Мазмұны
Кіріспе...................................................................................................................... 2
І. Инновациялық – талаптар............................................................................... 4
1.1Білім берудегі инновациялық үрдістердің мәні мен мағынасы............
Инновацияның басты талаптары және оның түрлері..........................
ІІ Қазіргі кездегі білім беру факторлары және
оның мақсаты мен міндеті................................................................................. 25
2.1 Қазіргі кездегі әлемдік тәжірибе бойынша педагогикалық кадрлар
даярлау тенденциясы............................................................................................... 25
2.2 Жоғары педагогикалық білім берудің мақсаты мен міндеті..........................
Қорытынды............................................................................................................. 31
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі....................................................................... 32
Кіріспе
Қазақстан Республикасында білім беруді 2005-2010 жылдар аралығында дамыту
«Нәтижеге бағдарланған білім» ұғымын ғылымға алғаш енгізген Билл
Қазіргі кезеңде Қазақстандық жоғары оқу орындарының мақсаты да
Бұл курсты оқып үйрену нәтижесінде студенттер де жаңа
Болашақ тек қана өркениеттілік техникалық прогресстің деңгейіне және
Сонымен, тұтасымен алғанда білім беру жүйесінің негізгі ірге
Егер жалпы және жоғары білім беретін мектептер жас
Жаңа білім беру парадигмасын іске асыруда технологиялық әдіс-тәсілдерінің
Ұсынылып отырған курстық жұмыс Инновациялық технологиялар-мұғалімнің кәсіби шеберлігін
Зерттеу объектісі: Инновациялық технология- мұғалімнің кәсіби шеберлігін
Зерттеу пәні: Кәсіби шеберлікті дамыту барысында тиімді инновациялық
Зерттеудің мақсаты: Инновация жағдайында жоғары педагогикалық білім беруде
Зерттеудің міндеттері:
Педагогикалық кадрларды кәсіби дайындаудағы негізгі теориялық және тәжірибелік
Инновациялық білім беру кеңістігіне іріктіруді ескере отырып, мұғалім
Инновациялық оқытуды іске асырудың кезеңдерін анықтау.
.Инновациялық талаптар .
1.1 Білім берудегі
Жаңа енгізілген немесе инновация адамның кәсіптік қызметінің
Қазіргі заманғы білім беру жүйесінің басты қайшылығы- тез
Сонымен, жаңаша (инновациялық) оқытудағы басты мәселе- бұл білім
ЮНЕСКО- ның халықаралық симпозиумында қабылданған меморандумда бұл жайында
Инновация – жаңашылдық, жаңалық өзгеріс деген ұғымды білдіреді.
Инновация ұғымы ағылшын тілінен «innovation»,аударғанда «жаңалық енгізу дегенді
50- жылдарындың соңына қарай, Германия, АҚШ және
Инновация, негізінен қандайда бір дәстүрлі мәселелерді жаңа тәсілдер
Білім берудегі инновациялық процесстердің мәні педагогиканың маңызы екі
Білім берудегі инновациялық үрдістің нәтижесі жаңашылдықтарды теотиялық әрі
Осылардың даму негізінде екі топ факторлар бар:
объективті факторлар, инновациялық іс- әрекеттердің дамытуына түрткі болатын
субъективті факторлар инновациялық үрдістегі субъектпен, оның инновациялық іс-әрекетке
Бұның барлығы педагогикалық жаңалықты жасау, игеру және
Біріншіден, қоғамда жүріп жатқан әлеуметтік – экономикалық қайта
Екіншіден, білім беру мазмұнын ізгілдендірудің күшеюі, пәндерінң көлемі
Үшіншіден, мұғалімнің педагогикалық жаңалықты игеру және қолдануға деген
Төртіншіден, жалпы білім беретін оқу орындарының натқы қатынастарға
Оқыту үрдістерінің жүйесі Педагогикалық дидактика оқу
Оқтудың мақсатын анықтап, оны талдау.
Мақсатқа жетудің мазмұны мен құралын сұрыптап, атқарылуға тиісті
Мұғалім мен оқушының атқаратын жұмыстарын тиімді ұйымдастырып,білімдендіруге байланысты
Оқу жұмысының барысын бақылап, қате- кемшілік болса оңан
Оқу нәтижесін талдап, бағалау.
Бұл жүйені басшылыққа алғанда мұғалім алдымен шәкіртке атқарылатын
Мектеп өміріндегі мұғалімнің ең басты әрекетін оқу үрдісін
Оқу үрдісі дидактикалық тұрғыдан қарағанда білімдік мазмұнды меңгерудегі
Инновацияның басты талаптары және
Қазіргі заманғы білім беру жүйесінің басты қайшылағы- тез
Сонымен, инновациялық оқытудағы басты талаптары- бұл білім алу
ЮНЕСКО-ның халықаралық симпозиумында қабылданған меморандумда бұл жайында
Қазіргі заманғы оқушының, әсіресе, студенттің басты мақсаты –
Инновациялық білім беруді ұйымдастыруда мәндік көзқараспен тығыз байланыста
Міндет - барлық оқушыларға өзін-өзі дамыту, жетілдіру, өздігінен
Осылайша, инновациялық білім беру өз құрамының – жеке
Жаңалықтар жекелеген сұрақтарды шешуде, сол сияқты білім беру
Авторлық мектеп – бұл автордың психолого-педагогикалық идеясына немесе
Қазіргі кезде жекелеген ғалымдар немесе ұжымдар оқыту
Педагогикалық ізденістердің авторлық мектептердегі эксперимент жұмыстарының мәні, мысалы,
Жұмыс барысында авторлық тұжырымдамалар толықтырылады әрі кейбір кездерде
Авторлық мектептер Р.Ф-ның білім беру министрлігі мен
Ресейдегі авторлық мектептер біріңғай қайта құру кезеңдерінде көптеген
де жатқызамыз.
