Графиктік режимде текст шығару процедуралары
Мазмұны
Кіріспе ..................
I –бөлім. Графиктік режимде жұмыс..................
1.1.Стандартты кітапханалық модулдер
1.2. Экранды басқаратын процедуралар мен функциялар..................
1.3. Графиктік фигуралар салу процедуралары..................
1.4. Графиктік режимде текст шығару процедуралары..................
1.5. Графиктік режимде қателерді өңдеу..................
1.6. Фигураларды жылжыту..................
II-бөлім. Паскаль тілінде графикалық режимді тәжірибелік қолдану
2.1 Есептін қойылуы ..................
2.2 Есептін блок – схемасы..................
2.3 Бағдарлама мәтіні..................
2.4 Нәтижелер кестесі ..................
Қорытынды..................
Қолданылған әдебиеттер..................
КІРІСПЕ
Бағдарламалык тілдер (гр.programme - нұскау, хабарлау )— хабарларды есептеуіш
Бағдарламалау тілі, программалау тілі — мәліметті және олардың алгоритмін
Курстық жұмыстың өзектілігі:
Зерттеу мақсаты: программалау әлем туралы түсінікті қалыптастыру, Турбо Паскаль
Зерттеу нысаны: мәліметтер жинау, процедуралар мен функцияларды талдау, графикалық
Зерттеу пәні: Паскаль тілінің графикалық режимдегі ерекшеліктері.
Зерттеу міндеттері: өткенмен тақырыптарға таладау жасай білу, қазіргіні біртұтас
1. ГРАФИКТІК РЕЖИМДЕ ЖҰМЫС.
Ол процедуралар мен функцияларды графиктік режим орнату үшін программаның
USES қызметші сөзінде GRAPH модулі жазылады:
USES Graph;
VAR
d1,d2:Integer;
BEGIN
dl:=Detect;
I nitGraph(d1, d2, 'C:\Turbo\Graph');
мұндағы:
InitGraph - графикалық режимді орнату процедурасы,
d1- графиктік режим драйверініңтипін,
d2 - видеоадаптердің жұмыс режимінің нөмірін анықтайтын тұрақтылар.
Бұл шамалар монитор мен видеадаптер типтеріне байланысты болады. Егер
1.1.Стандартты кітапханалық модульдер
Turbo Pascal тілінің 6 және одан жоғары нұсқалары 9
System модулі үнсіз келісім бойынша бірдей іске қосылады, ал
System - Turbo Pascal тілінің негізгі модулі. Оның құрамында
Ctr – дисплеймен пернетақтаны басқарады.
Dos – MS-DOS жүйесінің әр түрлі функцияларын орындау ісін
Graph – сирек кездесетін графикалық адапторды іске қосады
Graph3 – паскальдің үшінші нұсқасының графикалық қосалқы бағдарламаларын пайдалануды
Overlay – Overlay-лік бағдарламаларды ұйымдастыру мүмкіндіктерін жасайды.
Printer – басып шығаруды басқарады.
Turbo3 – бағдарламаның паскальдің 3 нұсқасымен сәйкестігін үйлестіру ісін
Turbo Vision – тұтынушы жұмыс ортасын жасайтын объектіге бағытталған
Turbo Pascal-дің графикалық мүмкіндіктері.
Pascal бағдарламалау тілінде символдық режимнен графикалық режимге көшу үшін
Uses Graph
Графикалық режимге монитор қажетті режимге ауыстырылады.
0 – қара
1 – көк
2 – жасыл
3 – көгілдір
4 – қызыл
5 – күлгін
6 – қоңыр
7 – ақшылт сұр
8 – сұр
9 – көгілдір сұр
10 – ашық көгілдір
11 – ашық жұпаргүл түсті
12 – ашық қызыл
13 – ашық күлгін
14 – сары
15 – ақ
Графикалық режимінде іске қосу үшін init graph( ga, gm,
Gа – графикалық редактор
Gm – орнатылған драйверге байланысты графикалық режимі параметрі.
