Маркетингтік зерттеулердің қазіргі әдістері
Тақырып: Маркетингтік зерттеулер мәні
ЖҰМЫС ЖОСПАРЫ:
Кіріспе……………………………………………………………………..…….3
І. Маркетингтік
1.1 Маркетингтік зерттеулердің мәні мен тәжірибесі………………..5
1.2 Маркетингтік зерттеулер процесі, ролі және оның
1.3 Маркетингтік зерттеулердің қазіргі әдістері………………….....13
ІІ. КӘсіпорында маркетингтік зерттеуді
2.1 Іріктеменің типтері және процедурасы……………………….….18
2.2 Сауалнама құрастыру және пікір сұрақ жүргізу
2.3 Ақпаратты өлшеу сенімділігі және қателерді талдау…………...25
ІІІ. ААҚ «№ 1
Қорытынды……………………………………………………………………35
Пайдаланылған әдебиеттер…...……………………………………………...37
Кіріспе
Маркетинг - қазіргі бизнес философиясы, ойлау стилі және
Маркетингтік бөлімше бүгінгі таңда көптеген ірі кәсіпорындардың ажырамас
Айтып кеткен шараларды бәсекелестік нарықта икемді пайдалану үшін
Қазіргі таңда Қазақстандағы маркетингтің дамуы нарық заңдары мен
Нарықтағы қатаң бәсеке, халықтың төлем кабілеттілігінің төменділігі, кәсіпорынның
Әрбір кәсіпорынның нарыққа дұрыс қадам жасау үшін маркетингтік
АҚШ компанияларының 75%-ында осындай маркетингтік бөлімшелер бар, онда
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006-2008 жылдарға арналған бағдарламасына сәйкес
Қазақстандық тауарлардың халықаралық нарықтарға қол жеткізуін жақсарту, жаңа
Шешу жолдары:
Экспорттық белсенділікке кедергі келтіретін әкімшілік, инфрақұрылымдық тосқауылдарды анықтау
Экспортқа арналған бәсекелі отандық өнімді жылжыту жөніндегі мақсатқа
Осы шаралардың өзі Еліміздің шетел нарықтарында елдегі экспортқа
Жұмысты жазу барысында отандық және шетелдік ғалымдардың
Осы курстық жұмысымның мақсаты –маркетингтік зерттеудің
Жұмысты жазу барысында жұмыстың мақсатына жету үшін келесідей
маркетингтік зерттеудің ұғымы мен мазмұнын ашу;
маркетингтік зерттеу жүргізу әдістемелерін толықтай ашу;
маркетингтік зерттеудің тиімділігн арттыру жолдарын қарастырып тұжырымдама келтіру;
Курстық жұмысының тақырыбы: Маркетингтік зерттеулердің мәні. Жұмысымның тақырыбына
Жұмыс кіріспеден; негізгі үш бөлімнен; қорытындыдан және пайдаланылған
Кіріспеде бұл тақырыпты таңдап алудағы себептері, тақырыптың өзектілігі,
І бөлімде маркетингтік зерттеудің мәні, зерттеу процесі,
ІІ бөлімде кәсіпорын маркетингтік зерттеу жүргізгенде қолданылатын
ІІІ бөлімде ААҚ «№ 1 Сыра зауыты» мысалында
Қорытынды бөлімде зерттелген мәселелер төңірегінде маркетингтік зерттеу қызметін
І. Маркетингтік
1.1 Маркетингтік зерттеулердің мәні мен тәжірибесі
Маркетингтік зерттеулер дегеніміз - компанияның басқару шешімдерін дұрыс
Маркетингтік зерттеулердің міндеттеріне мыналар жатады: фирманың нарықтағы бәсекелестік
Маркетингтік зерттеулер - бұл тұтынушылардың талғамдары мен талаптарын
Қазақстанда маркетингтік зерттеулерді көптеген маманданған компаниялар жүргізеді. Оларға
1-кесте. Қазақстандық компаниялардың зерттеушілік қызметі
Зерттеу түрлері Зерттеуші компаниялар және фирмалар Зерттеу нәтижелері
тұтынушының мінезқұлқын зерттеу.
