МАЗМҰНЫ
1. МЕМЛЕКЕТТІК ҚЫЗМЕТТІ ҰЙЫМДАСТЫРУ МЕН ТИІМДІЛІГІНІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ.
Мемлекеттік қызмет: түсінігі және қағидалары…………………………..
Мемлекеттік қызметтің заңнамалық негіздері…………………………….
Мемлекеттік қызметтің тиімділігін бағалау әдістері…………………….
2. ҚР МЕМЛЕКЕТТІК ҚЫЗМЕТТІҢ ДАМУ БАРЫСЫН ТАЛДАУ.
Мемлекеттік қызмет тиімділігін бағалаудың қазіргі жүйесі…………….
Мемлекеттік қызметтің қазіргі даму жағдайын талдау………………….
Мемлекеттік қызметтегі кадрлық саясат………………………………….
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
КІРІСПЕ
Мемлекеттік қызмет – қазіргі заманның басты өзекті мәселелерінің
Мемлекеттік қызмет – мемлекеттік органның нормативтік-құқықтық актілермен белгіленген
Қазақстан Республикасының мемлекеттік қызметі қоғамдық үрдістерді реттеуге, мемлекеттің
Заманауи жоғары тиімді мемлекеттік басқару жүйесі мен мемлекеттік
Мемлекеттік қызмет әлемде үш мың жылдан бері бар.
Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік қызметтің жүргізілуінің басты мақсаты –
Курстық жұмыс тақырыбы – ҚР Мемлекеттік қызмет тиімділігін
Курстық жұмыстың мақсаты – мемлекеттік қызметтің жағдайын зерттеу,
Қойылған міндеттері:
Халықтың қажеттілігін тиісті деңгейде қанағаттандыру;
Мемлекеттік қызметтің қызмет ету жүйесін оңтайландыру;
Мемлекеттік қызметті бағалау жүйесін қалыптастыру;
Шет елдердегі мемлекеттік қызмет тиімділігін ҚР жағдайына пайдалану;
Зерттеу объектісі – мемлекеттік қызметтің жалпы жүйесі,
Курстық жұмыста мемлекеттік қызметтің жалпы жүйесі, ұйымдастырылу мен
Жұмысты даярлау барысында ақпараттық-аналитикалық база ретінде осы бағыттағы
Курстық жұмысты құқықтық және ақпараттық тұрғыдан қамтамасыз етуде
Курстық жұмыс кіріспе бөлім, негізгі бөлім, қорытынды және
Бірінші бөлімде Мемлекеттік қызмет: түсінігі және қағидалары, мемлекеттік
Екінші бөлімде Мемлекеттік қызмет тиімділігін бағалаудың қазіргі
Үшінші бөлімде дамыған мемлекеттердің мемлекеттік қызмет тәжірибесін зерттей
Қазақстан Республикасының мемлекеттік қызметі қазіргі уақытта дамудың қалыпты
Мемлекеттік қызмет халыққа жұмыспен қоса, сенімді болашақ пен
Жұмысты даярлау барысында ақпараттық-аналитикалық база ретінде осы бағыттағы
Курстық жұмысты құқықтық және ақпараттық тұрғыдан қамтамасыз етуде
1. МЕМЛЕКЕТТІК ҚЫЗМЕТТІ ҰЙЫМДАСТЫРУ МЕН ТИІМДІЛІГІНІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ
Мемлекеттік қызмет: түсінігі және қағидалары.
Мемлекеттік қызмет дегеніміз – мемлекеттік қызметшілердің мемлекеттік органдардағы
Қазақстан Республикасының мемлекеттік қызметі қоғамдық үрдістерді реттеуге, мемлекеттің
Ауыспалы экономикаға тән елдердің ерекшелігі – қоғамдық және
Заманауи жоғары тиімді мемлекеттік басқару жүйесі мен мемлекеттік
Мемлекеттік қызмет – мемлекеттік органдардың азаматтарға, бизнеске және
Мемлекеттік қызмет әлеуметтік қатынастар жүйесінде қоғамның қалыпты өмір
Қызмет әрекеті барысында қатынасушылар арасында екі түрлі қатынас
«Қызмет басқару, мемлекеттік қызметті іске асыру, басқарудың өзін
Мемлекеттік қызметтің ішкі мазмұны екі жақтан тұрады: біріншіден,
Мемлекеттік қызмет мемлекеттік лауазымдармен іске асырылады. Лауазым –
Мемлекеттік қызметтің нақты белгісі болып лауазымды ауыстыру танылады.
Г.В. Атаманчуктың пікірінше, «мемлекеттік қызмет «мемлекеттік органдардың өкілеттіктерін
Мемлекеттік қызмет «мемлекеттік билік органдары жүйесіндегі қызметтің түрлілігі,
Мемлекеттік қызметтің негізгі міндеті – мемлекеттік органдардың өкілеттіктерін
Мемлекеттік қызмет көптеген және түрлі функцияларға ие және
Мемлекеттік қызмет мемлекет пен қоғамның барлық дерлік салаларында
Мемлекеттік қызмет кәсіби негізде іске асады. Бұл мемлекеттік
Мемлекеттік қызмет түсінігін анықтауда алдыңғы болып кәсіби қызмет
Мемлекеттік органдардағы, мемлекеттік және қоғамдық ұйымдардағы қызмет адамдардың
Заң – мемлекеттік қызметкерлердің құқықтық мәртебесін, соның ішінде
Мемлекеттің қалыптасуы барысында мемлекеттік қызмет алғашқы ұйымдастыру құралы
Мемлекеттік қызметтің басқа жағы – ол өзіне жүктелген
Теориялық тұрғыда мемлекеттік қызмет әлеуметтік, саяси, құқықтық, ұйымдастырушылық,
Дәстүрлі теория негізінде мемлекеттік қызмет ретінде мемлекеттік мекемелер,
Мемлекеттік органдардағы, мемлекеттік және қоғамдық ұйымдардағы қызмет адамдардың
Мемлекеттік қызметтің қағидалары дегеніміз – бұл негіз қалаушы
Негізгі қағида – бұл «одан бас тартпайтын ғылыми
заңдылық;
Қазақстандық патриотизм;
мемлекеттік өкіметтің заң шығарушылық, атқарушылық және сот
тармақтарына бөлінуіне қарамастан, мемлекеттік қызмет жүйесінің біртұтастығы;
азаматтар құқықтарының, бостандықтарының және заңды мүдделерінің мемлекет мүдделері
жалпы қол жетімділік, яғни Республика азаматтарының мемлекеттік қызметке
азаматтардың мемлекеттік қызметке кіруінің еріктілігі;
мемлекеттік қызметшілердің кәсібилігі мен жоғары біліктілігі;
мәні бірдей жұмыстарды орындағаны үшін еңбекке ақыны тең
жоғары тұрған мемлекеттік органдар мен лауазымды адамдар өз
мемлекеттік қызметшілердің бақылауда болуы және есептілігі;
мемлекеттік құпиялар немесе заңмен қорғалатын өзге де құпия
мемлекеттік қызметшілердің құқықтық және әлеуметтік қорғалуы;
мемлекеттік қызметшілерді қызметтік міндеттерін адал атқарғаны, ерекше маңызды
мемлекеттік қызметшілердің қызметтік міндеттерін орындамағаны не тиісінше орындамағаны
мемлекеттік қызметшілердің біліктілігін арттыруды үздіксіз жүргізу.
