Халықты әлеуметтік қорғау жүйесінің құрылымы
ЖОСПАР
Кiрiспе 3
1. Мемлекеттің әлеуметтік саясатының теориялық негіздері 4
1.1. Мемлекеттік әлеуметтік саясат 4
1.2 Халықты әлеуметтік қорғау жүйесі 6
1.3 Әлеуметтік қорғау жүйесінің шетел модельдері 10
ІІ.Қазақстан Республикасындағы әлеуметтiк қорғау жүйесiнiң мазмұны мен
2.1.1. Әлеуметтiк қорғау жүйесiнiң қалыптасуы және қазiргi жағдайының
ІІІ Халықты әлеуметтік қорғау жүйесін дамыту және
3.1. Халықты әлеуметтік қорғау жүйесін дамытудың негізгі бағыттары
3.2. Өмірде қатер туындаған кезде әлеуметтік қорғаудың негізгі
3.3. Әлеуметтік қорғау жүйесін құқықтық және ақпараттық
3.4. Халықты әлеуметтік қорғау жүйесін қаржылық
Қорытынды 26
Қолданылған материалдар тізімі 27
Кiрiспе
Елiмiз нарық экономикасына көшiп, нарық қатынастары аясында
Әлеуметтік қорғау – бұл әлде бір жағдайларға (кәрілік,
Қазақстанда нарықтық экономикаға көшу аяқталып келеді. Әлеуметтік
Жүргізілген қайта құруларға қарамастан, қазіргі кезде әлеуметттік қорғау
Соңғы жылдарда экономикадағы қолайлы өзгерістер және тұрақты өсуді
Қазақстанда осы мәселелер жөнінде яғни, халықтың әлеуметтік жағынан
Мен өз жұмысымды осы кісілердің еңбектеріне сүйене отырып
1. Мемлекеттің әлеуметтік саясатының теориялық негіздері
1.1. Мемлекеттік әлеуметтік саясат
Әлеуметтік саясат – мемлекеттік ішкі саясаттың негізгілерінің
Әлеуметтік саясаттың маңызды міндеті қоғам өміріндегі белгілі бір
мемлекеттік гарантиялардың апаттар, табиғи және техногенды апаттарын демографиялық
материалдық қорларды қайта бөлу және өмір сүрудің белгілі
өмір сүру образын реттеу (салық арқылы, құралдар арқылы,
Әлеуметтік саясат шаруашылықтың әр деңгейінде жүзеге асырылады:
микродеңгейде;
макродеңгейде;
интеграциялық деңгейде;
әлемдік деңгейде.
Микродеңгейде экономикадағы жеке шаруашылық субъектілерінің (фирма, кәсіпорын,
Әлеуметтік саясатты жүргізу әлеуметтік инфрақұрылдымды қалыптастыру үшін сәйкесінше
Әлеуметтік саясат қоғамдағы әлеуметтік қатынастарының тұрақтылығын дамытуға
Әлеуметтік ғылым тарихы
Әлеуметтік ғылымның алғашқы негізі, сол негізге сүйеніп мемлекеттің
«Утопия» терминін алғаш рет Мор қолданып, оны идеалды
Еркіндік пен теңдік демократиялы қоғам өмірінің алғы шарты
Гегельдің айтуынша, меншікті иемдену адам еркіндігінің ең басты
Смиттің жасаған нарықтық экономика моделі еркіндік пен тендікке
Әлеуметтік статус теориясы – әлеуметтік стратификация концепциясының құрамдас
Жалпы түсінік бойынша, әлеуметтік статус – тұлғаның қоғамдағы
Әлеуметтік стратификация концепциясы, бұл концепцияның негізін М.Вебер жасап,
Әлеуметтік бақылау теориясы (бұл теорияның негізін қалаушылар американдық
Қоғамға әсер ету үшін индивидтің мінез – құлқына
Элементарлы санкциялар (соның ішінде мәжбүрлі).
Әлеуметтік мүдделер.
Қоғамдық келісім.
