МАЗМҰНЫ
Кіріспе.......................................................................................................................
1. Теориялық бөлім....................................................................................
1.1.Мектеп тәрбие үрдісіндегі мұғалімнің кәсіби бағыты.........................
2.Зерттеу бөлімі..........................................................................................
2.1. Мектептегі тәрбие жұмысын жоспарлау............................................
2.2. Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасардың
2.3.Ата-аналармен жұмыс сипаттамасы....................................................
Қорытынды.........................................................................................................
Қолданған әдебиеттер тізімі...............................................................................
Кіріспе
Тәрбие – халықтың ғасырлар бойы жинақтап,
Тәрбиенің негізгі мақсаты – дені сау,
Ұлы ғұлама Әл – Фараби:
«Адамға ең бірінші білім емес тәрбие
Сол қағиданы ұстай отырып, біздер тәрбиешілер,
Тәуелсіз елдің дарынды ұл-қыздарын өсіру–біздің басты
Қызығы мен қиындығы мол оқушылардың өмірлеріне
Қай заманда да болашақсыз қоғам жоқ.
Уақыт талабының күннен күнге күшейе түсуі
«Бала тәрбиесі – баршаға» демекші,
Демократиялық мектеп өзінің назарынан адамның мінез
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» заңы мектеп
Осы міндеттерді шешудің жауапкершілігі,мектеп оқушыларының тәрбие
Тәрбиеші – педагог өз назарынан тыс
Мектептің тәрбие жұмысын жоспарлағанда өткен оқу
Белгіленген мақсатқа сәйкес тәрбие жоспары жасалады,
Берілген курстық жұмыстың мақсаты:
Мектептегі тәрбие жұмысын жоспарлау және
Зерттеу объектісі: мектептегі тәрбие үрдісі.
Зерттеу пәні: оқушылармен жүргізілетін тәрбие жұмысы
Болжамы:
Мектептің тәрбие жұмысын нақты жоспарласа және
1. Теориялық бөлім
1.1.Мектеп тәрбие үрдісіндегі мұғалімнің кәсіби бағыты.
Түпкі әлеуметтік – экономикалық құрылуда жас
Сынып жетекшілік – совет мектебінің тарихи
Тәрбиеге мұндай қатынас професионалдық – педагогикалық
Тәжірибе көрсеткендей, тәрбие жүйесінде тәрбиелеуші болу
Гуманитарлық тәрбие жүйесін құру және дамыту
Педагогтың бағыты жүйе ретінде интеллектуалдық
Бағыт – біртұтас,интегративті мінездемеге толық өзіндік
Отандық психологиялық ғылымда педагогтың бірлескен әрекетіндегі
Бірлескен іс–әрекет оның екеуі үшін де
Педагог пен балалардың бірлескен әрекетінде балаға
2.Зерттеу бөлімі
2.1 Мектептегі тәрбие жұмысын жоспарлау.
Тәрбие жұмысын қалай жоспарлау керек ?
Педагогикалық тәжірибе көрсеткендей, жоспарға әкімшілік талаптармен
Ол төмендегідей кызмет аткарады:
Накты бағыттар мен әрекет түрлеріне бағыт
Болжаушылық, яғни жанама іс – қимыл
үйлестіруші, ұйымдастырушы,яғни әрекеттің қандай тәсілдермен ұйымдастырылатындығын,
бақылаушылық, қойылған мақсаттардың жүзеге асырылуын қадағалау;
қалпына келтірушілік, яғни кез келген уакыт
Барлық жағдайда жоспарға әкімшілік үшін емес,
Жоспар егер талапқа сай жасалса, тәрбие
Қойылатын талаптар:
Жоспардың мақсаттылығы, яғни жоспарланған жұмыстың мазмұны
Жоспар баланың қызығушылығы мен талаптарын жүзеге
Жоспар – педагогтың, оқушылардың, ата-аналардың
Жұмыс жоспары оқушылардың сабақта, сабақтан тыс
Жоспардың кешенді түрінің бағыты, жұмыстың әртүрлі
Жоспар оқушылардың жоспарланған жұмыста әрекеттің әртүрлі
Әрекеттің мазмұны мен түрінің қолайлылығы,өткен тәжірибенің
Жоспардың нақтылығы мен мақсатқа сәйкестігі, жоспарланған
Жоспардың ақиқаттылығы мен ойлылық жарқындығы.