Барлық қағидалар бір – бірімен тығыз байланысты және
Мемлекеттік қызметтің қызмет етуінің нормативтік-құқықтық негізі кемелдену мен
Бұл жағдайдан шығу жолын көптеген мамандар мемлекеттік басқару
Мемлекеттік қызмет мемлекеттің заңдар жинағымен бекітілген, нормалар және
Қызметкерлерді мемлекеттік қызметке тартудың негізгі себебі жұмыстың тұрақтылығы,
Жоғары сапалы мемлекеттік қызмет көрсетуді ұсыну, мемлекеттік қызметшілердің
Бүгінгі күні мемлекеттік қызмет көрсету Қазақстан Республикасының нормативтік-құқықтық
Мемлекеттік басқарудың нәтижелілігіне қол жеткізу үшін жұмыс сапасын
Мемлекеттік қызметтің жоғары сапалығы мен халыққа қол жетімділігі
Қазіргі таңда мемлекеттік қызмет ел аузындағы елеулі мәселелердің
Мемлекеттік қызметтің заңнамалық негіздері.
Мемлекеттік басқарудың бар құрылымын күшейтпей қоғамның заманауи жағдайда
- мемлекеттік аппарат олардың қайтарымсыздығының реформалары мен кепілдерінің
Мемлекеттік қызметтің қалыптасуы бірнеше кезеңдерден тұрады. Қазақстандық үлгісін
1) Мемлекеттік қызметтің ымырашылдық мерзімі (1991-1995ж.ж.)
Тәуелсіздік жағдайындағы мемлекеттің жаңа саяси, экономикалық және әлеуметтік-мәдени
Коммунистік идеологияға қатысы жоқ азаматтардың мемлекеттік қызметке қол
Кәсіптік білімі мен тәжірибесі жоқ қызметшілердің едәуір құрамының
Экономикалық құлдырау және құқықтық вакуум жағдайында сыбайлас жемқорлықтың,
2) Мемлекеттік қызметті институттандыру кезеңі. (1995–1999 ж.ж.)
Бұл кезең елімізде 1995 жылы Ата заңымыз қабылданып,
Мемлекеттік қызмет туралы Жарлық қабылданғаннан кейінгі өткен кезеңдерде
3) Mемлекеттік қызметте реформаның тереңдетілу кезеңі. (1999-2007 жж)
Бұл кезеңде Агенттік өзінің өмір сүру кезеңінде Мемлекеттік
Бүгінгі күні он жылдан астам уақыт бойы жүзеге
Мемлекеттік қызметтің мемлекеттік саяси және әкімшілік
Жұмысқа түсу кезінде конкурстық іріктеу және саяси басшылықтарды
Мемлекеттік саяси қызметшілерді ротациялау институтын енгізу.
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес шараларын күшейту.
Әрбір мемлекеттік лауазымға тек біліктілік талаптары негізінде мемлекеттік
Бұрынғы жергілікті атқарушы органдардың бақылауында болған тәртіптік кеңестерді
4) Мемлекеттік қызметтің жаңа концепциясы
2008 жылдың 17 маусымында өткен халықаралық ғылыми-практикалық конференциясында
АҚШ, Франция, Ұлыбритания, Германия, Оңтүстік-Шығыс Азия мемлекеттерінің халықаралық
Қазақстандық ерекшелігімізді, көзқарасымызды, әлеуетіміз бен әлсіз жақтарымызды ескеріп
Осылайша төрт кезең Қазақстандағы мемлекеттік қызметтің заңнамалық қалыптасуын
Қазақстан Республикасында 1995 жылғы Конституция мен «Мемлекеттік қызмет
Жарлықтың қабылдануы мемлекеттік қызметтегі қатынастарды, қағидаларды, мемлекеттік лауазымдардың
Президент Н.Ә.Назарбаевтің 2030 жылға дейінгі Қазақстан Республикасының даму
Мемлекеттік қызметке «ең мықты, адал, өз елінің патриоты
Агенттіктің қалыптасуы барысында екі негізгі мәселелер қарастырылды: «Мемлекеттік
Мемлекеттік қызметке қабылдау барысында конкурстық іріктеу қағидасын енгізу.
Қазақстан Республикасының Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің көрінісі –
Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің миссиясы –
Басқа елдердің тәжірибесін зерттеу мен отандық мемлекеттік қызметтің
Тексерулер мен сауалдардың нәтижесі мемлекеттік органдардың кадр қызметін
«Мемлекеттік қызмет туралы» Заңның жаңа басылымының шығарымы мұқият
Қазақстан Республикасының Президентінің, мемлекеттік қызметшінің анты, мемлекеттік қызметшілердің
«Мемлекеттік қызмет туралы» әрекет етуші Заң мен жиырма
«Мемлекеттік қызмет туралы» Заңның жаңа енгізілімі:
1.Мемлекеттік лауазымдар саяси тағайындалғандардың ауысуы барысында әкімшілік қызметкерлердің
Саяси тағайындаудың
«тереңдігі»
Мемлекеттік әкімшілік қызметші – мемлекеттік саяси қызметшілердің құрамына
Мемлекеттік саяси қызметші – тағайындалуы (сайлануы), босатылуы мен
Мемлекеттік саяси қызметшілердің мемлекеттік қызметке кіруі тағайындау не
Саяси үрдістердің кәсіби қызметкерлердің аппаратына әсерін төмендететін, саяси
Сурет-3. Қазақстанның мемлекеттік қызмет жүйесіндегі саяси тағайындаудың «тереңдігі»
Мемлекеттік қызметтің 90 % құрайтын әкімшілік қызметкерлер, саяси
2. Міндетті конкурстық іріктеу жолымен азаматтардың мемлекеттік қызметке
Уәкілетті орган конкурстың тек бір деңгейіне ғана –
3. Мемлекеттік қызмет саласында бірыңғай мемлекеттік саясаттың жүзеге
4. Ант қабылдау, мемлекеттік қызметші мен оның міндеттерінің
5. Мемлекеттік қызметтің кадр резервінің қалыптасуының нақты тетігі
6. Мемлекеттік қызметке кіру немесе аттестаттау барысында заңды
7. Мемлекеттік қызметтің сапасының өзіндік стандарты болатын, білімі
Мемлекеттік қызметке байланысты барлық мәселерді бір заң шеңберінде
Қазақстан Республикасының Президентінің 2005 жылғы 18 ақпандағы жолдауындағы
Мемлекеттік органның құқықтық жағдайы, өкілеттіктері мен қызмет саласы
Мемлекеттік биліктің бірлігі мен оның заңдық, атқарушылық және
«Мемлекеттік қызмет туралы» Заңның 1 тарауының 3 бабына
«Мемлекеттік қызмет туралы» Заңда қолданылатын түсініктер мен әкімшілік
Жоғарғы деңгейде мемлекеттік қызмет Қазақстан Республикасының Әкімшілігімен, Парламент
Мемлекеттік қызмет туралы заңның қолданылу аясының негізгі және
Орталық деңгейдегі мемлекеттік қызмет жүйесіне Үкімет құрамына кірмейтін
Орталық атқарушы органдардың қызметі Конституциямен, Қазақстан Республикасының 1995
2000 жылдан бастап әрбір мемлекеттік органда мемлекеттік қызметші
Мемлекеттік қызметшілер және олармен бірге тұратын отбасы мүшелері
Осылайша жаңа заңнама мемлекеттік қызметкерлердің қызығушылықтарын мемлекет мүмкіндіктерімен
Мемлекеттік қызметтің барлық құрылымын «көтеруші қағида» - кәсіби
Мемлекеттік қызметшінің сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық жасағаны үшін
Мемлекеттік әкімшілік лауазымға арналған конкурс Қазақстан Республикасының азаматтарының
Мемлекеттік қызмет туралы жаңа заңнама мемлекеттік органдардың басшыларынан
1.3 Мемлекеттік қызметтің тиімділігін бағалау әдістері.