Гимназия- оқушыларды гуманитарлы профиль пәндер бойынша тереңдате дамытуды
Лицей оқушыларды техникалық пәндер немесе жаратылыстану- ғылыми профилдер
Жекелеген пәндерді тереңдете оқытатын орта жалпы білім беретін
Әлемге таралған әрі тәжірибелері көптеген әлуметтік нәтижелерге ие
Қазіргі кезде білім беру жүйесінде мемлекеттік емес оқу
Инновациялық оқыту технологиялары және олардың түрлері мен
ерекшеліктері
Топтық оқыту технологиясы
Іскерлік ойындар технологиясы
Ақпараттық технологиялар
Модульдік оқыту және рейтингбақылау жүйесінің ерекшеліктері
Кредиттік – модульдік технология
7. Витогенді технология.
8. Проблемалық оқыту технологиясы.
1.Қарақынды күшейте (интесивті ) оқыту технологиясы.
Оқытуды интенсивтендіру (қарқынды күшейте оқыту) дегеніміз – оқытудың
Оқыту жылдамдығын арттыру үшін оқу материалының мазмұны мен
Оқу материалын рационалды таңдап іріктеу, яғни оқулықтың негізгі,
Оқу материалын уақыт параметіріне сәйкес бөлген кезде жаңа
Аудиториялық сабақтарды курстың бас кезінде басымырақ қойып. өз
Бұрыңғы берілген және жаңа ақпараттардың логикалық бірізділігін қамтамасыз
Күшейте оқыту үрдісі жеке психологиялық және ұжымдық –
2.Топтық оқыту технологиясы
Теориялық зерттеулер де практикалық тәжірибе де көрсетіп отырғандай.
Оқу процесі барысындағы тұлға аралық іс-әрекет әлеуметтік қызығушылықтарды
3.Іскерлік ойындар технологиясы
Ісекерлік ойындар дегеніміз болашақ маманның кәсіби қызметінің пәндік
Адам тәжірибесінде ойын іс-әрәкеттілі мынадай қызметтерді орындайды:
Көңіл көтеруші: ( бұл ойынның негізгі қызметі –
Коммуникативтік : қарым-қатынас диалектикасын меңгеру;
Өзіндік жүзеге асыру;
Ойын-терапевтикалық: өмір іс-әрекеттілігінің басқа түрлерінде пайда болатын әр
Диагностикалық: өзін-өзі тану ойын процесінде (ережеге сай мінез-құлықтың
Коррекция қызметі: тұлғаның құрымдылық көрсеткіштердің позитивті өзгеруіне үлес
Ұлтаралық коммуникация қызметі бойынша: барлық адамға ортақ әлуеметтік-мәдени
Әлеуметтендіруші: адамдардың қоғдасып өмір сүріп нормасын меңгеруін қоғамдық
Ойындардың көбісінде өздеріне сай мынадай 4 басты қырлары
еркін дамушы іс-әрекеттілік нәтижесінен немесе іс-әрекеттілік процесінің қамы
шығармашылық, белгілі деңгейдегі іс-әрекеттің импровизациялық өтебелсенді (шығармашылық «жолы»):
эмоционалдық көтеріңкілік, қарсыластық, конкурентілік, атракция және т.б. (ойынның
түзу немесе жанама ережелердің бар болуы,ойындағы мазмұнды ашу.
Ойын құрылымына оның процесі ретінде жатқызылады:
а) ойнаушының өзіне алған рөлі;
б) осы рөлдер іске асырылуының қоспасы ретіндегі ойын
в) пәндерді ойын түрде пайдалану;
г) ойыншылар арасындағы шынайы қарым-қатынас;
д) сюжет (мазмұн) – ойындағы «шындық аумағы».
Іскерлік ойындарды дайындау барысында төмендегідей психологиялдық- педагогикалық
өндірістің нақты жағдайлары мен динамикасының, кәсіби қызметтің, іс-әрекетінің
оқушыларда кейбір қиындықтар мен ойлау қайшылықтарын тудыратын тапсырмалық
ойында көрсетілген өндіріс мамандарының функцияларын бейнелеуде қатысушылардың бірлескен
оқу тапсырмаларын шешуде, келісімде шешімдерді дайындауда және қабылдауда
оқу ойын іс-әрекетінің екі мақсаттылығы принципі. Іскерлік ойын
Бірақ, бұл маңызды іс-әрекет ойын формасында іске асырылады
Оқытудың ойындық түрлері білімді игерудің барлық деңгейлерін пайдалануға
Ойынды олдана отырып оқыту технологиясының мақсаты да –
Ойынның функциясы өте көп: дидактикалық, танымдық, оқытушылық,
Барлық ойындарды танымдық беп атасақ қателеспейміз.
«Дидактикалық оиындар » тетмині дидактика бөліміне мақсатты түрде
1-ші топ- заттық ойындар- ойыншықтар мен заттар
2-ші топ шығармашылық, сюжеттік рольдік ойындар.
Мұнда сюжет- интелектуалдық іс- әрекетің формасы.
Саяхат ойындары. Бұған кітаптар, карталар, документтер бойынша жасалатын
3-ші топ- дайын ережелері бра ойындар. Бұл ойындар,әдете,
жұмбақты шеше білуді, тарқата білуді, болжай білуді, ең
4-шітоп–еңбек,техникалық,коструктролық, құрылыс ойындар.бұлойындар ересектердің кәсіби қызметтерін бейнелейді. Бұл
5-ші- баланың психикалық сферасына әсер етуге негізделген жаттығу
Ең жақсы деген ойындар өз бетімен оқуға негізделген.
