Вагондарды дөңесте ажырату
Мазмұны
Кiрiспе
1 Стансаның техникалық және пайдалану сипаттамалары
1.1. Стансаның жұмыс көлемi.
2. Стансаның жолдары мен парктерiнiң мамандандырылуы
3. Қабылдау паркiнiң жұмыс технологиясы
4. Сұрыптау дөңесiнiң жұмыс технологиясы
4.1. Құрамдарды сұрыптау дөңесiнде тарқату-құрастыру
4.2. Маневр локомотивiнiң қабылдау паркiндегi құрамдарға келуi
4.3. Құрамды сұрыптау дөңесiне итеру
4.4. Құрамды дөңестен тарқату
4.5. Вагондарды дөңес жағынан шегеру
4.6. Құрамдарды дөңес жақтан құрастыруды аяқтау
5. Вагондарды сұрыптау паркiнде өңдеу технологиялары
6. Жергiлiктi вагондарды өңдеу технологиясы
6.1. Жүк пункттерiне көптопты вагондарды берудi құрастыру
7. Жөнелту паркiнiң жұмыс технологиясы
8. Н станса жұмысының тәулiктiк жоспар-графигi
Қорытынды
Қолданылған әдебиеттер
Кiрiспе
Теміржол көлігі дегеніміз - тасымал құралдарының негізгі бір
Қазақстанның теміржол көлігі біздін халық экономикасының негізгі, немесе
Республиканың біртұтас халық шаруашылығы жүйесіндегі көліктер негізгі инфракұрылымдық
Өткен уақытта да, алдағы уақытта да, әсіресе жаппай
Поездардың керекті мелшерін (санын), керекті белгіленген уақытта теміржол
Темір жолда қолданылатын бекеттерді екі бөлімшеге бөлуге болады:
Жолы жоқ бекеттерге жеке аралықтар және блок аралықтары
Блок аралықтарында жартылай автоблокировка мен жабдықталған теміржолда
Жолы бар бекеттерге - айырым
Айырым бекеттері деп - дара (күре) жол желісінде
Басып озу бекеттері деп екі басты (күре)
Стансалар деп поезды қабылдау, жөнелту т.б. операциялар: орындау
а) жүкті кабылдауға-беруге бағытталған;
б) жолаушыларды поезға міңгізуге-түсіруге жағдайы бар;
в) жүкті вагонға жүктеуге-түсіруге;
г) вагондарды сұрыптауға;
д) маневр жұмыстарын орындауға;
е) т.б. техникалык операцияларды орындауға негізделген жол бағыты
Стансаларды өзара жұмыс сипатанына қарай: аралық, телімдік, сұрыптау,
Стансалардың теміржолда тасымалдау жұмысын атқару үшін маңыздары өте
Станса аркылы: 1) өндірістер, ауыл шаруашылығы, жүк иелері,
Теміржол тораптары деп көп бағыттан келген бас (күре)
Теміржол тораптары жалғыз стансадан немесе көп (сұрыптау, жолаушы,
Стансаның техникалық және пайдалану мiнездемелерi.
Сұрыптау стансасында әр бағыттан жиналған транзитті және жергілікті
Сұрыптау жұмыстарын орындау ү ады. шін белгілі сұрыптау
Сұрыптау стансасын қабылдау, сұрыптау және жөнелту парктерімен қатар
«Н» стансасының техникалық құрылғыларының мінездемесі:
стансаның есептеу орталығында – ЕС-1011сериялы ЭЕМ;
СЦБ құрылғысы – МРЦ;
маневр локомотивінің машинисттерінің ДСП–мен байанысы – екі жақты
Темір бағытының сұлбасы сурет 1.1
Сурет 1.1. Темiр жол бағытының схемасы
Станса жұмысының көлемi
Тәулiк iшiнде стансада өңделiнетiн және стансадан тоқтаусыз өткен
1.1 кестеде Д, И, Р бағыттарынан келетiн және
1.2 және 1.3 суреттерден стансаға тарқатылуға тәулiк iшiнде
Кесте 1.1. Н стансасына келетiн вагонағындар
-қа
-тан Бағыттар Н
стансасы Барлығы
Д И Р
өңд/м өңд.
