Білімдіден шыққан сөз
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ
І.ТАРАУ. БІЛІМ БЕРУДІ ІЗГІЛЕНДІРУДІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Білім беру педагогикасының және категорияларының бірі ретінде
Білім беруді ізгілендірудің мәні мен мазмұны
ІІ.ТАРАУ.Білім беруді ізгілендіруді жүзеге асырудың
2.1. Білім беруді ізгілендірудің өзекті мәселелері
2.2. Қазіргі мектептегі білім беру мазмұны
жолдары
ҚОРЫТЫНДЫ
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
ҚОСЫМША
КІРІСПЕ
Тақырыптың өзектілігі. Еліміздің Президенті Н.Ә.Назарбаев «Қазақстан -2030
Қазақстан Республикасының Білім туралы заңына сәйкес «әр
Елбасымыз Н.Ә. Назарбаевтың «Қазақстан–2030» Қазақстан халқына арналған жолдауында
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңында: «Білім беру жүйесінің
Бұл міндеттерді шешу үшін, мектеп ұжымдарының, әр мұғалімнің
Сондықтан да қазіргі қоғамымызға әр мұғалім өз іс
Келер ұрпаққа қоғам талабына сай тәрбие мен білім
Халыққа білім беру жүйесінің міндеттерін іске асыруда кейбір
Осыған орай, егеменді Қазақстан жағдайында жалпы білім және
Халыққа білім беру ісін дамытуда педагогикалық фактордың да
Сонымен білім беру процесінде ізгілікті көзқарасты қоғамдық өзгеріс,
Білім беруді жоспарлау халықаралық институтының директоры Ж.Аллак бір
Ұлы орыс ғалымы, Ресей ғылыми педагогикасының негізін салушы
Білім беруді ізгілендіру процесі білімнің, ғылымның ізгілендіру мәніне,
Білім беруде ізгілендіру мәселесі К.Оразбекова, С.Қалиев, Р.Төлеубекова, А.Бейсенбаева,
Зерттеу жұмысының мақсаты:қазіргі заманғы педагогикада блім беруді ізгілендіруді
Зерттеу жұмыстың міндеттері:
Білім беру педагогикасының және категорияларының мәнін ашу;
Білім беруді ізгілендірудің мәні мен мазмұнын зерттеу;
Білім беруді ізгілендірудің өзекті мәселелеріің мәнін ашу;
Қазіргі мектептегі білім беру мазмұны мен тәрбиелеудің
жолдарына сипаттама беру
Зерттеу әдістері:мектеп құжаттары, әңгіме, бақылау, сұхбат, озат педагогикалық
І.ТАРАУ. БІЛІМ БЕРУДІ ІЗГІЛЕНДІРУДІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Білім беру педагогикасының және категорияларының бірі ретінде
Білім-тоқтаусыз, толассыз үрдіс. ХХІ ғасыр білімін адамның қызығушылықтарының
Даму да, білім де ешбір адамға қолдан беріле
Қазақстан Республикасының 2015 жылға дейінгі білім беруді дамыту
Ел Президентінің 2008 жылғы Қазақстан халқына «Бәсекеге қабілетті
Ізгілендіру – бұл баланың жеке басын сыйлау.Қазіргі білім
Елбасы Н.Ә.Назарбаев өзінің Қазақстан халқына жолдауында болашақ, келесі
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесінің реформалануы, қоғамның демократиялық
Білім беру – бұл ұғымды ең алғаш рет
Білім беру деп – табиғат және қоғам жайлы
Білім беру мәселесі әрбір қоғамның даму дәрежесіне байланысты.
Оқыту – білім берудің негізгі жолы. Оқыту оқытушы
Білім, іскерлік, дағды. Білім – обьективті дүниені бейнелейтін
2. Мұғалімнің өмірге, ғылымға көзқарасы, қатысы және оқу-шылармен
3. Оқушылар ұжымы.
4. Оқыту әдісі.
5. Оқытудың дидактикалық және техникалық құралдары.