Әлеуметтік бақылаудың кең түрдегі теориясын Р.Лапьер жасап, мемлекеттің
Жалпы мемлекеттік игілік концепциясы, бұл капиталистік әлеуметтік –экономикалық
Жалпы мемлекеттік игілік концепциясына қарама-қарсы неоконсерватизм өкілдері шықты.
Қазіргі заманғы әлеуметтік концепциялар
Қазіргі заманғы әлеуметтік концепциялар теориялық жасалуы және даму
«Жалпы мемлекеттік игілік» – капиталистік қоғамның дамуының әлеуметтік
«Азаматтық қоғам» теориясы – соңғы кездегі танымал болып
Азаматтық қоғам құру идеясының жасалынуы көп ғасырларды қамтып
Ростоу ұсынған «Өсу стадиясы» теориясы, қоғамның тарихи дамыған
Эрих Фромның «Әлеуметтік сипаттамалар» ілімі философиялық антропологияның
«Әлеуметтік құрылым» концепциясы - басты объект ретінде әлеуметтік
“Әлеуметтік жүйенің интеграциялану” концепциясы әртүрлі теория жүйесінің
1.2 Халықты әлеуметтік қорғау жүйесі
Әлеуметтік саясаттың бөлінбес элементі болып, халықты әлеуметтік қорғау
Әлеуметтік қорғау – бұл әлде бір жағдайларға (кәрілік,
Нарық халықты кепілді табыспен және жұмысбастылықпен қамти алмайды.
Халықты әлеуметтік қорғаудың объектілері мен субъектілері.
Сурет 1.
Халықты әлеуметтік қорғаудың негізгі субъектісі болып, мемлекет есептеледі.
әр адамға өз қабілетіне байланысты табыс табуға мүмкіншілікпен
өмір сүру минимумын ресми бекіту;
тұтынушылар мүддесін қорғау;
халықтардың табысын индексациялау.
Әлеуметтік қорғау жүйесі келесі топтарды қолдауға бағытталады:
жұмыссыздар;
зейнеткерлер;
мүгедектер;
ардагерлер (еңбек, соғыс);
балалары бар отбасылар;
жетім балалар;
оралмандар;
қуғын-сүргінге ұшырағандар.
Халықты әлеуметтік қорғау жүйесінің құрылымы
Халықты әлеуметтік қорғау – бірнеше жүйелерден құралатын жүйе
Халықты әлеуметтік қорғау құрылымы
Сурет 2.
Әлеуметтік қамсыздандыру - бұл кәрі және еңбекке қабілетсіз
Әлеуметтік қамсыздандыру төмендегілерден тұрады:
зейнетақы;
жұмысшыларға жәрдемақы (уақытша еңбекке қабілетсіз, жүктілігінен т.б.);
балалары бар отбасыларына жәрдемақы;
кәрілерге және мүгедектерге қызмет көрсету;
жұмыссыздарға жәрдемақы.
Әлеуметтік гарантиялар – азаматтардың маңызды әлеуметтік игілік пен
Әлеуметттік гарантиялар төмендегілерді қамтиды:
азаматтардың жұмыс орнын тандауға, кәсіби қызметіне құқығы;
еңбекақының ең төменгі мөлшері;
зейнетақының ең төменгі мөлшері;
ритуалдық жәрдемақы;
көпбалалы аналарға жәрдемақы;
стипендияның ең төменгі мөлшері;
тұрғын үйге құқығы;
денсаулық сақтауына және медициналық көмек алуға құқығы;
білім алуға құқығы.
