Сыныппен танысу
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ..............................................................................................................3
І ТАРАУ. Адамгершiлiк тәрбие ұйымыныњ ѓылыми –
Адамгершілік тәрбие туралы ұғым, олардың мақсаты мен міндеті,
Адамгершілікке тәрбиелеу, жеке тұлғаның адамгершілік
Адамгершілік тәрбиесіне ықпал етуші механизмдер..................................8-13
ІІ ТАРАУ. АРНАЙЫ БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІНДЕГІ адамгершілік-ЭТИКАЛЫҚ
2.1 Арнайы білім беру жүйесіндегі адамгершілік-этикалық тәрбесін
2.2 Арнайы білім беру жүйесіндегі адамгершілік-этикалық тәрбесін қалыптастырудағы
2.3 Арнайы білім беру жүйесіндегі адамгершілік-этикалық тәрбиелеу процесінде
ҚОРЫТЫНДЫ......................................................................................................33-34
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ........................................................35-36
Кiрiспе
Тақырыптың өзектілігі: Баланың жеке басын тәрбиелеу-қазіргі таңда мектептердің
Бұл заңды да, өйткені біздің қоғамымызда тәрбиенің маңызы
Тәрбиелі ұстаз шәкірттерге жан-жақты тәрбиені осы адамгершілік тәрбиесінен
Мақсаты: мүмкіндігі шектеулі тұлғаларды тәрбиелеуде адамгершілік тәрбиенің орны
Міндеті:
мүмкіндігі шектеулі тұлғаларды бойына адамгершілік қасиетін дамыту.
достық, жолдастық, өмірге белсенді көзқарасы, отан туралы ұғымдарды
үлкенді сыйлауға, ата-аналарды құрметтеуге, еңбектенуге, ізеттілік сақтауға үйрету.
мүмкіндігі шектеулі тұлғаларды ең алдымен адамгершіліктің негізгі категориялары-қайырымдылық
І ТАРАУ. Адамгершiлiк тәрбие ұымыныњ ѓылыми –
1. Адамгершілік тәрбие туралы ұғым, олардың мақсаты мен
Қазақстанның ілгерілеу процесінде, ел өмірінің барлық жақтарын: қоғамдық-экономикалық
Адамгершілік - қоғамдық өмірдің объективтік заңдылықтарына сәйкес, адамдар
Адамгершілік тәрбиесі дегеніміз - мүмкіндігі шектеулі тұлғалардың бойында
Адамгершілік тәрбиесі - меңгерген идея, қоғамдық моральдың нормалары
Ізгіліктілік қасиеттер тектілікке, білімге, мәдениетке, өскен ортасына, тәлім
Адамгершілік тәрбиенің теориялық негізін этика, әдеп, әдептілік инабаттылық,
Адамгершілік тәрбиесі міндеттерінің негізі-оқушылардың белсенді өмірлік позициясын, саналы
-жас ұрпақтың туған жерге, өскен ортасына, ага-анасына, бауырларына,
-қазіргі емір талабына сай тұтас адамгершілік имандылық, ізгілік
2. Адамгершілікке тәрбиелеу, жеке тұлғаның адамгершілік
Адамның адамгершілік қасиеттерінің құрылымын психолог -педагогтар мынандай бөліктерден:
Адамгершілік тәрбиесінің мазмұны жүйеленген адамгершілік имандылық, ізгілік қасиеттерді,
Балалық ортаның әсерi – бүл балалар iс-әрекетiнiң, психологиялық,
Баланың эстетикалық, танымдық, әлеуметтiк, дене тәрбиесiне қажеттi базалық
- табиғи орта, мәдени орталықтар, дене шынықтыратын, ойын
Базалық қосалқы бөлiмдердiң мазмұнын анықтау үшiн, тек қана
Материалдық техникалық қамтамасыз ету, бүл әсiресе баланың денсаулығын
Ауытқуы бар балалар жеке техникалық құралдармен жабдықталып, оларды
Ауытқуы бар балалар тәрбиеленетiн жалпы бiлiм беретiн мектепке
Көзi нашар көретiн балалрға: оптикалық құрал (лупа, көзiлдiрiк,
Педагогикалық кадрлер - балалардың жас ерекшелiктерiне қарай түзету
3. Адамгершілік тәрбиесіне ықпал етуші механизмдер.
