ЖОСПАР
Кіріспе 2
П.Я.Чаадаев орыс философиясына жол сілтеуші 3
Батыстықтар 5
Славянофильдер 7
Қолданылған әдебиеттер тізімі 18
Кіріспе
Философияның мiндетi барынша кең, ал оларды
Арнайы ғылымдармен салыстырғанда, яғни әлемнiң әртүрлi
Сондықтан да немiс, француз, ағылшын, американ
Ресейде қазан төңкерiсiне дейiн философияның барлық
Орыс философиялық ойындағы қызықты iзденiстер XVI-XVIII
Бұл екi тенденцияның өзiнiң айқын теориялық
П.Я.Чаадаев орыс философиясына жол сілтеуші
Осыған байланысты орыс философиялық ойында екi
П.Я.Чаадаев 1836 жылы «Телескоп» журналында өзінің
Чаадаев католиктiк Батысты дәрiптеп, оны Ресейге
Оның пікірінше, адам материалдық және рухани
Батыстықтар
Славянофильдермен айтыста батыстық коцепциясы қалыптасты.
А.Герцен (1812-1870) барлық орыс мәселелері «басыбайлық
Белинский - адамазаттың дамуында шек жоқ,
Чернышевский мен Добролюбовтың көқарастары:
Тап күресі - қоғам дамуының қозғаушы
Тарихты патшалар мен қолбасшылардың іс- әрекеті
Бірақ тарихи дамудың объективтік заңдарын ашу
Пролетариаттың тарихи міндетін түсінбеді, оған патшалық
Н.Г.Чернышевскийдің (1828-1889) пікірінше, Россия капитализмсіз бірден
Батысшылдар Ресейдiң «европаландыру» идеясын насихаттады және
Славянофильдiк болса орыстың ерекше филсофиялық-идеологиялық ағымы
Славянофильдер
Славянофильдер ағымының өкілдері И.В.Киреевский, ағайынды
1. Православие, 2. Монархия, 3.Шаруа қауымы.
Православие бірыңғай «тұтастық білім» және жанның
Монархия – Мемлекеттік құрылыстың идеалдық түрі.
Шаруалар қауымы - «бірыңғай өнегелік әлем»
Славянофильдiктiң негiзiн қалаушылар А.С. Хомяков, И.В.
Славянофильдер Ресей дамуының бүкiл Батыс өркениетiнен
Ресей православиелiк рухани негiзге сүйене отырып,
Жоғарыда айтылғандай славянофилдердiң бастапқы тезисi Православиенiң
Православиенiң өзге дiндерден артықшылығын көрсететiн қандай
Еркiндiк пен қажеттiлiктiң үйлесiмдiлiгi мәселесiн шешу
Қауым өмiрдiң әлеуметтiк ұйымдасуының ең жақсы
Славянофилдердiң тұжырымдауынша „ресейлiк қоғамда қауымдық принциптiң
Сонымен ертедегi Русь және феодалдық бытыраңқылық
XIV-XVI ғасырларда феодалдық Рустегi философиялық ой
Орыс философиясының үшінші кезеңі ХІХ ғ
XX ғасырдың бас кезiндегi қоғамдық-саяси ойдың
Орыстың дiни философиясында сыртқы әлемнiң танымдылығы
Гносеологиядағы интуитивизмнiң әр түрлi формаларын В.Соловьев,
Канттың гносеологиялық идеализмiмен салыстырғанда орыс интуитивизмi
Киреевский мен Хомяковтың жарияланған бүтiн таным
Киреевский және Хомяков бүтiн ақиқат тек
Орыстың дiни философиясындағы бүтiндiк танымға ұмтылу
Орыс философтарының пiкiрiнше, философияның басты мiндетi
Жоғарыда ескертiлгендей, орыстың философиялық ойының басты
Ресейдiң төлтумалылығы, өз дамуы барысында оның
XIX ғасырдың 60-70 жылдары славянофильдердiң iлiмiн
Түбiршiлдер арасындағы ең көрнектi ойшылдың бiрi
Достоевскийдi үрейлендiретiн нәрсе – бiр нәрестенiң
Ресейде Достоевский дiни философияның бүкiл кейiнгi
XIX ғасырдың соңы мен XX
Қолданылған әдебиеттер тізімі
1.Чанышев А.Н. Курс лекций по древней
2. Бейсенов К.Ш. «Философия тарихы» -
3. Нысанбаев А.Н. «Адамға қарай бет
4. Алтай Ж., Қасабек А., Мұхамбетәли
5. Ермеков Құрамыс «Философия негіздері»
6. Ақназаров Х.З. «Философия тарихының дәрістер
7. Ежелгі рухани таным және қазақ
8. Философиялық сөздік – Алматы 1996
9. Жамалов Қалас «Философия тарихы» -
10.Тұрғынбаев Ә.Х. «Философия» Алматы 2001
11. Мырзалы Серік «Философия әлеміне саяхат»