Сонымен оқыту – оқушылардың білімін, іскерлігін, дағдысын және
Мектептің мемлекет алдындағы жауапкершілігі жоғары болуы қажет. Өйткені
Мектеп-ешуақытта қоғамның, мәдениеттің, ғылым мен білімнің жаңалықтарынан тыс
Еліміздің әлеуметтік-экономикалық өзгерістер мен бүкіл өркениетті әлемдегі ақпараттық
Қазақстан Республикасында жастарға білім беру процесі халқымыздың ұлттық
Міне, осыған орай, Заңда көрсетілген білім беру жүйесінің
жеке адамның рухани және күш қуат мүмкіндіктерін ашу,
азаматтықты, үйелменнің, халықтың, қоғамның және мемлекеттің алдындағы жеке
Республика тұрғындарына жалпы және кәсіптік білім алу үшін
Жеке адамның шығармашылық қабілеттерін және эстетикалық тәрбие беруді
қазақ халқының мәдениеті мен дәстүр – салтын оқып
Халыққа білім беру жүйесінің міндеттерін жүзеге асыру білім
1.Қазақстан Республикасы барлық азаматтарының білім алу құқықтары-ның теңдігі.
2. Білім берудің мемлекеттік стандарттары шегінде білім беру
3.Меншік түрлері, қызмет ету бағыттары, тәрбие беру мен
4.Білім беру процесінің осы саладағы сатылардың сабақтастығын қамта-масыз
5.Білім берудің ғылыми сипаты, құқылық және экономикалық бағыты.
6.Білім берудің озыңқы дамуы. Халық шаруашылығының барлық салаларының
7.Білім беру жүйесіндегі басқару демократизмі. Халыққа білім беру
8.Мемлекеттік білім беру мекемелеріндегі білім берудің зиялылық сипа-ты.
9.Ақиқат білім алуға кедергі болатын саяси және идеологиялық
Табысты оқу қамтамасыздығы үшін неге оқыту қажет, білім
Оқу-тəрбие барысында ең алдымен шəкірттерде құндылықты- мəнді сұраныстар
Тұлғалық бағдардағы білім мазмұны мейлінше толық құрылымға келтірілген,
- нəтижелік формасы – білім (қоғам, табиғат, техника,
- үлгі бойынша орындау ептіліктері (ақыл-ес жəне практикалық
- проблемді жағдайларда қалыптан тыс шешімдер қабылдау ептіліктері
- тұлғалық бағдар (қоршаған ортаға, дүниеге, адамдарға, өз
Білім мазмұнының аталған элементтері бір-бірімен байланысты жəне өзара
Білім мазмұны тарихи сипатқа ие. Ол қоғам дамуының
Білім мазмұнының материалдық теориясын қолданушылар (дидактикалық материализм немесе
Білім мазмұнының формальдық теориясын қалаушылар (дидактикалық формализм идеяшылдары)
XIX жəне XXғғ. шектерінде білім мазмұнын іріктеудің дидактикалық
Көзделген нақты практикалық мəселелерді білім негізінде шеше отырып,
Қазақстан Республикасындағы бүгінгі мектептің білім мазмұны ҚР “Білім
Білім мазмұнының міндеті-қоғамның əлемдік деңгейге сай жалпы жəне
Білім мазмұнын қалыптастырудағы басты мақсат - расалық, ұлттық,
Білім мазмұны жалпы жəне кəсіби білімдерден құралады. Жалпы
Педагогика ғылымында білім мазмұнын іріктеудің өлшем-шек (критерий) жүйесі
- тұлғаның жан-жақты дамуы жəне оның базалық мəдениетінің
- оқу пəндері мен қоғамдық практикаға енетін білім
- əрқилы жас деңгейіндегі оқушылардың нақты мүмкіндіктеріне сəйкес
- материал мазмұны көлемінің оқушының мүмкін болған игеру
