Электрондық оқулық
Мазмұны
Мазмұны 2
Кiрiспе 3
I ТАРАУ Электрондық оқытушы құралдар 5
1.2. Электрондық оқулықтың сипаттамасы 6
1.3. Электрондық оқулық кiмге және не үшiн қажет? 8
1.4. Электрондық оқулықты жасаудың негiзгi кезеңдерi 8
1.5. Электрондық оқулықты жасау бойынша методикалық нұсқаулар 9
1.6. Электрондық оқулықты пайдалануға дайындық 11
II ТАРАУ “Мәлiметтер базасын жобалау” бойынша электрондық оқулық
2.1. Оқу материалдардың жасау ерекшеліктері 12
2.2. Электрондық оқулық 15
2.3. Электрондық оқулықтарды құру технологиялары 23
2.4. Компьютерлік тесттердің конструкторы 28
2.5. Электрондық оқулықты құрастыру кепiлдемелерi 34
III ТАРАУ Электрондық оқулықты құру жолдары 36
3.1. JavaScript дегеніміз не? 36
3.2. Программада пайдаланған компоненттер 43
3.3. Программалық өнімнің сипаттамасы 47
Қорытынды 51
Қолданылған Әдебиеттер 52
Кiрiспе
Бiлiм беру реформасы мультимедиалық технологиялар болып табылатын электрондық оқулық,
Жоғарғы оқу орындарында студенттерге бiлiм беруде компьютердi қолдану оларды
Бүгiнгi таңда оқу процесiнде арнайы оқыту жүйелерiн, оқыту процесiнде
Компьютерлiк оқыту жүйелерiнiң бiр формасы электрондық оқулық болып табылады.
Электрондық оқулық бiрiншi кезекте басылымдарды толықтыратын, жаңа ақпарат ұсынатын
Электрондық оқулық өз алдына мультимедиалық өнiмдi бiлдiредi, ол өз
Ақпарат жүйесi (АЖ) – қандай да бiр объектiнi басқаруға
Мультимедиалық ақпаратты - әдiстемелiк кешендердi практикада пайдалану белгiлi бiр
Бiтiру жұмысының мақсаты “Ақпараттар жүйесiн математикалық жабдықтау және басқару”
Осы мақсатқа жету барысында келесi мiндеттер туады:
“Мәлiметтер базасы” бойынша теориялық материал жинау;
Теориялық материалдар бойынша тапсырмалар ұйымдастыру, оларды орындау әдiстемесiн көрсету,
Теория және практиканы бiр жүйеге келтiру;
Курс бойынша тест тапсырмаларын ұйымдастыру.
Берiлген бiтiру жұмысым кiрiспеден, екi тараудан, қорытындыдан, қосымшалардан және
I ТАРАУ Электрондық оқытушы құралдар
1.1 Негiзгi ұғымдар
Электрондық басылым (ЭБ) – бұл графикалық, тексттiк, цифрлiк, тiлдiк,
Оқу электрондық басылымы (ОЭБ) – бiлiмнiң сәйкес ғылыми –
Оқулық (О)- мемлекеттiк стандартқа және оқу программасына сәйкес оқу
Электрондық оқулық (ЭО)-өз бетiмен немесе оқытушының қатысуымен оқу курсын
Оқу құралы (ОҚ)- бұл берiлген басылымның түрi ретiнде ресми
Электрондық оқу құралы (ЭОҚ)-оқулықты толығымен немесе жартылай ауыстыратын немесе
Гиертекст-электрондық формада ұсынылған және оның бiр фрагментiнен басқа фрагментiне
Интеллектуалдық ядро-математикалық операцияларды сандық және символдық формада шығаратын программалардың
Визуализация-суреттердiң, графиктердiң және анимацияның көмегiмен көрнекi түрде көрсетiлуi.
1.2. Электрондық оқулықтың сипаттамасы
Электрондық оқулық-оқу әдебиеттiнiң жаңа жанры болып табылады. Қазiргi заманда
Электрондық оқулықты құру барысында кейбiр принциптер мен Ақпараттық жүйенiң
Кванттау принципi: Мазмұны бойынша тұйық, көлемi минимальдi модульдерден тұратын
Толықтық принципi: Әрбiр модульдердiң құрамында келесi компоненттер болуы тиiс.
