ЖОСПАР
Кіріспе..........................................................................................................3
І. Дәстүрлі емес
1.1. Дәстүрлі емес сабақтың қалыптасуы.......................................................7
1.2. Дәстүрлі емес сабақ түрлері.....................................................................8
ІІ. Құқық және экономикадағы сабақ жүйесі
2.1 Сапалы білім – сабақ жүйесі....................................................................14
2.2. Заман қажеттілігі – экономика негіздері мен құқық
2.3. Сабақ құрылымы мен оны ұйымдастыру..............................................18
2.4. Мұғалімнің сабаққа дайындығы..............................................................22
Қорытынды................................................................................................29
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі..............................................................31
КІРІСПЕ
Өзектілігі: Экономика және құқық пәндерінде білім беруді жаңашаландыру
Қазіргі кезде мектеп тәжірибесінде сабақтың бірі дәстүрсіз түрлері
И.П.Подласый «Педагогика» атты оқулығында «Дәстүрлі емес сабақ –
Әрине, дәстүрлі емес сабақтар қатаң құрылымы және қалыптасқан
Дегенменде ол мұғалімдерге оқыту жұмысында осындай тәсілдерді көптеп
Қазіргі дәстүрлі емес түрлері: диалог-сабақ, диспут сабақ, сабақ
Үздік мұғалімдердің жетістігінің себептері мұғалімнің оқушылардың белсенді, мақсатты,
Мақсаты: Бұл курстық жұмыстың мақсаты дәстүрлі
Міндеті:
Дәстүрлі емес сабақтың қалыптасуын пайда болуын анықтау,
Дәстүрлі емес сабақ түрлерін сараптау;
Құқық және экономикадағы сабақ жүйесі зертеу;
Сапалы білім – сабақ жүйесін қарастыру;
Заман қажеттілігі – экономика негіздері мен құқық пәнін
Сабақ құрылымы мен оны ұйымдастыруын зертей отырып
Мұғалімнің сабаққа дайындығын саралау;
Зерттеу объектісі: Құқық және экономика негіздерін оқыту әдістемесіндегі
Зерттеу пәні: Құқық және экономика пәндерін оқытуда дәстүрлі
Жұмыстың зерттелу деңгейі: Педагогтардың дәстүрлі емес сабақтар бойынша
М.Жұмабаевтың «Педагогикасында», Ю.К. Бабанскийдің «Методы обучения
«Экономка негіздері» № 2-3, 2010ж., № 1, 2009ж.
«Оқыту – тәрбиелеу технологиясы» атты педагогикалық журналдарда
П.И. Пидкасистого, В .Оконь. Н.Асанов ,С.И.Бейсенбаева.С.И. П.В. Алексеев
Әрине, дәстүрлі емес сабақтар қатаң құрылымы және қалыптасқан
Дегенменде әр оқулықтарда зертеушілер мұғалімдерге оқыту жұмысында осындай
Осы тұрғыдан келгенде, үздіксіз білім беру жүйесінің базалық
Былайша айтқанда оқыту жұмысын ұйымдастырудың қандай да формасын
Яғни, құқық және экономика пәндерінде дәстүрлі емес сабақ
Қолданылған әдістер:
Бірінші бөлімде дәстүрлі емес сабақтардың қалыптасуын қарастыру үшін
Құқық және экономика пәндерінде дәстүрлі емес сабақтардың түрлерін
Екінші бөлімінде құқық және экономика пәндерін оқытуда дәстүрлі
Құрылымы: Курстық жұмыс кіріспеден, негізгі бөлімнен, қорытындыдан, қолданған
І. Дәстүрлі емес сабақтардың қалыптасуы
1.1Дәстүрлі емес сабақтың қалыптасуы
Қазіргі кезде мектеп тәжірибесінде сабақтың бірі дәстүрсіз түрлері
И.П.Подласый «Педагогика» атты оқулығында «Дәстүрлі емес сабақ –
Педагогтардың дәстүрлі емес сабақтар бойынша пікірлерінде қарама-қайшылықтар бар:
Әрине, дәстүрлі емес сабақтар қатаң құрылымы және қалыптасқан
Дегенменде ол мұғалімдерге оқыту жұмысында осындай тәсілдерді көптеп
Сонымен қатар оқыту мақсатында қолданылатын ойындардың түрлері көп.
Қорыта айтқанда оқыту жұмысын ұйымдастырудың қандай да
1.2Дәстүрлі емес сабақ түрлері
Тақырыпты қарастыру барысында құқық және экономика пәндерінде
Түсіндіру сабақтары: жаңа, біріккен, панорамалық, зерттеу т.б.
Пысықтау сабақтары: бекіту, саяхат, семинар, қайталау, жарыс, конференция,
Сынау сабақтары: сынақ, диспут, ойын, сахналау, жұмбақ т.б.
Жаңа сабақ – жаңа білім беру мақсатында.
Біріккен сабақ – жаңа білім мен өткенді және
Зерттеу сабағы – іздендіру мақсатында.