- жалпы орта білімді құрастыруда халықаралық тəжірибені ескеру;
- осы заманғы мектепте бар оқу-əдістемелік жəне материалдық
Қорытындылай келе, білім жүйесінің аса күрделі және жауапты
1.2.Білім беруді ізгілендірудің мәні мен мазмұны
Қазіргі кезеңде Қазақстан Республикасының білім беру жүйесі кең
Баланың білім алу арқылы тұлға ретінде дамуын
Оқыту әдісі –ізденушілік, зерттеушілік жұмыстарды ұйымдастыру, мұғалім мен
Қазақстан Республикасында білім беруді гуманитарландыру тұжырымда-масында жастарға гуманистік
Гуманистік көзқарас қалыптастыру гуманистік парадигмада “өмірге дайын адамды”
Қазіргі кезде қоғамдық дамудың әр қилы кезендерінде туындалатын
Бұл бағытта мектептің алатын орны бөлек.Өзінің атқаратын қызметі
Сонымен білім беру процесінде ізгілікті көзқарасты қоғамдық өзгеріс,
Білім беруді ізгілендіру процесі білімнің, ғылымның ізгілендіру мәніне,
Ізгіліктің құрамындағы қоғамдық бағыттар:
1. Адам - тұлғаның құндылығына қамқорлық құрмет; тұлғаның
2. Адам- тұлғаның құқығын қорғау мен сақтау.Бұл туралы
3. Адам тұлғаның қоғамдық теңсіздігіне және жеке тұлғаның
4. Зайырлы қоғам құру жолында Адам –тұлғаға дінді
Мұнан мемлекет зайырлы деп аталуы үшін қажетті ең
1.Дамыған азаматтық қоғам қалыптастыру;
2.Барлық азаматтардың заң тұрғысынан теңдігін қамтамасыз ету;
3.Құқықтық мемлекетте заң үстемдік етеді.
4.Барлық азаматтарға қоғам алдында жауапкершілік жүктеледі.
Жоғарыдағы бағыттарды зерделей келе, біз білім беру жүйесін
Білім беру процесін ізгілендірудің негізін қағидалары:
1.Оқушы – тұлғаның сапалы білім алуын қамтамасыз ету;
2.Оқушы – тұлғаның білімін бағалауда әділеттілікті сақтау;
3.Оқушы – тұлғаға кәсіп, мамандық таңдауда мұмкіндік тудыру
Білім беру процесінің ізгіліктік қағидаларының 3-ші жағдайды тікелей
Бүгінгі таңда білім сапасы мен оның деңгейін бағалау
1.Стандарт-бағдарламаны меңгерту;
2.Пәннің логикалық құрылымын оқыту;
3.Ғылым саласы ретінде физика пәнінің өзіне тән
4.Пәннің тәрбиелік мән-маңызын түсіну;
5.Экономикалық салдарымен байланысын жақсы білу;
6.Экономикалық мән-мазмұнын түйсіну;
7.Басқа ғылым салаларымен байланысын жақсы білу;
Білім сапасынының деңгейін ақиқатқа барынша жақындатып бағалау
Баға – ұстаз бен шәкірттің білім – тәрбие
Білім берудің қазіргі негізгі мақсаты білім алып, білік
Бүгiнгi күнде жалпы орта бiлiм беретiн мектеп –
Бүгінгі күнде мектептің жаңа реформалық жүйесі 12 жылдық
Қазақстанның тәуелсіз мемлекет ретінде қалыптасуы және Қазақстан Республикасының
«Ізгілендіру» - тұлғаның белгілі бір пәндер шеңберіне қатысты
Оқу процесіндегі инновациялық модельдің құрылымын былай көрсетуге болады:
- жалпы инноватикадағы инновациялық процесс идеялары;
- педагогикалық инноватиканың пайда болуы, таралуы, педагогикалық жаңалықтарды
- оқу процесі кезінде теориялық талдау жасау немесе
Инновациялық процесс оқу аймағында теориялық модельдің суреттелуі.
