ОҚУШЫЛАРҒА АДАМГЕРШІЛІК ТӘРБИЕ БЕРУ


ЖОСПАР
КІРІСПЕ
І ОҚУШЫЛАРҒА АДАМГЕРШІЛІК ТӘРБИЕ БЕРУ.................4
1.1 Кіші жастағы балалардың бойында адамгершілік қасиетті қалыптастыру жолдары................................4
1.2 Адамгершілік және саналы тәртіпке тәрбиелеудегі халық педагогикасының ролі...................10
1.3 Ұлы данышпандардың имандылық және адамгершілік жайындағы пікірлері..............................18
ІІ АДАМГЕРШІЛІК ЖӘНЕ САНАЛЫ ТӘРТІПКЕ ТӘРБИЕЛЕУДЕГІ ҰЛТТЫҚ ДӘСТҮРДІ ПАЙДАЛАНУ
2.1 Сыныптан тыс тәрбие жұмысының жүйесінде оқушыларды адамгершілікке тәрбиелеу........................25
2.2 Ұлттық ойындар арқылы адамгершілікке тәрбиелеу..........28
ҚОРЫТЫНДЫ...............................36
ПАЙДАЛЫНҒАН ӘДЕБИЕТ ТІЗІМІ..................39
КІРІСПЕ
Қай дәуірлерде болмасын қоғам мүддесіне мүддесінен жоғары қоятын саналы
Еліміз тәуелсіздігінің іргесін бекітіп, өркениет өресін кенейте түсу үшін
Дегенмен арамызда пендешіліктен аса алмай, өзінің азаматтық ар-намысын, ожданын
Адамгершіліке тәрбиелеу баланың жеке басын қалыптастыру мен дамытудын аса
Адам бойындағы бар игі қасиет мектеп қабырғасында қаланады. Сондықтан
Еліміздің президенті Н.Назарбаев: «ХХІ ғасырда білімін дамыта алмаған елдің
Жас ұрпақты адамгершілікке, әдептілікке, имандылыққа тәрбиелеуде ұлттық сана-сезімнің қайнар
Адамның жарық дүниеге келуі, өсуі, ержетуі, тіршілік етуі, қартаюы,
Қазақ халқында ешқандай қағазға жазылмаса да, бала тәрбиелеудің белгілі
Халық тәрбиесі – сол халықтың ой-арманымен, тіршілік тынысымен, шаруашылық
Халқымыздың ұлы перзенті Ы.Алтынсарин өзінің еңбектерін ана тілінде жазып,
Ал, Шәкәрім Құдайбердиев: «Адамның жақсы өмір сүруіне үш сапа
Шынында да, құнды қасиеттерге ие рухани адамды қалыптастыру бүгінгі
І ОҚУШЫЛАРҒА АДАМГЕРШІЛІК ТӘРБИЕ БЕРУ
Кіші жастағы балалардың бойында адамгершілік қасиетті қалыптастыру жолдары
Жаңа кезеңдегі білім берудің өзекті мәселесі жас ұрпаққа-адамгершілік рухани
Халықта «Ағаш түзу өсу үшін оған көшет кезінде көмектесуге
Бір жағынан ол үлкендердің, ата-аналардың, педагогтардың балаларға белсенді ықпалын,
Адамгершіліктің негізі мінез-құлық нормалары мен ережелерінен тұрады. Олар адамдардың
Баланың өмірге белсенді көзқарасының бағыты үлкендер арқылы тәрбиеленеді. Тәрбиелеу,
Тәрбиешінің ең бастапқы формалары педагогтың балалармен мазмұнды қатынасында, жан-жақты