Closegraph – графикалық режимді жабу процедурасы.
Readkey – пернетақтадан оқу.
Процедуралар мен функциялар Міндеті
Ars (x,y,a1,a2,R) Шеңбер доғасы
Bar(x1,y1,x2,y2) Боялған тіктөртбұрыш
Bar 3D(x1,y1,x2,y2,t,w) Параллелипипед(t-биіктік,w-жоғарғы жағынвн көру, true, false қабылдайды.
Circle(x,y,R) Шеңбер
Ellipse(x,y,a1,a2,R1,R2) Элип
FilleEllipse(x,y,R1,R2) Боялған элипс
Put Pixel(x,y,c) Нүкте
Rectangle(x1,y2,x2,y2) Тіктөртбұрыш
Set BkColor(c) Фон(рең) түсін таңдау
Set Color(c) Сурет салу түсі
Setfill Style(d,c) Толтыру стилі
Set Line Style(tp,0,te) Сызық стилі
Floodfill Бояу операторы Settext Style(hr,p,h) Мәтін шығару стилі
OuttextXY(x,y,мәтін) Мәтінді экранның ху жеріне апарады.
Turbo Pascal тілінде графикалық режимде мәтндік ақпаратты өңдеу.
I .Экранды тазалайтын процедуралар
Clr Scr – экранды тазалау
Clr Eol – курсордан жол соңына дейінгі символдарды өшіреді.
Delline – курсор орналасқан жолдағы символдарды түгеел өшіреді.
Insline – курсор орналасқан позицияға жаңа жол енгізеді
II. Курсорды басқаратын процедуралар
CotoXY(x,y:byte) – курсорды координаталары х,у болып келетін экран
Window (x1,y1,x2,y2:byte) – экранда терезе құру процедурасы. x1,y1,x2,y2 –
III. Craph модулінің процедуралары мен функциялары.
Moveto(x,y:integer) – курсорды көрсетілген мәндері бойынша жаңа координаталарға жылжыту.
Movereal( Dx,Dy:integer) – курсорды тұрған нүктесінен әрі қарай Dx
RestoreCrtMode – графикалық режимнің алдындағы режимді қалпына келтіреді.
CetX,CetY – х,у координаталарының ағымдағы мәнін береді.
IV. Геометриялық объектілерді құру процедуралары.
Line to(x, y: integer) – курсор тұрған орыннан бастап
Set line Style – сызық стилі.
Set fill Style – толтыру стилі.
Sector(x, y :integer;B1,B2,XR,YR:word) – элипстың боялған секторын салу.
V. Мәтін жазу процедурасы.
Out text – берілген орыннан бастап мәтін жолын шығару.
Set text Style (font: word; Direction: word; Char size:
font – қаріп нөмірі
direction – қаріп бағыты
char size – символ өлшемі
Set Uses Char Size ( Mult X, Div X,
1.2. Экранды басқаратын процедуралар мен функциялар.
Экранның фоны SETBKCOLОR процедурасының көмегімен орнатылады, жазылуы:
SETBKCOLOR(C);
мұндағы: С - түс коды 0-ден 15-ге дейін өзгереді.
