Мазмұны
беттері
Кіріспе 3
1 Маркетингтік коммуникация жүйесінің теориялық негіздері
1.1 Маркетингтік коммуникация түсінігі мен мақсаттары 5
1.2 Маркетингтік коммуникация құралдары
8
2 «Pro-авто» журналының коммуникациялық қызметін талдау
2.1 «Pro-авто» журналына жалпы сипаттама және негізгі экономикалық көрсеткіштерін
14
2.2 «Pro-авто» журналының тауарды жылжытудағы коммуникациялық қызметі
19
3 Коммуникациялық шараларды жетілдіру бойынша ұсыныстар
3.1 Коммуникациялық шараларды жүзеге асыруды жетілдіру жолдары
25
Қорытынды
30
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
32
Кіріспе
Әр заманның өз мінезі, өз талабы бар. Қазіргі болашаққа
Бұл дегеніміз – Қазақстан экономикасының ғылыми білімге, инновациялық
Елбасы Н.Ә.Назарбаев атап көрсеткендей, «технологиялар индексі» деп аталатын бәсекеге
Қазақстанның болашағы, әлемнің бәсекеге барынша қабілетті 50 елінің қатарына
Олай болса, істі неден бастау керек? Біздіңше, ұлттың инновациялық
Маркетинг-(ағылшынша-нарықты жасау) капиталистiк кәсiпорындардың өндiрiстiк өткiзу және сауда iстерiн
Бұған әдетте, тұтынушылар сұранымның құрылымын құрайтын географиялық, демографиялық әлеуметтiк-психологиялық
Маркетингтiң қызметi ретiнде, өткiзу сату саясаты тауар қозғалысының бүкiл
Курстық жұмыстың мақсаты – маркетингтегі коммуникациялық қызметті сипаттау
- маркетингтік коммуникацияның түсінігі мен мақсаттарын айқындау;
- маркетингтегі коммуникациялардың құралдарын сипаттау;
- кәсіпорындағы маркетингтік коммуникацияларды талдау;
- кәсіпорындағы маркетингтік коммуникацияларды жетілдіру жолдары.
Курстық жұмыстың объектісі «Pro-авто» журналы болып табылады.
Курстық жұмыстың құрылымы кіріспеден, үш тараудан, қорытынды мен пайдаланған
1 Маркетингтік коммуникация жүйесінің теориялық негіздері
1.1 Маркетингтік коммуникация түсінігі мен мақсаттары
Қазiргi заманғы маркетинг теориясын оны басқарудың нарықтық бағдарын қамтамасыз
Сонымен маркетингтiң 2000-нан аса анықтамасына бөлек-бөлек тоқталмай-ақ мынаны көрсеткен
Бiздiң пайымдауымызша маркетингтi – нарықты терең бiлуге, баға белгiлеу
Нарық концепциясы ретiндегi маркетингтiң негiзгi принциптерi мыналар;
- өндiрiстiң түпкi нәтижесiне жетуге ұмтылу –тауарларды нарықта
- алға қойған мақсат пен мiндетке жету үшiн
- нарыққа икемделудiң стратегиясы мен тактикасын бiрлiкте және өзара
- кәсiпорынның жұмысын шұғыл нәтижеге емес, ұзақ мерзiмдi нәтижеге
Осы көрсетiлген принциптер бойынша маркетингтiң негiзгi атқаратын қызметтерiн анықтауға
Мемлекеттік темір жол бірлестігі, әлбетте, өнеркәсіптік сипатта қызмет атқарады
Бұл болса, өнеркәсіп саласында бәсеке дамуының алдарынан тек жақсы
Өнеркәсіптік коммуникацияға пайдаланатын құралдар мыналарды іске асыруға тиіс:
- фирманың бар екені туралы ақпарат таратуды;
- оның өнімдері және
- аты шығуына байланысты, ұсынылған кепілдемелер, фирманың тараған имиджі
Сату көлемін ұлғайту және пайда табу үшін сапалы тауарлар
Маркетингтік коммуникация – тұтынушыларға ықпал ету мақсатында тауарлар мен
- жарнама:
- өткізуді ынталандыру;
- жеке (дербес) сату;
- қоғаммен байланыс;
- тікелей маркетинг.