Инноватиканың басталуы: инновациялық процесс – инновациялық іс-әрекет –
Жаңалық ғылыми – зерттеу құралы болып көріну үшін,
«Жаңа» деген түсінік, жақында пайда болған. Ашылмаған, ғылым
Новация дегеніміз – бұл лабораториялық емес жаңа идеяны
Инновацияда, жаңалық енгізу, новация бір – бірімен тікелей
Лапиннің инновациялық процеске байланысты екі ілімі қолданылады:
1) қарапайым түрде қолдану, ол яғни ашылу –
2) кеңейтілген түрде қолдану – ашылу – новация
Инновациялық процесті зерттеу барысында жүйенің бір жағдайдан екінші
Лапин басқа қазіргі зерттеушілер сияқты жаңалық айтқандардың (Мор,
Осы кезде бейімделу процесінде жаңа бейімделу ұйым этаптары
Жаңалықты қабылдап, танып зерттеу, оны қолдану, қабылдау, жаңалықты
Инноватика үш ғылыми пәннен тұрады: социология, психология және
Оқу процесін ақпараттандыруды жаппай қолға алу, оның ғылыми
Сондықтан инновациялық әдіс–тәсілдерді оқу процесіне енгізу барысы, белгілі
Сонымен қатар, біз Н.В. Горбунова еңбектеріне сүйене отырып,
Инновациялық процестің осы кезеңдеріне байланысты инновациялық іс -
Бірінші кезеңде мұғалім жаңалықтың қажеттілігін дәлелдеу арқылы жаңалық
Содан кейін, мұғалім инновациялық іс-әрекеттің екінші кезеңіне көшеді,
Жаңалықты енгізу уақыты аяқталғаннан кейін инновациялық іс-әрекет үшінші
Инновациялық процесті болжау барысында қолданылатын инновациялық іс-әрекеттер тереңдетіліп,
Қазіргі өскелең өмір
Заңда көрсетілген білім
жеке адамның рухани
азаматтықты, үйелменнің, халықтың, қоғамның және мемлекеттің
Республика тұрғындарының жалпы және кәсіптік білім алу үшін
Жеке адамның шығармашылық қабілеттерін және эстетикалық тәрбие беруді
Қазақ халқының мәдениеті мен дәстүр – салтын оқып
Білім беру ісін басқару мемлекеттік– қоғамдық сипатта болады.
Қорытыныдылай келе, білім беру процесінде ізгілікті көзқарасты қоғамдық
ІІ.ТАРАУ.БІЛІМ БЕРУДІ ІЗГІЛЕНДІРУДІ ЖҮЗЕГЕ АСЫРУДЫҢ
2.1. Білім беруді ізгілендірудің өзекті мәселелері
Мектеп балаға тек білім ғана бермейді, оны өзін-өзі
Мемлекеттiк жалпы орта бiлiм мекемелеiнiң желiсiнде 8164 күндiзгi
Орта білімді үш сатыға бөлуге болады:
бастауыш (1-4 сыныптар)
негізгі (5-9 сыныптар)
жоғары (10-11(12)сыныптар).
Қазақстанда жалпы білім беретін мектептермен қатар пәндер бойынша
Білім беру жүйесі мынадай
Үйелмендік тәрбие. Үйелмен жеке
Мектеп жасына дейінгі тәрбие. Мектеп жасына
Мектеп жасына дейінгі
Жалпы орта білім. Жалпы
Жалпы білім беретін орта
Біріншіден саты – бастауыш мектеп (І – IV
Екіншіден саты – негізгі мектеп (І – ІХ
Үшіншіден саты – жалпы білім орта мектеп (І
Барлық мектептен тыс білім және тәрбие беру
Мектептен тыс халыққа білім және тәрбие беру жүйесіне
Мәдени – ағарту мекемелерінің басты міндеттері:
а) үкіметтің қаулы – қарарларын қалың бұқара арасында
ә) халыққа эстетикалық және дене тәрбиесін беру жайлы
Мектеп қоғамның әлеуметтік ұясы. Онда демократияландыру, ізгілендіру
Ізгілендіру барлық мектеп өмірін демократияландыру жағдайында жүзеге асырылады.