Жоспарлау кезеңдері.
Педагогтармен бірге жоспардың жобасын құру.
ұжымдық жоспарлау (ресми мақұлданған, түзетілген, педагогтардың
Жоспар жобасына педагогтардың ұжымдық жоспардау нәтижесі
Тәрбие жұмысының жоспарын түпкілікті ресімдеу.
Тәрбие жұмысын жоспарлауда мыналарды білу қажет:
Талдау барысында тәрбие жұмысының нәтижесі мен
тәрбиелік және ұйымдастырушы – педагогикалық міндеттерді
тәрбие жұмысы бойынша педагогикалық және әдістемелік
елдің, қаланың, мектептің озық тәжірибелерін білу;
Ата-аналар мен көпшіліктің мүмкіндіктерін;
кәсіпорын, мәдениет мекемелерінің тәрбиелік қуаты;
Оқу жылының дәстүрлі мерекелерін;
Ел,қала, село өміріне байланысты оқиғаларды, даталарды;
ұлы адамдардың өміріне байланысты оқиғаларды, даталарды;
Мектептің дәстүрін;
Мәдениет мекемелерімен өткізілген жұмыстар;
Педагогтардың, оқушылардың, ата-аналардың ұсыныстары;
Жоспардың түрлері мен құрылымы.
Мазмұнының ауқымдылығы бойынша:
Кешенді жоспар: оның барлық бағыттары мен
тақырыптық жоспар: бір бағытқа немесе әрекеттің
пәндік (нақты) жоспар:бір нақты іс жоспарланады
Жоспарлау кезеңінің ұзақтығына байланысты:
ұзақ мерзімді: ұзақ мерзімге арналған жоспар
кезеңді (мерзімді) жоспар:бұл орташа мерзімді жоспар
қысқа мерзімді: жақын кездегі жоспар
оралымды: жақын арадағы нақты әрекеттер жоспары
(күнделікті)
Субъектіге байланысты жоспарлау:
жекедаралық: бір адам жоспарлайды;
ұжымдық: үлкен ұжым жоспарлауға болады, немесе
Жоспардың көлеміне байланысты:
жалпы мектептік жоспар; педагогтар, ата-аналар, әртүрлі
(оқушылар ұжымының жұмыс жоспары, мектептің тәрбие
алғашқы ұжымның жоспары (сынып ұжымы мен
Тәжірибе көрсеткендей, оқушылар ұжымында тәрбие жұмыстарының
Оқушылар ұжымының тоқсанға немесе айға,не жартыжылдыққа
келешекті жоспар; мектеп жұмысының жылдық жоспарының
оқушыларды тәрбиелеу жөніндегі сұрақтарына байланысты мұғалімдермен
тәрбие жұмысының қорытындысын және ұйымдастыруды
клубтың, штабтың, кеңестердің, мұражайдың және басқа
бірнеше жылдарға бағытталған тәрбие жұмысының келешекті
дайындық жоспары және жалпы мектеп ісін
Ұжым жоспарының бағыты берілген уақытқа (айы,
Келесі жоспар құрылымы:
Өткен мерзімдегі сыныптың тәрбие жұмысын талдау.
Жаңа оқу жылындағы тәрбие жұмысының міндеттері.
Оқушылар ұжымының жұмысы.
Педагогикалық ұжымның өзара іс қимыл байланысы.
Отбасымен, жұртшылықпен жұмыс.
Мектептегі тәрбие жұмысының ұйымдастыруын жоспарлау
Педагогтың кез келген жоспарының жалпы алгоритімін
Жоспарлаудың пәнін (барлық іс-әрекетін, қандайда бір
Мезгілдік кезеңді анықтау (жыл, тоқсан, айы)
Жоспарлау пәнінің құрылымы (іс- әрекетін түрлерін
Жағдайына қнәтижені талдау.
Жинақталған тәжірибе нәтижесін талдау.
Мақсаттың толықтырылуын (не үшін, немен жұмыс
Ұжымдық жоспарлау барлық тапсырмалар, кім осы
Алдына қойған мақсатына жету, міндеттерді шешу,
Оқиғаны уақытына қарай кезеңге бөлу. Оқиға
Барлығын біріктіріп бірнеше кезеңдерге жоспарлау.
Дайындық:пәнді анықтау және уақыттың мөлшнрі,пәннің құрылымы
Аналитикалық: өз тәжірибесінің қортындысын талдауы.
