Қазіргі ғылыми – техникалық жедел дамуға,
Н.Ә. Назарбаев
«Қазақстан – 2030» Жолдауы [1]
Тақырыптың өзектілігі: ХХІ ғасырдың жан-жақты зерделі, дарынды, талантты
Қазақстан Республикасының «Білім беру» Заңында [2] оқытудың жаңа
Жоспар
Кіріспе
І тарау. Мектеп шағындағы психикалық даму
1.1 Оқушының мектептегі өмірінің бастапқы кезеңінің ерекшеліктері
1.2 Оқушының оқу іс-әрекетінің қалыптасуы
1.3Оқушылардың еңбек қызметінің психологиялық ерекшеліктері
ІІ тарау. Мекептегі оқу процесінің нәтижелі болуына таным
2.1 Мектеп оқушыларының танымдық процестері
2.2 Мектеп оқушыларының жеке басының дамуы
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
І тарау. Мектеп шағындағы психикалық даму
1.1 Оқушының мектептегі өмірінің бастапқы кезеңінің ерекшеліктері
Қазіргі заманғы тәрбие жүйесінде мектеп шағы бала өмірінің
Орта білім берудің әлеуметтік міндеттері мен мазмұны әлі
Жеті жастан он жасқа дейінгі кезеңге неғұрлым тән
Мектеп оқушыларының анатомиялық-физиологиялық ерекшеліктері. Бұл жаста дененің барлық
Мектеп оқушыларының бұлшық еттері мен сіңірлері жылдам қатаяды,
Мектеп оқушыларының жүрек бұлшық еттері шапшац өседі және
Қозу және тежелу процестерінің өзара қатынасы өзгереді. Тежелу
Осылайша, мектеп жасына дейінгі балаларға қарағанда мектеп оқушыларының
Баланың мектепке баруына байланысты болатын психологиялық өзгеріс. Атап
Жеті жасар бала мектеп табалдырығынан аттасымен-ақ оқушы болады.
Әсіресе баланың мектеп өмірінің жаңа жағдайларына алғаш енуі
Баланың ішкі позициясының екінші жағы оның білім мен
Алғашқы кезде оқушы нақтылы оқу пәндерінің мазмұнымен шын
Баланың білім қазыналарын интуициялық қабылдауын мектептегі оқудың алғашқы
мүмкіндік береді.
Осылайша, мектеп өмірінің алғашқы кезеңіне баланың кластағы және
Мектеп оқушылары бастан кешіретін қиыншылықтардың негізгі түрлері. Көбінесе
Олардың біріншісі жаңа мектеп режимі ерекшеліктеріне байланысты (дер
Мектеп оқушылары бастан кешіретін қиыншылықтардың екінші типі мұғаліммен,
Мұғалімнің позициясы мынадай: бала оның алдында қандай да
Тәжірибелі мұғалім барлық балаға бірдей талап қояды, бірақ
Мұғалім барлық балаларға бірдей қарап, бәріне бірдей талап
Баланың мектепке баруымен оның семьядағы жағдайы өзгереді. Оның
Қиыншылықтардың үшінші типін бірінші кластағы көптеген оқушылар оқу
Оқуға «тоюды» болдырмаудың ең сенімді әдісі балалардың сабақтарда
Ана тілі сабағын беруді осыған ұқсас үлгіде құру
Балалар алдына шешілу жолдары мен құралдарын белсенді анықтауды
Сонымен, бала мектеп өміріне алғаш
1.2 Оқушының оқу іс-әрекетінің қалыптасуы
Білім, іскерлік пен дағды ата-аналармен, құрбы-құрдастармен қарым-қатынаста,
Оқу ситуацияларының ерекшеліктері. Оқу ситуациялары бірқатар ерекшеліктермен сипатталады.
Шынында, оқып жаздыратын жазудан бурын жұмыс жүргізіледі оның
Оқу ситуацияларының мазмұны мен формасы педагогикалық
Оқу әрекеттерінің ерекшеліктері. Оқу ситуацияларында балалар жұмысы түрлі
Ерекше оқу әрекеттері қайсыбір оқу пәнінің күрделі ұғымдарын
Арнайы зерттеулерде белгіленгеніндей, сөздердің құрылымы м орфемалардың маңызы
қасиетін кең талдай алмайды. Мектеп тәжірибесінде әр түрлі
себептермен балалар аталған іс-әрекеттерді нашар меңгеретін
жағдайлардың жиі кездесетіні белгілі. Нәтижесінде олардың сөздердің морфологиясымен
Сан ұғымдарын игеруде бала бірқатар оқу әрекеттерін, ал
Сабақ беру процесінде мұғалім жалпы да, жеке де
Бақылау әрекетінің ерекшеліктері. Оқу ситуацияларында толық жарамды жұмыс
Алғашында бақылауды ұйымдастырудағы негізгі роль мұғалімге жүктеледі. Балалар
Бұл жағдайларда игеру процесінде оқушылардың өзін-өзі бақылауы қалыптасады.