Экрандағы барлық салынған графиктік объектілерді өшіріп тастау үшін параметрсіз
Графикалық режимнің көзге көрінбейтін сілтеме- көрсеткіш курсоры болады. Курсорды
MОVETO процедурасы курсорды координаттары өзінде көрсетілген орынға апарып қояды,
MOVETO(X,Y); //курсорды А(Х,Ү) нүктесіне апарып
MOVEREL процедурасы курсорды бұрынғы тұрған жерінен X және Ү
MOVEREL(X1,Y1);//курсорды А(Х,Ү) нүктесінен А1(Х+Х1,Ү+Ү1)
нүктесіне апарып қояды
Курсордың тұрған жерін анықтау үшін GET функциясы қолданылады, мысалы:
A:=CetX; //курсор түрган жердің X осіндегі координатын
B:=GetY; //курсор түрған жердің Ү осіндегі координатын
X және Ү осіндегі барлық нүктелер санын анықтау үшін
A:=CetmaxX; //А - X осінің ең үлкен мәнін меншіктейді
B:=GetmaxY;//B - Y осінің ең үлкен мәнін меншіктейді
Бұдан басқа Getmax функциясын экран ортасының координаттарын анықтау үшін
Xc:=GetmaxX Div 2; Yc:-GetmaxY Div 2; Putpixel(Xc, Yc, 5);
//экранның қақ ортасынан нүкте шығару немесе:
Circle(GetmaxX Div 2, GetmaxY Div 2,30);
//экранның қақ ортасынан шеңбер шығару
Текстік режимдегідей графиктік режимде де графиктік фигураларды бөлек терезелер
SETVIEWPORT(X1, Y1,X2, Y2, Clip);
мұндағы: Х1.Ү1 - орнатылатын терезенің сол жақ жоғарғы бүрышының
Clip - салынатын графиктік объектінің терезенің сыртына шығатын бөлігін
Ағымдағы терезенің ішін тазалау үшін CLEARVIEWPORT процедурасы қолданылады. Процедураның
SETVIEWPORT процедурасының көмегімен орнатылған терезе тек қана экранның SETBKCOLOR
Орнатылған терезе параметрлерінің мәндерін текстік режимге шығып GETVIEWSETTING процедурасынының
Графикалық режимнен шығу үшін параметрсіз CLOSEGRAPH проиедурасы қолданылады. Бұл
Кей жағдайлардатекстік режимнен графиктік режимге, одан қайтадан текстік режимге
Графиктік режимнен текстік режимге өтіп, одан қайтадан графиктік режимге
PROGRAM Gr1;
USES
Graph, Crt;
VAR
d1,d2:Integer;
V:Viewporttype;
BEGIN
d1:=Detect;
Initgraph(d1,d2,'');
Setbkcolor(9);
Setcolor(S);
Outtextxy(200,250, 'Graph Rejim');
ReadLn;
Restorecrtmode;
Textbackground(2);
Clrscr;
Gotoxy(Lo(WindMax) Div2,Hi(WindMax) Div2);
Textcolor(5); Writeln('Text Rejim');
Readln;
Setgraphmode(d2);
Setbkcolor(2);
Circle(GetmaxX Div 2, GetmaxY Div 2,150);
Line( 100, GetmaxY Div 2, 500, GetmaxY Div 2);
LinefGetmaxX Div 2, 50, GetmaxXDiv2, 450);
Readln;
Closegraph
END.
1.3. Графиктік фигуралар салу процедуралары
Графиктік фигуралардың түсін орнату үшін SETCOLOR процедурасы қолданылады, процедураның
SETCOLOR(C);
мұндағы: С - палитрадағы түс коды 0-ден 15-ге дейін
Бұл процедурамен орнатылған түс кодының мәнін анықтау үшін GETCOLOR
Палитрадағы ең үлкен түстің коды GETMAXCOLOR процедурасымен анықталады. Палитра
Палитрадағы немесе жаңадан жасалған палитрадағы түстердің орналасуы мен олардың
PUTPIXEL(X,Y,C);
Бұл процедураның орындалу нәтижесінде экранның координаттары X және Ү
Салынған нүктенің түсін GETPIXEL функциясымен анықтауға болады, жазылуы:
C:=GETPIXEL(X, Y); немесе WRITELN(GETPIXEL(X, Y));
Бұл функцияның орындалу нәтижесінде координаттары X және Ү болатын
Түзу салу үшін LINETO және LINEREL процедуралары да қолданылады.
