МАЗМҰНЫ
Кіріспе...............................3
I бөлім. Маркетингті басқарудың теориясы ..............5
1.1 Маркетингті басқарудың мәні ....................5
1.2 Маркетингті басқару тұжырымдамалары.........5
1.3 Маркетингті басқару қағидалары.................9
II бөлім Фирмада маркетингті басқару жүйесі .........12
2.1“Строй-Сервис Астана” ЖШС- нiң өнімдерінің бәсекеге қабілеттілігін
2.2 “Строй-Сервис Астана” ЖШС-де маркетингтік басқару стратегиясын жетілдіру
Қорытынды.....................30
Қолданылған әдебиеттер...................32
.
КІРІСПЕ
Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасының экономикасы түбегейлі жүйелік өзгерістер кезеңін
Осымен қатар маркетинг басқару нарық инфрақұрылымының құрамдасы ретінде қоғамның
Бүгінгі таңда қалыптасқан экономикалық жағдайларда кәсіпорындар ал-
Қазақстан Республикасы эономикасының дамуының қазіргі өтпелі кезеңінде түрлі меншік
І. Маркетингті басқарудың теориясы
1.1 Маркетингті басқару
Алмастыру процесімен айналысушылардың бәрі де уақыт өткен сайын оны
Маркетинг басқарушысы тек қана сұранымды болдыру және кеңей- туімен
1.2 Маркетингті басқару тұжырымдамалары
Біздер маркетингті басқарушы міндетін әр түрлі нарықтарда өткізудің мақсат
Өндірісті жетілдіру тұжырымдамасы
Бұл – сатушылардың қолданатын ең көне әдістерінің бірі.Өндірісті жетілдіру
Өндірісті жетілдіру тұжырымдамасын пайдалану екі жағдайда қолданады. Бірінші –
Өндірісті жетілдіру тұжырымдамасын бірқатар қызмет атқару мекемелері де пайдаланады.
Тауарды жетілдіру тұжырымдамасы
Бұл – сатушылардың басшылыққа алатын негізгі жолдарының бірі.Тауарды жетілдіру
Көптеген өндірушілер, егер тышқан қақпанын жетілдіре берсе, оларға келетін
Тауарды жетілдіру тұжырымдамасы «маркетингілік болжамсыздыққа» әкеліп соқтырады. Сатушы өз
Коммерциялық күштерді интенсификациялау тұжырымдамасы
Бұл жолды көптеген өндірушілер ұстанады. Коммерциялық күштерді интенсификациялау тұжырымдамасы
Коммерциялық күштерді интенсификациялау тұжырымдамасын сұранымы пассивті тауарлар үшін, демек,
«Қатаң сату» автомобиль сияқты өтімі зор тауарлар үшін де
Клиент көрме залына кіру бойына сатушы дереу оны «психологиялық
Коммерциялық күштерді интенсификациялау тұжырымдамасын коммерциялық емес өрістерде де пайдаланады.
Маркетинг тұжырымдамасы
Бұл кәсіпкерлік әрекеттің жаңа жолдарына жатады.Маркетинг тұжырымдамасы – мекеменің
Маркетинг тұжырымдамасының маңызын «тұтынысты іздеңіз және оны қанағаттандырыңыз», «Өзіңіз
Коммерциялық күштерді интенсификациялау және маркетинг тұжырымдамаларын бір-бірімен шатыстырады. Т.Левит
Өткізуге коммерциялық күш жұмсау – ол сатушының мұқтаждығына шоғырлану,
Бұл екі жолды салыстыру 4 суретте келтірілген. Коммерциялық күштерді
1.3 Маркетингті басқару қағидалары
Коммерциялық ұйымдар өзінің маркетингтік қызметін басқаруды іске асыратын бес
''Өндірісті жетілдіру қағидаты'' (the production concept) тұтынушылар кең таралған
Өндірісті жетілдіру қағидатын қолдану екі жағдайда жүргізіледі. Біріншісі —тауарға
''Тауарды жетілдіру қағидаты'' (product concept) тұтынушылар сапасы ең жоғары,
Бұл қағидатты пайдалану фирмаға белгілі артықшылықтарды тек қысқа мерзімге
''Коммерциялық күш жұмсауды қарқындату қағидаты'' (selling concept) фирма өткізу
Бұл қағидатты басшылыққа ала отырып, әлеуетті тұтынушыларды анықтаудың және