Тауардың сырт пішіні, оның түрі, түсі, буып-түюі, орауы да
Коммуникациялардың жеке және жеке емес арналары бар. Жеке коммуникация
Жылжытудың түрлі нысандарын таңдауға тауардың түрі, жылжыту стратегиясы сатып
Тұтыну тауарларын жылжытудың ең тиімді түрі –жарнама боп табылады,
Потенциалды алушының: «Мен сіздің кім екеніңізді білмеймін, сіздің фирманыздың
Сатып алу жабдықтаушының келуінен бұрын басталады. Ал жабдықтаушының
Фирма уәкілінің әрбір сапары өте қымбат, оған ақша және
Жарнама сатушы персоналға көмектеседі, өнімді өткізудің шығынын азайтуға себеп
Жарнама ұйымдастыру, сатуды ынталандыру, қауымдастықпен қатынастар және т.б. қимылдарының
Алға мынадай мақсаттар қоюға болады:
- өз танымалдығыңды арттыра түсу;
- фирманың нақты имиджін (тиянақтылық, шапшандық) тудыру;
- тұрақты клиенттермен үйреншікті байланыстарды күшейту;
- бәсекелестерден тартып алынған тұтынушылар санын
- бастапқы сұранысты
- сауда персоналының
Коммуникацияның бағдарламасын жасауға кіріспей тұрып, әр түрлі көздерден шығатын
Өз қызметінің бастауыш, соңғы кезеңдері өзінің бәсекелес ортасы туралы
Бұл мақсаттар кәсіпорындар ішінде және сыртында да болады, олар
Коммуникацияның бекітілген мақсаттарын іске асыруда олардың мазмұнымен қатар уақыттық
Өнеркәсіптік коммуникацияның көпшілік тұтынатын тауардың коммуникациясьшан принципті айырмашылығы жоқ
Жарнамалық науқанның құрамын кіретін ақпараттық хабарламаға қойылатын талаптар:
- бір мақсатқа – потенциалды тұтынушылардың бір ғана сегментіне
- елеулі және лезде қабылдағыш
- потенциалды тұтынушыға түсінікті тіл немесе код қолданылуы керек;
- жеңіл оқылуға, айқын
- өнімді баса көрсету, егер назар өнімнің қандай да
1.2 Маркетингтік коммуникация құралдары
1-cурет – Маркетингтік коммуникация құралдары
Өнеркәсіп және кәсіби ортада ақпараттық құралдардың үш негізгі топтарын
- тікелей әсер ету
- сөздің дәл мағынасындағы жарнаманың жанама құралдары;
- қосымша құралдар, тікелей және жанама.
Тікелей әсердің құралдары:
- көрмелер және арнайы салондарға қатысу;
- ақпарат дайындау жөнінде семинарлар;
- құрал-жабдықтардың тұсауын кесу
- жылжымалы көрмелер
А. Көрмелер және арнайы салондар. Егер кәсіпорын шетел рыноктарында
Өз еліндегі ұқсас көрмелерге де қатысу қажет, өйткені бұл
Мысалы мынадай мүмкіндіктер бар:
- өзінің салонда қатысуы
- өзінің қатысуы туралы
- ашылғанға дейін керек болған жағдайда арнайы баспасөзге ұсынылатын
- тұсау кесу үстінде әрбір келуші және баспасөз өкілі
Стенд алдындағы қызметкерге баса көңіл аудару жөн: келушілерді қабылдау
Қоса айтсақ, сіздің стендіңіз маңында аздап дем алуға мүмкіндік
Ә. Ақпарат дайындау жөнінде семинарлар. Бұл ретте сөз сатушылар
Б. Тұсау кесу және көрсетулер. He кәсіпорында, не арнайы
В. Жылжымалы көрмелер және көрсетулер. Бүл жолдарда бейнеленген қызметтің
Қол құралдарын өндіруші фирма «Факом» осы әдісті 1956 жылдан
Жарнаманың жанама құралдары:
- экономикалық баспасөздер және жалпы мазмұнды баспасөздердің алуан түрлері;
- жалпы техникалық баспасөз;
- пошталық жарнама;
- жылдық арнайы анықтамалар;
- үлгілер.