Мемлекеттік қызмет тиімділігі – іс-әрекеттің қаншалықты қажетті
Сөзсіз «бағалау» «мемлекеттік қызмет тиімділігі» түсінігінің негізгі элементі
1) баға субъектісі;
2) баға объектісі;
3) мемлекеттік қызметкерлердің қызметін бағалау критерилері,
Бағалау критерилері – бұл, мемлекеттік қызметтің мемлекеттік мансабын
Басқару жүйесі үшін критерий басқару тиімділігін анықтауға міндетті,
Дәл сапа есебі басқару критериін сәйкес белгілердің сандық
1. Мемлекеттік қызмет тиімділігін бағалау үдерісінің құрылымдануы.
Неғұрлым сапалы және өнімді бағалау үшін тексерудің құрылымы
Тексеріс келесі үлгі түрінде берілуі мүмкін:
Әрбір берілген сатыны нақтырақ қарастырсақ:
Тиімділікті бағалау – бұл нақты бір жұмыстың
Мемлекеттік қызмет жұмысын тұрақты бағалау – қызмет басшысына
Негізгі мүмкіндіктер:
- ресурстарды неғұрлым тиімді бөлу;
- қол астындағылардың өз жұмысына ынтасын
- басшы-бағынышты арасындағы неғұрлым конструктивті қарым-қатынас;
- қайтымды байланыс;
- сапалы жұмыс жолында пайда
- қажетті жағдайда өз шешімдерін үақытында
- басшының қызметкерлердің алдына қойған талаптар
Бұл тізімді жалғастыруға болады, алайда жоғарыда көрсетілгендердің
Тексеріс нәтижесін таблица немесе график түрінде алу арқылы
Тексерудің маңызды нәтижелері ретінде қызметкерлердің еңбекақысының неғұрлым әділ
2. Бағалау жүргізу барысындағы мүмкін қателер.
Барлық адамдар қателеседі, бағалаушылар соның ішінде. Бірақ, мүмкіндігінше
1. нақты стандарттармен салыстырудың орнына қызметкерлерді бір-бірімен
2. бағаны көтеру немесе төмендету;
3. қызметкерге қарсы объективті емес, теріс ұғым қалыптастыру;
4. «қос стандарттарды» қолдану;
5. бағалау үдерісі кезінде өлшемдер өзгерісі;
6. қиын немесе әдейі орындалмайтын міндеттерді жүктеу.
Осы сияқты қателерді алдын алу үшін жұмыс басында
3. Бағалау субъектісін таңдау.
Бағалау субъектісін таңдау - бағалау жүргізуде маңызды, себебі
Кесте-1. Бағалау субьектілерінің артықшылықтары мен кемшіліктері
Бағалау субъектілері «+» «-»
бағаланушы объектінің тікелей басшысы. Арзан және қолжетімді нұсқа.
Кадр бөлімінің өкілі Бұл нұсқаны кәсіби мамандарды шақыруға
Ұйымның басқа бөлімінің өкілі Басқа бөлімнің адамы бағаланушы
Бағалаумен кәсіби түрде айналысатын фирмалар Объективті, сапалы, шапшаң,тәуелсіз
Өзін-өзі бағалау Бағалаушылардың алдын-ала ойланған ойларын жоюға көмектеседі,
Тәжірибеде бірнеше әдістер синтезі құпталады. Мысалы, сұхбат нәтижесінде
Тиімділікті бағалау әдістері үш топқа бөлінеді:
1)Сандық
2)Сапалық
3)Аралас
Әдісті таңдау бағаланушы органнның ерекшелігіне байланысты. Қызметпен байланысты
Аралас әдісті пайдалану толық және нақты мәліметті қалыптастырады
Сандық әдістер – бұл түрлі көрсеткіштер мен
Тәжірибеде қолданылатын сандық әдісткердің біразын қарастыратын болсақ,
Баллдық бағалау әдісі
Аталмыш әдіс бір бөлім қызметкерлерінің қызметін бағалау үшін
Бағалаушы белгілі бір өлшемдерге негізделе отырып, қызметкердің әрбір
Балдар қатаң объективті факторлар негізінде қойылуы тиіс: жоспардың
Таңдалған есептік периодтың соңында (ай, квартал, жыл) алынған
Кесте-2. Ұжымның рейтінгілік кестесі.
Аты-жөні Есепті тапсыру (0.3) Жоспардың орындалуы (0.3)
Иванов 3 3 2
Петров 5 5 5
Сидоров 2 4 4
Кузнецов 4 5 3
Дұрыс есептеу үшін шағымдар саны мен кешігулер арасында
2) Өзін-өзі бағалау әдісі
Бұл әдісті негізгі ретінде пайдалануға болмайды, себебі объективті
Әрбір адам өзін тек өзімен ғана салыстыруы керек,
Бұл әдісте қызметкерлерге ұйымда жетістікті және өнімді жұмыс
Сапалық әдістер – бұл объектінің сапасы
Сапалық әдістер сандық әдістер секілді сенімділік деңгейін қамтамасыз
1) Тікелей бақылау
Бұл әдісті қолдану барысында бағалаушы жұмысшылар қызметіне
Жұмысының соңында бағалаушы барлық көрген кемшіліктері, проблемалар
2) Жасырын ішкі бақылау әдісі
Бұл әдіс те алдыңғысына ұқсайды, айырмашылығы – бағалаушы
3) Іскерлік ойын
Іскерлік ойынды жүргізу бағыныштылардың көптеген мінездемелерін бағалауға мүмкіндік
4) Емтихандар және тестілеулер.
