Жоспар:
Кіріспе бөлім................................................................................................3-4
Маркетингтің банк сферасындағы орны
Банктер және оның клиенттерге көрсететін қызметтері........5-7
Жаңа ғасырдағы электрондық маркетингке бейімделу.............8
Маркетинг саласында көрсетілетін кәсіпқойлық қызметтер...8
Банктік қызметтердің мінездемесіне қарай сегменттеу.........9-10
Несие қызметтері.
Несиенің түрлері және оның мәні.
Несие қызметтері және оның экономикадағы рөлі
III. « Қазақстан Халық Банкі» АҚ- дағы
3.1 Корпоративті клиенттердің несиелеу нарығын талдау
3.2 «Қазақстан Халық Банкі»-нің қаржылық көрсеткішіне талдау
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Кіріспе бөлім.
Маркетингтің пайда болу тарихы көне заманнан жатыр.
Маркетинг қызметінің алғашқы фрмасы (баға саясаты мен жарнама)
Мәселен, 1650 жылы «Мицуи» сауда фирмасының бір қызметкері
Эканомиканың, социологияның және басқарудың түйіскен жерінен дербес ғылым
XX ғасырдың 20-30-жылдарында маркетингке қатысты көптеген жарияланымдар пайда
Маркетинг кәсіпкерлік қызметінің түрі ретінде өнеркәсіпте 50 –
1970 – ші жылдары маркетингтің маңыздылығын бағалаған банктер
Кейіңгі 80-ші жылдары банк маркетингісінің коммерциялық банктерді
Маркетинг – бұл тауарлар мен қызмет көрсетілердің
70- шы жылдары күшейген банк жүйесіндегі бәсекелестік стратегиялық
Бәсекелестің күшеюіне әлем эканомикасындағы белгілі бір тенденцияның дамуы
Осы тенденцияларының дамуы нәтижесінде қаржылық қызмет көрсетулермен өнімдер
Әине, банктер маркетингтің көптеген тұжырымдалық приниптерін өнеркәсіптен алды,
Сонымен бірге банк өнімінің , яғни банк
Банк маркетингісі – бұл клиентураның нақты қажеттіліктерін ескере
Негізгі бөлім.
Банктер және оның клиенттерге көрсететін қызметтері.
Осы шақта ережелер жүйесі өзгерді. Тауар бірде бар,
Б. Уэйланд
Банктер арасында клиенттерді тарту жөнінде бәсекенің күшеюі банктердің
Олар өз қызметінде, өз клиенттеріне қаражаттарды орналастыру, несие
Банктң клиентпен эканомикалық жұмысы – банкке клиентті тартудан
Клиенттерді тарту банктен жарнама жаңа қызмет түрлерін
Клиентпен жұмыс: есеп айырысу, кассалық және несиелік қызмет
Клиенттердің ағымдағы және есеп айырысу шоттарын ашу, олар
Есеп айырысу қызметін көрсету туралы келісім – шарттарында
Есеп айырысу тәртібі құжаттардың белгіленген мерзімде өтуі кепілдемесін
Банктік операциялардың орындалуына жатпайтын кезендегі банктік материалдық жауапкершілігі
Банктік операцияларға жатпайтындарды орындаған жағдайда банкпен клиенттер Қазақстан
Республикасында қолма – қолсыз есеп айырысуды жүргізу тәртібін
Банк пен клиенттің бірлескен қызметін жүзеге асырғанда, екі
Клиентті несиелендіру банк пен клиент арасындағы жасалған несиелік
Кейбір банктерде несиелік келісім – шартпен (ол бірнеше
Депозиттік шоттарды ашу және жүргізутуралы келісім – шартта
Барлық айтылған келісім – шарттар банктің клиентпен қарым
Жоғарыда айтылған келісім – шарттардың барлығы банк шешімі
Депозиттермен жүргізілетін ағымды эканомикалық жұмыс – бұл пассивтерді
Депозиттермен жүргізілетін ағымды жұмыстың басқа бағыты болып –
Банк клиентпен келісуі бойынша несиелік бөлімге қарыз алушының
Банк несиенің өз уақытында қайтарылуын қамтамасыз етуі ретінде
«Қазақстан Республикасы банктер және банктік қызмет туралы »
- қарызды мерзімінен бұрын қайтаруды талап ету ;
- осы клиенттердің шоттарында бар кез келген қаражаттар
мөлшерін өтеу ;
- кепілге алынған мүлікті сату ;
Қазақстан Республикасының заңдарына сай, мұндай жағдайда олар төлем
Банктің өз клиенттеріне берген несиелер мен пайыздар бойынша
Банктер өз клиенттері мен корреспонденттердің операциялары, шоттары және
Банктің заңды тұлғаларынаң шоттары мен салымдары, операциялары бойынша
Жеке тұлғалардың шоты мен салымдары бойынша анықтамалары
Салым салушылардың мүдделерін қорғау мақсатында банктер банктік депозиттері
Салымдарды сақтандыру жүйесі банктің банкротқа ұшыраған немесе төлем
Банктер мен олардың құрылтайшылары, басқадай клиенттері арасындағы барлық
Жаңа ғасырдағы электрондық маркетингке бейімделу.
