1. АКТ дан білімді бағалауға қолданылатын жалпы тәсілдер?
2. Бағалау түрлері?
3. Тестік форма арқылы тексеру?
4. Тесттік бақылау?
5. Білімді бағалау?
Зертханалық сабақ 6.
Тақырыбы: «АКТ-ы негізінде білім жалпылау және жүйелеу»
Дидактикалық мақсаты: зерттеушілік.
Ұйымдастыру тәсілдері: тәжірибелік.
Оқыту әдістері мен технологиясы: кітаппен жұмыс (тақырыптық тезаурус құру, ой матрицалары), оқу дискуссиясы, іздеу жаттығулар, пікірлеу.
Оқу құралы:оқу-әдістемелік және арнайы әдебиеттер, программалық құрал.
Студенттерді алдын-ала дайындау: жүйелі методологиялық принциптерді оқып 6.2 кестесін толтыру; кесте 6.1; информатиканың базалық курсы оқу әдебиеттеріне логикалық-мазмұнды талдау жасау.
Теориялық түсініктеме
Негізгі ұғымдар:жүйе, сыртқы жүйе, ішкі жүйе ,құрылым, жұйелік анализ,формалау, модель, модельдеу, ақпараттық модель.
Маңызды - әдістемелік талдау
Жүйелердің иерархичности зерттеуінде ең алдымен системологияда кіріспе негіздейді . Оқушылардың сұрақтарға жауап іздеу барысында, жүйе ретінде қарастырылып отырған обьектінің мақсатынан жүйенің мүшеленуін объектіге көз қарасыгаг немесе зерттеу аспектісінен көруге болады.
Ары қарай ішкі және сыртқы жүйеге анықтама беру керек, сонымен қатар жүйенің сыртқы жүйеге бөлінуі өзара байланысқан элементтердің мүшеленуімен байланысты.
Осыдан кейін оқушыларды жүйенің құрамдарымен және жүйенің негізгі қастиеттерімен таныстыру мүмкіншілігі туады.
Әдістемелік жақындаулар қарастырылатын құбылыстар жүйелілік,, ақпараттық функционалды жақындауларды қолдану мүмкіндігіне бағытталған. Әдістемелік жақындаулар зерттелу жұмысының теориялық негізі болып табылады, сондықтан өзгігінен пайда болмайды, жүйелік анализ, формалану, модельдеу, «қара жәшік» әдісі арқылы жүзеге асады.
Модельдеу әдісі модельді объектімен нақты сәйкестігі мен айырмашылығы негізінде салыстырғанда қарапайымдайды. Зерттелетін объект таным үрдісінде оның құрамы мен құрлымына ұқсайтын модельмен алмастырылады. Модельді зерттеу шығатын объект туралы жаңа ақпарат алуға мүмкіндік береді..
Жоғарғы сынып оқушылары модельдеудің түрлері көп екендігін меңгерулері қажет, себебі ол қолданылатын модельдер мен қолдану аумағына тәуелді болады. Оқушыларды модельдеудің классификациясының түрлі белгілерімен мақсатқа лайықты таныстыру керек, мұнда теориялық жүйеде мазмұндалатын классификацияны қарастыруға болады.
Информатика ақпаратық молельдер құру және оларды басқарудың әдістемелік принципін зерттейді. Ақпараттық модель ұғымын зерттегенде оқушыларды концептуалды модель ұғымымен таныстыруды ұсынамыз, тапсырманы шешуге байланысты ақпараттық модель жаңа түрлі концептуалды модель туғызады, оның негізінде жаңа ақпараттық модельдер құрылады ( ақпаратық және концептуалдық модельдер арасындағы айырмашылық объект туралы ақпарат алатын кез –келген модельге шартты).
Дидактикалық материалдар
I. Тапсырма нұсқалары
Тапсырма 1. Берілген тақырыпта сабаққа – дәріске конспект даярлау. Конспект мазмұны келесіден тұру керек:
1.1. Сабақтың тақырыбы мен сағатын белгілеу
1.2. Мақсаты (білімділік, дамытушылық, тәрбиелілік).
1.3. Оқыту мазмұнының негізгі ұғымдары (ұғым сөздігін құру ұсынылады).
1.4. Оқушылардың алдын – ала дайындығы ( оқытылатын дәріс материалының мазмұнын меңгерген білімдер, іскерліктер және дағдылар сипатталады).
1.5. Мұғалімнің алдын – ала дайындығы ( дәріске дайындалу барысында мұғалім шешетін практикалық тапсырмалар анықталады).
