Маркетингтік ақпарат
Жоспар
Кіріспе
I.Маркетингтік ақпарат жүйесі
1.1. Маркетингтік ақпарат жүйесінің тұжырымдамасы
1.2. Маркетингтік ақпарат жүйесін құрудың қажеттілігі және Қазақстандағы
II.Маркетингтік ақпарат жүйесінің құрамдастары
2.1. Кәсіпорындарда маркетингтік ақпарат жүйесін талдау
2.1.1. Ішкі есеп беру жүйесі
2.1.2.Сыртқы күнделікті маркетингтік ақпараттарды жинау жүйесі
2.1.3.Маркетингтік зерттеу жүйесі
2.1.4.Маркетингтік ақпаратты талдау жүйесі
2.2.Қазақстан темекі өнімдер нарығында жүргізілген маркетингтік зерттеу арқылы
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиет
Кіріспе
Әскери ғылымда жеңiс көбiнесе барлау негiзiнде қолға жетедi.
Пайдамен тауарды өткiзу мәселелерiне фирманың барлық жұмысын бағыттау
Рынок жағдайында ұтымды шешiм қабылдау үщiн интуицияға, мамандардың
Маркетингтік зерттеулер маркетингтік және басқару шешімдерін қабылдауда анықсыздықты
Қазақстан Республикасы өзінің дамуы барысында XXI ғасырға күрделі
Осы мәселені шешу жолдарының бірі экономикалык дамудың маркетингтік
Менің «Маркетингтік ақпарат жүйесінің құрамдастары» курстық жұмысымның мақсаты:
Жұмысты жазу барысында жұмыстың мақсатына жету үшін келесідей
Маркетингтік ақпараттың ұғымы мен мазмұнын ашу;
Маркетингтік ақпарат жүйесі кәсіпорынның басқару жүйесінде, кәсіпорын қызметінде
Маркетингтік ақпарат жүйесінің құрамдастарын: ішкі ақпарат жүйесі, сыртқы
Маркетингтік ақпарат жүйесінің тиімділігн арттыру жолдарын қарастырып ұсынытар
«Маркетингтік ақпарат жүйесінің құрамдастары» курстық жұмыстың сипаты: Жұмыс
Кіріспе бөлімінде ақпараттың кәсіпорын қызметіне қажеттілігі, жұмыстың мақсаты,сипаты
Бірінші тарауда Маркетингтік ақпарат жүйесінің мәні, ұғымы мен
Екінші тарауда маркетингтік ақпарат жүйесінің құрамдастарының алатын орны,
Қортынды бөлімінде куртық жұмыстың тақырыбына байланысты негізгі мәселелер
I.Маркетингтік ақпарат жүйесі
1.1. Маркетингтік ақпарат жүйесінің тұжырымдамасы
XIX ғасырда фирмалардың көпшілігі ұсақ еді және олардың
XX ғасырда әрі кең,әрі жоғары сапалы ақпарат талап
1. Жергілікті дәрежедегі маркетинтен маркетингтің бүкілұлттық масштабына көшуі.
2. Мұқтаждық сатып алушылықган тұтынысты сатып алушылыққа көшу.
3. Бағалар бәсекелестігінен бағасыз бәсекелестікке көшу. Сатушылар тауарға
Сатушыларға маркетингілік ақпараттардың жетіспейтіндігі аңғарыла бастады. Нарық қайраткерлері
Маркетингілік ақпарат жүйесі — маркетингілік шараларды жоспарлауда, жүзеге
1-сурет. Маркетингілік ақпарат жүйесінің түжырымдамасы көрнекті түрде көрсетілген.