Мұндай мақсатқа бағытталған педагогтық жұмыс еңбек сүйгіштікке, ізгілікке, ұжымдық
Балаларда ортақ пайдалы жұмысты істеуге тырысу, бірге ойнау, бір
Әр баланың жеке басы- оның моральдық дамуы үшін қамқорлық
«Балалар бақшасындағы тәрбие бағдарламасы» мектепке дейінгі балалардың жан-жақты дамуын,
Оның тәртібі, іс-қимылы, балалар және үлкендермен қарым-қатынасы балалар үшін
Мектепке дейінгі жастағы баланың рухани-адамгершлік дамуы балабақшасы мен отбасы
Мәселен, ойында ұнамды әдеттер, өзара қарым-қатынастар, адамгершілік сезімдер қалыптасады,
Мектепке дейінгі жаста балаларды адамгершілікке тәрбиелеудің негізгі міндеттері мына
Қарапайым әдеттерді тәрбиелей отырып педагог балдырғаннның бар істі шын
Атақты педагог Сухомлинский: «Бала кезде үш жастан он екі
Тәрбиенің негізгі мақсаты- дені сау, ұлттық сана сезімі оянған,
Руханилық жеке тұлғаның негізгі сапалық көрсеткші. Руханилықтың негізінде адамның
Рухани-адамгершілік тәрбие — бұл дұрыс дағдылар мен өзін-өзі ұстау
Сананың қалыптасуы-ол баланың мектепке бармастан бұрын, қоғам туралы алғашқы
«Жақсымен жолдас болсаң- жетерсің мұратқа, жаманмен жолдас болсаң- қаларсың
Адамгершілік-адамның рухани байлығы, болашақ ұрпақты ізгілік бесігіне бөлейтін руханиет
Ол тұлғаның қоғамдық бағалы қасиеттерімен сапалары, қарым-қатынастарында қалыптасады. Адамгершілік
Олар адамды құрметтеу, оған сену, әдептілік, кішіпейілдік, қайырымдылық, жанашарлық,
Адамгершілік тақырыбы- мәңгілік. Ол ешқашан ескірмек емес. Жас ұрпақтың
Көрнекті педагог В. Сухомлинский «Егер балаға қуаныш пен бақыт
Қай заманда болмасын адамзат алдында тұратын ұлы мұрат-міндеттерінің ең
Ұрпақ тәрбиесі — келешек қоғам тәрбиесі. Сол келешек қоғам
Мектепке дейінгі адамгершілік тәрбие — балалардың адамгершілік сана-сезімін, мінез-
Адамгершілік тәрбиесінің әрқайсысының ерекшеліктерін жетік білетін ұстаз халық педагогикасын
«Балапан ұяда не көрсе, ұшқанда соны іледі»дегендей, ата-ананың күн
Жас өспірім тәлім-тәрбиені, адамгершілік қасиеттерді үлкендерден, тәрбиешілерден насихат жолымен
Жеке тұлғаның бойындағы жалпы адамзаттық құндылықтардың қалыптасуы осы бағытта
Жақсы адамгершілік қасиеттердің түп негізі отбасында қалыптасатыны белгілі. Адамгершілік
Өз халқының мәдениетін, тарихын, өнерін сүю арқылы басқа халықтардың
Қазақ халқының әлеуметтік өмірінде үлкенді сыйлау ұлттық дәстүрге айналған.
