МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ...................................................................................................................3
1 кәсіпорынның Бәсекеге қабілеттілігін арттырудың теориялық негіздері
1.1 Бәсекелестің түрлері мен формалары.............................................................
1.2 Кәсіпорынның бәсекелік стратегиясы..............................................................
1.3Кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігі......................................................
2 «Қайсар - сүт» ЖШС Экономикалық ахуалы мен
2.1«Қайсар– сүт» ЖШС жалпы сипаттамасы.....................................................
2.2 «Қайсар–сүт» ЖШС өндірістік қызметін экономикалық талдау ...............
2.3«Қайсар - сүт» ЖШС маркетингтік жүйенің тиімділігін талдау..................
3 нарықтық жағдайында кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін
3.1 Кәсіпорынның бәсекеге қабілеттілігін арттырудың шетелдік тәжірибесі.............................................................................................................
3.2 «Қайсар – сүт» ЖШС бәсеке қабілеттілігін арттыруда
ҚОРЫТЫНДЫ....................................................................................................
Қолданылған әдебиеттер көздері
КІРІСПЕ
Қазақстан Республикасы Президентінің 2007 жылғы 28 – ақпанындағы
Қазақстан өз алдында егемендігін алып, тәуелсіз, көк туы
Ел экономикасының бәсекеқабілеттілік түсінігі көп деңгейлі және бәсекеқебілеттіліктің
Елдің бәсекеқабілеттілігі әр деңгейде, ұлт ортасындағы факторлар мен
Қазір тауардың бәсекеқабілеттілік құрамдас бөліктерінің ішінде баға сияқты
Курстық жұмыстың мақсаттары мен міндеттері. Курстық жұмыстың мақсаты
- кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін арттыруда маркетингтік жүйенің тиімділігінің
- сүт өнімдері бәсеке қабілеттілігінің құраушыларын анықтау;
- нарықтағы өндіруші табысының шешуші факторларының бірі ретінде
- «Қайсар-сүт» ЖШС-ның өндірістік-қаржылық қызметіне талдау жасау және
- өнімнің бәсекеқабілеттілігін арттыру жолдарын ұсыну.
Зерттеу объектісі болып сүт өнімдерін өндіруге маманданған «Қайсар-сүт»
Зерттеудің теориялық негізіне Курстық жұмысты жазу барысындағы түрлі
1 Бәсекелестік қабілеттің теориялық негіздері
1.1 Бәсекелестің түрлері мен формалары
Нарық құрылымы – бұл нарықтың негізгі белгілері болып
Нарық құрылымын білу әр түрлі баға деңгейінде сату
Бәсеке дегеніміз – нарықтың шаруашылық субъектілері арасындағы қосымша
Бәсеке теориясы классикалық мектеп өкілдерінің еңбектерінде де кеңінен
Д.А.Фаткуддиновтың пікірінше бәсеке бұл сирек игіліктерге қол жеткізуді
Жеке дара бәсеке – бұл нарықтық қатынастардың қатысушылары
Жергілікті бәсеке- шектеулі территорияда нарықтық қатынастардың бәсекелік күресі.
Салалық бәсеке- нарық салаларының біріндегі бәсекелік күрес.