1)LINE(X1, Y1,X2, Y2);
Бұл процедураның орындалу нәтижесінде экранға төбелерінің координаттары Х1,Ү1,Х2,Ү2 болатын
LINETO(X,Y,);
Бұл процедураның орындалу нәтижесінде экранға курсор түрған жерден бастап
LINEREL(X1,Y1);
Бұл процедураның орындалу нәтижесінде экранға курсор тұрған жерден бастап
Түзулерді әртүрлі стильдерде шығару үшін SETLINESTYLE процедурасы қолданылады, жазылуы:
SETLINESTYLE(L, P, T);
мұндағы: L – түзу стильдері:
L=0 - түзу үздіксіз, L=1 - нүктелерден қүралады,
L-2 - нүктелер мен сызықшадан турады,
L=3 - штрихтерден қуралады,
L=4 - түзу стилін пайдаланушының өзі анықгайды.
Р - түзу үлгісі, егер түзу стильдері стандартты болса
Т - түзудің қалыңцығы, егер түзу қалыңцығы қалыпты болса,
SETWRITEMODE(M) процедурасының көмегімен экранда бір-бірімен қиылысатын түзулердің байланысы орнатылады.
Экранда салынған түзу стилі параметрлерінің мәндерін GETLINESETTINGS процедурасының көмегімен
Тік төртбұрыш шығару үшін RECTANGLE процедурасы қолданылады, жазылуы:
RECTANGLE(X1, Y1,X2, Ү2);
мұндағы: Х1,Ү1,Х2,Ү2 - тік төртбурыштың бүрыштарының координаттары.
Бұл процедураның орындалу нәтижесінде экранға сол жақ жоғарғы бұрышының
Жауын-шашын диаграммасын шығару:
PROGRAM Gr61;
USES
Graph;
CONST
A:Array[ 1..12]Of lnteger=(205, 178, 315, 180, 65, 54, 28,
VAR
k,i,d1,d2:lnteger;
BEGIN
d1:=Detect;
Initgraph(d1,d2,' ');
Setbkcolor(1);
Setcolor(5);
K:=1; Forl:=1 To 12 Do
Begin
K:=K+49;
Rectangle(K-20,450-A[l],K+30,450);
End;
Readln;
Closegraph
END.
Экранда боялған тік төртбүрыш салу үшін BAR процедурасы қолданылады,
BAR(X1,Y1,X2,Y2);
Бұл процедураның орындалу нәтижесінде экранға сол жақ жоғарғы бұрышының
Фигуралардың ішін бояумен толтыру стилі SETFILLSTYLE поцедурасымен орнатылады, жазылуы:
SETFILLSTYLE(N, C);
мұндағы: С - түс коды;
N - толтыру типі(өрнегі):
N=0 - фонның түсімен толық толтырылады,
N=1 - көрсетілген С түсімен толықтолтырылады,
N=2 - сызықшалармен толтырылады,
N=3 - көлбеу сызықтармен толтырылады,
N=4 - жуан көлбеу сызықтармен толтырылады,
N=5 - жуан кері көлбеу сызықтарментолтырылады,
N=6 - кері көлбеу сызықтармен толтырылады,
N=7 - + символдарымен толтырылады,
N=8 - х символдарымен толтырылады,
N=9 - тік бүрышты торлармен толтырылады,
N=10 - аралары алшақ орнапасқан нүктелермен толтырылады,
N=11 - аралары жиі орналасқан нүктелермен толтырылады,
N = 12 болған жағдайда суреттің өрнектерін пайдаланушының өзі
SETFILLPATTERN(X,C);
мұндағы: С - түс коды,
X - Fillpatterntype-типті сурет өрнектерін орнататын шама, 8x8 элементтерден
TYPE
Fillpatterntype=Array[1 ..8] Of Byte;
VAR
X:Fillpatterntype;
Пайдаланушылар орнатқан толтыру стильдері параметрлерін GETFILLPATTERN процедурасымен анықтауға болады,
GETFILLPATTERN(I);
мұндағы: I - элементтері орнатылған стиль параметрлерінен тұратын Fillpatterntype-типті
Үш өлшемді боялған тік төртбүрыш(немесе параплелепипед) салу үшін BAR3D
