен Қазақстан Республикасы Индустрия және сауда министрлігімен
2009 жылғы 9 ай бойынша республикалық бюджетке акциялардың мемлекеттік
Республикалық мемлекеттік кәсіпорындар
2009 жылғы 1 қазандағы жағдай бойынша Қазақстан Республикасында
2009 жылдың 9 айдын бойынша Қазақстан Республикасының Үкіметімен келесі:
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің «Өндеу саласына арналған
- Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігі Мемлекеттік санитарлық-эпидемиологиялық қадағалау
«Қызылордажаңғырту» арнаулы ғылыми-жаңғырту шеберханасы» шаруашылық жүргізу құқығындағы коммуналдық мемлекеттік
- «Қазақстан Республикасының Президенті жанындағы Мемлекеттік басқару академиясы» мемлекеттік
- Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің 2 РМҚК–сын
- Қазақстан Республикасы Президенті Іс басқармасының 3 РМҚК–сын
- Қазақстан Республикасы Президенті Іс басқармасы Медициналық орталығының «Санитарлық-эпидемиологиялық
- Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігі Мемлекеттік санитарлық-эпидемиологиялық қадағалау
- Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің «Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік
- Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің «Республикалық клиникалық Отан
- Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің 6 мемлекеттік мекемелері
- Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің 11 РМҚК–сын «Алматы
Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігі Төтенше жағдайларды және өнеркәсiптiк
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің «Әл-Фараби атындағы Қазақ
«Қазақстан Республикасы Президентінің Іс Басқармасы Медициналық орталығының Базалық дәріханасы»
Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің «Республикалық психиатрия, психотерапия
- Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің «Еуразия мемлекеттік
- Қазақстан Республикасы Туризм және спорт министрлігі Спорт комитетінің
- Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің «М. Оспанов атындағы
- Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің «Қарағанды мемлекеттік медицина
2009 жылғы 9 ай бойынша республикалық бюджетке республикалық мемлекеттік
Мемлекеттік мүлікті жалға беру
Республикалық мемлекеттік кәсіпорындардың шаруашылық жүргізуіндегі немесе жедел басқаруындағы мүлікті
Ережеге сәйкес министрліктер мен ведомстволар тоқсан сайын ведомстволық бағынысты
Республикалық мемлекеттік мекемелердің теңгерімдеріндегі объектілерді мүліктік жалға беру (жалдау)
2009 жылғы 9 ай бойынша Комитеттің аумақтық органдарымен жалпы
Республикалық бюджетке 975 млн. теңге аударылды.
Бұдан басқа, Ішкі және халықаралық газ тасымалы жүйелері мен
2009 жылғы 9 ай бойынша республикалық бюджетке мемлекеттік меншіктің
Жекешелендіруден кейінгі бақылау
2009 жылдың 1 қаңтарында Комитеттің орталық аппаратының бақылауында
Есепті кезенде, 11 сату-сатып алу шарттары бойынша инвестициялық және
Жекешелендіруден кейінгі бақылау жөніндегі комиссияның шешіміне сәйкес, есепті кезеңнің
2009 жылғы 1 қазандағы жағдай бойынша Комитеттің орталық аппаратының
2009 жылдың үшінші тоқсанында орталық аппараттың бақылауындағы сатып алу-сату
Жыл басынан бастап республикалық мемлекеттік меншік объектілерінің 2 сатып
Комитеттің аумақтық бөлімшелері жүргізетін жекешелендіруден кейінгі бақылау
3-тосанның басында (2009 жылғы 1 шілде) Комитеттің аумақтық бөлімшелерінің
Есеп беру кезеңінде 6 сатып алу-сату шарттары бойынша міндеттемелері
Жүргізілген тексерулер нәтижесі бойынша Комитеттегі және оның аумақтық органдарындағы
Осылайша, 2009 жылғы 1 қазанда жекешелендіруден кейінгі бақылауда 12
Меншіктің мемлекеттік мониторингі
2009 жылғы 12 ақпандағы №131-IV ҚРЗ Қазақстан Республикасы Президентінің
Жоғарыда көрсетілген Заңның нормаларына сәйкес, Басқармамен ҚР Үкіметінің 2004
Осы кезеңде 2004 жылғы 30 шілдедегі №810 «Қазақстан Республикасы
Соңдай-ақ, үшінші тоқсанда 2004 жылғы 30 шілдедегі № 810
Сенімгерлік басқару
2009 жылғы 1 қазандағы жағдай бойынша Басқарманың бақылауында сенімгерлік
2009 жылдың үшінші тоқсанында сенімгерлік басқару шарттары бойынша инвестициялық
Ағымдағы жылдың екінші тоқсанында өткізілген 2008 жылға жұмыс қорытындылары
Республикалық мемлекеттік меншікті объектілерін жекешелендіру
Қаржы министрінің 2009 жылдың 26 ақпандағы № 85 бұйрығымен
Есепті кезеңде республикалық бюджетке республикалық меншік объектілерін жекешелендіруден түскен
Мемлекеттік мүлікті есепке алу
Мемлекеттік меншік Тізілімнің функционалын одан әрі дамыту және кеңейту
Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігімен (бұдан әрі - Министрлік) жүргізіліп
Депозитарий қаржы есептілігін бір дерекқорда жинауға мүмкіндік береді, бұл
Депозитарийге түскен жарғылық капиталында мемлекет қатысатын заңды тұлғалар және
Бұл мемлекеттік органдарға бірыңғай дерекқорынан идараға қарасты ұйымдардың қаржылық
ҚОРЫТЫНДЫ
Курстық жұмыстың жазылуын аяқтай келе төмендегідей ой-тұжырымдамалар жасауға болады.
