Ақжайық қонақүйінің шаруашылық қызметіне талдау
Мазмұны
беттері
КІРІСПЕ 3
1 ҚОНАҚҮЙ ҚЫЗМЕТТЕРІ НАРЫҒЫНЫҢ МӘНІ ЖӘНЕ АРТЫҚШЫЛЫҚТАРЫ
1.1 Орналастыру орындарының жіктелуі 5
1.2 Қонақүй кәсіпорындарындағы қызмет көрсету сапасының рөлі мен
1.3 Қонақүйдегі негізгі бөлімшелердің функцияларының сипаттамасы 23
2 «АҚЖАЙЫҚ» ҚОНАҚҮЙІНІҢ ЭКОНОМИКАСЫН ТАЛДАУ МЕН ОНЫҢ ҚЫЗМЕТІНІҢ
2.1 «Ақжайық» қонақүйін басқарудың жалпы сипаттамасы мен құрылымы
2.2 «Ақжайық» қонақүйінің шаруашылық қызметіне талдау 41
2.3 «Ақжайық» қонақүйіндегі негізгі қызметтерді бағалау 55
3 ҚОНАҚҮЙ СЕРВИСІНІҢ ҚАЗІРГІ КЕЗДЕГІ ЖАҒДАЙЫ ЖӘНЕ ДАМУ
3.1. «Ақжайық» қонақүйіндегі қызмет көрсету мамандардың біліктілігін
3.2 Қазақстан Республикасындағы қонақүй сервисінің даму перспективалары 69
ҚОРЫТЫНДЫ
75
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
78
КІРІСПЕ
Туризм – динамикалық дамудағы, туристердің тұтынуына бағдарланған, дүниежүзіндегі
Туризм саласының маңызды критерийі көңіл көтеру индустриясы, қонақ
Қазіргі кездегі қонақүй шаруашылығы индустриялды негізге тұрды және
Жұмыста қонақүй индустриясының дамуы туралы мәліметтер берілген, қонақүй
Дипломдық жұмыстың мақсаты - «Ақжайық» қонақүйі іс-әрекетін талдау
Қойылған мақсат негізінде жұмыста келесі міндеттер орындалған:
орналастыру орындарының жіктелуі қарастырылған;
қонақүй бизнесінің дамуындағы қызметтер сапасының орны мен рөлі
негізгі бөлімшелердің қызметтерінің сипаттамасы берілген;
«Ақжайық» қонақүйінің дамуының негізгі болашағы көрсетілген [1].
Қонақүй шаруашылығы кәсіпорындарын басқару үрдісінде пайда болатын экономикалық
Зерттеу объектісі ретінде «Ақжайық» шағын қонақүйі алынды.
Дипломдық жұмыс кіріспе, үш тараудан, қорытынды бөлімнен, қолданылған
1 ҚОНАҚҮЙ ҚЫЗМЕТТЕРІ НАРЫҒЫНЫҢ МӘНІ ЖӘНЕ АРТЫҚШЫЛЫҚТАРЫ
1.1 Орналастыру орындарының жіктелуі
Қонақүй – қызметтерді (қонақүй өнімін) өндіруге және көрсетуге
Туристерді орналастыру орындары туристерге дүркін-дүркін және үнемі түнеу
түнеу орындарының жалпы саны белгілі минимумнан асады;
орналастыру объектісінің басшысы болады;
объектіні басқару коммерциялық негізде салынады.
Қонақүйлердің екі негізгі тобы бөлінеді: әрдайым және уақытша
Негізінен барлық орналастыру орындары екі категорияда ұсынылады –
Қонақүйдің негізгі нышандарының ішінен, ең алдымен, номерлердің болуын
1-кесте - Туристерді орналастыру орындарының стандартты жіктелуі
№ Категориялар Разрядтар Топтар
1 Туристерді коллективті орналастыру орындары 1.1. Қонақүйлер және
1.1.2. Ұқсас мекемелер
1.2. Маманданған мекемелер 1.2.1. Сауықтандыру мекемелері
1.2.2. Еңбек және демалыс лагерлері
1.2.3. Қоғамдық транспорт құралдары
1.2.4. Конгресс-орталықтар
1.3. Өзгеше коллективті мекемелер 1.3.1. Демалуға арналған тұрғын
1.3.2. Кемпингке арналған алаңдар
1.3.3. Өзгеше коллективті мекемелер
2 Туристерді индивидуалды орналастыру орындары 2.1. Индивидуалды орналастыру
2.1.2. Жанұялық үйлердегі жалға алынатын бөлмелер
2.1.3. Жеке тұлғалардан немесе агентстволардан жалға алынатын тұрғын
2.1.4. Туыстардың немесе таныстардың ақысыз ұсынатын орналастырулары
2.1.5. Басқа орналастыру орындары
Берліген кестеден туристерді орналастыру орындарының қандай түрлері және
Нақты құрал-жабдықтарына және көрсетілетін қызметтер ерекшеліктеріне байланысты қонақүйлер
Қонақүйге ұқсас мекемелер топтарының нөмерлік қорлары болады және
Маманданған мекемелер де (бір басшысы бар) туристерге қызмет
Сауықтыру орындарында, курорттарда түнеу орындарын ұсыну негізгі болып
Коллективті орналастыру орындарының өзгелерінің құрамына кемпинг алаңдарындағы, кішігірім
Туристік жатақханаларды, жастарға арналған қонақүйлерді, мектептік және студенттерге
Индивидуалды орналастыру орындары ақылы, ақысыз жалға беріледі. Бұларға
Сондай-ақ, турист жалға алу негізінде жанұялық үйде де
Сонымен қатар, қонақүй кәсіпорындары орналасуына, ұсынылатын қызметтер кешеніне
Орналасу орынына байланысты қонақүйлердің келесі түрлерін бөлуге болады:
- қала орталығындағы қонақүйлер – жол бойында, негізінен
- қала шетіндегі және аэропорттардағы қонақ үйлер;
- жүзетін қонақүйлер – бұл теңіз, өзен, көл
Қызметтерінің деңгейіне, ассортиментіне және бағасына байланысты қонақүйлер келесі
- қызметтер минимумын ұсынатын, арзан немесе шектеулі сервисті
- люкс отельдер – фешенебельді декоры бар, жоғары
Дүниежүзілік туристік ұйымның Еуропалық комиссиясы қазіргі қонақүй нарығында
100-400 нөмерлі «люкс» отельдер, негізінен қала орталықтарында орналасады
400-ден 2000-ға дейін нөмерлері бар жоғары классты отельдер,
орта деңгейдегі отельдер, тұтынушылардың кең шеңберіне арналған, нөмерлердің
апарт – негізінен 100-ден 400-ге дейін нөмерлері бар,
экономикалық классты отельдер – 10-нан 50-ге дейін нөмерлері
мотель – автокөлікпен саяхаттаушы туристерге арналған. 150-ден 400-ге
100-ден 500-ге дейін нөмерлері бар курорттық қонақүй. Негізінен
таймшер – 50-ден 250-ге дейін нөмерлік қоры бар,
Таймшердің бағасы маусымның ерекшелігіне және келу уақытына байланысты.