Тауар тек оны сатып алған кезде тауар. Басқа
Т. Левитт
Тауарды сату және сатып алу процесінде не өзгереді?
Бүгінге күнге дейін білікті мамандар көмегімен тауарды сатып
Интернетте болашақ уақытта ақпараттық делдал пайда алады, олар
Маркетингтің банктік қызмет сферасындағы орны.
Маркетингтің областық әрекеті соңғы кезде кеңейіп, тауарлық сферадан
1.3 Маркетинг саласында көрсетілетін кәсіпқойлық қызметтер.
Мысалы: банктік қызметті сату, сақтандыру.
Мақсатқа жету стратегиясы.
Құзіреттілік (компетентность)
Проблеманың тез шешілеуі
Бәсекелестікке тұратын бағалар
Клиенттер мен басқа қызығушылығы бар тұлғалардың қарым –
Маркетинг бөлімінің атқаратын рөлі:
Тиімді мақсатты сараланымды анықтау және қызмет көрсетулердің стратегиялық
Деректер қорын құруда біліктілік көмегін көрсету.
Компанияның «өзіндік ерекшелігін» қамсыздандыру
1.4 Банктік қызметтердің мінездемесіне қарай сегменттеу.
Ұсынылған қызметтердің мінездемесіне қарай сегменттеу нарықты мақсатты түрде
Бұл өнімді белгілеу кезіндегі нарық сегменті банктік қызметті
Несиелік қызмет;
Салым операциялары;
Инвестициялық операциялар;
Басқа да қызметтер;
Осы банктік тауардың түрлерін қолданылуы сегменттелген нарықтың критериіне
Өнімді өткізу стратегиясы маркетинг комплексінің жоспарлау процессінің элементі
6.3 сурет. Банктік қызметтің классификациясы.
Банктік қызметтер клиенттердің мүддесіне құрылған әрекет болып табылады.
Банктік қызметтер сферасының кеңеюіне қарай банктік тауардың жаңа
Банктік тауардың негізгі қызметі қажеттілікті қанағаттандыруға арналған. Сондықтан
Сонымен клиент шын менде не сатып алады? Шын
Банктер өздерінің қызметтерін анық түрде көрсету үшін классификацияға
II. Несие қызметтері.
Несиенің қызметтері және оның экономикадағы маңызы.
Әрбір экономикалық категорияның мәні оның атқаратын қызметінен көрінеді.
Айырбас процесінде уақытша бөлініп шыққан құнды кейін өзінің
Сонымен, несиенің қайта бөлу қызметіне құнды бөлу қасиетіне
Қайта бөлуді несие ресурстарын пайдаланушы субъектілердің әр түрлі
Несиенің қайта бөлу қызметінің бірсыпыра айырықша белгілері бар:
несиені қатысуымен қоғамның тек бір жылда өндірген материалдық
несиенің қатысуымен тек ұлттық жалпы өнім ғана емес,
несиені қайта бөлу қызметінің елеулі белгісі – уақытша
несиенің қатысуымен уақытша бөлініп шыққан құнды беру делдал-банктер
Несиенің келесі атқаратын қызметі – нақты ақшаны несие
Нақты ақшаны несие операциялармен алмастыру үшін бірсыпыра алдын
дамыған банк жүйесі мен төлем айналымын ұйымдастыруда оның
экономикада төлем тапсырмасы немесе міндеттемесі бар төлем құжаттарының
орталық банктердің несие ақшаларын эмиссиялауы (шығаруы).
Несиенің қызметтерін айта келіп, кейбір экономистер оның бақылау
Несиенің экономиканы дамытудағы маңызы деп несиені қолдану әдістерін
Несиенің маңызы, сонымен бірге оны қолдану аясы елдің
Акционерлік компаниялардың пайда болып, олардың акциялар шығаруы, бюджеттің
III. « ҚАЗАҚСТАН ХАЛЫҚ БАНКІ» АҚ- ДАҒЫ
3.1 Корпоративті клиенттердің несиелеу нарығын талдау
«Қазақстан Халық Банкі» АҚ — өз клиенттерінің игілігі
«Қазақстан Халық Банкі» акционерлік қоғамы бұрынғы Қазақстан Республикасы
Активтері мен меншікті капиталының көлемі жағынан Халық банкі
2001 жылы жүргізілген Халық банкін жекешелендіру рәсімі нәтижесінде
Банк VISA International және MasterCard International төлем жүйесінің
«Қазақстан Халық Банкі» АҚ Басқармасының Төрағасы
Марченко Григорий Александрұлы болып табылады.