Оңай әрі қолжетімді: ұжымда мекеменің қызмет пәнін білуге
«Жасырын сатып алушы» әдісі.(Mystery Shopping)
Коммерциялық құрылымдар қызметінің тиімділігін бағалау кезінде кеңнен қолданылатын
«Тапсырмалар» әдісі.
Аз шығындармен және өндірістен қол үзбестен жұмыс
Әдістің мәні – басшы әрбір қызметкерге белгілі
Істелінген жұмыстың есебін тапсырып болған соң, бағалаушы
Мемлекеттік қызметкерлердің кәсіби мінездемелерін бағалау. Қызметтің әрбір саласында
1. берілген салада жұмыс
2. қос берілген
5. өтілген біліктілікті
Әрбір шенеунік – бірінші орында адамның қызметтестерімен қаншалықты
1. Атқарушылық;
2. Қатынастылық;;
3. Топта жұмыста істей білу қабілеті;
5. Жаман әдеттерінің болуы және болмауы.
Қорыта келе айтатынымыз, мемлекеттік қызметкерлерді бағалау критерилерін екі
Біздің елімізде мемлекеттік қызметкерлер төрт санатқа бөлінеді: басшылар,
Олардың толық тізімін құру мүмкін емес, себебі мемлекеттік
Бағалаушы қаншалықты машықтанған болса да, қаншалықты ұтымды әдістер
- зерттеліп отырған пән бойынша толық және
- таңдалған өлшемдер маңызды және берілген мамандық
2. ҚР МЕМЛЕКЕТТІК ҚЫЗМЕТТІҢ ДАМУ БАРЫСЫН ТАЛДАУ.
Мемлекеттік қызмет тиімділігін бағалаудың қазіргі жүйесі.
Қазақстан Республикасы Президентінің 2010 жылғы 23 желтоқсандағы
№ 1125 Жарлығына қосымша Орталық мемлекеттiк органдар мен
Тиімділікті бағалау үшін ақпарат көздері болып табылатындар: мемлекеттiк
Қазақстан Республикасы Президентi Әкiмшiлiгi және бағалау жүргізуге уәкілетті
Тиімділікті бағалауды жүзеге асыру барысында бағаланушы мемлекеттік
Тиімділікті бағалауда негізгі бес қағидат қолданылады:
Тиiмдiлiкті бағалау органдарының жүйесiн бағалауда мынадай уәкілетті
1) Қазақстан Республикасы Президентiнiң Әкiмшiлiгi;
2) Қазақстан Республикасы Премьер-Министрiнiң Кеңсесi;
3) мемлекеттiк жоспарлау жөнiндегi уәкiлеттi орган;
4) мемлекеттiк қызмет iстерi жөнiндегi уәкiлеттi орган;
5) бюджеттi атқару жөнiндегi орталық уәкiлеттi орган
Тиiмдiлiкті жалпы бағалау нәтижелерi туралы сараптамалық қорытынды қалыптастыру
Мемлекеттiк қызметтер көрсету сапасын бағалау бағыты бойынша, бағалау
Мемлекеттiк қызмет iстерi жөнiндегi уәкiлеттi органды осы бағыт
Электрондық форматта мемлекеттік қызметтер көрсету сапасын бағалауды ақпараттандыру
Мемлекеттiк қызметтер көрсету сапасын бағалау әдiстемесiн әзiрлеу мен
Мемлекеттiк қызметтер көрсету сапасын бағалауды жүзеге асыру мақсатында
Бағаланатын мемлекеттiк органдардың тиiмдiлiгiне бағалау жүргiзу барысына тоқталсақ,
Бағалауға уәкілетті мемлекеттік органдар бағаланатын мемлекеттік органдардың есептік
Қызмет бағыттары бойынша тиімділікті бағалау нәтижелері туралы қорытындылар
ұсыныстарынан тұруы тиіс.
Мемлекеттік жоспарлау жөніндегі уәкілетті орган мен Сараптамалық комиссияға
Бағалау нәтижелері мемлекеттік органдар қызметінің тиімділігін арттыру бойынша
Бағалануға жататын мемлекеттік органдардың саяси мемлекеттік қызметшілері есепті
Тиімділікке бағалау жүргізуге жауапты мемлекеттiк жоспарлау жөнiндегi, мемлекеттік
Облыстардың, республикалық мәні бар қаланың, елорданың орталық мемлекеттік
Әдістеме «Облыстардың, республикалық мәні бар қаланың, елорданың орталық
сайынғы бағалау жүйесі туралы» Қазақстан Республикасы Президентінің 2010
Мемлекеттік қызмет көрсетуді бағалау белгілеріне мыналар жатады:
Мемлекеттік қызмет көрсетуді бағалау сұрау жүргізуге қаржы бөлінгеннен
Мемлекеттік қызмет көрсетулерін бағалаудың ақпарат көздері:
мемлекеттік органдардың есеп беру мерзімінде атқарған қызметтері
туралы есеп берулері;
мемлекеттік органдардың, «электронды үкімет» порталының, ХҚО ақпараттық жүйесінің,
тиісті мемлекеттік органдар жүргізген бақылау және қадағалау нәтижелері;
электронды түрде мемлекеттік қызмет көрсету тәртібін, рәсімдерін және
тәуелсіз сарапшылардың қорытындылары және сауалнама және социологиялық сұрау
үкіметтік емес ұйымдардың (қоғамдық бірлестіктердің) ақпараты;
Мемлекеттік органдардың статистикалық есептеріндегі статистикалық көрсеткіштерді талдау арқылы
Статистикалық мәліметтерді жинау және мемлекеттік органдардың олардың мемлекеттік
Мемлекеттік қызмет көрсету жөніндегі алғашқы есепке алу құжаттарының
Мемлекеттік қызметтің белгілі бір тәртіпке сай орындалуы үшін
Мемлекеттік қызметтерді стандарттаудың мақсаты Қазақстан Республикасында тұратын және
Мемлекеттік қызметтерді стандарттаудың негізгі міндеті мемлекеттік қызмет көрсету
- мемлекеттік қызметтерді жіктеу;
- мемлекеттік қызметтерді стандарттау объектілерін және олардың құрамын
- стандарттау объектілеріне қойылатын негізгі талаптарды және олардың
- мемлекеттік қызметтерді көрсету процестерінің ұйымдастырылуын және технологиясын
- атқарушы органдардың қызметін ұйымдастыруға сапа басқару жүйесін
- әкімшілік кедергілерді жою.