Жылжымайтын мүліктің иегері, төлеген ақшасына байланысты, белгілі уақыт
Негізінен «меншік» 10 жылдан шексіз уақытқа дейін алынады.
2002 жылы сату көлемін 30 млрд.дол. жеткізу көзделуде.
Бағытталуына байланысы қонақ үй кәсіпорындарының түрлері.
Дүниежүзілік туристік ұйымның Еуропалық комиссиясының классификациясына қарағанда Қазақстан
Қазіргі таңда Қазақстанда үнемі тұруға арналған қонақүйлер жоқ.
Транзиттік қонақүйлер қысқа уақыт жағдайында барлық контингентке қызмет
Іс-сапарлардағы тұлғаларға қызмет көрсететін іскерлік бағыттағы қонақүйлер.
Іскерлік бағыттағы қонақүйлерге қойылатын талаптар:
Демалуға және дене шынықтыруға арналған алаңдардың қажетінсіз, қаланың
Нөмерлік қорда бір орынды нөмерлер басым болады.
Нөмерде міндетті түрде жұмыс орнын: үстел, жұмыс креслосы,
Шоғырлана жұмыс істеу үшін сыртқы ортадан максималды изоляция.
Жиналыстар, келіссөздер, семинарлар және т.б. өткізуге арналған бөлмелрдің
Бизнес-орталық.
Қаржылық қамтамасыз ету қызметі.
Демалуға арналған қонақүйлерге қойылатын талаптар:
Қала орталықтарынан максималды алыстатылған, жасылданған алқаптарда орналасқан.
Демалуға және дене шынықтыруға арналған жасылданған территориялардың міндетті
Нөмерлік қорда екі орынды нөмерлердің артықшылығы.
Балалар алаңының, ойынға және көңіл көтеруге арналған бөлмелердің
Сонымен қатар, әрбір демалуға арналған қонақүйлердің өздерінің ерекше
Курорттық қонақүйлерде медициналық, сауықтыру бөлмелері болу және диеталық
Стационарлық қонақүйлер негізінен жанұялық демалысқа арналғандықтан, балаларға ойын
Туристік-экскурсиялық қонақүйлердің штатында экскурсия жетекшісі, топ жетекшісі, спорттық
Қонақүйлердің халықаралық классификациясы.
Қазіргі таңда отыздар шамасында қонақүй классификациясы бар.
Біркелкі классификацияға дүниежүзінде көптеген факторлер кедергі келтіреді, ол
Ең көп таралған классификациялар:
Францияда, Австрияда, Венгрияда, Египетте, Ресейде, Қазақстанда және т.б.
Грецияда қолданылатын әріптік жүйе;
Ұлыбританияға сипатты «короналық» және «кілттік» жүйе;
Разрядты жүйе және т.б.
Барлық қонақүйлер комфорттылығына байланысты бөлінетін, шартты түрде жұлдыздармен
Жоғары категориялы қонақүйлер – төрт және бес жұлдызды,
Грецияда негізінен әріптік жүйе қолданылады, бірақ кейбір отельдер
Жоғары категориялы қонақүйлерге Грецияда «de Luxe» категориясы беріледі.
Англиялық қонақүйлердің классификациясы күрделі болып келеді. Отельдер фасадтарында
«British Travel Authority» (BTA) Ұлыбританиялық турагенттік Ассоциация ұсынған
1.2 Қонақүй кәсіпорындарындағы қызмет көрсету сапасының рөлі мен
Көптеген жағдайда қызмет көрсетуші адам тұтынушының ойынша көрсетілген
Кадр бөлімі персоналдарды жұмысқа қабылдайды, оқытады, бағалайды және
Персоналдарды тұтынушылармен дұрыс жұмыс істей білу үшін және
Қызмет көрсетушілер ұзақ уақыт бойы жеткілікті мөлшерде мотивирленген
Қызмет көрсетуші персоналдарды ынталандыру марапаттау арқылы немесе ақшалай
Қызмет көрсетуші персоналдар арасында кәсіпкерлік рухты дамыту арқылы
Қызмет көрсету сапасын үнемі белгілі бір дәрежеде ұстаған
Егер қызмет көрсетудің сапасында кемшіліктер болып жатса, онда
Сапа - әрбір кәсіпорын ұсынатын қызметке кепілдеме. «Сапа»
1-сурет- Қонақ үй қызметінің сапасын
Суреттен көрініп тұрғандай, қонақүй басшылығы, қызметкерлер
Сапаға деген әртүрлі сұрақтардың пайда болуы қызмет көрсету
Қазақстандағы қонақүй секторының тұрақты түрде даму барысында, оның
Қызмет көрсетудің сапасы күтілетін және көрсетілген қызмет көрсетудің
Қонақүй кәсіпорындарында бес сатылы қызмет көрсету сапасының моделі
Қонақүйлердегі қызмет көрсетудің сапасын басқару тұжырымдамасы қонақүй интерьері,
Қонақүйлердегі қызмет көрсетуді категориялау мәселесі сапаны басқаруда маңызды
Қазақстандық сертификаттау жүесі бойынша барлық қонақүйлер бір жұлдыздыдан
Қазақстандағы қонақүй кәсіпорындарының орналасу динамикасы 2-кестеде көрсетілген
2-кесте – 2004-2007 ж.ж Қазақстан Республикасындағы қонақүй кәспорындарының
Қонақүйлердің категориясы Жылдар 2007ж.,
2004 2005 2006 2007
2004ж
2006ж
саны Мен-
шікті салма-
ғы, % саны Мен-шікті салма-ғы, % саны Мен-шікті
Жалпы 239 100,0 273 100,0 385 100,0 465
Оның ішінде
5* (5 ұлдызды)
3
1,3
3
1,2
5
1,3
7
1,5
2,3
1,4
4* (4 ұлдызды) 15 6,3 17 6,2 23
3*(3 жұлдызды) 17 7,1 32 11,7 50 13,0
2*(2 жұлдызды) 9 3,7 15 5,5 20 5,2
1*(1 жұлдызды) 4 1,6 5 1,8 10 2,6
категориясыз 191 80,0 201 73,6 277 71,9 346
[4] − әдебиет негізінде жасалған
2 – кестеден қонақүйлердің көп бөлігі категориясыздарға жататынын
Қонақүйлер арасында бәсекеге қабілеттілікті арттыру мақсатында қонақүйлерде
Сонда сапаның маңыздылығы неде? Егер қызмет көрсету
Қонақүй индустриясының кәсіпорын басшысы күнделікті қызмет көрсету және
қызмет көрсету персоналдың тапсырыс қабылдай алмауы;
портьенің жеткіліксіз мөлшерде күлімсіреуі;
ванна бөлмесінің жиналмай қалуы;
бір номерде жанып кеткен шамның болуы;
барда тапсырыс беру формасын дұрыс толтырмау;
аспазшылардың әрбәр сменасында бір өнімді екі түрлі дайындау;
көрсетілген қызмет көрсетуге ақша төленбеу;
жалпы қолданыстағы орындарды дұрыс жинамау.