Дидактикалық ойындардың нәтижелі, біріншіден, оларды қолданудың жүйелігіне; екіншіден,
Іскерлік ойынның жүргізілу технологиясы(М. Валиеваның құрастыруы бойынша ):
1.Дайындық кезеңі.
ойынды дайындау:
Сценариін дайындау:
Жоспар құру;
Жалпы сипаттау;
Мазмұнын меңгеру;
Материалмен қамтамасыз ету.
2.Ойынға кіріспе:
Проблемалық мақсат қою;
Шарттарын білу;
Топ құру:
Рольдерді бөлісу;
Регламент белгілеу;
Жалпы түсінік беру;
тиісті консультация беру.
3.Ойынды жүргізу кезеңі.
1.Топтық жұмыс
әдебиеттерман жұмыс
тренинг;
ойлану;
ойыншылармен жұмыс.
топ аралық жұмыс, пікірталас:
топтардың жұмысты баяндауы;
нәтйжені қорғау;
пікірталас туғызу.
Талдау және қорытындылау кезеңі.
Ойынға қорытынды жасау;
Талдау, рфлексия;
Баға және өзіндік баға;
Ұсыныстар беру.
4.Ақпараттық технологиялар.
Соңғы жылдары «компьютерлік технологиялар» деген ұғым «ақпаратаық технологиялар»
Оқыту үрдісі жүргізілетін ортаның сипаттарын жан- жақты есепке
Оқыту үрдісінің студент жеке тұлғасына қатысты бейімделу принціптерінің
Студенттердің жалпы ғылымдық және арнаулы білімдерді қысқаша түрде,
Пәннің жалпылама логикалық кострукциясын жобалау алгоритмі . төмендегідеи
1.Мазмұнды бөлек элементтер жүйесі түрінде елестету қарастыру;
2.Базалық білімдерді бөліп қарастыру үшін элементтердің өзара
байланысының матрицасын жобалау.
Базалық білімдерді символдық, графикалық т.б. түрлерде моделдеу;
Базалық білімдерді неғұрлым жалпы ұғыдар мегн олардың
Ғылыми білімнің берілген бөліміне тән танымдық қызметтің жалпы
Жалпы әді- құралдарымен шешілетін жеке тапсырмалар жүйесін
Қашықтан білім беру жүйесінің негізгі ұғымдары.
Оқыту-білім алудың және шеберліктер мен дағдыларды қалыптастырудың мақсатты,
Қашықтықтан оқыту – бұл оқтушы мен оқушы бірге
Қашықтықтан білім беру- қашықтықтан оқытумен тығыз байланысты. Қазіргі
Қашықтықтан білім беруде білім беру прйесінің негізін өзіне
Қашықтықтан білім беру- жаңа ақпараттық технологиялар мен мультимедиа
Білім процесін студенттердің өздігінен оқу принциптеріне негіздеп жаңаша
Қашықтықтан оқыту жүйесі (ҚОЖ) қолданушылардың білімділік қажеттіліктерін қанағаттандырадыруға
Қашықтықтан оқыту жүйесі міндетті түрде төмендегідей функциялардың орындалуын
Оқушыларға ақпараттық технологиялардың көмегімен үйренілетін материалдардың негізгі бөлігін
Оқыту процесі барысында оқытушы мен оқыушының өзара интерактивтік
Оқыушыларға зеріттелген оқу материалын игеруде өзіндік жұмыс мүмкіндіктерін
Оқу процесі барысында оқушылардың білімдері мен дағдыларын бағылап
Қашықтықтан білім беру жүйесін құру төмендегідей жүйе
Оқытудың мақсаты;
Оқытудың мазмұны
Оқытудың әдістері;
Оқытудың құралдары;
Оқытудың ұйымдастырушылық формалары;
Ұқсастыр (идентификация)- бақылау жүйесі;
Оқыту материалдары;
Қаржылық-экономикалық ;
Нормалық-құқықтық;
Маркетингілік ішкі жүйелер.
бағылап отыру.
Қашықтықтан білім беру жүйесін құрудық қажеттіліктері мен
Кәсіби білім алудағы шектеулі (білім алудың түрлері себептерге
Жоғарғы оқу орындарының, біліктілікті көтеру факультеттерінің және де
Білімділіктің беделінің артуына байланысты кәсіби білім алуға деген
Сапалық тұрғыдан мүлдем жаңа ақпараттың технологиялары құралдарының пайда
Қашықтықтан білім берудің принциптері.
Қашықтықтан оқыту жүйесінің білім беру процессін жобалаған кезде
Жаңа ақпараттық технологияларды қолданудың педагогикалық тұрғыдан тиімділігі принципі.
Білім берудің мазмұнын таңдау принципі. Қашықтықтан оқыту жүйесінің
ҚОЖ ағымындағы ақпараттардың қауіпсіздігін қамтамассыз ету принципі. Қажетті
Білім берудің бастапқы (сырттық) деңгей принципі. Қашықтықтан білім
Оқытудың технологиясына сәйкестілік принципі. Оқытудың технологиялары қашықтықтан оқытудың
Оқытудың мобилділігі принципі. Бұл принцип оқушыға өз бағдарламасын
Қашықтықтан білім берудің қолданыстағы білім берудің басқа формаларына
Қашықтықтан білім берудің ерекшеліктері.
Икемділік.оқушылар көп жағайда лекция, семинар түріндегі сабақтарға қараспайды.әркім
Модулділік.Қашықтықтан оқыту бағдарламаларының негізіне модулдік принцип саналады. Оқушылар
Параллелділік. Оқыту процессі негізгі кәсіби қызметтің оқумен қатар
Алыстан қызмет көрсету мүмкіндігі. Оқушымен білім беретін мекеме
Қамту. Бұл ерекшелікті кейде «Көпшілікіті қамту» деп атайды.