1 сурет. Маркетингтік акпарат жүйесі
Әр фирма өзінің менеджерлерін қажетті маркетингтік ақпаратпен қамтамасыз
Маркенитгтік ақпараттық жүйесі тұлғалар, неше түрлі құралдар жөніндегі
Талдау, жоспарлау, жоспарды жүзеге асыру және бақылау мәселелерін
2-сурет.Маркетингтік ақпараттық жүйесі
Ішкі есеп жүргізу жүйесі маркетингтік ақпараттық жүйенің негізі
Маркетингтік бақылау ісі рынок ортасында болып жатқан өзгерістерді
Сонымен маркетингтік ақпарат- маркетингтік зерттеулер нәтижесінде жинақталған мәліметтердің
Жақсы ақпарат фирмаға бәсекеде басымдылықты алу, шығын қаражатының
Төменде маркетингтік ақпарат жүйесін құрастырушы төрт көмекші жүйелер
1.2. Маркетингтік ақпарат жүйесін құрудың қажеттілігі және Қазақстандағы
Әрбір кәсіпорын маркетингік ақпарат жүйесін құру және жетілдіру
3-сурет Маркетингтік ақпараттардың айналым схемасы
Маркетингтік ақпарат-маркетингті басқару жүйесінің тиімділігін көтеретін маңызды фактор.
Стратегиялық талдау кезеңінде маркетинг жүйесі сыртқы орта жайлы
Кәсіпорындар үшін маркетингтік ақпаратты бере алатын арнайы ұйымдардың
Ақпараттық нарықта қымбатшылықтың орын алуы
Кәсіпорындардың көпшілігіне сапалы маркетинтік ақпарат қол жетімсіз. Сонымен
Ақпараттың едәуір төмен сапасынан кәсіпорындардың қанағаттанбауы осыаумақтағы келесі
Өкінішке орай, еліміздегі кәсіпорындардың маркетингтікқызметтері орындайтын зерттеулер жүйесіз,
Кәсіпорындардың маркетинг аумағында білгір мамандар болиауы
Республикада қалыптасқан әлеуметтік-экономикалық жағдайдың өзгешелігімен шартталатын маркетинг іскерлігінің
Маркетингтік ақпаратты ұйымдастыру,тіркеу,сақтау,талдау мен пайдалануға жүйелік жақындау маркетингтік
Маркетинг зерттеулері бюджетін жоспарлау және оны есептеу әдістерін
Зеттерушілік топтың жұмысын талдау, осы кезеңнің мақсаты-зерттеу процесінде
Кәсіпорында мониторинг жүйесін жетілдіру бойынша ұсыныстар жасау
Зерттеу тиімділігін бағалау
Маркетинг зерттеулері процедурасын жетілдірудің аталған бағыттары ақпаратты жоспарлау
Жалпы зерттеулердің басты мақсаты нақты уақыттағы нарықта болатын
Рынок кнъюктурасын өндірісін көлемі, сұраныс пен ұсыныстың ара
МАРКЕТИНГТІК АҚПАРАТТАРДЫ ҚОЛДАНУШЫЛАР
-кәсіпорын басшылығы
-жоспарлық-талдау қызметтері
-маркетинг қызметі
-өнімді басқарушылар
-юристтер
Кәсіпорын ішіндегі ақпарат көзі
-маркетинг қызметі
-қаржы қызметі
-жоспарлық және басқа да бөлімшелер Ақпараттардың сыртқы көздері
-жарнамалық агенстволар
-кеңес берушілер
-арнайы фирмалар
4-сурет. Рынокты зерттеу үрдісіне қатынасушылар
Кәсіпорынның өндіріс түріне, оның іс-әрекетінде шешілуге тиісті мәселелеріне
Кәсіби білгірлікпен жүргізілген маркетинг зерттеулері фирманың рыноктағы мүмкіндіктерін
Қазіргі уақытта республикамызда көптеген кәсіпорындар не өндіре алса,
