Дайындық тобына арналған бағдарламалық материал


Мазмұны:
Кіріспе............................. 3
1. Дайындық тобына арналған бағдарламалық материал......................
5
1.1 Санның сандық мәні; екінші бестік көлеміндегі оның бірліктерден
6
1.2 Санның кіші екі саннан құрылуын қарастыру.................. 6
1.3 Сандардың арасындғаы өзара-кері қатынастар жөніндегі білімдерді бекіту..............................
8
2. Балалар бақшасының мектепке даярлық тобында өткізілетін сабақтар үлгісі:
2.1 Жиынмен жұмыс істеу............... 11
2.2 Нәрселерді орналасу түріне байланыссыз санау, жазықтықта кеңістік бағдарды
13
2.3 Балаларды санның шартты белгілері ретніде цифрмен таныстыру....
3 Балаларға есептеу әрекетінің элементтерін үйрету..... 16
3.1 Арифметикалық есептің мәнісін балалардың түсіну ерекшеліктері.. 16
4 Балалар бақшасында балаларға арифметикалыҚ есептер шығаруды үйрету
4.1 Қосу таблицасынан сан мағлұматтарды таңдап алу......... 19
4.2 Есептер мен арифметикалық амалдарды оқып үйрену жұмысын жоспарлау.......................
20
4.3 Есеп шығаруда пайдаланылатын көрнекі материал түрлері............... 23
Қорытынды ................. 26
Қолданылған әдебиеттер тізімі.............. 28
Кіріспе
Балалар бақшасында даярлық топ ерекше орын алады. Педагогтың
Даярлық топтағы балалар өздерін балалар бақшасында ересектер ретінде сезінеді.
Курстық жұмысымның өзектілігі: Ұрпақ тәрбиесін жаңа құндылықтар негізінде жетілдіру
Объектісі: балабақшадағы дайындық тобына арналған материал, өткізілетін сабақтар үлгісі.
Курстық жұмысымдағы мақсатым: осы берілген «Мектепке даярлық тобында математикалық
Мақсатқа қойылатын міндеттер:
- дайындық тобына арналған бағдарламалық материал;
- даярлық тобында өткізілетін сабақтар үлгісі;
- есептеу әрекетінің элементтері;
- арифметикалық есептерді шығаруды үйрету тәсілдері.
Курстық жұмысымның құрылымы кіріспеден, негізгі төрт бөлімнен, қорытынды және
1. Дайындық тобына арналған программалық материал
Дайындық тобындағы жұмыс негізінен балалардың алған білім қорын жүйеге-салуға
«Жиындар» бөлімі. Балаларды жиындарды біріктіру, толықтыру, жиынның дұрыс бөлігін
Балаларды элементтер саны көрсетілген топтарға жіктеумен немесе жиындарды тең
Саны және санау. Он және одан да көп көлемде
Балалардың алған білімдерін бекіту үшін үлгі сабақтар ұсынылады. Тәрбиеші
Сабақты басқаша өткізуге де болады. Мысалы, тәрбиеші біресе бір
Цифрлармен танысу балаларға онша қиындық келтірмейді, бірақ сан ұғымын
Әр цифрды үйренуге бір-екі сабақ, ал барлық цифрлармен таныстыруға
1.1 Санның сандық мәні; екінші бестік көлеміндегі оның бірліктерден
Ересек балалар тобының өзінде-ақ балалар бірінші бестік көлемінде санның
Саны жағынан аталған санға сәйкес келетін әр түрлі заттарды
1.2 Санның кіші екі саннан құрылуын қарастыру.
Санның кіші екі саннан құралатынын қарастыруға балалар жиындармен жаттығулар
Қазіргі уақытта санның кіші екі саннан құралатынын оқып үйренудегі
Сан шектеулі жиындардың қуаттылығының көрсеткіші болып табылады, ендеше сан
Даярлық топта санның белгілі бір, санның өзіне тең бірліктерден
Осының бәрі балалардын кез келген санды бірліктерге ғана емес,
Сандардын құрамын оқып үйренуде әр түрлі әдістерді қолдануға болады.
Олардың біреуі мынадай. Тәрбиеші бір жағы қызыл түске, ал
Жиындарды белгілі бір белгісі бойынша жіктеуте жаттығуда балалар кейде
2 саны: 1 мен 1
3 саны: 2 мен 1, 1 мен 2
4 саны: 3 пен 1, 2 мен 2, 1
5 саны: 4 пен 1, 3 пен 2, 2
10 көлемінде реттік санау дағдыларьш бекіту.