өңд/м өңд өңд/м өңд өңд/м өңд
Бағыт-
тар Д
322 686 154 361 20 476 1047
И 378 574
105 - 13 425 574
Р 106 380 51 -
24 157 380
Барлығы 484 954 373 686 259 361
1.2 сурет. Поезд ағындарының диограммасы
1.3 сурет. Вагон ағындарының диограммасы
Кесте 1.2 Н стансасына жұп бағыттан келетiн өңделетiн
Қайдан
келдi Келу
уақыты Өңделетiн пойыздардың құрамындағы вагондарды жiктеу Өңделмейтiн транзиттiк
Д Г В Б А Е Ж З
И 1-40 15 1
8 9 6 7 4 -
1
Р 2-55 5
9
3 14 11 9 2
3
И 3-41
52 Т 4
И 4-05
53 З 5
И 4-40 10
16 7
10 10
6
И 5-20 4
7 8 20
2 2 8
8
И 5-30 15 20
8 5
9
И 6-10
10
56 А 1
И 7-30 4 6 2
19
7 5 7
3
И 8-10 2 5
16
15
4
Р 8-50 10 7
8 18
10
5
И 9-30 5 10
18 10
10
6
И 9-40
6 4 20
10
8
И 10-10
54 А 9
И 10-35 10 3 5 9 6 8
4
1
И 11-45
53 А 3
И 12-41 8 6 5 10 7
8 3 4
4
Р 12-59
51 О 5
Р 13-15 10
6 9 8 7
5
6
И 13-44
8
50 З 8
И 14-40
57 А 9
Р 15-08
10
5 10 10 13 2
1
Р 16-04 7
5 13 5
15
3
И 16-55
53 Т 4
Р 17-58 3 5
10 8
7 10
5
И 18-10
55 А 6
И 19-30
4 3 9 7
8 12
8
И 20-12 7 8 10
9
8 3
9
Р 21-40 7 9 5 7 10 7
1
Р 22-50
53 А 3
И 23-40 10 4
13
3 10 8
4
И-дан Д-574 83 59 22 102 103 32
Nж = 31
Р-дан Д-380 49 39 35 47 73
Кесте 1.2 Н стансасына тақ бағыттан келетiн өңделетiн
Қайданкелдi Келу
уақыты Өңделетiн пойыздардың құрамындағы вагондарды жiктеу Өңделмейтiн транзиттiк
И К Л М О Н-И Р С
Д 1-15
50 Т 1
Д 2-39
6 10 10 9
5 3 5 5
3
Д 3-00
53 Т 4
Д 3-27 10
10 3 5 5 9 5 6
5
Д 4-20 1 3 14
5
16
6
Д 5-58
5
10 12
8 10
5
8
Д 6-08 8 8
5 7 6 10 6 - 3
9
Д 7-16
55 0 1
Д 8-16
10
12 13 4 9 2 3
3
Д 8-35 8 5 8
5 5 4 11 7
4 Д 9-15 5 9
7 13 5 7 5 2
5
Д 9-46 8 6 5 8 7 5
6
Д 10-50
53 О 8
Д 11-06 9 8 7 10 7
1
9
Д 12-59
8 10 5 12 10 8
1
Д 14-19
10 10 6
5 7
10
3
Д 14-54
55 О 4
Д 15-16 11 14
5 8
8 2 3
5
Д 15-58
53 О 6
Д 16-55 5
8 5 6 3 19 5 5
8
Д 17-15 8 6 7 9 15
3
5
9
Д 18-30
52 О 1
Д 19-27
12
8 10
6 8
3
Д 19-50 10
7 9 6 5 6 3 10 2
4
Д 20-09 7 11 10 5 13 5
11 3
5
Д 20-41
51 Т 6
Д 21-54
10 5 10 9 5
11 3
8
Д 22-11
54 О 9
Д 23-25 10
15 8 15
1
Д-дан барлығы 111 142 116 142 175 105
И-ға - 686 Р-ға –361 Р-ға -
Н стансасы бойынша жалпы және тиеп-түсiру пункттерi бойынша
Кесте 1.4. Н стансасындағы тиеу-түсiру
№ т/б Тиеп-түсiру пункт-терi Түсiру, вагон Тиеу, вагон
артық кем
1 ЖА 14 15
1
2 ОҚ 5 20
15
3 З-д 30 0 30
4 СП 8 3 5
Барлығы - 29 38 35 16
Ескерту: артық бос вагондар кез-келген бағытқа тiркеледi.
2. Станса жолдары мен парктерiнiң мамандандырылуы
Парктер мен жолдардың мамандырылуы келесі шарттарға байланысты тағайындалуы
керек:
поездар қозғалысы мен маневірінің қауіпсіздігін толық қамтамасыздандыру;
стансадан вагондарды бөлек бағытта жөнелту кезінде болатын қарама-қарсы
поездарды тарқатып құрастыру кезінде жергілікті жұмыстарды орвндау кезінде
Қабылдау паркінде поезд саны мен оның келу бағыттарына
Кесте 2.1. Станса сұрыптау паркi жолдарының мамандандырылуы
Вагондар мен жолдардың бағыты Тәулiктiк вагондар саны Пойыз
Жолдардың номерi
1 2 3 4 5
Н-Д 59 Құрама 1
Д 132 Телімдік 1
Г 98 Бiртоп. тiкелей 1
В 57 Бiртоп. тiкелей 1
Б 149 Бiртоп. тiкелей 1
А 176 Бiртоп. тiкелей 1
Е 78 Бiртоп. тiкелей 1
Ж 109 Бiртоп. тiкелей 1
З 106 Бiртоп. тiкелей 1
Н-И 34 Құрама 1
И 111 Телімдік 1
К 142 Бiртоп. тiкелей 1
Л 116 Бiртоп. тiкелей 1
М 142 Бiртоп. тiкелей 1
О 175 Бiртоп. тiкелей 1
Н-Р 36 Құрама 1
Р+С2 182 Екітоп. тікелей 2
Т 109 Бiртоп. тiкелей 1
Ж.А 14 Жергілікті 1
Зауыт 5 Жергілікті 1
От. қойма 30 Жергілікті 1
С.П. 8 Жергілікті 1
Барлығы 2068
23
Егер сұрыптау паркiнiң маңында арнайы айналма жолдар мен
Соңынан жалпы сұрыптау паркiндегi жолдарын нақты сұрыптау паркiндегi
Сонымен қатар, қайта сұрыптау операцияларын қысқарту үшiн, жолдардың
Жалпы тағайындалған жолдар саны (4 және 5 графалар)
Жөнелту паркi немесе қабылдап-жөнелту паркi жолдарының мамандандырылуы пойызағынының
Сұрыптау паркi мен жөнелту парктерi тiзбектеп орналасқан стансаларда
Жөнету паркi мен сұрыптау парiктерi параллельдi орналасқан кезде
Қабылдап-жөнелту паркiне екiден көп темiр жол бағыттары келiп
Қабылдау паркi мен қабылдап-жөнелту паркiндегi жолдар саны
Кесте 2.2 Қабылдау паркi мен қабылдап-жөнелту паркiндегi жолдар
Есепке алынған жұпталған пойыздар саны Жолдар саны
12-ге дейiн 3
13-18 4
19-24 5
25-36 6
37-48 6-8
Қабылдап-жөнелту паркiндегi жолдар санын анықтаған соң олардың мамандандырылуын
Кесте 2.3.