Нарықты және бәсекелестік ортаны зерттеу BISAM
IGM
Комкон-2
Еуразия
Эксперт Консалт Маркетинтік стратегияны жасау, фирманың нарықтык мүмкіндіктерін
БАҚ барлық түрлері аумағындагы мониторинг пен зерттеу, жарнаманың
Еуразия
BISAM Central Asia «Болжау»
Өнімді зерттеу, сауда маркасын позициялау, ораманы тестілеу, брендтерді
IGM
Комкон-2
Еуразия
Эксперт Консалт орталығы
"Аль-Куат" орталығы Сауда маркасын позициялау, тауардың тұтынушы талғамына
Бөлшек сауданы, өткізу жүйесін, дистрибьюцияны зерттеу BISAM
Amer-Nielsen Компанияның нарықтағы орнын, бәсекелестер позициясын аныктау, сатуды
Нарықтың даму тенденциялары және сипаттамалары BISAM
Комкон-2
Еуразия Нарықтың монополизация-лану дәрежесін, нарық үле-сін, бәсекелестік күрес
Басқару консалтингісі, өткізу саясаты, реинжиниринг IGM Оңтайлы бизнес-үдерістерді,
Инвестициялық консалтинг және маркетинг, бизнес-жоспар, франчайзингтік схемалар IGM
Эксперт Консалті Бұрынғы бизнесті кеңейту немесе жаңасын
Директ маркетингін, клиенттерді тарту бағдарламасын әзірлеу,
AVANPOST Мақсатты тұтынушыларды таңдау, жаңа
Отандық кәсіпорындардың көпшілігі зерттеулерді жүргізудің қажеттілігін әлі түсіне
Мысалы, Жапонияда шоколадты тұтыну талғамдарын пікір сұрау әдісімен
Маркетингтік зерттеулерде статистика, эконометрия, математика, әлеуметтану, психология сияқты
Маркетингтік шешімді қабылдауда ақпарат ауадай қажет. Сондықтан ақпарат
Екінші ретті (вторичные) мәліметтер - бұл маркетингтік зерттеулердің
Екінші ретті мәліметтердің артықшылықтары:
1. Бұл ақпарат оңай қолға
2. Екінші ретті мәліметтер бастапқы ақпараттан
3. Мұндай ақпарат шүбәсіз сенімді болады.
Кемшіліктері:
1. Екінші ретті ақпарат ескі болуы
2. Ақпарат жалпы
Екінші ретті ақпарат негізінде жүргізілетін зерттеулер «кабинеттік» деп
Екінші ретті ақпарат фирманың ішкі құжаттамаларында және сыртқы
Сыртқы ақпарат көздері - мемлекеттік мекемелердің басылымдары, статистикалық
Мұндай мәліметтерді байқап талдау керек, өйткені олар әр
Егер зерттеуші өзіне қажетті ақпаратты сыртқы көздерден таба
Бастапқы ақпарат - бұл нақты зерттелетін мәселені шешу
Бастапқы ақпаратты жинау үшін көп шығын, еңбек және
1.2 Маркетингтік зерттеулер процессі, ролі және оның
Маркетингтік зерттеулерді келесі бес кезеңмен өткізуге болады:
1. Зерттеудің мәселесі мен мақсаттарын айқындау.
2. Зерттеу жоспарын құру.
3. Ақпарат жинау.
4. Жиналған ақпаратты талдау.
5. Зерттеу қорытындылары туралы есеп.
Маркетингтік зерттеудің тұжырымдамасы – зерттеудің міндеттерін, объектісін және
Егер азық-түлік өндіруші компания фирмалық дүкен ашуды жоспарласа,
Тұрақты келушілер деп кімдерді қарастыруға болады?
Әр сатып алушыны тұрақты деп санауға бола ма?
Тұрақты сатып алушылар отбасы негізіндегі статистикалық бірлік деп
Тұрақты сатып алушылардың қандай сипаттамалары (жынысы, жасы, табысы,
Олар дүкеннің пайда болуы туралы ақпаратты қайдан алды?