Ата-бабаларымыздың баланы бесігінен жақсы әдеттерге баулыған. «Үлкенді сыйла», «Сәлем
Балаларымызды имандылыққа тәрбиелеу үшін олардың ар-ұятын, намысын оятып, мейірімділік,
Балаларды адамгершіліке тәрбиелеуде ұлттық педагогика қашанда халық тәрбиесін үлгі
Өйткені адам баласы қоғамда өзінің жақсы адамгершілік қасиетімен, адамдығымен,
Қазіргі кезде өсіп келе жатқан ұрпақты тәрбиелеуде қойылған мақсаттардың
«Өзін-өзі тану» пәні — баланы жастайынан отаншылдыққа, әдептілікке, достыққа,
Адам бойына кішіпейілдік, сыпайлық, рақымшылық, жанашарлық, сыйластық, тілектестік сияқты
Халық педагогикасы-нәрестенің сезімін ананың әуенімен оятатын бесік жырлары, даналыққа
Мұның маңызы баланың мораль ұғымын, оны бағалауын, жалпы адамгершілік
Жас ұрпақты саналы, сергек етіп тәрбиелеу отбасы мен балабақша
Ата-аналармен жүргізілген әңгіме-кеңесте бала тәрбиесі мәселесінде ата-ананың жауапкершілігі зор
Балабақшада ата-аналар басқа да мамандармен кездесіп, пікірлесіп отырады. Ата-аналар
Тәрбиешінің алға қойған мақсаты, баланың бойына ұлттық саналық қалыптасқан,
Рухани-адамгершілік тәрбиесінде алдымен баланы тек жақсылыққа-қайырымдылық, мейірімділік, ізгілікке тәрбиелеп,
Бұл үш қасиет әркімнің өз құдайы. «Өз құдайынан айырылған
«Еліміздің күші- патшада, сәбидің күші- жылауында» демекші, біздің күшіміз,
1.2 Адамгершілік және саналы тәртіпке тәрбиелеудегі қазақ халық дәстүрлерінің
Бүгінгінің бәрі өткендегімен тығыз байланыста, өйткені жаңаны өткен ғасырлардағы
Біз осы орайда зерттеу проблемамызға байланысты ең алдымен дәстүрдің
Дәстүр ұғымы көп мағыналы және оған ғылымда әртүрлі анықтамалар
Келесі бірлерінде "Дәстүр - әдетке сіңген салт, ғұрып, мирас"
Зерттеуші Е.П.Попов болса дәстүрге әртүрлі әрекет формасы -арқылы анықтама
Д.М.Угринович "әдет-ғұрып - ұрпаққа дәстүрлі формада мәдениетті табыс ету"
Көбінесе "дәстүр", "әдет-ғұрып" ұғымымен бірлікте, байланыста түсіндіріледі, мәселен, кейбір
Түсіндірме сөздікте: "әдет-ғұрып" - дәстүрге айналған, жалпыға бірдей қалыптасқан
Кейбір зерттеушілер әдет, әдет-ғұрып, дәстүр арасындағы жікті ашпастан, оларды
Жоғарыда аталған еңбектер мен анықтамаларды тірек ете отырып, біз
Дәстүр ұғымы әртүрлі бағытта ұлттық-демографиялық, әлеуметтік, педагогикалық және психологиялық
Мәселен, Д.К.Зелинин дәстүрді; аймақтық (территориялық), ұлттық, отбасылық деп жіктесе
В.Д.Плахов дәстүрді "өлі" және "тірі" деп бөледі. "Өлі" дәстүрлер
- қоғамдық қатынас субъектісіне байланысты — халықтық, топтық, этностық,
-әрекет сферасы мен сипатына байланысты — еңбектік, өндірістік, әскери;
С.Х.Темурова болса өзбек халқының тарихи даму кезеңіндегі отбасы тәрбиесінің
С.И.Бешимов дәстүрлерді жергілікті отбасы (ауылдық, колхоздық, райондық, аудандық), ұлттық
Дәстүрлер — тарихи категория. Әрбір халықтың басқа халықтардың дәстүрлеріне
Дәстүрлердің жалпыламалық проблемалары философия мен тарих ғылымында жеткілікті зерттелген.
