Жанама салық



МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ................................................................................................................4
I ЖЕРГІЛІКТІ БЮДЖЕТКЕ ЖАНАМА САЛЫҚТАРДЫҢ КЕЛІП ТҮСУІН БАҚЫЛАУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ
1.1 Жергілікті бюджетке жанама салықтардың келіп түсуін бақылаудың
мәні мен мақсаты............................................................................................6
1.2 Жергілікті бюджетке келіп түсетін жанама салықтардың түрлері..............19
1.3 Жанама салықтарды бақылаудағы шетел тәжірибесі.................................27
ІІ ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН ОБЛЫСЫ БЮДЖЕТІ КІРІСІНДЕГІ ЖАНАМА САЛЫҚТАРДЫҢ КЕЛІП
2.1 Жергілікті бюджетке келіп түсетін салықтарды бақылау әдістері .............32
2.2 Оңтүстік Қазақстан облысы бюджетнің кірісіндегі жанама салықтардың
алатын орнын талдау..................................................................................43
2.3 Оңтүстік Қазақстан облысы бюджетнің кірісіндегі жанама салықтардың
келіп түсін бақылау жағдайын талдау...........................................................49
III. ЖЕРГІЛІКТІ БЮДЖЕТ КІРІСІНДЕГІ ЖАНАМА САЛЫҚТАРДЫҢ КЕЛІП ТҮСУІНЕ БАҚЫЛАУДЫ
3.1 Жергілікті бюджет кірісіндегі жанама салықтардың келіп түсуіне бақылау
негізгі мәселелер............................................................................................55
3.2 Жергілікті бюджет кірісіндегі жанама салықтардың келіп түсуіне
бақылауды жетілдіру жолдары.........................................................................58
ҚОРЫТЫНДЫ ..........................................................................................................62
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ.........................................................64
ҚОСЫМШАЛАР..................................................................................................66
КІРІСПЕ
Қазақстан егемендік алғаннан кейінгі жылдарда ғана аса күрделі жағдайларды
Салықтар өте көп қырлы, мемлекеттің даму кезеңдері өзгерген сайын
Салықтардың баяғы заманнан алынып келе жатқаны жайлы курс жұмысында
Салықтық бақылау әдісі – салық заңнамасының мүлтіксіз атқарылуын, сондай
Салықтық қызмет аясындағы салықтық бақылау уәкілетті – мемлекеттік орган
Осыдан шығатыны, салық – мемлекет бір жақты тәртіппен заң
Егемен Қазақстанның даму жағдайында жаңа прициптерді құру және енгізу
Диплом жұмысын жазудағы негізгі мақсаты жанама салықтардың бақылауды жетілдіру
Диплдомдық жұмыстың бірінші бөлімінде салықтық бақылаудың Қазақстан Республикасының жанама
Екінші бөлімінде салықтарды бақылау әдістерін, жанама салықтардың бақылау жағдайын
Дипломдық жұмысты жазу барысында статистикалық материалдар мен республикалық
І ЖЕРГІЛІКТІ БЮДЖЕТКЕ ЖАНАМА САЛЫҚТАРДЫҢ КЕЛІП ТҮСУІН БАҚЫЛАУДЫҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ
1.1 Жергілікті бюджетке жанама салықтардың келіп түсуін бақылаудың экономикалық
Мемлекеттің ақша ресурстарының жасалуы, бөлісуі және пайдалануы бойынша
Жанама салықты бақылаудың негізгі мақсаты – бюджетке ақша құралдарының
- бюджетке құралдардың толық және өз уақытында түсуін тексеру;
- жанама салықты бақылау объектілерінің салықтық міндеттемелерін орындауды тексеру;
- жанама салықты бақылау объектілерінің салықтық тәртіп пен салықтық
Жанама салықты бақылаудың маңызы, бір жағынан салықтық бақылау объектілерінің
Жанама салықты бақылауға мынадай түсінік беріледі: «Жанама салықты бақылау
«Жанама салықтарды бақылау объектісі» ұғымына жанама салықтар бойынша салық
Осы салықтық бақылау аясында мемлекеттің материалдық мүддесі айрықша және
Салықтық бақылауды мемлекеттік бақылаудың арнайы түрі мемлекеттік қаржылық бақылаудың
Салықтық бақылау: салық заңдарының бұзылуы жөніндегі деректерді айқындау; салықтық
Салықтық бақылау әрқашанда тексеру немесе тексеру мақсатында қадағалау болғандықтан:
Салықтық бақылау тікелей бақылау және сырттай (жанама) бақылау нысанында
Сонымен қатар, мемлекеттік салықтық бақылау, салық заңдарының тиісінше орындалуына,
Салықтық бақылау мынадай нысандарда жүзеге асырылады:
1) салық төлеушілерді тіркеу есебіне алу;
2) салық салу объектілері мен салық салуға байланысты объектілерді
3) бюджетке түскен түсімдерді есепке алу;
4) қосылған құн салығын төлеушілерді есепке алу;
5) салықтық тексерулер;
6) камералдық бақылаулар;
7) салық төлеушілердің қаржылық-шаруашылық қызметтеріне мониторинг жүргізу;
8) фискалдық жады бар бақылау-кассалық машиналарын қолдану;
9) акцизделетін тауарлардың жекелеген түрлерін таңбалау және акциздік постыларды
10) мемлекет меншігіне айналдырылған мүлікті есепке алу, бағалау және
11) уәкілетті органдарға бақылау жасау;
Салықтық бақылаудың осындай нысандары мен түрлеріне мынадай сипаттама беруге
- Салық төлеушілерді тіркеу есебіне қою – салық төлеушілердің
- салық салу объектілері мен салық салуға байланысты объектілерді
- бюджетке түсетін түсімдерді есепке алу салық органдары тарапынан
- қосылған құн салығы бойынша салық төлеушіні есепке қоюды
- салықтық тексерулер Қазақстан Республикасының салық заңдарының айтарлықтай деңгейде
- камералдық бақылау салық төлеушілер тапсырған салық есептілігі мен
- салық төлеушілердің қаржылық шаруашылық қызметтеріне жүргізілетін мониторинг салық
- фискалдық жады бар бақылау-кассалық машиналарды қолдану сауда операцияларын
- акцизделетін тауарлардың жекелеген түрлері таңбалау және акциздік постыларды
Акцизделінуге тиіс тауарларды акциздік алым және есепке алу-бақылау таңбаларымен
- мемлекет меншігіне айналдырылған мүлікті
- уәкілетті органдарға бақылау жасау бюджетке төленетін басқа міндетті
Салықтық бақылау салықтық қатынастардың сипатына қарай материалдық және ұйымдастырушы
Салықтық бақылаудың маңызы, тексеру кезінде, біріншіден, салықтар мен басқа
Салықтық қызмет аясындағы салықтық бақылау уәкілетті-мемлекеттік орган тарапынан салық
Салық органдары Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес ережелер мен шарттар
Салықтық бақылау қаржылық бақылаудың бір түрі болып табылатындықтан, сол
Салықтық бақылаудың негізгі әдісі салық төлеушілердің құжаттарын тексеру болып
Қазіргі кезеңдегі салықтық бақылаудың басты мақсаттарына салық зандарының тиісінше
Салықтық тексеру – салық қызметi органдары:
1) Қазақстан Республикасы салық заңнамасының, сондай-ақ орындалуын бақылау салық
2) тексерiлетiн салық төлеушiнiң кәсiпкерлiк қызметiмен байланысты мәселелер бойынша
3) салықтық тексерудiң нәтижелерi туралы хабарламаға және жоғары тұрған
Кейбір жағдайларда салық қызметi органдары салықтық тексеру барысында:
- оның орналасқан жерiне қарамастан салық салу объектiсi және
- салық төлеушiнiң мүлкiн түгендеудi жүргiзуi мүмкiн.
Салық тексерулеріне қастысушылар:
нұсқамада көрсетiлген салық қызметi органдарының лауазымды адамдары және салық
рейдтiк тексеру кезiнде - нұсқамада көрсетiлген аумақтың учаскесiнде кәсiпкерлiк
салықтық тексерудiң басқа түрлерi кезiнде – нұсқамада көрсетiлген салық
Cонымен қатар, арнайы бiлiмдi және дағдыларды талап ететiн мәселелердi
Салық қызметi органы маманды салықтық тексеруге тартқан жағдайда салық
Салықтық тексерулер мынадай түрлерге бөлiнедi:
1) құжаттық тексеру;
2) рейдтiк тексеру;
3) хронометраждық зерттеп-тексеру.
Әрқайсысына жеке-жеке тоқталатын болсақ:
Құжаттық тексеріс – салық органдарының лауазымды тұлғаларының бюджетке төленуге
Құжаттық тексерулер мынадай түрлерге бөлiнедi:
1) кешендi тексеру - салық және бюджетке төленетiн басқа
Кешендi тексеруге тақырыптық тексеру мәселелерi де енгiзiлуi мүмкiн.
Жүргiзiлуi көзделген құжаттық тексеру тарату тексеруi болып табылады және
Резидент заңды тұлға тарату туралы шешiм қабылданған күннен бастап
1) құжаттық тексеру жүргiзу туралы салықтық өтiнiштi;
2) таратудың салық есептiлiгiн;
3) қосылған құн салығы бойынша тiркелу есебiне қойылғаны туралы
Таратудың салық есептiлiгi таратылатын заңды тұлға төлеушi және салық
Егер таратудың салық есептiлiгiнiң алдында табыс етiлген салық есептiлiгiнде
Таратылатын заңды тұлғада салық берешегi болмаған жағдайда:
1) салықтың және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдердiң
2) салықтың, төлемақылар мен өсiмпұлдардың артық төленген сомасы белгiленген
3) бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдердiң төленген сомасы
Заңды тұлға бөлiну жолымен қайта ұйымдастырылған кезде бөлiну балансы
1) құжаттық тексеру жүргiзу туралы салықтық өтiнiштi;
2) таратудың салық есептiлiгiн табыс етедi.
