Кіріспе........................2
1. Оқытудың педагогикалық технологияларына сипаттама............4
1.1 Оқытудың жаңа технологияларын білім салаларында
қолданудың ерекшеліктері................8
1.2 Оқытудың жаңа технологияның ерекшелігі мен тиімділігі.......9
1.3 Оқытудың жаңа технологиясы мен оқушылардың даму
мониторингі..........................14
2. Оқытудың жаңа технологияның дифференциалды және дербес
деңгейлік принциптері......................17
2.1 Жаңа технологиялардың сабақта қолдану..........20
2.2 Оқыту технологиясының маңызы..............21
Қорытынды.............................23
Қолданылған әдебиеттер....................24
Кіріспе.
Оқытуды технологизациялау идеясының пайда болуы ең алдымен әртүрлі теориялық
В.П. Беспальконың айтуынша әрбір іс-әрекет не технология; не өнер
Оқыту технологиясын жаппай ендіруді зерттеушілер 60-шы жылдардың басына жатқызады
Қазіргі уақытта технологиялар білім берудің бір түрі ретінде қарастырылады
Бастапқыда көрсетілген педагогтар оқыту технологиясы, оқу технологиясы және педагогикалық
Өте жоғары деңгейде теориялық дайындығы және бай тәжірибесі бар
Мақсатқа сай педагогикалық технологияларды өзіндік таңдау мүмкіндіктері, мұғалім және
Педагогикалық технология – педагогикалық іскерліктердің жетістігіне жеткізетін ғылыми жобалау
Көптеген уақыттар желісінде «технология» түсінігі педагогикалық ұғымдар қорынан тыс
Алғашқыда педагогтар «педагогикалық технология», «оқу –оқыту технологиясы» және «тәрбиелеу
Педагогикалық технология – бұл педагогикалық әрекеттер табысына кепіл болардай
Педагогикалық технология кешенді, бірігімді процесс. Ол өз құрамына
Педагогикалық технологиялар көп түрлі болуына қарамастан, олардың іске асуының
Сонымен, технология астарында не жатады? Оқыту технологиясы жөніндегі идея
Мұндай ғылымдық мәні бар ой жаналықты емес. Кезінде оны
Коменксий заманынан бастап, оқытуды мүлтіксіз әрекеттегі механизмге сәйкестендіру ұмтылысының
Осы заманғы дидактикада әрқилы оқыту технологиялары көрініс беріп
1. Оқытудың педагогикалық технологиялары сипаттамасы
Оқытудың дәстүрлі (қайта жасау - репродуктивті) технологиясы білім,
Оқыту технологиясы бірқатар маңызды да ұнамды тараптарымен иленген.
Ғалымдар дәлелдегендей, педагогика бала дамуының өткеніне емес, болашағына бағытталуына
Зерттеулер нәтижесінде (Л.В.Занков) оқу тиімділігін көтеру себебін оқушы дамуын
Жоғары қиыншылық деңгейіндегі оқу принципіне орай білім мазмұны
Дамытушы технология талаптарының және бірі – оқу ілгерілі және
Дамытушы технология идеяларының қатарына сондай-ақ оқу қызметінің әрқилы жағдайларында
Рефлексиялық әрекет – қимылдар әрқашан өзіндік қадағалау және бағалаумен
Дамыту оқыту идеясы бұл күнде еліміздің мұғалімдер арасында кең
Бағдарламастырылған оқыту технологиясының (БОТ) негізгі мақсаты оқыту процесінің басқару
БОТ бастауын берген американдық психологтар мен дидакттар (Н.Краудер, Б.Скиннер,
БОТ – бұл арнайы жабдықтар бағдарламастырылған оқулық, ерекше оқу
БОТ –ның өзіне тән сипат белгілері:
оқу материалының кіші көлемді жеңіл игерілетін бөлшектерге жіктелуі;
әр бөлшекті игеруге арналған нақты әрекеттерді орындау нұсқаулары жүйесінің
әр бөлшек игерілуінің тексерілуі;
қадағалау тапсырмаларының дұрыс орындалумен оқушы материалдың ендігі жаңа бөлшегін
дұрыс жауап бере алмаған жағдайда оқушының қосымша көмек түсініктемелерін
қадағалау тапсырмаларының нәтижесі хатталып, оқушының өзіне де (ішкі кері
Проблемді оқыту технологиясы мұғалім басшылығына өтетін оқушылардың оқу міндеттерін
Жалпы түрінде проблемді технология сипаты келесідей: оқытушы білімді дайын
Проблемді оқу басқа да технологиялар сияқты өзінің ұнамды да
Модульді оқыту технологиясы АҚШ пен Батыс Еуропада 1960 жылдары
Модуль құрамы: әрекеттің мақсаттық жоспары, ақпарат қоры, дидактикалық мақсатқа
Бұл технологияға орай оқу мазмұны өз алдына белгілі жинақы
Модульдік оқуда өзіндік жұмыстарға аса көп уақыт бөлінеді. Бұл
Модульдік оқу дәстүрлі білім игеру жүйесімен байланыста пайдаланылуы мүмкін.