Алғашқы бестік көлеміндегі сандарды екі топқа жіктеуге жаттығу, кіші
1.3 Сандардың арасындғаы өзара-кері қатынастар жөніндегі білімдерді бекіту
Жиындарды салыстыра отырып, олардың элементтерінің арасында өзара-кері сәйкестіктерді тағайындай
Санды кіші екі санға жіктеуге болатынын және кіші екі
Он келемінде реттік санау, «қанша», «нешінші?» деген сұрақтарға дұрыс
Натурал қатардық он көлеміндегі кез келген санынан бастап сандарды
Тәрбиеші балаларды цифрлармен таныстыруы тиіс. Қосу мен азайтуға қарапайым
Балаларды есептің құрылымымен (шарты, сұрағы) таныстыру, есепті балалардың өз
Есеп шығарғанда балалардың оларды пайымдай білуін және логикалық ойын
Шама. Айналадағы заттардың ұзындығын, енін, биіктігін (шартты өлшеуіштерді пайдаланып)
Шартты өлшеуіштің көмегімен сұйық және сусымалы денелердің көлемін анықтауға
Балалардың «салмақ сезімін» әрі қарай дамыта түсу, тепе-тендікті тағайындау,
Форма. Балаларға таныс геометриялық фигураларды дұрыс атай білуге дағдыландырып
Жазықтықта түрліше орналасқан түзу сызықтардың кесінділерін сызуға және салыстыруға,
Тапқырлықты дамыту, бірнеше үшбұрыштан әр түрлі көпбұрыштар, дөңгелек бөліктерінен
Кеңістікте бағдарлау. Заттардың үй ішінде, ал кескіндердің парақ қағазда
Қозғалыс уақыты мен жолдың ұзақтығының арасындағы элементар тәуелділікпен таныстыру
Уақытты бағдарлау. Тәулікті анықтау және кеше, бүгін, ертең деген
Даярлық бағдарламасы мен алдыңғы топтар бағдарламаларын салғастыру балалардың білімдерінің
Даярлық топтың бағдарламасы мен 1 кластың бағдарламасын салыстыру олардың
2. Балалар бақшасының мектепке даярлық тобында өткізілетін сабақтар үлгісі:
2.1 Жиынмен жұмыс істеу
Ересек балалар тобында балалар жиындардың бірігу операцияларымен және жиынның
Ересек балалар тобынан, ұсынылғанға қарағанда біршама күрделенілген ұқсас сабақтар
Транспорттың әр түрін (трамвайды, автобусты, жүк машиналарын) бейнелейтін «транспорт»
Жиындарды біріктірудің екінші вариантында мүлде басқа екі заттан тұратын
Осылайша жиындарды біріктіру арқылы балалар бірте-бірте арифм-тикалық қосу амалын
Жиындармен жүргізілетін жаттығулар алуан түрлі бола алады. Олар алдағы
Жиындармен әр түрлі практикалық операциялар орындап, жиын элементтері мен
Саны және санау. Даярлық тобында түрлі анализаторды (көру, есту,
Сандарды жадында сақтауға берілетін жаттығулар түрліше болады. Мысалы, балаға
2.2 Нәрселерді орналасу түріне байланыссыз санау, жазықтықта кеңістік бағдарды
Ересек балалар тобының өзінде-ақ балаларға заттарды олар түрліше орналасқанда,
Мұндай бағдар жасауға оқып беру бойынша түзу сызықтарды салуға
2.3 Балаларды санның шартты белгілері ретніде цифрмен таныстыру
Балаларды біршама еркін санауға үйренгенде және санның мәнін
Балаларды цифрлармен және шартты таңбалармен =, >, < таныстыру
Балаларға бір топ заттарды, мысалы алты қуыршақты санатып, тәрбиеші
Әрине топ ішінде, ересек адамдар цифрмен белгілейтінін айтатын балалар
Өзінің конфигурациясы бойынша әр түрлі және оңай есте сақталатын
Сонан соң көрсетілген цифрға олар үндеместен заттардың сәйкес санын
Балалар цифрларды оңай игереді. Тек арасында біршама ұқсастығы бар
3 Балаларға есептеу әрекетінің элементтерін үйрету
Есептеуді оқытып үйретуді неден бастау керектігі: сан мысалдан ба
Қазіргі кезде мектеп есептер мен сан мысалдарды бір мезгілде
Мектепке дейінгі мекемелердің жұмыс практикасында балаларды арнфметикалық амалдармен және
3.1 Арифметикалық есептің мәнісін балалардың түсіну ерекшеліктері
Ең оңай есепті түсіндірудің өзі оның мазмұнын талдауды, оның
Есеп шығарғанда бала айналадағы заттардың саны мен құбылыстарды жай
Зерттеулер көрсеткендей, есептің құрылысының өзін де балалар бірден ұғынып
Есептің сұрағын қою балаларға ерекше қиындық келтіреді. Бұл қиындықтың
Әр түрлі есептерді шешу балаларды арифметикалық амалдардың мәнін түсінуге,
Қосындының мәнін де балалар бірден ұғынып алмайды. Ең алғаш
Есептеудің элементар әдістерін (бірліктерді қосып және шегеріп санау) балалардын
4 Балалар бақшасында балаларға арифметикалыҚ есептер шығаруды үйрету
4.1 Қосу таблицасынан сан мағлұматтарды таңдап алу
Балаларды есептермен, арифметикалық амалдармен және шешу тәсілдерімен таныстыру үшін
Балалар бақшасында арифметикалық қосу амалы үлкен санға кіші санды
Сол ескертуді түсіну үшін 10 көлеміндегі қосу таблицасын талдап
Қосу таблицасын шартты түрде үш бөлікке бөлуге болады. Бірінші
Бірінші ондыққа қосуда неше жағдай болса, азайтудьщ да сонша
Таблицаның бірінші бөлігіне бірінші бестік көлемінде қосу және азайту
Сондықтан қосу таблицасы мен қосуға кері азайту жағдайларының алғашқы
Балалар бақшасында негізінен есептеудін, бір ғана әдісі — бір-бірлеп
Мектепте өтілетін және үлкен сан кіші санға қосылатын қосу
4.2 Есептер мен арифметикалық амалдарды оқып үйрену жұмысын жоспарлау.