Станса жолдарының мамандандырылуы
Жолдар мен парктер аты-жөнi Жолдардың нөмiрi
Негiзгi жолдар III
I
II
I қабылдап-жөнелту паркi 3
5
……
II қабылдап-жөнелту паркi 2
4
……
Басқа жолдар
3. Қабылдау паркiнiң жұмыс технологиясы
Қабылдау паркiнде пойыздарды өңдеу технологиялық үрдiсiн құру кезiнде
тарқатылуға келген пойыздарды өңдеу ретi;
пойыз және дөңес локомотивiн өткiзу және олардың жүру
құрамдарды өңдеу уақытының мөлшерi мен олардың технологиялық графиктерiн;
ТТП бригадаларының қажетi саны мен әр бригададағы топтар
Қабылдау паркiнде құрамдарды өңдеу жалпы ұзақтығы негiзiнен –
Өңделуге келген пойыздарды қабылдау паркiнде өңдеу негiзгi технологиялық
Операциялар Пойыз келген-ге дейiн Пойыздар келгенде, мин Орындау-шылар
5 10
ТНҚ-ын алу, белгiлеу және СТО, ТТП мен КТП-нiң
Станса кезекшiсi
Сұрыптау қағазын толтыру
Станса кезекшiсi
СТО, ТТП мен КТП-нiң жұмысшыларына пойыздың келгенi туралы
ТТП жұмысшы- лары, пойызды қабылдаушылар, локомтив бриг.
Кiру алқымында пойызды тiзу
ТТП жұмысшы- лары, пойызды қабылдаушылар
СТО-на пойыз құжаттарын жөнелту
5
Локомтив бригадасы, ТТП жұмысшылары
ТНҚ тексеру, құжаттарды штемпельдеу
5
Сұрыптау қағазын түзету
3
Құрамды техникалық және коммерциялық тексеруден өткiзу
15
Жалпы ұзақтығы
15
3.1 сурет. Тарқатылуға келген пойыздарды өңдеу негiзгi технологиялық
Құрамдарды өңдеу ұзақтығын қысқарту және оның ұзақтығын негiзгi
(3.1)
мұндағы: m- құрамдағы вагондар саны;
τ- бiр вагонды өңдеуге кеткен орташа уақыты (қабылдау
kтоп- ТТП бригадасындағы топтардың саны (бұл көрсеткiштi негiзгi
, мин
Объективтi түрде көлiк үрдiсiн тән – тәулiк сайын
Песте 3.1
Пойыздардың келу интервалы
№
т/б Пойыз-дардың келу кестесi Пойыз-дардың келу интерва-лы, мин
т/б Пойыз-дардың келу кестесi Пойыз-дардың келу интерва-лы, мин
т/б Пойыз-дардың келу кестесi Пойыз-дардың келу интерва-лы, мин
1 2 3 4 5 6 7 8
1 1-15
22 9-15 25 43 16-55 41
2 1-40 25 23 9-30 15 44 17-15
3 2-39 59 24 9-40 6 45 17-20
4 2-55 16 25 9-46 16 46 17-53
5 3-00 5 26 10-10 24 47 18-10
6 3-27 27 27 10-35 15 48 18-30
7 3-41 14 28 10-50 15 49 19-27
8 4-05 26 29 11-06 16 50 19-30
9 4-20 15 30 11-45 39 51 19-50
10 4-40 20 31 12-41 56 52 20-09
11 5-20 40 32 12-59 18 53 20-12
12 5-30 10 33 13-02 3 54 20-41
13 5-58 28 34 13-15 13 55 21-40
14 6-08 10 35 13-44 29 56 21-54
15 6-10 2 36 14-19 35 57 22-11
16 7-16 66 37 14-40 21 58 22-50
17 7-30 14 38 14-54 14 59 23-20
18 8-10 40 39 15-08 14 60 23-40
19 8-16 6 40 15-16 8
20 8-35 19 41 15-58 42
21 8-50 15 42 16-04 6
3.2 Кесте. Поездардың келу интервалдарының сипаттамалары
Разряд
интервал-дарының
мәні Интервал дар
саны Разрядттағы
интрвалдардың
орташа мәні Ii Ауытқу Pi Ii Pi
ординатасы
1 2 3 4 5 6 7 8
1 0-20 36 10 0,61 6,1 61 0,03
2 21-40 16 30 0,51 15,3 459 0,012
3 41-80 7 60 0,11 6,6 396 0,001
4 81-120 - 110 - - - -
Барлығы 59 - 1,23 28 916 0.043
Келу интнрвалының орташа мәні:
Iорт = Ii Pi = 28 мин
Дисперсия:
D = Ii 2Pi -Iорт2= 916-784 = 132
Интервалдың аытқуы:
мин
Вориация коффициенті:
= 11,48/28 = 0,41
Есептік интервал:
, мин (3.2)
мин
Кесте 3.2 бойынша келу поездарының интервалының гистограммасын тұрғызамыз:
3.2 сурет. Поездардың келу интервалдарының гистограммасы
Қабылдау паркінде поездарды үздіксіз өңдеумен қамтамасыз ету үшін
(3.3)
мұндағы: - ТТП-гі бір мезгілде жұмыс
= / =16,8/15=1,12 бригада
Бригададағы топ саны мына формуламен анықталады:
= *60/ =1,12*60/16,8= 4 топ
3.2 сурет. ТТП-ның бригадаларының тексеру пкнктінің өңдеу схемасы
Бригаданың жүктемесі мына формуламен анықталады:
= * /(1440- ),
мұндағы: - тәулік ішінде тарқатуға клктін
- тәулік ішіндегі ТТП-ң бригадасының үзіліс уақыты,
=39*16,8/1,12(1440-80)=0,4
Құрамның техникалық тексеру кезінде тұру уақыты:
= * ( +
мұндағы: - техникалық тесеру уақытының вариация
=0,4*16,8(0,41+0,3)/2(1-0,4)=3,97 мин
4.Сұрыптау дөңесiнiң жұмыс технологиясы
Дөңестiң жұмыс технологиясының үрдiсi құру кезiнде – пойыздарды
Алдымен дөңестiң техникалық жабдықтары туралы және олармен байланысы
4.1. Пойыздарды сұрыптау дөңесiнде тарқату мен құрастыру
Пойыздарды сұрыптау дөңесiнде тарқату-құрастыру технологиялық уақыты келесi операциялардан
;
мұндағы: tлк- локомотивтiң дөңес маңынана қабылдау паркiндегi құрамға
tт- құрамды қабылдау паркiнен сұрыптау паркiнiң тартым жолына
tите- құрамды қабылдау паркiнен дөңеске итеру уақыты;
tажы- вагондарды дөңестен ажырату уақыты;
tот- сұрыптау жолдарында вагондарды отырғызуға кеткен уақыт.
