Технологиялық өзгерістердің қызметкерлері
Кіріспе.
1.Ұйымның ішкі ортасына сипаттама.............................................6
1.1. Ұйымның ішкі ортасынның
1.2. Әлеуметтік жүйелер түріндегі
2.Ұйымның ішкі айнымалыларының өзара байланыстылығын талдау..........................................................................................17
2.1. Технологиялық өзгерістердің қызметкерлері............18
2.2. Көмірқазу өнеркәсібінде жүргізген зерттеулер..........19
3.Ұйым ортасын талдау.....................................................................21
Қорытынды
Әдебиеттер
Кіріспе.
Басқару объектісі - ұйым болып табылады, яғни жеке
Басқару ғылымында ұйымдардың құрылымы және қызмет етуінің комплексті
Басқару теориясы мен практикасы басқа ғылымдар жетістіктерін жинақтай
Басқаруға арналған әдебиетте "бизнес ұйымдарын", өндірістік-шаруашылық ұйымдарын зерттеудің
"Ұйым" термині әдетте екі мағынада қолданылады:
1.Ұйым - белгілі бір объектінің бар элементтерін кеңістікте
2.Ұйымның өзі күрделі, белгілі бір реттелген ішкі құрылымға
болатын объект ретінде қарастырылады.
Мұнда "ұйым" термині екінші мағынада қолданылады.Сонымен ұйым дегеніміз
Ұйымды жүйелік баппен қарастыру ұйымның жеке спецификалық элементтерімен
Ұйым байланысын сипаттау үшін жүйенің кірістері шығыстарын айқын
анықтау қажет, сонымен қатар жүйе айтарлықтай әсерін тигізуші
Бұл жерде ұйымның ішкі ортасына оның айналасы көп
Мақсаттарды осылай топтастырғанымыз басқаруды ұтымды ұйымдастыру үшін жасалынып
Ұйымды күрделі жүйе ретінде қарастырғанмен оны өзбетті жеке
Ұйым жүйе ретінде белгілі бір мақсаттарға жетуге қажет
Ұйымның басқару құрылымы басқару аппараты бөлімшелерінің құрамы және
Соңында, ұйым дегеніміз оның мақсаттарға жетуін көздейтін өзі
1.1. Ұйымның ішкі ортасының құрылымы
Басқарушы және басқарылушы жүйелерден тұратын немесе белгілі бір
Ұйымның ішкі ортасы құрылым, ішкі ұйымдық процестер, технология,
Мұнда негізгі бағыттаушы -ұйымның ортақ мақсаттарына ең
Бүгінгі мақсаттар жүйесі басқару теориясы және практикасында ойлап
Әр ұйым алдында басқару құрылымын қалыптастыру және дамыту
Әрбір жүйе тиімді қызмет етуі үшін құрылымдануы тиіс.
Еңбекті ұтымды бөлу орындалатын жұмыстың абсолютті көлеміне, сонымен
дифференциялау көмегімен жүргізіледі және
элементтерден тұрады: .
жұмысты анықтау, яғни, жеке тапсырмаларды нақтылы бірыңғай жұмыстар
басқарумен қамту, яғни басқарушыларға есеп бағыныштылар саны;
ұйымды функционализациялау, яғни ұйым мақсатына үшін орындалуға тиіс
ұйымды құрылымдық бөлікгерге - бөлім,сектор,бюро, участок және
Ұйымдағы жұмыс құрамдас бөлікгерге бөлінгендіктен біреу еңбекті тік
Мұнда басқару функцияларының жекелену дәрежесін ескру кажет. Функциялар
I. Басқару көлемі үлкен емес. Мысалға, кіші ұйымда
бригадир өзінің басқарушылық міндетін негізгі жұмысының бөлігі деп
II. Басқару көлемі ұлғая түседі де, соның арқасында
басқару қызметімен айналысатын басшы пайда болады. Мысал мастер
жұмысын басқарып отырады.
III. Басқарушылық қызмет көлемі айтарлықтай өсіп линиялық иерархия
IV. Басқару қызметі күрделі бола бастайды, ал оны
орай қызметкерлер мамандана бастайды: жоспарлаушы, есепші және т.б.