Тоериялық ядро;
Тоерия бойынша бақылау сұрақтар;
Мысалдар;
Өзiндiк жұмысы бойынша есептер мен жаттығуларды шешу;
Барлық модульдер үшiн бақылау сұрақтары жауаптарымен;
Бақылау жұмысы;
Контекстiк анықтама;
Тарихи түсiнiктемелер;
Көрнекi принципi: әрбiр модуль коллекциялық кадрлардан олардың iшiнде минимум
4. Тармақталу принципi:пайдаланушының басқа бiр модульге өту үшiн, әрбiр
5. Реттеу принципi:оқушылардың дербес кадрларды ауыстыруды және экран бетiне
6. Бейiмделу принципi:пайдаланушы оқу барысында электрондық оқулыққа бейiмделуi керек.
7.Компьютерлiк қолдау принципi: кез келген мезетте пайдаланушы компьютерлiк қолдау
8. Жинақтылық принципi: электрондық оқулық форматтарда орындалуы керек.
Ақпараттық жүйенiң белгiлерi:
Басқару объектiсiнiң сипатымен;
АЖ – ны тұрғызу мен жұмыс iстеудiң жинақталған тәжiрибесiмен;
Басқару және басқарылушы жүйелерiнiң құрылымымен;
Мәлiметтердi жинауда, өткiзiп беруде және өңдеуде қолданылатын жабдықтармен;
АЖ – ны басқару объектiсiнiң жетекшiлiк тұрғысымен және т.б.
1.3 Электрондық оқулық кiмге және не үшiн қажет?
Электрондық оқулық күндiзгi әсiресе дистанциялық оқу бөлiмiнде оқитындарға жеке
Оқытылатын материалды басқалардың көмегiмен түсiнудi жеңiлдетедi;
Дайындық деңгейiне байланысты студенттiң қажеттiлiктерiне сәйкес интеллектуалдық мүмкiншiлiктермен және
Көптеген түрлендiрулерден және есептеулерден босатады, есептiң мәнiне шоғырланып, есептер
Жұмыстың барлық кезеңдерiне байланысты өзiн - өзi тексеру үшiн
Электрондық оқулық студентке берiлген пән бойынша жан – жақты
Электрондық оқулық арнайы аудиторияларда өтетiн практикалық сабақтарда пайдалы. Өйткенi
Компьютердiң көмегiмен көптеген есептер шығаруға, алынған шешiмдердi анализдеуге кететiн
Мұғалiмге сабақты компьютерде өздiк жұмыс ретiнде өткiзуге мүмкiндiк туғызады;
Мұғалiмге компьютердiң көмегiмен оқитындардың бiлiм деңгейiн бақылауға, бақылау жұмысының
Электрондық оқулықты жасаудың негiзгi кезеңдерi
Қайнар көздерiн таңдау
Қайта жөндеу құқығына авторлармен келiсiмдер жасау
Ұғымдар тiзiмiн және мазмұнын өңдеу
Help құру және бөлiмдер бойынша модульдегi тексттердi қайта жөндеу
Электрондық формада гипертексттi шығару
Компьютердiң көмегiмен электрондық оқулық жасау
Мультимедианы iске асыру үшiн мәлiметтердi сорттау
Дыбыстардың шығуын қамтамасыз ету
Дыбыстардың шығуын реализациялау
Визуализация үшiн мәлiметтердi дайындау
Мәлiметтердi визуализациялау.
1.5 Электрондық оқулықты жасау бойынша методикалық нұсқаулар
Электрондық оқулықты жасаудың бiрiншi кезеңiнде қайнар көздерi ретiнде басылған
Көбiнесе стандарттық программаға толық сәйкес келу керек
Гипертексттердi жасау үшiн ыңғайлы
Көптеген мысалдар мен есептердi қамтиды
Ыңғайлы форматта болады.
Екiншi кезеңде алынған қайнар көздер жиынынан бағасы және сапасы
Үшiншi кезеңде мазмұны өңделедi, яғни көлемi бойынша минималды, бiрақ
Төртiншi кезеңде модульдер құрылымына, индексiне және мазмұнына сәйкес қайнар
Осындай тәсiлмен, компьютерлiк реализация үшiн гипертексттiң жобасы дайындалады.