BAR3D(X1, Y1,X2, Y2,D, T);
мұндағы:Х1, Ү1 - тіктөртбурыштыңсолжақжоғарғыбурышының координат-тары, Х2, Ү2 -
Rectangle процедурасымен салынған тік төрбүрыштардың немесе кез-келген басқа да
FLOODFILL(X,Y,C);
мұндағы: Х,Ү- шектелген фигураныңішінде жататын кез-келген нүктеніңкоординаттары, егер нүкте
Көпбұрыштар салу үшін DRAWPOLY процедурасы, ал іші боялған көпбұрыш
DRAWPOLY(N,P); FILLPOLY(N,P);
мұндағы:
N - көпбүрыштың қабырғаларының қиылысусанын білдіретін
бүтін шама, Р - көпбүрыштың бүрыштарының координаттарын білдіретін Pointtype-типті
Соңғы салынған доғаның параметрлерін білу үшін GETARCCOORDS процедурасы қолданылады,
GETARCCOORDS(A);
мұндағы: A - соңғы салынған доғаға орнатқан параметрлер мәндерінен
Эллипс немесе эллипстік доғалар салу үшін ELLIPSE процедурасы қолданылады,
ELLIPSE(X, Y,A, B, Rx, Ry);
мұндағы: Х,Ү - эллипс центрініңкоординаттары, А,В - бастапқы және
Боялған эллипсті алдын-ала Setfillstyle, Setcolor процедураларында бояу стильдерін беріп,
FILLELLIPSE(X, Y, Rx, Ry);
мұндағы: Х,Ү - эллипс центрінің координаттары, Rx,Ry - эллипстіңХосі
Шеңбердің боялған секторын салу үшін PIESLICE процедурасы қолданылады, жазылуы:
PIESLICE(X, Y,A, B, R);
мұндағы:
Х,Ү- шеңбер центрінің координаттары,
А,В – сектордың бастапқы және соңғы бұрыштары,
R – шеңбердің радиусы.
Эллипстің боялған секторын салу үшін SECTOR процедурасы қолданылады, жазылуы:
SECTOR(X, Y,A, B, Rx, Ry);
мұндағы:
X, Ү - эллипс центрінің координаттары,
А,В - сектордың бастапқы және соңғы бұрыштары,
Rx, Ry - эллипстіңХосі және Үосі бойынша радиустары.
Секторлар іші алдын-ала Setfillstyle немесе Setfillpattern процедураларында орнатылған стильдермен
1.4. Графиктік режимде текст шығару процедуралары.
Графиктік режимде текст шығару үшін OUTTEXT және OUTTEXTXY процедуралары
ОиТТЕХГХҮ(Х, Ү, 'text');
мұндағы: Х,Ү - текст басталатын жердің
Graph модулінде сандық шамаларды шығару процедуралары жоқ болғандықтан, графиктік
PROGRAM Gr10;
USES
Graph;
VAR
d1,d2,X: Integer;
Y:Real;
Z:String;
BEGIN
d1:=Detect;
InitGraphfdl, d2, ");
Setbkcolor(2);
X:=150;
Str(X,Z);
Outtextxy( 100,100, 'X= l+Z);
Y:=231.25;
Str(Y:4:2,Z);
Outtextxy(100,110,Z);
ReadLn;
CloseGraph;
END.
Экранға текстерді әртүрлі стандартты және пайдаланушының өзі орнататын шрифтермен
SETTEXTSTYLE(F, D, С);
Мұндағы: F- таңцалған шрифт түрі(0 - биттік, 1 -
Шрифтің өлшемдерін пайдаланушының өзі SETUSERCHARSIZE процедурасының көмегімен орнатса да
SETUSERCHARSIZE(MX, DX, MY, DY);
мұндағы: MX, DX, - шрифтің горизонтальді өлшемін анықтайтын параметрлер,
X:=Textwidth(T);
Y:=Textheight(T));
Бір қатарда жазылған символдардың орналасуын өзгерту үшін SETTEXTJUSTIFY процедурасы
SETTEXTJUSTIFY(H, V);
мұндағы:
Н - символдарды горизонтальді бағытта түзеу:
- символды солға қарай жылжыту,
- орталықгандыру,
- оңға қарай жылжыту.