Әлеуметтік көмек – бұл жасына, денсаулық жағдайына, әлеуметтік
Әлеуметтік көмек негізінен зейнеткерлерге, мүгедектерге, оралмандарға және де
Әлеуметтік сақтандыру - бұл еңбекке қабілетін уақытша
Кесте 1. Әлеуметтік сақтандыру жүйесі
КРИТЕРИЙЛЕРІ САҚТАНДЫРУ ФОРМАЛАРЫ
Әлеуметтік қатерлердің түрлері Зейнетақымен қамтамасыз ету
Медициналық сақтандыру
Өндірісте болатын қауіп – қатерлерден сақтандыру
Жұмыссыздық бойынша сақтандыру
Ұйымдастыру сипаты Ерікті
Міндетті
Таралу сферасы Мемлекеттік
Аймақтық
Муниципалдық
Халықаралық
Кәсіби
Әлеуметтік сақтандыру мемлекеттік және мемлекеттік емес болуы
Таралу сферасына байланысты келесілерді қамтиды:
мемлекеттік сақтандыру елдің территориясындағы халықтың басым бөлігін қамтиды;
муниципалды сақтандыру елдің ішінде белгілі бір бөлікті қамтиды;
кәсіби сақтандыру жұмысшылардың жеке категориясына ұйымдастырылады (шахтерлер, ұшқыштар);
халықаралық сақтандыру бірнеше елдерде халқына жарамды.
Қазақстан мүше болып табылатын Халықаралық еңбек ұйымының анықтауы
тұрақты, ақылы еңбекке ынталандыру;
негізгі әлеуметтік қатерлердің алдын алу, ал ол туындаған
халықтың әлеуметтік сақтандыру жүйесіне қатыспайтын әлсіз топтарына арналған
азаматтардың білім және медициналық көмек сияқты негізгі құқықтарының
Әлеуметтік қорғау жүйесінің сандық көрсеткіштері экономикалық даму деңгейімен
Даму деңгейі бірдей мемлекеттердің өзінде де тарихи, мәдени,
Толық ынтымақтастыққа негізделген жүйеде жарна мен төлемнің арасында
Шектеулі ынтымақтастыққа негізделген жүйеде төлемдерді алу құқығы адамның
Бұдан басқа, ынтымақтастық белгісі жоқ, әр азамат өмірдегі
Халықаралық тәжірибеге сүйене отырып, әлеуметтік қорғаудың неғұрлым тиімді
мемлекеттік жәрдемақылар;
міндетті әлеуметтік сақтандыру;
жинақтаушы зейнетақымен қамсыздандыру;
әлеуметтік көмек.
Мемлекеттік жәрдемақылар әлеуметтік қорғауға жататын жағдайлар туындаған кезде
Жұмыс берушілер мен еңбеккерлер аударымдарының есебінен қаржыландырылатын міндетті
Жинақтаушы зейнетақы жүйесі әр азаматтың зейнетақы жинақтарын жасау
Әлеуметтік көмек, азаматтардың жекелеген санаттарын бюджеттің қаражаты есебінен
Бұдан басқа азаматтың әлеуметтік қатерлерден өзін-өзі ерікті сақтандыруы
Осындай аралас жүйе ынтымақтастыққа негізделген және дербестендірілген жүйелердің
Қазақстанда нарықтық экономикаға көшу аяқталып келеді. Әлеуметтік
Жүргізілген қайта құруларға қарамастан, қазіргі кезде әлеуметттік қорғау
Соңғы жылдарда экономикадағы қолайлы өзгерістер және тұрақты
1.3 Әлеуметтік қорғау жүйесінің шетел модельдері
Өтпелі экономикадағы халықты әлеуметтік қорғау жүйесінің табиғатын
Халықты әлеуметтік қорғаудағы мемлекеттік құрылым қызметінің кеңеюі бюрократизациялық
Капиталистік қоғамның бастапқы этаптарында әлеуметтік көмек жүйесі, кедейшілік
Сонымен мемлекет тарапынан мұқтаждарға әлеуметтік көмектер көрсетуді азайту
Осыған жауапты реакция ретінде өмірлік қатерлерден сақтандыру үшін
Мемлекеттік әлеуметтік қорғау схемаларымен қатар мекемелердің және ұйымдардың
Қазіргі кезде, әлемде, әлеуметтік сақтандыру элементін кеңінен қолданатын
Әр мемлекет өзінің әлеуметтік қорғау жүйесінің құрамды компаненттеріне,