Банктің шоғырландырылған толық қаржылық есептемесін Халық банкінің сайтынан
2007 жылғы қаржылық қызметтерге жалпы шолу
Таза табыс: Банктің 2007жылғы шоғырландырылған таза табысы 72
Қарапайым акцияларды иеленушілер арасында бөлінуге тиіс таза табыс
Операциялық табыс: Операциялық табыс құрамына таза пайыздық табыс,
Операциялық табыстың 59 %-н құрайтын таза пайыздық табыс
Комиссиялықтар мен алымдар түріндегі таза табыс операциялық табыстың
Операциялық шығыс көлемі 2007жылы 48 %-ға ұлғайды және
Банктің жалпы активтерінің шамасы 2007 жылы 77 %-ға
Кредит портфелінің өсімі 2007 жылдың аяғындағы жағдай бойынша
Мұнымен қатар Банктің инвестициялық бағалы қағаздар портфелінің көлемі
Бөлшек (жеке тұлғалар банкинг) Жалпы кредит портфелінің 31
Бөлшек кредит бойынша түскен табыс 2006 жылғы жалпы
Меншікті капитал
2007 жылдың аяғында Банктің меншікті капиталының көлемі 2006
Банктің жарғылық капиталы 2006 жылдың аяғында 29,016 млн
Операциялық қызметке шолу Халық банкі өзінің клиенттер базасы
Халық банкінің бөлшек депозиттер мен ипотекалық кредит беру
Банктің корпоративтік банкинг бөлімшелері корпоративтік клиенттер мен ШОБ
Инкассо
Халықаралық және отандық банктік тәжірибеде есеп айырысудың
Инкассо - банкттің есеп айырысу операциясы, мұнда
Инкассо – сатушы (экспортер) мен сатып алушыны (импортердің)
Таза және құжатты инкассомен операция жүргізуде банктер 1995
Инкассомен операция жасауда банктер ешқандай да төлем міндеттемесін
Құжатты инкассода мынадай қатысушылар болады:
сатушы (экспортер) – инкассо бойынша банкке тапсырма беруші;
ремитент банк - инкассо бойынша сатушының тапсырма
инкассолаушы банк – инкассолау операциясына қатысушы ремитент банктен
хабарлаушы банк – төлеушіге хабарды жеткізуші банк;
сатып алушы (төлеуші) – инкассолық тапсырмаға сәйкес хабар
Құжатты инкассо формасында есеп айырысу пайдалану төмендегі жағдайларда
бірін бірі білетін серіктестер арасында;
сатушы сатып алушының төлем қабілетіне көз жеткізген жағдайда;
сатып алушы елдегі жағдай тұрақты немесе импорттық шектеулер
Инкассомен есеп айырысудың сатып алушы үшін артықшылығы, ол
Сонымен қатар егер де ұсынылатын құжаттар келісімшартқа сай
Дегенмен бұл да сатушыға тауарының төленетіндігіне ешқандай
Құжатты инкассомен есеп айырысу сызбасы 3.1-суретте берілген.
1
2
5 6
3
4
7
3.1 Сурет - Құжатты инкассомен есеп айырысу сызбасы
1 – Келісімшарт жасасу; 2- тауарды жабдықтау және
Аккредитив
Аккредитивпен есеп айырысу жиі қолданылмайды, бірақ та ол
Егер де аккредитивті ашатын банк, клиенттің тапсырмасы бойынша
Жалпы аккредитивпен есеп айырысудың мынадай қатысушылары болады:
Өтініш иесі (аппликант, бұйрық беруші, импортер, трассат, сатушы).
Бенефициар (экспортер, сатушы, трассант). Бұл қатысушының атына аккредитив
Эмитент банк, яғни клиенттің (өтініш берушінің) атынан аккредитив
Хабарлаушы банк, яғни хатпен немесе телекспен акрредитивтің ашылғандығын
Растаушы банк, яғни эмитент банктің сұрауы бойынша аккредитивке
Аккредитивтің мынадай түрлері болады:
құжатты аккредитив; өтелген және өтелмеген; қайтарылатын және қайтарылмайтын.