Әлемдік экономикалық ғылымдарда қалыптасқан маркетинтің түсініктерін және
Кәсіпорында маркетинтік ақпарат жүйесінің қалыптасуы және дамуы үшін
Кәсіпорынның ақпарат базасын жеткілікті деңгейде дамыту;
Маркетинтік ақпарат жүйесінің қызметін құрылымдық ұйымдастырып, маркетинг және
Еліміздің кәсіпорындарында интеграцияланған компьютерлік қосылған маркетинтік атауында функционалдық
Маркетинтік ақпарат жүйесі арқылы отандық кәсіпорындардың өндірістік, маркетинтік
Әрбір кәсіпорын кешенді маркетингтік зерттеулерін жүргізу, нарық конъюктурасын
Маркетинтік ақпарат жүйесі арқылы кәсіпорынның жұмыс істейтін аумағында
Сыртқы ортаны үнемі бақылай отырып, стратегияны жүзеге асыруды
II.Маркетингтік ақпарат жүйесінің құрамдастары
2.1.1. Ішкі есеп беру жүйесі
Әр фирманың күнделікті өткізу көрсеткіштері, шығындар сомасын, материалдық
• "Дженерал миллз" корпорациясы. Бакалейлік тауарлар бөлімінің басқарушысы
• "Шенли" корпорациясы. 400 дистрибьютерлердің әрқайсысынан басқарушылар күнделікті
• "Мид пейпер" корпорациясы сауда агенттері клиенттердің қағаз
Ішкі есеп жүргізу жүйесі маркетингтік ақпараттық жүйенің негізі
2.1.2.Сыртқы күнделікті маркетингтік ақпараттарды жинау жүйесі
Күнделікті сыртқы маркетингілік ақпараттарды жинау жүйесі басшыларға соңғы
Күнделікті сыртқы маркетингілік ақпарат жинау жүйесі — басшылардың
Басшылар күнделікті сыртқы ақпаратты кітап, газет жөне арнайы
Екіншіден, фирма дистрибьюторларының, бөлшек сауда сатушыларының жөне басқа
1) олардың тауарын сатып алу;
2) арнайы көрмелер мен "ашық есік" күндеріне қатысуы;
3) олардың есеп беру ба-сылымдарын оку жөне акционерлер
4) бәсекелестердің бүрынғы және қазіргі қызметкерлерімен, олардың диллерлерімен,
5) олардың жарнамаларын жинау;
6) басылымдар:кітаптар, монографиялар, журналдар, газеттер және кәсіпкер ассоциациялар
Үшіншіден, фирма күнделікті сыртқы информациялармен жабдықтаушылардың хабарларын сатып
Төртіншіден, кейбір фирмалардың күнделікті маркетингілік ақпараттарды жинайтын және
2.1.3.Маркетингілік зерттеулер жүйесі
Маркетинг басшысына кейбір жағдайларды толық түрде зерттеу қажет.
• "Плейбой, инк" фирмасы өз оқырмандарының табысын, білім
• "Пасифик стерео" фирмасы дыбысты аппаратурасын сататын дүкендердің
• Иллиноис штатындағы Лейк-Форест қаласындағы "Барат" колледжі үлгеру
Мүндай жағдайларда маркетинг басшысы ақпараттың біртіндеп жеткенін күтіп
Маркетингілік зерттеу — фирма алдындағы маркетингілік жағдайға байланысты
Фирма маркетингілік зерттеулер туралы тапсырысты бірнеше түрде беруіне
Маркетингілік зерттеушілер өз әрекеттерінің өрісін үздіксіз кеңейтуде (5
5-сурет 798 фирманың жүргізген маркетингілік зерттеулерінің түрлері
Зерттеулер өрісі және түрлері Зеттеу жүргізген фирмалардың пайызы
Жарнама
Тұтыныс мүдделерін зерттеу