Сатып алушылармен қай кезде пікір сұрау жүргізу керек:
Пікір сұрауды қай жерде жүргізген дұрыс: дүкенде ме,
Зерттеу нәтижелерін басқа дүкендерді ашу туралы шешім қабылдауда
тұтынушыларды қалай зерттеу керек: анкеталық сауалнама қолдану арқылы
Егер пікір сұрау жүргізілсе, сауалнаманың түрі қандай болуы
Пікір сұрау телефон не пошта арқылы жүргізіле ме
Маркетингтік зерттеулердің бірінші кезеңінде оны әзірлеу талаптарын қалыптастыру
- Әдетте, мәселелер өндірістік-өткізу қызметін талдау нәтижесінде және
Мәселелер анықталғаннан кейін мақсаттар қойылады. Егер мәселе (объект)
Мысалы, тауар өлшемінің өткізу көлемі төмендей бастады. Осы
Мәселені анықтау үшін "неге" деген сұрақ қойылады. Егер
Басқа мысал. Компания жаңа өнімді өндіру қажет деп
Шешуді талап ететін мәселені «шешімдер ағашы» сызбасы түрінде
Маркетингтік зерттеулердің екінші кезеңі — маркетингтік зерттеулер жоспарын
2-кесте. Тұтынушылар талғамы бойынша жауаптар саны
Жас шамасы Тұтынушы талғамдары
А талғамы В талғамы С талғамы
30 дан төмен
30-39-ға дейін
40 жас және одан жоғары
1-сурет. Алматы қаласының салқындатқыш сусындар нарығында маркетингтік зерттеулер
Үшінші кезеңде зерттеудің ақпарат алу көздері анықталады. Маркетингтік
Көп жағдайда маркетингтік зерттеуді өткізу үшін бастапқы ақпараттар
1. Бақылау - бұл
Бұл әдістің артықшылығы - объективтілігі жоғары, тұтынушы тілегіне
Кемшіліктері - қабылдау субъективтілігі, көп еңбек сіңіру керектігі,
2. Эксперимент — мұнда бір немесе
Эксперименттер зертханалық және далалық болып бөлінеді.
Зертханалық басқа факторларды зерттеуге мүмкіндік береді. Далалықтар нақтылы
3. Пікір сұрау (опрос) - бастапқы ақпаратты алуды
• Сұралушылар арасында (студенттер, зейнеткерлер);
• Бір уақытта сұралушылар саны бойынша (жекелей
• Стандартталу деңгейі бойынша (еркін
• Пікір сұрау жиілігі бойынша (бір немесе бірнеше
Пікір сұрауды сипаттаушы зерттеулерде бақылау әдісін барлау, экспериментті,
Зерттеуші ақпарат жинауға кіріспей тұрып, зерттелетін өзгермелілерді анықтау
Маркетингтік зерттеулердің келесі кезеңінде маңызды мәліметтер мен нәтижелерді
Мәліметтерді талдаған кезде тиісті орта шамалар алынады, ең
Маркетингтік зерттеулердің соңғы кезеңінде негізгі қорытындылар мен есеп
1.3 Маркетингтік зерттеулердің қазіргі әдістері
Маркетингтік зерттеулердің әдістері оны жүргізу мен ақпарат алу
Сандық әдістер деп - жабық типті құрылымдық сұрақтарды
Сапалық әдіс — ақпаратты сапалы сипаттау және оны
Зерттеу мақсаттарына сәйкес зерттеудің мынадай түрлері бар :
1. Барлау (іздеу) зерттеулері - мәселелер
Барлау зерттеулерін жүргізудің негізгі жолдары - екінші ретті
2. Сипаттама зерттеулер - маркетингтік мәселелерді,
3. Казуалды зерттеулер - себеп-салдар байланысына қатысты ғылыми
Маркетингтік зерттеулер барлаушы зерттеуден басталып, сипаттаушы зерттеуге көшеді,
Маркетингтік зерттеулердің кең қолданылатын әдістеріне мыналар жатады:
1. Құжаттарды талдау әдісі;
2. Тұтынушылардан пікір сұрау жүргізу әдісі;
3. Сарапшылар бағалауы.