А. Баспасөз көп себептерден жақсы жарнамалық құрал болып есептеледі
- ол таңдамалы сипатқа ие, яғни әрбір атау нақтылы
- ол дәлелдермен танысуға мүмкіндік береді, өйткені хабарлар оқылады;
- техникалық салада
- әрбір дананы
а) Экономикалық пресса және жалпы сипатты ақпарат қамтитын
ә) Жалпы сипаттағы технологиялық баспасөз. Бұқаралық ақпараттың бұл құралы
Институционалды жарнама фирманың өнімдеріне емес, өзіне арналып таратылады: фирманың
Шығарылатын өнімдері (қол
б) Мамандандырылған техникалық баспасөз. Бұл басылымдар таңдалымды сипатқа ие
Белгілі мерзімді басылымның бағдарымен тауар және оның қолданылуы жөніндегі
Ә. Пошталық жарнама. Бұд таңдалымды жылдам әсерлі әдіс бірақ
Жарнама беруші мүмкін деген қабылдаушыларды (адресат) аса мүқият таңдауы
Жіберілетін ақпарат таңдалымды сипатты болуы керек: әрбір клиентке тек
Егер онымен білікті, өнеркәсіп саласындағы ерекшеліктермен таныс адамдар шұғылданса,
Б.Мамандандырылған жылдық анықтамалар. Кәсіпорын мүмкіндігінше көптеген арнайы анықтамаларда жекелеген
Анықтамаға қосымша жарнамалық беттерде немесе жабыстырмаларда тапсырушы рөлінде шыққан
В.Үлгілер тарату. Клиенттер, потенциалды алушылардың, дистрбьюторлардың арасында фирманың
Қосымша ақпараттық құралдар:
А. Сатуды көтермелейтін құжаттамалар. Кәсіпорынды одан шығатынның бәрінің: әр
Ә.Кәсіпорынның үн қағазы (газет). Нақтылы бір кезеңде кәсіпорын кішкентай
Б.Зауыттарға барып-қайту, «ашық есік» күндері. Осындай қызмет және осыған
В.Техникалық мақалалар. Өнімнің ерекше пайдаланылуы, қызмет, фирманың патенті, ағымдағы
Г.Конгресстер конференциялар. Конгреске қатысу, өзіңді көрсету, өз мамандығыңыздың адамдарымен
2 «Pro-авто» журналының коммуникацялық қызметін талдау
2.1 «Pro-авто» журналына жалпы сипаттама және негізгі экономикалық
«Pro-авто» журналы 2003 жылы құрылып Қазақстан аумағында автокөлік саласы
Басқару - ұйымдасқан жүйеге нысаналы түрде ықпал жасау оның
Басқару әдістері – басқару қызметінің тәсілдері, олардың көмегімен еңбек
«Pro-авто» журналы басқару құрылымы келесідей формада белгіленген:
Атқарушы директор – кәсіпорынының барлық өндірістік – шаруашылық қызметіне
Техникалық директор – негізгі өндірісті және көмекші цехтардың жұмыстарын
Бас бухгалтер – шаруашылық жұмысының қаржы және бухгалтерлік есеп
Заң бөлімінің бастығы – заң бөлімін басқарады, кәсіпорынның заңды
Экономика бөлімінің бастығы – «Pro-авто» журналы экономикалық жұмысын басқарады.
Маркетинг және коммерция бөлімінің бастығы – өткізу және жабдықтау
Кадрлар бөлімінің басшысы – кадрлар бөлімінің жұмысын басқарады. Бұл
Кәсіпорынның негізгі мақсаты – жоғары сапалы өнімдерді ұсына отырып,отандық
- тұтынушылардың күтілімін арттыру;
- нарықта бірінші болу,нарық мүмкіндіктерін құру және жаулап алу;
- тұтынушыларға тауардың сапасына кепілдік беру;
- қоршаған ортаға бизнестің негативті ықпалын үнемі төмендеуін алдын
- заңдардағы барлық бизнес элементтеріне,табиғатты қорғау қызметіне және еңбектің
- жоғары класстағы мамандарды қызықтыру, масштабын кеңейту және сақталуын
- бизнестің жоғалуын алдын алу және қауіпсіздікті қамтамасыз ету
Төмендегі кестеде «Pro-авто» журналының техника-экономикалық көрсеткіштері келтірілген.