4.2. Локомотивтiң қабылдау паркiндегi құрамға келу
Локомотивтiң дөңес маңынана қабылдау паркiндегi құрамға келуiне кеткен
;
мұндағы: - локомотивтiң дөңес маңынан қабылдау паркiнiң
мұндағы: - дөңес локомотивiнiң дөңес биiктiгiнен қабылдау
- пойыздың қозғалу кезiнде бағытын өзгертуге кеткен уақыт,
- пойызды стансаға қабылдау мезетi мен пойызға тiркелуге
- орташа қозғалыс жылдамдығы, (тепловоздар үшiн =18-25
б)
Сурет 4.1. Парктердiң өзара орналасу схемалары: а –
б – параллельдi.
Пойызды стансаға қабылдау мезетi мен пойызға тiркелуге келе
Бiр бағыт: ;
Екi бағыт: ;
Үш бағыт: ,
Бұнда: - тәулiктiк стансаға келген, пойыздар саны.
Құрамдарды қабылдау паркiнен тартым жолға тартып шығару уақыты,
;
бұндағы: -тартып шығару жарты рейсiне кеткен уақыт.
- пойызды стансаға қабылдау мезетi мен пойызды тартым
Парк тізбектей орналасқанда (4.1 сурет):
=200+850+400+200=1650 м.
=200 м.
=0,06*1650/20 = 4,95 мин.
=0,06*200/20 = 0,6 мин.
=0,08+0,0087*60=0,602
= 4,95+0,6+0,15+0,602=6,3 мин
4.3. Пойызды сұрыптау дөңесiне итеру
Құрамды бағыттамадан дөңеске дейiн итеру технологиялық уақыты былай
;
бұнда: - қабылдау паркiнiң шектiк қадасынан дөңестiң
- құрамы дөңеске итеру орташа жылдамдығы, ( =8-9
Құрамды дөңеске әртүрлi жылдамдықпен итеру кезiндегi уақыт мөлшерi
Егер жылдамдық км/сағ,
ҚП мен СП параллельдi орналасқан кезде итеру уақыты
4.4 Вагондарды дөңесте ажырату
Құрамды дөңестен ажырату технологиялық уақыты:
; мин
мұндағы: - вагондарды дөңестен ажырату кезiндегi, локомотивсiз
Вагондарды дөңестен ажырату кезiндегi, локомотивсiз дөңестен итеруге болмайтын
;
бұнда: - вагон ұзындығы (15 м.);
- құрастырылатын құрамдағы вагодар саны, (тапсырма
- вагондарды ажырату орташа жылдамдығы, 4.1 таблицадан
- вагондардың ажыратылған орташа саны тапсырма бойынша алынады
Станса механикаландырылған дөңеспен, сұрыптау жолдары вагон тежегiштермен жабдықталған.
Дөңсетен тiкелей пойыздағы вагондар ағытылады ( =
Сонда ажырату уақыты:
мин
Кесте 4.1.Бiр ажыратылған топтағы вагондар санына тәуелдi механизацияланбаған
Топтағы вагондардың орташа саны,
Тиiстi ажырату жылдам-дығы, км/сағ Топтағы вагондардың орташа саны,
Тиiстi ажырату жылдам-дығы, км/сағ
Механизацияланбаған, түсу жолында тежеу позициясы жоқ
Механизацияланбаған, түсу жолында тежеу позициясы жоқ
5,0
4,2
3,6
3,2
2,8
2,5 3,35
3,14
2,97
2,84
2,7
2,6 2,3
2,1
1,8
1,6
1,4
1,2
1,0 2,5
2,4
2,3
2,2
2,2
2,1
2,0
Құрамды сұрыптау дөңесiнен ажырату есептiк жылдамдығы, ағытпадағы
,
мұндағы - локомотивсiз дөңестен ажыратуға тиiм
- құрамдағы ДТТ вагондардың қатынасы 0,2-ге тең.
ДИТ вагондары бар құрамды сұрыптау 2 тәсiлмен
1 тәсiл. Дөңес локомотивi ажыратылатын құрамды отырғызады яғни,
2 тәсiл. ДИБ вагондар құрамнан дөңес шыңында ажыратылып,
Дөңес алқымына сиятын құрамадағы ДИБ вагондардың бiр тобы
- 1 тәсiл бойынша 4,4 мин., ал 2
= 0,2*4,4=0,88 мин.
Сонда:
= + = 18,11 мин.