Бесiншi кезеңде гипертекст электрондық формада шығарылады. Нәтижесiнде оқу мақсаттарында
Алтыншы кезеңде компьютерлiк қолдау өңделедi: әрбiр нақты жағдайда компьютерге
Нәтижесiнде студенттерге қажеттi аудиториялық сабақтарға пайдалы және мұғалiмдерге ыңғайлы
Ендi электрондық оқулық мультимедиалық құрылғылар арқылы одан ары қарай
Жетiншi кезеңде жеке ұғымдардың түсiндiру тәсiлдерi өзгертiледi және мультимедиалық
Сегiзiншi кезеңде оқушының есте сақтау қабiлетiн пайдалану, яғни оқылатын
Тоғызыншы кезеңде өңделген дыбыстық мәтiндер диктафонға жазылады және компьютерде
Оныншы кезеңде оқушының оқылатын материалды түсiнуiн және есте сақтауын
Он бiрiншi кезеңде мәтiндердiң визуализациясы орындалады, яғни өңделген сценарийлердi
Осымен электрондық оқулықты өңдеу аяқталады да, оны қанауға дайындық
1.6 Электрондық оқулықты пайдалануға дайындық
Бұл жұмыс кезеңiнiң мазмұны:
Тестiлеу;
Қанау бойынша нұсқау жазу;
Методикалық қамсыздандыруды өңдеу;
Бiлiм министрлiгiнен грифтi тiркеу және алу үшiн материалдар дайындау;
ЭО – то қорғау және тарату;
болып табылады.
II ТАРАУ “Мәлiметтер базасын жобалау” бойынша электрондық оқулық
2.1. Оқу материалдардың жасау ерекшеліктері
Сырттай-дистанциондық форма бойынша оқитын оқушыда оқу-әдістемелік материалдар жинағы болуы
Курстың программасы курсты зерттеу мақсаттарының құрылуынан тұруы керек. Осы
Оқу попобиялар терминдер мен шартты таңбаларды әдепті, әрі бір
Электрондық формадағы оқу материалдар (егер мүмкіндік бар болса) оқушы
Электрондық формадағы оқу материалдар гиперортамен бірге қолданылады және олар
Интернет желісінің ресурстарына сұраныс жасайтын гиперсілтемелерді оқу материалдарында қолданған
Оқушы әдістемелік пособияларды оқыған кезде оқытушының орындалуымен жасалынатын іс-әрекеттен
ДО курстарын құрған кезде ең көп тараған қателіктеріне стандарттық
Курсты зерттеу бойынша әдістемелік кепілдемелер;
Теориялық материал;
Теориялық білімдердің іскерлігін және дағдысын орындауға арналған практикумы есептерді
Виртуалдық лабораториялық практикум;
Анықтамалық материал, глоссарий;
Білімді бақылау және тестілеу жүйесі.
Оқу курсының әрбір құрамасы пәндік сала мен мамандыққа байланысты
Инженерлік саладағы желілік технологияларды қолданған кезде байсалды проблема виртуалдық
Лабораториялық практикумдардың проблемаларын шешуіндегі жеке жолдамасы ретінде шын лабораториялық
2.2. Электрондық оқулық
2.2.1. Жалпы талаптар
Электрондық оқулық сырртай - дистанциондық оқу формасының өзекті кезеңі
Динамикадағы физикалық, химиялық және т.б. құбылыстардың ұсынылуы; объекттер мен
Құбылыстар мен объектілерді компьютерлік модельдеу (өзін-өзі зерттеуге арналған бірегей
Контексттік көмекшелерді (подсказка собственный перевод), сілтемелерді (гипертекст) орындау;
Сандық немесе графикалық түрінде күрделі есептеудің нәтижелерін тез арада
Студенттің білімін оперативті өзіндік бақылау (ол жаттығуларды және тесттерді
Оқулықты құру процессі пәндік аймағымен ақпараттық технологиялар аймағында білімдер
Оқулықтың мәтінінің «шимай жазу» вариантын дайындауын (дәрістер курсы бойынша
ЭКО-ң жеке бөлшектерінің «сценария» әрекеттестігін құрастыру (оқулықтың рационалдық құрылымы
Компьютерде ЭКО құрамдас бөліктерін іске асыруды.