Бірнеше елдің немесе ел топтарына бірегей сипатына ие
Әлеуметтік қорғауға баға бергенде, мынадай критерийлерді жатқызуға болады:
әлеуметтік саясаттың көздеп отырған түпкі мақсаты: берілген жүйе
экономикалық саясатпен өзара қарым-қатынас сипаты: осы саясатқа бағыну,
әлеуметтік қорғау жүйесінің басымдылық типі: белсенді, конструктивті, немесе
Әлеуметтік қорғаудың құралдарын жүзеге асырудағы апараттарға жататын критерийлер
әлеуметтік қорғау жүйесіндегі әртүрлі сектордың қатынасы: мұнда мемлекеттік
әлеуметтік қорғау жүйесін ұстаудағы жалпы ұлттық өнімдегі, ұлттық
мемлекеттік жүйенің құрылымы: әлеуметтік қызметтердің (білім беру, денсаулық
әлеуметтік қамсыздандыруда: артықшылықтың жалпы салықтық түсімдерге
Жоғарыдағы критерийлерге сүйене отырып, Европалық Одақ елдерінің әлеуметтік
Континенталды модель өкілдеріне мынадай елдердің әлеуметтік қорғау жүйелерін
Мысалы, Германияда азаматтарды зейнетақымен сақтандырудың заңдық негізі мына
кәсіби және жалпы еңбек қабілетсіздігіне орай, тағы да
отбасының сақтандырылған асыраушысынан айырылған жағдайда зейнетақы төлеу .
Скандинавия моделінің өкілдері болып Швеция, Финляндия, Дания
Британдық модель әлеуметтік қамтамасыз етуге шығындарды жеке
Британдық модель – бұл бір жағынан Беверидж универсализмнің
Жерорта теңізі моделіне әртүрлі топтардағы елдерді жатқызуға
Қазақстанның халықты әлеуметтік қорғау жүйесі қалыптасу стадиясында болып,
Орталықтандырылған экономика жағдайында әлеуметтік саясат халықты әлеуметтік қамсыздандыру
Әлеуметтік қорғау жүйесін дамытуда, нарықтық экономиканың бастапқы қалыптасу
Қазақстан Республикасының Конституциясына сәйкес біздің Республикамыз демократиялық құқықтық
Бұл дегеніміз не?
Біріншіден, патернализмнен бас тартуы. Мемлекет әлеуметтік сферадағы қызметтерді
Екіншіден, әлеуметтік сфераның мемлекетсіздендірілуі және азаматтарға әлеуметтік қызметтер
Үшіншіден, әлеуметтік қызмет нарығының қалыптасуы, оларды өндірушілер арасында
Әлеуметтік саясат моделінің жүйелі өзгерісіндегі ең
Жоғарыдағыны ескере отырып, Қазақстанның халықты әлеуметтік қорғау
ІІ.Қазақстан Республикасындағы әлеуметтiк қорғау жүйесiнiң мазмұны мен талдауы
Қазақстан өз тәуелсіздігін алғаннан кейін, оның алдында қалыптасқан
Жекелегенде мынадай Заңдар қабылданды: «Семей ядролық полигонында ядролық
1994 -1995 жылдары жаңа әлеуметтік қорғау жүйесінің бірқатар
Жұмыс істемейтін зейнеткерлердің зейнетақысы ең төменгі жалақының
Әлеуметтік саланы реттеу жөніндегі көптеген нормативтік актілер нақты
1999 жылдың 1 қаңтарынан «Қазақстан Республикасының зейнетақымен қамтамасыз
Жәрдемақылар халықты әлеуметтік қорғау органдары арқылы тағайындалып,
Асыраушысынан айрылған жағдайдағы жәрдемақы мөлшері 4 –тен
Жанұялық жәрдемақы, егер, жиынтық табыс әр жанұя
Әлеуметтік сақтандыру қаражаты есебінен халықты әлеуметтік қорғау
зейнетақымен қамсыздандыру;
уақытша еңбек қабілетсіздігіне, жүктілігіне байланысты жәрдемақы;
сауықтыру сипатындағы қызметтер;
жұмыссыздық жағдайында әлеуметтік қолдау;
міндетті медициналық сақтандыру;
бала туылғандағы жәрдемақы;
жерлеу жәрдемақысы.