Кесте- 3. Мемлекеттік қызметтерді стандарттаудың негізгі қағидалары
Мемлекеттік қызмет көрсету процесін тұтынушыға клиент ретінде бағдарлау
- тұтынушылардың қажеттіліктері, үміттерін зерттеу. Мемлекеттік қызметтердің
- көрсетілетін мемлекеттік қызметтердің сапасын объективті түрде бағалауды
Мемлекеттік қызметтердің тұтынушыларын хабардар ету қағидасы БАҚ, компьютерлік
Орындаушының мүдделілігі қағидасы. Мемлекеттік қызметкерлердің жұмысын ұйымдастыру барысында,
Стандарттардың жүйелілігі және ұтымдылығы қағидасы. Әрбір жаңа стандарт
Ғылыми ізденістерді және инновацияларды пайдалану қағидасы. Мемлекеттік қызметтерді
Жауапкершілік қағидасы. Мемлекеттік қызметтердің сапасының белгіленген деңгейін қамтамасыз
Екі жақтама бақылау қағидасы Мемлекеттік қызметтерді жабдықтаушылардың жұмысына
«Бір терезе» қағидасы. Мемлекеттік қызметтерді алу үшін, тұтынушының
Мемлекеттік қызмет тиімділігін анықтайтын көрсеткіштерінің ішінде қолжетімділік және
Сурет-9. Мемлекеттік қызмет көрсеткіштері
Мемлекеттік қызмет стандарттары мемлекеттік қызметтерді көрсету саласының мақсаттарын,
Қазіргі кезде мемлекеттік қызметкерлерге қойылатын талаптардың жылдан-жылға
Сонымен қатар, бүгінде мемлекет мемлекеттік қызметшілердің мәртебесін арттыру
«Қазақстан-2030» даму стратегиясында ұзақ мерзімді басым бағыттардың бірі
Мемлекеттік қызметтің қазіргі даму жағдайын талдау
Тәуелсіздікке қол жеткізгелі өткен жылдарды сараласақ, Қазақстанда мемлекеттік
Бірінші кезең – тәуелсіздіктің алғашқы бес жылы, ол
Екінші кезең содан кейінгі бесжылдық, яғни 1995-1999 жылдар
Біз үшінші кезең ретінде алғалы отырған 1999-2005 жылдары
2005 жылдың ақпан айындағы Елбасының халыққа Жолдауы мен
Мемлекеттік қызметшілерге ақы төлеу мәселесі де оңтайлы шешіле
Мемлекеттік қызмет жағдайына тереңірек талдау жасау үшін SWOT
SWOT талдау тәсілі жүйенің мықты және әлсіз жақтарын,
Кесте –4. Қазақстандағы мемлекеттік қызметтің жағдайына SWOT-талдау
Ішкі орта
Күшті жақтары Әлсіз жақтары
1 2
Мемлекеттік қызметшілерді Басқару академиясында оқыту мүмкіндігі;
Кадрлардың реестрінің енгізілуі;
Ашық конкурстық таңдау;
Кадрлардың резервінің болуы;
Міндетті түрде аттестациялау;
Мемлекеттік қызметшілердің саяси және әкімшілік қызметіне бөлінуі;
Лайықты айлық жалақы;
Түрлі әлеуметтік қолдау шаралардың болуы;
Жұмысты ұйымдастыруды қамтамасыз етудің жақсаруы;
Мемлекеттік қызметшінің Ар-намыс кодексінің қабылдануы; т.с.с Мемлекеттік
Персоналды таңдау жүйесінің жетілмегендігі;
Жұмыс уақытының әлсіз және тиімсіз ұйымдастырылуы;
Мемлекеттік қызметшіні аттетациялаудың формальдылығы;
Шенеуніктердің ұйымдық мәдениетінің төмендігі;
Мемлекеттік қызметшінің қызметін бағалау тәсілінің жоқтығы;
Басқару шешімдерін қабылдау жүйесінің жетімсіздігі;
Мемлекеттік аппараттың бюрократтануы;
Сыбайлас жемқорлық көріністерінің жоғарғы деңгейі;
Тұрғындарға тұтынушы ретінде қараудың жоқтығы;
Мемлкеттік қызметшілерді үздіксіз оқытып отырудың жүйесіздігі.
Т.б
Сыртқы орта
Мүмкіндіктер Қауіптер
1 2
Қазақстанның инвестициялық тартымдылығы;
Мемлекеттік қызметшілерге қажетті нормативтік-құқықтық актілердің жеткіліктілігі;
Тұрғындардың білім деңгейінің жоғарылығы;
Саяси тұрақтылық;
Халықаралық тәжірибелерге сүйену;
Этникааралық және конфессияаралық келісім;
Тұрғын үй құрылысы жүйесінің қызметінен пайдалану мүмкіндігі. Экономикалық
Өңірлердің жетілуінің теңсіздігі;
Экологиялық проблемалар;
Кәсіби басқарушы мамандардың жеткіліксіздігі;
Тұрғындардың биліктің іс-әрекетіне наразылығы;
Бағалардың тұрақсыздығы;
Білікті мамандардың жеке секторға кетіп қалуы.
Бұл сәйкессіздікті байқап тағы да бір талдау жасалған,
Мемлекеттік қызметтің қазіргі жағдайын талдау жүйені реформалаудың келесі
мемлекеттік қызметтің ұсынылуын регламенттеуші нормативтік-құқықтық базаның жетілдірілуі;
жемқорлықты жою арқылы мемлекеттік қызметтің тиімділігін арттыру, мемлекеттік
ақпараттық- коммуникациялық технологияны енгізу;
тұтынушылар мен жеткізушілердің қызмет сапасын бағалау мониторингі жүйесін
Қазақстан тәуелсіздігін алған соң мемлекеттік басқару жүйесін іске
Бұл жағдайда мемлекеттік қызмет сапасы және оны жоғарылату
2001 жылы мемлекеттік қызметкерлер саны 65 мың болған,
Мемлекеттік қызметкерлердің 30% жастар құрайды (29 жасқа дейінгілер).
Кесте-5. Мемлекеттік қызметкерлердің саны
Көрсеткіш 2007 жыл 2008 жыл 2009 жыл 2010
Мемлекеттік қызметшілер саны 94508 94949 94961 104958
Мемлекеттік саяси қызметшілер саны 3138 3045 3096 3
Мемлекеттік әкімшілік қызметшілер саны 91370 91904 91865 101824
Әйелдер үлесі 57,3% 58% 57,7% 58%
Ерлер үлесі 42,7% 42% 42,3% 42%
Мемлекеттік қызметшінің орта жасы 39 39 39 38
Саяси мемлекеттік қызметшінің орта жасы 47 47 47
Әкімшілік мемлекеттік қызметшінің орта жасы 38 38 38
Орташа жұмыс өтілі 9 жыл 9 жыл 9
Білім деңгейі жоғары:
орта
кәсіптік
орта
80%
19%
1%
80%
19%
1%
81,9%
17%
1,1% 84,07%
15%
0,93%
Ұлттық құрамы 66 этнос 65 этнос 66 этнос
2007 жылы – 94508, 2008 жылы – 94949,
Диаграмма-1. Мемлекеттік қызметкерлердің саны
ҚР мемлекеттік қызмекерлер санын қысқарту Республика Президентінің
Мемлекеттік қызметкерлерді қысқарту туралы Қаулы 2010 жылы
Осыған сәйкес, республикадағы мемлекеттік қызметкерлердің 2011жылдың
Мемлекеттік қызмтекерлердің орташа жасы 39 құраған. Барлық мемлекеттік
Кесте-6. Мемлекеттік қызметкерлердің халық санымен арасалмағы
Мемлекет % Мемлекет %
Швеция 11,7 Қытай 1,6
АҚШ 6,8 Бразилия 1,5
Германия 6,1 Чили 1
Ресей 2 Польша 0,7
Қазақстан 0,6
ҚР Экономикалық даму және сауда министрілігінің пайымдауынша, 2011
Мемлекеттік қызметте орта жұмыс өтілі 10 жылды құрайды.