Салааралық бәсеке- нарықтың түрлі салалары өкілдерінің сатып алушыларды
Ұлттық бәсеке- белгілі бір ел ішіндегі отандық сатушылар
Халықаралық бәсеке- бұл әлемдік нарықта әртүрлі елдер менсол
Даму сипаты бойынша бәсеке еркін және реттелетін болуы
Жетілген бәсеке болуы үшін келесі алғышарттар орындалуы тиіс:
көп көлемдегі ұсақ өндірушілер мен сатып алушылардың қатынасы,
ұзақ мерзімді кезеңдегі өндірістің материалдық, қаржылық, еңбек және
нарық жағдайы туралы бәсекеге қатысушылардың толық ақпарат алуы
бір атаулы тауарлардың абсолютті бір ғана өндірістен өндірілуі
еркін бәсекеге қатысушылардың ешқайсысы басқа қатысушылардың шешіміне әсер
Қаржылық басқару жүйесінде келесі көрсеткіштер қолданылады: табыстардың көрсеткіштері:
өнімді өткізуден түскен табыс - өткізуден түскен қоымша
Өткізуден түскен таза табыс - өткізілген тауардың өндірістік
Негізгі қызметтен түскен табыс (операционды табыс немесе операционды
қаржылық қызметтен түскен табыс – қаржылық қызмет бойынша
Жай шарушылық қызметтен табыс – негізгі шаруашылық қызметтен
Салық төленудің алдындағы табыс – бұл көрсеткіш бухгалтерлік
Таза табыс – салық төлегеннен кейінгі табыс. Нарықтық
Фирманың бәсеке қабілеттілігін қалыптастыру үшін басқару мен өндірісті
Бәсекедегі өзінің салыстырмалы артықшылықтарына нақты бейімделу, оларды кәсіпорынның
Жалпы кәсіпорынның төрт негізгі бәсеке қабілеттілік деңгейін немесе
Мұндай жақындау жоғары дәрежеде жеткіліксіз болып көрінгенмен,егер ол
Сондықдықтан бәсеке қабілеттілігі екінші деңгейдегі компаниялар өздерінің өндірістік
Осыдан туындаған мәселелерді шеше алған кәсіпорындар ғана өз
Нарықтық жағдайда тұтынушының қанағаттануы тауарға деген өзінің ерекшелігінің
Сонымен, тауарға бәсекенің жарамдылығын, оның сапалық және құндық
Мәселенің мәнін толық түсіну үшін негізгі салдарын ашып
Бәсеке қабілеттіліктің үш негізгі құрадас бөлігі бар. Біріншісі,
Сатып алушы – ең басты тауарды бағалаушы. Бәсекеқабілетті
Әр нарық өзінің сатып алушысымен сипатталады. Тәжірибиеде бәсеке
1.2 Кәсіпорынның бәсекелік стратегиялары
Еліміз “Қазақстан - 2030” ұзақ мерзімді стратегиялы бағдарламасына
Әдебиеттерде көп қарастырылатын, тәжіребиеде өзін-өзі ақтай білген бизнес
Эталондық стратегиялар ұйымның төрт түрлі тәсілмен өсіп келе
Эталондық стратегияның бірінші тобын шоғырландырылған өсу стратегиялары құрайды.
Нарықтағы позициясын күшейту. Мұнда кәсіпорын берілген нарықты белгілі
Нарықты дамыту стратегиясы. Мұнда өндірілген өнімге жаңа нарық
өнімді дамыту стратегиясы, мұнда берілген нарыққа жаңа өнімді
Бизнесті дамытудың эталондық стратегиясының екінші тобын әртараптандырылған өсу
Мұндай стратегиялардың негізгі түрлері мынадай:
өндірісте жаңа өнім түрін өндіруге жаңа мүмкіндіктерді пайдалану
Көлденең әртараптандыру, нарықта жаңа технологиямен өндірілген, қолданыстағы тауарға
Конгломеративті әртараптандыру стратегиясының мәні компанияның қолданыстағы тауарға технология
Эталондық стратегияның үшінші тобы жаңа құрылымдарды қосу есебінен
Сатылап біріктірудің кері стратегиясы, жабдықтаушылардың үстінен қатаң қадағалау
Алға ұмтылатын сатылас біріктіру стратегиясының мәні – компания
Эталондық стратегияның төртінші түрі қысқарту стратегиясы деп аталады.
Кәсіпорын бизнесті ары қарай жүргізе алмайтын жағдайда қолданылатын
Кәсіпорын өзінің қызмет ету аясына ұзақ мерзімді өзгеріс
өндірістік шығындарды кеміту мүмкіндіктерін қарастыруға және шығындар көлемін
Іс жүзінде ұйым бірнеше стратегияларды бірге қолдануы (әсіресе
Кәсіпорынның ерекше стратегияларын іске асыратын бірнеше амалдардың өз
стратегиялық жоспарлау жалпы бағдарлау мен белгілі шектеулермен сипатталады.