2-кесте – «Pro-авто» журналының техника-экономикалық көрсеткіштері
№ Көрсеткіштер өлшем бірлігі 2007ж. 2008ж. 2009ж. Ауытқу
1 Нақтылы бағада тауарлы өнім: мың.тг 725640 672791
2 Салыстырмалы бағадағы тауарлы өнім мың тг. 8790268 7207996
3 Еңбеккерлер саны адам 11 12 12 1
4 Еңбек ақы қоры мың тг. 160465,3 182488,6 243446,8
жұмысшылар мың тг. 130715,2 149535,9 201026,8 70311,6
5 1еңбеккердің орташа айлық еңбек ақысы теңге 11910 13540
1 жұмысшының теңге 10870 12390 15740,0 4870
6 Еңбек өнімділігі
1 еңбеккердің мың тг. 646,16 599,1 1025,5 379,34
1 жұмысшының мың тг. 724,2 668,8 1139,2 415
7 Негізгі қолардың жылдық құны мың тг. 1138662 1141886
8 Өндірістік қорлар мың тг. 1117226 1120679 1180666 63440
9 Қор қайтарымы тг/тг 0,64 0,59 1,02 0.38
10 Өзіндік құн ТӨ мың тг. 762216 558965 1097361
11 1 теңгеге шығын теңге 1,05 0,83 0,90 -0,15
12 Өнімді өткізуден түскен табыс теңге 824375,131 700449,0 1274649,341
13 Өткізілген өнімнің өзіндік құны теңге 715167,13 598189,0 1122768,758
14 Жалпы кіріс теңге 109207,983 102260,0 151880,583 4267,6
15 Нақтылы бағадағы ТӨ түскен таза табыс (шығыс) теңге
16 Табыс (шығыс) мың тг. 36576 113826 114736 151312
Сонымен, «Pro-авто» журналы техника-экономикалық көрсеткіштерін талдайтын болсақ, есепті жылмен
«Pro-авто» журналы еңбек ақы қоры 2007 жылы 160465,3 мың
Кәсіпорынның негізі өндірістік қорының орташа жылдық құны 2008 жылы
«Pro-авто» журналының табысын есептеу маңызды мәселе болып табылады. Себебі,
Кәсіпорынның өткізу қызметі - компанияны тұтынушылармен тығыз байланыстыратын буын.
Компанияда ішкі және сыртқы немесе «далалық» өткізу қызметтері болады.
Кәсіпорынның өткізу қызметін негізінен «Pro-авто» журналының маркетинг бөлімі атқарады.Жалпы
2-сурет – Маркетинг бөлімін басқаруды ұйымдастыру
«Pro-авто» журналының маркетинг бөлімінде 5 адам жұмыс істейді. Оның
- маркетинг әрекеттерінің
- маркетинг жоспарындағы шаралардың орындалуын басқару және қадағалау;
- маркетинг зерттеулерін жүргізу қажеттілігін анықтау;
- өткізілетін жұмыс бюджеті жайлы бастықтармен келісу;
- бөлінген қаржыны іске асырылуын тексеру және бақылау;
- зерттеу бағдарламасын, сүрақтарын және мақсаттарын бекіту;
- зерттеу жұмысында жиналған мәліметтерді қорытындылау, қажетті маркетингтік шараларға
- фирмамен жүргізіліп жатқан тауар және қызметті жылжыту бағдарламалары
- маркетингтік және жарнамалық
- маркетинг бөлімінің жұмысын күн сайын оперативті бақылау;
- фирманың өткізу және
Жарнама және арнаулы проектілер маманы фирманың жалпы жарнамалық
Өнім көлемі - жеке бір кәсіпорынның немесе саланың белгілі
2.2 «Pro-авто» журналының тауарды жылжытудағы коммуникациялық қызметі
Кәсіпорынның коммуникациялық қызметі – компанияны тұтынушылармен тығыз байланыстыратын буын.
Компанияда ішкі және сыртқы немесе «далалық» өткізу қызметтері болады.
«Pro-авто» журналында көтерме сауда жүргізіледі. Олар қала, облыс бойынша
Тәуелсіз ұйымдар – тауарларды өз иелігіне сатып алып кейін
Көтерме саудагерлерді мына жағдайларда таңдау тиімді болады:
- егер нарық шашыраңқы болса, әрбір географиялық аймақтағы өткізу
- әдетте көтерме саудагерлердің (делдалдардың) саны, өндірушінің аймақтық жиынтық
- бұйым өнеркәсіптің көптеген салаларындағы тұтынушыларға өткізілуі тиіс, олардың
- тұтынушылар өнімді ұсақ партиалармен сатып алатын болса.