Рентабелділік. Қашықтықтан оқытудың бұл ерекшелігі оның экономикалық тұрғыдан
Жаңа ақпараттық технологиялар. Қашықтықта оқыту жүесінде басым түрде
Қашықтықтан оқытудың құралдары мен формалары.
Қашықтықтан оқытудың білім берушілік үрдісінде келесі оқыту құралдары
Баспалық шығарылымдар;
Электрондық басылымдар;
Кәдімгі және мультимедиялық варианттағы компьютерлік оқытушы жүйелері;
Оқу – ақпараттық аудиоматериалдар;
Оқу – ақпараттық бейнематериалдар;
Қашықтан жүргізілетін лабораториялық практикумдар;
Тренажерлер;
Алыстан қол жеткізілетін білімдер мен ақпараттар базалары;
Электорнды кітапханалар;
Эксперттік оқыту жүйелеріне негізделген дидактикалық материалдар;
Геоинформациялық жүйелерге негізделген дидактикалық материалдар;
Компьютерлік жүйелер.
Қашықтыққа ақпараттар жеткізу технологиясы бойынша қашықтықтан оқыту мынандай
Баспалық материалдарды почта арқылы тарату (дәстүрлі сыртан оқыту
Аудио- бейнетаспаларды жәен CD-ROM жүйелерін тарату;
Интереактивті ТВ мен бейнеконференциялар арқылы тарату;
Телеконференциялар, IRC, MOO, VUD (INTERNET жүйесі базасында) арқылы;
Электрондық почта және тарату қағаздары арқылы (INTERNET
W W W арқылы тарату.
Соңғы кездерде Internеt технологиясы басқа формаларды ығыстырып шығаруда.
Кез- келген оқу моделін неғұрлым арзан және ынғайлы
Internеt жүйесіне қосылудың қарапайымдылығы;
Жүйеге қосылу құнының төмендігі.
Кейбір жүйелер оқу ақпараттарын алу тәсілдері бойынша ажыратылады:
синхронды оқу жүйелері;
асинхронды оқу жүйелері
Синхронды оқу үйелері оқу процесіне оқушы мен
интетективті теледидар;
бейнеконференциялар;
компьютерлік телеконференциялар;
IRC;
MUD;
MOO жатқызылыды.
Асинхронды оқу жүйелері оқушы мен оқтушының оқыту процнсіне
Қашықтықтан оқытуда, сондай- ақ, синхрондық жүйенің де, ансихрондық
Қашықтықтан білім берудің технологиялары.
Телеконференциялар – бұл екі немесе оданда көп қатысушылардың
Телеконференция – аудиоколнференция, бейнеконференция және компьтерлік конференция сияқты
Аудиоконференциялар- қатысушылар дауыстың коммуникацияға түсетін телеконференцияның бір түрі.
Бейнеконференциялар – бұл қажетті ақпараттық бағдарламалық кешендер мен
Іс жүзінде кез- келген ақпарат түріне тез және
Компьтерлік телеконференцияларға – жүздеген және мыңдаған интернет
5 Модулдік оқыту және рейтинг- бақылау жүйесінің
Модуль дегеніміз- міндетті түрде оқушының білімен біліктерін тексеру
Оқу модулі қайта жаңғартушы оқу циклы ретінде
Кіріспе бөлімінде мұғалім оқушыларды оқу модулінің жалпы құрлымымен,
Тақырып мазмұнынына ( тұтас тақөырып немесе тарау бойынша)
Сөйлесу (әңгімелесу) бөлімінде танымдық процсс негізінен , сыныпты
Оқыту ойын түрінде ұйымдастыру және әртүрлі белсенді сабақ
ІІІ-ші деңгей- білім стандарттарының талаптарына сай қарапайым білім
Оқушылар кез- келген деңгейдегі тапсырмаларды өздері таңдайды.Тапсырмаларды қарапайымнан
Сөйлесу бөлімі сабақтарының ұйымдастырылу формасы бойынша әр
Оқу модулінің қорытынды бөлімі – бақылау. Егер сөйлесу
Оқушы білім бақылаудың формалары ретінде тестілік тапсырмалар, бақылау
Модуль оқушыда өз бетімен еңбектену, оқу –
Сонымен жоғарыда айтылғандарды жүйелейтін болса, модулдік оқытк технологиясы
Балаларды оқу мақсаттарымен таныстыру:
Сыныпты мазмұны жақын тақырыптар топ немесе тарау бойынша
Мұғалмнің оқу материалын қысқаша баяандауы.
Өзара сөйлесу негізінде оқущылардың танымдық қызметін
Жалпы тақырыпқа, тарауға («өсу» бағытымен) 4-7 рет қайта
Тұтас тақырып бойынша тестілеу.
Тақырып бойынша қалыпты сынақ (өзіндік жұмыс,бақылау жұмысы, т.б.).
Оқу модулін құрудың тағы бір ерекшелігі- мұғалімнің даярлық
Мұғалімнің алдын ала жүргізетін жұмысы төмендегідей әрекет- қадамдардан
1- қадам: Берілген тарау, блок немесе тақырып бойынша
2- қадам: Берілген модуль бойынша оқу материалының тұтас
3- қадам: Берілген модуль бойынша негізгі мағынаны беретінтүйінді
4- қадам: Тұтас тақырып бойынша тірек сызбаларын
5- қадам: Оқу модулінің тұтас мазмұны бойынша тестілік
6- қадам: Берілден модулдегі оқу материалын тұтас
7- қадам: Сөйлесу бөлімін әзерлеу. Оқытудың
Модульдік оқу технологиясында оқушылардың оқу қызметінің нәтижелерін бағалаудың,
Оқушылар білімін бағалау балдық жүйемен жүреді, онда әрбір
Баға- бейне бір белгі және сонымен қатар өлшем
Өзін- өзі бағалау да адамның өзін- өзі жүйелілеп,
Топтық жұмыс формасын ұйымдастыруда бірін- бірі бағалау әдісін
Сонымен талқылауға ұсынылып отырған бұл технология:
Оқушы тұлғасының танымдық қабілеттерін дамытуға;
Таным процестерін дамытуға;
Белсенді сөздік қорын, ауызша және жазбаша тілін
Тұлғаның қиындықтарға даяр юолу және оны жеңе білу,
Төмнеде көрсетілген кестеден модульдік оқыту технологиясының оқушы тұлғасына
Оқушы тұлғасының
1.Танымдық процестер.