Жоспарлауда сценарийлерді қолдан. Оптимистік тұрғыдан келешектегі оқиғалардың ең
Жоғарыда айтылғандарды назарға ала отырып, стратегияны кәсіпорын саястынан
Кәсіпорын стратегиясы мен саясаты өзара байланысты болады. Бір
Стратегия компанияны тиімді басқаруға әер ететін көптеген бәсекеге
Жалпы алғанда кәсіпорын стратегиясы – барлық негізгі функциялар
Кәсіпорынның негізгі қызметі мен бөлімшелеріне жабдықтау, өндіріс, қаржы,
Кәспорынның міндеті анықтаған басқарушы кәсіпорынның атқарар қызмет аясын
Нақты мақсаттарды анықтау кәсіпорынға миссияны жалпы тұжырымдаудан істің
Кәсіпорын стратегиясын айқындау үшін оның сыртқы және ішкі
Кәсіпорын стратегиясы – ойланып істелген мақсатты іс-әрекеттерден және
Бәсекеге қабілеттілікке жетудің ең оңай жолы – ұйым
Кәсіпорын айтарлықтай жеңіске ие болмаған күнде де қолда
1.3 Кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз ету
Нарықтық экономика жағдайында кәсіпорын қоршаған орта тарапынан көптеген
Кәсіпорын алдына өзіне тән өндірістік қызметтерді орындауына байланысты
Кәсіпорындардың, оның ішкі “Қайсар-сүт” кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін
Елімізде қалыптасқан қазіргі экономика мемлекет тарапынан реттеліп отыратын
Мемлекет тұрғысынаң алғандағы сыртқы жүйенің бағыттары болып, монополияға
Әр кәсіпорын өзінің микродейгейдегі экономикалық қауіпсіздікті қатамасыз ету
Кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз ету механизмнің макро және
Әрине, экономикалық қатерді қамтамасыз ету дәстүрлі басқарудан біршама
1-сурет Кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз ету жүйесі
Кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін және белсенділігін анығырақ сипаттау неміс
Осы ретте, біз кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін анықтау диагностикасын
Негізгі капиталдың экономикалық қауіпсіздігін тозу коэффициенті, жаңару коэффициенті,
Еңбек әлуетінің қауіпсіздігін жұмыскерлердің орташа тізімдік санының артуы,
2 «Қайсар - сүт» ЖШС экономикалық ахуалы мен
2.1 «Қайсар-сүт» ЖШС жалпы сипаттамасы
«Қайсар – сүт» ЖШС – і 2000 жылдың
Өзінің қызмет етуі кезінде «Қайсар – сүт» ЖШС
Зауыт сүт өңдеу үшін қазіргі, жоғары технологиялық құрал
Зауыттың салық және міндетті төлемдер бойынша бюджет алдында
Барлық шығарылатын өнім сертификацияланған және ҚР СТ мен
Шикізатты, яғни қаймағы алынбаған 100% сүтті күнделікті «Нұрай»
Кәсіпорында 125 адам жұмыс істейді, оның көбісі ауыл
Кәсіпорында еңбекті қорғау бойынша қызмет құрылды. Өндірісте еңбектің
Кәсіпорын жұмысшылары сонымен қатар Іргелі ауыл аймағын көгелдандыруға
«Қайсар – сүт» ЖШС – нің құрылтайшылары оның
Кәсіпорын жұмысшылары қазақстандық менеджментті, маркетинг пен заңнаманы жақсы
«Қайсар – сүт» ЖШС – і отандық өндіруші,
Оның жылдық айналымы 2003 жылы 388881 мың теңге,
«Қайсар – сүт» ЖШС – нің алаңы 0,81га
Кәсіпорынның жеткізу көлемдері.
- 2001 жылы – 4700000 теңге;
- 2002 жылы – 907000 мың теңге.
2002 жылдың 4 кварталына мемлекеттік сатып алулар департаменті.
- 2002 жылдың 4 кварталы – 2321515 теңге.