4.5. Дөңес жағынан вагондарды шегеру
Сұрыптау паркiнiң жолдарында дөңес жағынан вагондар арасындағы саңылауларды
;
0,06 - коэффициентi бiр вагонда отырғызғанға кеткен локомотив-мин
Шегеру операциясына кеткен технологиялық уақыт 4.4 кесте арқылы
Кесте 4.4
Құрамдағы вагондар саны Вагондарды шегеру уақының мөлшерi,
1-5 0,18 41-45 2,58
6-10 0,48 46-50 2,88
11-15 0,78 51-55 3,18
16-20 1,08 56-60 3,48
21-25 1,38 61-65 3,78
26-30 1,68 66-70 4,08
31-35 1,98 71-70 4,38
36-40 2,28 76-80 4,68
(4.10) формула бойынша шегеру орташа уақыты мынаған тең
0,06*56 = 3 мин
4.6 Құрамдарды дөңес жақтан құрастыруды аяқтау
Жалпы пойыздарды тарқату технологиялық уақыты шегеру уақытын есептегенде
,
мұндағы -орта тәуліктік сұрыпталатын вагондар саны,
мин
Парктерi тiзбектеп орналасқанда:
= = 6,3+4,5+17,23 +3,36+26,03 = 57,4
4.2 суретте парктерi параллельдi орналасқан, отырғызу операциясы дөңес
Операциялар Уақыт, мин
10
Келу
2
2
2
2
Итеру
4
4
4
4
Ажырату
16
16
16
Құрастырыуды аяқтау және шегеру
9
Циклдың ұзақтығы .
Сурет 4.2. Құрамдарды дөңес арқылы тарқату графигi: екі
Бiр пойызға тарқатуға кеткен орташа уақыт- дөңес интервалы
, (4.11)
мұндағы: - цикл iшiнде дөңесте ажыратынлған пойыздар
- топ пойыздардың бiрiншi отырғызудан екiншi отырғызуға дейiнгi
Сонда:
78/3 = 26 мин.
Дөңестiң тәулiктiк вагон өңдеу қабiлетi келесi формула бойынша
,
мұндағы: - тәулiк iшiнде пойыздарды тарқатуға байланысты
Сонда:
= 2907 вагон.
Керекті дөңес локомотивінің санын есептеу үшін 2 қосымшамен
,
мұндағы Nкелу – бір тәулік ішінде тарқатуға келетін
-дөңесті орын ауыстыру үшін пайдалагған кезде мүмкін болатын
-тәулік бойындағы операцияларды орындау үшін дөңестің бос
сұрыптау паркі жолының жетіспеуі және ұзындығыан вагондарды қайта
Дқөңесте локомотив минималды саны келксі шарт бойынша анықталады:
Сонда
=32,88 33 мин
- шарты орындалады(31,39 33).
= ,
мұндағы регрессия коэффициенті (4.2 кесте).
Кесте 4.5 Регрессия коэффициентінің мәні
Дөңес локомотивінің
саны Регрессия коэффициентінің мәні
2 6,01 0,51 0,64 0,40 0,60 6,12
3 8,47 0,40 0,36 0,25 0,66 7,64
4 9,42 0,37 0,43 0,24 0,59 9,2
5 10,23 0,33 0,38 0,16 0,57 9,3
6 12,16 0.44 0,19 0,76 0,55 11,5
Маневр операцияларының орындауының параллельділік коэффициенті мына формуламен анықталады:
Коп = ,
мұндағы - технологиялық операциялардың ұзақтылық
Екі жолды тарқатуда, екі және одан көп жолды
= ,
Дөңестің технологиялық интервалының ұлғаюы мына формуламен анықталады:
,
мұндағы - екінші локомотивтің ДИД вагондарымен
- құрамды тарқату арасындағы интервалдың ұлғаю,
= 4,4 мин.
Коп =
1(0,2*4,4+0,66) = 1,54 мин
= 6,01+0,51*17,23+0,64*4,5+0,40*6,3+0,6+3,36-6,12*0,34+1,54 = 23,6 мин
= 8,47+0,4*17,23+0,36*4,5+0,25*6,3+0,66*3,36-7,64*0,34+1,54= 19,8 мин
Локомотивтің жүктемесі келесі формуламен анықталады:
= / = 23,6/33 = 0,7
= / = 19,8/33 = 0,6
Осыдан = 5,8 мин
, (4.19)
мұндағы =10$ = 1210 тг;
Е = 0,124 0,150;
К = 72600000;
= 0,5$ = 60,5 тг.
= 24,9 25 мин
- қосымша локомотив қажет;
- қосымша локомотив қажет емес.
Дөңестің тәуліктік өңдеу қабілеті келесі формуламен анықталады:
,
мұндағы = 0,06 0,08.
вагон
5. Вагондарды сұрыптау паркiнде өңдеу технологиясы
Вагондары бiр жолда жинақталған бiртопты пойыздарды құрастыруды аяқтауға
, мин
, мин
мұндағы: - вагондарды тартым жол арқылы тартып
-пойыздағы вагондарды ТПЕ-не сай орналастыруға кеткен уақыт (вагондарды
Вагондарды тартым жол арқылы тартып шығаруға кеткен технологиялық
, мин
Пойыздағы вагондарды ТПЕ-не сай орналастыруға кеткен уақыт келесi
, мин
,мин
мұндағы: В,Е,Ж,И – нормативтiк коэффициенттер, олар құрастырылатын бiр
, - құрастырылған пойыздағы вагондарды саны,
= ,
= ,
Кесте 5.1 В,Е,Ж,И коэффициенттерiнiң мәнi.
