Инновациялық банктік қызметтің атауы
Мазмұны
Кіріспе................................................................................................................4-5
Бөлім 1 ҚР нарық жағдайындағы банктік қызметтер нарығының
аспектілері
ҚР банктік қызметтер нарығының мәні мен ерекшелігі...................6-8
Банктік қызмет түрлерінің ерекшеліктері және олардың жіктелуі..8-13
Бөлім 2 Нарық экономикасы жағдайындағы банктік қызмет тәжірибесін
талдау
ҚР-дағы банктік қызметтер нарығындағы банк үлесін анықтау және
Банктің инновациялық қызметтерінің нарыққа енгізілу жағдайын талдау..................................................................................................21-27
Бөлім 3 Экономиканың қазіргі жағдайында банк ұсынатын қызметтердің
ролін арттыру жолдары
3.1. Бүгінгі таңдағы банктік қызметті реттеуге
реттеу және дамыту.............................................................................28-31
Банктердегі қызмет көрсету сапасын стандарттау жүйесі..............31-33
Қорытынды....................................................................................................34-35
Қолданылған әдебиеттер тізімі....................................................................36-37
ЖОСПАР
Кіріспе
Бөлім 1 ҚР нарық
НАРЫҒЫНЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ
1.1. Қазақстан Республикасының банктік қызметтер
ерекшелігі
1.2. Банктік қызмет түрлерінің ерекшеліктері
Бөлім 2 Нарық экономикасы жағдайындағы банктік
ҚЫЗМЕТ ТӘЖІРИБЕСІН ТАЛДАУ
2.1. ҚР-дағы банктік қызметтер
қазіргі жағдайын талдау
2.2. Банктің инновациялық қызметтерінің
талдау
Бөлім 3 Экономиканың
ұсынатын қызметтердің ролін арттыру жолдары
3.1. Бүгінгі таңдағы банктік қызметті
реттеу және дамыту
3.2. Банктердегі қызмет көрсету сапасын
Қорытынды
Қолданылған әдебиеттер тізімі
Кіріспе
Банктік қызметтер нарығы – тауар нарығының құрылымдарының бірі
Қазіргі кездегі еліміздің банктік жүйесінің ерекшелігі – ол
«ҚР-дағы банктер және банктік қызмет туралы» Заңның 1-бабына
Банктік қызметтер нарығын сегменттеу ең алдымен банктің нарықтағы
Қазақстандағы банк ісінің дамуымен байланысты, клиенттердің қажеттіліктерінің өсуіне
Бүгінгі таңда нарықтық қатынастардың дамуына орай аса көңіл
Бөлім 1. Қазақстан Республикасының нарық жағдайындағы банктік
1.1 Қазақстан Республикасының банктік қызметтер нарығының
Банктік жүйе – нарықтық экономиканың ең маңызды және
Банктік қызметтер нарығы – тауар нарығының құрылымдарының бірі
Банктік операция – бұл меншік және тартылған ресурстарды
Банктік қызмет көрсетулердегі ерекшеліктер:
Базалық ерекшеліктері:
Сақтай алмау мүмкіншілігі.
Сапалық тұрақсыздық.
Ақпарат көзіне тікелей бағыныштылық.
Айрықша ерекшеліктері:
Функционалдық:
Экономиканың барлық салаларымен байланыста болу.
Экономиканы төлем құралдарымен қамтамасыз ету.
Айналыстағы ақша көлемін қадағалау.
Универсалды қызмет көрсетуге бағдарлану.
Нарықтық қатынастар жағдайындағы мамандандырылғандық.
Спецификалық:
Қатаң мемлекеттік қадағалау.
Заимдық құралдарды пайдалану.
Үшінші тұлғалар алдындағы құпиялылық.
Әртүрлі ақша формаларын қолдану.
Табыстылық және тәуекелділік.
Сипаттылық:
Индивидуалды сипатта болу.
Клиент сеніміне тәуелділік және клиент тәуекелімен байланыс жасау.