Таратудың салық есептiлiгi қайта ұйымдастырылатын заңды тұлға төлеушi және
Қайта ұйымдастырылатын заңды тұлға таратудың салық есептiлiгiнде көрсетiлген салықты,
Таратудың салық еселтiлiгiнiң алдында табыс етiлген салық есептiлiгiнде көрсетiлген
Бөлiну жолымен қайта ұйымдастырылған кезде қайта ұйымдастырылатын заңды тұлға
1) қосылған құн салығы бойынша тiркелу есебiне қойылғаны туралы
2) банктегi бар шоттарының жабылғаны туралы банктiң және банк
Қайта ұйымдастырылатын заңды тұлға салық берешегi, мiндеттi зейнетақы жарналары
Қайта ұйымдастырылатын заңды тұлға көрсетiлген құжаттарды табыс еткеннен кейiн
Жекеше нотариус, адвокат нотариаттық, адвокаттық қызметтi тоқтату туралы шешiм
1) құжаттық тексеру жүргiзу туралы салықтық өтiнiштi;
2) таратудың салық есептiлiгiн;
3) жекеше нотариустың, адвокаттың қызметiн тоқтату туралы ақпараттың баспа
Таратудың салық есептiлiгi қызметiн тоқтататын жекеше нотариус, адвокат төлеушi
Қызметiн тоқтататын жекеше нотариустың, адвокаттың салықтық өтiнiшiн салық органы
Қызметiн тоқтататын жекеше нотариуста, адвокатта салық берешегi болмаған жағдайда:
1) салықтың және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдердiң
2) салықтың, бюджетке төленетiн төлемақылар мен өсiмпұлдардың артық төленген
3) бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдердiң төленген сомасы
Қызметiн тоқтататын жекеше нотариустың, адвокаттың салық мiндеттемесi, оның салық
1) нотариаттық, адвокаттық қызметтi жүзеге асыру үшiн пайдаланылған банктегi
2) iшкi iстер органының жекеше нотариустың, адвокаттың мөрiн жойғаны
2) тақырыптық тексеру - салықтың және бюджетке төленетiн басқа
- трансферттiк баға белгiлеуді;
- акцизделетiн тауарлардың жекелеген түрлерiнiң өндiрiлуi мен айналымын мемлекеттiк
- соттың заңды күшiне енген үкiмiнiң немесе қаулысының негiзiнде
- сот кәсiпкерлiк қызметтi жүзеге асыруға ниеттенбестен жүзеге асырылған
- халықаралық шарттардың ережелерiн қолдану заңдылығын ұстануын;
- қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығы сомаларының дұрыстығын растауды;
- резидент еместiң салықтық өтiнiшi және төленген табыс салығын
2) қарсы тексеру - салық қызметi органы салық төлеушiмен
Қарсы тексеру кешендi, тақырыптық және қосымша тексерулерге қатысты қосалқы
3) қосымша тексеру – салық қызметi органының шешiмi негiзiнде
Қосымша тексеру салық төлеушiнiң шағымы бойынша шешiм шығару үшiн
Рейдтiк тексеру - салық қызметi органы аумақтың белгiлi бiр
1) салық органдарында тiркеу есебiне қою;
2) бақылау-касса машиналарын қолдану тәртiбiн сақтау;
3) акцизделетiн тауарлардың жекелеген түрлерiн лицензиялау ережелерiн және өндiру,
4) салық органы шығарған касса бойынша шығыс операцияларын тоқтата
Рейдтiк тексерулер жүргiзуге қатысу үшiн қоғамдық бiрлестiктердiң өкiлдерi осындай
cурет. Салықтық тексерулердің түрлері мен типтері.
Қоғамдық бiрлестiктердiң (бизнес-қоғамдастықтардың) өкiлдерi рейдтiк тексеру жүргiзу кезiнде салық
Хронометраждық зерттеп-тексеру - салық органдары салық төлеушiнiң зерттеп-тексеру жүргiзiлетiн
Салықтық тексеру жүргiзу кезінде ескерілетін негізгі мәселе Қазақстан Республикасының
Салықтық тексерулер мынадай типтерге бөлiнедi:
1) жоспарлы тексеру – салықтық тексерулер жоспарына сәйкес жүзеге
2) жоспардан тыс тексеру –салық төлеушiнiң өзiнiң өтiнiшi бойынша,
Салық қызметi органдары заңды тұлғаның өзiне салықтық тексерудiң жүргiзiлуiне
Салық төлеушiнiң құрылымдық бөлiмшенiң таратылуына байланысты салықтық тексеру жүргiзуге
Сонымен, салықтық бақылау-тексерулер салық салынатын базаны дұрыс калыптастыруды және
Мемлекеттік салықтық бақылау салықтық бақылау- тексерулерді және фискалдық мониторингті
1.2 Жергілікті бюджетке келіп түсетін жанама салықтардың түрлері
Жергілікті бюджеттердің түсім көздері — салықтар мен басқа да
Егемен еліміздің жаңаша бетбұрыс арнасындағы жан-жақты мемлекеттік рыноктық
Кезінде (1995 жылғы 24 сәуірдегі «Салық және бюджетке төленетін
«Көш жүре түзеледі» дегендей еліміздің фискалдық және қаржылық-кредиттік жүйесінің
Сырттай ықшамды көрініс тапқан осындай жергілікті салықтар мен өзге
Бүгінде Қазақстан Республикасының жаңа бюджет заңнамасының арқасында өркениетті әрі
Мәселен, облыстық мәслихат белгілеген кірістерді бөлу нормативіне сәйкес облыстық
1) жеке табыс салығы;
2) әлеуметтік салық түседі.
Республикалық маңызы бар қала, астана (Алматы, Астана) бюджетіне түсетін
1) жеке табыс салығы;
2) әлеуметтік салық;
3) жеке тұлғалардың, жеке кәсіпкерлердің және заңды тұлғалардың мүлкіне
4) жер салығы;
5) бірыңғай жер салығы;
6) жеке және заңды тұлғалардың көлік құралдарына салынатын салық;
7) акциздер жатады.
Ал аудан (облыстық маңызы бар қала) бюджетіне түсетін салықтар:
1) облыстық мәслихат белгілеген кірістерді бөлу нормативтері бойынша жеке
2) облыстық мәслихат белгілеген кірістерді бөлу нормативтері бойынша әлеуметтік
3) жеке тұлғалардың, жеке кәсіпкерлердің және занды тұлғалардың мүлкіне
4) жер салығы;
5) бірыңғай жер салығы;
6) жеке және заңды тұлғалардың, мүлкіне салынатын салық;
7) акциздер болып табылады.
Жергілікті салық салу жүйесіндегі салықтардан сәл кейін тұратын алымдар
Қазақстан Республикасы әкімшілік-аумақтық бірліктерінің тиісті жергілікті бюджеттеріне түсетін алымдар:
1) облыстық маңызы бар ақылы мемлекеттік автомобиль жолдары арқылы
2) жеке кәсіпкерлерді мемлекеттік тіркегені үшін алынатын алым; қызметтің
3) жеке кәсіпкерлерді мемлекеттік тіркегені үшін алынатын алым; кызметтің
Әр деңгейдегі жергілікті бюджеттерге төленілуге тиіс төлемақыларға:
1) Облыстық бюджет кірісіне түсетін: қоршаған ортаны ластағаны үшін
2) Республикалық маңызы бар қала, астана бюджетіне түсетін: жер
3) Аудан (облыстық маңызы бар қала) бюджетінің кірісіне түсетін:
Жергілікті салық салу аясындағы салықтар мен алымдардан басқа мәжбүрлі
Жергілікті бюджеттердің айтарлықтай кірістерін құрайтын мемлекеттік баж маныздылығы мен
Қазақстан Республикасында қосылған құн салығы бойынша тiркеу есебiне тұрған
- дара кәсiпкерлер;
- мемлекеттiк мекемелердi қоспағанда, резидент – заңды тұлғалар;
- қызметiн Қазақстан Республикасында филиал, өкiлдiк арқылы жүзеге асыратын
- сенiмгерлiкпен басқару құрылтайшыларымен не сенiмгерлiкпен басқару туындайтын өзге
сурет. Мемлекеттік бюджеттің салық түсімдерінің құрылымы.
