Нарық жағдайында кәсіпорындағы өндірістік бағдарламаның қалыптасуының теориялық негіздері
Кіріспе.......................................................................................................................3
I Нарық жағдайында кәсіпорындағы өндірістік бағдарламаның қалыптасуының теориялық негіздері.
1.1 Өндірістік бағдарлама: оның түсінігі, құрлымы мен көрсеткіштері............5
1.2 Өндірістік бағдарламаны жоспарлаудың әдістері..........................................9
1.3 Ұзақ мерзімді стратегияға сай эконмиканың даму жағдайындағы өндірістік
II «КТЗ» АҚ өндірістік бағдарламасын талдау.
2.1 «КТЗ» АҚ экономикалық көрсеткіштерінің қысқаша сипаттамасы..........23
2.2 Кәсіпорынның өнім өндіруі мен өткізуін талдау.........................................30
2.3 «КТЗ » АҚ өндірістік бағдарламасының құрылымын талдау....................36
III Кәсіпорын өндірістік бағдарламасын қалыптастыруды жетілдрудің негізгі бағыттары.
3.1 Қазақстан Республыкасы машина жасау саласындағы өндірістік бағдарламаны қалыптастыру................................................................................44
3.2 «КТЗ» АҚ өндірістік бағдарламаны жетілдіру жолдарының қалыптасуы.............................................................................................................48
Қорытынды............................................................................................................52
Қолданылған әдебиеттер тізімі...........................................................................53
КІРІСПЕ
Курстық жұмыс тақырыбының өзектілігі болып, Президентіміз Н.Ә. Назарбаевтың 2004
Дәстүрлі экономика кезінде кезінде мемлекет өнеркәсіптің барлық салаларын бір
Алайда бір орталықтан басқару кәсіпорындардың өз бетімен қызмет етуіне
Нарықтық экононмикада бір жағынан тұтынушылар билігі, екінші жағынан кәсіпкерлік
Біздің жағдайымызда ол «КТЗ» АҚ шығаратын транформатор құрылғылары,
Курстық жұмыс тақырыбының мақсатына болып нарық экономикасы жағдайында өндірістік
Курстық жұмыстың тақырыбына сай міндеттері болып:
нарық жағдайында өндірістік бағдарламаның қалыптасуының теориялық негіздерін ашып көрсету;
өндірістік бағдарламаны жоспарлаудың әдістерін қарастыру;
транформатор өнімдерін өндіретін кәсіпорынның өндірістік бағдарламасын жасаудағы ерекшеліктерін анықтау;
кәсіпорынның өндірістік бағдарламасының құрылмын талдау саналады.
Зерттеп отырған тақырыптың мәні болып, нарық жағдайындағы кәсіпорынның өндірістік
Зерттеудің обьектісіне трансформатор құралдарын шығаратын «Кентау транформатор зауыты» АҚ
Зерттеліп отырған тақырыптың теориялық маңызы, өндірістік бағдарламаны қалыптастырудағы ұсыныстар
Курстық жұмыстың қүрылымы мен көлемі кіріспеден, үш тараудан, қорытындыдан,
1 НАРЫҚ ЖАҒДАЙЫНДАҒЫ КӘСІПОРЫНДАҒЫ ӨНДІРІСТІК
БАҒДАРЛАМАНЫҢ ҚАЛЫПТАСУЫНЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ.