''Маркетинг қағидаты'' (marketing concept) ұйым мақсаттарына жетудің кепілі болып
ІІ.Фирмада маркетингті басқару жүйесі
2.1 “Строй-Сервис Астана” ЖШС-нiң өнімдерінің бәсекеге қабілеттілігін арттырудағы маркетингты
Өнімдердің бәсекеге қабілеттілігі мемлекет тарапынан қабылданатын іс-шараларды қажет етеді
Тауардың бәсекеге қабілетілігін арттырудың маңызды
Кәсіпорын деңгейінде сапаны жоспарлау процесі
Сапа және бәсекеге қабілеттілік түсініктерінің
Бәсекеге қабілеттілік – тауардың және өндірушілердің
Бүгінгі таңда отандық өнімдердің баға, сапа, сервис, орау және
Қазақстан өз азаматтары үшін өмір сүрудің жоғары стандарттарын жасай
Бүгінде еліміздегі көптеген кәсіпорындардың құрылымында, оның ішінде дипломдық
Жалпы, қазақстандық кәсіпкерліктің жай қарқынмен «маркетингтенуіне» осы сияқты басқа
Қазақстандық кәсіпорындардың ISO халықаралық сапа жүйесіне енуін жеделдету;
Кәсіпорындардың құрылымына маркетингтік бөлімдерді енгізу және оны жетілдіру;
Ғылым мен технологияларды дамыту жолымен кәсіпорындардың өнімдерінің бәсекеге қабілеттілігін
Кәсіпорындардағы мамандарға деген қажеттіліктерді ЖОО-мен және Бизнес мектептермен бірлесе
Шикізаттардың сапасын арттыру, өзіндік құнды төмендету;
Жабдықтаушылармен жақсы қарым-қатынас орнату;
Тауарлық ассортиментті кеңейту, жаңа өнімдер шығаруға бейімделу, тауардың маркетингтік
Тиімді баға саясатын қалыптастыру, бәсекелестердің қызметін зерттеу;
Тұтынушылардың қажеттіліктерін анықтау және оны қанағаттандыру;
Нарықтағы фирма үлесі мен сұранысты үнемі бақылап отыру;
Маркетингтік зерттеулерді жоспарлау, олардың мақсаттары мен түрлерін белгілеу;
Қазақстандық кәсіпорындардың өткізу көлемін ұлғайту үшін өнімдердің сапасын жоғарылату,
Өткізуді ұйымдастыру, тауар тарату арналарын қалыптастыру және өткізуді ынталандыру
Өткізу саласындағы шығындар мен өткізу саласындағы ерекшеліктер үнемі бағаланып,
Кәсіпорынның өндірістік және өткізу қызметіндегі анықталмағандық пен тәуекелділіктің көлемін
Кәсіпорынның нарықта табысқа жетуінің басты шарты – маркетингтік қызметті
Қазіргі таңда еліміздегі кәсіпорындарды, олардың маркетингтік қызметті орындау сапасы
Пластикалық өнімдер нарығында әрекет етіп отырған кәсіпорындарда маркетингтік қызметті
маркетингтік қызмет қысқа мерзімдік мақсаттарды анықтауға және жедел тапсырмаларды
кәсіпорындардағы маркетингтік қызмет тұтынушылық сұранысты, нарық конъюнктурасын, бәсекелестердің қызметін,
маркетингтік қызмет жеткілікті икемді емес, қоршаған орта жағдайларының өзгерістеріне
кәсіпорындарда ұзақ мерзімдік маркетинг стратегиясы жоқ, маркетингтік жоспарлар әзірленбейді
кәсіпорындардағы маркетинг мамандарының жетіспеуі немес олардың біліктілігінің төмендігі;
маркетингтік саясат көп жағдайда өткізуді ұйымдастыру және коммуникациялық бағытта
Жоғарыда аталған мәселелердің көпшілігі кәсіпорындардың маркетингтік қызметтің қажеттілігін жеткілікті
Маркетингті нарықты басқару концепциясы ретінде қолданатын кәсіпорындардың ерекшелігі,
Кәсіпорындағы маркетингтік қызметті жетілдіру тауар және баға саясатын тиімді
Бүгінгі таңда кәсіпорындар маркетингтік қызметті қаржының жетіспеуіне байланысты толыққанды
Астана қаласы бойынша пластикалық өнімдер нарығында әрекет етіп отырған
Нарықтық қатынастарда әрекет ететін кәсіпорындардың табыстылығы көп жағдайда маркетингтік
