Оқытудың кредиттік жүйесінде студенттердің өздік жұмыстарын ұйымдастырудың әдістері



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗ БЕТІМЕН ОҚЫТУШЫНЫҢ ЖЕТЕКШІЛІГІМЕН ЖАСАЙТЫН ӨЗІНДІК ЖҰМЫСТАРДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУЫНЫҢ
ҒЫЛЫМИ ЖЕТЕКШІ:
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ ...........................................................................................................3
I-Тарау. СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗ БЕТІМЕН ОҚЫТУШЫНЫҢ ЖЕТЕКШІЛІГІМЕН ЖАСАЙТЫН ӨЗІНДІК ЖҰМЫСТАРДЫ
Студенттердің өзіндік жұмыстарын ұйымдастыру тәсілдері...................................................................................................................6
Оқытудың кредиттік жүйесінде студенттердің өздік жұмыстарын ұйымдастырудың әдістері.........................................................................11
II-Тарау. СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫН БАСҚАРУДЫ ДАМЫТУ ЖОЛДАРЫ
Студенттердің өздік жұмыстарын ұйымдастыру мен басқаруды
Студенттерге оқытуды ұйымдастырудың түрлері.........................27
2.3 Студенттердің әлеуметтік-саяси
әлеуеті..............................................................................................................42
ҚОРЫТЫНДЫ .............................................................................................49
ПАЙДАЛЫНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ........................................53
КІРІСПЕ
Зерттеудің көкейтестілігі
Білім – қоғамның дамуы мен болашақтағы жағдайын анықтаушы болып
Осы ретте Қазақстан Республикасы Президенті Н.Ә. Назарбаевтың «Қазақстан экономикалық,
Халықтық мәдени құндылықтар мен салт-дәстүрлер, рухани-өнегелік сапаларды жас ұрпақтың
Ендеше, мемлекетіміздің өз бағытын айқындаудың стратегиялық мақсат-міндеттерінің қатарына жас
Білім жеке тұлғаның әлеуметтік-саяси көзқарасын дамытып, дүниетанымының аясын кеңейтетін
Әлеуметтік тәжірибені, ақпараттарды игеруде, ұрпақтар арасындағы рухани құндылықтардың бір-біріне
Қазіргі білім – азаматтық қоғамдағы әлеуметтік талаптарға бағытталған күрделі
Кез келген кәсіптегі маманды қалыптастыруда мамандыққа сай білім алу
Білім жүйесінің мазмұны өмірдің түрлі жағдайларында әрекет ете алатын
Қазіргі қоғамдық сұраныс – өз ісіне мығым, жұртшылықпен араласуда
Адамның қоғамдық мәні – өмір сүрген ортасы, әлеуметтік жағдайы,
Тақырыптың зерттелу деңгейі: КСРО тұсында республика шеңберінде Р.Б. Абсаттаров
Отандық ғалымдарымыз арасынан Ж.Б. Қоянбаев еңбегін ерекше атаған жөн
Зерттеудің мақсаты: Студенттердің ертеңгі маман ретінде болашақ өмірге бағдар
Зерттеу міндеті: Студенттердің өз бетімен оқытушының жетекшлігімен жасайтын
Зерттеу объектісі: Студенттердің өз бетімен оқытушының жетекшлігімен жасайтын өзіндік
Зерттеу пәні: Педагогика мен психологиядағы студенттердің өзіндік ерекшелігі.
Диплом жұмысының құрылымы:
Диплом жұмысы кіріспеден, екі тараудан, қорытындыдан, пайдаланылған әдебиеттер тізімінен
I-Тарау. СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗ БЕТІМЕН ОҚЫТУШЫНЫҢ ЖЕТЕКШІЛІГІМЕН ЖАСАЙТЫН ӨЗІНДІК ЖҰМЫСТАРДЫ
Студенттердің өзіндік жұмыстарын ұйымдастыру тәсілдері
Бүгінгі күні бүкіл дүние жүзілік білім беру тәжірибесіне жүгінетін
Студенттердің қарқыны қай пәнді болсын оқу кезіндегі өздік жұмыстарының
Негізінен алғанда, студенттердің өздік жұмыстарын ұйымдастыру және өткізу технологиясы
Студенттердің өздік жұмыстарын жоспарлау,
әдістемелік қамтамасыз ету,
бақылау және орындалу бағасы,
талдау және жетілдіру.