В Е Ж И
0 - - 1,8 0,3
0,05 0,16 0,03 1,91 0,314
0,10 0,32 0,03 2,02 0,328
0,15 0,43 0,03 2,13 0,342
0,20 0,64 0,04 2,24 0,356
0,25 0,8 0,05 2,35 0,370
0,30 0,96 0,06 2,46 0,384
0,35 1,12 0,07 2,57 0,398
0,40 1,29 0,08 2,68 0,412
0,45 1,44 0,09 2,79 0,426
0,50 1,6 0,10 2,9 0,44
= 56 = 32,3
=2,89 мин
0,08*32,3=2,58 мин
=2,58+2,89=5,48 мин
=56 = 23,6
мин
мин
Құрамдарды тарқатып-құрастыру – біртұтас үрдіс, бұл кезде вагондар,
Вагондарды тартым жолында сұрыптаудың технологиялық уақыты:
Тсұр = Аg + Б mқұр, мин
мұндағы, А және Б – сұрыптау тәсіліне және
- құрама пойыздарғы ажыратулар саны (тапсырма бойынша),
- құрама пойыздағы вагондар саны (тапсырма бойынша).
Кесте 5.2. А мен Б коэффициенттерiнiң мәнi, мин
Бөлiктер 100 метрлiк бағыттама аймағы мен тартым жолды
Отырғызу рейiстерi арқылы Итеру арқылы Отырғызу рейiстерi арқылы
А Б А Б А Б А Б
Маневрлық локом. типi Тепловозбен Электровозбен
1,5-тен кем 0,81 0,40 0,73 0,34 1,02 0,46
1,5-4,00 - - 0,41 0,32 - - 0,51
4,00- ден аса - - 0,34 0,30 -
Құрастыру жоспары бойынша А стансасы Б стансасына дейін
Формулаға (1) сәйкес құрамды сұрыптау уақыты:
Тсұр = 0,81*9+0,40*31=19,69 мин.
Вагондарды шегіндірудің технологиялық уақыты Тшег = 3мин. Құрамды
Вагондарды жинақтауға кеткен технологиялық уақыт келесi формуламен есептеледi:
,
мұндағы: - құрастырылған пойыз тұрған жинақтау жолға
- құрама пойыздағы топтардың орташа саны, вагондар арналған
;
р- вагондары жинақтау жолына қойылатын, жолдардың саны:
.
Бөлек вагондар тобы мен пойыздарды бiр парктен келесi
;
бұндағы: - нормативтiк коэффиценттер; олардың мәнi орналастыру
5.3 және нормативтік коэффициенттердің мәні
Маневрлық локомотивтiң жүрген ұзындығы а
Тежегiштер
-ден -ге дейiн
қосылған қосылмаған
-
51
71
101
141
201
261
321
381
461
541
621
701
801
901
1001
1101
1201
1301
1401
1501
1601
1701
1801
1901
2001
2201
2401
2601
2801 50
70
100
140
200
260
320
380
460
540
620
700
800
900
1000
1100
1200
1300
1400
1500
1600
1700
1800
1900
2000
2200
2400
2600
2800
3000 0,56
0,64
0,72
0,81
0,90
1,00
1,10
1,21
1,32
1,44
1,56
1,69
1,82
1,96
2,10
2,25
2,40
2,56
2,72
2,89
3,06
3,24
3,43
3,63
3,84
4,06
4,29
4,53
4,78
5,04 0,010
0,012
0,014
0,016
0,018
0,020
0,022
0,024
0,026
0,028
0,030
0,032
0,034
0,036
0,038
0,040
0,042
0,044
0,046
0,048
0,050
0,052
0,054
0,056
0,058
0,060
0,062
0,064
0,066
0,068 0,014
0,018
0,022
0,026
0,030
0,034
0,038
0,042
0,046
0,050
0,054
0,058
0,062
0,066
0,070
0,074
0,078
0,082
0,086
0,090
0,094
0,098
0,102
0,106
0,110
0,114
0,118
0,122
0,126
0,130
Кесте 5.4 СП-нен ҚЖП-не құрамды ауыстыру кезіндегі
Жартырейстер Қашықтығы, м Нормативтер
Сұрыптау паркiнің - №7 жолынан №11 бағытқа өтуі
№11 бағытынан ЖП-нің №7 жолына шегіндіру 1025 2,25
Жөнелту паркінің №7 жолынан сұрыптау паркіне кетуі
Барлығы
А=6,46 В=0,214
Құрамды орналастырудың жалпы технологиялық уақыты:
мин
Құрамдарды парктен паркке, бiр жолдан келесi жолға орналастыру
Сұрыптау паркiнiң аяғында орналасатын минималды маневрлық локомотивтер санын
,
мұндағы: - құрастыруды аяқтау мен құрамдарды орналастыруға
,
мұндағы: - бiр тәулiкте құрастырытлатын бiртопты
; ;
= (98+57+149+176+78+109+96+142+116+142+175+109)/56 = 25 поезд
= 182/56 = 3 поезд
= (59+34+36)/31 = 4 поезд
- тартым жолдың қарама-қайшы маршруттарға байланысты тоқтап тұруын
- локомотивтiң тұрақты операциялар үшiн бiр тәулiк iшiнде
Локомотивтің жүктелуі мына формуламен анықталады:
(5)
(5)
5,48*25,8+17,02*3+13,8*4+18,4*32,8 = 850,78 поезд
=
Стансада вагондады өңдеу технологиясы екi технологиялық желі арқылы
Жөнелту стансасынан телеграмма-натурный лист келгеннен кейiн СТО-да оны
Стансаға пойыз келгеннен кейiн СТО телетайп постынан вагондардың
Кезек кезiнде опаретор-жинақтаушы құжаттардың жинақталуын қадағалап, пойыздың саны
Құрастырылған пойызды жөнелту паркiне қойғаннан кейiн, вагондар
Бiр экземпляр стансада қалады, екiншi экземпляр – телграфқа
6. Жергiлiктi вагондарды өңдеу технологиясы
Жергелiктi вагондар деп – тиеп-түсiру операциялары орындалатын вагондар.
стансаға тиеулi күйде келiп, бос күйiнде кететiн
бос күйiнде келiп тиелуге берiлетiн
тиеулi күйде келiп түсiрiлетiн және қайта тиелiп тиеулi
сұрыпталатын құрама вагондар, контейнерлер тиелген вагондар.