Басында жоғарыда аталғандардың барлығы бір-бірімен байланысты емес
Жалпы келісімнің болмауы, мысалы жұмыс орнында көзқарастары бірдей
Әрбір жұмысшы өз бетінше түсінеді, бір супервайзер бір
Барлық категориялы қонақүйде қонақтарға қызмет көрсету процесін келесі
- қонақүйге алдын ала тапсырыс беру «брондау»;
- қонақтарды қабылдау, тіркеу және орналастыру;
-тамақтану және орналасу барысында көрсетілетін қызмет (номерді жинау);
- қонақтарға қосымша қызмет көрсету;
- соңғы есеп беру және қонақты шығарып салу.
Орынға алдын ала тапсырыс беру, қонақтарды тіркеуден өткізу,
Қонақтарды қабылдау және орналастыру функциясы. Қонақты қабылдау және
Қабылдау қызметін жүзеге асыратын жұмысшының міндеті. Оның білімі
Портье номерлердің кілтін, визиттік карточкаларды беру кезінде ғана
Брондау – қонақүйдегі номерлер мен орындары алдын ала
Қонақүйде қызмет көрсету дәрежесі қазіргі кезде жаңа технологияларды
Қонақүй персоналының жұмыс істеу ережесі. Қонақүйдегі сервис сферасындағы
Қонақүй отандық және шетелдік қонақтарға қызмет көрсетуге бағытталған
Қызмет көрсетуші персоналдың мақсаты қонаққа оның аты жөнін
Келген қонаққа үнемі дұрыс қызмет көрсетілу керек. Егер
Персоналдың мейірімділігі адамның мәдениетін көрсетеді. Қонақүй қызметкері келген
Қонақты шығарып салу кезінде қонақүй әкімшілігі мен қызметкерлері
1.3 Қонақүйдің негізгі бөлімшелерінің функцияларының сипаттамасы
Қонақүй кешеніндегі қосалқы бөлімшелердің негізгі қызметі. Қазіргі туристік
Туристік кешеннің (туристік қонақ үй ғимараты, мекемесі, жарық,
- әкімшілік ғимарат;
- жатақ ғимарат;
- тамақтандыру орындары мен мәдени қамсыздандыру орындарының мекемелері;
- спортқа арналған құрылғылар;
- шаруашылық корпус;
- инженерлік құрал жабдықтар, желілер, құрылғылар;
- тұрғын үй (жатақханалар).
Кейде бір ғимарат ішінде бірнеше функциялары әртүрлі бөлімшелер
Ғимарат пен оның элементінің сипаты, жағдайы (жақсы, жаңа,
Техникалық қамсыздандыру құрамына келесідей инженерлік техникалық жүйелер
Сонымен бірге ғимараттың техникалық қамсыздануы келесідей негізгі техникалық
От сөндіргіші негізгі құралдар мен отқақарсы автоматтандырылған жүйелер.
Жылу пештерінің, котельняларының, газ құрылғыларының пункттерінде газ қондырғылары.
Автоматтандыру, диспетчерлеу, инженерлік қондырғылар, байланыс құралдар мен бақылауыш
Жинау машиналары мен басқа электр құралдары (шаңсорғыш, еденсүрткіш,
Туристерге қызмет көрсететін отельдердің корпустарына әдетте, барлық сервистік
- сақтау камерасы
- шаруашылық қойма
- техникалық шеберханалар
- тұрмыстық қызмет көрсету орындары (аяқ киімсүрту, тазалау,
- кассалар мен көлік билеттерін сату орындары
- киоскілер (дәріхана, газеттер, сыйлықтар)
- пошта байланыс пункттері
- банк пен ақша айырбасту пункттері
- медициналық пункт
- қызмет көрсетуші персоналдық бөлімшелері
- әкімшілікке арналған бөлмелер
- түрлі дене шынықтырушы және емдеу қызметі мен
- қоқыстарды өңдеу, пакеттеу, сақтау орындары.
Туристік кешеннің территориясында орналасқан отель инфрақұрылымының элементі де
Қонақүй шаруашылығының функциялары мен мақсаты. Функциясына байланысты қонақүй
Вестибюль бұл – қонақүйдің өте жауапты және маңызды
Қонақүйдің тұрғын бөлігі қонақтарға қонатын номерлерді қамтиды. Сонымен
Саудалы тұрмыстық қызмет көрсету бөлмелер тобы клиенттерге сауда
Қонақүйдің функционалдыаймағына ғимаратына кіретін территориясы жатады. Ол қонақүй
Қонақтардың регистрациясы, олардың келуі мен кетуін басқару, тұрушыларға
Қонақүйдің клиенттері тұратын тұрғын бөлігінде номерлер, горизонталды конфигурациялар,
Қонақүй түрлі инженерлік құралдармен қамтылған су құбырлары мекемені
Бақылау жүйесі қонақүйге бөтен адам кіруіне жол бермейді.
Қонақүй шаруашылығы Қазақстан егемендігін алғаннан кейін үнемі өзгеріске
Нарықтағы сұраныстың өзгеріп отыруы кәсіпорын менеджерлерін жаңа, ерекше
Осындай ұмтылыс кәсіпорынның нарықтағы стратегиясы ретінде пайдаланатын философияның
Қонақүй қызмет көрсету кезінде көрсетілген сервисті бағалау мүмкіндігі
Осындай басқару лицензиялау мен бағалауға еш қатысы жоқ.
Тәжірибе бұл экономикалық теория категориясының пайда болуының негізі.
Отандық экономистердің методологиясы экономикалық құбылыстарды белгілі бір прнципке,
Қонақүй кешенінің қоғам дамуында республика бойынша маңыздылығы артуда.
Қонақүй шаруашылығы бұл туристік экскурсиялық қызмет көрсеткенде, қабылдау
Қазіргі заманғы қонақүй шаруашылығы экономикада жеке бір сала
Қазақстан Республикасы нарықтық экономикаға көшкеннен кейін шетелдік капитпл
Тапсырысты қабылдау телефон, факс, пошта және брондау атты
- келу күні және мерзімі
- кетуі мүмкін, болжанған күні мен мерзімі
- қонақтар саны
- номерлер категориясы (люкс, апартамент, эконом класс, бизнескласс)
- номердегі қызмет (ванна, душ, теледидар, тоңазытқыш, сейф,
- тамақтандыру қызметі (тек қана таңертеңгілік ас, жарты
- баға (бағаны көрсеткен кезде қонақ не үшін
- есептеушінің тегі және оның қызығушылығын (және ұйымның
- қосымша үстінен төлеу (қолма қол, қолма қолсыз,
- ерекше мүмкіндіктер (алдын ала мейрамханадан столды брондау,
Тұрғылықты жері бойынша қосымша қызметтерді ұсыну кезінде, ұйымға
Тапсырыстың расталуы бұл қонақтыңқонақ үйге орналасуына берілетін арнайы
Әрбір брондауға тапсырыс беру және тапсырыстың жойылуы міндетті
Қонақүй кәсіпорындары өзінің қызметінде әркез тапсырыс берудің расталуына
Брондау қызметі тек тапсырыс беруді қабылдаумен ғана айналыспайды,
Кейбір қонақүй кешендегі екі рет брондау жүргізіледі.
Екі рет брондау бұл қонақүйде бір уақытта екі
Қонақтарды орналастыру мен тіркеу ережесі.