Н.С.Сәрсенбаев дәстүрді үш топқа бөліп қарастырган. Біріншіден, дәстүрге толық
Мораль мен қоғамның рухани өмірі саласындағы дәстүрлер әрекеті бірқатар
Ф.Султанованың пікірінше, дәстүрдің негізін қажеттілік (сұраныс) құрайды. Ол дәстүрдің
Кейбір зерттеушілер адамгершілік дәстүрлерін ұрпақтан-ұрпаққа берілетін және бүгінгі күнде
А,Г.Власкиннің көзқарасы бойынша: "адамгершілік дәстүрлері деген - өткендегі қоғамнан,
А.М.Леоновтың көзқарасы бойынша: "моральдық-этикалық дәстүрлер дегеніміз - адамгершілік қарым-қатынас
Біз зерттеу барысында сонымен бірге моральдық-этикалық дәстүрлерге жан-жақты анықтама
"Адамгершілік " пен "моральдық-этикалық " дәстүрлер ұғымдарына берілген анықтамалармен
Бұл ретте біріншіден, "адамгершілік дәстүрлері", "моральдық-этикалық дәстүрлер", "әдеп дәстүрлер"
"Мораль — адам мінез-құлқын реттеуші нормалардың жиынтығы"; "этика -
Мораль адамгершілік нормалары мен ережелеріне себеп болатын жалпыға ортақ
Әдеп дәстүрлер - әрбір жеке түлғаның адамгершілігін қалыптастыруды қарастырған
Екіншіден, біз әдеп дәстүрлерді, "адамгершілік қатынасы тәжірибесіне ендірілген моральдық
Моральдық сана - адамныц санасында адамгершілік принциптерінің бейнеленуі, яени
Моральдық сана мен моральдық сенім адамгершілікке тәрбиелеу процесінде қалыптасады.
Адамгершілік ұғымдары (категориялар) — жеке бастың басқа адамдарға және
" Әдеп норма - адамдардың ұқсас мінез-қылықтарын ортақ ережелер
Осы этикалық немесе моральдық нормалар қоғамдық көзқарас нәтижесінде туындап,
Әдеп норма - тәжірибеде қалыптасқан, бекіген ережелерді білдіретін ұғым.
Әдеп норма — ол жеке бастың мінез-құлқын бағыттап қана
Осы нормаларды қарапайым қоғамдық тәртіпті қамтамасыз ету үшін және
Белгіленген нормалар сана аясына жатады. " әдеп дәстүрлер" мен
Әдеп дәстүрлерді практикалық норма түрінде қарастыра отырып, біз педагогикалық
Г.А.Балл нормалардың мынадай типтерін қарастырады: а) нормалар — стандарттар
Моральдық белгілерді немесе практикалық нормаларды бәрінен бұрын дербес прогрестегі
Әдеп дәстүрлерді сипаттауды мазмұндық тұрғыда және дәстүрлердің әлеуметтік-психологиялық механизмдерінің
1.3 Ұлы данышпандардың имандылық және адамгершілік жайындағы пікірлері.
Еліміздің сан ғасырлық өзіндік орны бар кезеңге орта ғасырлық
мәдениетті жатқызамыз. Ал халқымыздың даналығын білдіретін ірі тарихи тұлғаларды
Жүсіп Баласағұни түркі халықтарының көрнекті өкілдерінің бірі, бұл
В.В.Бартольд пен И.В.Стеблеваның айтуынша, ғұлама ойшылдың әйгілі дастаны «Құдадғу
Дарынды ақынның, көреген ойшыл-дананың Жүсіп Баласағұнның өз сөзінен белгілі
Поэманың өзінен Жүсіп Баласағұнның асқан дарынды ақын, белгілі ағартушы,
«Құдауғу білік» - әңгіме аңыз ретінде баяндалатын даналық сөз,
Идеясы жағынан дастан имандылық, ізгілік рухында жазылған еңбек. Жүсіп
Жүсіп Баласағұнидің еңбегінде тәлім-тәрбиелік, ғибарттық, өсиет-өнеге, нақыл сөздер түрінде