Шоғырластырылған (концентрлі) оқыту технологиясы педагогикада ежелден танымал пәнге шомдыру
Бұл технология жақтастарының пікірі: оқудың дәстүрлі сынып-сабақтық жүйесінде бағдарламалар
Пәндердің тұрақты ауысып баруынан оқушы олардың бірде-біріне тереңдеп ене
Шомдыру оқуында сабақтар топқа (блокқа) келтіріледі, бір күнге не
Қашықтан оқыту технологиясы – бұл осы заманғы телебайланыс, электорнды
Оқыту технологияларының басқа да түрлері баршылық: әр деңгейлі оқу,
1.1 Оқытудың жаңа технологияларын білім салаларында қолданудың
Соңғы уақытта білімге деген көзқарастың түбегейлі өзгергені «ХХІ ғасырдағы
Білім берудің әрбір сатысы жоғарылаған сайын олардың білімді қабылдауы
Білім берудің ең төменгі сатысы – интеллектінің даму іргетасы,
Келесі саты – орта саты, мұнда барлық білімнің негіздері
Ал жоғарғы саты, яғни орта кәсіптік және жоғары білім
Осындау ерекшеліктерге ескере отырып бұл сатыда: сын тұрғысынан ойлауды
Дегенмен де оқу-тәрбие үрдісінде жаңа педагогикалық технологияларды ендірудің алғашқы
Оқытушы алғаш жаңа педагогикалық технологияларды оқып үйренеді, екіншіден, меңгереді,
1.2 Оқытудың жаңа технологияларының негізгі ерекшеліктері.
ХХІ ғасырдағы білім беру жүйесі қандай болу керек? Деген
Жаңа оқыту технологиясы бойынша материал сипаттамалы түрде емес, шынайы
Адами қарым-қатынастар оқу-тәрбие үрдісінің нәтижелерін белгілейтін маңызды фактор болып
Балаларға ізгілік тұрғысынан қарау дегеніміз:
балаларға деген ұстаздық сүйіспеншілік, олардың тағдырына алаңдау;
- баланың болашағына, қабілетіне сену;
- ынтымақтастық, қарым-қатынас шеберлігі;
- тікелей қысым көрсетпеу;
- баланы ынталандыру;
- баланың кемшіліктеріне шыдамдылық көрсету.