- Жады
Д
А
М
Ы
Т
А
Д
Ы Меңгергерілген ұғымдар мен түсініктерді «қапшыққа» салып
Адамның екі сигналдық жүйесіне сүйену: сөйлесу
Сөйлеу бөлімінің барлық сабақтарында әртүрлі күрделілік деңгейіндегі оқу
Оқытудың белсенді формалары- ойын арқылы оқыту, пікірталас, жеке
әрбір оқушының өз еңбегінің соңғы нәтижесіне деген қызығушылығы;
оқулықтарды оқу құралдарына және басқа қосымша әдеьиетерді
- Зейін
адамның екі сигналдық жүйесіне сүйену;
әрбір оқушының нәтижеге қол жеткізуіне бағытталуы (модульдің сөйлесу
Ойлау
Елестету
Қабылдау
Танымдық, шығармашы-лық қажетілігін қанағат-тандыру
Д
А
М
Ы
Т
А
Д
Ы Тапсырмаларды саталап беру- сөйлесу бөлімінде оқушыларға берілетін
Оқытудың пікірталастық, ойын формалары пайдалану;
Технологияда ізденушілік (зерітеушлік) оқыту элементерін пайдалану;
2.қажеттіліктерін қанағаттандыру.
-қауіпсіздік (тұлғаның негізгі қажеттілігі).
- сыйласу, өзін өзектендіру, өзін-өзі бекіту(негізгі қажетіліктер).
- өзара қатынас, ойын қажетілігі.
- қиындықтарға дайын болу және оны жеңу.
Қанағат-тандыруға мүмкіндік береді. Оқытудың белсенді формалары,
Жеке тәртіппен жұмыс істеу мүмкіндігіҢбілім дәрежесін бағалаудың тоғыз
Тапсырмаларды саралап беру,
Сабақтағы өзара көмек, өзара бірлесен қызмет;
өзара сөйлесу, серіктестік қарым- қатынас;
өз білімін бақылау, өзін- өзі бақылау;
сөйлесу бөлімінде өзін-өзі және бірін- бірі тексеру
өқытудың ойын формалары;
өзара сөйлесу, оқушылардың өзара қатынасы,
оқу модулінің сөйлесу бөлімін әрбір оқушының қорытынды бөліміне
3. Танымдық қабілеттер. Дамытады Тапсырмаларды үш деңгейлік
Б. Блумның таксономиясын пайдалану;
Білім дәрежесін бағалаудың тоғыз балдық жүйесі (деңгейлер
Тұлғалық- бағытталған формалар;
Сөйлесу бөлімінің сабақтарын ұйымдастыру;
4. Белсенді сөздік қоры (ауызша және жазбаша тілі).
Сөйлеск бөлімінің сабақтарында адамның екі сигналдық жүйесіне сүйену.
5. Оқуға жағымды қызығушылық Дамытады Танымдық
Сөйлесу бөліміндегі білім дәрежесін бағалауда «тәтті лимон» және
Сонымен, қорыта келе, грек тілінен өнер туралы ғылым
Модулбде берілген бөліктің оқу мақсаты, тапсырмалары мен деңгейін
Пәннің базалық мазмұны ұғым құрамында базалық мазмұнды
Базалық ұғымдар негізінде (тезаурус, яғни, оқу пәнінің
Әрбір модуль қарастырылып болғаннан кейін тест бақылауның нәтижелері
Модуль танымдық және кәсіптік оқыру бөлімдерінен тұрады
Бірінші бөлім- теориялық білім береді, екінші- алынған
Модуль оқушыда интеллектінің, өз бетімен еңбектену қабілеттерінің, ұжымшылдықтың,
Модуль құрастырудың негізгі үш принципі:
Комплекстік, интеграциялық және жеке дидактикалық мақсаттардың бірлігі, тұтастығы-
Кері байланыс принципі- бақылау, талдау, оқушының оқудағы өзін-
Қызметтің, іс- әрекеттің практикалық бағыттылығы.
Бақылау мен бағалаудың рейтингілік жүйесі:
Білім мен білікті бастапқы түрде бақылау,
Міндетті түрдегі адамдағы және аралық бақылау, жеңіл түрдегі
Соңғы немесе қорытынды бақылау (білім, білік, дағдылар деңгейі).
Бақылау таблицасы (5- балдық жүйе).
Тестілеу( бастапқы, аралық, соңғы).
Іріктеп тестілеу.
Оқу- танымдық белсенділік.
Шығарма.
Реферат.
Қосымша жұмыстарды орындауы (көрнекі құралдарды дайындау, дидактикалық ойындарға
Сынақ.
6.Кредиттік технология.