Кейiн онжылдықта дүние жүзiнде баланың сәбилiк дәуiрiнде деген
Осы жастаға балалардың миының жүмсақтығы, осы кезде көңiл-күй,
Осыдан кейiн, көптеген балалар туғанда кемтар болуы, тағы
Балалар поликлиникасында, жанұяда мүндай балаларға ерекше бақылау қойылып,
Ауытқуы бар балалардың жанұясына да көмекке арнайы мамандар,
Осылайша, ауытқуы бар балаларды ерте бастан түзету:
39 жаңа туған сәбидi жан-жақты тексерiп, картаға баланың
сау балалардың бөлмелерiнiң қызметiн кеңейту;
ауытқуы бар балаларды түрған жерлерiнде педиатрлар үнемi бақылап
ауытқуға диагноз қою;
ата-аналарға психологиялық-педагогикалық көмек;
жүйелi түзету жүмысын ерте бастау;
аранйы мамандарды дайындау, олардың қызметiн түзету жүмысына
Ерте басталған түзету жүмыстары мынанадай мiндеттердi
Қарым-қатынастың дамуын, ойында, өмiрде өзiн-өзi алып жүру, қабылдай
Жалпы түзету мен арнаулы түзетулер қолдың дамуына, әлеуметтiк
Осыдан кейiн, мынандай педагогикалық жағдайлар керек:
Дамытатын орта қалыптастыру;
Балалармен жүмысты аранаулы маман (дефектолог) жүргiзуi керек:
баламен жақсы қатынаста болу;
баланың алдында дұрыс оқыту-тәрбиелеу мiндеттерiн қойғанда оның танымдық
өмiрден алған тәжiрибесiн бере алатын, баланың қабiлетiн
баланың өздiк дамуына көмектесу.
Қоғамдық тәжiрибенi бере алу жолдары: бала мен үлкен
Жүмыстың мазмұны, әдiс-тәсiлi, дамыта оқытудың, диагноз қоюдың,
Ата-аналарды түзету процесiне қатыстыру қажет.
Баланың балалар үжымына кiрiп, олармен жақсы қатынасқа түсуiне
Қазiргi уақыттағы зерттеулердi қараса, балалардың ауытқуы, түзету педагогикалық
Сонымен қатар, арнайы түзету мен тәрбиелеудiң жеке бағдарламасы
Дамуында ауытқуы бар балаларға уақытында жүйелi түрде психологиялық
Ауытқуы бар балалар, үш түрге бөлiнетiн “Бастауыш мектеп
әртүрлi ауытқуы бар балаларды оқутыға арналған, орнына келтiретiн
құрамында дұрыс балаларға арналған топ (сынып) бар, және
ауытқуы бар балаларға түзету, оқыту арқылы көмек беретiн
Мектеп жасына жейiнгi балалар,үйде тәрбиелетiн,-уақытша топтарда оқи алады.
Ауытқуы бар балаларға мынадай түзету мекемелерi көмек жасайды:
психологиялық-педагогикалық, дәрiгерлiк әлеуметтiк әртүрлi жастағы топтарға көмек беретiн,
мектеп жасына дейiнгi ұзақ уақыт емделуге тиiстi балалар
қосымша бiлiм беретiн мекеме (балаларда әртүрлi профильде сауықтыру).
Мектепке дейiнгi мекемелерде iрiктеп жинақтау ПМПК-ның жұмысы. Баланы
Ауытқуы бар балалар, осы ПМПК-ға, тағы басқа бiлiм
Ауытқуы бар балаларды оқытып, тәрбиелеу, “Бастауыш мектеп –
Бүл мекемелерде оқыту және тәрбиелеу арнайы бiлiмi бар
Балалар осылай, арнаулы және қосымша мекемелерде оқи алады.