Тәуелді – бұл тауарға меншік құқығы жоқ, бірақ орындаған
Тұтынушыға толық циклді қызмет көрсететін көтерме саудагерлер.Өз серіктестеріне тауар
Тұтынушыларға шектеулі циклмен қызмет көрсететін көтерме саудагерлер. Бірінші топқа
Көтерме саудагерлер – коммивояжерлер. Ұзақ сақталмайтын, тез бұзылатын (ет,
Көтерме-брокерлер. Олардың негізгі қызметі – сатушы мен сатып алушыны
Агенттер – ол сатушының немесе сатып алушының мүддесін қолдайды,
Өндірушілердің агенттері – бірін-бірі толықтыратын тауарлары бар бір немесе
Сату агенттері. Жасалған келісім-шарт негізінде өндіруші өндіретін барлық тауар
Комиссионер агенттер. Тауарларды сату мәмлелерін жасап, тауарды иемденеді. Көбінесе
Агенттер және брокерлер – тауарды сату-сатып алуға ықпал етіп,
Көтерме саудагерлер – консигнанттар. Олар бакалейлік-гастрономдық дүкендерді, бөлшектеп сатушыларды
Өндірістік кооперативтік. Ауыл шаруашылық өнімдерін өндіретін және жергілікті нарықта
Сауда маклерлері. Өндіріс құралдарының көтерме нарығында және жергілікті жылжымайтын
Сөрелі джобберлер. Бөлшектік сауда (супермаркеттер, және т.б.) мен көтерме
Сонымен бірге «Pro-авто» журналының басшылығы бөлшек сауданы қалыпқа келтірген.
Бөлшек сауда – түпкі тұтынушының жеке қолдануы үшін тауарды
Бөлшек сауданың қызметтері оның мақсаттарымен анықталады:
- тауарды сатып алу мен оның ассортиментін қалыптастыру;
- тұтынушылардың сұранысын, талғамын, қалауын зерттеу;
- өндірушіні оның өніміне деген сұраныс барысы туралы ақпаратпен
- тұтынушыларға тауардың сапасы мен ерекшеліктері туралы ақпарат беру;
- қызмет көрсету. Кәсіптік түрде сатып алу туралы шешім
Бөлшек сауда түрлері меншік нысандары бойынша – мемлекеттік және
Сонымен бірге «Pro-авто» журналы қаланың түрлі супермаркеттерінде, жанармай сату
Супермаркеттер – үстеме бағасы жоғары емес, алуан түрлі тауар
Суперсторлар. Сауда ауданы орта есеппен 3-тен 5мың шаршы метрге
Гипермаркеттердің сауда ауданы 10 мыңнан 50 мыңға дейін шаршы
Арнаулы дүкендер – тауарлардың жеке топтпрын алуан түрлі ассортиментін
Универмагтар. Басқаларға қарағанда сан алуан тауар түрін ұсынады.
Көпшілікке арналған тауарлар дүкендері. Бағасы универмагтар мен арнайы дүкендердегіден
Ыңғайлы дүкендер. Үй жанында орналасқан, күні-түні мен жұмыс істейтін,
3. Бағасы бойынша дүкендердің келесі түрлерін көрсетуге болады.