Қазақстандық кәсіпорындарда маркетингтік жоспарларды әзірлеу әлі күнге дейін төмен
Маркетингтік қызметті ғылыми негізде жоспарлау аса қажет, себебі
15-кесте. Кәсіпорындардағы маркетингтік қызметтің функционалды сипаттары
маркетингтік қызметтің қолданылу аясы маркетингтік қызмет
жүзеге асырылытын жүзеге асырылмайтын
зерттеулер жүргізу өткізу көлемі бойынша сұранысты зерттеу;
тұтынушыларды зерттеу; маркетингтік ортаны зерттеу;
ғылыми негізделген, комплексті маркетингтік зерттеулер жүргізу (нарыққа, бәсекелестерге, тұтынушыларға,
тауар саясаты өнімнің сапасын басқару;
жаңа өнімдерді енгізу;
тауарлық ассортимент негізінде тауар саясатын әзірлеу өнімнің өмірлік цикл
өнімнің бәсекеге қабілеттілігін басқару;
тауар саясатын және тауарлық стратегияны басқару
баға саясаты баға саясатының бәсеке-лестермен салыстырмалы түрде жүргізілуі маркетингтік
әртүрлі баға қалыптастыру әдістерін қолдану
өткізуді ұйымдастыру өткізуді ынталандыру;
тауарды жылжыту тиімді өткізу жүйелерін анықтау;
өткізуді ынталандыру әдістерінің жиынтығы қамтылған өткізу саясатын қолдану
коммуникация жарнама;
өткізуді ынталандыру жарнаманы жоспарлау;
жарнаманың тиімділігін анықтау
маркетингті жоспарлау және басқару өткізу бойынша есеп жүргізу;
оперативті жоспарлау стратегиялық және тактикалық маркетинг жоспары;
маркетингті бақылау
Ескертпе: зерттеу нәтижелері негізінде автормен әзірленген
Кәсіпорынның маркетингтік қызметі сыртқы және ішкі орта жағдайларына тәуелді.
16-кесте. Макро және микро деңгейдегі мәселелер және
Макро деңгей
Микро деңгей
Мәселелер Шешу жолдары Мәселелер Шешу жолдары
Отандық тауар өнді-рушілерді қорғаудың жетіспеушілігі Мемлекетік протек-ционистік саясатты жүзеге
Құқықтық базаның жетілдірілмеуі Заңнамаларды жетілдіру Өнімді өткізу мәселелері Тиімді
Маркетингтік ақпаратпен қамтамасыз ету деңгейінің төмендігі Ғылым мен өндірісті
Қазақстандық марке-тингтік ассоциация-лармен тығыз байланыс орнату. Мамандар біліктілігі мен
Маркетинг инфрақұ-рылымының қалыптаспауы Маркетинг пен мар-кетингтік зерттеу-лердің маңыздылы-ғын түсіндіру
Жарнама және маркетинг бойынша білікті мамандардың жетіспеушілігі Мамандарды дайындау,олардың
Маркетингтік ақпарат көздерінің қалыптаспауы Маркетингтік ақпарат жүйесін (мемлекеттік) қалыптастыру
15-кестеден отандық өнім өндірушілерді қорғау мемлекеттің басты мәселелерінің бірі
Макроэкономикалық сипаттағы маркетинг мәселелеріне, сондай-ақ маркетингтік инфрақұрылымның дамуының
Бүгінгі ақпараттық жетіспеушілік, қатаң нарықтық бәсеке жағдайларында технологиялардың шұғыл
Осы орайда отандық өнімдердің бәсекеге қабілеттілігін арттыруда маңызды болып
Көптеген кәсіпорындардың экономикалық мәселелерді шешуде маркетингтік қызметтің маңыздылығын әлі
маркетингтік зерттеулер процесін ұйымдастыру;
өндірілетін өнім түріне қатысты ақпараттарды жинау, жүйелеу және талдау;
нарықтағы бәсекелестер туралы ақпарат жинау, олардың әлсіз және күшті
жабдықтау жүйесіне талдау жасау;
өнімді өткізу арналарын талдау;
кәсіпорындардың қаржылық жағдайын талдау;
кәсіпорындардың даму стратегиясын жасалынған нарықтың даму болжамдарына, потенциалды тәуекелділіктерді
Отандық кәсіпорындардағы маркетингтің басты міндеті – нарықта бәсекелестік артықшылыққа