Студенттердің өздік жұмыстарын жоспарлау кезінде, студенттердің өздік жұмыстарымен қатар
Әр оқу пәнінің жұмыс бағдарламасының сәйкес бөлімдеріне студенттердің өздік
Жоғары оқу орындарында студенттердің өздік жұмыстарының қарапайым және қолайлы
Барлық инженерлік қызметтің негізгі мазмұны жобалық-конструкторлық және жобалық-технологиялық құралымнан
Білімгерлердің өздік жұмыстарын қадағалаудың тәсілдері де үлкен нәтиже береді.
Өзіндік жұмыстың нәтижесін көру үшін ұйымдастыру-әдістемелік шараларының анық жоспарланған
Әрбір студенттің өсуі мен жетілуі оқыту барысында табысты болуы
Білім беру барысында мұғалім пәнге деген қызығушылықты тудырып, оқушы
Сабақ өткізу кезінде іскер ойын ұйымдастыру да үлкен жетістікке
Студенттердің өздік жұмыстарын ұйымдастыру мақсатын тиімді шешудің және бір
Дербес танымдық қызметте оқытушы және студент жүйесінің іс-әрекетіндегі жетістікті
Егер студенттерге білім беру және іскерлік пен дағдыны сіңдіру
Өкінішке қарай, іс жүзінде оқутышалардың студенттермен қарым-қатынасының мынадай түрлері
Мұндай жағдайда ынтымақтастық жайында, адамгершілік қарым-қатынасын тәрбиелеу туралы, әрқайсысын
Осындай жағдайларды қалыптастырудың негізгі қағидаларының бірі – оқыту процесі
1.2 Оқытудың кредиттік жүйесінде студенттердің өздік жұмыстарын ұйымдастырудың әдістері
Қазіргі таңда еліміздегі барлық жоғары оқу орындары білім берудің
Білім беру жүйесінде әр пәннің өзіндік ерекшеліктері өзіне тән
Қазақ тілін басқа тілді аудиторияларда оқыту барысында қазақ тілінің
Екінші, қазақ тілінде сөйлемде сөздердің орын тәртібі тұрақты екенін
Үшіншіден, жалғау түрлерін, олардың сөзге беретін мағынасын меңгеру арқылы
Төртінші, қазақ тілінде сөйлемді тиянақтап, айтылған, ойды тұжырымдап тұратын
Басқа тілді студенттерге қазақ тілін үйретуде пән бойынша жүргізілетін
Тіл үйренуші аудиториядағы сабақ үстінде ғана білім алып қоймайды,
Біріншіден, студенттердің қазақ тілінен алған теориялық және практикалық білімдерін
Екіншіден, қазақтың әдеби тілі туралы, оны жасаған халықтың тарихы
Үшіншіден, қазақ тілі пәнінен түрлі үйірме, пән апталығы, конкурстар
Студенттердің өздік жұмысын жүргізу барысында мынадай білімділік дағдылар іске
Қазақ тілінен өткен материалдарды бекіту, нығайту;
Студенттердің қазақ тілінен білімін кеңейту және тереңдету;
Студенттердің логикалық ойлауын дамыту, жазбаша және ауызша сөйлеу тілін
Орфоэпиялық, орфографиялық және пунктуациялық білімдерін қалыптастыру, тілді үйрену қабілетін
Орыс тілді студенттерге тілдік орта жасау, тілдік ситуациялар туғызу,
Студенттердің қазақша тілін дамыту, сөйлеу белсенділігін арттыру, қазақша сөйлеу
Студенттердің өзіндік жұмысын ұйымдастыру кезінде берілетін тапсырмалардың тәрбиелік мәні
Қазақ мәдениеті, салт-дәстүрі, әдебиеті жайлы берілетін тапсырмалар арқылы, олардың
Қазақ тілінің байлығын таныстыру арқылы тілге деген қызығушылығын арттыру,
Қазақ тілі пәні оқытушысының тілді үйрету ынтасы, тапқырлығы студенттің
Студенттердің өздік жұмыстарын ұйымдастыруда мынадай жұмыс түрлерін жүргіземіз.