Еңбекте отбасы тәрбиесі, онда ата-ананың алатын ролі туралы, бала
Сонымен қатар ғұлама ағартушы Құдадғу білік Х.Сүйінішалиев айтқандай,
Дастанда «Тіл туралы» айтқан қағидаларының тәлімдік-тағылымдық, ғибраттық мәні
Дастанда білім, ақылдың қасиеттері жақсылық және жамандық, адамгершілік қасиеттер,
«Білім – байлық, азаймас һәм жоғалмас, қарақшы, ұрыға да
Жүсіп Баласағұнның осындай дидактикалық өсиет, ғибрат, ақыл-кеңеске құрылған дастаны
Ортағасырлық Шығыстың ас ірі ойшылдары Жүсіп Баласағұн мен Махмуд
Жүсіп Баласағұнның замандасы, Қашқарияда дүниеге келгенмен, бүкіл саналы ғұмырын
Махмұт Талас-Шу алқабындағы Барысхан қаласында туған. Ұйғыр ғалымдары Махмұт
Сөздік тек ғана тіл білімінің мәселелеріне арналған еңбек ғана
«Диуана лұғат ат-түрк» - түркі халықтарының тамаша ескерткіші болып
Махмұт Қашқари түркі тілдерінің түрлі говорлары (жергілікті тілдік ерекшеліктер)
Махмұт Қашқаридың «Жинағы» күні бүгінге дейін дүние жүзі ғалымдарының
Махмұт Қашқаридың «Диуани лұғат ат-түрік» әскери, махаббат, эллегия, табиғат
Махмұт Қашқаридың аталған шығармасында да әл-Фарабидің рационалистік және гуманистік
Түркі елі әдебиетінің ренессанстық дәуірінің бастапқы кезеңіне жататын осы
«Жинақта» тәлім-тәрбие, дидактика, өсиет, адамгершілік, ұрпақ тәрбиесі, ізгілік туралы
Сөздікте ерекше тәлімдік-тәрбиелік, ғибарттық мәні бар мақал-мәтелдер мен қанатты
Сөздікте қаншама адамгершілікті, рақымшылдықты, дәріптейтін тәлімдік ой-пікірлер орынды берілген:
«Даналардың сөзі – ақыл, зер салсаң, зердеңе қонар», «Рақымшыл
Абай Құнанбаев – қазақ халқының ұлы ақыны, әдебиетінің негізін
Ұлы ағартушы Абай өзінің көптеген шығармаларында қазақ халқының ауыр
Пайда ойлама, ар ойла
Талап қыл артық білуге.
Артық білім кітапта
Ерінбей оқып көруге – деп жастарды білім – ғылымды
Ел болу үшін қала салып отырықшы болу керек, егіншілікті
Кітапты молда теріс оқыр
Дағдардай боп сәлдесі!... – деп Абай бас қатыратын жаттамалы
Абай тәрбие мәселесіне ерекше көңіл бөлді. «Әне оны берем,
Ұлы ойшыл адамның өсіп, жетілуіндегі тәрбие рөліне тоқтала келе,
Абай үлгі етіп ұсынған адал еңбек, ар-ождан мәселелері қай
Жасаулы деп, малды деп байдан алма,
Кедей қызы арзан деп құмарланба.
Ары бар, ақылы бар, ұяты бар
Ата-ананың қызынан ғапыл қалма, - деп жігіттердің жар таңдау
Ақын отбасылық әдет-ғұрыпта ерсі қылықтарды қатты сынады. Ол әйел
Сайып келгенде Абай бозбала мен бойжеткенді жұбайылық өмірге баулуды
адам өмірінің сыңары, бір бүтіннің жартысы болатын өмір серік
жастық шақ – адам өмірінің ең қызық, жауапты, мағыналы
жастық шақта отбасын құру, білім алу, еңбек қаректіне төселу
отбасын құру бақыты екі адамның тілек-мүддесінің бірлігі, жастар өз
Ұлы ақын Абайдың педагогикалық көзқарасындағы басты нысана «Атаңның баласы
ІІ АДАМГЕРШІЛІК ЖӘНЕ САНАЛЫ ТӘРТІПКЕ ТӘРБИЕЛЕУДЕГІ ҰЛТТЫҚ ДӘСТҮРДІ ПАЙДАЛАНУ
2.1 Сыныптан тыс тәрбие жұмысының жүйесінде оқушыларды адамгершілікке тәрбиелеу.