Интеграция (шоғырлану, бiрiгу) - мектепке дейiнгi балалардың дамуына
бала туғаннан кейiнгi тұзету жұмыстарын алға қою;
жалпы бiлiм беретiн мекемелерде оқитын балаларға мiндеттi
шоғырланған тәрбиеде-мiндеттi түрде медико-педагогикалық негiз болуы керек.
Интеграция (бiрiктiру) – арнаулы педагогиканың моделi, ауытқуы бар
Интеграция түрлерi - құрастырылған мекемелердегi:
Құрастырылған бiрiгу. Психофизикалық және тiл дамыту деңгейiндегi кейбiр
Жекелеген бiрiгу. Кейбiр балалар, сау балалармен бiрдей бағдарламаны
Уақытша бiрiгу. Арнаулы топтың балалары, тiлдерiне де психологиялық
Толық бiрiгу - ауытқуы бар балаларға өте пайдалы,
Осындай әртүрлi бiрiгулердiң арқасында, ауытқуы бар балалар әлеуметтенедi,
Балалық шақтың әр түрлi кезеңiнде, үлкен адамдардың
Педагогикалық түзету процесiнде үлкен адамдардың балалармен арасындағы қарым-қатынастарында
Балалар мен үлкен адамдар арасындағы қарым-қатынас, сол балалардың
Сәбилiк жас.
үлкен адам өзiнiң бар күшiн мыналарға бағыттайды:
қозғалыста, көңiл-күй өзгерiстерiнде, жаңалыққа құштарлығын арттыруда баланы қанағаттандыру;
қолдың функцияларының дамуы мен жүру процестерiнiң
көңiл-күй, iскерлiк қарым-қатынасқа, бiреуден үйренуге дамыту;
сөйлеу қабiлетiн жылдамдату.
Ерте жас.
үлкен адам жағдай жасайды:
баланың танымдық iс-әрекетiнiң дамуына;
сезiм мүшелерiнiң нығайуына;
баланың белгiлi бiр заттың орнын ауыстыруға бейiмдiлiгiн дамыту;
қоршаған ортамен байланыста iскерлiк көрсете бiлуiн дамыту;
баланы қанағаттандыру үшiн, ол өзiнiң жетiстiктерiн мойындайтын “мен”
Мектепке дейiнгi жас.
үлкен адам мен баланың арасындағы қарым-қатынас, баланың әлеуметтiк
Баланың жетiстiгiн мойындата отырып, баланың мақтанышын оята отырып,
Дамуында ауытқуы және бүлiнуi бар балаларды зерттеудiң бiртүтас
Тексеру әдiсi: клиникалық әдiс - неврологиялық тексерiс, клиникалық-генеологиялық
II . ТАРАУ АРНАЙЫ БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІНДЕГІ адамгершілік-ЭТИКАЛЫҚ
2.1 Арнайы білім беру жүйесіндегі адамгершілік-этикалық тәрбесін
Мектепке дейiнгi түзету педагогикасы, балаларды тәрбиелеу мен оқытуда
1 саты.
Сезiм жүйесiнiң бүлiнуi.
“Ақыл-ой кемiстiгi“ – ми құрылысының органикалық бұзылуы
Аурулардың халықаралық 9 классификациясы бойынша, келесi топтарға бүлiнген:
а) ақыл-ойдың кемуiнiң есуастық сатысы;
б) ақыл-ойдың кемуiнiң имбецильдiк сатысы;
в) ақыл-ойдың кемуiнiң нақұрыстық сатысы.
Халықаралық классификация бойынша ақыл-ойы кем балаларды психометрлiк зерттеудің
(Балалардың және жасөспiрiмдер психологиясы мен психологиясының анықтама кiтабы.-СП
2 саты. пДТ (3 пр) дизонтогенездiң шекаралық тұрiне
Этиопатогенетикалық классификация бойынша келесi нұсқауларды айырады:
а) ПДТ (3 пр) конституциялық генез;
б) ПДТ соматогендiк генез;
в) ПДТ психогендiк генез;
г) ПДТ церебалды-органикалық генез.
3 саты. Көрудiң бұзылуы.