1. Құжаттарды талдау әдісі: дәстүрлі және бірыңғайлан-дырылған (формализованные)
Дәстүрлі талдау дегеніміз - талданатын материалдың мәнін негіздеу
Бірыңғайландырылған талдауда (контент-талдау) нақты және сандық өлшенетін параметрлер
Пікір сұрау әдістерінің барлық жиынтығын әлеуметтік әдістер деп
1) Сауалнамалар (анкеталар) тарату жолымен пікір сұрау. Пікір
• Жеке сұхбат - бір адаммен әңгімелесу. Жеке
• Топтық сұхбат - 5-10 адаммен бірнеше сағат
• Ірі дүкендерге келушілерден сұхбат (интервью) алу.
• Кеңселерде өткізілетін сұхбат. Әдетте мұндай сұхбат өндірістік-техникалық
• Телефондық сауалнама ақпарат жинаудың ең жылдам әдісі
• Компьютерленген сұхбат. Интернет көмегімен ақпарат жинау -
• Респондентердің қалдырылған сауалнаманы өздері
• Пошталық сауалнама - сауалнамаларды (анкета) пошта арқылы
Пікір сұрау әдістерінің артықшылықтары:
1. Сұрақтарды
2. Басқа әдістермен салыстырғанда
3. Терең талдау жүргізу мүмкіндігі.
Кемшіліктері:
1. Жауаптарды хаттамалау;
2. Ақпаратты өңдеу қиындығы;
3. Уақыт пен қаражат көп кетеді.
Сауалнама жүргізген кезде ақпарат үш әдіспен жиналады:
1. Бірінші жағдайда сұхбат жүргізуші респонденттерге
2. Респондент өз бетінше жауап толтырады.
3. Сұрақтар компьютер көмегімен қойылады.
2) Фокус-топ - құрылымдық емес сипаттағы ақпарат алу
Фокус - топ талғамдары, қажеттіліктері, ойлары әр түрлі
Фокус-топтарды болашақта сандық түрде анықтауға болатын болжамдарды анықтау
3) Зерттеудің панельдік әдісі - бірдей уақыт аралығында
Панельдік зерттеудің белгілері:
• Зерттеу пәні мен тақырыбы тұрақты;
• Мәліметтерді жинау
• Зерттеу объектілері тұрақты
Бұл әдіс бойынша зерттеушінің бұрынғы нәтижелерді жаңа
Қазіргі кезде нарықтағы жағдай тез өзгеріп отыратындықтан, бұл
Алынған мәліметтерді өткізу аумақтарын, дүкендерді типі мен мөлшеріне
Зерттелетін бірлік сипаттамасы бойынша панель былайша бөлінеді:
• Тұтынушылық панелі. Оның
• Саудалық панельдеріне сауда ұйымдары, саудагерлер қатысады.
• Тауар шығаратын өнеркәсіптік ұйымдардан
• Зерттелетін мәселе
Әлеуметтік зерттеу әдістерінің эксперттік зерттеулерден басты айырмашылығы -
Маркетингтік зерттеулерде "Дельфи" және "Ми шабуылы" эксперттік бағалау
1. "Дельфи" әдісі - болжамды дәлелді
2. "Ми шабуылы"- мамандардың ұжымдық
Зерттеулердің нақты әдісін таңдау көбіне маркетингтік зерттеулердің белгілі
ІІ. КӘсіпорында маркетингтік зерттеуді
2.1 Іріктеменің типтері және процедурасы
Іріктеме жоспары үш сұраққа жауап беруі керек.
1. Іріктеме құрамын анықтау қажет. Ол
2. Іріктеме мөлшерін немесе көлемін анықтау.
3. Іріктеме амалдары. Іріктеме мүшелерін қалай таңдауымыз керек?
Іріктеме - маркетингтік зерттеу үшін тұрғындардың бір бөлігін
Іріктеме негізі (база) деп іріктеме жасалатын элементтер тізімін
Сонымен бірге іріктеменің территориялық ауқымын да анықтау керек.
Іріктеме әдістерін кездейсоқ (ықтималды) және кездейсоқ емес (ықтималды
Кездейсоқ (ықтималды) іріктемеге жиынтықтың әрбір мүшесі берілген нөлдік
Бас жиынтық — берілген шарттарды қанағаттандыратын элементтер жиынтығы.