Оқу жылының басында, студенттердің тілдің білу деңгейін анықтаған соң,
Өзіміз дайындаған силлабуста аудиториядан тыс жүргізілетін студенттердің өзіндік жұмыстарының
Студенттерге әр түрлі тақырыпта қазақ мақал-мәтелдерін жаттатып, оның орыс
Тілді нашар білетін студенттерге арнап оқу жылының басында қосымша
Студенттің жазбаша сөйлеу тілін дамытуда екі тілге аударылған мәтін
Студенттің өзіндік ізденуіне викториналық сұрақтар ойынын ұйымдастыру да өз
Викториналарды әр түрлі өткізуге болады.
Сұрақтарды ертерек беріп қойып, соған студенттердің жазбаша түрде жауап
Сұрақтар ауызша қойылады да, студенттер сол арада жауап береді.
Сұрақтар жазбаша беріледі де, сол арада жазбаша жауап береді.
Мазмұнына қарай викториналық сұрақтар екі түрлі болуы мүмкін.
Пән бағдарламасы бойынша, өтілген материалдар бойынша сұрақтар.
Оқу бағдарламасынан тыс танымдық сұрақтар.
Мұнда студенттің логикалық ойлау қабілеті шыңдалады әрі өз ойын
Студенттердің өзіндік жұмыс түрлерін ұйымдастыруда басқа да жұмыс түрлерін,
II-Тарау. СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫН БАСҚАРУДЫ ДАМЫТУ ЖОЛДАРЫ
2.1 Студенттердің өздік жұмыстарын ұйымдастыру мен басқаруды дамыту жолдары
Оқытушының, студенттердің өздік жұмыстарына (СӨЖ-на) басшылық жасаудағы басты құралдарының
Ол студенттің барлық танымдық іс-әрекеттерін бағыттап және реттеп отыруға
Өздік жұмыс НТЖ құрастыру процесінде біз кәсіби біліктің баянды
Міне, осы тұста студенттің оқу құралы және мәтінімен жұмыс
СӨТЖ тікелей басқару бойынша жүргізілетін оқыушының түзетуші-реттеу қызметі әр
Педагогикалық әдебиеттерде «педагогикалық басшылық» термині оқытушының оқу-тәрбие процесіндегі негізгі
СӨТЖ-на педагогикалық басшылық психологиялық циклдегі пәндерге оқып үйренгенде, сонымен
Кез-келген еңбек процесін тиімді ұйымдастырудағы басты міндет – оған
Сонымен СӨТҚ-ін ұйымдастыру әдістемесінің проблемалары студенттік өздік жұмысқа жұмсалған
Оқыту процесінің интенсивті формасы оқу пәні бойынша бағдарламалық материалға
Басқарудың дидактикалық категория ретіндегі тиімділік маңызы оқытушы мен студент
Оқытушы мен студент арасындағы дидактикалық өзара қатысты қарастырайық. Оқып
проблемалық ахуалдың туындалуы,
қиындықтың мағынасын мойындау және проблема қою,
шешу тәсілін табу немесе ұйғарым жасау және болжамды негіздеу,
болжамды дәлелдеу,
проблеманы шешудің дұрыстығын тексеру.
Осы тұрғыдан проблемалық ахуал жағдайында өздік танымдық іс-әрекетті белсендіру
1 - кесте
Оқытушы қызметі Студент қызметі
1.Проблемалық ахуал туғызады.
2. Студенттердің қойылған проблема бойынша ойлануын ұйымдастырады.