«Пәндік-дәріскердің» ақпараттық технологиялар бойынша кез-келген білімдері аса пайдалы болады,
Білімдердің өзгеру (айналу) процессі текст арқылы схема бойынша іске
Көрсетілген проблемаларды ескерген кезде оқушының ЭКО-пен жұмыс істеу жұмысын
ЭКО-ты дайындаған кездегі маңызды сәті ЭКО-ң жеке (дара) бөліктер
Мұнда ең бастысы – оқушыға білімдерді жеткізетін құралдардың өздері
2.2.2. ЭКО мазмұны мен құрылымы
ЭКО негізгі мазмұны құрамында:
тіректік конспект
дәрістердің конспекті
бөлшектенген курс
курстың жеке (дара) тарауларының тереңдетулері
болу керек.
Алғашқы кезеңде бірінші екі конспектермен жұмыс жүргізіледі. Үшіншіні таңдалған
Кіріспе бөлім. Әсіресе, осы бөлімде материал ұқыпты құрылымдалуы қажет
мемлекеттік стандартпен келісілген курстың қысқаша программасы, курстың негізгі міндеттер
базалық пәндердің тізімі(оларды білу курсты меңгеруге қажетті;
зерттелетін курстың білімі бойынша жасалған пәндердің тізімі;
курстың (тараудың) құрылымы, функционалдық және логикалық байланыстар;
курсты зерттеу реті бойынша жалпы кепілдемелер (оған қоса, қандай
нұсқалар, қайда курс есептерінің дамуымен тереңдетулерін іздеу қажет; осы
Негізгі материал. Кіріспе бөлімінен басқа қалған әрбір тарауға (тақырып)
есептің қойылымы (проблеманың мәнісі);
негізгі есептердің иллюстрациялары және оларды шешу маңыздылығы;
геометриялық, физикалық иллюстрациялар, мультипликациялар, курстың, тараудың түрлі орындары бойынша
аудио үзінділер;
шешімдерде қолданылатын тараулар тізімі және берілген шешімді қолданылатын тараулар
тәсілдер, әдістер, айлалар және олардың практикалық қолдануын қыр көрсетуі
нәтижелердің «физикалық» интерпретациясы (формулаларсыз), шарттар (курста орнатылған факттың орны
берілген есептің басқа шешу жолдары (егер ол мүмкін және
берілген нәтижелерді қолдайтын аса көп кездесетін техникалық қосымшалар;
алдыңғы материалдың міндетті білімдеріне жасалған сілтемелер.
Әрбір тақырып мысалдармен және есептермен бірге жүргізіледі:
баянауды бейнелейтін (егжей-тегжейлі шешімдермен);
өз бетімен шешу үшін (көрсетулер мен жауаптар);
бақылауды шешу үшін өткен курстың тарауларын қайта зерттеу міндеттерін
бақылау сұрақтары өткен курстың тараулармен байланысын тексеру.