Міндетті әлеуметтік сақтандыру қаражаты жұмыс берушілер мен жеке
1999 жылы әлеуметтік қорлар төлемдері бірегей әлеуметтік салыққа
Қазіргі таңда елімізде әлеуметтік көмекке мұтаж және әлеуметтік
Республикалық бюджеттен келесідей көмектер мен жәрдемақылар төленеді:
Мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақы:
1.1. мүгедектігіне байланысты жәрдемақы;
1.2. асыраушысынан айрылғанына байланысты жәрдемақы;
1.3. жасына байланысты жәрдемақы.
Зейнетақы.
Арнаулы мемлекеттік жәрдемақылар:
3.1. Ұлы Отан Соғысына қатысқандар;
3.2. Ұлы Отан Соғысының мүгедектері;
3.3. ҰОС қатысушыларға теңестірілгендер;
3.4. Жауынгерлердің некеге отырмаған жесірлері;
3.5. ҰОС қайтыс болған мүгедектердің әйелдері;
3.6. Батырлар.
Жергілікті бюджеттен төмендегідей жәрдемақылар төленеді:
Хабар-ошарсыз кетіп, қайтыс болғандардың отбасылары.
ҰОС тылындағы орден және медальдармен наградталған тұлғалар.
1988-89 жылдардағы ЧАЭС жоюға қатысқандар.
І және ІІ топ мүгедектері.
ІІІ топ мүгедектері.
16 жасқа дейінгі мүгедек балалар.
Орден және медальдармен наградталғандар.
Көпбалалы отбасылар.
Саяси репрессия құрбандары.
Дербес зейнеткерлер.
Жоғарыдағы көрсетілген жәрдемақылар мемлекеттік зейнетақы төлеу орталығынан төленеді
Әлеуметтік салада аз қамтамасыз етілген отбасыларды қолдау мемлекет
Мемлекеттік атаулы көмек.
Тұрғын үй жәрдемақысы.
Мүгедек балаларды үйінде асырап отырған отбасыларға жәрдемақы.
Мемлекеттік атаулы көмек мөлшері өмір сүру минимумының 30
Мемлекеттік атаулы көмек мынадай жәрдемақылардың түрлерін өз ауқымына
Балалар жәрдемақысы.
Жұмыссыздық жәрдемақысы.
Жерлеу жәрдемақысы.
Бала туылғанда берілетін жәрдемақы.
4 баладан жоғары жұмыссыз аналарға берілетін жәрдемақы.
Қорытындылай келе қазiргi нарықтық экономикаға көшуге байланысты халықтың
2.1.1. Әлеуметтiк қорғау жүйесiнiң қалыптасуы және қазiргi жағдайының
Халықтың әлеуметтiк жағдайын қорғау жөнiндегi заңдар мен бағдарламалар
Халықтың әлеуметтiк жағдайын қорғау жүйесiндегi әлеуметтiк-экономикалық негiздегi механизмнiң
Нарықтық жағдайға қарасты тереңiрек көз салсақ бiздiң қоғамға
Сонымен нарықтық экономикаға көшуге байланысты, оның негiзгi атқаратын
Әлеуметтiк қорғау жүйесi жұмыссыздықтың көлемiн азайтуды көздейдi.