Жарнама тексттерін зерттеу
Жарнама құралдармен танысу
Жарнамалық құлақтандырулардың тиімділігімен танысу
Коммерциялық әрекеттер және оның тиімділігі
Қысқа аралық болжам
Ұзақ уақыттық болжам
Іскерлік екпінділігінің тенденциясымен танысу
Баға саясатымен танысу
Кәсіпорындар және қоймалар орналасу ұстанымымен танысу
Тауар номенклатурасымен танысу
Басшыларды ақпараттау жүйесі
Фирма жауапкершілігі
Тұтынушыларды ақпараттау проблемаларымен танысу
Айналадағы ортаға әсер етуімен танысу
Жарнама және ынталандыру салаларындағы заңдылық шектеулерімен танысу
Қоғам құндылықтары және әлеуметтік саясат проблемаларымен танысу
Тауарларды дайындау
Жаңа тауарға және оның потенциалына деген реакциямен танысу
Бәсекелестер тауарымен танысу
Тауарларды тестілеу
Орауыштар жасау проблемаларымен танысу
Өткізу және нарықтар
Нарықтың потенциальды мүмкіншіліктерін өлшеу
Нарықтағы фирмалар үлестерін талдау
Нарық сипаттамаларымен танысу
Өткізуді талдау
Өткізу квоталарын және аумақтарын талдау
Тарату арналарымен танысу
Байқау меркетингі
Өткізу ынталандыру стратегиясымен танысу
48
49
61
61
67
85
82
86
81
71
51
72
26
33
51
40
84
85
75
60
93
92
93
89
75
69
54
52
Маркетингтік зерттеулер урдісі кезеңдері болып ьабылатындар:
Зерттеу мәселесі мен мақсатын анықтау;
Ақпарат көздерін анықтау;
Ақпарат жинау;
Жиналған ақпаратты талдау;
Зерттеу нәтижелері бойынша ұсыныстар жасау. (6,71бет)
Маркетинг зерттеулері-маркетингтік дұрыс шешімдерін қабылдау үшін және фирма
Маркетинг зерттеулерінің мақсаттары әр түрлі болуы мүмкін.ең бастысы
Маркетинг зерттеулері нәтижелі және тиімді болуы үшін зерттеулер
2.1.4.Маркетингтік ақпаратты талдау жүйесі
Маркетингтік ақпаратты талдау жүйесі- маркетингтік деректерді және проблемаларды
Әрбір маркетингтік ақпаратты талдау жүүнегізін статистикалық банк және
Статистикалық банк-таңдап алынған деректер шегінде өзара байланысты толық
Фирманың өткізу жұмысына ықпал ететін негізгі ауыспалылар түрлері
Егер де тауар бағасын 10% жоғарлатсақ, жарнамалық шығынды
Бәсекелестің тауарын алмай, менің маркалы тауарымды сатып алушының
Менің нарқымды қандай ауыспалылар арқылы сегменттеген жөн және
6-сурет. Маркетингілік ақпаратты талдау жүйесі.
Ақпаратты статистикалық өңдеудің мұндай әдістері көптеген нормативті басылымдарда
Модельдер банкі — нарықкдйраткерлерінің ең оптимальды маркетингілік шешім
Зерттеу жобасын дайындағаннан кейін қажетті ақпарат жиналады. Зерттеушілер
Маркетингтік зерттеу нәтижесінде жиналған деректерден маңызды мәлімет пен
2.2. Қазақстан темекі өнімдер нарығында жүргізілген маркетингтік зерттеу
Соңғы жылдарда әлемдік нарықта жаңа тауарлар мен қызметтердің
Нарықтың ең басты мәселесі болып мақсатты аудиторияны
Қазіргі уақытта көптеген зерттеуші компаниялар маркетингтік зерттеулерді универсальді