Сұрастырулар көрсеткендей, «Қайсар – сүт» ЖШС өнімі сүт
Компанияның өнімін Алматы қаласы мен Алматы облысының көптеген
Өнімнің қаланың кез – келген ауданына тегін жеткізілімін
«Қайсар – сүт» ЖШС – де өткізу мен
Өткізу бөлімінің негізгі мақсаты болып шығарылатын өнімді өткізу
Кәсіпорын өкілдерімен бірнеше рет оның нарықтағы сұранысын, сапасы
«Қайсар – сүт» ЖШС – нің ұйымдастырушылық және
2.2 «Қайсар - сүт» ЖШС өндірістік қызметін экономикалық
Жалпы кешенді талдау факторлардың көптілігімен сипатталатын және кәсіпорын
Кешенді талдау жүйесінің бастапқы берілгендері болып келесі көрсеткіштер
- өндіріс құралдарын пайдалану;
- еңбек құралдарын пайдалану;
- еңбек шығындарын пайдалану.
Талдау мыналардан тұрады:
- өнімді өндіру мен өткізуді талдау;
- өзіндік құнды талдау;
- табыстылық пен тиімділікті талдау.
Интенсивтілік пен даму көрсеткіштері – бұл ресурстарды пайдаланудың
«Қайсар – сүт» ЖШС кәсіпорны қызметінің нәтижелерін келесі
3 – кестеде көрсетілген «Қайсар – сүт» ЖШС
Келесі көрсеткіш өткізілген өнімнің өзіндік құны 2006 жылға
Есепті кезең ішінде жалпы табыстың 27438 мың теңгеден
кесте . 2006 – 2007 жылдар аралығындағы «Қайсар
№ Көрсеткіштер Өлшем бірлігі 2006 ж. 2007ж. Өсімі,
1 Өнімді өткізуден түскен табыс мың теңге 56987
2 Өткізілген өнімнің өзіндік құны мың теңге 29549
3 Жалпы табыс мың теңге 27438 30455 3017
4 Кезең шығындары мың теңге 21147 23096 1949
5 Негізгі қызметтен түскен табыс мың теңге
7 Салық салғанға дейінгі күнделікті қызметтен түскен табыс
8 Корпоративті табыс салығы, 30% мың теңге 1887,3
9 Салық салғаннан кейінгі күнделікті қызметтен түскен табыс
10 Таза табыс мың теңге 4403,7 5151,3 747,6
11 Жұмысшылардың орташа жылдық саны, адам адам 151
12 Еңбек өнімділігі
мың теңге 242,73 268,46 25,73 110,6
13 Өнім рентабельділігі % 0,086 0,095 0,09
Негізгі құралдардың орташа жылдық құны мың теңге 93421,1
14 Қор қайтарымдылығы теңге 0.61 0,71 0,10 115,7
15 Қор сиымдылығы теңге 1,64 1,41 -0,23 86
Ендігі көрсеткіш кезең шығындары, есепті кезең ішінде олар
Негізгі қызметтен түскен табыс есепті жыл ішінде 6291
Негізгі емес қызметтен бұларға табыс түспейді, өйткені олар
Есепті жыл ішінде таза табыс 17% - ға
Жұмысшылардың орташа жылдық саны есепті жыл ішінде 151
Кәсіпорынның талдау объектілері болып мыналар табылады:
- өндіріс көлемін талдау;
- өнім құрылымын талдау.
Өндіріс көлемі. Өндіріс көлемін талдау шығарылатын өнім көлемінің
2 – кесте. 2003 – 2007 жылдар аралығындағы
Жыл
Сәйкестендірілген бағалардағы тауарлық өнім, млн. тг Өсу қарқындары,
2003 29870,00 100
2004 31298,00 104,78
2005 35546,00 113,57
2006 36896,00 103,80
2007 40806,00 110,60
Өнім құрылымы. Өндіріс құрылымының өзгеруі барлық экономикалық көрсеткіштерге
Өнімнің жоспарлы және нақты өзіндік құнының калькуляциясы кезінде
- материалды шығындар;
- еңбекақыны төлеу;
- әлеуметтік мұқтаждарға аударымдар;
- негізгі қорлардың амортизациясы;
- басқа да шығындар.