Балалардың есептеу іс-әрекетін меңгеру ерекшеліктерін зерттеу программалық материалды
Есеп шығаруға ретімен екі кезең белгіленеді.
І кезең. Балаларға есеп дегеннің не екені айтылады, оның
Балалар бұл есептерді оңай шығарады, өйткені олар натурал қатар,
II кезеңде есептерге екінші қосылғыш пен азайтқыш ең алдымен
Санау және қосып санау деген сөздерді синоним деп қабылдап,
Екінші кезең ішінде, сондай-ақ жүйелілікті сақтау қажет: алдымен екі
Есептеу іс-әрекетін оқып үйренуде белгіленген жүйелілік пен реттілік мақсатқа
Даярлық тобының программалық материалын меңгеріп алған балалар 1 класта
Есеп жай және күрделі болып белінетіні белгілі. Жай есепте
Кейбір жай арифметикалық есептерде қандай амал жасау керектігі оның
Балалардың ауызша есепті өздігінен құрастыруына да асығудың қажеті жоқ:
4.3 Есеп шығаруда пайдаланылатын көрнекі материал түрлері
Пайдаланылатын материалдың сипатына қарай есептерді шартты түрде драмаланған-есептер, сурет-есептер,
Драмаланған-есептердің ерекшелігі олардың мазмұны балалардың сол кезде не істегенін,
Драмаланған-есептерде олардың мағынасы анағұрлым көрнекі түрде ашылады. Есептерде әрқашан
Есеп мазмұнының шын өмірге сәйкес келетіндігіне балаларды ойлауға үйретіп
Драмаланған-есептер, әсіресе оқытудың бірінші кезеңінде ерекше бағалы: балалар өздері
Картинка-есептер алдын ала дайындалады, олардың кейбіреулері таратылып беріледі. Бұл
Бірақ картинка-есептер неғұрлым динамикалық сипатта болуы да мүмкін. Мәселен:
Картинка-есепті тәрбиешінің өзі де жасап құрастыра алады. Балаларға есеп
Көрнекі құралдар жүйесінде иллюстрация-есептер ерекше орын алады. Егер драмаланған-есептерде
Сонымен аталған барлық көрнекі құралдар арифметикалық есептің, оның құрылымынық
Қорытынды
Даярлық топ тәрбиешісінің ең маңызды міндеттерінің бірі – балалар
Кеңістік түсініктер мен санау дағдылары музыка сабақтарында да бекітіледі.
Математикалық элементар түсініктері табиғат тану және тіл дамыту сабақтарында
Қызықты дидактикалық ойындар балаларға белгілі материалды бекітуге көмектесіп қана
Балалардың элементар математикалық білімдері күнделікті өмірде де бекітілуі тиіс.
Сондықтан, уақыт, кеңістік қатынастары адамның бүкіл өміріне кетеді. Сондықтан
Сөйтіп мектепке математикалық дайындықты балалардың алған білімдерінің көлемі тұрғысынан
Қолданылған әдебиеттер тізімі:
1. Бантова М.А. Математиканы оқыту методикасы / М.А. Бантова
3. Баржықпаева С. Көрнекілікті тиімді пайдалану / С.Баржықпаева //
4. Бидосов Ә. Математиканы оқыту методикасы / Ә. Бидосов.-Алматы:
5. Гоноболин Ф.Н. Психология / Ф.Н. Гоноболин.- Алматы: Мектеп,
6. Дарменова Қ. Көрнекілік арқылы ойлау қабілетін арттыру /
7. Корпешова Г. Балалардың қызығушылығын арттырудағы көрнекіліктің рөлі /
8. Қаниева Г. Балалардың ойлау қабілетін дамыту / Г.Қаниева
28






Ұқсас жұмыстар

Дайындық тобына арналған бағдарламалық материал
Практикалық және лекциялық дәрістерді өткізу және оған дайындық
Компьютер құрылысын оқыту әдістемесі
Шет тілдерді оқытуда компьютер тиімді құрал ретінде
Математикадан сыныптан тыс жұмыстардың түрлері
Математикадан сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыру тәжірибесі
Дағдыны қалыптастыруға әсер ететін факторлар
Қазақ тілін жаңаша оқыту технологиялары
Жаңа ақпараттық технологияны мектеп геометрия курсында қолдану
Информатиканы оқыту формалары мен әдістері