Қазақстан Республикасының жергілікті салық салу жүйесіндегі жеке тұлғалар төлейтін
Жеке тұлға төлейтін мүлікке, көлік құралдарына салынатын салықты және
1) есептелген күннен бастап үш жұмыс күнінен кешіктірмей салық
2) салық төлеушіге — жеке тұлғаға салық сомаларын төлеу
3) банкке немесе банктік операциялардың жекелеген түрлерін жүзеге асыратын
4) квитанциялардың дұрыс толтырылуын және сақталуын;
5) салық органына квитанцияларды пайдалану туралы, сондай-ақ салық сомаларын
Жергілікті бюджеттер аясындағы салықтық құқықтық қатынастардың объектісі салықтардың материалдық
Қосылған құн салығының ставкасы 12 процентке тең болады және
Қосылған құн салығы бойынша салық кезеңі күнтізбелік ай болып
Акциздер, әдетте мемлекеттің кейбір экономикалық секторларындағы мол табыс табатын
сурет. Жанама салық түрлері
- салық салынатын айналым;
- салық салынатын импорт қосылған құн салығы салынатын объектiлер
Қосылған құн салығының ставкасы 12 пайызды құрайды және салық
Акциздердi төлеушiлер мыналар болып табылады:
- Қазақстан Республикасының аумағында акцизделетiн тауарлар шығаратын;
- акцизделген тауарларды Қазақстан Республикасының кедендiк аумағына импорттайтын;
- Қазақстан Республикасының аумағында бензиндi (авиациялық бензиндi қоспағанда) және
Резидент емес заңды тұлғалар мен олардың құрылымдық бөлiмшелерi де
Акцизделетiн тауарлар тiзбесi:
- Cпирттiң барлық түрлерi;
- алкоголь өнiмi;
- құрамындағы этил спиртiнiң көлемi 0,5 проценттен аспайтын сыра;
- темекi бұйымдары;
- бензин (авиациялық бензиндi қоспағанда), дизель отыны;
- жеңiл автомобильдер (арнайы мүгедектерге арналған, қолмен басқарылатын немесе
- шикi мұнай, газ конденсаты акцизделетiн тауарлар болып табылады.
Акциз ставкалары тауар құнына процентпен (адвалорлық) және заттай нысандағы
1.3 Жанама салықтарды бақылаудағы шетел тәжірибесі
Нарықтық қатынастарға өту шет елдердің экономикасының дамуының тәжірибесіне назар
Дамыған мемлекеттерде капиталға және меншікке салық салу келесі салық
Дамыған елдердің ішінде АҚШ-тың ішкі табыстар қызметі (ІТҚ) -
ІТҚ-нің аймақтық және аудандық бөлімшелері салықтардың, түсімдердің дер кезінде
Жалпы АҚШ-тың салық жүйесі 1986 жылы қабылданған салық
Қазыналық тұрғыдан қарайтын болсақ, негізгі ауыртпалықты федералды салықтар көтереді.
Жалпы жиынтық табыстан іскерлік шығындар алынып тасталады. Оған жататындар,
Таза табыс көлемінен жеке салықтық жеңілдіктер алынып тасталады, ең
Салық салынбайтын ең аз мөлшер - өзгермелі шкала, бұл
Федералды деңгейдегі салынатын салықтың келесі бір түрі - корпорация
Шағын және орта бизнесті ынталандыру мақсатында бұл салық түрі
Әлеуметтік салықтарды жұмыс берушілер, яғни кәсіпкерлер және еңбекшілер төлейді.
Ал, кеден баждарының федералды бюджеттің табыс бөлігіндегі алатын үлесі
1970 жылдан бері кеден бажының федералды бюджеттегі үлесінің салмағы
Ал, мұрагерлікке, сыйға салынатын салық мұраға немесе сыйға тартылған
Мөлшерлемелерді бекіту ағайындық, туыстық қатынасты анықтау арқылы, яғни туыстық
Ал, штат деңгейіндегі салықтардың өзіндік салықтық жүйесі бар. Негізгі
Штат бюджетіндегі ерекше мәндегі келесі салық - халықтан алынатын
Корпорация пайдасына салынатын салық ел деңгейінің 40 штатында алынады.
Сондай-ақ штаттардың барлығы дерлік мүлік салығын төлейді. Бекітілген мөлшерлемелері:
Келесі жерде жергілікті өзін-өзі басқару органдарының салық жүйесіне қысқаша
Жергілікті басқару органдарынан түсетін салықтардың көлемі айтарлықтай көп емес,
Жергілікті билік органдарының салықтары ішінде айтарлықтай мәнге ие салық
Мүлік түрлері:
1) қозғалмайтын мүлік (жер, ғимараттар);
2) жекеменшік (машина, құрал-жабдықтар, мал, тауарлы материалды құндылықтар, өнім
Орташа мөлшерлеме деңгейі - 1,4%. Аталмыш салық 80-ші жылдардың
Маңызды объект болып саналатын тауар түрлері: жанармай, темекі бұйымдары,
Жергілікті деңгейдегі корпорация пайдасына салынатын салық 45 штатта алынады.
Көлік құралдарынан алынатын төлемдер арқылы, мысалы: автокөлікті тұраққа қою
Салықты енгізудің басты мақсаты - қоршаған ортаны әр түрлі
Оңтайлы нәтижелер: салық мөлшерлемелерінің айтарлықтай төмендеуі, халықтың төлем қабілеттілігін
Тұтыну сұранысының өсуі, жұмыспен қамтудың жоғарылауы, нақты табыстың ұлғаюы,
Теріс жақтары: табыс салығы мен корпорация пайдасына салынатын салықтардың
Қорыта айтқаида 80-ші жылдары жүргізілген реформалар алдына қойған мәселелердің
Cонымен қатар, Германия - экономикасының негізінде қазіргі заманғы озық
Кейінгі жылдары Германия капиталдары халықаралық миграциясына қатынасуда белсенділік көрсетіп,
Химия өнеркәсібі медикаменттер (дәрі-дәрмектер) шығарады. (1-ші орын экспорт бойынша
Германия екі деңгейге бөлінген мемлекеттік билігі бар федеративтік мемлекет
Федералдық салықтарға: мұнай өнімдерінен, темекіден, спирт және арақ өнімдерінен
ІІ. ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН ОБЛЫСЫ БЮДЖЕТІ КІРІСІНДЕГІ ЖАНАМА САЛЫҚТАРДЫҢ КЕЛІП
2.1 Жергілікті бюджетке келіп түсетін салықтарды бақылау әдістері
Құжаттық тексеруге жататын кезең белгiленген талап қою мерзiмiнен аспауға
Жалған кәсiпорын деп танылған салық төлеушi туралы ақпарат салық
Салықтық тексерулер мынадай мерзiмдiлiкпен:
кешендi тексерулер - жылына бiр реттен жиi емес;
тақырыптық тексерулер – бiр мәселе бойынша жылына бiр реттен
2) қарсы тексерулер – салық төлеушiнiң жүргiзiлген операцияларды салық
3) рейдтiк тексерулер – салық төлеушi табыс еткен салық
4) хронометраждық зерттеп-тексерулер – салық төлеушi ұсынған салық есептiлiгiне,
Салықтық тексеру жүргiзу мерзiмiн:
- құрылымдық бөлiмшелерi жоқ заңды тұлғалар, дара кәсiпкерлер және
- құрылымдық бөлiмшелерi бар заңды тұлғалар және Қазақстан Республикасында
салықтық тексерудi тағайындаған салық органы - жетпiс бес жұмыс
Уәкiлеттi орган өзi тағайындаған салықтық тексеру мерзiмiн:
- салық төлеушiлер үшiн - алпыс жұмыс күнiне дейiн;
- салық төлеушiлер үшiн бiр жүз сексен жұмыс күнiне
Салықтық тексеру мерзiмiнiң жүргiзiлуi салық төлеушiге салық қызметi органының
Салықтық тексеру мерзiмiнiң жүргiзiлуi шетел мемлекетiне ақпарат беру туралы
Тоқтатыла тұру мерзiмi:
- мониторингке жататын iрi салық төлеушiлердiң
- резидент заңды тұлғаның таратылуына, резидент емес заңды тұлғаның
Трансферттiк баға белгiлеу мәселелерi бойынша заңды тұлғалардың тақырыптық тексерулерiнiң,
Құжаттық тексеру жүргiзу мерзiмi:
- Құрылымдық бөлiмшелерi жоқ заңды тұлғалар, дара кәсiпкерлер және
- Құрылымдық бөлiмшелерi бар заңды тұлғалар және Қазақстан Республикасында
- мониторингке жататын iрi салық төлеушiлер үшiн – бiр
Қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығы сомаларының дұрыстығын растау бойынша
Қарсы тексерулер жүргiзген жағдайларда мыналарды:
Салық төлеушiнiң салықтық тексеру нәтижелерi туралы хабарламаға және хабарламаға
Резидент еместiң төленген табыс салығын бюджеттен немесе қосарланған салық
Салық төлеушiнiң өзiнiң өтiнiшi бойынша немесе Қазақстан Республикасының қылмыстық
Салық төлеушi салықтық тексерудiң нәтижелерiне және жоғары тұрған салық
Салықтық тексеру жүргiзуге мынадай деректемелердi:
1) нұсқаманың салық органында тiркелген күнi мен нөмiрiн;
2) нұсқама шығарған салық органының атауын;
3) салық төлеушiнiң тегiн, атын, әкесiнiң атын не толық
4) сәйкестендiру нөмiрiн;
5) тексеру түрiн;
6) тексеретiн тұлғалардың, сондай-ақ тексеру жүргiзуге тартылған өзге де
7) тексеру жүргiзiлетiн мерзiмдi;
8) тексерiлетiн салық кезеңiн (құжаттық тексерулер кезiнде) қамтитын нұсқама
Рейдтiк тексеру тағайындалған кезде нұсқамада аумақтың тексерiлетiн учаскесi, тексеру
Құжаттық тексерулер тағайындалған кезде нұсқамада тексеру түрiне қарай тексеруге
- Салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдердiң
- мiндеттi зейнетақы жарналарын толық және уақытылы есептеу, ұстап
- банктердiң және банк операцияларының жекелеген түрлерiн жүзеге асыратын
- трансферттiк баға белгiлеу;
- акцизделетiн тауарлардың жекелеген түрлерiнiң өндiрiсi мен айналымын мемлекеттiк
- салық төлеушi мен оның дебиторлары арасындағы өзара есеп
- банктердiң және банк операцияларының жекелеген түрлерiн жүзеге асыратын
- соттың заңды күшiне енген үкiмi немесе қаулысы негiзiнде
- сот кәсiпкерлiк қызметтi жүзеге асыруға ниеттенбестен жүзеге асырылған
- халықаралық шарттардың ережелерiнiң қолданылу заңдылығы;
- қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығы сомаларының дұрыстығын растау;
- салық төлеушi мен оның өнiм берушiлерiнiң және сатып
Тексеру жүргiзу мерзiмi ұзартылған және тексерудi жүргiзетiн тұлғалар ауыстырылған
Салықтық тексеру жүргiзудiң басталуы:
Салық төлеушiге нұсқама берiлген күн салықтық тексеру жүргiзудiң басталуы
Рейдтiк тексеру жүргiзiлген кезде салық төлеушiге немесе оның тауарларды
Салық төлеушi салық қызметi органы нұсқамасының данасына қол қоюдан
- толтырылған орны мен күнi;
- акт жасаған салық қызметi органы лауазымды адамының тегi,
- тартылған куәгерлердiң тегi, аты және әкесiнiң аты жеке
- нұсқаманың нөмiрi, күнi, салық төлеушiнiң атауы, оның сәйкестендiру
- нұсқамаға қол қоюдан бас тартудың мән-жайлары көрсетiледi;
- салық төлеушiнiң нұсқаманы алудан бас тартуы салықтық тексеру
- салық төлеушiнiң салық қызметi органы нұсқамасының данасына қол
- салықтық тексерудi жүзеге асыру кезеңiнде аталған тексерудi салық
Хронометраждық зерттеп-тексеру жүргiзудiң ерекшелiктерi:
- Хронометраждық зерттеп-тексеру жүргiзу кезiнде салық төлеушi және оның
- Хронометраждық зерттеп-тексеру жүргiзу үшiн салық қызметi органдары зерттеп-тексерiлетiн
Бұл ретте мiндеттi түрде мыналар:
1) салық салу объектiлерi және салық салуға байланысты объектiлер.