Қазіргі таңда мектеп оқушыларын тәрбиелеу мәселесінде адамның ішкі жан
- оқушылардың іскерлік жағдайы жан-жақты кіріктірілген, әртүрлі қабілетер мен
- олардың адамгершілік жолындағы ізденістер білімнің, біліктің және дағдының
- оқушылар ұжымның болашақ мүшелері, бір-бірінен денсаулығы, сыртқы пішіні,
Алайда, оқушыны ұжымдық қатынастар жүйесіне ендіру – аса күрделі,
Ұжымдағы қарым-қатынастардың әлеуметтік-психологиялық негізін оқушының қабылдаған құндылықтары құрайды, яғни
Сыныпта қайырымдылық, адалдық, ізгілік, батылдық қасиеттер ерекше бағаланады, тіпті
1. Ұжымшылдық – жұмыла бірлескен іс-әрекет, ынтымақтастық және ұйымшыл
2. Ұжымшылдық – топтың, ұжымның мүдделеріне адалдық (өтірік айтпау,
3. Ұжымшылдық – ынтымақтастық, өзара түсіністік, басқаларға қамқорлық (көмектесу,
Ал, бүгінгі күндегі оқушы бойындағы адамгершілік құндылықтарының мәні мен
- оқушы жалпы адамзатқа тән құндылықтар мен жеке қазақ
- бүгінгі күнгі жеткіншек еңбек етуге қабілетті, жинақты, ұқыпты,
- оқушы – дені сау, төзімді, шымыр, ширақ, қайратты,
Жоғарыдағы осы айтылған жеткіншектердегі адамгершілік құндылықтарының мәні мен мазмұны
Жүйенің қалыптасуына ең алдымен мақсаттың болуы шарт, адамгершілік құндылықтарын
Әр түрлі әлеуметтік жағдайлар балаға түрліше әсер етіп, бір-бірімен
Қазіргі нарық заманында ХХІ ғасырдағы қала мектептерінің көпшілігінде тәрбие
Оқу-тәрбие жұмыстарында адамгершілік бағытындағы тәрбие жұмыстарына назар аударсақ мәнді
Құндылықтарды игеру механизмі адамның өзін-өзі айқындау құндылығы арқылы жүзеге
2.2 Ұлттық ойындар арқылы адамгершілікке тәрбиелеу
Адагершілік қасиеттерді тәрбиелеу оқушылардың сана-сезімі мен мінез-құлқына әсер ету
Жаңа кезеңдегі білім берудің өзекті мәселесі жас ұрпаққа-адамгершілік-рухани тәрбие
Қазақтың ұлттық ойындары Халқымыздың мәдени асыл мұрасы. Қазақтың ұлттық
Этнограф – ғалымдардың пайымдауынша, ата-бабаларымыздан бізге жеткен ұлттық ойындарымыздың
Бұлардың көбісі мал шаруа-шылығына, аңшылыққа, жаугершілікке негізділген.
Ахмет Жүнісовтың айтуынша (Фәниден бақиға дейін, - Алматы: «Қайнар»,
1. Аңға байланысты ойындар: ақсерек-көксе-рек, аңшылар, аңшылар мен қояндар,
4. Зеректілікті, ептілікті және икемділікті қажет ететін ойындар: айгөлек,
5. Соңғы кезде қалып-тасқан ойындар: әріп таңдау, бригада, мейрамхана,
Алтыбақан. Бұл – жас-тардың кешкілік бас қосып, ән айтып,
«Аударыспақ». Ол – қазақ, қырғыз халықтарының арасында кең тараған
Айгөлек. Оны қыз-жігіттер екі топқа бөлініп, қаз-қатар тұрып, бір-бірінің
Ат сайысы. Спорттық ойын. Оның түрлері: ат омырауластыру, аударыспақ,
Аламан бәйге. Мұнда жүйрік, жарыс аттар 25-100 шақырымдық қашыққа
Ақшамшық (сақина са-лу). Бұл – қазақ халқының ерте заманнан
Теңге алу. Жерде жатқан теңгені атпен шауып келе жатып
«Ұшты-ұшты». Ойын бастаушы оған қатысушыларды жаңылыстыру үшін тез-тез ұшатын,
- Ұшты, ұшты – тарғақ ұшты! (ұшады).
- Ұшты, ұшты – жарғақ ұшты! (ұшпайды).