Бақылау түрлері сан алуан. Оның екі формасы ерекше
Бағалау іс-әрекетінің ерекшеліктері. Бақылау оқу қызметінің тағыда бір
Мектеп тәжірибесінде бағалауды бағамен жиі теңестіреді. Психологиялық көзқарас
1.3 Оқушылардың еңбек қызметінің психологиялық ерекшеліктері
Оқу балалардың басқа істермен айналысуына шек қоймайды. Осы
Өзіне-өзі қызмет етуге балалар мектеп жасына дейін-ақ үйретіледі.
Мектептегі өзіне-өзі қызмет ету жұмыстарын орындау барысында балалардың
Мектеп оқушыларының көпшілігі, мысалы, материалды кесу кезінде тапқырлық,
Еңбек сабақтарының және бір елеулі психологиялық тиімділігі бар.
ІІ тарау. Мекептегі оқу процесінің нәтижелі болуына таным
2.1 Мектеп оқушыларының танымдық процестері
Қабылдауды дамыту. Жекелеген психикалық процестерді дамыту бүкіл мектеп
Баланың қабылдаған заттарын талдау және саралау мүмкіндіктері онда
Зейінді дамыту. Мектепке келген балалардың әлі мақсатқа бағытталған
Тәжірибе көрсетіп отырғандай, ырықты зейінді қалыптастыруда баланың іс-әрекетін
Баланың өзін-өзі ұйымдастыруы алдымен үлкендердің, әсіресе мұғалімнің жасаған
Мектеп оқушыларының ырықты зейіні олар әлі өздерін өздері
Зейінді дамыту, сондай-ақ оның көлемін кеңейтумен және зейінді
Есте сақтауды дамыту. Мектепке келген жеті жасар бала
Ал ашында балалар ең қарапайым тәсілдерді қолданады —
Қең не тар жоспар жасау жөніндегі жұмыс балалар
Арнайы жұмыс жүргізу мектеп оқушыларының еске түсіру әдістерін
Материалды мағыналық жағынан топтау, оның жекелеген бөлімдерін салыстыру,
Еріксіз және ерікті есте сақтаудың арақатынасы оқу іс-әрекеті
Түсініп есте сақтау және өзіне-өзі тексеру тәсілдерінің қалыптасуына
Есте сақтаудың екі формасы да ерікті және еріксіз
Оқушылардың көрнекі мәліметтерді есте сақтау тиімділігіне қарағанда сөзбен
Қиялды дамыту. Жүйелі оқу ісі балалардың қиялы сияқты
Қабілеттің дамуы бұған басты екі сатыдан өтеді. Алғашында
Бастауыш мектеп шағында қайта жасау қиялы (өнімсіз) мектептегі
Енді қайта жасау қиялы болмыс бейнелерін қайта жасап
Бұл алғы шарттың қалыптасуына еңбек сабақтары көмектеседі, онда
Ойлауды дамыту. Мектеп оқушыларының ойлауын дамытуда да екі
Мектеп оқушылары кейде заттар мен жағдайларды олардың қандай
Бұл кезеңдегі балалар жасайтын жинақтау заттардың көзге түсетін
Табиғаттану, география және тарих элементтері оқушыға олар жасаған
Жүйелі оқу әрекеті негізінде мектеп оқушысының ойлау сипаты
Балаларда «дақылды өсімдіктер» деген ұғымның қалыптасуы үшін оқулықта
Оқушылардың заттар мен құбылыстардың белгілері мен қасиеттері туралы
Белгілі заттар мен құбылыстарды жіктеу іскерлігі бастауыш мектеп
Екінші кезеңнің аяғына қарай оқушылардың көпшілігі бұрынырақ жинақталған
Бастауыш мектеп оқушыларының ақыл-ойы жетілуінің резервтері туралы. Мұғалімдер,
Қазіргі заманғы мектеп оқушысының жайы басқаша. Өмірдің бүкіл
Советтік және шет елдік психологтар мен педагогтардың тәжірибесі
Мектептің қолданылып жүрген программалары — мектеп оқушыларының шын
2.2 Мектеп оқушыларының жеке басының дамуы
Моральдық нормалар мен мінез-құлық
Балалардың мінез-құлық нормалары мен ережелерін шын мәнінде және
Мектеп оқушыларының өзара және мұғаліммен арақатынасы. Біріккен оқу
Мектеп оқушыларының өзара қарым-қатынасына тән белгі олардың
Баланың пионер ұйымына қабылдануының психологиялық мәні. Оқушылардың есінде
Бүкіл пионер коллективінің өмірін және ондағы балалардыц өзара
Пионерлердің қоғамдық мәні бар істері көп: темір-терсек жинау
Әрине, мұндай жоғары белсенділігімен және дербестігімен сипатталатын пионер
Мектеп оқушыларының эмоциялары және олардың жетілуі. Жаңа мінез-құлық
Басқа да психикалық процестер сияқты оқу іс-әрекеті жағдайында
Оқытудың бүкіл мазмұны коллективизмді, езілгендерге тілектестікті, интернационализмді, борыштылық