Материалдың «проблемалық бағдарлық» (“case study”) баяндауы әрқилы қысқартылады және
Студенттің ЭКО-пен жұмыс істеу сипаты бойынша соңғының әрбір тарауы
теориялық бөлім, оның негізінде гипертекст оған енгізілген суреттермен, кестелермен,
динамикада зерттелетін объекттерді немесе құбылыстарды бейнелейді. Сол немесе басқа
практикалық бөлім, берілген оқу курсы бойынша типтік есептер және
бақылау бөлімі – тесттердің жиынтығы, теориялық бөлім бойынша сұрақтар
анықтама бөлімі өзінің құрамына: пәндік сілтеме (іздеу жүйесі); негізгі
көмектесу жүйесі құрамында компьютерлік оқулықпен және әдістемелік кепілдемелермен жұмыс
2.2.3. Программалық қамсыздандыруға қойылатын талаптар
Құрастырылатын программалық қамсыздандыруы:
түрлі платформада қолдануымен
«on-line» режимінде оқумен
Күшті қызметтермен бірге қолданудың қарапайымдылығымен
Оқуда интерактивті көмекпен
Бір зерттелетін тараудан екіншіге ауысуының шапшаңдылығымен;
Жеке және коллективтік оқу формасын көмегімен
Зерттелетін объекттердің иерархияларын қолайлы қараумен
Зерттелетін тараулардың произвольный (ұсынылатынан басқа) дәйектіліктерін таңдау мүмкіндігімен;
Оқушының оқу процессі кезінде керекті ақпараттарды енгізумен (оның кейінгі
Оқушы үшін жеке есептердің орындалу нәтижеліктерін мониторингі
Стандарттық беттерде файлдардың, графиктердің, үлкен диаграммалардың басылымымен
Диаграммаларды, графиктерді көрсету икемділігі (оқушы жағынан жалғыз үзінділерді, мәліметтерді,
Зерттелетін жүйелердің қызметтеу құбылыстарының анимациясымен;
Оқушының жеке есептерді орындаған кездегі қателіктерді бақылайтын құралдардың бар
GIF- және JPEG-суреттердің көрсетілуін қолдаумен
Глоссариймен жұмыс істеуін
Тарауларды, заголовкаларды, суреттерді, формулаларды, сілтемелерді іздеу жүйелерін қолданумен
закладкаларды құру және қолдану мүмкіндіктерін қолдаумен
формулаларды масштабтаумен
тарауларды, формулаларды, графиктерді, суреттерді нөмірлеумен
тарауларға, формулаларға, көздерге сілтемелер және олармен жұмыс істеуін
оқушылардың әрекеттерін хаттамалауымен
аудио, видео сопровождениесімен
компьютерлік оқулықтың программалық қамсыздандыруын бүтіндікке бақылаумен
мақалаларға арналған өрістермен; түсініктемелерге арналған бос тұрған аймақтарының көрсетілген
қамтамасыз етеді.
2.3. Электрондық оқулықтарды құру технологиялары
2.3.1. Негізгі кезеңдер
Мультимедиа ортасында оқыту курстарын құрастыру ұзақ және қымбат тұратын
Дайындық кезеңде курстың мәтінін жазылуы, иллюстративті және анықтамалық материалдың
Курстың текстін жазуымен бірге параллельді курстың құрамында мультимедиа сценарийі
Негізгі кезеңде (ЭКО) курстың тікелей құрастыру орындалады. Оның мазмұны
Анимация ситуациялардың еліктеуінің және объектілердің қимылдарын қыр көрсетуінің шексіз
Мультимедиа-курстардың әр түрлі элементтерінің құрылуы параллельді орындалуы мүмкін. Олардың
Аяқталатын кезеңді өткізгеннен кейін курстың тестілеуі мен түзетілуі жүргізіледі.
2.2.2. Дайындық кезеңдегі жұмыс істеу бойынша кепілдемелер
Әрбір мұғалім (ұстаз) Web-программалаудың техникасын жеткілікті көлемде жете меңгереді
Word 97 мәтіндік редакторда немесе оның кеш версиясында курстың
Керекті гипертексттік сілтемелерді құрыңдар. Олар жеке тараулар арасында байланысты
Фалмен байланыс орнатылатын кезде ол пособияның құрылған каталогында бар
Сурет. 2.1.1.
Сурет. 2.1.2.
Былайша айтқанда, қарастырылып жатқан дайындық кезеңде материалдың текстімен жұмыс
2.4. Компьютерлік тесттердің конструкторы
2.4.1. Жалпы қойылатын талаптар
Құралдар сайманы ретінде компьютерлік тестілеу жүйесін (КТЖ) қолданған жөн
Тесттік тапсырмаларды дайындауының қарапайымдылығы (тапсырмалар мұғалімнің минималдық компьютерді ұйғарумен);
Текстік тапсырмалар базасын басқару қолайлы жүйесі (жою, тапсырмаларды қосу,
Тестілеудің нәтижелері бойынша статикалық ақпараттың жиын мен өңдеуінің бар
Оқу процессіндегі білімдерді шапшаң бақылауын оңай іске асыру
Есептердің шешудің қолайлы құралдары (мысалы, енгізілген микрокалькулятордың бар болуы,
Енгізілген мультимедиалық мүмкіндіктер
Жинақылық (бірнеше жүздеген тестік тапсырмалар мөлшерінің тестілеу жүйесі бір
Төмен жүйелік талаптар (Windows 95/98/NT жеткілікті).