Төменде келтірілген формула бойынша 4 жергілікті компанияның бір-бірімен
К = Qn / Qэ
Мұндағы Qn және Qэ - тұтынушылық және
3 - кесте. Эталон – айранына қатысты өндіруші
Qi
Фуд
Мастер АМЗ
АЮ
Смак
Адал
Қайсар
Qn 114,29 2,4 4,03 1,75 34,95 3,08
Qэ 111,72 3,24 6,55 2,71 3,49 3,5
К 1,023 0,74 0,62 0,65 1,002 0,88
4 кесте - Өндіруші компаниялардың сүт өнімдерінің бәсеке
Өнім
АМЗ АЮ Смак Адал Қайсар
Сүт 0,87 0,96 0,99 1,05 0,9
Қаймақ *** 0,97 0,97 0,98
Айран 0,94 0,92 0,93 1,01 0,92
Ряженка 0,91 0,92 0,90 0,98 0,88
Кілегей 1,1 0,87 - 1,2 0,85
Сүзбе 0,91 0,98 0,93 0,99 0,98
«АЮ» компаниясының өнімі тұтынуды төмен бағасымен таратады, бірақ
Сұралғандардың жалпы санының 80% респонденттері «Смак» фирмасының сыртқы
3 нарықтық жағдайында кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін
3.1 Кәсіпорынның бәсекеге қабілеттілігін арттырудың шетелдік тәжірибесі
Бәсеке қабілеттілікті арттыру механизмі – кәсіпорынның нәтижиелі жетістікке
Адам мен азық-түлік өнімдері күнделікті үлкен бөлігі пайдаланумен
Жоғары еңбек шығындары, өткізудің тармақты желісі азық-түліктің маркетингтің
Қазіргі кезде ТМД елдерінде экономикалық теорияларда біздің қызметіміздің
Кәсіпорындардың меншік айналым құралдарының жетіспеушілігі жағдайында, несиелеуді жаңа
Ақша құралдарын тартуға облигациялар мен акцияларды шығару арқылы
Бәсекеқабілеттілігі жоғары сапалы өнім шығаруға жұмыскерлерді материалдық ынталандыру
Көптеген әйгілі шетел фирмаларындағы жұмыскерлердің еңбегін ынталандыру жүйесі,
- еңбекті төлеумен өндірілетін өнім сапасы арасындағы байланыстың
- өнім сапасын арттырудағы аса маңызды табыстарды белгілеу;
- алдыңғы қатарлы ойлардың, тәжірибенің, жақсы нәтижелердің таралуын
- соңғы нәтижемен өзінің еңбек сапасы үшін әрбір
- өзінің фирмасының маркасы үшін тәкаппарлық сезімін және
- жұмыскерлерде өнім сапасын жоғарылатудың алғашқы деңгейлі маңыздылығын
Ел Президенті өзінің Қазақстан халқына Жолдауларында кластерлерді
Белгілі американдық ғалым Майкл Портер өзінің «Халықаралық бәсекелестік»
Америка мен Жапония алдыңғы қатарлы технологиялардың барлық нарығындағы
Бүгінгі күні “сапа философиясы” деген сөз жапондарда
Тұтынушылардың қажеті мен даму тенденциясын түсіну;
Бәсекелестердің мүмкіндіктері мен мінез-құлқын білу;
Нарық дамуының тенденциясы мен жағадайын білу;
Қоршаған ортаны және оның бағытын білу;
Тұтынушы сенің тауарынды құптайтын тауар шығару және тұтынушыға
Кәсіпорынның бәсекеқабілеттілігі келесі факторлармен анықталады:
Қызмет көрсету және өнім сапасы;
маркетингтік және өткізу стратегиялырының тиіді көрсеткіштері;
бақару мен персоналдың білім деңгейі;
кәсіпорын қызмет ететін салық ортасы;
қаржыландыру көздерінің мүмкіншілігі;
Әлемдік тенденция бойынша бәскеқабілетті ассотиментті саясатты құруда мынадай
а) табиғи экологиялық таза өнім өндіру;
б) табиғи және жасанды толықтырулары бар өнім ассортиментін
в) жоғары құрамды ақуызы бар және жеке компоненттердің
г) сақтандыру қасиетін жоғарылату мақсатында өнімге биологиялық және