3. Қойылған проблема шешімінің ақиқаттығын дәлелдеуді ұсынады.
4. Қажет болған жағдайда нақтылаушы міндет қояды. Студент тапқан
5. Жаңа білімді бекіту мақсатында сұрақтар қояды, білімді практикада
2. Проблемалық ахуалды ажыратып көрсетеді және оны тұжырымдайды (мүмкіндігінше
3. Шешудің болжамын көрсетеді.
4. Проблеманы шешудің болжамын дәлелдейді немесе теріске шығарады.
5. Проблеманың табылған шешімінің ақиқаттығын тексереді.
Бұл өз кезегінде өздік оқу қызметіне басқаша қарауға мүмкіндік
Оқытушы қызметі мен студент іс-әрекеті өзара қатысты кестесінен студенттің
Болашақ маманды дайындауда үзіліс және сәйкессіздік болмауы керектігін практика
Оқытудың белсенді формалары мен әдістерінің арасындағы, біздің ойымызша, ең
Имитацияланған сабақтардың кейбір белгілерін қарастырайық. Ол нақты жағдайды имитациялайтын
Имитациялық жаттығулар үшін имитацияланған сабақтар жүйесі пайдаланылады. Оқытушы студенттің
Мұндай сабақтардың нәтижесінде студент тек білім ғана емес, сонымен
Дәріс кезіндегі СӨЖ-ң тиімділігі бірнеше факторға тәуелді болатыны мәлім:
Осы міндеттерді шешу мақсатында біз инновациялық будандастырылған дәрістер топтамасын
проблемалық дәріс. Оның барысында оқытушы СТҚ-ін белсендіретін проблемалық ахуалдар
визуалдық дәріс. СТҚ-ін графиктер, схемалар, суреттер, т.б. арқылы белсендіру;
жұптық дәріс – екі оқытушы бір дәрісханада, бір тақырыпқа
дәріс-конференция – дәрісханада бірнеше оқытушы студенттер сұрақтарына жауап береді,
ақыл-кеңес түріндегі дәріс оқытушы студенттерді консультация кезінде белсендіруге мүмкіндік
арандатушы дәріс алынған білімді таңдай алу біліктілігін қалыптастыруға, жаңа
ауызекі дәріс оның барысында сұрақтар қойылып тыңдаушының белсенділігін арттыра
имитациялық дәріс (іскер ойындар) барысында оқытушы нақты шындықты имитациялайтын
Жан-жақты дамытылған маманды даярлау мақсатында дәрісханадағы сабақтарда проблемалықты қолдану
Дәрісханалық сабақтарда СӨТҚ-ін ұйымдастыру процесіндегі оқытушының алдына қойылатын негізгі
оқу тәрбие жұмысының бүкіл жүйесін тиянақты ойластыру қажет;
студенттердің ӨТҚ-не басшылық ету процесіне білімді сапалы және толыққанды
болашақ педагогтарды өздік шығармашыл қызметке, рухани және материалдық құндылықтарды
СӨТҚ-ін педагогикалық басқаруды олардың жаңашылдық және белсенділігін дамытумен үйлестіре
Дәстүрлі емес дәрістердің имитациялық моделі (іскерлік ойындар) дәстүрлі дәрістерге
2 - кесте
Дәстүрлі және дәстүрлі емес әдістердің басты ерекшеліктері
Дәстүрлі Дәстүрлі емес
Оқу материалы дайын күйде беріледі, оны оқытушы жүйелейді.
Оқып үйрену жүйесіне қарағанда оқытудың басым болуы.
Тыңдаушылармен кері байланыстың болмауы.
Ойлау қызметінің әлсіз болуы немесе тіптен болмауы.
Оқытушының СТҚ-не жартылай бақылау жасауы.
Жай-күй формальді, академиялық түрде. Материалды әрі қарай тыңдаушы жүйелейтіндей
Оқыту жүйесіне қарағанда оқып үйренудің басым болуы.