Келесі деңгей жайғастыру, яғни қарсы алу, тіркеу, кілтті
Жоғарғы классты қонақүйлер қонақтарын кіре берістен күтіп қана
Клиент қонақүйге келгенде бірінші тіркелу керек. Тіркеу процесінің
Алдыңғы тапсырыстар болмаса, онда тіркеу ұзаққа созылады және
Іскерлік жұмысымен, жиналысымен, конференц жиынымен келген азаматтар анкетаның
Анкетаны сақтау және олармен жұмысістеу үшін администраторларда екі
Осы анкеталардың бәрін тексергеннен кейін администратор қонақүйде қонақтардың
Тіркеу кезінде клиентке номердің тарифін өзіне қосатын төлем;
Шетелден келегн қонақты тіркеген кезде администратор визаның жарамдылық
Шетелден келген азамат өзінің паспортын ішкі істер органдарына
Қызмет көрсету қызметі.
Персонал үнемі клиенттерге қызмет көрсететіндіктен қонақтардың көзқарасы бойынша
Қызметті менеджер басқарады. Клиенттің қонақүй туралы бірінші көзққарасы
Көптеген қонақүйге есік алдында қонақтарды бірінші күтіп алатын
Тамақтану тәртібі.
Қонақ үй бизнесінде белгілі бір орын алады, өйткені
Қонақ үй мейрамханалары бұл қонақ үйдің тек атақты
Қонақ үй мейрамханаларының кешенді қызмет көрсетуі келесі тамақтану
- толық пансион (үш мезгілді тамақтану таңғы, түскі,
- жарталай пансион (екі мезгілді тамақтану таңғы немесе
- тек қана таңғы ас (бір мезгілді
Барлық қонақ үй таңғы астағы қызмет көрсетуге ерекше
Кестедегі мәліметтерге сүйене отырып біз мыныдай негізгі таңғы
- континентальды таңғы ас кофе, чай, ыстық шоколад,
3 - кесте - Ұлттық таңғы астардың түрлері
Ұлттық таңғы ас Элементтер құрамы
1.І-ші Австралиялық таңғы ас.
2. ІІ-ші Австралиялық таңғы ас.
3. Голландтық таңғы ас.
4. Испандық таңғы ас және португалдық таңғы ас.
5. Испаныдық және кеш португалдық таңғы ас
6. Итальяндық таңғы ас.
7. І-ші неміс таңғы асы
8. ІІ-ші неміс таңғы асы
9. І-ші Польяктік таңғы ас.
10. ІІ-ші Польяктік таңғы ас.
11. Скандинавиялық таңғы ас.
12. Финдік таңғы ас.
13. І-ші Француздық таңғы ас.
14. ІІ-ші Француздық таңғы ас.
15. І-ші Швейцарлық таңғы ас.
16. ІІ-ші Швейцарлық таңғы ас. Қаймақ немесе сүт
Суық закускалар (шұжық, пісірілген ет), ыстық тағамдар (қуырылған
Кофе, шәй, сүт, голландтық аннистік кептірілген нан, голландтық
Кофе, тоқаш және мармелад немесе печеньемен ыстық шокалад.
Көкөністер, балық және жұмыртқа тағамдары.
Жеміс-жидектер, сүт қослған кофе, тострлер, мармелады бар тоқаш,
Сүт немесе қаймақ қосылған кофе, мармелад немесе джем
Ыстық және суық закускалар, І-ші және ІІ-ші тағамдар,
Шәй, сүт қосылған кофе, тоқаш, мармелад немесе тосап.
Ыстық және суық закускалар, десерт, кофе, шәй сүтпен.
Балық және ет тағамдары, қытырлақ нандар.
Сүт қосылған ыстық сусын.
Өте көп сүт мөлшері қосылған кофе, май, әр
Суық закускалар (бутербродтар, әр түрлі консерверленген көкөністерден жасалған
Сүт қосылған кофе, тоқаштар.
Сыр, ет ассортименті, сұлы ботқасы, балық немесе ет
- кең көлемдегі таңғы ас оған қосымша шырын,
- ағылшындық таңғы ас бұл кофе немесе чайдан
- американдық таңғы ас бұған қосымша мұз қосылған
- шараппен таңғы ас бұл таңғы астың уақыты
- кешіктіріп берілетін таңғы ас бұл таңғы ас
- қонақ ас мәзірден өзі қалайтын тамақтар мен
- а порт қонақтың алдын ала тапсырыс беруі;
- барлық қонақтарға бір ас мәзірімен қызмет көрсетілуі.
Қонақүйдегі мейрамханалардағы специфика қалалық мейрамханалардағыдан айырмашылығы, бұл қонақ
2 «АҚЖАЙЫҚ» ҚОНАҚҮЙІНІҢ ЭКОНОМИКАСЫН ТАЛДАУ МЕН
2.1 «Ақжайық» қонақүйін басқарудың жалпы сипаттамасы мен құрылымы
«Ақжайық» қонақүйі - керемет іскерлік қонақүй, ол қаланың
Қонақүй қонақтарды ғажап кілемдері төселінген, ыңғайлы былғары дивандар,
Қонақүйдің 50 нөмерлері жәй, асып түсетін (люкс және
Бірінші категория. Қонақүй өзінің қаладағы басты іскерлік қонақүй
Қонақүйде қонақтардың бос уақытын өткізуге арналған әртүрлі
Мейрамхана таңғы аста кездесетін басты жер. Мейрамханада 60
Осы қабатта бар да орналасқан, бұл жерде жеңіл
Қызмет көрсету мен өнімдерді мақтаныш етуге болады. Басқа
Қонақүйдің негізгі ерекшелігі – Бизнес орталығы. Жоғары қабатта
Спорт клубы (Regent Spa) күнделікті сағат 07.00-ден түнгі
Қонақүй өзінің клиентке деген толық дайындылығымен белгілі және
Қонақүйдің басқа да міндеттерінің ішіне – 24-сағаттық консьерж
Қонақүйдің персоналының құрылымы оның жалпы құрылымына сәйкес. Қонақүйдің
«Ақжайық» қонақүй іс-әрекетінің мақсаты болып клиенттердің қажеттіліктерін қанағаттандыру
Қонақүй кәсіпкерлігінің ұйымдық құрылымы қонақ үйдің категориясымен, нөмірлік
Ол әр қызметкерге қойылған міндеттермен анықталады. Сонымен қатар,
әкімшілік-басқару қызметі;
қабылдау және орналастыру қызметі;
номерлік қорға қызмет көрсету қызметі;
коммерциялық қызмет;
инженерлік-техникалық қызмет
көмекші-қосымша қызметтер.