2) ақшасының, ақша құжаттарының, бухгалтерлiк кiтаптардың, есептердiң, сметалардың, бағалы
3) бақылау-касса машинасының фискалды есебi зерттеп-тексерiлуге тиiс.
- Хронометраждық зерттеп-тексерудi жүргiзу кезiнде хронометраждық зерттеп-тексеру жүргiзушi салық
Әрбiр салық салу объектiсiне және салық салуға байланысты объектiге,
1) салық төлеушiнiң атауын, сәйкестендiру нөмiрiн және қызмет түрiн;
2) зерттеп-тексерудi жүргiзу күнiн;
3) салық салу объектiсiнiң және салық салуға байланысты объектiсiнiң
4) хронометраждық зерттеп-тексерудiң басталу және аяқталу уақытын;
5) салық салу объектiсiн және салық салуға байланысты объектiнi,
6) зерттеп-тексерiлетiн салық салу объектiсi және салық салуға байланысты
7) зерттеп-тексеру нәтижелерiн;
8) басқа да деректердi қамтиды.
Күнделiктi зерттеп-тексеру жүргiзiлетiн күн соңында барлық зерттеп-тексерiлетiн салық салу
Қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығы сомаларының дұрыстығын растау бойынша
Қайтаруға жататын қосылған құн салығы сомаларының дұрыстығын растау бойынша
Қазақстан Республикасының кеден аумағынан экспорт режимiнде тауарларды әкету фактiсiн
Сыртқы сауда тауар айырбасы жөнiндегi операциялар бойынша тауарлар экспорты
Валюталық түсiмнiң түсуi туралы салық қызметi органдарына қорытынды берудi
Тақырыптық салықтық тексеру жүргiзу барысында салық органы тексеру жүргiзiлетiн
Қосылған құн салығы сомаларын қайтаруды талап еткен салық төлеушi
Уәкiлеттi орган қосылған құн салығы сомасының дұрыстығын растау туралы,
Қосылған құн салығын қайтару уәкiлеттi орган белгiлеген нысан бойынша
- тексерiлетiн салық төлеушiнiң өнiм берушiсiне қарсы тексерулер жүргiзуге
- тексерiлетiн салық төлеушiнiң өнiм берушiсi қарсы тексерулер жүргiзуге
Салықтық тексеру актiсiне қорытынды кемiнде екi данада жасалады және
Егер қарсы тексеру жүргiзу кезiнде өнiм берушi таратылуына байланысты
Тақырыптық тексеру актiсi және тақырыптық тексеру актiсiне қорытынды бойынша
Салық қызметi органы қайтаруға жататын қосылған құн салығы сомаларының
Салық органдары акцизделетiн тауарларды өндiрушiлердiң, импорттаушылардың, банкрот мүлкiн өткiзушi
Шарап материалдары мен сыраны қоспағанда, алкогольдi өнiм есепке алу-бақылау
Оларға мыналар жатады:
- Қазақстан Республикасынан тыс жерге экспортталатын;
- Қазақстан Республикасы аумағына "бажсыз сауда дүкенi", "кеден қоймасы"
- Қазақстан Республикасының кеден аумағына "тауарларды және көлiк құралдарын
- "тауарлар транзитi" кедендiк режимiнде Қазақстан Республикасының кеден аумағы
- Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлеген акциздiк әкелу нормалары шегiнде
Акцизделетiн тауарларды жаңа үлгiдегi есепке алу-бақылау немесе акциздiк таңбалармен
- акцизделетiн тауарлардың жекелеген түрлерiн таңбалау ережелерiн Қазақстан Республикасының
- акциздiк және есепке алу-бақылау таңбаларын алу, есепке алу,
Салық органдары акцизделетiн тауарлардың жекелеген түрлерiн өндiретiн салық төлеушiнiң
Акциздiк постыдағы салық органының лауазымды адамы:
- салық төлеушiнiң акцизделетiн тауарлардың өндiрiсi мен өткiзiлуiн реттейтiн
- салық төлеушiде тиiстi қызмет түрiне лицензияның болуына;
- акцизделетiн тауарлардың тек қана өлшеуiш аппараттары арқылы бөлiнуiне
- салық төлеушiнiң жекелеген акцизделетiн тауарларды таңбалаудың тәртiбiн сақтауына;
- акцизделетiн тауарларға акциз ставкаларының дұрыс қолданылуына және бюджетке
- акцизделетiн тауарлардың өндiрiсi үшiн негiзгi шикiзаттың, қосалқы материалдардың,
Акциздiк постыдағы салық органының лауазымды адамы:
- Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасының талаптарын сақтай отырып, салық
- акцизделетiн тауарларды өткiзу кезiнде қатысуға;
- салық төлеушiнiң аумағынан шығып бара жатқан жүк көлiк
Трансферттiк баға белгiлеу кезiндегi бақылау - салық қызметi органдары
Мемлекет меншiгiне айналдырылған мүлiктi есепке алу, сақтау, бағалау, одан
Салық органы мемлекет меншiгiне айналдырылған мүлiктi есепке алу, сақтау,
Мемлекет меншiгiне айналдырылған мүлiктi есепке алу, сақтау, бағалау, одан
Салық қызметi органдарының уәкiлеттi орган белгiлеген нысан бойынша тексерудi
- шешiмнiң салық қызметi органдарында тiркелген күнi мен нөмiрiн;
- тексерiлетiн уәкiлеттi мемлекеттiк органның толық атауын және сәйкестендiру
- тексеру тағайындау негiздемесiн;
- тексерудi жүзеге асыратын салық қызметi органдарының лауазымды адамдарының,
- тексеру жүргiзу мерзiмiн;
- тексерiлетiн кезеңдi;
- басқа мiндеттi төлемнiң түрiн;
- шешiмдi алғаны және онымен танысқаны туралы уәкiлеттi мемлекеттiк
Аталған шешiм тексеру басталғанға дейiн тексеру тағайындау туралы актiлердi
Тексеру тағайындау туралы шешiмде көрсетiлген салық қызметi органдарының лауазымды
Тексеру жүргiзу мерзiмi уәкiлеттi мемлекеттiк органға тексеру тағайындау туралы
Тексеру жүргiзу мерзiмiнiң барысы уәкiлеттi мемлекеттiк органға салық қызметi
Тексеру мерзiмiн тоқтата тұрған кезде салық қызметi органдары тексеру
Тексеру аяқталған кезде салық қызметi органының лауазымды адамы:
тексеру жүзеге асырылған жердi, бақылау актiсi жасалған күндi;
салық қызметi органының атауын;
тексерудi жүргiзген салық қызметi органының лауазымды адамдарының лауазымдарын, тектерiн,
уәкiлеттi мемлекеттiк органның толық атауын және сәйкестендiру нөмiрiн;
уәкiлеттi мемлекеттiк орган басшысының және лауазымды адамдарының тектерiн, аттарын,
олардың келiсiмiмен және қатысуымен тексеру жүргiзiлген уәкiлеттi мемлекеттiк органның
алдыңғы тексеру және бұрын анықталған бұзушылықтарды жою бойынша қолданылған
жүргiзiлген тексеру нәтижелерiн көрсете отырып бақылау актiсiн жасайды.
Бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдердiң дұрыс есептелуi, толық
Салық қызметi органының уәкiлеттi мемлекеттiк органға оның бақылау актiсiнде
Талапта нысынына:
уәкiлеттi органның толық атауы;
сәйкестендiру нөмiрi;
талапты жiберу үшiн негiз;
талап жiберiлген күн;
уәкiлеттi орган бюджетке өндiрiп алуға жататын сома көрсетiледi.