Бас жиынтық параметрлерін бағалауда - бағалау дәлдігі түсінігі
Іріктеменің сенімділігі - бағалаудың нақты мәнге жуық болуы.
Студенттерге сауалнама жүргізу үшін кездейсоқ іріктеме құрамын былай
Ықтималды іріктеме детерминалды іріктемеге қарағанда репрезентативті деп есептеледі.
А. Кездейсоқ емес іріктеменің түрлері.
1. Еркін іріктеме
Негізгі кемшілігі: дәл емес.
2. Әдейі іріктемеде - зерттеуші іріктеме
3. Квоталық іріктеме - іріктеме
4. Типтік іріктеме дегеніміз - мәліметтерді белгілі бір
Ә. Кездейсоқ іріктеме.
1. Кездейсоқ іріктеменің кең тараған түрі қарапайым кездейсоқ
Іріктеме көрсеткіштерін бақылау үшін шағын гипотетикалық жиынтық негізінде
Бас жиынтықтың дисперсиясын табу үшін көрсеткіштің орташа мәннен
(30-70)2 +(40-70)2 +... + (80-70)2
;
30
2. Топтық іріктеме - адамдарды әр түрлі категорияға
Маркетингтік зерттеулерде жүйелі топтық іріктеме жиі кездеседі (37).
3. Іріктеу бірнеше рет қатарынан жүргізілсе,
4. Стратификацияланған іріктеме
Территориялық іріктеме бірлігі ретінде территориялар (аудан, бөлімше) алынады.
Іріктеу мөлшері немесе көлемі. Іріктеу мөлшері неғұрлым үлкен
1. Еркін тәсіл -
2. Қоғамдық пікірді зерттеу
3. Зерттеулер бойынша 1 млн тұрғыны
4. Іріктеме көлемін анықтаудың ең дұрыс
Сенімділік аралығы (интервалы) - бұл белгілі бір сұраққа
Іріктеменің репрезентативтігі тек оның көлемімен ғана емес, іріктеу
3-кесте. Зерттеудің іріктемелік жоспарьш әзірлеу процесі
Көрсеткіштер Сипаттамалары
Басты жиынтық Алматы каласының кондитерлік бұйымдарды сататын барлық
Іріктеме бірлігі Көтерме кәсіпорындар немесе бөлшек сауда дүкендері
Іріктеме шеңбері Алматы қаласы Статистика агенттігінде тіркелген осындай
Іріктеме көлемі «Үлкен саусақ» ережесінің шарттарына сәйкес басты
Іріктеу әдісі Ықтимал (кездейсоқ)
Іріктеме әдісінің типі Жүйелі іріктеу
3-кестеде Алматы қаласының кондитерлік нарығындағы кондитерлік көтерме кәсіпорындар
2.2 Сауалнама құрастыру және пікір сұрақ жүргізу
Сауалнама (анкета) - пікір сұрау өткізу үшін іріктелген
Пікір сұрауды дұрыс жүргізу үшін мынадай ұсыныстарды орындау
1. Сұрақтарды құрастырудың талаптарын орындау:
- Сұрақ тек бір мәселе төңірегінде болуы тиіс.
- Сауалдар түсінікті, бір мәнді, нақты және анық
- Сауалнама зерттеу мақсатына және міндеттеріне сәйкес сұрақтардан
- Сұрақтар логикалық сәйкестікпен қойылуы керек. Жеке сипаттағы
- Сауалнамада нақты терминологияны, күнделікті тілді, түсінікті, терминдерді
- Респондент тәжірибесінен тысқары жайт туралы сауалдарды қоймаған
-Сұрақты қисындастырып мазмұндау респонденті зерттеушінің көңілі қалайтын жауапқа
- Сұрақтар екі мағыналы сипатта болмауы керек. Мысалы,
2. Сұрақтарды: қарапайымнан - күрделіге, жалпыдан
3. Сұрақтардың қисынын келтірудің бірізділігі: алдымен
4. Сұрақтар саны сұрақты сауалнамаға
5. Сауалнама құрылымы. Кіріспе, деректеме және
Кіріспеде респонденттің пікір сұрауға қатысуын өтініп, оның мақсаты
6. Сұрақтардың стандартталу типтері бойынша сауалнама ашық және
Маркетингтік зерттеулерде стандартты ашық сұрақтар жиі пайдаланылады, мұндағы
Стандартты жабық сауалнамалар бірыңғайландырылған әдіспен алынған жауаптарды рәсімдеу
Әңгімені құру - респонденттердің ой-қиялына негізделген карикатуралар, суреттер,
Мәліметтерді жинау әдісі, негізінен, сауалнаманың ашықтығы және стандарттылығының
7. Жауап түрін анықтау.