а) соқырлық (жарықты сезетiн – көз көруi 0,01ден
б) нашар көру (көзiлдiрiкпен 0,05тен 0,2 дейiн);
в)қылилық және амблиопия ( 0,4тен жоғары).
4 саты. Естудiң бүлiнуi.
а) саңыраулық, естiмеу (есту қабiлетiнiң жойылуы, еститiн құлақтан
б) нашар есту (есту қабiлетiнiң жойылуы, еститiн құлақтан
в) кейiннен естiмей қалу ( 3-4 жасында естiмей
5. Жүрудiң бұзылуы (ОДА).
Себептерi:
а) нерв жүйесiнiң ауруы:
балалардың церебральдық сал болуы;
полиомиелит.
б) туа пайда болан жүрудiң бұзылуы:
жамбастың шығып кетуi, туа бiткен.
мойыны қисықтық.
талтақтық, табанның қисаюы;
омыртқаға зақым келу (сколиоз);
аяқ-қолдың дамымауы, кемiстiгi;
саусақ сұйектерiнiң кемiстiгi;
артрогрипоз (туа бiткен кемiстiк).
в) жүре пайда болған аурулар:
мидiң, аяқ-қолдың жарақат алуынан зақымдануы;
полиартрит;
сұйек аурулары (туберкулез, сұйек iсiктерi, остеомиелит);
сүйек жүйесiнiң ауруы (рахит, хондродистрофия).
6 саты. Сөйлеу қабiлетiнiң бүлiнуi.
Сөйлеу қабiлетiнiң бүлiнуi (алалия);
Сөйлеу аппаратының функциясын және құрылысының бүлінуі (ринолалия,
Жазу мен оқудың бүлінуі (дислексия, дисграфия);
Сөйлеудің жылдамдығының бүлініу;
Сөйлеудің қабілетің бағыттайтын жағының бүлінуі (мутизм);
7. Эмоция (жан) жұйесінің бүлінуі:
Ерте балалық аутизм (тұйықтық);
Ертеде шешеден айрылу нәтижесінде пайда балған эмоциялық бүліну;
Симблингтік бәсекелесудің нәтижиесінде пайда болған бүліну;
Балалық шақта қарынғылықтан қорқу пайда болған бүліну.
8. Көптеген ауыр бүлiнулер.
Бұл бүлiну екi немесе одан да көп бөлiнулер:
Ауытқуы бар барлық балалардың дамуында жалпы және өзiне
Алғашқы бүлiнулер биологиялық аурулардың әсерiнен пайда болса, кейiнгiлерi
Естен шығармау керек, кейiнгi бүлiнулердiң себебiн алғашқыларынан байқап
Баланың әлеуметтiк қатынасы болмауы;
Психикалық процестердiң төмен дамуы;
Эмоциялық ерi-жiгердiң, ықыластың қалыптаспауы;
Дамудың моторлық кемшiлiгi;
iс-әрекеттiң, психикалық емiн-еркiндiктiң төмендеуi.-
Осы себептердiң барлығы ПДК әкеледi. Бұл кемшiлiктер
озiне тән қиындылықтар – әлеуметтiк-педагогикалық жағдайлардың баланы ерте
Мектепке дейiнгi тұзету педагогикасы, әр баланы оқыту, тәрбиелеу
Осымен қатар бала ұшiн семьяның жанұяның орны
Жалпы біім беретін мекемеде ой қабілеті өспей қалған
Ой-қабілеті өспей қалған бала топта немесе сыныпта қалыпты
Жалпы білім беретін мекемеде оқутышы ой-қабілеті өспей қалған
Ой-қабілеті өспей қалған мектепке дейінгі баланың және мектеп
2.2 Арнайы білім беру жүйесіндегі адамгершілік-этикалық тәрбесін қалыптастырудағы
Жалпы білім беретін мекемеде ой қабілеті өспей қалған
Ой-қабілеті өспей қалған бала топта немесе сыныпта қалыпты
Жалпы білім беретін мекемеде оқутышы ой-қабілеті өспей қалған
Ой-қабілеті өспей қалған мектепке дейінгі баланың және мектеп
Адам үшін ең маңызды игіліктер құқық пен бостандық.