Жалпы, курстық жұмыстың жазылу құрамы кіріспе, үш бөлім, сегіз
Қазақстан Республикасында мемлекеттен алу мен жекешелендірудің негізгі мақсаты мынада:
– шаруашылық субъектілерінің тиімді түрі ретінде жеке меншік топтарын
– бәсекелестік ортаны құрып, өндірісті монополиясыздандыруды қамтамасыз ету;
– шағын және орта бизнесті дамыту;
– шет мемлекетті өзіне тарта білетін, жеке бизнес
– бағалы қағаздар нарығының субъектісі ретінде инвестициялық құрылым жүйесін
Қазақстан Республикасының ерекше меншікобъектілері жекешелендіруге жатпайды. Олар – жер,
Жекешелендірудің төмендегідей тәсілін айтуға болады:
а) аукциондық, жекелендірілетін меншікке кім жоғарғы баға ұсынса соған
ә) конкурстық – таңдау сатушының ойынша, дұрыс жағдай ұсынған
б) кәсіпорын акциясын ересек тұрғңындарға беру;
в) купондық тәсіл.
Қазақстандық моделдің негізгі ерекшелігі мынада:
1. Жекешелендірілген инвестициялық купондарды қайтарымсыз үлестіру;
2. Жекешелендірілген инвестициялық купонды тек қана инвестициялық – жекешелендіру
Қазақстан республикасында мемлекеттік меншік объектілерін мемлекеттен алу мен жекешелендірудің
а) мемлекеттік кәсіпорын мүлігін жалға беру;
ә) жалға берілген мемлекеттік кәсіпорын мүлігін сатып алу;
б) мемлекеттік меншік объектілерін концепцияға беру;
в) мемлекеттік кәсіпорынды акционерлік қоғам немесе серіктестік ретінде құру;
г) еңбек ұжымы мүшелерінің мемлекеттік кәсіпорын мүлігін сатып алуы;
д) мүліктері мемлекеттік меншікке жатпайтын мемлекеттік кәсіпорын мүлігін заңды
Кәсіпорын – халық шаруашылығының бастапқы ұясы. Материалдық және материалдық
Кәсіпорындарды беймемлекеттендіру кезінде ең қиын іс оның әдістері мен
Шынында, ондаған жылдар бойы жылдар бойы орталықтың тікелей нұсқаулары
Материалдық-техникалық жабдықтауды орталықсыздандыру – ең алдымен өндіріс құрал-жабдықтары
Меншіктенушінің иемденуі мәнісі мен басқа тұлғалардың иемденуінің ара жігін
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1) С. С. Мәуленова, С. Қ. Бекмолдин, Е. Қ.
2) А. Б. Темірбекова, Экономикалық теория. Оқу құралы, Экономика
3) Экономическая теория . Под общей ред. Акад. В.
4) Экономика/ Под ред А. С. Булатова. – 1994
5) Экономическая теория: учебник: Е. Ф. Борисов, – 1997
6) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2000 жылғы 26 маусымдағы №
7) ҚР Үкіметінің 2001.12.14. № 1639 қаулысымен.
8) ҚР Үкіметінің 2002.05.23. № 562 қаулысымен.
9) ҚР Үкіметінің 2003.04.11. № 350 қаулысымен.
10) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2009 жылғы 20 маусымдағы №
11) Комитеттің 2009 жылғы 3 шілдедегі № 337 бұйрығы
12) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2009 жылғы 15 қаңтардағы №
13) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 1996 жылғы 2 ақпандағы №246
14) Қазақстан Республикасы Үкіметінің 1999 жылғы 1 маусымдағы №683
15) Қазақстан Республикасы Президентінің 1993 жылғы 5 наурыздағы
16) 2003 жылы «Экономиканың стратегиялық маңызы бар салаларындағы меншіктің
17) 1996-1998 жылдарға арналған Қазақстан Республикасында мемлекеттік меншікті жекешелендіру
18) «Қазақстан Республикасында мемлекет иелігінен алу мен жекешелендірудің 1993-1995
19) Қаржы министрінің 2009 жылдың 26 ақпандағы № 85
20) 2009 жылдың 1 қаңтарында Комитеттің орталық аппаратының бақылауында
34) Интернет көздері: www.google.kz
www.minfin.kz
www.stat.kz
56