Дүниежүзілік копьютерлік желісінің қарқынды дамуы студенттердің алыстатылған тестілеуін интерактивті
Интерактивті Web-тесттерді құру үшін курс бойынша білімнен басқа Интернет-технологияларды
2.4.2. Интерактивті мультимедиялық Web-тесттер құруының құралдық ортасы.
Web-TK құрастырылған программалық өнімде HTML-беттің динамикалық құралу принципі салулы
Клиенттің жұмыс істейтін станция браузеріне HTML-құжатты жүктегенде сәйкес программа
Ол толығымен пән саласына инвариантты болады және тесттің html-файлын
Мұғалім "Web-Тест Конструктор"-мен жұмыс істегенде тапсырмалар текстін енгізе алады,
Құралған пррограммалық ортаның қолайлы қасиетіне мультимедиялық мәліметтерді енгізу мүмкіндігі
"Web-тест конструктор" өзіне дамыған іздеу жүйесін қосқан. Оның құрамында
2.4.3. "Web-Тест Конструктор" программасымен жұмыс істеу.
Программаның менюсіндегі негізгі бөлімдері (3.2.1-сурет) – "Файл" және "Параметры".
Программаның негізгі терезесіндегі жоғары бөлігіндегі құралдар панелі аса көп
(2.4.1-сурет) Конструктордың негізгі терезесінде.
Тесттің html-файлын құру процедурасы сәйкес өрістерді толтыруымен іске асырылады
Дұрыс жауаптың бағасын баллдарда тапсыру үшін бағаны енгізу өрісінде
«өте жақсы» -
«жақсы» -
«қанағаттандырылған» -
«қанағаттандырылмады» -
Мұндағы N – тест тапсырмаларының жалпы саны.
Жауаптың мүмкін варианттары 6 аспауы керек. Егер бізге текстке
Web -Tест Kонструктор программалық ортаның қатты дисктте алатын орынның
Сурет. 2.3.1.
Сурет. 2.3.2.
2.5 Электрондық оқулықты құрастыру кепiлдемелерi
Баспалық оқулықтарға қарағанда, электрондық оқулықтарға қойылатын талаптар өзгеше болады.
Электрондық оқулықтың артықшылығы – материалдың ұйғарылуы бұл жерде айтарлықтай
Мұның барлығы бос сөз, практикада сіз әлде-қайда көп қиыншылықтарға
Microsoft Word-ң соңғы версияларында дайын «баспалық» құжаттарды HTML-форматқа ауыстыру
Internet-ң дамуымен бірге HTML-құжаттарды құруға және көркемдеуге арналған көптеген
Енді біз тікелей оқулықты құрастыруға көшеміз. Егер де сіз
Егерде сізде дайын құжат болмаса және сіз элетрондық оқулықты
Бірақ текст – ақпараттық жағы ғана, ал – бастысы
Кітапта сияқты құрылымды да жасауға болады. Бірақ оқулық бойымен
Ал егер браузердің терезесін бүкіл экранға ашсақ, ешбір көркемдеудің
Оқулықты көркемдеген кезде жоғары сапалы суреттерден аулақ болуы тиіс,
Тағы біз закладкаларға тоқталайық. Оларды құрылыммен сәйкес етіп, қойған
Қорыта келгенде, кеңес бергіміз келеді: скриптарды асыра қолданбаңыз. Себебі,
III ТАРАУ Электрондық оқулықты құру жолдары
3.1 JavaScript дегеніміз не?
JavaScript интернетке программа жасау үшін арналған объектіге негізделген программалау
1) Мәліметтердің дұрыстығын тексеру
2) Экранға хабарландыру жіберу
3) Мәліметтерді анализдеу
4) Файлға жазу
5) Қолданушыға жауап қайтару
НТМL (Hyper Text Markup language) – гипертекстік белгілеу тілін
Бұл бағыттағы жұмыстар жалғаса берді және анда-санда Apple фирмасының
Гипертекстік ақпарат системасының идеясы мынада: қолданушы құжаттардың беттерін өзіне
Гипертекс сүйекті мамандары энциклопедия, библиотекаларды, Help системалары болып табылады.