Осы көрсетілген банктік қызметтердің ерекшеліктері негізінде нарықтық экономикалық
Кесте 1
Критерийлер Қызмет түрлері
Банктік қызметтің спецификасы Спецификалық
Спецификалық емес
Банктік операциялардың сипаты Активтік, пассивтік және делдалдық операциялар
Алынатын табыс пен жұмсалатын шығынның түрі Пайыздық операциялар
Пайыздық емес операциялар бойынша
Тұтынушылардың категориялары Жеке тұлғаларға қызмет көрсету
Заңды тұлғаларға қызмет көрсету
Қызмет көрсету деңгейі Қарапайым қызмет көрсетулер
Комплекстік қызмет көрсетулер
Қызмет көрсетудің индивидуалдық деңгейі Индивидуалдық қызмет көрсетулер
Универсалдық қызмет көрсетулер
Табыстылық деңгейі Жедел табыс әкелетін
Белгілі бір мерзімде табыс әкелетін
Табыс әкелмейтін қызмет түрлері
Қызмет көрсетуге төлемдер Ақылы қызмет көрсету
Ақысыз қызмет көрсету
Табыстылық тәуекелінің деңгейі Тәуекелсіз
Тәуекелдің белгілі бір үлесі бар
Жоғары тәуекел деңгейі
Жаңартулар деңгейі Дәстүрлі
Жаңартылған
Инновациялық
Қызмет көрсету деңгейі Жедел
Қысқамерзімді
Ортамерзімді
Ұзақмерзімді
Банктік қызмет көрсету нарығы сыртқы ортамен үнемі белсенді
1.2 Банктік қызмет түрлерінің ерекшеліктері мен
«ҚР-дағы банктер және банктік қызмет туралы» Заңның 1-бабына
заңды тұлғалардың депозиттерін қабылдау, банктік шоттарын ашу және
жеке тұлғалардың депозиттерін қабылдау, банктік шоттарын ашу және
банктердің және банктік операциялардың жекелеген түрлерін жүзеге асыратын
заңды және жеке тұлғалардың металдық шоттарын ашу және
кассалық операциялар: банкнота мен монетаны қабылдау, беру, қайта
аударым операциялары: заңды және жеке тұлғалардың ақшаны аударумен
есепке алу операциялары: заңды және жеке тұлғалардың вексельдерін
заемдық операциялар: ақы төлеу, мерзімен белгілеу және қайтару
заңды және жеке тұлғалардың, оның ішінде, корресподент-банктердің тапсырмаларына
сенім (траст) опереациялары: сенім білдірушінің тапсырмасы бойынша және
клирингтік операциялар: төлемдерді жинау, тексеру және растау, сондай-ақ
сейфтік операциялар: клиенттердің құжатты формада шығарылған бағалы қағаздарын,
ломбардтық операциялар; тез іске асатын бағалы қағаздар мен
төлем карточкаларын шығару;
банкнота мен монеталарды және бағалы қағаздарды инкассациялау және
шетел валютасымен айырбас операцияларын ұйымдастыру;
төлем құжаттарын инкассоға қабылдау (вексельден басқаларын);
чек кітапшаларын шығару;
бағалы қағаздар нарығындағы клирингтік қызмет;
аккредитивті ашу, растау және ол бойынша міндеттемені орындау;
ақшалай формада орындалуды көздейтін, банктік кепіл-хаттарды беру;
үшінші тұлғаның атынан ақшалай формада орындалуды көздейтін банктік
Банктер бағалы қағаздар нарығында басқа да кәсіби қызмет
брокерлік – мемлекеттің бағалы қағаздарымен;
дилерлік – мемлекеттің және өзге де бағалы қағаздармен;
кастодиандық;
клирингтік.
Осы аталған қызмет түрлеріне Ұлттық банктен жекелеген және
Банктің қызметтері жөнінде экономикалық басылымдарда әр түрлі пікірлер
Сонымен қатар, басқа субъектілер де, маңызды шараларын іске
Банктің екінші негізгі қызметі болып ақша айналымын реттеу
Банктің үшінші қызметі – делдалдық. Банктер өнімін немесе
Банктің мазмұны мен қызметтері оның экономикадағы маңызын көрсетеді.