Маркетингтік қызметтің сапасы өнімнің бәсекеге қабілеттілігінің құрамдас бөлігі болып
Маркетинг – бұл нарықты зерттеуге, баға құрылымын, жарнаманы, өндірісті,
Маркетингке бейімделген нарықтың дамуын маркетингтік зерттеулерсіз елестету қиын. Ал,
Қорыта айтқанда, маркетингтік қызметті өндірістің әлеуметтік экономикалық тиімділігін қамтамасыз
2.2 “Строй-Сервис Астана” ЖШС-де маркетингтік басқару стратегиясын жетілдіру
Қазақстан экономикасынын қазіргі даму кезенде нарықтық қатынастар, инфрақұрылымын
Маркетинг көзқарасы бойынша стратегиялық жоспар фирмада қандай маркетингтік әрекеттер
Стратегиялық жоспар келесідей ерекшеліктермен сипатталады:
ұйымнын жұмысына бағыт береді және маркетинг зерттеулердін құрылымын,
фирманын жалпы мақсаттарымен байланысты ұйымнын әрбір бөлімшесін нақты
әртүрлі функционалдық бағыттарынын күштер үйлесімділігін ынталандырады;
ұйымға өзінін әлсіз және күшті жақтарын бәсекелестер, мүмкіндіктер және
фирмаға қолдануға болатын әрекеттер тәсілдемелерін немесе баламалы әрекеттерді
қорлардын таратылуынын негізін құрайды;
қызметті бағалау үдерісін қолданудын маныздылығын көрсетеді.
7 суретте «Строй-Сервис Астана» ЖШС қолданылуы орынды болатын маркетингтін
8-сурет. «Строй-Сервис Астана» ЖШС маркетингтін стратегиялық жоспарынын негізгі кезендері
Фирманын стратегиялық жоспарлау үдерісінін бастапқы сатысы болып, фирманын
Тәжірибе көрсетіп отырғандай батыс фирмадарда миссияны анықтау (корпоративтік миссия,
Фирма үшін нақты қалыптастырылған миссия “ біздін бизнес неден
Миссия – бұл қызмет аясын сипаттайтын қазіргі менеджементтін негізгі
«Строй-Сервис Астана» ЖШС миссиясы болып тұтынушыларды жоғары сапалы
Мынаны ескерген жөн,яғни фирманын жалпы мақсатын белгілеу – бұл
«Строй-Сервис Астана» ЖШС қызметі ұзақ мерзімдік болашаққа,қоғаммен қолайлы қатынастар
Фирманын басты мақсаты анықталғаннан кейін, жалпы стратегияларды қалыптастыру
Кешендік маркетингтік зерттеулер негізінде жалпы стратегияларды қалыптастырудын келесідей артықшылықтары
Қызметі кеністікте және уақытта өндірістік – өткізу кезенімен өзара
Бүкіл кәсіпорын үшін басты әлуеттерді міндеттерді шешу мақсатында
Кәсіпорын мақсатын қате немесе түрлі талқылаулар және
өзгерістерді және нарық жағдайдын жалпы дамуын анықтауға мүмкіндік береді,
Кешендік маркетинг зерттеулер фирманын обьектісі бойынша қарастырады және ек
Батыс корпорациялардын тәжірибесі көрсетіп отырғандай, комплексті маркетингтік зерттеулерді ұйымдастыру
Кешендік маркетинг зерттеуледін нәтижесіннен кейін фирма басшысы ішкі қауіптер
Сол немесе басқа да шаруашылық стратегиялық аймақтардын тартымдылығын бағалағанан
Мынаны ескерген жөн, кешендік маркетингтік зерттелер жүргізу және фирманын
Фирманын нарықтағы стратегиясын тандау кезені маркетингтік стратегиясын қалыптастыру үдерісі
Маркетингті стратегиялық жоспарлаудын келесі кезенінде стратегияларды, сонымен қатар маркетинг
Тандалған стратегияны жүзеге асыруға көшу алдында құрамын маркетингтік стратегиялар
Стратегиялық басқару теориясына сәйкес опрациялардын ағымдық табыстылдығы және тіпті
Қарама – қайшылық тәжірибесінде пайда болатын рұқсат беру құралдарынын
Маркетингте тиімді стратегияны тандау туралы шешім қабылдау қазіргі кезде
Фирманын маркетингтік қағидаларға өту нәтижесінде фирмаыннын функционалдық салалары арасында