V- символдарды вертикальді бағытта түзеу:
- символды төменге қарай жылжыту,
- орталықтандыру,
- төменге қарай жылжыту.
PROGRAM Gr11;
USES Graph;
VAR
d1,d2: Integer;
BEGIN
d1Ж=Detect; I
nitGraph(d 1, d2, ");
Setbkcolor(2);
Settextstyle(1,0,10);
Outtextxy(100,100, 'TEXT');
Settextstyle(3,1,5);
Outtextxy(150,250,'TEXT');
ReadLn;
CloseGraph;
END.
PROGRAM Gr111;
USES
Graph;
VAR
d1,d2: Integer;
BEGIN
d1:=Detect;
InitGraph(d1,d2,'');
Setbkcolor(2);
Settextstyle(1,0,1);
Setusercharsize(2,1,2,1);
Outtextxy(100, 100, 'TEXT');
Setusercharsize(1,2,1,2);
Outtextxy( 100,200, 'TEXT');
Setusercharsize( 14,3,22,5);
Outtextxy(100,300, 'TEXT');
ReadLn;
CloseGraph;
END.
1.5. Графиктік режимде қателерді өңдеу.
Графиктік программалардың орындалу барысында басқа программалардай(мысалы файлдарды енгізу-шығаруда) қателер
ЕГЕР соңғы графиктік амал дүрыс орындалса онда GRAPHRESULT функциясы
If GraphResult = 0 Then
Begin
...
графиктік операторлар
...
End
Else
Writeln('графиктік режимде қате кетті');
GRAPHERRORMSG функциясының көмегімен программада жіберілген қате туралы текстік сипаттама
If GraphResult = O Then
Begin
...
графиктік операторлар
...
End
Else
Writeln('мынадай қате:', GraphErrorMsg(GraphResult));
Қателер коды мен сипаттамалары туралы мәлімет.
GRAPHRESULT GraphErrorMsg(GraphResult)
0 GrOk (қате жоқ)
-1 GrlnitGraph (графиктік режим ашылған жоқ)
-2 GrNotDetected (драйвердің типі анықталмаған)
-3 GrFileNotFind (графиктік драйвер табылмаған)
-4 GrlnvalidDriver (драйвердің типі сәйкес емес)
-5 GrNoLoadMem (драйвердің орналасуына жад жетпейді)
-6 GrNoScanMem (объекті көруге жадтан орын жетпейді)
-7 GrNoFloodMem (бояуға жадтан орын жетпейді)
-8 GrFontNotFound (шрифт орнататын файл табылмаған)
-9 GrNoFontMem (шрифт орналастыруға жад жетпейді)
-10 GrlnvalidMode (графиктік режим дүрыс емес)
-11 GrError (жалпы қате)
-12 GrIOError (енгізу-шығаруда қате жіберілген)
-13 GrlnvalidFont (шрифт форматы дүрыс берілмеген)
-14 GrlnvalidFontNum (шрифт нөмірі дұрыс берілмеген)
1.6. Фигураларды жылжыту.
Экранда фигуралардың жылжу эффектілері циклдік процестермен жүзеге асырылады. Цикл
Фигураны шығару процедурасының кемінде бір параметрі цикл параметрімен байланысты
Экранда тік төртбүрыш X осі бойымен жылжыту.