Өндірістің үздіксіздігін және оны жеделдетуін қамтамасыз етуге керекті
Ақша айналымын тәртіпке келтіріп, оны рационализациялау.
Уақытша бос ресурстарды шоғырландыру атқарымынан көрінгендей, бан-ктер бір
Банктердің ақша-қаражатын шоғырландыру, кеіннен оларды қайта бөлу, өн-діріс
Капиталдың, тауардың, ақша айналымының өсу негізінде пайда болған
Есеп айырысудың ежелгі, банкирлік үйлер қолданған, қарапайым нысанда
Сөйтіп, банктің мазмұнында, қызметтерінде қамтылған жағдайларға және оның
Қазақстан экономикасының қазіргі жағдайында, шағын және орта бизнес-тердің,
Егер банктің маңызын сапа жағынан қарау керек болса,
Дәстүр бойынша, банктер ұдайы өндіріспен тікелей байланысты. Сондықтан,
Мысалы, банктің төлем құралдарын шығаруы, сонымен бірге ақша
Айырбастау саласында істейтін болғандықтан, банктер қоғамдық өнімді өндіру,
Жоғарыда, банктің маңызын сан жағынан да бағалау керек
Өкінішке орай, қазіргі банктердің осыны ұмытып кеткендері
Сонымен қатар, дүние жүзілік практикадан белгілі, кейбір елдердің
Бұл жөнінде, жоғарыда талай аталған Ресей экономисі, академик
Бөлім 2. Нарық экономикасы жағдайындағы
тәжірибесін талдау
2.1. ҚР-дағы банктік қызметтер нарығындағы банк
Банктік қызметтер нарығын сегменттеу ең алдымен банктің нарықтағы
Банктік қызметтер нарығындағы банк үлесін анықтау маркетингтік қыз-меттің
Банктік қызметтер нарығындағы банк үлесін анықтау әдістемесін нақты
Мәселен, белгілі бір аймақта үш банк мекемесі өз
Кесте 2
А-банкінің жылдық қорытынды балансы.
АКТИВ Жылдың басы Жылдың соңы
Касса 1 40
2. ҚР ҰБ-нің есеп- шотын-дағы қаражаты 16204
3. Корреспондент- банктердегі есеп-шоттар 101491 181522
4. Банк дебиторлары - -
5. Несиелер:
-қысқа мерзімді
-орта және ұзақ мерзімді
326981
591793
199527
230455
6. Бағалы қағаздар, банк акциялары 4487
7. Негізгі құралдар,ғимарат т.б. 960 1684
8. Басқа да активтер 10223 324938
БАЛАНС 659 874 1 426 892
ПАССИВ Жылдың басы Жылдың соңы
1. Жарғылық қор 256205 449541
2. Резервтік қор 6397 42661
3. Басқа да қорлар 11670 33051
4. Табыс 13200 73743
5. Ағымдағы есеп-шоттар 11170 59228
6. Корреспондент банктердің есеп-шоттары - -
7. Кәсіпорындардың жедел салымдары мен депозиттері 322532 241216
8. Азаматтардың салымдары - -
9. Өзге банктерден алынған несиелер 14000 397300
10.Кредиторлар мен өзге де міндеткерліктер 24659 99896
11.Басқа да пассивтер 50 30256
БАЛАНС 659 874 1 426 892
Кесте 3
В-банкінің жылдық қорытынды балансы.