НТМL тілінің құрушылары 2 негізгі есепті шешуі керек еді.
Бірінші есеп, құжаттардың тег үлгісімен сипаттау арқылы шешілді. Бағдарламаның
НТМL тілі полиграфиялық деңгейде хатталған электрондық құжаттардың құрылысын анықтауға
НТМL тілінің тағдырына әсер еткен екінші сәт ол
- Мұндай фаилды кезкелген мәтіндік редакторда,кезкелген аспаптық платформада және
- НТМL тілін жасау сәтінде американдық стандарт болатын. Онда
Сонымен WWW концепциясындағы гипермәтіндік деректер базасы - НТМL тілінде
НТМL тілінің бірінші (НТМL 1.0) болжамы тілді көрсетуге арналған.Оның
2.0 болжамымен салыстырғанда НТМL 3.2 болжамы жаңа мүмкіндіктер ашады:
(…)таблицаларын көрсету.
(…) шұғыл кодтарын орындау.
Графиканы мәтінмен қоршау.
(…; …)жоғарғы және төменгі индекстерді көрсету.
НТМL тілін қолданудың ағымдағы тәжірбиесінен басқа, қазіргі НТМL
Математикалық формулаларды белгілеу (НТМL 3.0)
Тақырыптың қосымша контейнерлері (HTML 3.0 –Netscape Extensions,
Microsoft Extensions.)
Ақпараттардың стандартық контейнерлерінің қосымша белгілері(ALIGN,
BGCOLOR ,TARGET т.с.с)
Беттерді фреймдерге бөлу.
Қосымша терезелер ашу және т.б
Бүгінгі күні World Wide Web Consortium (W3C) компаниясы
НТМL тілінің мүмкіндіктерін сипаттамас бұрын, бұл тілде құжаттарды белгілеу
HTML-құжаттарының Тегтерінің көбісі түсінуге және қолдануға оңай, себебі ағылшын
НТМL - Тегі атаудан тұрады. Одан кейін міндетті емес
Тегтің атрибуттары атаудан кейін қойылады және бір-бірінен бір немесе
Тегтегі атрибуттардың жазылу ретінің маңызы жоқ. Атрибуттың мағынасы, егер
Көп жағдайда НТМL - Тегтері бастапқы және соңғы компоненттерден
Кейбір НТМL - Тегтер соңғы компонентсіз болады, себебі олардың
Кейбір жағдайда құжаттарда соңғы Тегтерді жазбауға болады. Браузерлердің көбі
Бұдан басқа да браузерлердің жұмысына әсер етпейтін соңғы Тегтер
Контейнердің НТМL форматындағы жалпы үлгісі (схемасы) мынадай түрде жазылуы
“контейнер”
контейнердің мазмұны
Элементің мазмұны алдындағы конструкция элементің бастапқы Тегі, ал соңындағы
Қысқа уақыт ішінде Web беттерін жасаушылар мәтінді құжаттарды НТМL
Мәтіндер графикалық және әртүрлі стильдерде орындалатын болды. Web-дизайнер деген
Ақпараттардың, Web - беттерге және құжаттардың кәдімгі қағаз жүзіндегі
Мәтіндік құжаттарды суреттейтін белгілі тілдерге, мысалы Post Script-ке қарағанда
3.2 Программада пайдаланған компоненттер
Электрондық оқулық htm, html және JavaScript көмегімен жазылды. Сол
Жоғарыда келтірілген html тілінің кодына қарап ол өзіне екі
Электрондық оқулық
Электронды оқулықты пайдалану
Электрондық оқулықтың сипаттамасы
Sigil программасында Адам анатомиясынан электронды оқулық құрастыру
Электронды оқулықтар және бағдарламалар
Электрондық оқулықты пайдалану саласы
Электронды оқулық құрылымы
Электронды оқулықтарды құру технологиясы
Электрондық оқулықтар жасау
Физика оқыту үдерісінде электрондық оқулықтарды пайдаланудың теориялық негіздері