Күрделі және жауапты мәселелерді шешуде мектеп директорының оқу
Тағы да бір еске аларлық жағдай, мектеп директоры
Міне, сапалы қасиеттердің негізінде мектеп басшыларына кәсіби және
Кәсіби талаптар – бұл кәсіби бағытта ғылыми білімді
Қазіргі кезеңде халыққа білім және тәрбие беру жүйесін
Өнегелі талаптар – бұл басшының жеке басындағы адамгершілік
Мұндай жайттарды еске алып, жеке адамды басшылық қызметке
Мектеп басшысының жеке басындағы болымды қасиеттер (тәртіптілік, өзін
Жалпы білім беретін орта мектептің жұмысы өте күрделі
Сондықтан мектеп директорлары өз ісіндегі жауакершілік сезімді
Күнделікті іс - әрекетінде
Мектеп жұмысын жақсарту және оны жетілдіру оқу –
Жалпы білім беретін орта мектептің мақсаты - әржақты
Жалпы білім беретін орта мектептің құрылымы баланың ер
Бірінші саты – бастауыш мектеп (І – ІVсыныптар).
Екінші саты - негізгі мектеп (І –
Үшінші саты – жалпы білім беретін орта мектеп
Міне, мектептерде педагогикалық процесті мақсатқа сәйкестік принциппен
Педагогикалық процесте озат тәжірибені кеңінен қолданудың маңызы зор.
Психология ғылымының докторы, профессор Ш.А.Амонашвили 20 жылдан астам
Педагогика ғылымдарының докторы, профессор И.П.Иванов Ресейдің біраз
Жаңашыл мұғалім В.Ф.Шаталов оқыту процесіне біраз жаңалықтар енгізді.
Қазақстанда мыңдаған мұғалімдер корпусының ішінде жаңашыл шығармашылықпен жұмыс
Осындай шығармашылықпен еңбек етіп, оқыту мен тәрбие проблемаларына
Халыққа білім беру жүйесінің
Қазақстан Республикасының барлық азаматтарының білім алу құқық-тарының
Білім берудің мемлекеттік стандарттары шегінде білім беру қызметтері-нің
Меншік түрлері, қызмет ету бағыттары, тәрбие беру мен
Білім беру процесінің осы саладағы сатылардың сабақтастығын қамтамасыз
Білім берудің ғылыми сипаты, құқылық және экологиялық бағыты.
Білім берудің озыңқы дамуы.
Білім беру жүйесіндегі басқару демократизмі.
Мемлекеттік білім беру мекемелеріндегі білім берудің зиялылық сипаты.
Ақиқат білім алуға кедергі болатын саяси және идеологиялық
2.2. Қазіргі мектептегі білім беру мазмұны мен тәрбиелеудің
жолдары
Қазіргі мектептерде білім сапасын арттыруда жаңашыл мұғалімдердің тәжірибесін
Сондай – ақ, осы үлгідегі технологияларды қолданудың негізінде
оқушы үлгерімінің есебі
білімдегі олқылықтарды жою бойынша жұмыс
білім жоғары, орта, төмен деңгейдегі оқушылармен жекелеген жұмыстар
білім – іскерлік дағдыларының әлсіздігі
бағдарламаны игерудегі қиындық көрген тақырып бойынша жұмыс
оқушыларды ҰБТ – ға дайындайтын жекелей білімдік бағдарламасы
Қазақ тілі пәні бойынша 11 – сынып оқушысы
Мақсаты: оқушының ҰБТ – ға дайындау барысындағы білім,
Енді оқытушы А.А. Ақшолақованың 11 сынып оқушыларының білімді
Тақырыбы: Ғасыр көшбасшысы
Қазіргі заман талабына сай балалардың білім деңгейін көтеру
Құрметті көрермендер, адам баласы тек білім, ғылым арқылы
"Күш білімде", "Білікті бірді жығады, білімді мыңды жығады
Сондықтан бүгінгідей мейрамда білім арқылы жол табатынымызды тағы
Көсемі болып ғасырдың
Шешені болып ғасырдың
Шәкіртім, мықты білім ал!
Талант пен өнер асырған
Көшбасшысы бол ғасырдың!
Құрметті "Ғасыр көшбасшысы" сайысының үміткерлері қазір өздеріңізді қысқаша
Құрметті сайысқа қатысушылар сайысымыз 7 үлкен кезеңнен тұрады.
I. Алғашқы сайыс: "Бәйге"
Бәйгеге түсіп жарыспай
Жүйріктің бағы жанар ма?
Білім мен өнер жарысып
Тәрбие тәлім табар мән.