Стратегияны жүзеге асыру үдерісін максималды басқарылатындай ету үшін және
1) стратегияны қалыптастыру сатысында стратегиялық баламаларды жасау бойынша жұмыстық
2) стратегия қалыптастырылған кезде негізгі элементтерін және жоспарлар көрсеткіштерін
Маркетинг облысындағы саясаттын стратегиялық бағдарына байланысты негізін қалаушы шаралар:
1) фирмады басқарудын орталықтандыру дәрежесі маркетингтік стратегияларды жоспарлауда онын
2) жоспарлық жүйенін икемділігі фирманын нарықтағы мәртебесіне байланысты
3) маркетингтін жоспарлау жүйесін ұйымдастыру фирманын жалпы стратегиясымен
Нысандандырылған жүйе жоспарлаудын денгейлердін, сатыларын және жоспарлау кезендерін
Фирма белсенді маркетинг стратегиясын тандағанда жоспарлардын икемді жүйелерін орынды
Маркетингтік мақсатқа жету үшін және фирманын марктингтік қызметі
Мақсаттарында, стратегияларында және бағдарламаларында түзету жүргізуді талап ететін фирманын
Стратегиялық бақылау фирмада аудит әдістерін қолдану негізінде жүзеге
Маркетинг аудитінін жоспарын осы үдеріске қатысушы тұлғалар, уақыт және
Стратегиялық контроллинг міндеті – мәселелерді анықтау және мақсаттан ауытқығанға
Фирманын ұзақ мерзімді әрекет етуі басшылықтын уақтылы айналадағы ортада
Сыртқы ортадағы үнемі өзгеріп отырушы конъюнктура фирманын жағдайға
Фирманын жағдайына әсер ету қабілеттілігін құру және қолдану
маркетинг айналасынағы жағдайдын өзгеруін және дамуын дайындау тек уақтылы
бірнеше жылдар ішінде стратегия өнімді өткізу көлемі және табыс
бәсекелес фирмадар жылдам өз стратегияларын өзгерткенде;
фирма табысын елеулі түрде жоғарылатуы мүмкін жана болашақтар ашылғанда;
тұтынушылар қалаулары өзгерген және осындай өзгерістерге тенденциялар белгіленген;
стратегияларда қойылған міндеттер шешілгенде және орындалғанда.
Олай болса, сыртқы ортада тандалған маркетингтік стратегия табысы фирманын
SWOT-талдау қолдану облысы -фирманын жалпы мақсаттық талдауы мен функционалдық
Маркетинг мақсаттар маркетинг стратегиясын жетілдірудін негізі болып табылатындығы ақаиқат.
Сапалық мақсаттар фирманын бейнесі, онын нарықтағы орны сонымен қатар
Барлығына мәлім, мақсат қою бұл белгілі табыс алу үшін
Маркетингтік стратегиялар негізгі маркетингтік бағыттарды және нақты бағдарламаларды маркетинг
Стратегиялар атқарылымды, яғни бар ресурстармен ара байланысты және ара
Маркетинг қағидаларынын негізінде қызмет ететін компания міндеті-өзінін қажеттілігіне
Стратегиялық маркетинг канондарына сәйкес іске асатын стратегиянын икемді түзетілуі
Нақты маркетингтік стратегиялар маркетинг көрінісінін анағұрлым көлемді тұрпаты ретінде
Отандық фирмада маркетингтіктін кейбір элементтерін қолдана бастады, бірақ толық
ҚОРЫТЫНДЫ
Барлық жасалған тәжірибелерді, талдаудан алынған қорытындыларды саралай отырып төмендегі
Қазақстан Республикасында меншіктік қатынастар мен толықтай халық шаруашылығы құрылымын
Маркетингті басқару – бұл мекеменің алдына қойылған мақсатына жету
Маркетингті басқару бес түрлі жол ұстанынымында орындалуы мүмкін. Өндірісті
Әлеуметтік-этикалық маркетингті мекеменің мақсатына жету кепілдігі, оның тұтынысты қанағаттандыруды
Маркетингті басқару мақсаты ретінде мынадай мәселелер алға шығады: мүмкіншілігінше
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Андреева О.Д. Технология бизнеса: маркетинг. –М., 1997. -224 с.