Орындалатын жүк операцияларының санына байланысты – бiр жүк
Жергiлiктi вагондармен жұмыстарды ұйымдастыру жүк аудандары мен вагондар
Жүк ауданына арналған вагондар ажырату кезiнде өзiнiң жолданы
Алдымен, жергiлiктi вагондарды жүк ауласына беру мен әкету
= + +
бұндағы: - вагондарды сұрыптау паркiнде жинақтауға
- вагондарды беруге кеткен уақыт ( =
- вагондарды тиеп-түсiру пунктiне орналастыруға кеткен уақыт, 1
- локомотивтiң сұрыптау паркiне керi қайтып келу уақыты
Түсiрiлгеннен кейiн вагондар тиеледi де олар стансаға әкетiледi.
(6.7)
мұндағы: - локомотивтiң объектiге дейiн келу
- вагондарды жүк объектiсiнен әкету уақыты (
- вагондарды жинақтау уақыты ( =
=25,88+18,4+19,69+18,4=82,37 мин
=18,4+18,4+13,8+19,69=70,29 мин
Мүмкiндiгiнше беру мен әкету операцияларын бiрiктiруге тырысу керек,
Тәулiктiк келген жергiлiктi вагондардың санына байланысты, тиеп-түсiру пункттерiне
Мүмкiндiгiнше вагондарды беру мен әкетудi бiрiктiрген немесе қосарлаған
Жүк ауласына вагондарды беру және әкету уақыты
=
=14/15=0,93
=5/20=0,25
=30/6=5
=8/8=1я
мин
Жөнелту паркiнiң жұмыс технологиясы
Стансаның жөнелту паркi стансаның барлық элементтерiнiң жұмыс аяқтаушы
техникалық тексеру,
ағытпай жөндеуден өткiзу,
коммерциялық тексеру және ақауларды жөндеу,
СТО жұмысшыларының құжаттар толтыруы және ол құжаттарды локомотив
пойыз локомотивiн тiркеу және автотежеуiштердi тексеру.
Құрасытырлған пойыздар жөнелту паркiне алынып шыққаннан кейiн, КТП-нiң
Коммерциялық тексерумен қатар техникалық тексеру жүргiзiледi, кей вагондар
Пойыздарды өңдеу технологиясын құрастыру кезiнде пойыздардың белгiленген уақыттан
(7.1)
(7.2)
= 30 мин;
1295 вагон.
37,8 37,5
Н станса жұмысының тәулiктiк жоспар-графигi
Тәулiктiк жоспар-график станса жұмысын график түрiнде көрсететiн құжат.
Графиктiң қаңқасы 12 сағаттық мерзiмге салынады. Сағаттық интервалдар
Жоспар-графикте нақты көрсетiлетiн шамалар: операцияның басы мен аяғын,
бос күту тұруын; түсiрiлуге келген вагондардың бағыттарын және
Егер кейбiр шамалар берiлмеген, немесе есептелiнбеген жағдайда студент
Сұрыптау жолдарында алдыңғы тәулiктен қалған вагондар санын студент
Жоспар-графикке пойыздар келесi тәртiп бойынша салынады:
жолаушы пойыздары,
өңделмейтiн жүк транзиттiк пойыздар,
алдыңғы тәулiктен қалған транзиттiк және жергiлiктi вагондар саны,
сұрыпталуға (өңделуге) келген барлық пойыздар.
Студент пойыздардың өз уақытында құрастырылуын, жоспар-графикке екi топты
Телiмдiк және тiкелей пойыздарға қарағанда, құрама пойыздарды берлiген
Жоспар-графиктi тұрғызу кезiнде келесi көбiне жiберiлетiн қателiктердi болдармауға
пойызды дөңес алдындағы паркке қабылдау, локомотивтiң қарама-қайша маршруттар
сұрыптау жолдарынан құрастырылған пойыздарды жөнелту паркiне орналастыру
құрамдардың қабылдау паркi мен жөнелту паркiнде бiр уақытта
бiр тартым жолына қосылған жерде бiр уақытта екi
пойыздарды берлген кестеден тыс жөнелту;
пойызды сұрыптау паркiне қарама-қарсы орналасқан дөңес жанындағы паркке
Әрi қарай станса жұмысының көрсеткiштерi анықталады.