- қышқыл сүтті өнімдер үшін ашытқы ретінде жаңа
- дайын өнімді витаминизациялау;
д) жаңа қышқылсүтті өнімдер, сусындар, десерттер өндіруге көңілді
- йогурт ассортиментін әрқашан жаңарту;
- «тірі» биокультурамен, консервантсыз өнім шығару, десерттті өнімнің
е) май фракциясы есебінен дайын өнімнің калориялығын өзгерту;
- сүттің жануар майын өсімдік компоненттерімен ауыстыру;
- диетаны қабылдамайтын адамдар үшін жоғары құрамды майы
ж) ақуыз-көміртегі шикізатын максималды пайдалану;
- дәстүрлі сүт өнімдері рецепттерінде САКШ (сүүті ақуыз
- пахта мен сарысу негізіндегі сусындардың дәмдік қасиетттерін
з) көп сұранысқа бағытталған, емдік профилактикалық өнімді шығару,
- салауатты өмір салтын жүргізетін адамдар мен спортсмендер
- балалар тағамдары өнімдерінің нарығында бақылауды қалыптасытру,
и) дайын өнімдер қорабы мен өлшеп орау облысында
- дәстүрлі өнімдер мен жаңа өнімдердің сақтау мерзімінің
- тауардың эстетикалық қаситтерін жаңарту;
- ресурс үнемдеуші технологияларды қолдану;
к) жаңа рецептерді тұрақты іздеу, нарықта пайда боатын
- ассортимент тізімінің құрылымын және сапасын жетілдіру бойынша
- көтерме, бөлшек сатып алушылармен және шикізатты жабдықтаушылар
- нарықтан бәсекелестердің туарларын ығыстыру бойынша іс-шаралар жоспарын
3.2 «Қайсар – сүт» ЖШС бәсеке қабілеттілігін арттыруда
Өндірістің көлемін қайта қалыптастыру мен маркетингтік қызметтің болашақта
Тұтынушылық қанағаттануға қол жеткізу арқылы кәсіпорында маркетинг концепциясын
Қалған екі – коммерциялық күш салудың интенсификациясы және
Таңдалған концепцияның табысты болуы кәсіпорындағы маркетингтік қызметті оның
Бірінші кезеңде қызмет атқарып тұрған құрылымдық бөлімшелер арасында
Екінші кезеңде кешенді нарықтық зерттеу мәселелері, нарық конъюнктурасын
Үшінші кезеңде кәсіпорынның маркетингтік қызмет басқару аппаратын кеңейту
- кешенді нарықтық зерттеулер;
- жаңа тауарлардың, ассортименттің және өнім сапасын жоспарлау
- өткізу және бөлу;
- өткізуді жарнамалау және ынталандыру;
- сыртқы саудалық маркетингтік бюролар.
Жоғарыда келтірілген маркетингтік қызметті ұйымдастыру тәртібі біздің көзқарасымыз
Бұл жағдайда маркетингтің сызбаларын түрлі бойынша алады, бірақ
- тұтынушылық сұраныстың жағдайы мен динамикасын зерттеу және
- өнімнің және кәсіпорынның түгелдей бәсекеқабілеттілігін арттыру мақсатында
- кәсіпорындағы қажетті бағыттары үшін сұранысты қалыптастыру мақсатында
«Қайсар-сүт» өнімдері тұтынушылар қалауы бойынша бәсекеқабілеттілікті, бірақ тұтынушылардың
Зерттеулер кәсіпорында маркетингтік зерттеулер мен маркетингтік ақпараттың жоқтығын
5 – кесте. Кәсіпорындағы маркетинг элементтері
Маркетингтік қызметтер
Нарыққа өту кезеңінде кәсіпорында өткізілетін маркетингтік шаралар «Қайсар-сүт»
1. Аналитикалық
Экономика өндірстік және өткізу салаларында алғашқы ақпараттарды жинау
2. тұтынушылықты зерттеу;
3. фирманың нарық құрылымын зерттеу;
4. нарықтың тауарлы құрылымын зерттеу;
5. кәсіпорынның ішкі ортасын талдау.