АКТИВ Жылдың басы Жылдың соңы
Касса 45 3550
2. ҚР ҰБ-нің есеп- шотын-дағы қаражаты 2520
3. Корреспондент- банктердегі есеп-шоттар 7553 57263
4. Банк дебиторлары 2750 4600
5. Несиелер:
-қысқа мерзімді
-орта және ұзақ мерзімді
68356
180720
27498
25380
6. Бағалы қағаздар, банк акциялары -
7. Негізгі құралдар,ғимарат т.б. 93 228
8. Басқа да активтер 13635 9711
БАЛАНС 122 450 291 172
ПАССИВ Жылдың басы Жылдың соңы
1. Жарғылық қор 31544 42425
2. Резервтік қор 105 6200
3. Басқа да қорлар 44 3510
4. Табыс 632 10036
5. Ағымдағы есеп-шоттар 6301 103043
6. Корреспондент банктердің есеп-шоттары - -
7. Кәсіпорындардың жедел салымдары мен депозиттері 82886 68037
8. Азаматтардың салымдары 5 58
9. Өзге банктерден алынған несиелер 420 50000
10.Кредиторлар мен өзге де міндеткерліктер 438 7650
11.Басқа да пассивтер 75 213
БАЛАНС 122 450 291 172
Кесте 4
С-банкінің жылдық қорытынды балансы.
АКТИВ Жылдың басы Жылдың соңы
Касса 20 1998
2. ҚР ҰБ-нің есеп- шотын-дағы қаражаты 1913
3. Корреспондент- банктердегі есеп-шоттар 12627 288951
4. Банк дебиторлары 84 3019
5. Несиелер:
-қысқа мерзімді
-орта және ұзақ мерзімді
26244
350462
21884
103420
6. Бағалы қағаздар, банк акциялары -
7. Негізгі құралдар,ғимарат т.б. 74 308 8.
БАЛАНС 75 249 730276
ПАССИВ Жылдың басы Жылдың соңы
1. Жарғылық қор 21265 45030
2. Резервтік қор 415 5229
3. Басқа да қорлар 146 309
4. Табыс 2075 17800
5. Ағымдағы есеп-шоттар 10243 340824
6. Корреспондент банктердің есеп-шоттары - -
7. Кәсіпорындардың жедел салымдары мен депозиттері 23440 160535
8. Азаматтардың салымдары 6550 25468
9. Өзге банктерден алынған несиелер 8760 86400
10.Кредиторлар мен өзге де міндеткерліктер 1253 33497
11.Басқа да пассивтер 1102 15184
БАЛАНС 75 249 730 276
Қарастырылып жатқан аймақтағы банктік қызметтер нарығының сегмен-тациясы жоғарыда
Бұл жағдайда қаржы құралдарын жеткізушілер келесідей ірі топтарға
Сату саласында берілген қысқа, орта және ұзақ мерзімді
5-кестеде берілген аймақтағы банктік қызметтер нарығының қаржы құрал-дарын
Кесте 5
Қаржы ресурстарын тарту саласындағы банктік қызметтер нарығының жағдайы.
Ресурсты жеткізушілер Сомасы, мың теңге Өсу деңгейі
Жылдың басы Жылдың соңы
Кәсіпорындар мен мекемелер 456 563 972 883 2,1
оның ішінде:
Ағымдағы есеп-шоттар 27 614 503 095 18,1
Жедел салымдар мен депозиттер 428 849 496 788
Жергілікті халық 6 555 25 526 3,9
Басқа да банктер 23 100 533 700 23,0
Өзге кредиторлар 26 350 141 043 5,3
Барлығы 512 648 1 673 152 3,3
Жоғарыдағы кестенің қарастырылып жатқан аймақтағы банктердің көр-сететін қызметінің
6-8 кестелерде қарастырылып жатқан әрбір банктің банктік қызметтер
Кесте 6
А–банкінің қаржы ресурстарын тартудағы қызметінің
Ресурсты жеткізушілер Сомасы, мың теңге Өсу деңгейі
Жылдың басы Жылдың соңы
Кәсіпорындар мен мекемелер 333 693 300 444 0,9
оның ішінде:
Ағымдағы есеп-шоттар 11 170 59 228 5,3
Жедел салымдар мен депозиттер 322 523 241 216
Жергілікті халық - - -
Басқа да банктер 14 000 397 300 28,4
Өзге кредиторлар 24 659 99 896 4,1
Барлығы 372 352 797 640 2,1
Кесте 7