Дисконтты дүкендер («Tagret»). Тұтынушы өзіне-өзі қызмет ететін, бағасы төмен,
Қойма клубтары. Қоймаға ұқсас ғимаратта орналасқан, қызметтер ықшамдалған дисконтты
Қойма-дүкен. Қойма – клубтарына ұқсас. Бағасы біршама арзан (кемітіп
4. Қызмет көрсету түрі бойынша бөлшек сауданы мынадай түрлері
Сауданың осы аталған түрлерінің мәні туралы тікелей маркетинг бөлімінде
5. Жеке меншікке байланысты бөлшектік сауда мынадай түрлерге бөлінеді:
- корпарациялық жүйе – екі не оданда көп бөлшек
-ерікті жүйелер – әйгілі сауда маркасымен сауда жасайтын бөлшек
«Pro-авто» журналы заманға сай дамып, жақында интернет сайтын ашып,
3 Коммуникациялық шараларды жетілдіру бойынша ұсыныстар
3.1 Коммуникациялық шараларды жүзеге асыруды жетілдіру жолдары
Насихат құралдары күнделiктi өмiрде кеңiнен қолданылады. Сауда-саттық ассоcациялары ауыл
Насихат жүйелерiнiң атқаратын қызметтерi мына тұрғыда болып келедi:
- потенциалдық пайдаланушылардың назарын көрсетiлетiн қызметтер мен тарауар үлгiлерiне
- нақты тауарлар жөнiнде жалпы жұртшылыққа түсiнiктi тауарлық насихат
- фирма өзгешелiктерiн көпшiлiкке кеңiнен түсiндiруге бағытталған оның
- фирма жұмысына әсер ететiн кейбiр заңдылықтарды немесе реттеулердi
- басқарушыларға фирманың қоғамдық маңызы мен жағдайы және бет-бейнесi
Насихат жұмыстарымен шұғылданатын адамдардың еңбек ақысына және насихаттық материалдарды
Коммуникациялық хабарландыру құралдарының түрлерi көп. Олар жалпы ұқсастығына қарай
- тiкелей ықпал ету құралдары;
- жарнаманың жанама құралдары;
- тiкелей және жанама қосымша құралдар.
Жарнама берушi жағдайларды қарастыру керек:
- жарнама құралының көмегiмен қамтылуы мүмкiн жұртшылықтың жобалы саны;
- жарнамалау жиiлiгi және оның әсер ету деңгейi жөнiнде
- хабар тарату құралдарының негiзгi түрлерiн таңдап алу;
-жарнаманы нақты пайдаланушыларды таңдау және мың адамға шаққандағы жарнама
-жарнама құралдарын пайдалану графигi жөнiнде шешiм қабылдау.
Әдетте шешiм қабылдау жарнамалық аудитория хабарын белгiлi бiр мерзiм
Тiкелей ықпал ететiн жарнамалық құралдарға бұлардан басқа да, арнайы
Көрмелер мен үйiрмелерге қатынасу – өз тауарымен таныстыру және
- тұтынушылармен қарым-қатынасты жолға қою;
- потенциалдық коммерциялық серiктестер табу мәселелерi көзделедi.
Жылжымалы көрме-тауар көрсетiлiмдерiнде әр түрлi транспорт –көлiктердi пайдалану және
Хабар дайындау семинарларды сатушыларға емес, өз сауда қызметкерлерi бар
Жарнаманың жанама құралдарына: экономикалық және жалпы баспасөз түрлерi, жалпы
Баспасөз түрлерi таралымдық қасиетiмен ерекшеленетiндiктен, олардың жарнамалық мәнi де
Почта арқылы жарнамалау көбiнде өнеркәсiптiк ортада пайдаланылады.
Почтамен хабарландырылатын материалдар аса ұқыптылықты қажет етедi.
2-кесте – Коммуникациялау кешенінің жеке элементтерінің артықшылықтары мен жетіспеушіліктері
Артықшылықтары Жетіспеушіліктері
Жарнама
Үлкен, кең таратылымды роликтер жасау.
Тұтынушыға дейін тауар туралы ақпараттарды жеткізу.
Фирмамен бақыланады.
Басқа элементтерімен жақсы үйлеседі және олардың тиімділігін жоғарлатады.
Уақыттың өтуіне қарай түрін өзгертуге болады.
Тауар мен фирмаға тиімді суреттемені қамтамасыз етеді.
Мүмкін болатын бір сатып алушыға есептегенде төмен жарнамалық шығындар.
Дербес сауда
Сатып алушымен өзіндік контактыны қамтамасыз етеді және олармен диалог
Потенциалды клиент жағынан жауапты реакцияны тудырады. Жеке сатып алушылардың
Тұрақты сатып алушыларды ұстап тұрады Сатып алушыларды хабарландыру үшін
Өткізуді ынталандыру
Өткізудің қысқамерзімді өсуіне алып келеді және жарнаманы жеке сатумен
Қоғаммен байланыс
Көптеген жағдайларда сатып алушыларға дұрыс ақпараттар береді. Фирманың ақпараттарына
Тауар үлгiлерiн тарату – жалпы байланысы бар тұтынушалардың арасында
Қосымша хабарландыру құралдарына жататындар: тауар саудасына мүмкiндiк беретiн құжаттар;
Кәсiпорын беделiн қалыптастыру ол жөнiндегi деректерге негiзделген ой-пiкiрден басталады.