8. Жазбаша пікір
Қазіргі кезде бастапқы мәліметтерді жинаудың әр түрлі механикалық
Сауалнамаға жауап беру уақыты: далада - 3 минуттан
Пікір сұрау анонимді және құпиялы сипатта жүргізілуі керек.
Телефонмен және сұхбаттасушымен пікір сұрау жүргізгенде, ол -
Пікір сұрау жүргізгенде ақпарат мынадай жолдармен алынады: Сұхбат
Зерттеуші қажет болған жағдайда сауалнамадағы сұрақтарға қосымша көп
2.3 Ақпаратты өлшеу сенімділігі және қателерді талдау
Өлшеу дегеніміз - зерттеу мақсатына қажетті белгілі бір
1. Номиналды шкала.
2. Сипаттама шкаласы — «иә» немесе «жоқ»,
3. Атаулар шкаласы — сандық сипаттамалар
4. Тізбек шкаласы.
5. Интервалды шкала - шкаланың жеке градациялары
6. Қатынастар шкаласы - нөлдік
7. Лайкерт шкаласы (сомалау арқылы бағалау
Сұрақтарды жасау барысында керек өлшемді өлшеу үшін Лайкерт
Таңдалған өлшем шкаласы сауалнаманың ақпараттық сипатын айқындап, статистикалық
Пікір сұрау жүргізгенде белгілі бір қателер болуы мүмкін:
ә) Сауалдар күмәнді болса, жүргізу уақыты дұрыс таңдалмаса,
б) Кейбіреулер өтірік жауап беруі мүмкін. Сондықтан зерттеуші
Ақпаратты жинау кезінде кездейсоқ және кездейсоқ емес қателер
Кездейсоқ емес қателер - ол: 1) респонденттер түгелдей
ІІІ. ААҚ «№ 1
ААҚ "№1 сыра зауытының" қазіргі кездегі жағдайы
Ашық Акционерлік қоғам №1Сыра зауыты Алматы қаласының сыра
Дайын өнімнің дизайнын және бәсеке қабілеттілігін жақсарту мақсатында
Сыра зауытының өндіріс қуаттылығы жылына 50 млн. литр
- нарыққа жаңа сыра түрлерін енгізу және жылжыту;
- жаңа ыдыс түрлерін пайдалануға көшу;
- тауардың бәсеке қабілеттілігін арттыру;
- нарықты зерттеу және тауарды жылжыту үшін маркетинг
Қазіргі таңда сыра зауыты алты түрлі сыра және
Сыра зауыты өндіретін өнім атаулары келесідей; 2004 жылғы
- "Жигулевское" - құймалы;
- "Жигулевское особое" (тауар таңбасының орамы, дизайны және
- "Казахстанское золотое";
- "Казахстанское юбилейное";
- "Казахстанское бархатное";
- "Казахстанское темное";
- "Корона Алатау".
4-кесте. Сыра зауытының маркетинг бөлімінің құрылымы
Кесте бойынша №1 Сыра зауытының маркетингтік қызметі функционалдық-регионалдық
Логистика бөлімі басшысының келесідей қызметтері бар:
- өндірілетін тауардың тапсырылған бағытта және көлемде өтуін
- тасымалдау жүйесін ұйымдастыру, соның ішінде тасымалдаудың оңтайлы
- қоймадағы қорлар деңгейін бақылау;
- қоймалау, сақтау шаруашылықтарын ұйымдастыру;
- тапсырыстардың орындалу барысын бақылау;
- тауардың сату орындарына жеткізілуін қадағалау.