В–банкінің қаржы ресурстарын тартудағы қызметінің
Ресурсты жеткізушілер Сомасы, мың теңге Өсу деңгейі
Жылдың басы Жылдың соңы
Кәсіпорындар мен мекемелер 89 187 171 080 1,9
оның ішінде:
Ағымдағы есеп-шоттар 6 301 103 043 16,3
Жедел салымдар мен депозиттер 82 886 68 037
Жергілікті халық 5 58 11,6
Басқа да банктер 420 50 000 119,0
Өзге кредиторлар 438 7 650 17,5
Барлығы 90050 228 788 2,54
Кесте 8
С–банкінің қаржы ресурстарын тартудағы қызметінің
Ресурсты жеткізушілер Сомасы, мың теңге Өсу деңгейі
Жылдың басы Жылдың соңы
Кәсіпорындар мен мекемелер 33 683 501 359 14,8
оның ішінде:
Ағымдағы есеп-шоттар 10 243 340 824 33,3
Жедел салымдар мен депозиттер 23 440 160 535
Жергілікті халық 6 550 25 468 3,9
Басқа да банктер 8 760 86 400 9,9
Өзге кредиторлар 1 253 33 497 26,7
Барлығы 50 246 646 724 12,9
Кестелерден көріп отырғанымыздай, берілген аймақтағы қызмет етуші ба-нктердің
В – банкі бір жыл ішінде берілген аймақтағы
А – банкі кәсіпорындар мен мекемелерден тартылған ресурстардың
Басқа да банктерден алынған несиелердің өсім деңгейі А,В
9-кестеде қарастырылып жатқан банктердің банктік қызметтер нарығын-ың қаржы
Кесте 9
Банктік қызметтер нарығындағы банк үлесі.
Қаржылық ресурстарды жеткізушілер
Кәсіпорындар мен мекемелер Жергілікті халық Өзге де банктер
барлығы Ағымдағы есеп-шоттар Салымдар, депозиттер
А – банкі
Жыл басы 0,73 0,4 0,75 - 0,6 0,93
Жыл соңы 0,3 0,12 0,51 - 0,74 0,71
Өсу деңгейі 0,42 0,3 0,69 - 1,23 0,76
В – банкі
Жыл басы 0,2 0,23 0,19 0,001 0,02 0,02
Жыл соңы 0,18 0,2 0,14 0,002 0,09 0,05
Өсу деңгейі 0,9 0,87 0,74 2,0 4,5 2,5
С- банкі
Жыл басы 0,07 0,37 0,06 0,999 0,38 0,05
Жыл соңы 0,52 0,68 0,34 0,998 0,17 0,24
Өсу деңгейі 7,43 1,84 5,67 0,999 0,45 4,8
Кестеден көріп отырғанымыздай, С – банкі бір жыл
10-кестеде банктік қызметтер нарығының несиелендіру саласындағы әр бір
Кесте 10
Банктік қызметтер нарығының несиелендіру
саласы бойынша банктер үлесі.
Несиелер, барлығы Қысқа мерзімді несиелер Орта және ұзақ
А-банкі
Жыл басы 0,77 0,76 0,8
Жыл соңы 0,55 0,53 0,64
Өсу деңгейі 0,71 0,7 0,8
В-банкі
Жыл басы 0,14 0,16 0,11
Жыл соңы 0,14 0,16 0,07
Өсу деңгейі 1,0 1,0 0,64
С-банкі
Жыл басы 0,09 0,08 0,09
Жыл соңы 0,31 0,31 0,29
Өсу деңгейі 3,44 3,88 3,22
Осылайша, белгілі бір аймақ банктерінің баланстарының ашық түрде
2.2. Банктің инновациялық қызметтерінің нарыққа енгізілу
Қазақстандағы банк ісінің дамуымен байланысты, клиенттердің қажеттіліктерінің өсуіне
ҚР-дағы инновациялық банктік қызметтерді ққалыптастыру мен ендіруде мынадай
банк құрылымдары арасындағы бәсекелестіктің күшеюі;
кәсіпкерлік қызметтің тоқтаусыз ағыны;
Қазақстанның Дүниежүзілік Сауда Ұйымына кіруге талпынуы;
ЕурАзЭС интеграциясы;
Банк жүйесінің ЕуроОдаққа интеграциялануы;
Екінші деңгейлі банктер ісін реттеудің қатаңдануы;
Отандық банктер санының артуы;
Инновациялық банктік қызметтер мен қолданыстағы банктік қызметтер арасындағы
Қазақстандық банктердің әлемдік масштабтағы ірі банктермен серіктестігі;
Шетел банктерінің қазақстандық банк нарығына енуі;
Ақпараттық және тағы да басқа технологиялардың жетілуі.