Кәсiпорын газет тауар өткiзуде әлсiздеу жарнама саналғанымен, ол күштi
Өткізуді ынталандыру сатушылардың тиімділігі мен тұтынушылардың сатып алуын ынталандыратын
Техникалық тұрғыдан жазылған еңбектер мен мақалалар да фирма өнiмдерiнiң
Жарнамалық хабарландырулардың жоғары нәтижелiлiгiне қол жеткiзу үшiн онда: 1)
Қазiргi жарнамалық хабар тарату арналарының алдыңғы қатарында: экрандық жарнамалар-кино,
Бүгiнгi таңда теледидар мен радио күнделiктi хабарларды тiкелей көпшiлiк
Тауарды жарнамалаудың iрi суреттi габариттiк плакаттар, электрлендiрiлген панно, ЭЕМ
Қорыта айтқанда, қоғамдық өмiрiмiзде жарнама орын алмайтын өндiрiс, сауда-саттық
Саудадағы жетiстiктiң бiр белгiсi тауар сатуды адамның жеке басының
Баяғыдан белгiлi, қандайда бiр iс болсын оның табыстылық дәрежесi
Қорытынды
Тауар қозғалысында белгілі бір қызметтер атқаратын тұлғалар және ұйымдар,
Маркетингтік коммуникация ерекше түрі ретінде әр түрлі жәрмеңкелердегі аукциондардағы,
«Pro-авто» журналы өз тауарларын көп ретте дүкендер арқылы таратады.
Статистика агенттігінің деректеріне сәйкес тұрғындарды сауда алаңдарымен орташа қамтамасыз
Салыстыру үшін айтсақ, Францияда 1 мың тұрғынға жаңа сауда
Осыған байланысты, тұрғындарды сауда алаңдарымен қамтамасыз ету есебінің әдістемесі
Мемлекеттік емес құрылымдарға функцияларды тапсыру шарасы әзірлеуші тарапынан мемлекеттік
Сауда қызметіне қатысты түйінді мәселелер өте көп екенін байқап
Дүкендер жоғары сұранысқа ие болуы үшін адамдар көбірек өтетін
Сонымен қатар уәкілетті мемлекеттік орган мен жергілікті атқарушы биліктің
Соңғы жылдары маркетингтік коммуникацияның дамуында кейбір өзгерістер болып өтті.
Маркетингтік коммуникация сатып алушылардың тауарға деген қажеттілігін қанағаттандыруға,
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. Қазақстан экономикалық, әлеуметтік және саяси жедел жаңару жолында:
2. Назарбаев Н. «Қазақстанның әлемдегі бәсекеге барынша қабілетті 50
3. Жүнiсов. Б. Нарықтың экономикалық негiздері.Оқу құралы: Алматы 2004.
4. Есімжанова С.Р. Маркетинг. Оқу құралы. Алматы: «Эко» Баспа
5. Ілиясов Д.Қ. Маркетинг: теориясы мен практикасы: Оқу кұралы:Алматы,
6. Нысанбаев С.Н, Садыханова Г.А., Маркетинг негіздері, А.: Қазақ
7. Котлер Ф. Маркетинг негіздері. Ағыл. ауд. М.Т. Ізбасаров
8. А. Б. Рахимбаев Маркетинг теориясы және практикасы. Алматы,
9. Пешкова Е.П. «Маркетинговый анализ в деятельности фирмы»
10. Поспелов А.Н. Маркетинг и коммерция. М.: изд. Книготорговый
11. www.stat.kz
12. www.pro-avto.kz
13. Жолдасбекова Г.Ө. Кәсіпорын экономикасы.- Алматы: Экономика баспасы, 2002.
14. www.marketing-magazine.ru
15. www.google.kz
16. www.tns-global.kz
17. www.profit.kz
3
Маркетинг бөлімінің бастығы
Жарнама және маркетинг маманы
Менеджер-маркетолог
Жарнама және
арнаулы жоба
Маркетингтік коммуникациялар
Жарнама
Өткізуді ынталандыру
Қоғаммен байланыс
Дербес сату
Тікелей маркетинг
Маркетингтегі 4P
Тауар
Баға
Өткізу
Жылжыту