Адамның жалпытаңылған бостандығы мен құқықтар жүйесінің маңыздысы -
Балалардың құқығы бірқатар маңызды халықаралық құжаттарда тіркелген (Адам
Жеке тұлғаның қоғамдағы құндылығын мойындау; оның потенциалдық мүмкіндіктерін
Келесі кезең - әр елдің экономикалық, саяси, т.б.
Ақыл-есі кем адамдардың құқықтары көптен бері халықаралық қоғамдастықты
Адам құқықтарының жалпыға бірдей декларациясы.
Мүгедектердің құқықтары жөніндегі декларация.
Ақыл-есі кем адамдардың құқықтары жөніндегі декларация.
Бала құқығын қорғау жөніндегі конвенция.
Мүгедектерді тең мүмкіндіктермен қамтамасыз етуі жөніндегі
стандартты ережелер.
БҰҰ мен Адам құқығының жалпыға бірдей декларация принциптарымен,
Осы құжаттардың көбісі адам құқықтарының жалпыға бірдей декларациясынан
1989 жылдың 20-шы қарашасында БҰҰ-ның Бас Ассамблеясында балалардың
балалар құқығының әлемдік Конституциясы, еркіндіктің Ұлы Партиясы болып
Тағы да бір маңызды құжаттардың бірі - мүгедектер
1971 жылы БҰҰ-ның “Ақыл-есі кем адамдар“ жөніндегі Деклорациясы
Негізгі халықаралық құжаттардың мүмкіндіктері шектелген адамдардың құқығы жөніндегі
Құқық теңдігі принципі барлық құжаттарда қарастырылып, мүмкіндіктері шектелген
Мүмкіндіктері шектелген адамдар ерекше құқыққа ие бола алады,
Көп деген құжаттарда ерекше құқықтар түрлері нақтыланған.
ХХ ғасырдың 90-шы жылдарынан бастап заң саласындағы саясатта
Еліміздегі негізгі заң – Конституция 1991 жылы қабылданған.
«Адам құқықтары» бөлімінде демократиялық, адамгершілік, барлық адамдарды қорғайтын,
Адам құқықтарын қорғау мәселесі бойынша келесі маңызды заң
БҰҰ «Балалар құқығы жөніндегі Конвенцияға» сәйкес баланың құқығын
Халықтың денсаулағын нығайту, жақсарту, оның ішінде мүмкіндігі шектелген
Жасөспірімдерді тәрбиелеп, оқыту мәселе бойынша шаралар (Кәмелет жасқа
Мүгедек бар отбасыларына компенсациия төлеу жүйесін әлеуметтік институттары
Ата-ананың қамқорысыз қалған, балалыққа алынған (асыранды) балаларды қорғау,қамқорлыққа
Генетикалық науқас сертті, алкоголизммен нашақорлық салдарының дамуында аномалиясы
Балалар мен қорғауға алынбаған адамдардың мүддесін жүзеге асыратын
Осы құжаттардың мазмұны мемлекет пен үкіметтің халықтың ең
1996 ж. шыққан «Мүгедектердің әлеуметтік қорғалуы» заңының да
14.12.79 ж. 1265 нөмірлі ССРО Денсаулық министрлігінің шығуына
1) науқас; 2) зақым келгеннің салдары; 3) анатомиялық
Мүгедек балалардың тәрбиеленіп, оқыту мәселесіне Заңның №18 «Мүгедек
Мүгедек балалардың еңбекке, дәрігерлік бақылауға, емге, көлікпен қамтамасыз
Мүгедектердің заң кепілдігі бар құқықтары мен ерекше жағдайлары
«Білім туралы» заң дамуында кемістік бар адамдарға білім
2.3 Арнайы білім беру жүйесіндегі адамгершілік-этикалық тәрбиелеу процесінде
Күн тәртібі өмірдің, жұмыстың, тынығудың, тамақтану және
Көмекші мектептерде педагогтар мен тәрбиешілер кемақылды балалардың күн
Тәртібіндегі ауытқушылығының бар баланың эмоционалды жағдайы.