Бұл бәйге ойдың бәйгесі
Кім жүйрік ойға сол алда.
Білім мен ісі сәйкесті
Бірінші келіп топ жарған.
Бәйге сайысына бірнеше сұрақтар беріледі. Әрбір сұрақтың дұрыс
Жастық деген - бағасыз
Қадірін білмес санасыз. ( Науаи),
Таза мінсіз асыл тас
Су түбінде жатады.
Таза мінсіз асыл сөз
Ой түбінде жатады. ( Асан қайғы).
Қой асығы демеңдер
Қолыңа жақсы сақа ғой.
Жасы кіші демеңдер
Ақылы асса аға ғой. (Төле би).
Үш қуат:
Ақыл қуат.
Жүрек қуат.
Тіл қуат.
Үш тоқтам.
Ақыл - арқан
Ой - өріс
Адам - қазық.
Оқыса білім бүлағы,
Оқыса елдің ұланы,
Тірілтіп елге жан беріп
Ел ішін жұмақ қылады. ( Б. Майлин).
Қараңғы қазақ көгіне
Өрмелеп шығып күн болам!
Қараңғылықтың көгіне
Күн болмағанда кім болам! (С Торайғыров).
Білімдіден шыққан сөз
Талаптыға болсын кез. ( Абай).
9. Ата тек: баба, ата, әке, аруана, әже,
10. Ең үлкен материк ( Евразия),
11. Мода астанасы ( Париж).
12. Ең озық кино үшін берілетін шетелдік жүлде
13. Бүкіләлемдік тартылыс заңын ашқан ғалым (Ньютон).
14. Астрономиялық мекеме (Обсерватория).
15. Қандай құс балапандары анасын білмейді? (Көкек).
16. Қанатсыз құс ( Пингвин).
17. Қоянға қалай қарай қашу жеңіл: таудан төмен
қарай ма?
18. Спутник көлігі (ракета).
19. Оқу жұмысын ұйымдастырудың негізгі формасы (сабақ).
20. Орта және жоғары оқу орындарындағы оқу жылының
(курс).
21. Оқу жылының басынан бірге оқитын оқушылар
22. Оқытушылар мен профессорлардың басшылығымен жүргізілетін
студенттермен оқу-тәжірибелік жұмыстың түрі (семинар).
23. Оқушылардың мектепте, отбасында, көшеде және қоғамдық
орындардағы міндеттері мен тәртібін анықтайтын құжат (ереже).
24. Қазақстан Республикасы мұғалімдерінің форумы (съезд).
25. Адамзат қоғамының шежіресі ( тарих).
26. Жоғары ғылыми және оқытушылық жұмысқа дайындалушы
(аспирант).
27. АҚШ туында қанша жұлдыз бар?
28. Футбол отаны (Англия).
29. Жүгірсең де, ұшсаң да жете алмайсың (көкжиек).
II. Келесі сайысымыз: "Көкпар"
Көкпар ғып тартып білімді,
Біріңнен-бірің ала қаш.
Білімің, тәртіп, сырынды,
Бөлісіп бүгін аралас.
ІІІ. Келесі сайысымыз: "Полиглот". Көп тіл білу өнері.
Ана тілің - бастау бұлақ тірегің,
Шет тілдердің білсең егер біреуін.
Орыс, араб, ағылшын да көп емес,
Көп білуді қалар болса жүрегің.
1. Шешен сөз бастар - батыр қол
2. Көппен көрген - ұлы той.
3. Көп сөз көмір, аз сөз -
4. Қыз - қонақ.
5. Ашу - дұшпан.
6. Өткір тіл - дарын, ұзын тіл
7. Ұлы сөзде - ұят жоқ.
8. Көз қорқақ - қол батыр.
9. Жеті рет өлшеп, бір рет кес.
10. Ер қанаты - ат.
11. Еңбек түбі - береке.
12. Жылтырағанның бәрі алтын емес.
13. Ата - бәйтерек, ана - жапырақ.
14. Ананың сүті - бал.
15. Қасқырды аяғы асырайды.
16. Жалғыз ағаш орман емес.