Үлгілеуші: мақсатты ұжымдық жоспарлау, мазмұны мен
Қортынды жоспардың құрылымын таңдау және оны
2.2. Директордың тәрбие ісі жөніндегі
кәсіби бейнесі
И. Д. Демакваның анықтамасы бойынша, директордың
Әрбір мамандыққа тән кәсіби сипаттама болатыны
Олар:
жоғары азаматтық жауапкершілік пен әлеуметтік белсенділік;
шынайы зиялылық, рухани – адамгершілік мәдениет;
жалпы педагогикалық мәдениетпен бірге жоғары деңгейдегі
кәсіпкерлік;
шығармашылық жаңашылдық әрекетке қабілеттілігі;
денсаулығы, психикалық саулығы;
өзін - өзі дамыту қажеттілігі;
дамыған интеллект;
қызығушылығы мен қабілеттерінің тұрақты педагогикалық
бағыттылығы;
педагогикалық өзіндік ппозициясы. педагогикалық ойлау
мәдениетті үйлесімдігі;
педагогикалық тактісі мен қарым – қатынасы;
кең ауқымды ғылыми және көркемдік көзқарасы;
шығармашылық қабілеті және педагогикалық шеберлігі.
Ол – Патриот, Гуманист,
Директордың тәрбие жөніндегі орынбасардың міндеті.
Оқушылардың денсаулығын, мүдделері мен құқықтарын қорғау;
Жоғары басқару орындарының шығарған барлық нормативтік
Басқару негіздерін, экономика мен социалогияны, педагогика
тәрбие жұмысын ұйымдастыруда тәрбиеші – педагогтарға,
Оқушыларды тәрбиелеуде бірігіп жұмыс істеу үшін,
Мектепке қолайлы моральдық психологиялық ахуал және
үйірмелер, клубтар және балалар бірлестігінің іс
тәрбие жұмысы жөнінен зертханалар құрып, оның
Тәрбие жұмысының өтуіне ата–аналарды және көпшілікті
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасардың
құқықтары.
педагогикалық ұжыммен бірігіп жасаған тұжырымдамаға негізделген
мектепті басқару;
тәжірибелі және шығармашылықпен жұмыс істейтін ұстаздарды
сынып жеиекшілерінің, тәрбиешілердің, тәлімгердің, ұйымдастырушы –
тәрбиеші – педагогтарды аттестациялауға қатысу,
жұмыста қосымша педагогикалық технологияды таңдау және
кәсіби біліктілікке жақсы жағдай болу жұмыстың
мына өлшемдер негізінде жұмыстың объективті бағасын
мамандығының біліктілік сапасына,сұранымына сәйкестігі, міндет пен
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарының
функционалдық міндеті.
а) Сараптаушы – бакылаушылық қызметі:
Сынып жетекшілерінің,параллель сыныптардың кураторларының қызметін бақылап,
Мектептегі тәрбие әрекетінің анализін жасау;
Мектеп ұжымының дамуына. оқушылардың тәрбиелік деңгейіне
Талдауды жүзеге асыру және сынып жетекшілердің
мектепішілік ұйымдарының (секция, студиялар) жұмысын талдау
ғ) ұйымдастырушылық – бағыттаушылық міндеті.
Мектеп ұжымының түрліше тәрбиелеушілік әрекетін жоспарлау
Директордың ісі жөніндегі орынбасарымен бірге пән
Мектеп әкімшілігі мен мұғалімлермен бірлесіп педагогикалық
Мектеп және сыныптан тыс тәрбие жұмысын
Мектеп оқушыларының өзін - өзі басқару
Б) Әдістемелік міндеті:
Сынып жетекшілеріне, бастауыш сынып мұғалімдеріне ұзартылған
Сынып сағаттарының, мерекелік кештердің сценарийлері және
Сынып жетекшілер мен қосымша білім беру
В) Біріктірушілік қызметі:
Әртүрлі ұйымдар мен мекемелерді мектеппен бірігіп
Оқушыларды тәрбиелеу әрекеттерін ұйымдастыруда жергілікті жердегі
Белсенді ата – аналарды және
Мектеп әкімшілігімен мұғалімдер мен
Мектеп және сыныптан тыс тәрбие жұмысын
сынып сағаттарын, мерекелердің және басқа
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасардың
әрекеттерінің ұйымдастырушылығы.