Күн тәртібін қатаң қадағалау үшін балаларды эстетикалық және
Күн тәртібі үлкен тәрбиелік функцияны орындайды және нақты
Таңертеңгілік сағаттарды ұйымдастыру
Таңертеңгі гимнастика – балалардың ұйқыдан кейін орындайтын дене
Балалар мектепке әртүрлі дене дайындығымен келіп түседі. Сондықтан
Таңертеңгі туалетке жуыну, тарану, т.б. жатады. Тәрбиеші таңертеңгі
Таңертеңгілік сағаттарға жатын бөлмелерді жинастыру жатады. Оны ересек
Көмекші мектептердегі үзіліс
Көмекші мектептерде үзілісті ұйымдастыру мұқияттылықты қажет етеді. Кемақылды
Жылдың жылы мезгілдерінде таза ауада балаларды серуенге шығарып
Ойындарды өткізуде балаларды топтарға және сыныптарға бөлуге болмайды.
Үзіліс кезіндегі ойынның мақсаты – балаларға қозғалыс мұмкіндіктерін
Түскі тамақтанудан кейінгі уақыт. 1-3 сынып оқушылары және
Оқушылардың үй тапсырмасын дайындап болған соң кешкі тамаққа
Міндетті кезең – сынып бөлмесін жинастыру. Оны келесі
Кешкі тамақтан соң дене және эмоционалдық қозуларға арнармаған
Ұйықтауға жарты сағат қалғанда тәрбиеші топты ұйқыға дайындауды
Түзету-дамыту сабақтарындағы балалармен тәрбиелік–түзету жұмыстарын жүргізу.
Мектептегі тәрбиелеу жұмысы жүйесіндегі тәрбиешісінің қызметі:
1. Сыныпта түрлі деңгейдегі ұжымының құрылымы жайында, оқушының
2. Балалардың творчествалық белсенділігін арттыруға, жалпы қобалжу тудыратындай.
3. Барлық балаларға бірдей көзқараспен қарау: Жағдайына қарамай
4. Оқу үлгерімін ғана емес, тәртібін де бағалау.
Оқушыларды тәрбиелеу әсерінің бастысы мынаған байланысты: Тәрбиешінің моральді
Сабақтан тыс уақытында балалармен тәрбиелік-түзету жұмыстарын жүргізу.
Тәрбиешінің жұмысының негізгі бөлімдері:
1. Сыныппен танысу
а) оқушылар жайында жалпы мағлұматтар (мекен жайы, жанұя
б) оқушының даму қабілетінің жалпы деңгейі: (оның жүрген
в) жалпылама жұмыс (сыныптың жалпылама өміріне қатысы, оқушының
г) оқушының жеке басының негізгі ерекшілігі (моральді ерекшілігі,
Осыларға байланысты әрбір баламен жүргізілетін жұмыс жоспарланады.
2. Сыныптық ұжымды ұйымдастыру және тәрбиелеу:
а) оқушылардың сыныптағы қарым-қатынасы;
б) сыныптағы жекелеген топтарды бақылау (тәрбиелеу жұмысын жоспарлау,
3. Оқушының тәрбиелеу мәнінің ерекшілігі:
Тәрбиеші сынып жетекшісімен бірігіп жұмыс жасауы керек оқытуда,
Тәрбиеші оқутышының жұмысының ерекшілігін меңгереді, оның талаптары мен
Сыныптан тыс тәрбиелеу жұмыстарын ұйымдастыру және өткізу. Тәрбиелеу
Дамуында ауытқулары бар балалармен профилактикалық жұмыс істеудің маңызы.