Қазақстан Республикасындағы жоғары кәсіби білім беруді дамытудың қазіргі
Ал, қазіргі күні жоғары кәсіптік білім беру саласын
1999 жылғы 19- маусымда 29 елдің білім министрлері
Мамандар дайындау мазмұнына қойылатын талаптапрды қайта қарау ең
Халықаралық білім беру кеңістігінде жоғары білім саласында кредиттік
Дүнйе жүзінде бұл жүйе бойынша 1200 елде уневерситеттік
Енді осы білім беру жүйесіндегі интегррациялық процестердің мақсатына
Жоғары білім алуға мүмкіндіктің шарты ретінде мекткпте 12-13
Оқу мерзімі 4 жыл және біліктілік деңгейі еңбек
«Магистр» және «доктор» дәрежелері аяқталмаған жоғары білім беру;
Барлық ұлттық жоғары білім беру жүйелеріне European Gredit
Кредиттілік жүйенің артықшылық жақтары ( студенттің өзіндік жұмыстарының
Білім берудің жаңа типі – ашық білім беру
Жоғары оқу орны жүйесіе әлемдік стандарттар деңгейіне қосу
білім берудің қазақстандық моделін құру;
білім беру жүйесін Лиссабон конвенцйясының (1997) және Болон
Қазақстандық білім берудің жаңа моделінің негізін ҚР
Білім беру ашық жүйесін құру кредиттік технологйя енгізілуі
Жоғары оқу орны жүйесін әлемдік стандарттар деңгейіне қосу
Білім берудің қазақстандық моделін құру;
Білім беру жүйесін Лиссабон конвенциясының (1997) және Болон
Қазақстандық білім берудің жаңа моделінің негізін ҚР «Білім
Білім берудің ашық жүйсін құру кредиттік технология енгізілуі
Ашық білім беру жүйесін құрудың перспективалары төмендегідей приоритетті
Оқыту технологияларындағы айырмашылықтарды жою;
Білім беру стандарттарының бірегейлігі мен халықаралық нормаларға сәйкестігі;
Халықаралық үлгідегі дипломдардың жарамдылығы;
Жарамды дипломдармен қамтамасыз ете алатын жоғары оқу орындарының
Білім берушілік қызметтер сферасының кеңейтілуі;
Магистрлерге деген әлкуметтік сұраныстың күшеюі;
ҚР- ң әлемдік білім беру кеңістігіне интеграциялануы.
Халықаралық ұлтық білім беру жүйесінің бағдарламасына сәйкес жоғары
Кредиттік оқыту технологиясы:
Еңбек рыногы сұраныстарына бағыттала отырып академиялық бағдарламаларды қозғалмалы
Егер студнетте өз дайындығының бағытын түзеру қажеттілігі туындаған
Студент бір жоғвры оқу орнынан екіншісіне, немесе басқа
Керек болған жағдайда білім алуды кезең – кезеңімен,
Кредиттік технологияның негізгі ерекшелігі – студенттің өзіндік жеке,
Жоғары және доғары кәсіптік білім берудің оқу мазмұны
Оқу жоспары үш түрлі формада жасалады: 1) типтік
Типтік оқу бағдарламаларын ҚР білім және ғылым және
Оқу жұмыс жоспарында жалпы білім беретін циклға кредиттің
Жалпы білім беретін цикл бойынша таңдау пәндеріне- әлеуметтану,
Міндетті өтілетін пәндер типтік оқу жоспарында берілген пәндер
Ктедиттік оқыту жүйесінің негізі – студенттің өз бетінше
Оқытушының студентпен жұмысы;
Студенттің оқытушының басшылығымен жүргізілетін өзіндік жұмысы(СОӨЖ);
Студенттің өзіндік жұмысы.
Қосымша материалдарды меңгеруге бағытталған;
Оқу графигіне және студенттің апталық жүктемесіне енеді;
Формалары,консультация; интерактивтік сабақтар; үй тапсырмасын, бақылау жұмыстарын тексеру;
Оқытушының да оқу жүктмесіен енеді.
7. Витогенді технология
Жаңа педагогикалық технология, оның пайда болуы мен дамуы,
« Витогенді» сөзі латын тілінен аударғанда «өмір», «тіршіоікке
Витогенді технологияны оқыту процесінде өте тиімді пайдалануға болатындығын
Әр жеке нәрсе- көптеген векторлар қозқалысының нәтижесінде түзілген
Ғалымдар голографиялық ситуация деген ұғымдада енгізді. Ол оқыту
Витогенді проекция- жаңа материалдытүсіндіруге дайындық кезінде витогенді
І
Мұндағы вектор: оқушы
Стереопроекция- мұғалімнен шығатын ақпарат, оны берген кезде витогенді
Мұндағы вектор: оқушы
Голографиялық проекция – кез- келген қосымша білім көзінен
- кітаптан, ақпараттан, ғылыми деректерден, мамандармен кездесулерден, әдебиеттерден
Голографиялық әдіс тек оқыту процесінде ғана емес оқу
І- проекция- витогенді проекция тұрақты болып келеді;
ІІ- проекция- стреопроекция әр түрлі білім көздерінен алынған
ІІІ- проекция- голографиялық проекция- әр адамның ойлау мен
Голографиялық технологияның бірнеше түрлері бар:
1. Ретроспектрлік әдісті пайдалану. Ретроспектрлік «өткенді пайдалану,
Бұл кездегі мұғалім қызметі оқушы жауаптарының витогенді
2. Оқушының алғашқы алған өмір тәжірибесіндегі білімді өзектендіру
Осы кездегі диагностиканы әр жеке оқушының, тіпті бір
Мұндай әдіс мынадай жағдайларда туғызады: оқушының жас ерекшеліктеріне
3. Білім беруде алдын ала беру, озыұ проекциялар
Оны қолданғанда оқушыларға; «Сендер енді жаңа затпен, не
Мұнда, мұғалім білім беру проекциясына витогенді проекцияны қосады.