V. Басқарудың мамандалған функцияларын атқару үшін жұмыс көлемі
VI. Мамандану нәтижесінде көптеген жекелеген қызметтер саны өсіп,
Қандай болмасын басшының мүмкіндіктерінің объективті шектелінуі иерархияланған ұйым
Бақылау бойынша жұмыс көлемі басшы мүмкіндіктерінен асқан жағдайында
Әр ситуацияға тиісті "басқару сферасын" анықтау үшін қолданылатын
Берілген сфера шеңберіндегі адамдар қатынастары сані оның бағыныштылары
мұңда:
п - басшы алдында жауапты қызметкерлер;
С - потенциалды байланыс саны.
Бағыныштылар санының өсуімен потенциалды байланыс
саны қарқынды өсіп отырады. Белгілі бір басқарушының "басқару!
сферасын" кеңейту туралы ой туса, оның бағынышты
қызметкерлермен орналатын потенциалды байланыстарын еске
алу қажет.
Басқару құрылымын қалыптастыруда негізгі сұрақтардың бірі
- ұйымдық басқару иерархиясында қажетті деңгей саны және
басшыға бағыныштылар саны жайлы шешімдер.
Ұйым қызмет сипаты иерархиялық деңгейлер және жалпы құрылымда
Тапсырмалар (немесе нормо-жұмыс) алдын ала белгіленген мерзімде және
Ұйым тапсырмаларын үш категорияға бөлуге болады: адамдармен, заттармен
Әдетте, тар мағынада технологи сипаттағанда машиналар, зерттеулер жетістіктері
құрал-жабдықтармен сайман және тиісті техникалық білімдер көмегімен шикізат,
Шетелдік әдебиетте технологияда болған үш ірі төңкі аталады:
Қазіргі уақытта бүгінгі информациялық технологияме жасалған революция жайлы
Мақсаттарға жету және орындау жолдарын іздеуде
Осыдан адамдардың шешуші тапсырмалар мен орнаған жағдайға сәйкесті
Қойылған мақсаттарға жету үшін белгілі бір іс-әрекет орындау
Әлеуметтік жүйелер түріндегі ұйымдарда басқару жүйесінің түрлі блоктарын
Технологиядағы аталып өткен үш түбегейлі өзгер
тапсырмалардың сипаты мен мазмұнына, жалпы басқаруға терең
әсерін тигізді, ең соңында оларды ұйымдастырудың тиімді
күрт өсуіне басты себепші болды.
Өндірістік ұйымды басқару жүйесін қалыптастыру ең алдымен, ұйым
1.2. Әлеуметік жүйелер түріндегі ұйымдар
Әлеуметтік жүйе ретінде ұйымның ерекшелігі басқару процесінің
Нактылы ұйымдарда басқаруды әлеуметтік басқару объектісі топаралық және
Ұйымның ішкі айнымалыларының өзара байланыстылығын талдау.
Жоғарыда аталған бес айнымалы "элементтер" бір-бірімен тығыз байланысты
Ұйымды зерттеуде көптеген теоретиктер бар айнымалылардың қатыстылығы мен
Бір топ өзіне жүктелген қызметті орындамаса, осын; салдарынан
Джоан Вудворд өз зерттеулеріяде 100 ағылшын компаниясы қолданатын
Өнімді кіші партиямен немесе бір-бірлеп өндіру;
Ірі партия немесе жаппай өндіріс;
Үзіліссіз процесс.
Бірлеп шығаратын обьектілермен жұмыс атқаруда (мысалы коммивояжер, не
Басқа зерттеулерге қарағанда бірлікті өндірісте жолдастық атмосфера мен
2.1. Технологиялық өзгерістердің қызметкерлері
Технологиялық өзгерістердің қызметкерлердің жұмыс қабілеттігі мен моральдық жағдайына
2.2.Көмірқазу өнеркәсібінде жүргізген зерттеулер. Ұйымдарды социотехникалық жүйе
Екі жүйешеде болатын өзгерістерді бір уақытта және өзара
3.Сыртқы элементке айтарлықтай әсерін тигізетін бұл элемент басқарылатын
Ұйымға жүйелік баппен қарау оны сыртқы ортамен байланыстыратын
Тура әсер ету факторларға жабдықтаушылар, тұтынушылар, бәсекешілер, заң
Жанама әсер ету факторларына саяси, экономикалық, әлеуметтік-мәдени, ғылыми-техникалық,
Экономиканы түбегейлі өзгерту заманында ұйым дамуының стратегиялық беталысын
Сыртқы ортаның маңызды сипаты - факторлардың өзара байланыстылығы.