Баймуратов У.Б. К вопросу о маркетинге и направлениях его
Никифорова С.В. Стратегический маркетинг: теория и практика. –С-Пб., 1995.
Маслова Г.Д. Маркетинг. –М., 2003. –с. 44-61.
Голубков Е.П. Маркетинговые исследование: теория, методология и практика. –М.:
Голубков Е.П. Основы маркетинга. –М.: «Финпресс», 1999. -656 с
Ассель Г. Маркетинг: принципы и стратегия. - М.: «ИНФРА»,
Котлер Ф. Основы маркетинга .- М.: «Прогресс», 1994. -698
Романов А.Н. Маркетинг.- М.: «Банки и биржи», 1996
КотлерФ., Армстронг Г и др. Основы маркетинга. –К.:М.:С-Пб.: «Вильямс»,
Завьялов П.С. Маркетинг в схемах, рисунках, таблицах. – М.:«ИНФРА-М»,
Эванс Дж.Р., Берман Б. Маркетинг.- М.: «Экономика», 1993. с
Азоев Г.Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика. –М., 1996
Юданов А.Ю. Конкуренция: теория и практика. –М ., 1996
Есімжанова С.Р. Маркетинг в Казахстане: теория, методология, практика.
Iлясов Д.Қ. Маркетинг: теориясы мен практикасы: Оқу құралы. –
Нысанбаев С.Н., Садыханова Г.А. маркетинг негiздерi: Оқулық. – Алматы:
www.Temakosan.net
Котлер Ф. Маркетинг-Менеджмент. –С-Пб.: «ПитерКом», 1999. -896 с
Моисеева Н.К. Международный маркетинг. –М.: Центр экономики и маркетинга,
Хожаназаров Қ. Маркетинг негіздері. Алматы: «Экономика» 1996, б 254.
Мамыров Н.К. Менеджмент и нарық:Казахстанская модель. –Алматы.: «Қазақ энциклопедиясы»,
Ковалев А.И., Войленко В.В. Маркетинговый анализ. –М., 1996. -356
Кретов И.М. Маркетинг на предприятии. –М., 1996. -254 с
Моисеева Н.К., Анискин Ю.П. Современное предприятие: конкурентосрособность, маркетинг, обновление.
Швальбе Х. Практика маркетинга для малых и средних предприятий.
Андреева О.Д. Технология бизнеса: маркетинг. –М., 1997. -224 с.
Никифорова С.В. Стратегический маркетинг: теория и практика. –С-Пб., 1995.
Формирование конкурентоспособности в Казахстане: теория и практика / под
Дихтль Е., Хершген Х. Практическиий маркетинг. –М., 1995. -94с.
Ноздрева Р.Б., Цигичко Л.М. Маркетинг: как побеждать на рынке.
Голубков Е.П. Маркетинг: организация технологий. – М.1991
Маркетинг.Учебник. Под ред.А.Н. Романова. –М.:Банки ибиржи,ЮНИТИ, 1995 –560с.
Маркетинг. Учебник. Под ред. Уткина Э.А. –М.:ЭКМОС, 1998-320с.
Вайсман А.Стратегия маркетинга: 10 шагов к успеху./пер. с нем.
Формирование конкурентоспособности в Казахстане: теория и практика / под
Фатхутдинов Р.А. Конкурентноспособность: экономика, стратегия, управление: Учебное пособие. М.:
Портер М. Международная конкуренция: конкурентные преимущества сран. –М., 1993.
1
Кәсіпорын миссиясы және мақсаты
Маркетингтік талдау
Ситуациялық талдау
SWOT - талдау
Маркетингтік мақсаттар және стратегиялар
Күтілетін нәтижелерді бағалау
Альтернативті маркетингтік жоспарлар
Бағалау тексеру