Қарым-қатынастарды демократияландыру дегеніміз:
- мұғалім мен оқушының тең құқықта
- оқушының еркін таңдауына мүмкіндік құқығы
- қателесу құқығы;
- өзіндік көзқарас құқығы;
- «балалар құқықтарының конвенциясын» сақтау;
- қарым-қатынас стилі, тиым салмау-бағыт беру,
Ынтымақтастық педагогикасы – білім беруде көптеген жаңалықтарды өмірге келтірген,
Орта білім тұжырымдамасында ынтымақтастық ересектер мен балалардың өзара түсінігімен
Мектептің міндеті осы ішкі мүмкіндіктер мен қабілеттерді оятып, өміршең
Ізгілікті бағыттың негізгі идеялары мынадай:
- оқушылармен ұнамды қарым-қатынас;
- қысым көрсетпей еркін оқыту;
- тірек идеясы;
- оқушылар еңбегін бағалау;
- таңдауға ерік беру;
- өзінің жұмысын талдай білу;
- өзіндік көзқарасы;
- тұлғаны дамыту;
- тұлғаның жеке қасиеттерін ескеру;
- уақыттың көбін балаға арнау;
- өзін-өзі сыйлау идеясы;
- өз жұмысын реттеп, бағыттай білу идеясы;
- өз пікірін білдіру (қарсы тұру немесе тіл табысу)
- жастар пәлсапасы;
- ойын-тұлғаны демократияландыру құралы.
Ынтымақтастық педагогикасының белсенділік туғызу және дамытуға бағытталған дидактикалық кешені
Қазіргі заманғы оқытудың жаңа технологиялары мамандарды қайта даярлауға жұмсалатын
Еліміздің егемендік алуы нәтижесінде қоғамдық өмірдің барлық салаларында, оның
Білім беру мазмұны жаңа үрдістік біліктермен, ақпараттарды қабылдау қабілеттерінің
- ақпараттың дәстүрлі әдістері-ауызша және жазбаша, телефон және радио
- баланың жеке басын тәрбиелеуде, оның жан дүниесінің рухани
- мектеп, отбасы және қоршаған әлеуметтік ортаның бала тәрбиесіндегі
- қоғамдық біліммен бара-бар педагогикалық технологияның кеңінен қолданылуының және
- есте сақтауға негізделген оқып білім алудан, бұрыңғы меңгергендерді
- білімнің статистикалық үлгісінен ақыл-ой әрекетінің динамикалық құрылым
Қазір республикада оқу орындары педагогикалық ұжымдары ұсынып отырған көпнұсқалыққа
Бұл бағытта білім берудің әртүрлі нұсқадағы мазмұны, құрылымы, ғылымға
Бір технологияның өзін әртүрлі мұғалім түрліше: орташа дәрежеде, ұқыпты
Жоғары оқу орындарында оқу үрдісінде педагогикалық технологияны қолданудың белгілі
а) педагогикалық технология оқытудағы педагогикалық экспромттарды жоюы;
ә) оқушының оқу танымдық қызметінің құрылымы мен мазмұнын анықтайтын
б) оқу мақсатын диагностикалық зерттеу жолымен анықтап, оның меңгерілу
в) практикада оқу үрдісінің толықтығын қамтамасыз етуі тиіс.
Оқыту технологиясын таңдап, іріктеу – оқушының оқу-танымдық іс-әрекетін басқарудың
- дидактикалық қағидаларды- ұстанымдарды, әдістерді, құрал, форма, тәсілдерді, т.б.
- дидактиканың бірліктерді ірілендіру технологиясы;
- ЭВМ-ды пайдаланып оқыту технологиясы;
- даралап оқыту технологиясы.
Сабақ біздің заманымызда да оқытудың негізгі түрі ретінде қала
1.3 Оқытудың жаңа технологиясы мен оқушылардың даму мониторингі.
Білім беруді реформалауды жүзеге асырудың және бір маңызды сипаты
Профессор Ж.А.Қараевтың жұмыстарында еліміздің көптеген мектептерінде қолданылып жүрген:
- оқытуды дербестендіру мен деңгейлік дифференциалдау;
- білм беруді демократияландыру мен ізгілендіру принциптеріне негізделген жаңа
- білімді демократияландыруға және ізгілендіруге;
- оқыту сапасын арттыруға;
- басқару тиімділігін жетілдіруге;
- оқушылардың дамуына бақылау жасауға;
- оған сәйкес бағалауға болатыны дәлелденіп отыр.
Бұл жағдайда педагогикалық технология – омпьютерлік техниканың тиімді пайдалануына
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯ
Тәжірибеде
жүзеге асыру
+
Қайда: Мақсат –өздігінен білім алу мақсаты (жаңа мақсат). Ол
Тқ –оқушының танымдық қызметі; ол төмендегі іс-әрекеттерден тұрады.