Бүгiнгi күнi Қазақстан Республикасының халқын әлеуметтiк қорғау жүйесi
Орталықтандырылған экономика мезгiлiнде, әлеуметтiк саясат дегенiмiз әлеуметтiк қамтамасыз
Ендiгi сұрақ, әлеуметтiк көмектi мұқтаж ететiн Қазақстан халқының
1999 жылы негiзгi жәрдем ақылар болып танылатын, атап
Сонымен қатар, бәрiмiзге мәлiм, әлеуметтiк құрылымда жаңалық енгiзу
Келесi қарайтын сұрақ, үстiмiздегi жылдың 1 қаңтарынан бастап
Мемлекеттiк атаулы әлеуметтiк көмек – жан басына шаққандағы
Жиынтық табыс – атаулы әлеуметтiк көмек тағайындау кезiнде
Жан басына шаққандағы орташа табыс – отбасының жиынтық
Уәкiлеттi орган – атаулы әлеуметтiк көмек тағайындайды жүзеге
Учаскелiк комиссия – атаулы әлеуметтiк көмек сұраған адамдардың
Орталық атқарушы орган – халықты әлеуметтiк қорғау саласында
Ең басты сұрақ болып табылатын, осы Заңнын екiншi
Бiрiншiден, жанбасына шаққанда орташа табысы кедейлiк шегiнен аспайтын
Екiншiден, мүгедектердi стационарлық емделуде бiр айдан астам уақыт
Үшiншiден, ұсынылған жұмыстан немесе жұмысқа орналастырудан дәлелсiз себептермен
Талқылап отырған Заңымыздың 3-4 баптары атаулы әлеуметтiк көмек
Атаулы әлеуметтiк көмек отбасының оны алуға құқығы бар
Ендiгi үлкен баптын бiрi – ол учаскелiк комиссияның
Келесi тоқтарымыз, Заңның 6 бабы – жан басына
Заңның 7 бабы, атаулы әлеуметтiк көмек тағайындау көлемiн
Адамға /отбасына/ атаулы әлеуметтiк көмектiң мөлшерiн уәкiлеттi
Атаулы әлеуметтiк көмектi тағайындау мен төлеу осы Заңға
Ал, тағайындалған атаулы әлеуметтiк көмек жергiлiктi бюджеттердiң қаражатынан
Сонымен қатар, аталған Заңды жүзеге асыру мақсатында Қазақстан
Көмек көрсетiлу туралы бекiтiлген Заң болып табылатын, ендiгi
Тағы айта кететiн жәй, ол Қазақстан Республикасының
Отан соғысының ардагерлерi мен мүгедектер және олардың қатарына
I, II және III топтағы мүгедектерге;
16 жасқа дейiнгi мүгедек балаларға;
«Алтын Алқа», «Күмiс Алқа» иелерi, көп балалы аналарға;
4 және оданда көп 18 жасқа толмаған балалары
және басқада категориялар бойынша.
Ендi, «ҚР жерасты және ашық тау жұмыстарында, аса
ІІІ Халықты әлеуметтік қорғау жүйесін дамыту және
3.1. Халықты әлеуметтік қорғау жүйесін дамытудың негізгі бағыттары
Әлеуметтік қорғау жүйесін дамытудың негізгі бағыттары қазіргі жағдайды
Жаңа жүйе адам өмірде тап болуы мүмкін негізі
Әлеуметтік қорғаудың жаңа жүйесінің негізгі мақсаттары мен міндеттері
Әлеуметтік салаға реттейтін заңнама әлеуметтік қатерлердің қалыптастыруы тиіс.
Әлеуметтік қорғаудың іске асыруға ұсынылып отырған жүйесі төмендегідей
әділ – әлеуметтік қорғау құқығын іске асыра алушылар
әрбір азаматтың мемлекетке тәуелділігі емес, оның жеке жауапкершілігін
пәрменді – жәрдемақылар атаулы болуы тиіс, яғни оны
тиімді, яғни ашық және жақсы басқарылатын, шығымы аз
қол жетерлі, яғни белгілі бір мерзім ішінде халықтың
Осы айтылғандарды ескере отырып әлеуметтік қатерлер негізінде
барлық азаматарға әлеуметтік қатерлерге қарай бюджет қаражатының есебінен
алғашқы кезеңде міндетті әлеуметтік сақтандыруды жұмыс берушілер есебіне
жинақтаушы зейнетақы жүйесі;
әлеуметтік көмек және белгілі бір санаттағы азаматтардың
Бұдан басқа, азаматтардың әлеуметтік қатерлерден өзгерім ерікті