Осындай маркетингтік зерттеулерді жүргізетін компаниялардың бірі бұл- TNS
Өткен жылғы ақпаратты пайдалану арқылы қазіргі нарықта болған
2000-2004 жылдар аралығында зерттеулер нәтижесінде алынған ақпаратты пайдаланып,
1 Диаграммадан ең елеулі өсу элитті шараптар тұтынуда
* MMI-ақпараты бойынша жылсайынғы сұрау Қазақстанның 11
** Ақпарат темекі өнімдерін тұтынушыларынан алынған.
*** Ақпарат темекі өнімдерін активті тұтынушыларынан алынған.
**** Ақпарат темекі өнімдерін тұтынушыларынан, күніне ең болмағанда
Жүргізілген зерттеу негізінде алынған ақпаратты талдай отырып темекі
Жақсартылған сапалы темекі өнімдеріне халықтың қажеттіліктерін максималды қананғаттандыру
Шығындарды азайту пайданың қосымша көзі ретінде қолданылып, рыноктық
Тұтынушылардың жеткілікті аумағына бағдарлану үшін өнімді сатудың әр
Темекі өнімдерін өндіретін компаниялар дың іскерлігін және өнімнің
Тұтынушыларды өзінің өніміне қызығушылығын арттыру үшін жылжыту стратегиясын
Маркетингтік зерттеулер негізінде тұрғындардың әр түрлі топтарын маркетинг
Media Marketing Index проекті арқылы жүргізілген зерттеу Қазақстан
ҚОРЫТЫНДЫ
Маркетингтік ақпарат жүйесі - қазіргі бизнес философиясының бір
Жақсы жоспарланған маркетингтік ақпарат жүйесінің құрамына төрт көмекші
Маркетингтік шешімді қабылдауда ақпарат ауадай қажет. Оны кәсіпорын
Маркетингтік зерттеу- бес кезеңнен құралатын процесс. Бірінші кезеңде-
Сонымен маркетингтік ақпараттың кәсіпорын үшін маңызы зор екені
Кәсіпорында маркетинтік ақпарат жүйесінің қалыптасуы және дамуы үшін
Кәсіпорындар кешенді маркетинг зерттеулерін жүргізу арқылы алынған ақпарат
Кәсіпорындарда ақпараттық база жеткілікті түрде дамуы керек.
Маркетинтік ақпарат жүйесінің қызметін құрылымдық ұйымдастырып, маркетинг және
Кәсіпорынның маркетинг іскерлігі сұрақтары бойынша қажет ақпараттарды атқаратын
Еліміздің кәсіпорындарында интеграцияланған компьютерлік қосылған маркетинтік атауында функционалдық
Маркетинтік ақпарат жүйесі арқылы отандық кәсіпорындардың өндірістік, маркетинтік
Маркетингтік зерттеулермен, ақпарат жинаумен айналысатын, қызметкерлер, статистика,
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Есімжанова С.Р. Маркетинг.Оқу құралы. Алматы Экономика
2. Ассель Г. Маркетинг: принципы и стратегия: Учебник
3. Багиев Г.Л. и др. Маркетинг: Учебник для
4. Голубков Е. П. Маркетинговые исследования: теория, методология
5. Голубков Е. П. Основы маркетинга. - М.:
6.Ілиясов Д.Қ. Маркетинг: теориясы мен практикасы: Оқу кұралы:Алматы,
7.Котлер Ф. Маркетинг негіздері.
8.Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / Пер.
Маркетинг: Учебник / Под ред. Э.А. Уткина. -
Маркетинг: Учебное пособие /Под ред. Н.К. Мамырова. -
Нысанбаев С.Н, Садыханова Г.А., Маркетинг негіздері, А.: Қазақ
Фатхудинов Р.А. Стратегический маркетинг: Учебник. - М.: ЗАО
13.Мамыров Н.К. Маркетинг. Алматы, Экономика, 1999
Маркетинг менеджері
Талдау,жоспарлау,орындау,бақылау
Рынок ортасы
Мақсатты рыноктар Маркетингтік арналар
Бәсекелестер
Тұтынушылар
Макроорта факторлары
Ақпаратты өңдеу
Ақпарат қажеттігін бағалау
Ақпаратты тарату
Ішкі есеп жүйесі
Маркетингтік ақпаратты талдау
Маркетингтік зерттеулер
Маркетингтік бақылау
Маркетингтік ақпарат
Орындалуды бақылау
Стратегияны жүзеге асыру
Тиімді стратегияны таңдау
Балама стратегияны құру
Ақпаратты талдау
Мақсаттарды қою
Гипотезалар,болжаулар
Маркетингтік ақпарат
Маркетингтік ақпарат жүйесі туралы
Қазақстан Республикасында туризмнің дамуы
Ақпарат жинау
Маркетингтік ақпараттық жүйе
Нарықты зерттеу
Ақпарат көздері
Қазақстандағы маркетингтік зерттеулер
Маркетингтік зертткулер және маркетингтік ақпарат жүйесі
Маркетингтік ақпарат жүйесі