Әбн – әрекеттің бағдарлық негіздері (өткен материалдар);
Оә – орындаушылық әрекеттер, мысалы, өздігімен деңгейлік тапсырмаларды орындау.
Түз.ж. – түзету әрекеттері (қателермен жұмыстар);
Бә – бақылау әрекеттері (бақылау жұмыстары);
Басқ. – педагогтік басқару, болашақта (жоғарырақ деңгейлерде) оқушылар өзін-өзі
Жалпы, педагогика ғылымында баланы оқыту мен тәрбиелеудің мақсаты –
Осы талапты орындау үшін төмендегі төрт ұсынысты қажет деп
Жаңаша өзгерген мақсат оқушылардың өздігінен танып, іздену іс-әрекетінің әдістерін
Жаңаша оқытудың негңзгң түрлері болып, оқытудың дербес және топтық
Оқытудың фронталды түрі, көбінесе, бағыт беру, талұылау
және түзету енгізуде ғана пайдаланылады.
3.Жаңа технологияның жаңа мақсаты бойынша «оқытуды ізгілендіру» қажет деп
Оқытудың басты мақсаты өздігімен білім алып дами алатын жеке
Технологиямыздың тағы бір психологиялық негізі болып табылатын теория Л.С.Выготскийдің
В.П.Беспалько бұл деңгейлерді төртке бөледі: бірінші деңгей –«міндетті, оқушылық»,
Сондықтан да, оқушылардың білім, білік, дағдыларын жетілдіру үшін, деңгейлік
2. Оқытудың жаңа технологиясының дифференциалды және дербес деңгейлік принциптері.
Әңгімелесуші – оқулық бойынша оқушылар жаңа тақырыпты өз бетімен
Деңгейлік тапсырмаларға, мысалы ағылшын тілі пәнінен, төмендегідей талаптар
Бірінші деңгейдегі тапсырмаларға:
Жаттап алуға лайықталған болуы керек;
Алдыңғы сабақта жаңадан меңгерілген білімнің өңін өзгертпей қайталап, пысықтауына
Тапсырмалар жаңа тақырып үшін типті және өмірмен байланысты болуы
Ағылшын тілі пәнінде мұндай талаптар жаңа тақырыпты игеру соңында
Екінші деңгейдегі тапсырмаларға:
Өтіп кеткен материалдарды реттеуге және жүйелеуге берілген тапсырмалар. Бұлар
Оқушының ойлау қабілетін жетілдіруге берілген тапсырмалар.
Үшінші эвристикалық деңгейдегі тапсырмаларды төмендегідей болады:
Танымдық –іздену (эвристикалық) түрдегі тапсырмаларды орындау барысында оқушылар жаңа
Әртүрлі әдіс, тәсілдермен шешу.
Өздігімен мысалдар келтіру, ой қорытуға арналған, дағды қалыптастыратын тапсырмалар.
Сонымен қорытып айтатын болсақ, оқытудың жаңа
технология жағдайында:
- оқушылардың өздігінен жүргізетін танымдық іс-әрекеті үшін тапсырмалар күрделілігі
- оқыту - проблемалық принциптер бойынша жүргізіліп;
- барлық деңгейдегі тапсырмалар қызғылықты мазмұндалған болса, оқушыларда ынталану
Осы жерде, «үлгерімі кейіндеп қалып, өз құрбыларын, белгілі бір
- мұндай жағдайда, барлық тапсырмаларды мезгілінде орындаған оқушылар үлгерімі
- деңгейлік тапсырмаларды енгізгендегі басты мақсат –сынып оқушыларын «қабілетті»
Бұл оқушылар арасында, олардың бір-бірінің үлгерім деңгейлерін бақылап отыра
Жинаған ұпайларын оқушылар кесеге әр сабақтың соңында нүктемен белгілеп
Тақырыптық бақылау жұмысы да әр деңгейлі тапсырмалармен беріледі. Бұл
Оқушының даму мониторингі, оның жеке басының қабілетіне қарай, тақырып
Сонымен, оқытудың педагогикалық технологиясын қолдану жағдайында, бағалау процесі арнайы
Технологияның принциптері – оқытуды ізгілендіру мен демократияландыру жағдайында, өздігінен
2.1 Жаңа технологиялардың сабақта қолдану.