Талап тексеру жүргiзiлетiн уәкiлеттi мемлекеттiк органның бiрiншi басшысына бақылау
Бақылаудың нәтижесi бойынша анықталған салық берешегi сомаларын өндiрiп алуды
2.2 Оңтүстік Қазақстан облысы бюджетнің кірісіндегі жанама салықтардың алатын
Нарықтық экономика жағдайларында түрлі деңгейдегі бюджеттердің табысын арттыруды және
Салық, бұл күндері, қаржы саясатының өзекті бағыттарын жүзеге асыру
Оңтүстік Қазақстан облысы бюджетінің орындалуы 2007 жылында жалпы контингент
мемлекеттiк бюджетке –9520,8 млн тенге немесе 102 пайыз;
облыстық бюджетке 6967,9 млн тенге немесе 113 пайыз;
қалалақы бюджетпен берiлген несиелерi қайтарылуы есепсiз-2669,5 млн. тенге немесе
Реттеушi салық 2070,5 млн тенге немесе 95 пайыз
1- сурет. Жергілікті бюджеттің орындалу көрсеткіштерінің динамикасы
Оңтүстік Қазақстан облысының бюджетiнің орындалуының кiрiс бөлiгiне келетiн болсақ
әлеуметтiк салық-111(
жер салығы -143(
табыс көздерiнен ұсталынатын жеке тұлғалардың табсы салығы-119(
кәсiпкерлiк қызметпен айналысатын жеке тұлғалардың табыс салығы -103(
заңды тұғалардың көлiк салығы-133(
жеке тұлғалардың көлiк салығы-100(
заңды тұлғаардың мүлiк салығы-114 (
жеке тұлғалардың мүлiк салығы-139(
бiрiнғай жер салығы-10(
саудадан түскен төлем -100(
су үшін төлем-107 (
басқа да салықтық түсiмдер -100(
Баж салығы бойынша:
айықтырғышқа түскен адамдардан түсiм -121(
әкiмшiлк санкциялар мен айптар -118(
басқа да санкцялар мен айыптар түсiмдi 100(
Жалпы түсiм көлемiнің ең көп үлес салмағын жапы мемлекеттiк
қосымша құн салығы-22.9(
заңды тұлғалардың табыс салығы –21,6(
жеке тұлғалардың төлем көздерiнен алынатын табыс салығы –6,7(
акциз-16,7(
Келесi салық тұрiндегi түсiмдер қамтамасыз етiлмедi:
заңды тұлғалардың табыс салығы -88(
акциз -94(
аукциондық сатулардан алынатын алым –24 (
басқа да салық емес түсiмдер -76(
Жалпы алғанда 2005 жылы 14172752 мың тенге , 2006
2- cурет. Оңтүстік Қазақстан облысының бюджетiнің кiрiс бөлiгiнің орындаруы
Бюджет қаражатын жұмсаудағы ерекше бығыттың бiрi әлеуметтiк сиапттағы
Оңтүстік Қазақстанда еліміздегі жанама салықтарды төлеуде отандық тауар өндірушілердің
Бұл өңірдің табиғи климаттық жағдайы жанама салықтардың объектісі болып
1 – кесте. Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша акцизделетін тауар
№ Кәсіпорын аты Кәсіпорынның жылдық қуаты, мың дал Шарап
Сайрам ауданы аумағы бойынша
1 "Нұр" ЖШС 73,4 + + -
2 "Винхаус" ЖШС 250,0 + + -
3 "Шымпласт" ЖШС 68,0 - - +
4 "Лоза" ЖШС 82,0 + - -
5 "Витязь" ЖШС 34,0 + - -
6 "Береке" ЖШС 27,0 + - -
Барлығы 534,4 5 2 1
Мақтаарал ауданы аумағы бойынша
1 "Молчанов и К" ААҚ 1300,0 + + -
Барлығы 1 1 1 -
Түлкібас ауданы аумағы бойынша
1 "Бат и К" ЖШС 53,0 + + -
2 "Азат ЛТД" ЖШС 44,0 + - -
3 "Мичурин Алма-Экспорт" ЖШС 500,0 + - -
Барлығы 597,0 3 1 -
Шымкент қаласы аумағы бойынша
1 "Шарапат" ЖШС 600,0 + + -
2 "Тұтынушы" ЖШС 280,0 + + -
Барлығы 880,0 2 2 -
Ордабасы ауданы аумағы бойынша
1 "Қарақұм" шарап зауыты 70,0 - - +
Барлығы 70,0 - - 1
Сарыағаш ауданы аумағы бойынша
1 "Оңтүстік шарап" ЖШС 100,0 + - -
2 "Қапланбек" АШК ЖШС 2300,0 + + -
3 "Қонысбаев" РМҚШ 400,0 + - -
4 «Мұрат М» ЖШС 700,0 - - +
5 «Витязь» ЖШС 160,0 + - -
6 «ЮНХЕ « ЖШС 193,0 - - +
7 «Ташқұлақ и К» ЖШС 175,0 + - -
8 «Назико» ЖШС 32,0 - - +
9 «Сарыағаш» РМҚШ 180,0 - - +
10 «Оңтүстік таңы» ЖШС 50,0 - - -
11 "Бақболсын" ЖШС 290,0 - - +
Барлығы 4580,0 5 1 5
Ескерту: ОҚО Ауыл шаруашылық басқармасының мәліметтері негізінде автор
Кейінгі екі-үш жылдар аралығындағы өндірілген өнімнің өсу қарқыны жоғары
2 – кесте. Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша акцизделетін тауар
Қ/с Көрсеткіштер Өлшемі Жүзім сұрыптары
Мускат, саперави Жүзімнің ақ түсті сұрыптары Жүзімнің асханалық сұрыптары
1. Егіс көлемі Га 1 1 1
2. Орташа гектар түсімі Ц/га 100 120 100
3. Жалпы өнім Тн 10 12 10
4. ҚҚС қосқандағы сату бағасы Теңге 18 15 25
5. Өнімді сатудан түсетін табыс, барлығы Мың теңге 180,0
6. 1 центнер өнімнің өзіндік құны Мың теңге 8500
7. Жалпы өнімнің өзіндік құны Мың теңге 85,0 120,0
8. Сатудан түсетін табыс Мың теңге 95,0 60,0 150,0
9. Салықтар мен төлемдер (10%) Мың теңге 9,5 6,0
10. ҚҚС (15%) Мың теңге 14,2 9,0 22,5
11. Корпоративтік табыс салығы (10%) Мың теңге 9,5
12. Таза табыс Мың теңге 61,8 39,0 97,5
13. Бюджеттік түсім Мың теңге 33,2 21,0 52,5
Ескерту – статистикалық мәліметтерді қолданан отырып автор құрастырған
Жалпы бюджетке акцизделетін тауарларды өндіруде 1 гектардан өндірірілген өнім
Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша акцизделетін тауар өндіруші кәсіпорындардың 1
өнеркәсіпке салынатын салымдардың өтелу мерзімінен өндірістің циклдің ұзаққа созылуына
өнеркәсіптік салаға бос қаржы ресурстарының жетіспеушілігі кәсіпорындардың өзара төлемсіздік
өнеркәсіп орындардың кірісі төмен деңгейде болғандықтан жалақысы да
3 – кесте. Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша акцизделетін тауар
Қ/с Көрсеткіштер Өлшемі Жүзім сұрыптары
Мускат, саперави Жүзімнің ақ түсті сұрыптары
1 2 3 4 5
1. Егіс көлемі Га 1 1
2. Орташа гектар түсімі Ц/га 100 120
3. Жалпы өнім Тн 10 12
4. Одан шығатын шарап өнімі Теңге 7,0 8,4
5. Шарапқа қосылатын спирт Мың теңге 0,7 0,8
6. Дайындалатын күшейтілген шарап Мың теңге 7,5 8,6
7. 1 литр шарап өнімінің сату бағасы Мың теңге
8. Шараптың жалпы құны Мың теңге 1875 1720
9. Өнімнің өзіндік құны
шикізат құны
спирт құны
басқа шығындар Мың теңге 415
85
210
120 480
120
240
120
10. Акциз (1 литр 10 теңге) Мың теңге 75,0
11. ҚҚС (15%) Мың теңге 208 173
12. Салықпен есептелетін табыс Мың теңге 1177 981
13. Корпоративтік табыс салығы (10%) Мың теңге 353 294
14. Таза табыс Мың теңге 824 687
15. Бюджеттік түсім Мың теңге 636 553
Ескерту – статистикалық мәліметтерді қолданан отырып автор құрастырған
Жалпы бюджетке акцизделетін тауарларды өндіруде 1 гектардан 200 -250
Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша акцизделетін тауар өндіруші кәсіпорындардың экономикалық
Шағын кәсіпкерлікті қолдау мен дамыту механизмнің бірден-бір шешуші буыны
Салық саясаты салық базасын кеңейтуге бағытталған болу керек. Салық
Салық жүйесі нарықтық экономиканың бірден-бір басты элементтерінің бірі болып
Біздің салықтардың тұрақсыздылығы ставкалардың жеңілділігінің үнемі қайта қаралуын Қазақстанның
Салық саласындағы реформаторлық қайта құрудың талдауы негізінен тартылған ұсыныстар
Бірақ бүгінгі уақытта нарықтық қатынастардың қазіргі кезеңіне сәйкес келетін
Бүгінгі күні Батыс елдерінде салық алу мен оны қолданудың
2.3 Оңтүстік Қазақстан облысы бюджетнің кірісіндегі жанама салықтардың келіп
Салықтық заң бұзушылықтарды және салықтан жалтару жағдайларын бақылау жұмыстарын
Салықтық аудит бөлімінің басты міндеттеріне мыналар жатады: салық комитетіне
Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша салық төлеушілерді есепке тіркеуге алу
4- кесте . Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша 2003-2005 жылдары
Салық төлеушілер 01.01.2003ж. 01.01.2004ж. 01.01.2005ж.