4. Білім беруде аяқталған қосымша үлгіні қарастыру әдісі-
Әдісті пайдалану барысында мұғалім оқушыға аяқталмаған идея не
5. Уақытша кеңістік, мазмұнды синхронды білім беру проекцияларын
Тарихи деректер синхронды кестелер, биологиялық құбылыстар, физологиялық құбылыстар,
Өйткені, оқушы өмірдің көп қырлы екендігін түсінуі керек,
6.Витогенді білімге ұқсас проекцияларды білім беруде пайдалану әдісін
7. Тірі табиғат пен өлі табиғат обеъектілерін жандандыру
8. Білім беру проекциясының шығармашылық синтез технологиясы.
9. Білім беру объектісі мінсіз шығармашылық үлгілеу технологиясы
Қорыта айтқанда витогенді технология негізіне оқушы өз білімін
8.Проблемалық оқыту
Қазіргі заманғы білім берудің басты мақсаты- мамандарды әлемді
Проблемалық оқытуда мұғалім оқушы білуге тиісті таным- түсінікті
Проблемалық оқытуда мұғалім оқушыны білім жүйесін ұқтыру
Оқытудың жүйесі мен оның түрлері. Дидактикада оқытудың теориялық
а) түсіндірмелі иллюстративтік оқыту;
ә) проблемалық оқыту;
б) бағдарлап оқыту т.б.
Оқу орындары арқылы білім беру тарихында ұзақ уақыттан
Бағдарлы оқытуды ұйымдастыру мақсатында 1962 жылы Париж қаласында
Түсіндірілмелі- иллюстративтік оқыту.
Оқтудың бұл түрінің басты сипаты- мұғалімнің тиісті материалды
Оқудағы мұғалімнің іс- әрекеті.
1. Білімдік жаңа түсінік беру.
2. Оқу материалын ұғынуды ұйымдастыру.
3. Алған білімін пайдалана білуді ұйымдастыру.
4. Оқыту материвлын бекітуді ұйымдастыру.
5. Алған білімін қолдана білуді, меңгерген ждеңгейін бағалауды
ұйымдастыру.
Оқудағы оқушының іс- әрекеті.
Білімдік мағлұматты қабылдап түсіну.
Оқу материалын ойланып, ұғымдық түсінігін кеңейту.
Меңгерген білімдік материалдарын пайдалану.
Оқу материалын қайталап бекіту, пысықтау.
Алған білімді жаттығулар негізінде, түрлі тапсырманы орындау арқылы
Білім беру саласында түсіндірмелі иллюстративтік оқыту жолының мәнділігі
Мұғалімнің іс- әрекеті
Проблемалы ситуация туғызу.
Проблеманың мән- мазмұны туралы ойлауды ұйымдасрырады.
Тиісті қарама- қайшылыққа байланысты туындап отырған болжам жорамалды
Болжам жорамалды тексеріп көруді ұйымдастырады.
Жүзеге асырылмақ нәтижеге байланысты тұжырымдама жасауды ұйымдастырады.
Оқушының іс- әрекеті
Кедергі мен қайшылық неде екенін аңғарып, оны зеріттеп
Шешуші тиісті проблеманы айқындайды.
Тиісті мәселеге байланысты өзінше болжам, жорамал жасап оны
Болжам жорамлға талдау жасап, қойылған міндетті шешеуді тәжірбеде
Қол жетке нәтижені талдап, тиісті қорытынды жасап, алған
Проблемалық оқытудың пайдалы жағы оқушыны шығармашылыққа бейімдеп, күрделі
Проблемадан туған кедергіні жеңіу жолындағы ізденісі мен талпынысы
ІІ. Қазіргі кездегі білім беру факторлары және оның
мен міндеті.
2.1 Қазіргі кездегі әлемдік тәжірибе бойынша педагогикалық кадрлар
даярлау тенденциясы.
Кез клгкн қоғамдағы педагогикалықкадыпларды дайындау әлеумкттік экономикалық қажеттілікпен
Педагогикалық білім беру жүйесін дамыту тенденциясын анықтайтын әлеуметтік-
Әлемдік тәжірибеге жалпы және теориялық талдау жасау негізінде
Білім беруді реформалау мәселесі және мамандар даярлау (мұғалім)
Болашақ мұғалімдерді даярлау үздіксіз педагогикалық білім берумен сипатталғандықтан,
Мұғалімді кәсәби- педагогикалық тұрғыдан дайындаудың мақсаты қайта қаралып,
Психологиялық – педогикалық циклдерді жаңарту мазмұндағы теорияландырудың, абстрактілі
Болашақ мұғалімнің оқу мерзімі оның практикалық даярлығын бірмезгілде
Жас маманның педагог –стажер немесе мұғалімге көмекші ретінде
Дарынды және мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс істейтін педагогикалық
Жас мұғалімдердің кәсібилігін жетілдіру олардың біліктілігін жетілдірудің әртүрлі
Қазақстан Республикасындағы жоғары педагогикалық білім беруді дамытуға теріс
Педагогтың әлеуметтік мәртебесін төмендетуі, оның әлеуметтік қорғалуының әлсіздігі,
Педагогикалық жоғары оқу орындарының іс әрекетінде стратегияның жоқтығы,
Пдагогикалық мамандықтар үшін оқу үрдісін механистикалық тұрғыда ұйымдастыру,
Қазіргі қоғам талабына сәйке оқу жоспарын негізгі құжат
Болашақ мұғалімдердің кәсіби дайындығында материалдық техникалық, ақпаратты қамтамассыз
Жоғары оөқу орындарындағы оқытушы профессорлар құрамының оқу жүктемесінің
Педагогикалық білім беру мазмұнының нақты жағдайы арасындағы қарама
Болашақ педагогтың адагершілік рухани, азаматтық – патриоттық ,
Ерекше білімге қажеттілігі бар балаларға арнаулы педагогикалық кадрлардың
Педагогикалық кадрларға қажетті маниторингтің болмауы мемлекеттік сұранысты
2.2 Жоғары педагогикалық білім берудің мақсаты мен міндетті.