Алдыңғы қатарлы қазақстандық банктердің қызметін зерттеу негізінде инновациялық
Кесте 11
Қазақстандық коммерциялық банктердің
инновациялық банктік қызметтері.
№ Инновациялық банктік қызметтің атауы. Инновациялық қызметтің қысқаша
1 Қазақстан аумағында жедел электрондық аударымдар. Заңды және
2 ТМД елдері аумағында жедел электрондық аударымдар ТМД
Банк Центркредит, Каспийский банкі, АТФ банкі.
3 «Western Union» жүйесі бойынша аударымдар 10 минут
4 «Money Gram» жүйесі боынша аударымдар «Money Gram»
5 Қолма-қол ақшаны жөнелту бойынша жедел қызмет көрсетулер.
6 Микропроцессорлы төлем карточкалары Микропроцессор орнатылған жаңа төлем
7 Телебанкинг Банк қызметтері мен өнімдерін дистанционды телефон
8 Интернет-банкинг, home banking Операцияларды электрондық дистанционыдық жолмен
9 Жобалық несиелендіру (қаржыландыру) өнімді сатудан түскен табысқа
10 Сауданы қаржыландыру Сыртқы экономикалық қызметті қаржыландыру (тауарлар
11 Форвардтық қызмет көрсетулер Сыртқыэкономикалық қызметті несиелендіру формасы.
12 Фьючерстік қызмет көрсетулер Фьючерстік келісім-шарттар бойынша қызмет
13 Опциондық келісім-шарттар Форвардтық келісім-шарттың жедел түрі бұл-опциондық
14 Факторингтік қызмет көрсетулер Сауда-коммисиондық операциялардың клиенттің айналыстағы
Тауар, орындалған жұмыс, көрсетілген қызметке төленбеген төлем-талаптармен
15 Форфейтингтік қызмет көрсетулер Тауарды сатуда экспортерлерді (сатушыларды)
16 Аддерайтинг Нарықта облигациялық заимды немесе акциялар пакетін
17 Корпоративтік қаржыландыру Клиенттің қызметінің өсуіне жоғары квалификацияландырыл-ған
18 Фидуциарлық қызмет көрсетулер Клиенттің мүлкін сенімді басқару.