1.6. Оқыту құралдары (бөлімдерге бөлініп көрсетілген әдебиеттер: оқулықтар мен оқушыларға арналған есеп кітапшалары және мұғалімге әдістемелік нұсқаулар; қосымша әдебиеттер; техникалық және бағдарламалық құралдар; дидактикалық материалдар, сонымен қатар суреттерді компьютер экранынан демонстрациялайтын экранға проекциялауға мүмкіндік беретін қазіргі заманауи техникалық құралдар көмегімен жасалған демонстрациялар).
1.7. Уақыт шығынын есептейтін сабақтың сатылы жоспары.
1.8. Оқытудың мазмұны (оқушылар жұмыс дәптеріне жазып алатын мәліметті міндетті түрде мәтіннен ерекшелеп қою керек, сонымен қатар қолданылған әдебиеттерге сілтеме жасау керек).
1.9. Білімді қортындылау.
Ескерту.Егер сабақта қарапайым сынып тақтасы қолданылатын болса, онда тақтаға суреттер жиыны іліну керек.
Дәріс тақырыбы
1. Системологияға кіріспе.
2. Моделдеудің теориялық негіздері.
3. Ақпараттық модельдеу.
4. Модели представления знаний в системах искусственного интеллекта.
5. Компьютерлік модельдеуге кіріспе.
6. Имитациялық модельдеу.
Тапсырма 2. С.п.п 1.1 тапсырма 1 сәйкес берілген тақырыпта қиыстырылған сабаққа конспект дайындау. Қиылыстырылған сабақтың арнайылығын есепке алу керек, өйткені конспектте сабақтың әдістемелік құрылымын құрайтын келесі негізгі элементтерін сипаттау керек:
2.1. Сабақта оқушыларды ұйымдастыру.
2.3. Оқушылардың білімін тексеру мен қайталау, оқытылған материалдың мықтылық деңгейін және түсіну тереңдігін көрсету және қажетті білімі мен ағымдық сабақта оқылған материалды қайталап оқыту тәсілінің актуалдануы.
2.4. Мұғалімнің жаңа материалды көрсетуі және оқушылар жұмысын ұйымдастыру.
2.5. Жаңа материалдың алғашқы бекітілуі және оқушылардың іскерлігі мен дағдысын практикалық білімде қолдану жұмысын ұйымдастыру.
2.7. Сабақты қорытындылау және үй тапсырмасын беруге нұсқау.
Сабақ тақырыбы
1. Системалық классификация.
2. Программалау тілдері (сабақ барысын басқару) логика-лингвистикалық ақпараттық модель.
3. Білімді семантикалық желілерде көрсету.
4. Физикалық процестерді және құбылыстарды компьютерлік модельдеу.
5. Жалпы қызмет жүйелерін модельдеу.
6. Популяция динамикасын модельдеу.
II. Оқу ақпараттарын құрылымдау
Тапсырма 1. Терминдік сөздік (тезаурус) сабақ тақырыбына сай жасау.
Тапсырма 2. Сабақтың берілген тақырыбының ұғымын мен құрастыру жүйесінің ішкі байланысты және информатиканың базалық курс ұғымымен осы жүйе арасында сыртқы байланысты орнату (кесте 6.2;6.3)
Кесте 6.2
Оқу құралының шығыс мәліметтері |
Бөлім аты |
Оқыту мазмұны |
|||
Негізгі түсініктемелер |
Анықтау |
Модельдеу классификациясы |
Мысалдар |
Кесте 6.3
Жүйе |
Жүйенің басты мақсаты |
Наденете мы |
Жүйе асты |
Жүйе элементтері |
_ |
Әдістемелік ұсыныстар
Студенттер орындаған логикалық – мазмұндық талдаудың нәтижесінде информатиканың базалық курсында тақырыптың негізгі ұғымдарын нақтылау және модель классификациясы нұсқалары, сонымен қатар оқу әдебиетін таңдау мақсатында танымдық әнгіме жүргізу. Оқу қызметінің шағын топтар ұйымы, мысалы, бірінші шағын топтағы оқушылар бірінші нұсқадағы тапсырмаларды орындайды, ал екінші топтағылар екінші тапсырманы орындауы мүмкін. Студенттердің жұмысын шағын топ ішінде рецензиалауды қабылдауы мүмкін. Пікірталас аясында студенттердің жүйелік ұғым жұмысына бағытталған оқу ақпаратының құрылымының нәтижесін талдау ұсынылады.