Заңды тұлғалар 181 230 235
Қожа шаруашылықтары 13 21 30
Куәлік бойынша қызмет ететін жеке тұлғалар 8 16
Патент бойынша қызмет ететін жеке тұлғалар 220 330
Барлығы 422 576 622
Ақпарат көзі: Оңтүстік Қазақстан облысы ауданы бойынша салық комитетінің
4- кестеден байқағанымыздай, 2005 жылдың 1 қаңтарында Оңтүстік Қазақстан
Осылайша, соңғы жылдары тіркеуге алынған салық төлеушілердің саны артып
Салықтарды мәжбүрлеп өндіріп алу бөлімінің негізгі міндеттері мыналар:
салық төлеушілердің бюджет алдындағы қарыздарын талдау;
салық төлеушілердің және оның дебиторларының шоттарын басқаруға талаптарды уақытында
бюджет алдындағы қарызгерлердің банктік шоттарындағы қаражаттардыңы қозғалысын бақылау;
салықтық заң бұзушылықты тоқтату және жою мақсатында қылмыстық белгісі
жойылатын кәсіпорындар бойынша мәліметтер жинау, оларды тиісті шешімдер қабылдау
тіркеуге тұрмаған және декларацияларды өткізбеген салық төлеушілер бойынша тиісті
Есепті 2005 жыл бойына жалпы құжаттық тексеруге 21 кәсіпорын
Тексеруге алынған аталған кәсіпорындардың ішінен 10 кәсіпорында салықтық заң
Жағдайды барынша толық көрсету үшін Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша
«Ауыл шаруашылығы, аңшылық және орман шаруашылығы». 2006 жылдың 1
«Тау кен өңдеу өнеркәсібі». 2006 жылдың 1 қаңтарына есепте
«Алатау Мрамор» ЖШС тексеру актісі бойынша 339,9 мың теңге
«Өңдеуші өнеркәсіп». 2006 жылдың 1 қаңтарына есепте барлығы 28
«Электр энергиясын, газды және суды өндіру және бөлу». 2006
«Құрылыс». 2006 жылдың 1 қаңтарына есепте барлығы 4 кәсіпорын
«Сауда, автокөліктерді және бұйымдарды жөндеу». 2006 жылдың 1 қаңтарына
«Мейрамханалар және қонақүйлер». 2006 жылдың 1 қаңтарына есепте барлығы
«Көлік және байланыс». 2006 жылдың 1 қаңтарына есепте барлығы
«Жылжымайтын мүлікпен операциялар, аренда және қызметтер». 2006 жылдың 1
«Басқа да коммуналдық, әлеуметтік және жеке қызметтер». 2006 жылдың
«Кәсіпкерлік (шағын және орта бизнес) – заңды тұлғалар. Жалпы
2006 жылдың 1 қаңтарына бюджетке төленбей қалған салықтық қарыздың
Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша Салық комитетінің салықтық тексерулер және
5- кесте. Жүргізілген тексерулер және анықталған салықтық қарыздар бойынша
Көрсеткіштер 2004 ж. 2005 ж. Ауыт-қуы
+; - %
1. Жүргізілген құжаттық тексерулер 65 76 11 117,0
соның ішінде заңды тұлғаларды 48 54 6 112,5
жеке тұлғаларды 17 22 5 129,4
2. Қосылған сомалар 11446,8 13945,5 2498,7 121,8
соның ішінде салықтар 10420,0 13402,4 2982,4 128,6
өсімпұлдар 1026,8 543,1 -483,7 52,9
3. Айыппұлдар 2428,3 2595,6 167,3 106,8
4. Өндіріліп алынған сомалар 11059,0 9119,2 -1939,8 82,4
соның ішінде салықтар 10145,6 9038,9 -1106,7 89,1
өсімпұлдар 913,4 80,3 -833,1 8,8
5. Өндіріп алынған айыппұлдар 1759,6 757,1 -1002,5 43,0
6. Өндіріп алу пайызы 96,6 65,4
67,7
соның ішінде салықтарды 97,4 67,4
69,2
өсімпұлдарды 89,0 14,8
16,6
7. Айыппұлдарды 72,5 29,2
40,5
Ақпарат көзі: Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша салық комитетінің есебі
Кестеден байқайтынымыз, 2005 жылы барлығы 76 құжаттық тексеру жүргізілген
Тексерулер нәтижесінде қосылған сомалар 13945,5 мың теңгені (соның ішінде
Салынған айыппұлдар сомасы 2595,6 мың теңгені құраған, бұл өткен
Қосылған салық және өсімпұлдар сомасының 9119,2 мың теңгесі өндіріліп
Осылайша, Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша салықтардан жасырыну нәтижесінде бюджетке
III. ЖЕРГІЛІКТІ БЮДЖЕТ КІРІСІНДЕГІ ЖАНАМА САЛЫҚТАРДЫҢ КЕЛІП ТҮСУІНЕ БАҚЫЛАУДЫ
3.1. Жергілікті бюджет кірісіндегі жанама салықтардың келіп түсуіне бақылау
негізгі мәселелер
Жоғарыда келтірілген талдау жұмыстары және басқа да зерттеу жұмыстары
салық органдарында есепке тұрмау;
салықтық есепті ұсынудан жалтару;
ақша қаражаттарын кіріске алмау;
бухгалтерлік есептің ақпараттарын бұрмалау немесе оның мүлдем жоқтығы.
Осы орайда, салықтан жалтару мәселесін қолға алу және салықтық
Ең алдымен, мынадай заңдылықты айта кету керек: егер де
Салықтық тексерулерді барынша сәтті жүргізу үшін рейдтік тексерулер маңызды
Сарыағаш ауданы бойынша Салық комитетінің мәліметтері бойынша рейдтік тексерулермен
Салық төлеушілер үшін кәсіпкерлік қызметті жүргізу жөнінде дәлелдерді көрсету
Көлік саласында қызмет көрсетумен айналысатын кәсіпкерлердің қызметін тексеру тіпті
Тікелей кәсіпорындармен және жеке тұлғалармен жұмыс істейтін салық инспекторларыныың
Дәстүрлі салық салу жүйесі бойынша негізінен өндірістік қызметпен айналысатын
Сонымен қатар, заңды тұлғалармен салыстырғанда жеке кәсіпкерлер қызметінің еңбекті
Өндірістік қызметтегі қосылған құн салығы бойынша салықтық тексерулер барысында
Салықтық тексерулер үшін салық төлеушілерді ұтымды (рационалды) таңдауды қамтамасыз
Кәсіпорындарды салықтық тексеруден өткізу үшін таңдау барысында критерий ретінде
өзінің салықтық есебінде өте үлкен шығындарды және айналымды көрсететін,
алдыңғы салықтық тексерулер кезінде салықтық заң бұзушылықтар анықталған және
салықтық есеп беруден қашқақтайтын немесе нольдік салықтық есеп беруші
бюджеттен өтелетін қосылған құн салығының өте үлкен сомасын ұсынатын
бірқатар есепті кезеңдерде қаржылық-шаруашылық қызметінен шығын көрген кәсіпорындар;
тексеру жұмыстарының нәтижесінде құқық қорғау органдары және басқа да
Жасырылған табыс көздерінің бар екенін анықтау мақсатында салық салушылар
2006 жылдың басында Мемлекеттік табыстар Министрлігінің өкілдері бас қосқан
Салық салудың қарапайым жүйесін кәсіпорындар Қазақстан Республикасының Салық кодексімен
Жеке кәсіпкерлермен салық салудың қарапайым жүйесін қолдану жеке тұлғалардың
Салық салудың қарапайым жүйесін қолданушы жеке кәсіпкерлер басқа салықтарды
Салық салудың қарапайым жүйесін мынадай тұлғалар қолдана алмайды:
акциздік тауарларды өндірумен, сонымен қатар пайдалы қазбаларды өңдеумен және
жекелеген қызмет түрлері үшін біртұтас табыс салығын төлеу режиміне
Салық салудың қарапайым режиміне көшуге құлық білдірген жаңадан тіркелген
Салық салудың қарапайым жүйесінен салық салудың жалпы режиміне көшкен
Үкімет санатындағы тұлғалар былай деп есептейді: «Салықтық ауыртпалықтың төмендеуі
Сонымен қатар, Үкімет алдағы жылдары жылдық табысы 50 млн.
Еліміздің Президенті «таңдау құқығы шағын және орта бизнсе кәсіпкерлігінің
Бұл салықтар, естеріңізге түсіре кетелік, қазіргі кезде шағын бизнес
Аталғандармен қоса, шағын кәсіпорындарға 100%-дық салықтық жеңілдік беріледі.