а):
PROGRAM Gr13;
USES
Graph, Crt;
VAR
d1,d2,K: Integer;
BEGIN
d1 := Detect;
ІnitGraph(d1, 62, "};
If Graph Result 0
Then Halt(1);
Fork:=1 To 100 Do
Begin
Setbkcolor(2);
Setfillstyle(1,5);
Bar(K+100,200, K+300,350);
If K< 100 Then
Begin
Delay(700);
Cleardevice
End;
End;
ReadLn;
CloseGraph;
END.
ә) Ү осі бойымен жылжыту:
PROGRAM Gr13;
USES
Graph, Crt;
VAR
d1,d2,K:Іnteger;
BEGIN
d1:=Detect;
InitGraph(d1, d2, ");
If Graph Result 0
Then
Halt(1);
For k:=1 To 100 Do
Begin
Setbkcolor(2);
Setfillstyle( 1,5);
Bar(200, K+50, 400, K+250);
If K< 100 Then
Begin
Delay(700);
Cleardevice
End;
End;
ReadLn;
CloseGraph;
END.
2.Паскаль тілінде графикалық режимді тәжірибелік қолдану
2.1. шардың ішінде шарды салу бағдарламасын құру
Бағдарлама мәтіні:
program sharlar;
uses graph, crt;
const
r=140;
r1=40;
var i: real; x, y, err, gd, gm, j:
begin
gd:=vga;
gm:=vgahi;
initgraph(gd, gm, ' ');
err:=graphresult;
if errgrok then
begin
writeln(Graphika kate ashyldy);
halt(1)
end;
i:=pi/4;
setcolor(3);
rectangle(0, 0, 639, 479);
setfillstyle(1,3);
floodfill(2,2,3);
setcolor(2);
circle(320, 240, r);
while not keypressed do
begin
for j:=1 to 150 do
begin
x:=320+round((r+1.5)*cos((j-1)*7.2+i));
y:=240+round((r+1.5)*sin((j-1)*7.2+i));
setcolor(15);
circle(x, y, r1)
end;
delay(1000);
setcolor(0);
for j:=1 to 150 do
begin
x:=320+round((r+1.5)*cos((j-1)*7.2+i));
y:=240+round((r+1.5)*sin((j-1)*7.2+i));
circle(x, y, r1)
end;
i:=i+0.01;
end; readln;
closegraph;
end.
ҚОРЫТЫНДЫ
Компьютердің мониторы нүктелердің (пикселдердің) жиынтығынан тұрады. Ал символдарды нүктелердің
Графиктік режимде экранға бейнелер шығару үшін координаттар жүйесі қолданылады.
Turbo Pascal-да графиктік режимде жұмыс істеуге арналған арнаулы функциялар
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
Абрамов А.Г., Трифонов Н.П., Трифонова Г.Н. Введение в
Абрамов С.А., Гнездилова Г.Г., Капустина Е.Н.,
Ахо А., Хопкрофт Дж., Ульман Дж. Построение и анализ
Вирт Н. Алгоритмы и структуры данных. М., Мир, 1989.
Епанешников А., Епанешников В. Программирование в среде Turbo Pascal
Зуев Е.А. Система программирования Turbo Pascal. М., Радио и
Зуев Е.А. Программирование на языке Турбо-Паскаль 6.0,7.0. М. Радио
Йодан Э. Структурное программирование и конструирование
Кенин А.М., Печенкина Н.С. Работа на IBM PC. М.,
Кнут Д. Искусство программирования на ЭВМ. М.:
2
Турбо Паскаль программасында есептер шығаруды үйрену, графикалық режимді нақты таладау және түсіну
Паскаль тілі - графиктік режимде жұмыс
Turbo pascal тілінің негізгі элементтері туралы
Turbo Pascal-дағы жолдық қатарлар
Турбо-паскальдағы графикамен жұмыс
Turbo Pascal бағдарламасындағы графикалық режим
Турбо паскаль жүйесіндегі графика. Жұмыс істеп тұрған бағдаршамның бейнесін шығару
Паскаль програмалау тілі туралы түсінік
Turbo Pascal программалау тілі туралы түсінік
Паскаль тілінің түсініктері