2. Өндірістік
1.Материалдық-техника лық жабдықтауды ұйым дастыру;
2. шикізат материалдың сапасын бақылау;
3. сапаны бақылау;
4. азық-түліктік өнеркәсіп жетістіктері көрмелеріне қатысу 1.Дайын
2. логистика принципі бойынша материалды-техникалық жабдықтауды ұйымдастыру;
3. нарықтың жаңа тауарларды өндіруді ұйымдастыру;
3.Өткізу қызметі 1. Айырбас бойынша шығару,
2. коммерциялық ұйымдар келісімі бойынша шығару;
3. фирмалық дүкендер желісі арқылы шығару; 1.Тауар жылжу
2. өткізуді ынталандыру және сұранысты қалыптастыру жүйесін ұйымдастыру
3. мақсатты бағытталған тауар саясатын жүргізу;
4. мақсатты бағытталған баға саясатын жүргізу.
4. Басқару және бақылау қызметі 1. Есепті ендіру,
2. қызметкерлермен басқару
1. Кәсіпорында стратегиялық және оперативтік жоспарлауды ұйымдастыру
2. маркетингпен басқаруда ақпараттың қамтылуы;
3. коммуникация;
4. маркетингті бақылауды ұйымдастыру
ақпараттардан құралдар деректер базасын ендіру үшін маркетингтің ақпараттық
Тұтынушылардың бәскеқабілеттілікті ассортиментті саясатты қалыптастыру бойынша негізгі тілектері
Сүт өнімдеріне бәсекеқабілеттілікті ұлғайту және оған сұранысты өсіру
Жалпы елдің экономикасын дамытуда кәсіпорындардың бәсекеқабілеттілігін арттыру
Бұл келтірілген суреттен сүтті өңдеуді тереңдете түсудің сүт
Өңірлік мамандану немесе осы кластердің қызмет ететеін аймағы
ҚОРЫТЫНДЫ
Жоғарыда келтірілген талдау көрсетіп отырғандай Қазақстандағы және жеке
Бәсекеге түсу қабілеті дегеніміз қазақстандық кәсіпорындардың экспортқа шығарылатын
Бәсекелестік жағдайларды жасау мақсатында заңнамалық база талданатын болады
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. Жаңа әлемдегі жаңа Қазақстан. Қазақстан
2. «Қазақстан Республикасының 2010 жылға дейінгі Индустриялық
3. «Бәсекеге қабілетті Қазақстан үшін, бәсекеге
В.Крымова. Экономикалық теория. 2003ж
ҚазЭУ хабаршысы. 2006ж, №5 119-121б
5. Авт. “Кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз ету”/ Қалымбетова
Вступление Казахстана в ВТО/ 3 часть/
7. Портер М. Международная конкуренция – М: Международные
8. Кныш М.И. Конкурентные стратегии: Учеб.пособие - СПБ:
9. Юданов.А.Ю. Конкуренция: теория и практика –
10. Андрианов В.Д. Конкурентоспособность России в мировой
11. Голубков Е.П. Голубкова Е.Н. Секерин В.Д.
12. Тихомирова Л.В. Тихомиров М.Ю. Юридическая энциклопедия /
13. Словарь делового человека / Под. науч.
14. Рынок.Бизнес.Коммерция.Экономика: Толковый терминологический словарь / сост.
15. Социальное-экономическое развитие Республики Казахстан 1/2007г. Статистический сборник.
16. Байзақов. Н. Райхан Н «Қазақстан
Ақиқат журналы 1/2007.
17 Оразалы Сәбден «Бәсекелестік
18 Егемен Қазақстан. 2006ж 13
19 www.google.kz .
Экономикалық қауіпсіздікті қамтамазыз ету жүйесі
Мемлекет деңгейіндегі бағыттар
Кәсіпорын деңгейіндегі бағыттар
Шығындарды басқару
Өнім сапасын және бәсеке қабілеттілікті басқару
өндірістік әлеуетті оңтайландыру
Еңбек ресурстарын мотивациялау
Контроллинг
Кәіпкерлік белсенділікті ынталандыру
Маркетинг және логистика
Инвестициялық және инновацияларды басқару
Бизне-реинжиниринг
Монополияға қарсы және баға саясаты
Салықтық реттеу
Өнім және қызмет сапасын мемлекеттік реттеу
Импортты алмастырудың және отандық кәсіпкерлікті қолдаудың мемлекеттік саясаты
Мемлекеттік инвестициялық саяат
кәсіпорындарда оңалту және санация