Әлемдік қонақжайлық индустриясында, қонақүй иесі (кәсіпкер, жеке меншік
1. Кәсіпкердің меншігінде, пайдалануында және қолдануында болатын тәуелсіз
а) кәсіпкердің өзі басқаратын;
б) жұмысқа алынған маман-менеджерлер немесе жалданған арнайы басқару
2. қонақ үйлер желілеріне кіретін, және соған кіретін
2.1. иелердің жалпы меншігі серіктестіктерінің толық мүшелеріне
2.2. желінің қосылған мүшесі болып және бизнеске франшиза
2.3. келісім-шарт негізінде оларды маманданған қонақ үй компаниясы
а) Меншік иесі операторға қонақүйді толық басқаруға құқық
б) меншік иесі іс-әрекеттерді бақылауды басқару үрдіс
в) басқару компаниясының (оператор) іс-әрекетін меншік иесі қатаң
Басқа бір қонақүйдің келісім-шарт бойынша басқаруында болатын қонақүй,
Осындай қарым-қатынастардың түрлері: 1) меншік иелері операторлардың қапиталын
2.4. Аралас ережелер негізінде қонақ үйлердің серіктестігіне
3. Ассоциацияға пайда мен коммециялық мүмкіндіктерді ұлғайту мақсатымен
3.2. Ассоциацияларға (қонақжайлық сферасындағы кәсіпкерлердің кеңесі), пайда түсіру
Қонақүй бизнесіне жаңа ақпараттық технологияларды енгізу персоналды қысқарта
Қонақтарды тіркеу, олардың кетуі мен келуін басқару, тұрғындарға
Орналастыру қызметінің негізгі жұмыстары:
Қонақтың тұратының рәсімдеу. Қонақтарды тіркеу олардың құжаттарының
Қонақпен тұратын орыны, ұсынылатын қызметтер, тұру мерзімі жайлы
Қонақүйде тұратыну үшін төлемді алу, номердің кілтің беру;
Тұру мерзімін ұзарту;
Қонақты бір номерден екінші номерге ауыстыру;
Қосымша қызметтерді ұсыну.
Осымен, қонақүйдің барлық құрылымын ұш тармаққа бөлуге болады:
Қаржылық бөлім басты экономист, бас бухгалтер және қаржы
2 – сурет - «Ақжайық» қонақүйін
2.2 «Ақ жайық» қонақүйінің шаруашылық қызметіне талдау
Қонақүй қаржылық жағдайы тұрақты және қонақүйдегі тұрғындарды сапалы
Конференц-залдардың сыйымдылығы, жаңа технологиялармен жабдықталуы («Жаз - Қыс»
Егер осы жағдайлардың барлығы жасалатын болса, онда бәсекелестермен
4 - кестеден 2006 жылы 2005 жылмен салыстырғанда
4- кесте – «Ақжайық» қонақүйінің негізгі экономикалық көрсеткіштері
№ р/н КӨРСЕТКІШТЕР Өлшем бірлігі ЖЫЛДАР 2006 жылдың
2004 2005 2006
1 Жалпы қызмет көрсетуден түскен пайда: Мың тг
2 Оның ішінде
Қонақүйде тұру Мың тг 127116 183021 196078 107,7
Сусындар және азық түлік өнімдері Мың тг 46583
Басқа да қызметтен Мың тг 58051 59010 51817
Жалпы қызмет көрсетуге кеткен шығындар: Мың тг 159814
Оның ішінде
Энергияға кеткен шығындар Мың тг 21800 15818 14722
Персоналға кеткен шығындар Мың тг 92419 98548 102021
Қайта жөндеуге кеткен шығындар Мың тг 9395,3 5437,9
Амортизация және материалдар шығыны Мың тг 36201,2
3 Пайда Мың тг 71937,1 137797 130877 94,9
4 Таза пайда Мың тг 60427 115749 109937
5 Рентабельділік деңгейі % 5,5 22,3 20,1
6 Табиғи көрсеткіш к/м 45400 43300 42993
7 Жүктелім коэффициенті % 24,5 23 20,4 88,6
8 Бос емес номерлер бірлік 28644 27492 25631
9 Екіншілік жіктелім % 158,5 160 167,7 104,8
10 Қонақтар саны адам 13958 14531 13969 96,1
11 1 қонақтан түсетін пайда теңге 16315 1758757
12 Жұмысшылар саны адам 306 308 291 94,4
13 1 жұмысшының пайдасы Мың тг 197,5
номерлерге алдын ала тасырыс беру 11,4% ға
Осыдан клиенттердің басқа қонақүй таңдап, олардың шығындары
3 – сурет- «Ақжайық» қонақүйінің 2004-2006 жж..
3 - суретте 2006 жылы 2004 жылмен
4 - суретте кәсіпорындағы еңбек құны өнімділігінің өзгерісін
4 – сурет-«Ақжайық» қонақүйінің 2004-2006 жж. еңбек
4 - суретте 2006 жылы 2004 жылмен салыстырғанда
Нарықтық экономикалық жағдайы кезінде кәсіпорын үшін оның техникалық
Техникалық деңгейге жаңа өнімнің меншікті салмағы арқылы анықталады.
Өндірістің техникалық деңгейін талдау үшін қормен қамтамасыз етілу
Қормен қамтамасыз ету жұмысшылардың негізгі өндірістік қормен қамтамасыз
Қормен қамтамасыз ету = 240722/291 = 827,2
Энергиямен қамтамасыз ету еңбек шығынымен тұтынылған өндірістік энергиямен
Энергиямен қамтамсыз ету = 14594/291 = 50,2
Техникалық деңгей біріншіден сапа, екіншіден құрылымы, үшіншіден кәсіпорын
5 – кесте - «Ақжайық» қонақүй мүлкінің
Аталуы мың тг. 2006ж. басы 2006 ж.
1.Жалпы мүлік құны 421087 441556 20469
2.Иммобилизденген қаражат 246273 241411 -4862
Мүліктің құнындағы үлесі, % 58,5 54,7 -3,8
3. Мобильді қаражат 174814 200145 25331
Мүліктің құнындағы үлесі 41,5 45,3 3,8
5-кестеде берілгендер бойынша кәсіпорында жылдың соңында жылдың басымен
Кәсіпорын мүлкінің құрылымы бойынша, кәсіпорынның иммобильденген әдістері біраз
Нарықтық экономикасы дамыған елдерде мүліктің құрамын талдау
Мобильдік коэффициенті мобильдік амалдардың барлық мүлік құнына қатынасымен
Иммобильдеу коэффициенті иммобильді әдістерді мүліктің бағасына бөлу арқылы
Мобильдік коэффициент пен иммобильді әдістердің қатынасы ағымдыға және
Таза активтер – қайнар көзі меншікті капитал болып
6- кесте - Өзіндік және қарыз қаражаттардың құрылымы
мың теңге
Көрсеткіштер 2006 жыл 2007 жыл 2007 жылдың өсу
1 2 3 4
Ағымдағы міндеттер 25132 29857 119
А) қысқамерзімдегі несиелер
Б) несиелік қарыз 12323 11115 90
В) салыққа қарыздану 12809 18742 146
1. Жеке капитал 395955 411699 104
6- кестенің жалғасы
1 2 3 4
2. Ұзақмерзімді міндеттер 421087 441556 105
А) жеке капитал 395955 411699 104
Б) ұзақ мерзімді міндеттер
В) ағымдағы міндеттер 25132 29857 119
6-кестеде көрсетілгендей пассивті баланс құрылымында көп салмақты жеке
Шығын қай жағы жеке запас және қайталама құралдары
7- кесте - Қонақүйдің қаржылық тұрақтылығын талдау
Көрсеткіштер Жылдар Ауытқуы
2005 2006
1 2 3 4
1. Ағымдағы жеке әдістемелер (б) 395955 411699 15744
2. Маңызды әдістемелер және тағы қайталанбайтын активтер (б)
3. Жеке қайталама әдістемелер есебінде (1-2) 149682
4. Ұзақмерзімді несиелер және алынған әдістемелер (б) -
5. Жеке және ұзақмерзімді алынған ағымдағы формалдау есебінде
7- кестенің жалғасы
1 2 3 4
6. Қысқамерзімді несиелер және алынған әдістемелер(б) 25132 29857
7. Нақты ағымдағы формалаудың орташа шығыны мен қоры
8. Шығын мен қор жалпы шамасы (тек.активтер)
9. Артықшылық және жетіспеушілік жеке айналымның әдістері
10. Асып кету немесе жетіспеушілік жеке және ұзақ
11.Асып кету немесе жетіспеушілік нақты көптіктің ағымдағы ортақ
Осылайша, «Ақжайық» қонақ үйі – сәнді, іскер қонақүй.