Егер кәсіпорын алынған жеңілдіктерді пайдалана отырып белсенді түрде дамыса
Осылайша, жаңадан енгізілген шаралардың нәтижесінде жалпы салықтық ауыртпалық төмендейді,
Жеңілктерді қарастыратын схема бойынша кәсіпорындарға салық салу жұмысының перспективасын
3.2. Жергілікті бюджет кірісіндегі жанама салықтардың келіп түсуіне
бақылауды жетілдіру жолдары
Кәсіпорындарға салық салуды жетілдіру шеңберінде бүкіл әлемде салық салудың
Сонымен қатар, кәсіпорындар салық салынатын табыстан несиелер бойынша пайыздарды,
Қазіргі кездегі шешуші мәселелердің бірі – осы саладағы табыстарды
Әкімшілік шараларының тағы да бір басты мәселесі сол баяғы
Кәсіпкерліктің дамуына көмектер 1999 жылы құрылған шағын кәсіпкерлікті қолдау
Сонымен қатар, Қазақстанда кәсіпорындарды салықтық тіркеуді «бір терезеден» жүзеге
Шағын кәсіпорындар үшін салық салудың қарапайым схемасын қолдану тек
Салық салу кезінде кәсіпорында бір ғана салық салу және
Шағын кәсіпорындарға салынатын салықтар жүйесі өз капиталын экономикалық артта
Көптеген жағдайларда салық төлеушілер өздерінің салық төлеп отырған негізгі
Кәсіпкерлікті қолдаудың қаржылық-несиелік механизмі экономиканың қандай-да бір буындарына қажет
Осыған байланысты жеке кәсіпкерлерге салынатын салық дамыған елдерде мынадай
Салықтық реттеу саласында салықтық мөлшерлемелерді орнату ерекше маңызға ие.
Ұтымды (рационалды) салық жүйесін құру оның негізделген ішкі құрылымына,
Жүзеге асыру жолдарына қарай салықтық реттеу екі, бір-бірімен тығыз
Салықтық жеңілдіктер – бұл салықтардың реттеуші (ынталандырушы) функциясын нақты
Қазақстан Республикасының Салық кодексінде салықтық жеңілдіктердің қандай да бір
Шын мәнінде, салықтық жеңілдіктер салықтық міндеттемелерді төмендетуге бағытталған салықтық
Кәсіпорындарды салықтық реттеудің клесі міндеті – тиімді салық жүйесін
Салықтық бақылауды салық механизмінің функционалды элементі, яғни кәсіпорындарды салықтық
құқықтық база – салық төлеушілердің құқықтық статусын анықтайды;
ұйымдастырушылық қамтамасыз ету – салық төлеуші кәсіпорындарды және кәсіпкерлерді
материалдық-техникалық қамтамасыз ету – оның мақсаты салық төлеушілер тарапынан
Айта кету керек, салық органдары мен кәсіпорындар бір-бірімен ажырамас
Қорытынды
2008 жылдың Қыркүйектің 8-інде ҚР Парламенті Мәжілісінде жаңа Салық
Салық кодексінің жобасы Мемлекет басшысының Жолдауына сәйкес әзірленіп, ол
Жобадағы негізгі жаңалықтар бойынша баяндама жасаған Экономика және бюджеттік
2009 жылы қосымша құн салығының ставкасы 12 пайызға тең
Ал бұл салықтың ставкасының төмендеуі бюджет кірісінің азаюына алып
Жаңа Салық кодексі бойынша 2009 жылы Қазақстанда 72 млн.
Өзгертулер мен толықтыруларға сәйкес қабылданған Жаңа Салық кодексін қабылдау
Сонымен қатар, қосылған құн салығының ынталандыру қызметін арттыруда Салық
Салықты белгілеу мен оны қолданысқа енгуге байланысты салықтық міндеттемелердің
акциз салығы бойынша жалтарулдың мүмкін еместігі, ол салық заңнамасындағы
қосылған құн салығы бойынша фискалды жады бар бақылау касса
қосылған құн салығы бойынша есепке тұрудан жалтару, онда қосылған
Міне, жоғарыда аталған мәселелердің биылдан бастап қабылданған салық кодексі
- акциз салығы объектісі ретінде тек шикі мұнай және
- қосылған құн салығы бойынша отандық тауар өндірушілердің салық
- жанама салықтарды бақылауды фискалды жады бар бақылау касса
- жанама салықтардың салық ауыртпалығы соңында халыққа түсетіндіктен бақылауды
ПАЙДАЛАНЫлған әдебиеттер тізімі
Н.Ә.Назарбаев «Қазақстанның әлемдегі бәсекеге барынша қыбілетті 50 ел қатарына
Қазақстан Республикасы Президентінің 2008-ші жылы 6 ақпандағы Қазақстан халқына
Н.К.Кучукова «Финансово-экономическое развития Казахстана в условиях мировой финансовой нестабильности»
Аттапханов К.А. «Фискальная система государства: роль и вопросы совершенствования»,
Блауг М. Экономическая мысль в ретроспективе. / Пер. с
Классики кейнсианства В 2-х т. Т 2. Экономические циклы
1997. - 431с.
Кейнс Дж.М. Общая теория занятости, процента и денег -
Макконнелл К.Р. Брю С.Л. Экономикс: принципы, проблемы и политика
Фридман М. Капитализм и свобода Chalidze publications. New York.
Толковый экономический и финансовый словарь, Ив Бернар и Жан
Энциклопедический словарь "Современная рыночная экономика" Государственное регулирование экономических процессов"
Финансы. Толковый словарь (англо-русский). Б.Батлер, Б.Джонсон, Г.Сидуэлл: и др.
Современный экономический словарь. Райзберг Б.А., Лозовский Л.Ш., Стародубцева Е.Б.
Словарь экономических и правовых терминов (под ред. Шимова В.Н.,
Краткая экономическая энциклопедия (Г.С.Вечканов, Г.Р.Вечканова, В.Т.Пуляев): С-Пб, Петрополис, 1998.
Финансово-кредитный энциклопедический словарь (подред. Грязновой А.Г.): М., "Финансы и
"Экономика и право". Энциклопедический словарь Габлера(пер. с нем. Под
Долан Э.Дж. Линдсей Д. Макроэкономика / Пер. С англ.-СПб.,
Самуэльсон П.А. Нордхаус В.Д. Экономика / Пер. С анг.
В.М.Гальперин мен П.И. Гребенников, А.И. Леусский, Л.С. Тарасевич Макроэкономика.
Р.А.Семенов, М.К. Бункина Макроэкономика (Основы экономической политики). – М.:
Е.Ф.Борисов. Экономическая теория.- М.: Юристъ. 1997.-568б,
Большой экономический словарь под ред. А.Н.Азрилияна: М. "Институт новой
Официальный сайт КИСИ при президенте Республики Казахстан: РЕСУРСАМ-БЮДЖЕТНЫЙ ВЕКТОР
//Государство и рынок. Американская модель// Анкил, М.1999 21-22б.
Baumol W. J. & Blinder A. S. //Economics, principles
Отчёт ФРС перед сенатом США за 1999 год с
Адилбекова К. Значение Бюджетного кодекса РК в реформировании бюджетной
Ускенбаева А.Р. Экономическая политика Учебно-практическое пособие. Караганда -2004, 277стр.
Тынысбеков А.С. «Салық ауырпалығын өлшеудің теориялық аспектілері». Қаржы-Қаражат.-2007. №3.
Қазақстан Республикасы Конституциясының 35-ші бабы
Школа Давида Рикардо. – Финансовая газетв,- №8, 1993
Большаков С.В. Финансовая политика государства и предприятия: Курс лекций
Сейсенова А. Некоторые аспекты правового знания налоговой политики Республики
Т.Ф.Юткин. Налог и налогообложение: Учеб.М.: ИНФРА-М, 2000.с 128
Бернар И.В. Толковый экономический и финансовый словарь. М.: Международные
Нурумов А. Влияние налоговой нагрузки на экономический рост РК/
Налоговые споры в Казахстане.Юрист-справочная правовая система.