Сурет-10. ҚР Мемлекеттік қызметкерлердің жұмыс өтілі
Әкім шілік және саяси мемлекеттік қызметкерлердің 2010 жылғы
Сурет- 11. Әкімшілік және саяси қызметкерлердің жұмыс өтілі
Қазіргі күнгі жағдайды саралай отырып, республика бойынша мемлекеттік
Мемлекеттік қызметшілердің ішінде әкімшілік және саяси қызметкерлерді жеке
Тиімді мемлекеттік басқару мен мемлекеттік қызметті қалыптастырудың мақсаты
Қазіргі заманғы мемлекеттік басқарудың басты мақсаттарының бірі –
Елбасы арқылы «Мемлекеттік қызмет пен сыбайлас жемқорлықпен күрес
Заң бойынша, аталмыш түзетулер мемлекеттік қызметкер осы коммерциялық
Сондай-ақ, бекітілген түзетулерге сәйкес мемлекеттік қызметкерлерге шектеулер мемлекеттік
Сондай-ақ, заңда «мүдделер қақтығысы» түсінігі тағайындалады, мүдделер қақтығысы
Мемлекеттік қызмет туралы заңға жаңа саты енгізілді, осыған
Сондай-ақ, мемлекеттік органдар қызметін жыл сайынғы бағалау туралы
ҚР Мемлекеттік қызметтегі кадрлық саясат.
Еліміздің дамуында мемлекеттік қызметшілердің біліктілігі мен білімінің орны
Мемлекеттің және мемлекеттік қызметкерлердің қызметінің тиімділігін арттыру –
Қазіргі уақытта мемлекеттік қызметшілерді оқыту бойынша оқытудың түрлері
Мемлекеттік қызметшілерді оқытудың инфрақұрылымына Қазақстан Республикасының Президенті жанындағы
ҚР Президенті жанындағы мемлекеттік басқару академиясы (МБА) мемлекеттік
Сонымен қатар, академия тарапынан бәсекеге қабілетті кадрларды даярлау
Мемлекеттік қызметшілерді қайта даярлау және біліктілігін арттыру институты
МҚҚДБАИ қызметінің негізгі бағыттары:
-орталық және жергілікті басқару органдары жіберген саяси және
-мемлекеттік қызметке алғаш қабылданған және басшы лауазымға тағайындалған
-мемлекеттік қызметшілердің біліктілігін арттыру және қайта даярлау бағдарламалары
-өңірлік оқыту орталықтарының қызметін және олардың оқу-әдістемелік жағынан
Мемлекеттік органдардың мәліметі бойынша «Мемлекеттік қызметшілердің біліктілігін арттыру»
Мемлекеттік қызметшілердің біліктілігін арттыру және қайта даярлаудың басты
Мемлекеттік кадрлық саясаттың стратегиялық мақсаты – елдің әлеуметтік-экономикалық
Мемлекеттік кадрлық саясаттың стратегиялық бағыты – еркін даму
Қазақстан Республикасында кадрлық саясаттың негізгі басымдықтарының бірі –
Мемлекеттік кадрлық саясаттың миссиясы мемлекеттік инститтуттардың дамуы мен
Мемлекеттік қызметкерлердің дайындау спецификасын ерекше атап өту керек.
Егер шенеуніктер корпусын толығымен қарастыратын болсақ, статистика жаман
Бүгінгі таңда мемлекеттік қызметтің кадрлық резерві елдегі кадрлық
Бүкіл 2010 жылды алғанда кадрлық резервке 6 мың
Әкімшілік мемлекеттік қызметтің кадрлық резервіне қабылданған азаматтар бір
Әкімшілік мемлекетттік қызметтің кадрлық резерві уәкілетті орган және
1) кадрлық резервке қабылдауға конкурстық комиссиямен ұсынылған және
2) мемлекеттік тапсырыс негізінде мемлекеттік қызметкерлердің даярлау және
3) кәсіби деңгейді жоғарылату мақсатында мемлекеттік органдар арқылы
4) әкімшілік мемлекеттік қызметкер болып табылатын, аттестациядан өткен
Мемлекеттік қызметкерлерді кәсіби тұрғыда жетілдіру жүйесін жетілдіру аясы
Аталған жағдайда маңызды рөл мемлекеттік органдардың кадрлар қызметіне
Биылғы жылы Елбасы мемлекеттік қызметкерлерді орталық-аймақ желісі бойынша
Мемлекеттік қызмет кадрларын ротациялау шарасы көптеген елдерде тиімді
Әкімшілік мемлекеттік қызметтің кадрлық резервімен жұмыс жүргізуге тоқталып
• орталық деңгейде – 794 адам,
• аймақтық деңгейде – 2530 адамды құрады.
2010 жыл бойынша кадрлық резервке 5751 адам қабылданған,
• орталық деңгейде – 820 адам,
• жергілікті деңгейде – 4931 адам.
3197 резервтегілердің есептік кезеңінде жұмысқа орналасумен байланысты
• орталық деңгейде – 288 адам,
• аймақтық деңгейде – 2909 адам.