Қазақстанның ерекшелігін, халықаралық тәжірибені ескере отырып, әлеуметтік қорғау
Барлық әлеуметтік төлемді неғұрлым тиімді басқару және бақылау
Ана мен баланың кең ауқымды әлеуметтік қамсыздандыру мемлекеттің
Мүгедектік проблемаларын шешу бойынша іс-шаралар әзірлеу мүгедектердің мұқтаждарына
Атаулы әлеуметтік көмек мұқтаждықтың нақты өлшемдері негізінде халықтың
Әлеуметтік қорғауды реформалауда әлеуметтік нормативтерін ролін арттыру, ең
Әлеуметтік қатерлердің туындау мүмкіндігін болдырмау және оны қысқарту
Жасы бойынша, ашыраушысынан айрылу және еңбек ету қабілетінен
Әлеуметтік қорғаудың барлық жүйесі тікелей немесе жанама түрде
3.2. Өмірде қатер туындаған кезде әлеуметтік қорғаудың негізгі
Әлеуметтік салық төлейтін ұымдарда жұмыс істейтін қызметкерелердің бәрі
Еңбек ету қабілетінен айрылған және асыраушысынан айрылған жағдайда
Еңбек етуге қабілетті жастағы азаматтардың мүгедектік дәрежесін бағалау
Еңбек ету қабілетіне және асыраушысынан айрылу жағдайында
Бірінші деңгейі: барлық азаматтарға бюджет қаражаты есебінен бірдей
Екінші деңгейі: ресми жұмыс істейтін қызметкерлерге міндетті әлеуметтік
Әлеуметтік сақтандыру жүйесінен берілетін төлем мөлшері, аударымдарының ұзақтығы
Үшінші деңгейі: еңбек міндеттерін атқару кезінде жазатайым оқиғаның
Сақтандыру компанияларынан төленетін төлемдердің мөлшері Заңмен белгіленуі және
Республикалық және жергілікті бюджеттермен қаржыландарылатын мемлекеттік мекемелер қызметкерлері
Бұдан басқа, азаматтарды еңбек ету қабілетіннің айрылу және
Жұмысынан айрылу жағдайында әлеуметтік қорғау
Жұмысынан айрылу жағдайында азаматтттарды әлеуметтік қорғау жүйесін реформалау,
Бірінші деңгейі: жергілікті бюджеттер есебінен барлық жұмыссыз азаматқа
Екінші деңгейі: ресми жұмыс істейтін еңбеккерлердің міндетті әлеуметтік
Заңнамада белгіленген тәртіппен жұмыссыз деп танылған және белсенді
Кейбір құқық бұзушылық үшін әртүрлі деңгейде шектеу жүйесі
Жұмыссыздықтан міндетті сақтандыру жүйесін енгізу азаматтарды жұмысынан айрылғанн
Қартайған кездегі әлеуметтік қорғау
Ынтымақтастықты зейнетақы жүйесінің өлшемдері жетілдірілетін болады. Зейнетақы төлемдерінің
Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің ережелерін көзделуде. Халықты, ең алдымен
Кәсіпорындардың міндетті зейнетақы жарналарын толық және уақтылы
Жинақтаушы зейнетақы қорларынан төленетін зейнетақы төлемдерінің тетігін жетілдіру
Аз қамтамасыз етілген азаматтарды әлеуметтік қорғау
Жаңа жұмыс орындарын ашу және жалақының мөлшерін көбейту
Заттай нысандағы әлеуметтік көмек еңбек етуге қабілетсіз азаматтарға:
Қарттар мен мүгедектерге арналған интернат үйлерін ұстау сияқты
3.3. Әлеуметтік қорғау жүйесін құқықтық және ақпараттық
Әлеуметтік қатер түрлері де төлемдер негіздері жөніндегі заңнаманы
Әлеуметтік қорғау жүйесін реформалау бүкіл республика халқының мүддесін
Реформаланатын әлеуметтік қорғау жүйесінде әлеуметтік қорғау жүйесінде әлеуметтік
Модель құрылымын жасау жоспарлануда, соған сәйкес жеке тұлғаның
3.4. Халықты әлеуметтік қорғау жүйесін қаржылық және
Реформа аяқталғанға дейін мемлекет халықты әлеуметтік қорғау жүйесін
Әлеуметтік сақтандыру жүйесін қаржыландыру әлеуметтік салық ставкаларын