Кәсіби ойлаудың, практикалық іс-әрекет дағдыларының дамуы.
Тыңдаушылармен тығыз байланыс орнатылған іс-әрекет.
Кезеңмен бағалау және оқу материалын игеруді толық бақылау.
Жай-күй формальді емес, студентердің ойлау қызметіне ықпал жасайды.
СӨТҚ-н белсендіру бойынша жұмыс процесінде оқытудың бірізділігі мен жүйелілігі
Студенттерге оқытуды ұйымдастыру түрлері
Жоғарғы мектептерде оқытуды ұйымдастырудың әр алуан түрлері бар: лекциялар,
Жоғары мектептерде оқытуды ұйымдастыру дәрісханалық және дәрісханадан тыс жолдармен
3 - кесте
Оқу процесін ұйымдастыру түрлері
Теориялық дайындыққа бағытталған Практикалық жұмыстарға бағытталған
лекция,
семинар,
өз бетінше жұмыс,
конференция,
кеңес беру практикалық оқулар,
курстық жобалау,
дипломдық жобалау,
практика,
іскерлік ойындар
Лекция. Жоғары мектептің бүкіл тарихи кезеңдерінде – дүниеге келуінен
Жоғары оқу орындарындағы лекция – оқытудың дидактикалық циклінің басты
Жоғары оқу орындарындағы лекция – дәріскердің дәрісханамен шығармашылық қатынасы,
Егер лекция ойлау қызметінің белсенділігін арттырған жағдайда, онда оқылатын
Студенттерге жалпы әсер етудің арқасында оқу материалын жеткізудің лекциялық
Лекция төмендегі дидактикалық міндеттерді орындайтын сабақтың негізгі формасы:
оқытудың міндеттерін белгілеу және негіздеу;
жаңа білімді игеру үшін ақпарат алу;
санаткерлік білігі мен дағдысын қалыптастыру;
теориялық талдауға қызығушылығын қалыптастыру,
оқытылатын пәнді басқа пәндермен үйлестіру.
Лекцияны даярлау және оқу: әдістемелік аспект. Қазіргі уақытта жоғары
Лекциялар бір-бірінен баяндалатын материалдың мазмұны мен сипатына байланысты ерекшеленуі
Лекциялардың негізгі міндеттеріне қарай төмендегі түрлерге бөлуге болады:
Кіріспе, мотивациялық, даярланған, кіріктірілген, бағдар беру, шолу.
Лекцияның дидактикалық элементтерін бөліп көрсетейік: 1) лекция материалдарын баяндау
2) студенттердің бұрынғы білімдерінің жиынтығы;
3) лекция материалдарының мазмұны мен құрылымы;
4) студенттердің жаңадан алған білімдерін бақылау;
5) оқу әдебиеттері және оқытудың техникалық құралдары (ОТҚ).
Жоғары оқу орындарында оқылатын лекциялардың кей түріне ерекше талаптар
Кіріспе лекцияда курспен жұмыс істеудің жалпы әдістерін әңгімелеу, курсқа
Тараудың немесе бүкіл курстың соңында шолу жасау-қайталау (біріктірілген) лекциялары,
Шолу жасау лекциясы – сол оқылған лекция курсының негізгі
Жоғары оқу орындарында дәріскерлердің басты міндеті – тыңдаған лекцияның
Кейбір дәстүрлік емес лекциялардың қысқаша сипаттамаларын келтірейік.
Проблемалық лекция шынайы өмірдің қарама-қайшылықтарын оларды теориялық тұжырымдамалар негізінде
Визуализациялық лекцияның өзінің негізгі мазмұны бейне түрінде беріледі (суреттер,
Кеңес беру лекциясы өзінің мазмұнын дәрісхана сұранысы бойынша анықтайды.