Сондай-ақ, әкімшілік мемлекеттік қызметкерлердің ауысу ретімен тағайындалуы жөніндегі
Орталық мемлекеттік органдар бойынша: 2 872 кандидатураның құжаттары
Республика бойынша мемлекеттік қызметшілердің кадрлық жағдайы мына кестеде
Кесте-7. 2011 жылғы 1 қаңтардағы жағдаймен мемлекеттік қызметшілердің
Облыс мемлекеттік қызметші лауазымы саяси әкімшілік орта жас
Ақмола 6714 289 6425 38,8 64,6%
Ақтөбе 5308 168 5140 38,9 59,6%
Алматы 8131 284 7847 36 52,7%
Атырау 7436 198 7238 37 53%
Шығыс Қазақстан облысы 9139 287 8643 38,7 52,8%
Жамбыл 5459 174 5285 40,7 52,8%
Батыс Қазақстан облысы 4813 179 4634 39,6 56%
Оңтүстік Қазақстан облысы 8443 216 8227 39 35,6%
Қарағанды 8293 231 8062 39,6 61%
Қостанай 7184 287 6897 38,8 67%
Қызылорда 3937 163 3774 39 56,4%
Маңғыстау 6580 176 6404 38 54,6%
Павлодар 6076 193 5883 38 55%
Солтүстік Қазақстан облысы 5522 229 5293 39 65,5%
Мемлекеттік әкімшілік лауазымға арналған конкурс. Қазақстан Республикасында бос
Мемлекеттік әкімшілік лауазымға орналасуға арналған конкурсты өткізудің шарттары
Кесте-8. Мемлекеттік әкімшілік лауазымға арналған конкурс қорытындылары
Көрсеткіш 2007 жыл 2008 жыл 2009 жыл
Бос әкімшілік орын 9236 13196 11403
Қатысқандар саны 24845 37330 38469
Оның ішінде әйелдер үлесі 13164 19594 20881
Конкурстан өткендер 6601 9459 8712
Оның ішінде әйелдер үлесі 3309 4821 4394
Бір орынға 2,7 2,8 3,4
2007 жылы республика бойынша бос әкімшілік лауазым орны-
Қазіргі таңда мемлекеттік қызметкерлерге қойылатын талаптар біршама өзгерген,
Мемлекеттік қызметшілерді аттестаттау. Қазақстан Республикасы Президентінің 2000 жылғы
Мемлекеттік әкімшілік қызметшілерді аттестациялау – олардың кәсіби даярлығы
Мемлекеттік әкімшілік қызметшілерін аттестациялау. Ережелеріне сәйкес, аттестация кезінде
Мемлекеттік қызметті өткеру барысында әр үш жыл сайын
Аттестацияға тізбекті кезеңдер енген:
-аттестация өткізуге дайындық;
-мемлекеттік қызмет істері жөніндегі өкілетті орган белгілеген тәртіпте
-аттестацияны өткізуші комиссияның қызметкермен әңгімелесуі;
-аттестациялық комиссияның шешім шығаруы.
Аттестациялық комиссия мағлұматтарды зерделеп және тестілеу барысында өкілетті
-атқаратын лауазымына сәйкес және жоғары санаттағы лауазымға орналасу
-атқаратын лауазымына сәйкес;
-қайтадан аттестациялануға тиіс;
-атқаратын лауазымына сәйкес келмейді.
Аттестация өткізуге дайындықты, мемлекеттік орган басшысының тапсырмасы бойынша
Аттестацияланушы қызметшіге кадр қызметі уәкілетті орган бекіткен нысан
Аттестациялануға тиіс мемлекеттік әкімшілік қызметшіге Бағалау парағында қызметшінің
Әкімшілік мемлекеттік лауазымның санатына байланысты өкілетті орган тестілеудің
Есеп беру кезеңінде республика бойынша 54114 адам тестілеуден
Қорыта келе, кадрлық саясат тиімділігін арттыру үшін келесідей
Облыстық әкімшіліктердің кадрлық қызметтерінің рөлін жоғарылату, себебі, аталмыш
Мемлекеттік кадрлық саясат пен мемлекеттік қызметтің заңдық базасын
Атқарушы билік жүйесіндегі какдрлық органдар жұмысын білікті кадрлар
дайындаудың, қайта дайындаудың, кадрлар біліктілігін жоғарылатудың ықпалды
Басты назарды мемлекеттік қызмет органдарына мамандарды алу барысын
Әр мемлекеттік құрылым старатегиялық мақсаттарға сүйене отырып өз
- кадрлық қамтамасыз ету жүйесін жетілдіру;
- сыбайлас жемқорлық көріністерін алдын алу.
Тәлімгерлік институттарды енгізу мемлекеттік қызметкерлердің қызметінің тиімділігін арттыруда
Әділет Министрлігінің 2010 жылдың 14 қаңтарындағы №17 бұйрығымен
Қорытынды
Мемлекеттік қызмет қазіргі заманның басты өзекті мәселелерінің бірі.
Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік қызметтің жүргізілуінің басты мақсаты –
Мемлекеттік қызмет ролінің күшеюі мемлекетаралық интеграциялық оңтайлылық пен
Бүгінгі таңда ҚР мемлекеттік қызметінің заманауи моделі меритократия
Демократия мен нарықтық қатынастар мемлекеттің реттеуі барысында жалпы
Халықаралық сарапшылардың пайымдауынша, Қазақстан ТМД елдеріндегі мемлекеттік қызметті
Қазақстанның мемлекеттік қызмет саласындағы жетістігінің қосылғыштарына келесі факторларды
Ел Президенті Н.Ә.Назарбаевтың саяси еркі.
Мемлекет басшысына тікелей бағынысты және есеп беретін
Үкімет пен халықаралық ұйымдардың қызметінің нақты үйлестірімі, соның
Менеджмент пен персоналды басқарудың заманауи әдістерін де, ұлттық
Мемлекеттік органдарда мемлекеттік қызметтің тиімділігін арттыру үшін келесілерді
Барлық мемлекеттік органдарда мемлекеттік қызмет көрсетудің салалық стандарттары
Әрбір мемлекеттік органның өз даму стратегиялық жоспары болуға
Барлық жерде “электронды үкіметті” енгізу азаматтар мен ұйымдарға
кадрлық қамтамасыз ету жүйесін жетілдіру;
сыбайлас жемқорлық көріністерін алдын алу.
Мемлекеттің және мемлекеттік қызметкерлердің қызметінің тиімділігін арттыру –
Мемлекеттік қызметкерлердің мәртебесін жоғарылатуға бағытталған іс-шаралармен қатар (еңбек
Тәлімгерлік институттарды енгізу мемлекеттік қызметкерлердің қызметінің тиімділігін арттыруда
Халыққа мемлекеттік қызмет көрсету сапасын жоғарылату халыққа қызмет
Қазіргі кезде санмен емес, іскерлікпен жұмыс істеу керек.
Қорыта айтқанда, Қазақстанда мемлекеттік қызметте сандық өзгерістің сапалық
Пайдалынылған әдебиеттер тізімі:
Қазақстан Республикасының Конституциясы.
«Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес туралы» 26.12.1995ж. № 267
Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқына арнаған жыл сайынғы жолдаулары.
«Мемлекеттік қызмет туралы» 23.07.1999ж. № 453 Қазақстан Республикасының
«Әкімшілік рәсімдер туралы» 27.11.2000ж. № 107-11 Қазақстан Республикасының
«Қазақстан Республикасы мемлекеттік қызмет істері жөніндегі Агенттіктің мәселелері».
«Мемлекеттік әкімшілік қызметшілерді аттестациядан өткізу ережелерін бекіту туралы»
«Мемлекеттік қызметтің кадр резерві туралы» 04.12.2003ж. №1243 ҚР
«Қазақстан Республикасының мемлекеттік әкімшілік қызметшілерін қайта даярлау және
Б.Жұмағұлов. Мемлекеттік қызмет туралы шет елдердегі заңдар мен
Сборник нормативных правовых актов о государственной службе в
Атаманчук Г.В.Теория государственного управления- Санкт-Петербург- 2004 г.143
Минеева Т.М. Государственная служба: теория и организация -
А.З.Турисбек. Прaвовые основы госудаственной службы в Республике
Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік қызмет. Алматы: ЮРИСТ, 2009.-124 б.