- Ұшты, ұшты – тырна ұшты! (ұшады).
- Ұшты, ұшты – тырма ұшты! (ұшпайды).
«Соқыртеке». Ойыншылар дөңгелене тұрады. Ортаға орамалмен көзі байланған адамды
Халық ойындары педагогиканың дәстүрлі құралдары болып саналады. Ол бала
Ұлттық ойындар атадан балаға, үлкеннен кішіге мұра болып жалғасып
Ойын бар өнердің бастауы, шынында да көне мәдениетпен әдеби
Қазақтың ұлттық ойындарының бір ерекшелігі оған өлең сөздің араласып
Сөйтіп бүгінгі және болашақ ұрпақтыңұлттық ойындары адам еңбегінің жемісі.
М.О.Әуезов біздің халқымыз өмір кешкен ұзақ жылдарында, өздері қызықтаған
1 жастан 7-ге дейін баланы халқымыз «нәресте» немесе «ойын
«Балалармен ойнайды,
Ойнап жүріп ол бала,
Кеудеде ақыл ойлайды» - деген өлең жолдары да осының
В.А.Сухомлинскийдің сөзімен: «Ойынсыз ақыл – ойдың қалыпты дамуы да
Оқушының білімінің саналы болуы сабақ жүйесіне, әр сабақтың ішкі
Оқушының бой жүйесін босататын, жан қуаттарын (ойлауын, қабылдауын, елестетуін,
Балаға әрбір ойынның алдына қоятын мақсаттары айтыла отырылып, ойын
Халық ойынының келелі бір мақсаты – баланы жан-жақты тәрбиелеу
Ойын ережелерінде тәрбиенің үлкен маңызы жатыр. Олар ойынның барысын
Оқушылардың рухани дүниесін ізгілендіруде, рухани дамытуда дидактикалық ойындарды
Ұлттық педагогика негіздерімен оқушыларды оқыту арқылы оларды өз халқын
ҚОРЫТЫНДЫ
Адамның Адам болып қалыптасуында ата-аналармен қатар тәрбиеші мен мұғалімнің
Қазақ халқының этностық ерекшеліктерін байыптасақ, бұл халық ұрпақ
Халқымыздың ғасырдан-ғасырға қастерлеп келген құнды дәстүрлері өте көп. Оны
“Қазақтар балаңды өз тәрбиеңмен тәрбиелеме, өз ұлтыңның тәрбиесімен тәрбиеле”,
Адам бойындағы бар игі қасиет мектеп қабырғасында қаланады. Сондықтан
Бүгінгі күні тіліміздің аясы кеңіп, мемлекеттік мәртебе алып отырған
Көбінесе тақырдан басталған халықтық тәрбиенің негізі – орыс мектептеріне
Жоғарыдағы ойымызды тірілтер болсақ, қазақ тілінде дәріс беретін көптеген
Осының салдарынан ұлттық дәстүр мен әдет-ғұрыпты аяқ асты
Бала тәрбиесі баршаға ортақ іс. Оған көпшілік қоғам болып
Қазақстан Республикасының 1999 жылы қабылданған “Білім туралы” заңының 8
Сондықтан да ұлттық салт-дәстүрлерді бала бақшадан бастап жоғары оқу
Бұл мәселемен Республикаға есімі танымал ғалымдар мен педагогтар, атап
Қазіргі таңда салт-дәстүрлердің тәрбиелік мәнін ашу, тәрбиелік әдіс-тәсілдерін жетілдіру
Осы мәселелерді қарастыра келе магистрлік диссертацияның тақырыбын “Қазақ салт-дәстүрлері
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТ ТІЗІМІ
1. А.Құнанбаев шығармаларының толық жинағы. - Алматы, 1954. Бала
2.А.Э.Измайлов. Орта Азия. Қазақстан халықтарының халық педагогикасы. - Москва,
3.А.Көбесов. Әл-Фараби. -Алматы, 1971.
4.А.Байтұрсынов. Ақ жол. - Алматы, 1991.