Қонақүйдегі маркетингтік қызмет. Практикада әртүрлі ресурстар бар, маркетолог
Бұл компоненттерді «4Р» деп атайды (product,place,price,promotion).
өнім (+қаптау және жеке)
орын (+тарату)
баға
қозғалыс
маркетинг-микс әртүрлі формада берілуі мүмкін;
агрессивті маркетинг-микс, компанияларда өткізіледі, күшті бәсекелестікті кершірушілерде;
минималды маркетинг-микс,компанияларда өткізіледі, маркетингтік келісулерді қолданушыларда;
баланстық маркетинг-микс, халықаралық компанияларда өткізіледі, маркетингтік ғылыми көзқарасына
депресивті маркетинг-микс, маркетингтік стратегия, бәсекелестердің іс-әрекетіне әсер етуші;
инновациялық маркетинг-микс, компаниялар нарықта көшбасшы болып қала береді
Маркетинг-микс таңдауы және орындауы компания тапсырмасына
байланысты.
Қызмет өнімі.
Әдетте компания қызмет көрсету сферасында көп нәрсені ұсынады,
Символ: BS
D1,D2,D3
CP:
MS:
Қызметкерлер құрамы 1-ші қатар бойынша әр түрлі адамдардан
Қосымша қызмет:
Банкет және конференция залы, кредит картасы, шаштараз, сейф,
Егер қосымша қызмет көрсетпесе негізгі рентабелділік зардап шегеді.
Аспект формула компанияның негізгі микс қызметі, ол көрсетеді
Қонақжайлық иесінен 3 элементтен түрады:
-азық-түлік(тамақ, сусындар,баспана);
-тәртібі персоналға қатысты ;
-қоршаған орта;
ҺOREСA ТҰЖЫРЫМДАМАСЫ
Қонақүйдің иесі туристтердің мұқтаждықтарын ескеруі тиіс, олар келесідей
Табиғи фактор.
-география
-топография
-климат
-өсімдік
Адам факторы
-тіл
-қонақжайлылық
-экономика
-менталитет
-әдет
-фольклор
-мәдениет
-өнер
-саясат
Қонақ үйге үсыныс
-тұру
-фильмдер
-мейрамхана
-спорт
А) Ғимарат және жақын аймақтар.
Қонақүй иесі өзінен сұрау керек,оның үлкен қонақүйі көрінеді,
Үлкен қонақ үйге кіріп тамақтануға бола ма? Қонақүйге
Б) Тұрғылық
Тұрғылық – бұл негізгі себеп, қонақ қонақүйде қонақтануы.
В) Орналастыру
Барлық әрекеттер, залдар мен орналастыру бөлмелерін беруге тірелгенде,
Г) Сусындар мен ас бөлімшесі.
Бұл бөлімше компанияның ортақ имиджіне сай келу қажет
Д) Қосымша қызметтер
Бұл бөлуде қонақ үй іс-әрекетінің алты түрі қарастырылады:
Horeca компаниясының даралығы.
Әдетте даралықты формалдау компанияның дұрыс қарым-қатынаста болуы мынадай:
Қонақүйдегі бизнестік таңба көптеу бөлу болып келеді. Бұл
Horeca қызметінің қаптамасы.
Қаптама – бұл компанияның сырт көздерге, елдерге ұсыну
Осы нақты құрылған атмосфераның ұсынылуларды атап көрсетейік:
жиһаз қаптауыш (жиһаз);
столдарды дайындау,сәндеу;
меню;
жарық беру;
- температуралық бақылау;
- музыка;
- басқа қонақтар;
- қызмет көрсету және қызметкерлер құрамы.
Жеке тұлға.
Қонақ үй бизнесінің күші - белгілі формулаға ғана
- қызметкерлер құрамын іріктеу
- білім алу және тренинг
- қызметкерлер құрамын қолдау және дайындау.
Өнімнің өмірлік циклы
Модельерлер киімдердің коллекциясын шығарады, 2-3 жыл ішінде таралуы
1. Бұл өнімнің қонақтың көңілінен шығуы
2. Тұтынушының қажеттілігінің өзгеруі
3. Бәсекелестің мүмкіндіктері
4. Өнімді басу және экономикалық жағдай.
Өнімнің өмірлік циклы 4 фазадан тұрады:
- енгізу фазасы
- даму фазасы
- өсу фазасы
- төмендеу фазасы.
Өнімнің портфельдік саясаты.
Компанияның есепке алу тапсырмасы және қонақүй иемденушісінің
-кең айналым;
-кірістің жоғарылауы;
-қонақтарға көңіл бөлу;
-қонақтарды ұстап қалу;
-қызметтерді орындау;
-имиджді дайындау.
Маркетинг концепциялары
Британдық орталық маркетинг институты мынадай анықтама береді:
Маркетинг-басқару функциясы, іскерлік операцияларды ұйымдастырумен бағыттайтын және сатып
Бұл анықтама функциясында маркетингтің тек бизнестің бөлімін
Қонақ үйдегі инвестиция - бұл жерге және ғимараттағы
2.3 «Ақжайық» қонақүйіндегі негізгі қызтметтерді бағалау
Бәрімізге белгілі қағида-кез келген бизнестің өрлеуі, оның ұйымдастырылуына
"Ақжайық" қонақүйіде басқа қонақ үй құрылымдары сияқты басты
Қабылдау және орналастыру қызметтері. Аталған қызмет келген клиенттерді
Басты функцияларға қабылдау қызметтері жатады. Соның ішінде қонақүйге
Менеджердің бастапқы функциясы - ақпараттық қызмет болып табылады.
Қонақтарды қабылдап болғаннан кейін, қарсы алған соң, қажетті
-қабылдау жұмыс жері қонақ үйдің кіретін жағында
портье тұрақты үстелі таза болу қажет, үстінде керек
-жұмыс ұжымдары қабылдау кезінде таза келбетті кесімдері болу
Қабылдау бөлімі мен орналастыру мына функцияларға қатысты:
-номерлерді бөлу және бос орындарды қонақ үйдегі есепке
Қабылдау орнында кілттерді беру үшін әр кілтте номер
Кореспонденцияға арналған ұяшықтар, телефонограмма және басқа да
Орналасқаннан кейін есептеу бөлігі қонақтың атынан есеп ашады.
Қонақтың картотекасын енгізу. Қонақүйге орналасқан қонақтарға арнаулы
Алдын ала тапсырыс беру қызметі.