Лесбеков Г.А. «Проблемы бюджетного дефицита в Республике Казахстан»
http:// www.minfin . kz
http:// www.minplan . kz
http:// www.stat . kz
http:// www.kyzmet . kz
http:// www.megapolis . kz
ҚОСЫМШАЛАР
ҚОСЫМША А
5-кесте. Оңтүстік Қазақстан облысының 2005-2007 жылдар аоалығында орындалу көрсеткіштері
Көрсеткiштер Жылдар
2005 2006 2007
I Түсiмдер
Кiрiстер
Соның iшiнде
Салықтық түсiмдер
Салық емес түсiмдер
Капитал операцияларының кiрiстерi
Арнайы трансферттiк алымдар
Берiлген негiзгi несиелiк қарыздарды жабу
II Шығындар мен несиелер
Шығыстар
Соның iшiнде
Жалпы маңыздағы мемлекеттiк қызметтер
Іорғаныс
Қоғамдық тәртiппен қорғаныс
Бiлiм
Денсаулықсақтау
Әлеуметтiк қамсыздандыру және әлеуметтiк көмек
Коммуналдық ұй шаруашылығы
Мәдениет спорт және ақпараттық құралдар
Ауыл су, орман, балық шаруашылығыжәне қоршаған ортаны қорғау
ґндiрiстiк энергетика құрылыс және аяқталмаған өндiрiстер
Транспорт және байланыс
Басқалары
несиелендiру
III бюджеттің тапшылығы (артуы)
14172752
7998642
7586701
363328
48613
6071818
102292
13865669
13187122
638819
199712
597493
6407955
2869093
1333770
375625
522136
31724
2004
159957
488318
678547
307083
21413713
12838819
12536127
274142
28550
8274039
300855
21733707
20928266
873699
263865
920524
8412773
4842667
1672452
606973
1878143
13187
10000
580908
734435
805441
-320034 25804479
12996558
12221382
550060
225116
12460712
347209
25621339
25356766
833712
381391
875828
10798842
4408780
3781294
943289
826232
282296
12900
655607
1556595
264573
183140
Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша жиналған статистикалық мәліметтерді қолдана отырып
ҚОСЫМША Ә
6 -кесте. Оңтүстік Қазақстан аймағы бойынша 2006 ж салыстырғанда
Аты Жос нақты %
орын Нақты
2006 %
2006 Жоспар Нақты %
орын Нақты
2006 %
2006 Жосп нақты %
орын Нақты
2006 %
2006
Оңтүстiк Қазақстан
Акциз 364869 322546 88,4 214909 150 139950 884502
спирт 125 100 58 693 47 80 835 73
Арақ 10 500 17 498 167 6 751 259
ЛАБ 500 301 60,2 0 0 50 400
Шарап 29 820 6493,1 22 11059 59 8
38 350 7 175,1 19 11 059 65
Коньяк 1 000 108 11 7 857 1,4 0
Шампан
шарабы 0 0 0 0 0 0 0 0
Сыра 1384354 160765 116 66395 242 50 0 0
Шарап
матер. 52 100 78 688 151 42012,2 187
52 100 81 379 156 43 426 187
Ескерту – Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша жиналған статистикалық мәліметтерді
ҚОСЫМША Б
7- кесте. Сарыағаш ауданы бойынша төленген акциз салығының көрсеткіші
Кәсіпорының аталуы Этил спирті мен алкогольді өнім өндірісі мен
Айдың басын-дағы қалдық Өнді-рілгені Сатыл-ғаны Айдың соңын-дағы қалдық Есеп-телгені
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Желтоқсан 2006 жыл Жыл басында
Барлығы (коньяк спирті бойынша) 12,27
12,27
12,27 9
Барлығы (жүзім шарабы бойынша) 1,51 8,29 5,95 3,85
1100 53,59 50,1 4414,0 3387
Барлығы (шарап материалдары бойынша) 495,2 111,7 62,39 530,211 795,4
Қаңтар 2007 жыл Жыл басында
Барлығы (коньяк спирті бойынша) 12,27
12,27
12,27
Барлығы (жүзім шарабы бойынша) 3,85
2,49 1,36 595,0
2,49 595,0
Барлығы (шарап материалдары бойынша) 530,195 5,97 18,6 517,565 609,8
Желтоқсан 2007 жыл Жыл басында
Барлығы (коньяк спирті бойынша) 76,088 6,276 5,919 76,445 2751,4
58,257 13,399 6238,9 3357,4
Барлығы (жүзім шарабы бойынша) 8,211 8,139 16,230 0,120 1623,0
Барлығы (шарап материалдары бойынша) 872,882 757,542 588,576 1041,848 19868,7
ҚОСЫМША Б жалғасы
7- кесте жалғасы
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Қаңтар 2007 жыл Жыл басында
Барлығы (коньяк спирті бойынша) 31,588 3,427
35,015
3,427
Барлығы (жүзім шарабы бойынша) 5,920
5,920
Барлығы (шарап материалдары бойынша) 1075,115 24,240 71,823 1027,532 3822,3
Қаңтар 2008 жыл Жыл басында
Барлығы (коньяк спирті бойынша) 66,366 9,672 2,355 73,683 1055,8
Барлығы (жүзім шарабы бойынша) 1,39 0,118
1,508
0,118
Барлығы (шарап материалдары бойынша) 1041,848 77,051 109,503 1009,396 1712,0
Маусым 2008 жыл Жыл басында
Барлығы (коньяк спирті бойынша) 91,906
36,907 11,367 5336,6 9030,5
Барлығы (жүзім шарабы бойынша) 3,601 0,995 1,015 3,581 203,1
Барлығы (шарап материалдары бойынша) 804,202 52,416 119,172 737,446 15089,5
Ескерту – Сарыағаш ауданы бойынша жиналған статистикалық мәліметтерді қолдана
ҚОСЫМША В
8- кесте. 2000-2010 ж.ж. кезеңiнде Қазақстанда шарап пен шарап
Облыстар 2000 ж 2001ж 2002 ж 2003 ж 2004
Жүзiмдi қайта өңдеу, мың тонна 50,0 55,5 61,1 67,0
Шарап материалдар
ын өндiру, мың дал 3544,4 3893,1 4293,4 4693,5 5182,0
Көтерме баға, теңге/литр 60 60 60 60 60 60
Сату бағасы, млн.теңге 2126,6 2336,0 2576,0 2816,1 3109,2 3643,9
Өндiруге және өткiзуге жұмсалатын шығындар, млн.теңге 1020,8 1021,5 1036,5
Әлеуметтiк салық, млн теңге 31,8 35,0 38,6 42,2 46,6
ҚҚС, млн теңге 354,4 389,3 429,3 469,3 518,2 607,3
Акциздер, млн теңге 458,5 500 530,1 570,4 609,7 651
Салық салынатын табыс, млн теңге 429,9 572,2 720,7 769,4
Пайдаға салынатын салық, млн теңге 129,0 171,6 216,2 230,8
Таза кiрiс, млн теңге 300,9 400,6 504,5 538,6 579,9
Бюджетке түсiмдер, млн теңге 973,7 1096,9 1214,2 1312,7 1423,1
Ескерту – Сарыағаш ауданы бойынша жиналған статистикалық мәліметтерді қолдана
3
мәндері
салықтық тексерулер жоспарына сәйкес жүзеге асырылатын кешендi және тақырыптық
іс шаралар.
салық төлеушiнiң өзiнiң өтiнiшi бойынша, сондай-ақ ҚР қылмыстық iс
салық органдарының лауазымды тұлғаларының бюджетке төленуге тиісті салықтар мен
салық қызметi органы аумақтың белгiлi бiр учаскесiнде осындай аумақта
салық органдары салық төлеушiнiң зерттеп-тексеру жүргiзiлетiн кезең iшiндегi нақты
мәндері
құжаттық тексеру
рейдтiк тексеру
Хронометраждық зерттеп-тексеру
жоспардан тыс тексеру
Салықтық тексерулер
типтері
жоспарлы тексеру
түрлері
МЕМЛЕКЕТТІК БЮДЖЕТТІҢ САЛЫҚТЫҚ ТҮСІМДЕРІ
Жергілікті бюджеттің салықтық түсімдері
Республикалық бюджеттің салықтық түсімдері
Республикалық мемлекеттiк кәсiпорындардың таза табысы бөлiгiнiң түсiмдерi;
Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң таза табысы бөлiгiнiң түсiмдерi;
Республикалық меншiктегi акциялардың мемлекеттiк пакеттерiне дивидендтер;
Республикалық меншiктегi заңды тұлғалардың қатысу үлесiне кiрiстер;
Республикалық меншiктегi мүлiктi жалға беруден түсетін кiрiстер.
Қазақстан Республикасының аумағында өндiрiлген спирттiң барлық түрiне;
Қазақстан Республикасының аумағында өндiрiлген алкоголь өнiмiне;
Қазақстан Республикасының аумағында өндiрiлген құрамындағы этил спиртінің көлемі 0,5
Қазақстан Республикасының аумағында өндiрiлген темекi бұйымдарына;
Қазақстан Республикасының аумағында жасалған жеңiл автомобильдерге (мүгедектерге арнайы арналған
бензинге (авиациялық бензиндi қоспағанда) және дизель отынына акциздер.
Акциз
Жанама салық
Төлеушілер
Салық салу объектісі
Қосылған құн салық
Төлеушілер
Салық салу объектісі
- ҚР-ң аумағында акцизделетiн тауарлар шығаратын;
- акцизделген тауарларды ҚР-ң кедендiк аумағына импорттайтын;
- ҚР-ң аумағында бензиндi және дизель отынын көтерме, бөлшек
- ҚР-ң аумағында аталған тауарлар бойынша бұрын акциз төленбесе,
салық салынатын импорт қосылған құн салығы салынатын объектiлер болып
салық салынатын айналым
кеден заңнамасына сәйкес ҚР-на тауарларды импорттаушы тұлғалар ққс төлеушiлер
акциз төлеушiнiң өзi шығарған, өндiрген, ыдысқа құйған акцизделетiн тауарлармен
ҚҚС бойынша тіркеу есебінегі тұлғалар:
- акцизделетiн тауарларды өткiзуi;
- акцизделетiн тауарларды алыс-берiстiк негiзде қайта өңдеуге беруi;
- алыс-берiстiк, оның iшiнде акцизделетiн шикiзат пен материалдарды, қайта
- жарғылық капиталға жарнасы;
- заттай ақы төлегенде акцизделетiн тауарларды пайдалануы;
- өндiрушiнiң акцизделетiн тауарларды өзiнiң құрылымдық бөлiмшелерiне тиеп жөнелтуi
-Дара кәсіпкерлер;
-Мемлекеттік мекемелерді қоспағанда, резидент-заңды тұлғалар;
-Қызметін ҚР-да жүзеге асыратын резидент еместер;
-Сенімгерлікпен басқару шарттары б/ша тауарларды, жұмыстарды, қызмет көрсетулерді өткізу





Ұқсас жұмыстар

Жанама салықтар есебін ұымдастырудың теориялық негіздері
−жанама салық нәтижелерін талдау
Акциздің экономикалық мәні
Фискалдық монополиялық жанама салықтар
Жанама салықтарды есептеу және төлеу механизмі және олардың бюджеттегі орны
Жанама салықтардың қазіргі кездегі жағдайы мен олардың жаһандану жағдайындағы даму перспективалары
Жанама салықтарды салудың шетелдік тәжірибесі
Қазақстанның Республикалық бюджетіндегі жанама салықтар қызметтерінің негізгі талаптарына сәйкес Республикалық бюджетіндегі жанама салықтардың қалыптасуы мен басқаруының өзекті мәселелер
Жанама салықтардың топталуы
Қосылған құн салығының сипаттамасы