Әдейі шатастыру лекциясы алдын-ала жоспарланған қателіктер арқылы ақпаратқа талдау
Ойын сәттері қолданылатын лекциялар онда оқушылар мәселелерді өздері қалыптастырып,
Бұл негізінде проблемалық принциптері жатқан біріккен лекциялардың жүзеге асыруға
Лекцияның сапасын бағалау. Көп жағдайларда лекцияның сапасын бағалау қажеттігі
Лекция оқу әдістемесі. Лекцияның анық жүйесі және мазмұндау логикасы,
Студенттердің жұмысына басшылық жасау. Лекцияны жазуға қойылатын талап және
Дәріскерлік қабілеттер. Пәнді білу. Идеялық сенімділік. Сезімталдық, дауыс, дыбыс
Лекцияның нәтижелері. Лекцияның ақпараттық құндылығы. Тәрбиелік әсер. Дидактикалық мақсаттарға
Жоғары мектептердегі практикалық сабақтар. Жоғары мектептердегі оқыту процесі қайсыбір
Егер лекция ғылыми білімнің жалпы түріндегі негізін қаласа, практикалық
Практикалық сабақтардың жоспары – пәнді оқыту жоспарының бір бөлігі.
Практикалық сабақтар теория мен практиканың байланысын жүзеге асырудың өзіндік
Оқытушы сабақты барлық студенттер шығармашалық жұмыспен, дұрыс және дәл
Семинарлық сабақтар. Семинарлық сабақтар өз атауын «көшет өсірілетін ыдыс»
Қазіргі жоғарғы мектептерде семинар – гуманитарлық және жаратылыстану пәндері
Семинарлық сабақтардың мамандар дайындауға мүмкіндіктері зор, сондықтан кафедралар оны
Жоғары мектептерде үш түрлі семинар сабақтары белгілінген: алдын-ала өтетін
Алдын-ала өтетін семинар, аты айтып тұрғандай, семинарға кірісуге дайындайтын
Маңыздырақ оқу және тәрбие міндеттері ІІ-ІІІ курстардағы семинарларға, негізінен
Жоғары курстардағы семинар бірте-бірте студенттерді арнаулы семинарға – арнайы
Мақсаттылық – мәселелер қою, теориялық материалдарды, оларды болашақ кәсіби
Зертханалық жұмыстар. Зертханалық сабақтар студенттердің теориялық-әдістемелік білімі мен оқу-зерттеу
Зертханалық сабақтарда жұмыстың тиімді нысандарының бірі бірлескен топтық жұмыс
Жаттығулар – практикалық сабақтардың маңызды бөлігі. Жаттығудың негізі –
Студенттердің өз бетінше жұмысы. Жоғары мектептің орта мектептен айырмашылығы
Өз бетінше атқарылатын жұмыс, ең алдымен, оқу жұмыстарының басқа
Студенттің пәнде оқылатын материалды меңгеруге арналған типтік есептеулер деп
Ал егер ол танымдық қызметті оған бұйырылған әрбір әрекетін
Жоғары оқу орындарындағы өз бетінше жұмыс негізгі мақсатты көздейді:
Жоғары оқу орындарында семестрге арналған өз бетінше атқарылатын жұмыстың
Өз бетінше жұмысқа тиісті ғылыми-теориялық курс, дәлірек айтқанда, студенттердің
Лекцияға, семинарларға, зертханалық жұмыстарға, сынақтарға, емтихандарға дайындық, ең алдымен,
Серіктестердің қатысуы дербес дайындық процесінің психологиялық жүйесін біршама қайта
Өз бетінше оқу жұмыстарының аса жоғары әдістемелік деңгейінде студент
өз бетінше жеке жұмысты;
бұл нәтижелерді серктесіне – курстасына көрсету, баяндау, талқылау.