Қандай да бір қонақүйде "Ақжайық" қонақүйінде қызмет көрсету
Алдын ала тапсырыс беру қызметінің функциясына төмендегілер жатады:
- тапсырыс қабылдау және қайта өңдеу;
- керекті құжаттарды даярлау - әр күнге арналған
Тапсырыс беру телефон, факс, пошта, компьютерлік тапсырыс беру
- келу күні мен уақыты;
- қайту күні мен уақыты;
- қонақтар саны,
- номерлер категориясы (люкс, апартамент, экономикалық класс, бизнес
- номердегі қызмет көрсетулер (ванна, душ, теледидар, тоңазытқыш,
- тамақтану бойынша қызмет көрсетулер (тек қана таңғы
- баға (бағаны бекіту кезінде қонақ не үшін
- есептесетін қонақтың аты жөні (немесе ұйымның атауы);
- есептесу түрі (қолма қол ақша, несиелік карточкалар
- ерекше ұсыныстар (мейрамханада үстелге ертерек тапсырыс беру,
Алдын ала тапсырыс берген ұйым тапсырыс беру кезінде
Егер қосымша қызмет көрсетілетін болса, тапсырыс берген ұйымға
Өтінішті растау – ол қонақты қонақүйде орналастыруға болатындығын
Алдын ала өтініш беру мен өтінішті аннуляциялау міндетті
Қонақүй кәсіпорындары қызмет көрсету барысында өтінішті растау кезінде
Кейбір қонақүй кешендерінде алдынала тапсырыс беру екіден жүзеге
Екіден алдын ала тапсырыс беру бұл қонақүйде бір
Қонақтарды тіркеу және орналастыру тәртібі.
Келесі кезең қонақтарды күтіп алу, тіркеу, орналастыру, қолдарына
Жоғары класты қонақүйде қонақты босағада ғана емес, сонымен
Қонақүйге келіп түскен қонақ міндетті түрде тірекуден өтуі
Егер алдын ала тапсырыс берілмеген болса, онда тіркеу
Келісім, конференция, жиналыс, жұмыс бабы бойынша келген қонақтар
Сауалнамадағы берілгендерді әкімшілік тексерген соң келген қонаққа растау
Клиентті тіркеуден өткізу кезінде оның орналасуы, номер тарифі,
Шетелдік азамат өз құжатын міндетті түрде ішкі істер
Қызмет көрсету қызметі.
Қонақтардың көзқарасы бойынша бұл қызмет қонақүйдегі маңызды қызметтің
Көптеген қонақүйлерде қонақтарды швейцарлар күтіп алады. Қонаққа сәлем
Номер қорын пайдалану қызметі.
Номер қорын пайдалану қызметінің маңызды функциясы қонақүй номерлерінде
Тамақтану қызметі
Бұл бөлім қонақүй бизнесіндегі маңызды орын алатын қызмет
Қонақүй мейрамханасында қызмет көрсетуді ұйымдастыру барысында тамақтанудың төмендегідей
Барлақ қонақүйде таңғы аста көрсетілетін сервиске көп назар
Таңғы астың төмендегідей түрлері болады:
континенталды таңғы ас. Оған шай, кофе, шоколад, қант,
кеңейтілген таңғы ас, мұнда континенталды таңғы асқа қосымша
ағылшын таңғы асы, классикалық нұсқада таңғы асқа шай
американдық таңғы ас, қосымша мұз қосылған ауыз су
шампан таңғы асы, бұл таңғы ас сағат 10.00
кешіктірілген таңғы ас, мұнда таңғы ас сағат 10.00
а-ля карт, мұнда келген қонақ өзіне ұнаған меню
а порт, мұнда қонақ алдына ала тапсырыс береді;
табльдот, мұнда қонақтар бір меню бойынша бір уақытта
Қонақүй мейрамаханасының қалалық мейрамханадан айырмашылығы, мұнда оның жұмысы
3 ҚОНАҚҮЙ СЕРВИСІНІҢ ҚАЗІРГІ КЕЗДЕГІ ЖАҒДАЙЫ ЖӘНЕ ДАМУ
3.1. «Ақжайық» қонақүйіндегі қызмет көрсету мамандардың біліктілігін
Бүгінгі таңда кез келген кәсіпкерлік түрінің
Маркетинг бойынша мамандар қонақ үй қызметшілері
қызмет көрсету мәдениеті;
кадрларды басқарудағы маркетингтік әдіс;
қонақ үй қызметкерлері арасында
қызмет бойынша қызметкерлердің жылжуы мен
Қызмет көрсету мәдениетінен ішкі маркетинг бағдарламасы
Бүгінгі жаңа технологиялар заманында, ноу-хау заманында алуан
Мәдениет ұйымды біріктіруші, бекітуші, берік
Мәдениетті қызмет көрсету клиент сұраныстарына бағытталуды талап
Егер де қонақ үй жұмысыныда
Бүгінгі таңда қонақ үй
5- сурет - Қонақүйді басқарудың үлгісі
Қазіргі кезде ең басты капитал түрінің бірі
Әдетте аса басты назарды қызметкерлерді тарту
Сұрыптау. Жалға алу ережелері мен жұмысшыларға қойылатын талаптардың
Бағдарлау. Кез келген таңдалған қызметкер ішкі фирмалық
Тұрақтылық. Жаңадан қызметке алынған екі жыл
Оқыту. Тұрақты оқыту үрдісі мен
Қонақ үй мен мейманханалық бизнестегі
Кадрлар ағымы қонақ үй мейманханаларындағы директорлары арасында
Мейманхана директорларының орынбасарлары басшыларына қарағанда жұмыс
Кадрлар ағымының жоғары болуы отбасылық
Ер адамдар әйел адамдарға қарағанда атаулы құбылысқа
Басшылық тарапынан жақсы қарым-қатынас мейманханадағы
Атаулы қорытындыға қарасақ, кадрлар ағымы қызметкерлердің
Жалақы мен басқа да материалдық
қызмет бойынша өсу мен
қызықты жұмыс,
жауапкершіліктің өсуі,
жұмыс атқару үшін жақсы жағдайлар,
өзіңді бір бүтіннің бөлігі
атқарылған қызметтің бағалану қажеттілігі,
жұмыстың қауіпсіздігі,
оқытудың жақсы бағдарламасы,
комапанияның қызметкерлерге деген жеке ниетінің
қызметкерлердің біріккен ұжымы,
жоғары салаларға қолжетерлік,
географиялық орналасу,
жұмыс уақытының ыңғайлығы,
түрлі мәселелерді шешу кезіндегі көмек.