1.1 Өндірістік бағдарлама: оның түсінігі, құрылымы
мен көрсеткіштері
Өндірістік бағдарлама тұтынушылар үшін өнім өндіретін кез келген кәсіпорында
Тауарлар мен қызметтердің әр түрлі түрлері өндірістік бағдарламаның номенклатурасы
Кәсіпорынның өндірістік бағдарламасы – тұтынушылардың тапсырысы мен келісім –
Ұзақ мерзімді стратегиясын жасағанда өндірістік бағдарламада көрсетілген өнім номенклатурасының
Тауардың өмірлік циклының фазалары
сурет
Егер кәсіпорын бір ғана тауар шығарса, оның қаржылық жағдайда,
Қаржылық жағдайда тұрақтылыққа жеткізу үшін тауардың өмірлік циклының барлық
Тауардың өмірлік циклының соңғы фазаларын ескеріп, әрқашан өндірістің диверсификациясын
Нарықтық жағдайда дамып отырған әрбір кэсіпорынньщ тактикалық жоспарының басты
Өндірістік бағдарлама көптеген басқа жоспарлармен тығыз байланысты: еңбек және
Өнеркәсіптік кәсіпорындар біздің жағдайда «Кентау Трансформатор зауыты» АҚ өз
Мемлекеттік тапсырыстар көбінесе халықшаруашылық маңызы бар, сирек кездесетін өнім
Сонымен әрбір кэсіпорын өндірістік бағдарламаны қажет етеді және оны
Диверсификация - капитал . мен табыстың тиімділігін жоғалту тәуекелімен
Өндірістік диверсификация - бір уақытта бір-бірімен байланыссыз енім түрлерін
Өндірістік бағдарламаны диверсификациялау алдында нарықтағы сұраныс пен ұсьнысты зерттеу
Сонымен кәсіпорынның тиімді жұмысының тұбінде тұтынушылардың қажеттілігін толық қанағаттандыру
Ресурстық бағыт ең бірінші өндірістік стратегияның жасалуымен тығыз байланысты,
Өндірістік бағдарлама екі бөлімнен тұрады: өнім өндірудің натуралды тұрдегі
Өткізілген өнімнің жоспарлы
Мұндағы: Пт - і-лік өнім түрінің тауарлық
Өткізілген өнім жоспарлы жылғы кәсіпорынның жалпы табысын (Дв) сипаттайды.
;
мұндағы Дві - і-лік өиім түрін сатқаннан түскен кәсіпорынның
Ці- і-лік өнім түрінің бірлігі бағасы (көтерме, келісім бойынша),
Жоспарда жалпы табыстан басқа орташа табыста ескерілуі қажет. Бұл
Орташа табыс көлемі (Дсі) і-лік өнім түрін сатқаннан түсетін
=
Жоспарлы кезеңде өткізу бағасын өзгерту жағдайы болғанда орташа табыс
Дсі =
Тауарлық өнімдер өз қүрамына: өндіруге жоспарланған дайын өнім (техникалык
; (5)
мұндағы: Аnі - натуралды турдегі і-лік өнім түрінің өндіру
Ці- і-лік өнім түрінің қазіргі бағасы; п - тауарлық
Тауарлық өнім өндірілген дайын өнім көлемін сипаттайды және ол,
Жалпы өнім көлемі (Пв) келесі формуламен анықталады.
Пв= Пт+(Нк-Нн)+(Ик-Ин); (6)
Мүндағы: Нк, Нн - жоспарлы кезеңдегі жылдың басы мен
Ішкі шаруашылық айналым мен аяқталмаған өндірісі жоқ кейбір кәсіпорындарда,
1.2 Өндірістік бағдарламаны жоспарлаудың әдістері.
Кәсіпорынның өндірістік бағдарламасы жоспарлы кезеңде өндіріс қуатына сәйкес өнім
Жоспарлы немесе есепті
Кұндық жэне натуралды көрсеткіштер бойынша өнімнің шығару мен
өткізу жоспарының орындалуын тексеру;
жоспарлы көрсеткіштердің оң немесе
себептерін талдау;
— келешектегі өсу қорын анықтау және өндірістің тиімділігін көтеру;
талдау барысында анықталған қорларды пайдаланудағы іс шараларды
жасау мен өнім көлемін және оның сапасын арттыру;
жеке шараларды енгізудің
қызметкерлер мен жұмыстардың
сонымен қатар іс-әрекеттердің тиімділігін анықтау. Мемлекеттік тапсырысты қамтитын өнімдерге
— ең кіші пайыздық әдістеме бойынша (жоспардың
орындалуын қамтыйтьш номенклатура калпы);
тауардьщ жалпы тізімінде үлес салмағы бойынша;
орташа пайыздың көмегімен, ал ол өз кезегінде нақты өндірілген
Өндірістік бағдарламаны жоспарлау
Шығарған өнім қүнының өзгерісі өндіріс қүрылымының әсерін орташа бағам
Дәл осындай жетістікке қарапайым түрде жетуге болады. Өнім ендіру
Ырғақтылық коэффициеыті (Кр) келесі формуламен есептелінеді.