Мектептен тыс жұмыс-бұл тәрбиелік және білім беру сабақтары,мәдени
Сыныптан тыс жұмыс –мақсатты ұйымдастырылған оқу-тәрбие сағаттарын балалармен
Бұл тәрбие сағаттары оқушылардың жан-жақты болып қалыптасуына және
Балалардың әртүрлі психикалық және дене дамуындағы ауытқушылықтары:
1.Сыныптан тыс жұмыстар ерікті түрде ұйымдастырылады.Оқушылар өз қызығушылығы
2 Сыныптан тыс жұмыс міндетті бағдарламамен еш байланысы
3.Сыныптан тыс жұмыс жас айырмашылығы әр түрлі оқушыларменен
Жоғарғы сынып оқушыларының өздерінен кішілерге қамқорлық көрсетуге
4. Сыныптан тыс жұмыста балалар көбіне өз бетімен
5. Сыныптан тыс жұмыста барлық қоғамдық-пайдалы қызметтер көбейе
Сыныптан тыс жұмыс оқушыларға кәсіпттік бағдар беруде маңызды
6. Саныптан тыс жұмыс әр түрлі формадан және
7. Бұқаралығы. Осы ерекшеліктердің барлығы да,бір жағынан ақыл
Қалыптасып келе жатқан қарым-қатыныастарға бой үйреткен олар сабақ
ҚОРЫТЫНДЫ
Соњѓы кездері еліміздіњ ќоѓамдыќ µміріндегі елеулі µзгірістердіњ бірі
Сондыќтан да, ±рпаќ тєрбиесіндегі кµкейтесті мєселелердіњ бірі –
Арнайы білім беру жүйесіндегі адамгершілік-этикалық тәрбесін ќалыптастыру
Мүмкіндігі шектеулі тұлғалардың бойында жалпы адамгершілік ќалыптармен гуманистік,
Дегенмен мынадай ќорытынды жасауѓа болады: арнайы білім ж‰йесінде
-Оќыту мен тєрбиелеу жєне даму жоспарларын ќолдау психопедагогикалыќ
- Білімді мењгеру, техникасы мен технологиясын іске ќосу,
-Б±л кµрсетілген міндеттерді бір мезгілде шешу білім беру
Ќорыта келгенде, т±лѓалыќ ќасиетін тєрбиелеуде мынадай ерекшеліктерді ескеруіміз
аќыл-ой тәрбиеін дамыту;
адамгершілік-имандылыќ ќ±ндылыѓын ќалыптастыру;
ќарым-ќатынасы арќылы оќушы д‰ниетанымы ќалыптасып, баланыњ аќыл-парасаты толысып,
сабаќ таќырыбына жай ±лттыќ педагогика элементтерін оќушыныњ адамгершілігін
Курстық ж±мысты жазу барысында адамгершілік-этикалық тәрбиесін ќалыптастыруда тиімді
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ.
1. Актуальные проблемы диагностики задержки психического развития детей
2. Ахутина Т. В., Пылаева Н. М. Нейропсихологический
3. Готовность к школьному обучению детей шестилетнего возраста
4. Егорова Т. В. Особенности памяти и мышления
5. Захаров А. И. Как предупредить отклонения в
6. Лубовский В. И. Развитие словесной регуляции действий
7. Марковская И. Ф. Задержка психического развития. Клиническая
8. Обучение детей с задержкой психического развития /
Қосымша әдебиеттер:
9. Шевченко С. Г. Ознакомление с окружающим миром
Отстающие в учении школьники (проблемы психического развития) /Подред.
10. Пермякова В. А., Домишкевич С. А. Типические
11. Дефектология. Словарь-справочник. / Под ред. Б.П.Пузанова. -
12. Назарова Н.М. Об изменениях в понятийном аппарате
13. Специальная педагогика: Учеб.пособие для студ. высш.пед.учеб.завед. /
14. Нурманбетова У., Тебенова К.С, Омарова Н.Н. Введение
5
Математика пәнінен тапсырмалар жинағы
Сыныптағы тәрбие жүйесі және оны ұйымдастырудың ерекшеліктері
Бастауыш оқытудың педагогикасы мен әдістемесі пәнінен дәрістер кешені
Оқу практикасының есебі
Сынып жетекшісінің функциялары
Шағын жинақты мектеп мұғалімінің сабаққа дайындығы
Қарым-катынае мәдениеті адамзат мәдениетінің негізгі сатысы
Үздіксіз педагогикалық тәжірибе (ҮПТ) міндеттері
Үздіксіз педагогикалық тәжірибе міндеттері
Мектептегі сынып жетекшісі жұмысының мазмұны мен түрлері