Студенттердің әлеуметтік-саяси әлеуеті
Студенттердің әлеуметтік-саяси әлеуетін көтеру процесі кезеңінде тәрбие жұмыстарының негізгі
тәрбие жұмысын ізгілендіру;
тәрбие жұмысының табиғилығын қалыптастыру;
тәрбие жұмысының мәденилігін қадағалау;
тәрбие жұмысының жеке тұлғаның әлеуметтік-мәдениетінің дамуына ықпалдылығын арттыру;
Ал, тәрбие жұмысының негізгі бағытына:
қалыптасқан мәдени шаралар ұйымдастыру;
жастардың шығармашылық жұмысын қолдай отырып, жетілдіруге
әлеуметтік-саяси белсенділікті арттыру;
жастардың этномәденилігін көтеру;
өзін-өзі басқаруға үйрету;
салауатты өмір сүруге бейімдеу;
коммуникативтік ұйымдастырушылық қабілетін дамыту;
Қазіргі уақытта студенттерді болашақ үлкен өмірге дайындауда, нағыз шынайы
Ал қазіргі таңда 7-17 жас аралығындағы өскелең ұрпақтың қоғамдық
Бүгінгі күні жастардың саяси білімін, сауаттылығын көтеруде тек оқу
Соңғы кездері ҚР Сыртқы Істер Министрлігі де журналист қауыммен
Мемлекетімізде «Отан» саяси партиясының «Жастар қанаты», «Асар» саяси партиясының
Қоғамдағы қазіргі кездегі қайта құрулар, экономиканы дамытудағы жаңа стратегиялық
Адам саяси ықпалдан тыс, немесе саяси өміргі араласпай қала
Қандай қоғам болмасын саяси жүйесінің тұрақты болуы үшін білім
білім – мемлекеттің мүддесіне сай кадрлар дайындаумен айналысады;
білім – мемлекеттің саяси жүйесінің бекіп, дами түсуіне көмектеседі,
Ал сәйкесінше, мемлекет пен қоғам:
білімнің тұрақты түрде дамып және қоғамның белгілі бағыттарындағы күрделі
білім саласында заңдар қабылдайды, қаржыландырады, қоғамдық қолдау білдіреді.
Педагогикаға қатысты айтылатын дәлелдерге мыналарды келтіруге болады: бірнеше жылдар
а) өмір сүруді үйрену,
ә) білуді үйрену,
б) бірдеңе істеуді үйрену,
в) бірге өмір сүруді үйрену.
Комиссияның барлық мүшелері қоғамда бөтендермен бірге өмір сүре алу
Әрине, оқу орындарындағы негізгі тасымалдаушы болып педагог табылады. Ол
Қазақстандағы XX ғасырдың аяғындағы әлеуметтік күйзелістер мен қоғамдық қайта
Мектеп және оқу орындарына көмекші құрал ретінде үлкен маңызын
1994 – 1995 ж.ж. «Рауан» баспасынан қазақтың Білім проблемалары
Бұл аталғандар ұлттық тәлім-тәрбие ісі мен ғылыми зерттеу жұмыстарының
Ұшы-қиырсыз жазира дала тұрғындары өздерінің сан ғасырлар бойғы тарихында
Әр ұлттың өзіне тән тіршілік кәсібі, тарихы мен мәдениеті
Сондай-ақ, ұлттық мәдени ерекшелігі сол халықтың өмір сүру тәсілінен,
Осы тұрғыдан қарағанда, ар мен намысты қасықтай қаны қалғанша
ҚОРЫТЫНДЫ
ХХІ ғасыр табалдырығын білім мен ғылымды инновациялық технология бағытымен
Тәуелсіз мемлекетімізге еңбекқор, кәсібін терең түсінетін, өзінің білімі мен
Жоғарғы оқу орнына түскен кешегі талапкерлер студент болған соң,
Ұзақ жылдар бойы студенттермен жұмыс жүргізу нәтижесі барысында бірінші
Кез келген курс студенттері өзінің жас ерекшелік және дара
Актуальды даму өрісі адамның игеріп үлгерген және соның негізінде
Тақаудағы даму өрісі актуальды даму өрісімен өзара қызметтесе отырады.