Әлеуметтік қамсыздандыру жүйесін мемлекеттік реттеу Қазақстан Республикасында әлеуметтік
Әлеуметтік сақтандырудың міндетті түрлерін енгізу жүйеге қатысатын азаматтардың
Қорытынды
Қорыта айтқанда, Қазақстандағы халықты әлеуметтік қорғау жүйесі әлі
Еліміздегі әлеуметтік жағынан әлсіз азаматтарға әлеуметтік
Әлеуметтік қорғаудың іске асыруға ұсынылып отырған жүйесі
әділ – әлеуметтік қорғау құқығын іске асыра
әрбір азаматтың мемлекетке тәуелділігі емес, оның жеке жауапкершілігін
пәрменді – жәрдемақылар атаулы болуы тиіс, яғни оны
тиімді, яғни ашық және жақсы басқарылатын, шығымы аз
қол жетерлі, яғни белгілі бір мерзім ішінде халықтың
Қолданылған материалдар тізімі
1. Закон РК «О занятости население» Казахстанская Правда
2. Закон РК «О пенсионном обеспечении в Республике
3. Закон РК «О социальной
4. «Мемлекеттiк Атаулы көмек туралы» ҚР Заңы Бюллетень
5. «Социальная защита население» Карибджанова А.С. Алматы Экономика
6. «Социальная рыночная экономика» Юрьева Т.В. Москва
7. «Социальная политика государства в переходный период» (методический
8. «Стратегический менеджмент» Книга первая. Под редакций Е.
9. «Стратегический -менеджмент» Книга вторая. Под редакций Е.
10. Л.П. Говорухина, Е.И. Дорохова «Становление системы социальной
11. К.С. Мухтарова «Проблемы бедности и дифференцаций
12. У.К. Шеденов, Н.У. Шеденова «Бедность и
13. Т. Табеев, Ж.Байпақпаев «Экономикалық даму және
14. Ж.Ж. Нажимединова «Халықтың әлеуметтік жағдайын қорғау мәселесі»
15. К.С. Мухтарова «Анализ профиля и социального
16. Нигматуллин Н.З. «Политика социальной защиты малообеспеченных и
17. Ж. Елубаева «Пенсионные системы» Зарубежный опыт.
«Социальная политика государства в переходный период» (методический комментарий)
«Социальная политика государства в переходный период» (методический комментарий)
«Социальная политика государства в переходный период» (методический комментарий)
Л.П. Говорухина, Е.И. Дорохова «Становление системы социальной защиты
Л.П. Говорухина, Е.И. Дорохова «Становление системы социальной защиты
Ж. Елубаева «Пенсионные системы» Зарубежный опыт.
Нигматуллин Н.З. «Политика социальной защиты малообеспеченных и обездоленных
Закон РК «О пенсионном обеспечении в
Нигматуллин Н.З. «Политика социальной защиты малообеспеченных и обездоленных
Закон РК «О пенсионном обеспечении в
«Мемлекеттiк Атаулы көмек туралы» ҚР Заңы Бюллетень МТСЗН
12
ХалыҚты әлеуметтік ҚорҒау.
объектілері
субъектілері
Қызметтер
Материалдық игіліктер
Азаматтар
Мемлекет
ХалыҚты Әлеуметтік ҚорҒау
Әлеуметтік гарантиялар
Әлеуметтік көмек
Әлеуметтік сақтандыру
Әлеуметтік қамсыздандыру
Халықты әлеуметтік қорғау жүйесінің құрылымы
Халықты әлеуметтік қорғау жүйесі
Әлеуметтік қорғау жүйесінің құрылымы
Халықты әлеуметтік қорғау туралы ақпарат
Қазақстан Республикасында халықты әлеуметтік қорғау жүйесін қаржымен қамтамасыз ету
Мемлекеттің әлеуметтік саясатының теориялық негіздері
Халықты әлеуметтік қорғау жүйесін дамыту және кедейшілікті төмендету бағыттары
Мемлекеттік әлеуметтік саясат
Дағдарысқа қарсы басқаруда стратегияның мәні
Халықты әлеуметтік қорғау жүйесін жетілдіру жолдары