транзиттi өңделмейтiн вагондардың орташа кедеру уақыты:
;
бұндағы: - транзиттiк өңделмейтiн вагондардың стансада жалпы
- транзиттiк пойыздағы вагондар саны. Бұл екi қосылғыштар
Транзиттi өңделетiн вагондардың орташа кедеру уақыты:
;
бұндағы:
а) - вагондардың қабылдау паркiнде өңдеу кезiнде
;
мұндағы: - құрамдардың келуi кезiнде өңделу технологиялық
- қабылдау паркiнде операциялар арасында кедеруге кеткен уақыт,
;
мұндағы: - қабылдау паркiнде операциялар арасында бос
- қабылдау паркiне 12 сағат көлемiнде өңделуге келген
б) - вагондардың тарқату үрдiсiнде болған орташа
;
в) - вагондардың сұрыптау паркiнде орташа кедеру
;
бұндағы: - вагондардың пойызды құрастыруды аяқталуын
- вагондардың жинақталу үрдiсiндегi кедеру уақыты, келесi формуламен
, мин
К- құрастыру жоспарына кiретiн барлық жеткiзу стансаларының саны,
- тәулiк iшiнде құрастырылған пойыздардағы вагондар саны,
С- жинақтау параметрi (тәулiктiк құрам-сағ жинақтау), ол мынаған
;
г) - вагондардың құрастыруды аяқтау үрдiсiмен қоса,
д) - вагондардың жөнелту паркiнде кедеру
;
бұндағы: - құрамдардың жөнелтiлер алдында өңделу
- жөнелту паркiнде операциялар арасында кедеруге кеткен уақыт,
Транзиттiк вагондардың жалпы кедеру уақыты:
;
50*30+53*30+55*30+53*30+55*30+53*30+52*30
+51*30+54*30+52*30+53*30+56*30+54*30+53*30+51*30+50*30+57*30+53*30+53*30+55*30+53*30/50+53+55+53+55+53+52+51+54+52+53+56+54+53+51+50+57+53+55+53+53 =33480/1116=30 мин
мин
20*56+3*31=1213 вагон
56*14+31*19+56*44+56*12+56*19+56*4+56*30+
+56*35+56*19+56*44+56*2/1213 = 10,7 мин
С= сағ
718,6 мин
718,6+10,7 = 729,3 мин
4,5+17,23=21,73 мин
56*7+56*2+56*10+56*25+56*20+56*15+56*36+56*10+56*6+56*33+56*20/56*39 = 10304/1960 = 5,2 мин
20+5,2 = 25,2 мин
25,2+21,7+729,3+12,1+32,03 = 820,3 мин
56*4+56*5+56*13+56*18+56*4+56*9/1213=2464/1213=2,03 мит
30+2,03 = 32,03 мин
30*1213+820,3*1960/1213+1960 = 36390+1607788/3173 = 518,1 мин
Жергiлiктi вагондардың орташа кедеру уақыты:
;
бұл формуладағы 2 алдыңғы және 3 соңындағы қосылғыштар
а) - жергiлiктi вагондардың сұрыптау паркiнде жүк
б) - жергiлiктi вагондардың жүк объектiлерiне берiлу
в) - жергiлiктi вагондардың жүк операцияларының басталуын
г) - жергiлiктi вагондардың тиеп-түсiрiлу кезiндегi кедеру
д) - сәйкес вагондардың жүк объектiлерiнен әкетiлер
- уақыттарының мәндерiн 6 бөлiмнiң есептеулерiнен немесе тапсырма
5) Қосарланған операциялар коэффициентi келесi формуламен анықталады:
;
бұндағы: - тәулiк бойына тиелген вагондар саны,
- тәулiк бойына түсiрiлген вагондар саны,
- бос вагондар саны, олар тиеуге басқа стансалардан
6) Жергiлiктi вагондардың бiр операцияға шаққандағы кедеру уақыты
;
- стансада жалпы жергiлiктi вагондардың кедеру уақыты, сағ.
7) Стансадағы вагондардың жұмысшы паркi (стансада орташа бар
;
бұндағы: - тәулiк iшiнде стансаға келген жұмысшы
- транзиттi өңделмейтiн, өңделетiн, жергiлiктi вагондардың орташа кедеру
8) Стансаның вагонайналымы – ол тәулiк iшiнде келген
;
9) Маневрлық локомотивтердi пайдалану коэффициентi, әр локомотив үшiн
;
бұндағы: - 12 сағат көлемiнде локомтивтiң маневрлық
10) Дөңес мехнизмдерiн пайдалану коэффициентi:
;
бұндағы: - дөңесте вагондарды ажырату уақыты,
- дөңес технологиялық интервалының ұзақтығы.
мин
= мин
мин
мин
мин
= (25,2+21,73)+79,6+20,5+173,3+37+14,5(728,6+12,1+32,03) = 1144,56 мин
мин
мин
=
= 45572,6 вагон
(50+53+55+53+55+53+52+51+54+52+53+56+54+53+51+50+57+53+55+53+53) +60 = 2812 вагон
Қолданылған әдебиеттер
Е.Д.Атамқұлов, К.К. Жангаскин, Қазақстанның темiр жол көлiгi. Дүниежүзiлiк
Бекжанов З.С. Жалпы көлiктану негiздерi – Алм., 2000
Сөздiк, (қазақша-орысша, орысша-қазақша), Алматы. 2002 ж.
Техникалық сөздiк. Тасымалдау қатынасы томы (орысша-қазақша), 2000 ж.
5. Сотников И.Б. Эксплуатационная работа железных дорог в
6. Кочнев Ф.П., Сотников И.Б. Управление эксплуатационной работой
7. Сотников И.Б. Эксплуатация железных дорог. М.:
9. Кочнев Ф.П., Акулиничев В.М., Макаревич А.М. Организция
10 Повороженко В.В., Акулиничев В.М. Эксплуатация железных дорог.
11. Кочнев Ф.П., Сотников И.Б. Управление эксплуатационной работой
12. Гоманков Ф.С. Технология и организация перевозок на
12. Учебное пособие «Организация работы сортировочной станции». Алматы
2
Н
А Б
И К
Р
С
Т
Е
Ж
З
8
ите
v
5
,
4,
8
/
600
*
06
,
0
ите
t
,
4,5
ите
ите
t
Т
t
t
t
t
t
келу
бо
к
к
к
/
/
ка
от
ажы
ите
т
келу
к
т
t
t
t
t
t
t
T
к
к
к
t
к
к
к
к
N
t
0087
,
0
08
.
0
к
к
к
к
N
t
011
.
0
к
к
к
к
N
t
023
.
0
.
6
t
l
v
ите
ите
ите
“Алматы-1 сұрыптау стансасы жұмысының технологиясын талдау және жіктеу”
Теміржол көлігі
Қабылдау паркі Сұрыптау паркі Сұрыптау паркі Жөнелту паркі
Коммерциялық қатынастағы поездарды технологиялық тексеру
Техникалық станцияларда бос тұру уақыты
Вагондарды жүк станцияларына беру кезегін анықтау
Шу-Отар телімінде ОРЦ мен XML құжаттарымен құжат алмасуы
Бурыл стансасында вагондардың нормалы тұру уақытын есептеу
Құрама поездарды тазалау
Дәрістер жинағы туралы