Мемлекеттік қызмет және басқару: Типтік оқу бағдарламасы 021640
Баянов Е. Мемлекеттік қызмет: оқу құралы - ҚР
Атаманчук Г.В. Сущность государственной службы: история, теория, закон,
Капаров С.Г. Роль государства в переходной экономике. Материалы
Төраға
төрағаның Орынбасары
Мемлекеттік қызметті құқықтық қамтамасыз ету департаменті
(18 адам)
Мемлекеттік қызметті кадрлармен қамтамасыз ету департаменті
(14 адам)
Ұйымдастыруды қамтамасыз ету басқармасы
(10 адам)
«Ақпараттандыру және тестілеу орталығы» ММ (8 адам)
Мемлекеттік қызмет аясындағы заңнамалардың сақталуын және Тәртіптік Кеңес
Мемлекеттік қызметшілерді дамыту мен оқыту бөлімі
Құжаттармен қамтамасыз ету, бақылау және кадрлық жұмыс бөлімі
Мемлекеттік қызметті өткеру бөлімі
Есептеу-қаржылық бөлімі
Үйлестіру және бақылау
МҚІА Аумақтық басқармасы
МҚІА Тәртіптік Кеңесі
Мемлекеттік қызмет туралы заңнаманы жетілдіру бөлімі
Сурет-1. ҚР Мемлекеттік қызмет істері жөніндегі агенттігінің құрылымы
Шығыс Азия елдері
Филиппин
Хатшы
Хатшының орынбасары
Хатшының көмекшісі
Бюро директоры
Өңірлік директор
Қызмет атқару директоры
Бөлім бастығы
2 Деңгей
3 Деңгей
4 Деңгей
Бөлім бастығы
Министр
Саяси тағайындалушылар
Ескерту: Шығыс Азиядағы басқа мемлекетер: Индонезия, Малайзия, Сингапур,
Еңбекақы төлеудің жіктелген қойылымы жоғарғы деңгейдегі мемлекетік шенеуніктер
Бюрократияның тиімділік индексі
Филиппин
Шығыс Азия елдері
Кәсіби мемлекет
Тиімсіз мемлекет
Шығыс Азия елдері
Филиппин
Бюрократиялық тиімділігі
Саяси тағайындаудың «тереңдігі»
Сурет-2 .Саяси тағайындалу тереңдігі.
Министр
Вице-министр
Департамент директоры
Директор орынбасары
Басқарма бастығы
Бөлім бастығы
Министр
Вице-министр
Департамент директоры
Директор орынбасары
Басқарма бастығы
Бөлім бастығы
Мамандар
Мамандар
Бұрынғы жүйе кезінде
Жаңа жүйе кезінде
Саяси тағайындалушылар
«Тереңдік» деңгейі
1
2
3
4
5
6
7
патронаж
жабық болу
құқықтық қорғаусыздық
саяси және әкімшілік болып бөліну
кәсіптілікті арттыру
құқықтық және әлеуметтік қорғалу
тұрақтылық
демократиялы болу
.
Мемлекеттік әкімшілік лауазымдарының санаттарына үлгілік біліктілік талаптар
білім деңгейіне
білімі мен дағдыға
еңбек өтілі мен тәжірибеге
Мемлекеттік әкімшілік лауазымдарға арналған біліктілік талаптары
кәсіптік білім берудің бағыты мен деңгейі, мемлекеттік қызметшілердің
еңбек өтілі мен тәжірибесі
кәсіби дағды мен шеберлікке
Кәсіптік құзыреттілігі (функционалды міндеттерін атқару үшін керекті білім)
Сурет-4. Мемлекеттік әкімшілік лауазымдарының біліктілік талаптары
Тексеру барысы
Бағалау критерилерін әзірлеу.
Жағдайды талдау
Зерттеу субъектісі мен объектісін таңдау
Сәйкес әдістерді таңдау.
Ең алдымен дұрыс жолды таңдауды жеңілдету үшін өз
Тексеріс алдында бағаланушы қызметте пайда болған жағдайды
Сенуге болатын ресурстар
Күтілетін нәтижелер
Қабылданатын кешірімдер, санкциялар
Қосымша мәліметтер
Мақсатқа лайықтылық
Жүргізілген тексеру нәтижесі, алдағы тексерулер.
Қызметтің барлық жұмысының бағалануы не әрбір қызметкердің
Көп әдістердің ішінен таңдалған мақсатқа неғұрлым лайықты
Берілген сатыда бағалаушы қызмет тиімділігін бағалайтын өлшемдер тізімін
Негізгі саты. Алдындағы сатылар неғұрлым жақсы дайындалған болса,
Алынған нәтижелерді талдау.
Маңызды сатылардың бірі. Мұнда ресурстар қаншалықты тиімді
Сурет -5. Мемлекеттік қызмет тиімділігін бағалау үдерісінің құрылымы
Жариялық қағидаты
- құпиялылық режимiн, заңмен қорғалатын өзге де
Ашықтық қағидаты - ақпарат көздерінің шығу тарихын тексеруге
Дәйектiлiк қағидаты - тиiмдiлiкті бағалау нәтижелерiн тиiстi құжаттармен
Әдiлдiк қағидаты - жан-жақты және толық тәуелсіз бағалау
Заңдылық қағидаты тиiмдiлiкті бағалау ҚР заңнамасына қатаң
Тиімділікті бағалау қағадаттары
Сурет- 6. Тиімділікті бағалау қағидаттары
Тиімділікті бағалау бағыттары
Қадағаланатын салада өңірде стратегиялық мақсаттар мен міндеттерге қол
Бюджет қаражатын басқару және мемлекеттiк қызметтер көрсету;
ҚР Президентiнiң, ҚР Мемлекеттік хатшысының, ҚР Үкіметінің,
Персоналды басқару, сондай-ақ, ақпараттық технологияларды қолдану.
Сурет-7. Тиімділікті бағалау бағыттары
уақытылық
қолжетімділік
шағымдану барысы
әдептілік
электронды түрде мемлекеттік қызмет көрсету.
сапа
Сурет-8. Мемлекеттік қызметті бағалау белгілері
Қолжетімділік көрсеткіштері
Сапа көрсеткіштері
Сандық көрсеткіш
-қызметті алу үшін күту уақыты;
-мекеменің жұмыс уақыты;
-қызметтерді көрсететін мекеменің орналасқан жері;
- қызметтерді алу үшін керекті құжаттар;
- қызметтің соңғы нәтижесінің бағасы .
Cапалық көрсеткіш
- қызметті алу үшін қойылған шарттардың қиындық дәрежесі;
-көрсетіліп жатқан қызметтер туралы мәліметтің дәлдігі;
- қызмет алудың әр түрлі арналары;
Сандық көрсеткіш
-қызмет көрсетуді мерзімінде бітіру;
-негізделген шағымдардың саны.
Cапалық көрсеткіш
-тұтынушы алдындағы міндеттердің орындалу дәлдігі;
-қызмет көрсету мәдениеті;
-жұмыскерлердің еңбек нәтижесінің сапасы;