Кәсіпорынның саудалық және тауарды жылжыту қызметімен айналысатын трейд-маркетинг
- Қажетті маркетингтік құрал-жабдықтарды сатып алу;
- PR, жарнамалық агенстволарымен, жабдықтаушылармен жұмыс істеу;
- Мерчендайзерлер жұмысын бақылау;
- Сауда нүктелерінде (А, В, С категориялы) дистрибьюторлар,
- Промо-акцияларды жүргізетін орындаушыларды іздеу;
- Мерчендайзерлер үшін тренингтер жасау және жүргізу.
Сауда маркасының белгілі болуын, сонымен қатар көптеген ұйымдармен
- брэндті жылжыту бойынша маркетинг шараларды үйлестіру;
- жарнамалық агенстволармен басқа да ұйымдармен жұмыс істеу;
- маркетинг бюджетін бақылау және т.б.
Алматы қаласы бойынша менеджердің қол астында супервайзер мен
Бақылаушы-менеджер келесідей міндеттерді атқарады:
- Алматы қаласы бойынша өндірілген өнімді тарату және
- Тұтынушылармен және түпкі сатып алушылармен байланыс орнату;
- Тауарды тұтынушыға қарай тезірек және тиімді жылжытуды
- Тауардың тұтынушыға жеткізілуін қадағалау, супервайзерлер мен сауда
Осы маркетинг және сату бөлімінің негізгі қызметтерінің бірі
Төмен шығынды зерттеулерде үшінші тұлғалар шақырылады. Бұл кезде
Маркетинг зерттеуінің нәтижесінде алынған мәліметтер бойынша маркетинг бөлімі
Ендігіде кәсіпорынның баға саясатына келетін болсақ, шығынға негізделген
Шығынға негізделген баға құру - бұл баға есебінің
Кәсіпорынның өткізу саясаты өткізу нарығының және өндірістік факторлардың
1. Алматы қаласында;
2. Аймақтарда.
Алматы қаласында өткізу саясаты келесі бағыттағы жұмыстармен сипатталады:
- негізгі клиенттер (супермаркеттер, гипермаркеттер);
- А, В, С категориялы дүкендер;
Көтерме нарықтар.
Аймақтық өткізу саясаты дистрибьюторлармен жұмыс істеуде жүзеге асырылады.
Өткізу арналары - ол өндірушіден тұтынушыға дейін тауарды
Барлығына мәлім болып кез-келген тауардың нарықтағы табыс
Сыра зауытының жылжыту саясаты қазіргі кезде имиджді қалыптастыру,
Кәсіпорын үшін нақты қалыптастырылған миссия "біздің бизнес неден
Миссия - бұл қызмет аясын сипаттайтын қазіргі менеджементтің
№1 Сыра зауытының миссиясы болып тұтынушыларды жоғары сапалы
Мұны ескерген жөн, яғни кәсіпорынның жалпы мақсатын белгілеу
№1Сыра зауытының қызметі ұзақ мерзімдік болашаққа, қоғаммен қолайлы
Кәсіпорынның нақты мүмкіндіктеріне өзгеруіне кәсіпорынның өзі әсер ете
Кешендік маркетингтік зерттеулер негізінде жалпы қалыптастырудың келесідей артықшылықтары
1. Қызметі кеңістікте және уақытта өндірістік - өткізу
2. Бүкіл кәсіпорын үшін басты әлуеттерді, міндеттерді шешу
3. Кәсіпорын мақсатын қате немесе түрлі талқылаулар және
4. Өзгерістерді және нарық жағдайдың жалпы дамуын анықтауға
Кешендік маркетинг зерттеулер кәсіпорынның обьектісі бойынша қарастырады және
Кешендік маркетинг зерттеуледің нәтижесіннен кейін кәсіпорын басшысы ішкі
Сол немесе басқа да шаруашылық стратегиялық аймақтардың тартымдылығын
Мынаны ескерген жөн, кешендік маркетингтік зерттелер жүргізу және
Маркетингте тиімді стратегияны таңдау туралы шешім кабылдау қазіргі