3.Ұйым ортасын талдау.
Ұйымның ішкі құрылымына оның айналасының әсері емес, сонымен
Сыртқы ортаның сипаттамаларьшың бірі - оның күрделі яғни,
Сыртқы ортаның соңғы бір сипаты - оның анықсыздығы.
Мысалға, жұмыс күші ресурстарының саны мен сапасы өзгерістер
Ұйымда кәсіподақтың болуы сыртқы ортаның тағы айнымалысымен есептесудің
Ұйым өз қызметін тұтынушылардың белгілі бір тобына бағыттай
Бәсекешілер. Ұйым бйсшысы өнім рыногындағы өзгерістерге қарай қимылдау
Егер рыноктың жаңа жағдайларына басшы өз уақытында бейімделмесе,
Қорытынды.
Көптеген жағдайда ұйым табысы оның өнімдерінің бәсекешілер өнімімен
алдымен жаңалықты енгізу және тиімді жұмыс істеуді көз;
Заң және мемлекет органдары. Ұйым қызметі
Бірақ заңдылық қозғалымдығымен, ал кейде анықсыздығымен сипатталынады.
Ұйымдар тек республикалық заңдар мен жергілікті масли шешімдерін
Сонымен қатар, реттеуші қызметтерін жергілікті билі мекемелері де
Жанама әсер ету факторлары жоғары айтылған гікелей әсер
Жанама әсер ету факторларының ішінде саяси, экономикалык және
Саяси факторлар. Үйымның табысты қызмет етуіне елде жүргізілетін
Экономика жағдайы ұйым басқармасымен бағалануы тиіс. Себебі, экономика
Әлеуметтік факторлар. Бұл факторлар маңыздылығын асыра бағалау мүмкін
ӘДЕБИЕТТЕР
1 Қазақетан Республикасынық Конституцияеы. Алматы, Жеті жарғы, 1995
Қазакетан Республикасының Азаматтық Кодексі-Алматы,
Қазақстан, 1995.
Қазақстан Республикасында кәсіпкерлікті қолдау мен да-
мытудың 1994—1996 жылдарға арналған бағдарламасы.-Егемн
Қазақстан , 25 маусым.
4.1996 — 1998 жылдарға арналған реформаларды тереңдету жөніндегі
Н.Ә.Назарбаев — Қазакртанның егеменді мемлекет ретінде
қалыпатасуы мен дамуының стратегиясы.- Алматы, Дәуір, 1992 ж.
Н. Ә. Назарбаев — "Ғасырлар тоғысында".-Алматы, Өнер,1996ж,
7. Н, Ә. Назарбаев — "Қазақстан -2030
Қ.В.Бердалиев, С. Ы Өмірзақов — Менеджмент негіздері-Алматы, ҚазМБА,
10. К. В. Бердалиев және т. б. —
11. Мескон М. X., Альберт М., Хедоури Ф.
12. Герчикова И. Н, — "Менеджмент"-М. Банки-Биржи, 1994
Сапа менеджменті аудитін анықтау
Маркетинг ортасын зерттеу
Жаһандық ауқымдағы менеджмент
ЖОО-да оқу-тәрбие үдерісін ұйымдастыру
КОМПАНИЯНЫҢ НЕГІЗГІ БИЗНЕС - ПРОЦЕСТЕРІН МОДЕЛЬДЕУДІ ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ
Ұйымның ішкі ортасына сипаттама
Жұмыссыздықтың түрлері және оның көрсеткіштері. Жұмыссыздықтың шығындары
Инженер-техникалық интелегенцияның қоғамның әлеуметтік құрылымдағы орны мен рөлі
Бойжеткендерге арналған жаздық комплект
Мемлекеттің құрылымдық-инвестициялық саясатын қалыптастыру негіздері туралы