17. Көп түкірсе - көл.
18. Елдің көзі - елу.
19. Опасызда - Отан жоқ.
IV. Таңғажайып жетілік ( жеті пәннен сұрақтар): Химия:
1. Ақуыздың мономері қандай заттар? (Амин қышқылдары).
2. Қандай химиялық байланыс ковалентті деп аталады?
арасындағы электрон тобы арқылы түзілетін байланыс).
Физика:
Аристотельден кейінгі екінші ұстаз атанған ғалым? (Әл-Фараби).
География:
1. Дүние жүзіндегі ең ластанған теңіз? (Жерорта).
Математика:
1. Алгебраның атасы - Орта Азияның ұлы
2. Гелиодентризм ілімін жақтаған ғалымның аты? (Бируни).
Тарих:
1. Ежелгі қазақ тайпаларының ең алғаш қауым
" Қазақ"деуден бұрынғы елдің жалпы аты? (Алаш).
2. Қазақстан Республикасының Ата Заңы қай жылы
( 1995 ж. 30 тамызда).
Әдебиет:
Қарасай, Өтеген, Сұраншы батырларға арнап поэма жазған кім?
(Сүйінбай).
2. Абайдың Сегізаяқ өлеңі қандай ұйқаспен жазылған?
География:
Дүние жүзіндегі ең ірі мұнай бассейіндері қай елдерде
(Таяу, Орта шығыс).
2. Автокөлік өнеркәсібі дүние жүзіндегі қай елдің
Астрономия:
1. Орта Азияда алғаш рет астрономиялық обсерватория салғызуға
V. "Айтыс"
Қазағымда түрлері көп айтыстың,
Ретін тауып айталар ма жай кісің?
Қыз бен жігіт жұмбақ айтып айтысқан,
Кей ақындар қайымдасып қайтысқан.
Қыз бен жігіт, наурыз айтыс, жыр айтыс,
Білесің бе жүрген жерін бұл - қай түс,
Біржан-Сара болмасаң да ұқсап бақ,
Қара сөздің қатарын бір байытыс.
Қара сөз айтысы: Автомашинаның пайдасы мен зияны.
VI. "Егер мен ... болсам"
Мінездің бір қырларын көрсететін әртүрлі жағдаяттан шығу жолы.
Сіз достарыңызбен алаңда қызықты ойын ойнап жүрдіңіз, бір
VII. "Шешен"
Шарықтатып шымыр сөздің атасын,
Шешен сөзге таңданып бір жатасың.
Әйтекенің ұрпақтары өздерің,
Талпынғанда сөз мәйегін татасың
Колледжіңде шешендіктің өнерін,
Меңгеріп ал - ол өзіңе керегің.
Көкірегіңде намыс оты маздаса,
Жатқа сайрат Абайлардың өлеңін.
Баланың білім алу арқылы тұлға ретінде дамуын
Оқыту әдісі–ізденушілік, зерттеушілік жұмыстарды ұйымдастыру, мұғалім мен оқушының
Практикаға жаңа бір нәрсені енгізу үшін оқу –
Педагогикалық озат тәжірибені практикаға енгізудің кейбір жолдары:
Оқыту және тәрбие саласындағы жаңа педагогикалық әдістер, жақсы
педагогикалық озат тәжірибені терең зерттеу және оқу –
мектеп дирекциясы әдістемелік кеңеспен бірлесіп зерттеу жұмысына басшылық
Әрбір мұғалімнің зерттеу жұмысы жүргізіліп жатқан сыныптардың оқу
Озат тәжірибе педагогикалық практикада өз орнын берік алғаннан
ҚОРЫТЫНДЫ
Қорытындылай келе, жаңашыл мұғалімдердің тәжірибесі орта, жоғары мектептердің
Озат тәжірибені зерттеу және оны тұтас педагогикалық процеске
Осындай дербес және ұжымдық ізденуге мектеп және мұғалімдердің
1.Білім беру саласында қажырлы енбек етіп, үлес қосқан
2.Мұғалім озат педагогикалық идеяларды және жаңашыл мұғалімдердің тәжірибесін
Ауызша насихаттау–бұл мектептердің педагогикалық кеңестеріне, аудандық, әдістемелік кабинеттерінде,
3.Баспасөз насихаты – бұл педагогикалық теория мен практиканың
Көптеген өмірлік маңызы бар күрделі проблемалық мәселерді
4.Ғылыми–зерттеу институттары мектептерде оқу бағдарлама ларының, оқулықтардың тиімділігі,
Қорыта айтқанда, сонымен, іздену арқылы басты мәселелерді жете
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Ақназаров Б. «Класс жетекшісі» Алматы: Мектеп, 1973
2. Әбиев Ж., Бабаев С., Құдиярова А «Педагогика»
3. Әбиев Ж «Педагогика тарихы» Алматы, 2006ж.