Кәсіпорынның маркетингтік қағидаларға өту нәтижесінде кәсіпорынынның функционалдық салалары
Қорытынды
Сонымен курстық жұмысымды қорыта келіп маркетингтік зерттеуге қатысты
Маркетингтік зерттеулер дегеніміз - компанияның басқару шешімдерін дұрыс
Маркетинг-қазіргі бизнес философиясы, ойлау стилі және тұтынушылардың мұқтаждықтары
Маркетингтік шешімді қабылдауда ақпарат ауадай қажет. Сондықтан ақпарат
Ақпарат жинаудың әр түрлі әдістері бар. Оның көздері
Маркетингтік зерттеулер бірнеше кезеңдерден тұрады. Маркетингтік зерттеулердің бірінші
Маркетингтік зерттеулердің екінші кезеңі - маркетингтік зерттеулер жоспарын
Кез келген кәсіпорынның маркетинг қызметі - бұл кәсіпорынның
Маркетингтік зерттеу кәсіпорынның әртүрлі бөлімшелердің арасында өзара әрекеттесу
Кәсіпорынның қызметіне талдау және бағалау сонымен қатар маркетингтік
- кәсіпорынның нарықтық қызметінің нәтижесіне өте қатты әсер
- кәсіпорынның ағымдық жұмыстар жағдайын сипаттайтын негізгі іщкі
SWOT талдау нәтижесінде стратегиялық жоспардың негізін құрайтын кәсіпорынның
1. Күшеюші бәсекелестікке қарсы шығу және бар өнім
2. Жаңа өнімді өндіру есебінен тез өсуші алкогольсіз
3. Өнімді өткізу нарығының географиясын ұлғайту.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Есімжанова С.Р. Маркетинг.Оқу құралы. Алматы Экономика
2. «Тауар таңбалары, кызмет
3. «Теріс пиғылды бәсеке туралы»
5. Ассель Г. Маркетинг: принципы и стратегия: Учебник
6. Багиев Г.Л. и др. Маркетинг: Учебник для
7. Голубков Е. П. Маркетинговые исследования: теория, методология
8. Голубков Е. П. Основы маркетинга. - М.:
Ілиясов Д.Қ. Маркетинг: теориясы мен практикасы: Оқу кұралы:Алматы,
Котлер Ф. Маркетинг негіздері.
Котлер Ф. Маркетинг менеджмент - СПб: Питер Ком,
Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / Пер.
Маркетинг: Учебник / Под ред. Э.А. Уткина. -
Маркетинг: Учебное пособие /Под ред. Н.К. Мамырова. -
Маркова В.Д. Маркетинг услуг. - М.: Финансы и
Нысанбаев С.Н, Садыханова Г.А., Маркетинг негіздері, А.: Қазақ
Фатхудинов Р.А. Стратегический маркетинг: Учебник. - М.: ЗАО
Мамыров Н.К. Маркетинг. Алматы, Экономика, 1999-248с.
Нысанбаев С.Н, Садыханова Г.А., Маркетинг негіздері, А.: Қазақ
«Маркетинг товаров и услуг» журналының мәліметтері бойынша
Ілиясов Д.Қ. Маркетинг: теориясы мен практикасы: Оқу кұралы:Алматы,
Маркетинг: Учебное пособие /Под ред. Н.К. Мамырова. -
Есімжанова С.Р. Маркетинг.Оқу құралы. Алматы Экономика 2003
Черчилль Г.А. Маркетинговые исследования. - СІІб:
Голубков Е. П. Маркетинговые исследования: теория, методология и
Мамыров Н.К. Маркетинг. Алматы, Экономика, 1999-248с.
Котлер Ф. Маркетинг негіздері.
Маркетинг: Учебник / Под ред. Э.А. Уткина. -
3
Қазақстан Республикасында туризмнің дамуы
Ақпарат жинау
Маркетингтік зерттеулер туралы мәлімет
Тұтынушылардан пікір сұрау жүргізу әдісі
Стратегиялық жоспарлау процесі
Маркетингтік зерттеулердің әдістері
Нарықты зерттеу
Қазақстандағы маркетингтік зерттеулер
Маркетинг-нарықты зерттеудің комплекстік жүйесі
Маркетингтің теориялық негіздері мен концепциялары