Инновациялық банктік қызметтердегі жаңалықтар, ең алдымен, аударым жүйесінің
Қазақстандық банктер әлемдік деңгейдегі «Western Union» және «Money
Үлкен көлемдегі қолма-қол ақшалармен жұмыс жасайтын клиенттер үшін
Банк дамуына үлкен әсерін тигізетін инновациялық банктік қызметтерге
Сондай-ақ, қазіргі заманның актуальды мәселелерінің бірі – бұл
Банктердегі клиенттердің сыртқы экономикалық қызметтін несиелендіруімен байланысты инновациялық
Қазақстанның Дүниежүзілік Сауда Ұйымына кіруі, Еуроодаққа интеграциялану, бұлардың
Бөлім 3. Экономиканың қазіргі жағдайында банк
3.1 Бүгінгі таңдағы банктік қызметті реттеуге арналған
Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаев өзінің «Қазақстан – 2030»
Қазақстандағы банктік қызмет аясын реттеуге бағытталған заңдардың жүзеге
Бүгінгі таңда нарықтық қатынастардың дамуына орай аса көңіл
Жоғарыда біз бірқатар заң актілеріне көз жүгіртіп өттік,
Банктік қызмет аясын реттеуге арналған арнайы заң актілерінің
Қазіргі кездегі еліміздің банктік жүйесінің ерекшелігі – ол
Алайда осы аталған заң актілерінің көпшілігі жалпылық сипатқа
Бұл ретте біз «Қазақстан Республикасының кейбір заң актілеріне
Қазақстан Республикасы Президентінің 2003 жылғы 31 желтоқсандағы №
Бүгінде құрылған Қазақстан Республикасының қаржы нарығын және қаржы
1 желтоқсан 2005 жылғы мәліметтер бойынша республикамызда 35
Осы аталған екінші деңгейдегі банктер ішінде 26 банктің
Әрине осы көрсеткіш еліміздің банктік жүйесінің даму деңгейінің
Дегенмен де, бүгінгі таңда осы саладағы реттеуді қажет
Қорыта келгенде, Қазақстан Республикасының банктік жүйесі біздің ел-іміздің
3.2 Банктердегі қызмет көрсету сапасын стандарттау жүйесі
Қазақстанның банк сферасының күрт дамуы, яғни, әлеуметтік өсіңкілік,
Осыдан соң банктер өздерінің өнімдерін басқару жүйесін жақсартуға
Қызмет көрсетудің сапалылық стандарттары банктердің тұтынушылармен жұмыс істеу
Қызмет көрсетудің сапалылық стандарттарының негізгі мақсаттары мыналар: банк
Қызмет көрсетудің сапалылық стандарттарының негізгі принциптері: ҚР Конституциясына
Қызмет көрсету стандарттарын тұтынушыларға қызмет көрсетудің жоғарғы деңгейдегі
банк өнімдері мен қызметтерінің сапалылық деңгейі;
тұтынушылардың қажеттіліктерін қанағаттандыру сапалылығы;
банктік өнімдер мен қызметтердің банктің ішкі мамандануына сай
банк қызметкерлерінің талапқа сай мамандандандырылуы (өнім классификациясы, өнімді
іскелік қарым-қатынасын этикасын сақтауы (көңіл бөлу, мәдениеттілік, сыпайылық,
ұзақ қарым-қатынасты сақтай білу қабілеттілігі (кейбір тұтынушыларға басқаларына
қарым-қатынастың орнын және иерархиялық деңгейін сақтай білуі (кейбір
қажетті нормативтер мен олардың тиімді орындалуы;
банк жүйесіне ортақ банк өнімдері мен қызметтерінің стандартизациялануы.
Осылайша, қызмет көрсетудің стандарттары концепциясының негізгі міндеті банк
Қызмет көрсетудің сапалылық стандарттары жұмыс істей отрып мыналарды
Банктердің тиімді жұмыс істеуін қамтамасыз ету және тұтынушылар-мен
Банктердің тұтынушылық базасының сапасын арттыру;
банктің жаңа имиджін жасау;
Банктің бәсекелік позициясын жақсарту.
Қызмет көрсетудің сапалылық стандарттарын енгізу үшін банктер туралы
бәсекелестер мен тұтынушылар туралы;
бәсекелес банктердегі сервис деңгейі;
бәсекелес-банктердің жұмыс істеу жағдайы;
тұтынушылардың негізгі банк өнімдері мен қызмет көрсетулерге қажеттілігі;
тұтынушылар нені қалайды;
тұтынушының банк қызметінен бас тарту себебі;
тұтынушылардың қарсы пікірлері мен сұрақтары;
Қызмет көрсету стандарттарын енгізу бес сатыдан тұрады. Бірінші
Банктердің тұтынушылармен қарым-қатынасының осал тұстарын анықтау;
Қызмет көрсету сапалылығының түрлері: нейтралдық, қолайсыз, т.б.;
Қызмет көрсету сапалылығының сандық және сапалық параметрлері;
Қызмет көрсету сапалылығының нормаларын анықтау;
Банк қызметкерлерінің білімі мен қабілеттілігіне қойылатын талаптарды анықтау;
Ережелерді анықтау.