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары –
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарының басты
Мақсаты:
Оқушыны адам ретінде абсолюттік құндылық деп
Тәрбиелік ортаны айқындау;
Мектеп оқушыларының тәрбие бағдарламасын жасау;
Тәрбие процесін ұйымдастыруда жаңа әдіс –
Гуманистік тәрбие үрдісінің технологиясын білу;
Оқушылардың тәрбиелік деңгейін айқындау;
Жалпы мектеп ұжымының әрекетін ұйымдастыру, өзін-өзі
Директордың тәрбие жөніндегі орынбасарының құжаттары.
Өткен оку жылындағы тәрбие жұмысының талдауы.
Мектептің әлеуметтік төлқұжаты.
Окушылардың тәрбиелік деңгейін көрсететін жинақ картасы.
Жаңа оқу жылына жұмыс жоспары.
Әр тоқсанға арналған жұмыс жоспары.
Қосымша білім беру ұйымдарының жұмыс жоспары.
Қосымша білім беретін ұйымдардың жұмыс жоспары.
Мектептегі және сыныптағы сабактан тыс іс
Сынып жетекшілердің семинары.
Сынып окушыларының тізімі.
«Тәртібі қиын» оқушылармен жұмыстың материалдары
(картотека, мінездемелер, жоспар)
Мереке, жиын, кештердің сценарийлері.
Демалыс кездеріндегі жұмыстардың жоспары.
Аға кезекшілер кеңесінің жұмыс материалдары.
Үздік сынып жетекшілердің, қосымша білім
Директордың тәрбие жөніндегі орынбасардың жеке жоспары.
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасардың
Күнделікті атқаратын қызметі:
Оқушылардың мектеп бойынша кезекшілік және асханада
Сынып жетекшілерімен күнделікті кездесу;
Мектептің белсенділері қатарына енген оқушылармен күнделікті
«Тәртібі қиын» оқушылармен күнделікті жұмыс;
Өзіндік білім көтеру жұмыстарымен айналысу
Апта сайын:
Сабақтың тәрбиелік мәнін айқындауда 2-3 сабаққа
Сыныптарға екі сабақтан тыс шараларға немесе
Тәрбие жұмысынан туындаған сұрақтарға байланысты сынып
Әлеуметтік педагогпен, қосымша білім мекемелерінің мамандарымен,
Ата – аналар комитеті мүшелерімен кездесу;
Оқушылардың өзін-өзі басқару ұйымдарының жұмысына қатысу;
Экскурсиялар мен мәдени жорықтарды ұйымдастыру.
Ай сайын:
Мектеп әкімшілігі кеңесінің отырысына қатысу;
Мектептің аттестациялық комиссияның жұмысына қатысу;
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарлардың семинарларына
Социумда тәрбие ісі жөнінен туындаған сұрақтар
Параллель сыныптардың сынып жетекшілеріне мәжіліс өткізу;
Мектеп әкімшілік мүшелерімен бір айға жұмыс
үшін мәжіліске қатысу;
Жалпы мектеп газетінің шығуына көмектесу; (айына
Ата – аналар комитетінің, қамқорлыққа алу
«Мейірімділік» қоғамының отырысына қатысу;
Сынып бөлмелеріне тазалық жасатуды ұйымдастыру:
Тоқсан сайын:
Сынып жетекшілерінің семинарын өткізу;
Ақпарат тақталарындағы материалдарды өзгерту;
Тоқсан қорытындысы бойынша сынып жиналысын өткізуді
Сыныптың өзін - өзі қызмет етуі
«Аға кезекші » атты стендіні шығарудың
Жұмыстарға талдау жасау.Тәрбие жұмысының жоспарын құру,
Мектепте « Тазалық күнін » ұйымдастыру;
Каникул күндеріне арналған жұмыс жоспарын құру
Демалыс кездерінде оқушылардың экскурсия мен алыс
Демалыс кездеріндегі мектептегі кезекшілікті және қоғамдық
Сынып жетекшілермен өткен тоқсандардың қорытындысы бойынша
Жылына бір рет:
Мектептің әлеуметтік төлқұжатын құру туралы;
Оқушылардың тәрбиелік деңгейі туралы картасын құру;
Тәрбие жұмысының сұрақтары бойынша педагогикалық кеңеске
«Ең үздік сынып жетекші» атты байқау
Тәрбие үрдісіне белсенді шығармашылықпен қатысқан үздік
Тәрбие үрдісіне өте белсене араласып және
Сабақтан тыс жұмыстардың қорытындысы бойынша оқушылармен
Сынып жетекшілермен өткен оқу жылының қорытындысы
Өткен оқу жылына талдау жасау:
Келесі оқу жылына тәрбиелік мақсаттар айқындау;
Келесі оқу жылына жұмыс жоспарын құру;
Педагогикалық кеңеске жыл бойғы тәрбие жұмыстарының
Қорытынды педагогикалық кеңеске материалдар дайындау. (жұмыстардың
Педогогикалық кеңестің өтуіне белсенді қатысу.