Возрастная и педагогическая психология. Тексты. - М.: МГУ, 1992.
5. Вопросы нравственного воспитания школьников. /Сборник статей: Изд-во Ленинградского
6. Выготский Л.С. Педагогическая психология. – М., 1991.
7. Выготский Л.С. Проблема возраста./ Собрание сочинений. – М.,1984.
9.В.А.Сухомлинский. Балаға жүрек жылуы. - Алматы, 1976.
10.Грэйс Крайг. Психология развития. - СПб., 2000.
11.Ғылыми практикалық конференция материалдары. - Алматы, 1992.
12.Давыдов В.В. Теория развивающего обучения. - М., 1996.
13.Ел аузынан. - Алматы, 1989.
14.И.А.Қайров Адамгершілікке тәрбиелеу әліппесі. Алматы, 1980.
15.Кисловская В.Р. Школьники в среде сверстников и взрослых -
16.Жүсіп Баласағүн. Құтты білік. - Алматы, 1986.
17.Кулагина И.А. Возрастная психология: Развитие ребенка от рождения до
18.К.А.Оразбекова. Иман және инабат. - Алматы, 1993.
19.«Қазақтың ұлттық ойындары» кітабы авторы: Базарбек Төтенаев Алматы «Қайнар»
20. Қ.Б.Сейталиев. Тәрбие теориясы. - Алматы, 1976.
21.Қ.Жарықбаев. Аталар сөзі, ақылдық-көзі. - А., 1980.
22.Леонтьев А.Н. Проблемы развитие психики - М., 1981.
23. Мухина В.С. Возрастная психология. - М., 1998.
24.М.М.Тілеужанов. Қазақ халықтық педагогикасының кейбір мәселелері. - Орал, 1992.
25. Обухова Л.Ф. Детская психология: Теория, факты, проблемы. –
26.Оклендер В. Окна в мир ребенка. / Руководства по
27.Слободчиков В.И. Психологические проблемы становления внутреннего мира человека. //
28.Смирнова Е.О. Психология ребенка. - М., 1997.
29.Сағындықов Е. Ұлттық ойындарды оқу – тәрбие процесінде пайдалану.-
30.Сухомлинский В.А. О воспитании. – М: Политиздат, 1973 –
31.Толыбаев Қ. Кел, ойнайық, - Алматы: Өнер, 1990 –
32.Тәлім-тәрбие тұжырымдамасы/Қазақстан мұғалімі. 5 ақпан,1993.
33.Т.А.Ильина. Педагогика. - Алматы, 1977.
34.Ұзақбаева С.А., Айтпаева А.К Воспитательные возможности казахских народных детских
35.Ұзақбаева С.А., Сарбасова Қ.А Бастауыш сыныптардағы сабақтарда қазақ этнопедагогикасы
37.Ш.Құдайбердиев шығармалары. - Алматы, 1988.
38.Ы.Алтынсарин. Таңдамалы шығармалары.
39.Ыбырай тағылымы. - Алматы, 1955.
2






Ұқсас жұмыстар

Оқушыларға адамгершілік тәрбие беру
Болашақ «Өзін-өзі тану» пәні мұғалімін оқушыларға рухани-адамгершілік тәрбие беруге дайындаудың ғылыми-әдістемелік негіздері
Оқушыларды адамгершілік қасиеттерге ұлттық салт-дәстүрлері арқылы тәрбиелеудің теориялық негіздері
Естімейтін және нашар еститін балаларды тәрбиелеудегі ерекшеліктері
Естімейтін және нашар еститін балалардың тәрбие жұмыстарының ерекшеліктері туралы
Естімейтін және нашар еститін балалардың тәрбие жұмыстарының ерекшеліктері
Оқушыларға отансүйгіштік интернационалдық тәрбие беру мәселелері
Оқушыларға экологиялық тәрбие беру
Тұлғаны қалыптастырудағы адамгершілік тәрбиесінің маңызы
Оқушыларға экологиялық білім мен тәрбие беру