Құжатты аккредитив – бенефициардың төлемді алғанға дейін құжаттарды
Өтелген (қаражат аударылған) - бұл эмитент-банктің міндеттемесінің іс-әрекетінің
1
5
4
8
3
7
3.2 Сурет - Алдын-ала қаражатты аудару арқылы
1 - алдын-ала қаражатты аудару арқылы аккредитив формасын
Өтелмеген (кепілденген) - бұл банктердің өзара корреспонденттік қатынастар
Әрбір аккредитив қайтарылатын немесе қайтарылмайтын болуға тиіс. Ондай
1
5 5
4
6
3
7
3.3 Сурет - Банктік кепілдемені пайдалану арқылы аккредитив
3.2 «Қазақстан Халық Банкі»-нің қаржылық көрсеткішіне талдау
Ашық акционерлік қоғам «Қазақстан Халық Банкі» Қазақстан, Ресей
Сонымен қатар Банк бағалы қағаздар операциялар мен
Банкттің негізгі қызметтеріне кіреді: корпоративті және жеке тұлғаларға
Банк өзінің қызметін Алматыдағы Басты кеңсесі, 19 облыстық
Несие операциялары.
Банктің инвестициялық саясаты Қазақстан өнеркәсібінің базалық салаларын—экономиканың
Несие опреацияларын жүзеге асыруда Банк :
─ сенімдімді қарызгерлер базасын қалыптастыру;
─ несие берумен берілген несиелердің қайтарылуы үшін жағдайларын
2007 жылғы 1 сәуірдегі Банктің несие қоржынының жалпы
Қоржын құрылымында заңды тұлғаларға берілген қарыздар басым түседі
Егер несие қоржынның құрылымын экономика салалары бойынша қарастыратын
2.6 Сурет - Экономика салалары
«Қазақстан Халық Банкі» АҚ АҚШ, Германия, Ресей
Банк-корреспондент таңдаған кезде «Қазақстан Халық Банкі» болашақ әріптестерінің
Қазіргі заманғы электрондық технологияларды пайдалану мен есеп айырысу
Ресеймен және жақын шет елдермен орнықты және ұдайы
Негізгі қаржылық көрсеткіштердің серпіні
Жалпы активтер
Банктің жалпы активтерінің шамасы 2006 жылы 77 %-ға
3.7 Сурет - «Қазақстан Халық Банкі»
Қор нарығындағы табыстылықтың жалпы төмендеуін есепке алғанда, инвестициялары
Банктің меншікті капиталы 2005 жылғы 1 сәуірде 40
3.8 Сурет - «Қазақстан Халық
2007 жылдың аяғында Банктің меншікті капиталының көлемі 2006
Банктің жарғылық капиталы 2006 жылдың аяғында 29,016 млн
ҚОРТЫНДЫ
Корпоративті клиенттерге арналған қызметтерін құру мен оларды
Қазақстандағы банк нарығы жетілдірімеген бәсекеде, бұл бәсекеде тауарды
Телекоммуникациялардың қарқынды өсуіне байланысты тұтынушыларға Интернет ресурстары жақсы
Автоматтандыру және глобализациялау, ақпаратты жинау мен оны талдауды
Осыдан келе алдынғы уақытта банк желісінің өсу қарқыны
Соңғы жылдарда Банк қызметтерін реттейтін заңдардың кемшіліктеріне қарамастан
Мысалы ретінде «Қазақстан Халық Банкінің» басқармасының саясаты тұрақты
Жаңа технологияда жоғарыда айтылғандай банк пластикалық карточкаларды
Нарықты зерттеу, бәсекелік орны, маркетингттік стратегияларды өңдіру, баға
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Есімжанова С.Р. Маркетинг:Оқу құралы. – Алматы: «Эко» баспа
Сатыбалдыұлы С.С. Маркетинг – нарықтану:Оқулық. – Алматы, 2002
Н.Н. Хамитов, «Банк ісі» / Алматы қ., Экономика
Баян Көшенова , «Ақша, несие, банктер» / Алматы
Ғ.С. Сейітқасымов, «Ақша, несие, банктер» / Алматы қ.
Спицын И.О., Спицын Я.О., «Маркетинг в банке» /
Филип Котлер «Маркетинг по Котлеру: Как создать,завоевать и
Комаров, Е. Банковский маркетинг / Е. Комаров //
Маркова В.Д. Маркетинг услуг. — М.: Финансы и
Уткин Э.А. Банковский маркетинг. —М.: ИНФРА–М, 1995. —300
Регламент кредитования ст.45 «Кредитный договор»
Инструкция «Қазақстан Халық Банкі» «Положение по сберегательному делу
Усоскин В.М. Современный коммерческий банк: управление и операции.
http://www.halykbank.kz/bank/reports
http://www.halykbank.kz/info/news
Басқа да
қызметтер
Инвестициялық
операциялар
Несиелік
қызметтер
Банктік
қызметтер
Депозиттік
қызметтер
Сатып алушы
(импортер)
Сатушы
(экспортер)
Импортер БАНКІ
Эскпортер БАНКІ
Экспортер
Импортер
Экспортер банкі
Импортер банкі
Импортер
Экспортер
Экспортер банкі
Импортер банкі