Төртінші сатыға қызмет көрсетудің сапалылығының бірінші реттік стандарттарын
Қызмет көрсетудің стандарттары банктердің барлық филиалдарына ортақ болуы
Қорытынды
Қорыта келгенде, Қазақстан Республикасының банктік жүйесі біздің ел-іміздің
Қазіргі кездегі еліміздің банктік жүйесінің ерекшелігі – ол
Қазақстандық банктер әлемдік деңгейдегі «Western Union» және «Money
Банктік жүйе – нарықтық экономиканың ең маңызды және
Банктік қызметтер нарығы – тауар нарығының құрылымдарының бірі
Қазақстанның банк сферасының күрт дамуы, яғни, әлеуметтік өсіңкілік,
Осыдан соң банктер өздерінің өнімдерін басқару жүйесін жақсартуға
Қолданылған әдебиеттер тізімі
«ҚР-дағы банктер мен банктік қызметтер туралы» ҚР Президентінің
Н.Назарбаев. / «Қазақстан-2030» Ел Президентінің Қазақстан халқына Жолдауы.
Қазақстан Республикасының Конституциясы. Түсініктеме. Ред.басқарған Ғ.С. Сапарғалиев. /
Екінші деңгейлі банктерді халықаралық стандартқа көшіру тәртібі туралы
Пруденциалдық нормативтер туралы ереже./ 23 мамыр 1997, 222-н.
Екінші деңгейлі банктерге шектеу шараларымен әсер етуді қолдану
Банковское дело. Учебник под.ред. В.И.Колесникова, Л.П.Кроливецкой / М:
Банковское дело./ Справочное пособие под.ред. О.И.Лаврушина, /
Банковское дело. Справочное пособие под.ред. Ю.А.Бабичевой, / М:
А.Д.Голубович, М.В.Кулагин, О.М.Мирилеская / Валютные операции в коммерческих
О.А.Маркова и другие / Коммерческие банки и их
Международные валютно-кредитные и финансовые отношения. / Учебник под.ред.
Сейітқасымов А.А. / «Ақша, несие, банк.» / Алматы,
Көшенова Б.Н / «Ақша, несие, банктер.» / Алматы,
Мақыш С.Б. / «Ақша айналысы және несие» /
Мақыш С.Б. / «Коммерциялық банктердің қызметтері» /Алматы, 2004ж.
Саниев М.С. / «Ақша несие банктер» / Алматы,
Климова Н.Н. / «Формирование и развитие банковских услуг»
Салимова Ж.Д. / «Инновационные банковские услуги и процесс
Арыстанов А.К. / «Развитие банковской системы в условиях
Лисак Б.И., Ким.А.Б. / «О стандартах качества обслуживания
Давлетова М.Т. / «Современное состояние банковской системы и
Шаяхметова К.О. / «Теоретические и практические аспекты развития
Аралбаева А.А. / «Бүгінгі таңдағы банктік қызметті реттеуге
«Системный подход к исследованию рынка банковских услуг.» /
«Инновационные аспекты деятельности коммерческих банков на рынке банковских
2
Банктік қызметтер нарығын кешенді зерттеу негізінде, отандық және шетел тәжірибесін талдай отырып, халыққа банктік қызмет көрсетуді жетілдіруге бағытталған әдістемелік және тәжірибелік ұсыныстары
Банкті басқару жүйесіндегі инновациялар
Коммерциялық банктер қызметінің жіктелуі
Қазақстан Республикасындағы коммерциялық банктердің ресурстарын басқару әдістері
ҚР нарық жағдайындағы банктік қызметтер нарығының теориялық аспектілері
Банк жүйесіндегі маркетинг
Кәсіпорын бәсекелестікке қабілеттілігн жоғарылатудағы маркетингтің рөлі
Банктік маркетинг жайлы
Онлайн - банкингтің мүмкіндіктері
«Қазақстан Халық Банкі» АҚ