Мұғалімнің оқыту әрекеті саналы болуы үшін ол педагогика ғылымының
Мұғалімнің оқыту әрекеті табысты болуы үшін ол терең білімділігімен
Мұғалім оқыту үрдісін тиімді өткізіп, оқушылардың белсенділігін тудыру үшін
а) дидактикалық талаптың (сабақтың тақырыбы, мақсаты, мазмұнының бағдарламаға сайлығы,
ә) дамытушылық талаптың (дамытушылық мақсатының айқындығы, танымдық қызығушылығының, бастамшылдығын,
б) тәрбиелік талаптың (тәрбиелік мақсатының нақтылығы, білім мазмұны арқылы
в) гигиеналық талаптың (тазалығы, желдетуі, оқу құралдардың, тақтаның, бордың
г) психологиялық талаптың (ынталандыру), танымдық белсендігін арттыру, эмоциялық көңіл
ғ) ұйымдастырушылық талаптың ескерілуі. Ол екі кезеңнен тұрады:
І кезең: сабаққа алдын ала дайындық. Күнтізбелік жоспар жасау,
ІІ кезең: пән бойынша сабақ жоспарын жасау. Онда білімділік,
2.2 Оқыту технологиясының маңызы.
Қазақстан Республикасының 2015 жылға дейінгі білім беруді дамыту тұжырымдамасына
Жаңа технолгиясының тиімділігін оқытушының оны жүзеге асыру сапасына көп
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңында оқыту формасын, әдіс технологияларын
Шығармашылық әрекет –оқушының өз жеке шығармашылық бағытын, қажеттігін және
Сондықтан оқыту әрекетінде мұғалім мен оқушының тығыз байланысы болуы,
Жаңа оқыту технологиясының бірі ретінде кейінгі кезде қолданысқа енген
Жоба – пәнаралық және шығармашылық кіріктірілген бағдарлы жұмыс.
Жобалау технологиясы қазіргі таңдағы білімнің мақсат, міндеттеріне
Қорытынды
Берілген жұмысты орындап болған соң, біз мынадай түйіндер шығарамыз:
1) Оқыту технологиясы педагогикалық шеберлікпен өзара байланысты. Оқыту технологиясын
2) Оқытудың жаңа технологияларын тиімді пайдаланудың тағы
3) Оқытудың басты мақсаты өздігімен білім алып дами алатын
4) Педагогикалық әдебиеттерде көпшілік жағдайда жобалау технологиясы теориялық
Қолданылған әдебиеттер тізімі
1. О.Д. Кузьменко, Г.В. Рогова «Учебное чтение, его содержание
2. З.И. Клычникова «Технология обучению чтению на иностранном
3. Қоянбаев «Педагогика»,.132 бет
4. В.М. Фадеев «Домашнее чтение в старших классах, его
5. «Бастауыш мектеп» журналы №1, 1991, 60-64 бет
6. М. Балакирева «Использование новейшей технологии для средних классов
7. Курманалина «Педагогика», 214 бет.
8. Б.А.Калиакпаров «Бағдарламастырылған оқыту технологиясы», 56
9. Е.В. Беспальчикова «Обучение технологию чтению», ИЯШ, № 2,
10. А.И. Панов «Особенности обучение чтению», ИЯШ, №6, 1967
11. Г.Н. Ловцевич «Об индивидуальном чтении в старших классах»,
12. Н.А. Базарное «Обучение умению работать над иноязычными текстами»,
13. «Бастауыш мектеп» журналы, №6, 2008ж.
14. www.teachingenglish.ru .
15. www.chat.ru .
16. www.linguists.ru.
2
Педагогикалық
жүйеде
Педогогикалық технология
Дпр
Педогогикалық жүйе
Әдістемелік жүйе