4. Әбенбаев С.Ш. «Сынып жетекшісі» Алматы, 2004ж.
5. Әбиев Ж., А.Құдиярова «Педагогика» Дарын – Алматы
6. Әкбар Қажы Мәстүра Әшірбайқызы «Қазақтың салт дәстүрлері»
7. Әдібай Табылдиев «Тағылым» Алматы-1995ж
8. Бабаев С.Б. Оңалбек Ж.К. «Жалпы педагогика» Алматы,
9, Болдырев Н. И. «Класс жетекшісі» Алматы –
10.Болдырев Н.И. «Мектептегі тәрбие жұмысының методикасы», Алматы:
11. Калиев С. «Оқушылардың тұлғалық қасиеттерін дамытудың педагогикалық
12.Көшекбаев Н. «Оқыту теориясы». Алматы, 1976 ж.
13.Қоянбаев Ж.Б. «Педогогика» Алматы
14. Қоянбаев Ж. Б., Қоянбаев Р. М. «Педагогика».
15. Илина Т. А. «Педагогика». Алматы «Мектеп», 1984
16.Кабдикова Ж.У, Есимханова Р. Оқытудың үш өлшемді әдістемелік
17. ҚР 2015 – ж дейінгі білім беруді
18. Қараев Ж.А., Кабдикова Ж. У. Педагогикалық жүйені
19.Әлімбаев М. Халық – ғажап тәлімгер. Алматы Рауан.
20.Бахтиярова Г.Р. Халық тағлымы – тәрбие қайнары. Алматы
21.Жашиев Р. Білім берудің ұлттық моделін ұсынамыз. Білім
22.Айталы А. Асықпағанның асығы алшысынан түсед. Алматы. Қазақстан
22.Лихачев Б.Т. Методологические основы педагогики. Самара. 1998
23.Спиркин А.Г., Юдин Э.Г., Ярошевский М.Г. Философский энциклопедический
24.Бержанов Қ., Мусин С. Педагогика тарихы Алматы: Мектеп
1984.- 255 б.
25.Құнантаева Қ.Қ. Оқушылардың оқудан тыс бірліктері. Алматы: Мектеп
26.Байтелиев А. Патриоттық тәрбие беру. //Қазақстан мектебі 1982.
ҚОСЫМША
Ізгіліктің құрамындағы қоғамдық бағыттар
1.
2
Ізгіліктің құрамындағы қоғамдық бағыттар:
Адам - тұлғаның құндылығына қамқорлық құрмет; тұлғаның экономикалық,
Адам- тұлғаның құқығын қорғау мен сақтау. Бұл туралы
Адам тұлғаның қоғамдық теңсіздігіне және жеке тұлғаның ой-пікірін,
Зайырлы қоғам құру жолында Адам –тұлғаға дінді таңдау,
Білімдіден шыққан сөз
Абайдың ақиқат әлемі
Абай - ұрпақ жүрегінде
Абай поэзиясының шығыстық негіздері
Ілияс Жансүгіров. Абай кітабы
Мен сүйіп оқитын Абай өлеңдері
Фразеологиялық тіркестердің ерекшеліктері
Абай мұрасындағы тәлім-тәрбиелік ой-пікірлерді болашақ педагогтардың кәсіби дайындығында пайдалану
Сын есім мен оның лексика - семантикалық топтары
Абай өлеңдеріне лингвопоэтикалық талдау