(7)
мүндағы: Апі- і-лік кезеңде жоспарлы өнім өндірудің натуралды немесе
Кэсіпорын ырғақтылық коэффициентін есептеу өнім өндірудің бірқалыптылығын анықтаумен қатар,
—- жалпылама көрсеткіштер (жалпы өндірістегі жаңа өнімнің үлес салмағы,
өнімнің қасиеттерін сипаттайтын бірретті жэне кешенді көрсеткіштер
(пайдалылық, сенімділік, технологиялық, эстетикалық);
жанама көрсеткіштер (ақаудан болған шығындар, сапасыз өнімдер үшін
пеня мен штрафтар, рекламацияны жою үшін шығындар).
Баллдық одіс: оньщ мэні өнім сапасының орташа есептелген баллын
жоспарлы деңгейін салыстыру арқылы есептелінеді. Біздің зерттеп отырған кәсіпорында
— өндірілген өнімнің сапасын жоғарлату, жаңа өнімді игеру, жасау;
— прогрессивті технологияны
механизациялау және автоматтизациялау;
басқаруды жетілдіру, жоспарлау мен өндірісті ұйымдастыру;
еңбекті ғылыми ұйымдастыру;
түпкілікті жөндеу және негізгі қорларды модернизациялау;
шикізат, материалдар, отын мен энергияны ұнемдеу іс шаралары;
ғылыми зерттеушілік және тәжірибе құрастырушылық жұмыстар;
шығарылған өнім мен өндірістің техникалық - экономикалық деңгейлері;
іс шараларды енгізуді техникалық-экономикалық қорытындылары.
Сатуды жоспарлау жүмыстары тапсырыстар қоржыныыың қалыптасуымен немесе сату жоспарының
Өндіріс қуатын есептеу өндірістік бағдарламаиы қалыптастыруда үлкен орын алады.
Кәсіпорынгғың өндірістік қуаты дегеніміз - номенклатура мен ассортимент бойынша,
біріншісі кәсіпорынның белгілі уақыт кезеңінде өнімнің натуарлды түрде максималды
Нақты және жоспарлық қуатты айыра білу қажет. Олардың сәйкес
Жобаланған қуатты меңгеру кезеңінін ұзақтылығы деген - оны қабылдау
1. Агрегаттық өндіріс қуаты (Ма) жоспарлы жылдық уақыт қорын
Ма - Фп * Эа; (8)
Өндірістің қуатын есептегенде агрегаттың жоспарлы жұмыс істеу қорын есептеген
Фр =
Нарық жағдайында кәсіпорындағы өндірістік бағдарламаның қалыптасуының теориялық негіздері
КӘСІПОРЫННЫҢ ӨНДІРІСТІК БАҒДАРЛАМАСЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Нарық жағдайында кәсіпорынның өндірістік бағдарламасын қалыптастыру
Кәсіпорынның өндірістік бағдарламасын қалыптастыру
Кәсіпорындағы кәсіпкерліктің атқаратын қызметтерінің мәнін ашу
Әлеуметтік-экономикалық жоспарлаудың жүйесі
КӘСІПОРЫНДАРДЫҢ МАРКЕТИНГТІК ҚЫЗМЕТ
Кәсіпорындағы маркетингтік қызмет
ҚАРЖЫЛЫҚ МЕНЕДЖЕРДІҢ ҚЫЗМЕТІНІҢ МӘНІ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Бухгалтерлік есепті ұйымдастырудағы құжаттардың тәртібі