Психиканың бүкіл саласының қалыптасуы адамның белсенді қызметі өрістеуіне мүмкіндік
Оқыту мен дамудың ара қатынасы жөніндегі мәселелердің шешілуі дамудың
Егер әрбір пәнді оқыту актуальды деңгейден озып, тақаудағы даму
Студент мәселені шешуге ынталанып, нақты, бірақ өзінің әлі жететін
Қорытындылай келгенде, еліміздің болашақ мамандары қоғам талабына сай жан-жақты
Әрбір ұстаздың өз пәнінің білікті, білімді шебер маманы екенін
Студенттің актуальды және іргелес даму деңгейін дәл анықтауға бағыт
Студенттің әрбір пәннің мамандыққа қатысты мәселелерін ынтымақтастықпен шешу қабілеттерін
Студенттің кәсіби білікті, білімді шебер тұлға қасиеттерін санасына құйып
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1. Назарбаев Н.Ә. Қазақстан экономикалық, әлеуметтік және саяси жедел
2. Назарбаев Н.Ә. Бәсеке қабілетті Қазақстан үшін, Бәсекеге қабілетті
3. Шешукова Г.В. Роль и место системы образования в
4. Абсаттаров Р.Б., Байлярова Б.К. Идейно-политическое воспитание в студенческом
5. Трошихин В.В. Политическое развитие личности. – Алматы: Наука,
6. Сужиков М.М. Политическая культура студентов. – Алма-Ата. -
7. Белоус О.Н., Ахметов К.Г. Формирование политической культуры у
8. Мустафин Т.Т. Политическая культура и социально-политические ценности студенческой
9. Қоянбаев Ж.Б., Қоянбаев Р.М. Педагогика: Университеттер студенттеріне арналған
10. Возрастная и педагогическая психология: раскрыть, понять, поддержать: Пособие
11. Дружинин В.Н. Психология общих способностей - СПб: Издательство
12. Жұмабаев М. Педагогика. А., Жалын, 1982.
13. Мұқанов М.М. Жас және педагогикалық психология. А., 1982.
14. « Қазақстан – 2030 » Назарбаев Н. Білім.
15. Педагогика. Дәріс курсы. А., «Нұрлы әлем» 2003.
16. Философский словарь (Под. Ред. Москва) Политиздат, 1986. И.Т.Фролова.
17. Петровский А.В. Способности и труд. М., 1966.
18. Ильинский И.М. (рук.), Алешенок С.В., Володин И.А., Голубева
19. Қазақстан жастарының Конгресі. - Ақтау. – 2001. –
20. Ануфриев В.А. Социальный стасус и активность личности. –
21. Бестужев-Лада И.В. Молодость и зрелость: Размышления о некоторых
22. Кон И.С. Психология старшеклассника. - М.: Просвещение, 1980.
23. Титма М.Х., Саар Э.А. Молодое поколение. - М.:
24. Козлов А.А., Лисовский А.В. Молодой человек: Становление, образ
25. Сабитов Н. Мектеби и медресе у казахов. -
26. Нұрмағамбетов А.А. Образовательная политика Республики Казахстан в контексте
27. Қазақстан Республикасы Президентінің 2004 жылғы 11 қазандағы №1459
3





Ұқсас жұмыстар

Жоғарғы оқу орындарындағы кредиттік оқыту жүйесі ғылыми-педагогикалық негіздері
Кредиттік оқыту бойынша студенттердің өзіндік жұмысын ұйымдастыру әдістемесі
Оқытудың кредиттік жүйесінде студенттердің өздік жұмыстарын ұйымдастыру
Кредиттік оқыту технологиясы
Қазіргі жаратылыстану концепцияларын терең меңгеру
Студенттердің өз бетімен оқытушының жетекшілігімен жасайтын өзіндік жұмыстарды ұйымдастыруының ерекшеліктері
АҚШ-тың жоғары білім беру жүйесіндегі студенттерге академиялық қолдау көрсетудің ерекшеліктері
Өзіндік жұмыс арқылы студенттердің кәсіби бағыттылығын қалыптастыру
Жоғары оқу орындарында Қазақ диалектологиясы пәнін модульдік технология арқылы оқыту
Студенттің өзіндік жұмысы