Мақсаты: мектеп оқушыларының тұлғалық дамуы мен қалыптасуы мәселесін
Міндеттері:
Кәсіби педагогикалық бағытты « педагог – оқушы» жүйесінде
Жалпы білім беретін гуманитарлық цикл пәндерінің мүмкіндігін толық
Қазіргі заманның оқу тәрбие технологияларын меңгерген студенттерге педагог
Тұтас пеагог тұлғасын қалыптастыру мақсатында психологиялық – педагогикалық
Жаңа формация мұғалімі- ол рухани адамгершілігі жоғары ,
Болашақ профессионал мұғалім болуы тиіс:
Тек өз пәнін жетік меңгеріп қана қоймай, ол
педагогикалық процеске қатысушылардың орнын білетін және
оқушылардың іс әрекетін ұйымдастыра алатын, оның нәтижесін
көре білетін, кемшіліктерге түсетулер енгізе алатын;
Оқушылардың біліктілік көздерін қалыптастыруға дайарлықты меңерген (құндылық –
Оқушылардың тәрбиесінде рухани адамгершілік, азаматттық – патриоттық ,
Білімге ерекше қажеттілігі бар балалар мен жұмыс істеуді
Мұндай нәтежиенің жетістігіне жету үшін жоғары оқу орнында
Біріншіден, алынған білім негізінде тұлғаның бағытын айқындалған
Екіншіден, болашақ мұғалімдер «адам – адам» жүйесінде пәндерінде
Мұғалім саналы адамгершілік позициясы оның тәрбие жұмысының әдісіне
педагогикалық процесте оқушылардың жаңа ролін түсініп, оқушы объектіден
Үшіншіден, болашақ мұғалімдердің өндірістік іс-әркетке бейімделу
Төртіншіден, жаңа форма ция педагогикалық қалыптастырудағы басты бағдар
Бесіншеден, педагогикалық жоғары оқу орындарында білім беру мазмұнын
Қазақстан республикасында педагогтарды кәсіби дайындау
болашақ мұғалімдердің мақсатына бағытталған кәсбилігін қалыптастыру бүкіл оқу
Жоғары педагогикалық білім берудің құрылымы мен әдістері.
Жоғары педагогикалық білім беру , 12 жылдық жалпы
Жоғары педагогикалық білім беру (ұзақтығы 4 жыл) педагогикалық
Жоғары оқу орнын аяқтағаннан кейін студент білім беру
Мұғалім-стажер ретіндегі қызметі бойынша функцияны анықтайды:
Педагогикалық факультеттің түлегін тікелей өндірістік нақты процеске бейімдейді.
Нақты өмірлік старегиясын таңдап, білім беру ұйымдарының кәсіби
Жинақтаған педагогикалық тәжербие , болашақта жоғары дәрежеде ғылыми
Үздік дипломмен аяқтаған бакалаврда , магистратурада оқуға мүмкіндік
Қорытынды.
Қорыта айтқанда инновциялық технология негізінде оқушы білімін анықтай
Кез келген педагогикалық технологияның филослфиялық және әдістемелік негіз
педагогикалық технологиялар технологияларына талдау жасай отырып, бұлардың мына
Қазіргі кезде педагогикалық оқыту технологияларының критериилері толық
Педагогикалық технологиялар концептуалдылығы – оқу технологиясының белгілі бір
Басқарушылығы басқару мүмкіндігінің болуы – оқыту технологиясы оқу
Инновциялық технологияның тиімділігі – оқыту технологиясының
Пайдалануға қолайлығы - инновциялық технологиясына сәкес тәжербиені
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
«ҚР-нің бала құқығы туралы» заңы Алматы.,2003, 21 бет.
М.М. Потошник «Качество образования проблемы и технологии управления»
А.К. Ахметов «Принципы технологии и содержании образовательной праграммы»,
Кобдыкаров К.К., Монохов В.М. « Педагогическая технология, преоктирование
Дайрабаев Е., Педагогика пәнінің негіздері, Алматы, 2005.
Көшіметова С.А., Оқыу тәрбие үрдісінде оқытудың инновациялық тәсілдерін
Нұрхан М., Тәрбие жүйесіндегі инновациялық үрдісі ., 2003,
Әмір.Ш., «Қазақстан мектебі» 2001, №6 32-34 беттер.
Абдулинна Г., Бураханова А., «Мәтін» Болашақ маманды оқытудың
А.К. Ахметов «Принципы технологии и содержании образовательной праграммы»,
Бахишева « Білім-Образования» инновациялық үрдістер және мектеп мұғалімдері.
Гарифулпина Г.М., «Үздіксіз білім беру мектеп инновациялық жұмыс
Пидкасистого П.И., Педагогика , 2006, 425-440 беттер.
Нұрхан М., Тәрбие жүйесіндегі инновациялық үрдісі ., 2003,
Беспалько В.Т., Слагаемые педагогической технологии.- М., «Педагогика» 1989.
Валиева М., білім беру технологиялары және оларды оқу-тәрбие
Жанпейсова Н.Н., Модулдік оқыту технологиясы оқытушыны дамыту
Формирование общества, основанного на знаниях. Новые задачи высшей
Высшее образование в ХХ веке: подходы и практические
Смирнов С.Д., Педагогика и псхология Высшего образования: от
2
Сабақтық мазмұны
Модульдік жобалау мен бағалаудың рейтингілік бақылау жүйесі.
Мақсат пен жетекші принциптер
Модульдік оқыту технологиясы
Оқу модулі мен дидактикалық материалды құрастыру
Оқытудың әдістері, түрлері және құралдарының бірлігі.