Қосымша 1
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарының мектеп
Қосымша 2
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарының іс-әрекеттерінің
2.3.Ата-аналармен жұмыс сипаттамасы
Бала ата-ананың ғана емес, ұлыс пен
Оқу жылының басында және оқу тоқсанының
Ата-аналарға бала тәрбиесі туралы дәрістер оқып,
ата-аналар жиналысы;
жалпы сыныптық және жалпы мектептік конференциялар;
ұстаздың жеке ақыл-кеңесі, әңгімесі;
оқушылардың үйін аралау;
ата-аналар университеті;
ашық есік күні
Ата-аналармен жұмыстың дәстүрлі емес формалары:
тақырыптық ақыл-кеңес, әңгіме
ата-аналар оқуы
ата-аналар кеші
ата-аналар тренингі
Ата-аналар жиналысы – ата-аналарға педагогикалық білім
Ата-аналар жиналысының тақырыптары мектептің жылдық жоспарындағы
Белгіленген жоспар бойынша үлгілі тәртіпті оқушылардың
Қорытынды
Адамзат ХХІ ғасырға аяқ басты. Алдағы
Тәрбие жүйесінің жаңа сапалы деңгейде көтеру
Тәрбие жұмыстарының мақсаты мен міндеттері оқушылардың
Оқушылардың әртүрлі шығармашылық әрекеттерін жүзеге асыруға
Тәрбие жұмысын жүйелілік-кешенділік тұрғыдан жоспарлау.
Мектептің тәрбие жұмысын ұйымдастыруда пайдаланатын әдістер
Ғылым жетістіктері мен озат тәжірибе негізінде
Көпшілікке арналған тәрбие шараларының мазмұндылығы мен
Оқушылар ұжымының өмірін педагогикалық мақсатқа сәйкес
Оқушыларды жоспарлау үрдісіне қатыстыру.
Мектептің тәрбие жұмысын жүйелі түрде жоспарлау
Қолданған әдебиеттер тізімі
Бухвалов В.А.
Петрушин В.И. Психологические
Созонов В.П. Организация воспитательной работы в
Бондаревская Е.В. Теория и
Гуткина Л.Д. Планирование и организация воспитательной
Щурова Н.Ф. Нравственное воспитание школьников.
Железовская Г.И. Формирование
Лихачёв Б.Т. Образование: идеология и политика.
Шакурова Р.Х. Социально - психологические проблемы
В.Е. Клочко,
потенциала педагогического
Караганда 1990. 11.Т.И. Шамова исследовательский подход
Л.М. Фридман. Настольная книга школьного психолога.
прогрессе. М. пр., 1991.
Қожахметова К.Ж. Мектеп директорының тәрбие ісі
ДИРЕКТОР
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары
Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары
Әлеуметтік психолог
Қосымша білім беретін педагог
Психолог
Педагогикалық ұжым
Сынып жетекшілері
Оқушылар ұжымы
Пән мұғалімдері
Тәрбие жұмысының талдауы
Оқушыныњ тәрбиелік деңгейін және сынып ұжымының,
Тәрбие жүйесінің әрекетін қалыптастыру
Педагогикалық қарым-қатынасты ұйымдастыру. Мектеп ұжымын қалыптастыру
Ұйымдастырушылық әрекет
Сынып жетекшілері мен тәрбиешілер-дің жұмысын ұйымдастыру
Педагогтар-мен, балалармен жеке-дара жұмыс ұйымдастыру
Ата-аналармен ынтымақтас-тық қатынас ұйымдастыру
Қоғамда өзара байланыс ұйымдастыру
Мектептің ұжымы мен өзін-өзі басқару ұйымдары
Жұмысты
жоспарлау