Дегенмен де, біздің нарықтағы тағы
Ал нарықта үздіктердің алдында болу үшін
Сонымен бұл жерде алдында аталған
Қонақ үй қызмет көрсетуінде қызметкерлердің
8-кесте- Қызметшілерді басқару жүйесінің
категориялар (орта есеппен алғанда, балл)
№ Категориялар Категория маңыздылығы
1 Қызметші-лерді басқару жүйесі ҚБ-ға
ҚБ қызметінің компания мақсаттарына сәйкес
ҚБ қызметінің компания мақсатына жетуіне ықпал
2 Қызметкер-лерді таңдау, сұрыптау Лауазым бойынша
Қыметкерлер мен оларды жоспарлау
3 Бейімделу Жаңа қызметкерлердің бейімделуін
4 ҚБ жүйесін құжаттпен қамтамасыз ету
5 Тәртіп саясаты Тәртіп саясатының жазба
6 Еңбек заңнамасын сақтау Еңбек бойыша
7 Қызметкер-лерді бағалау Бағалау (аттестация) нәтижелерін қызметкерлерге
Аттестация нәтижесі бойынша қызметкерлердің даму және
8 Мотивация Білікті мамандарды тартуға
Білікті мамандарды ұстап қалуға қабілетті
9 Оқыту Берілген сәтте қызметкерлердің
Қызметкерлердің кәсіби дамуы мен карьералық
Карьералық жоспар мен даму жоспарын
Оқыту және кәсіби даму
[14] әдебиет мәліметтері негізінде
3.2. Қазақстан Республикасындағы қонақүй сервисінің даму перспективалары
Қазақстан Республикасындағы қонақүй сервисі мемлекеттегі қызмет көрсету сферасының
Қонақүй қызметі тек төсектермен ғана қамтамасыз етіп қоймай,
Қазіргі кезде Қазақстанда 450 жуық қонақүй қызмет жасайды.
Көптеген қонақүйлер рентабельді болып табылады, бірақ көбінесе халықаралық
Қазақстан қонақүйлері бұрында жоспарлы шаруашылық жағдайында қызмет жасағаны
Нарықтық экономиканың заңы бойынша қызмет көрсету саласындағы отандық
Жеткіліксіз дамыған қонақүй желісі Қазақстан экономикасын инвестициясын тартуда
Нарықтық экономикаға көшкеннен бері Қазақстандағы қонақүй бизнесі өзгеріске
Пайда табу, сервис, клиенттерді тарту әдістері, аз шығын
Осындай жағдайда қонақүй сервисі үшін сапа менеджменті маңызды
Қазақстан бойынша ауылдағы қонақүйлер ішінен қонақүй бизнесінде жетістікке
Қазақстан Республикасының «Қазақстан қонақүйлерінің жұмысы қаңтар – желтоқсан
9 – кесте – Қонақүй қызмет қорытындысының көрсеткіштері
Атауы Кіріс
млн. тг. Шығыс
млн. тг. Жалпы Тұрағы
1 2 3 4 5
Алматы 141,564 83,908 11960 4139
Қазақстан-уют 185,434 136,796 20913 10810
Алия 16,2 16,03 4762 4163
Достык 118,557 110,92 8370 2386
Медеу 438,665 51,8823 3134 2517
Спорт 0,704 2,0391 1602 641
Даулет 9,006 8,916 2070 1049
Атакент 10,295 10,341 1612 653
9 – кестенің жалғасы
1 2 3 4 5
Астана 113,148 273,304 8880 2500
Яссауи 103,128 9,7668 4195 2564
Пекин 26,1306 8,956 823 521
Иссык 145,93 13,4291 3840 863
Жетісу 121,125 94,232 11750 4816
Хаятт 1256,411 996,747 23762 8996
9– кестеде берілгендер бойынша Алматы кәсіпорындарының ішінен әрбіреуінің
Алматы қаласындағы қонақүйлер өзінің мүмкіндіктерін соңына дейін қолданбайды,
Қазақстандағы кейінгі жылдардағы қонақүй сервисінің тәжірибесі бойынша нарықтағы
Қонақүй сервисіндегі маңызды жағдайлардың бірі ол нарықтағы өзгерістерге
Қонақүй сервисі шаруашылық – экономикалық қызметінің бір түрі
Қазақстандағы қонақүй бизнесі жоғарыда ататлған әдістер бойынша даму
Еліміздегі саяси, экономикалық, әлеуметтік сфераның түбірімен өзгеруі қонақүй
Қонақүй бизнесінде нарықтық принципті ұстаған жөн, себебі әрбір
ҚОРЫТЫНДЫ
Қонақүй индустриясы әлемдік экономиканың маңызды саласы болып табылады.
XXI ғасыр басында туристік қонақүй бизнесі экономикалық тиімділігі
Бұл жұмыста жалпы қонақүй бизнесінің даму барысы, оның
XXI ғасыр басында туристік қонақүй бизнесі экономикалық тиімділігі
Бұл жұмыста жалпы қонақүй бизнесінің даму барысы, оның
Қонақүй шаруашылығы Қазақстан егемендігін алғаннан кейін үнемі өзгеріске
Қазақстандағы кейінгі жылдардағы қонақүй сервисінің тәжірибесі бойынша нарықтағы
Қонақүй сервисіндегі маңызды жағдайлардың бірі ол нарықтағы өзгерістерге
Қонақүй сервисі шаруашылық – экономикалық қызметінің бір түрі
Қазақстандағы қонақүй бизнесі жоғарыда ататлған әдістер бойынша даму
Қолданылған әдебиеттер:
Есимжанова С.Р. «Маркетинг» Алматы: 2007.
А.В. Сорокина «Организация обслуживания в гостиницах и туристских
Жунусбекова Б.Б. «Организация туризма и гостиничного бизнеса в
ҚР 2004-2007 ж.ж статистикалық жинағы.
Смыкова М.Р. «Туризм: экономика, менеджмент и маркетинг». Алматы:
www.yandex.ru сайтынан.
Азар В.И. «Экономика и организация туризма». М: 1983г.
Браймер Р.А. «Основы управления в индустрии гостеприимства». М.:
Гончаров В.В. «В поисках совершенствования управления». М.: 1993г.
Папирян Г.А. «Менеджмент в индустрии гостеприимства. Отели и
Раева Р.А. «Гостиничный бизнес: пути становления и развития»,
Сенин В.С. «Введение в туризм». М.: 1993 –
Артеменко В.Г. «Финансовый анализ». Учебное пособие. М.: 2001
Туризм в Республике Казахстан в 2001г. / статистический
National Busines/ қаңтар-ақпан, 2006, №1, 66
Александрова А.Ю. «Международный туризм». Учебное пособие для вузов.
www.rambler.ru сайтынан.
75
Қонақ үй өнімін бөлу
Қонақ үйде клиенттерге қызмет көрсету
Маркетингті жоспарлау
Кәсіпорынның мақсаты мен міндеті
Нарықты сегментациялау
коммуникация
Еңбек қорларын басқару
Жаңа өнім жасау
Сапаны басқару
Маркетингтік зерттеулер
Қонақүйге келушілердің күтімі мен тәжірибесі
Қонақүйлерде ұсынылатын тауарлар мен қызметтер
Қонақүй қызметкерлерінің күтімі мен тәжірибесі
Қонақүй басшылығының тәжирибесі мен күтімдері
Азық түлік және тамақтану бөлімі
Чрезвычайных
Бар
Асхана
Мейрамхана
Қабылдау және орналастыру бөлімі
Шаруашылық-эксплу
атациялық бөлім
Жуатын цех
Қауіпсіздік бөлімі
Техникалық
эксплуатация бөлімі
гараж
Кадрлар бөлімі
Қамтамасыз ету және
Маркетинг бөлімі
Бас инженер
Маркетинг бөлімі
ҚЭБ
Кәсіпорын басшысы