Панорамалық сабақ – сабақ элементтерінің көрінісін іске асыру
Бекіту сабағы – білімді меңгеру деңгейін байқау.
Саяхат сабақ – танымдық қабілетін дамыту.
Семинар сабақ – оқушының білімін тереңдету.
Қайталау сабағы – пәндерден алған білімді толық қалыптастыру.
Жарыс сабақ – оқушылар ойларының жетіктігін байқау.
Конференция сабақ – іскерлігі мен танымдық белсенділігін қалыптастыру.
Сынақ сабақ – білім мен дағдысын бір жүйеге
Диспут сабақ – білімі мен дағдысын қалыптастыру.
Ойын, жұмбақ – оқушылар зейінін дамыту.
Сахналау сабағы – оқушылар шығармашылығын дамыту.
Талқылау сабағы – ауызекі тілдегі, жұмыстағы жіберген қателерін
Дәстүрлі емес сабақтар интеграциялық сабақ пән аралық
Панорамалық сабақ. Панорамалық сабақты өткізудегі негізгі мақсат -
Сайыс сабақ сабақтың атына байланысты сыныпта екі команда
Аукцион сабақ бір нәрсені сату арқылы өткізіледі. Сабақтың
Көңілді тапқыштар клубы көбіне өткен материалдарды қайталау мақсатында
Шығармашылық сабақ оқушылардың шығармашылық жұмыс істеуіне баса назар
Компьютерлік сабақ дисплей, ЭВМ, т.б машиналар арқылы өткізіледі.
Әл-Фараби "Оқытудың негізгі әдісі - көрнекілік" деп, оның
Көрнекілік әдісі оқытудың сөздік және тәжірибелік әдістерімен өзара
Иллюстрация әдісі арқылы оқушыларға иллюстрациялық құралдар – атап
Демонстрацияның (көрсету) оқыту әдісі ретіндегі ерекшеліктері
Демонстрация әдісі арқылы заттар мен құбылыстар тәжірибе жасау
Оқу процесіне жаңа техникалық құралдарды енгізу (теледидар, видеомагнитофондар)
Экскурсия кезінде оқу табиғатта, мұражайда, өндірісте өтіп, оқушылар
Далада, орманда, өзен жағаларында оқушылар табиғат сұлулығын түсінуге
Әрбір экскурсия тақырыппен байланысты. Экскурсия арқылы бала әртүрлі
Оқылатын бөлімдегі орнына қарай кіріспе, негізгі, қорытынды экскурсиялар
Қорытынды экскурсиялар бөлімді қорытындылау және жүйелеу үшін, оның
Кіріспе әңгімеде мұғалім экскурсияның мақсатын айтады, содан кейін
Мұғалім экскурсия кезінде өз әңгімесін демонстрациямен ұштастырады. Оқушылардың
Мектепте өтетін экскурсиялар оқытудың тиімді формасы болғандықтан, оларды
Практикумдар арқылы оқушылар тәжірибелік, зертхана жұмыстарды өз беттерімен
Практикум 2-3 апта өтеді. Мұғалім сыныпты 2-3 оқушыдан
Оқушылардың іс-әрекетін басқару құралдары; жұмыс істеу ережелерін, қажетті
Жұмысты алгоритм бойынша істегенмен, шығармашылық, зерттеу жұмыстарын да
Практикум кезінде оқушылар шығармашылық сипаттағы тапсырмаларды орындайды;
Бірінші тәжірибелік сабақтың құрылымы:
• практикумның тақырыбын және мақсатын
• оқушыларға керекті білімдерді олардың
• оқу жұмысына ынталандыру, нұсқаумен
• керекті жабдықтар мен материалдарды
• оқушыларға жұмысты орындағаны туралы
• алынған нәтижелерді талқылап теориялық
• нәтижелерін қорғау;
• іс-әрекетті талдау.
Практикумдар әдетте жоғары сыныптарда өтеді, бірақ бастауыш сыныптарда
Пәндік үйірмелер, шеберханалар, зертханалар
Сабақта пәнді оқу бағдарламасынан да көбірек білгісі келетін
Үйірме жұмысының негізінде ғылыми қоғамдар ұйымдастырылады, олар үйірмелердің
Кеңестер оқушыларға жеке тақырыптарды, бөлімдерді түсіну үшін беріледі.
Кеңес кезінде оқушылар сұрақтар береді, өздері жауап беруге
Олимпиадалар және байқаулар:
Олимпиадалар аудандық, облыстық, республикалық олимпиадалар алдында өткізіледі. Қазір
Конференциялар. Олар оқуды ғылыми жұмысқа жақындатады. Оқушылар баяндама
Факультатив. Ол міндетті оқу курстарына сүйеніп оқу пәндерін
Факультативтер теориялық және тәжірибелік түрде де өте алады.
Оқушылар факультативтерді өздері таңдап алады, сондықтан олардың іс-әрекеті
Жоғарыда көптеген дәстүрлі емес сабақтарды көрсетіп талдадық, және
ІІ. Құқық және экономикадағы сабақ жүйесі
2.1Сапалы білім – сабақ жүйесі
Мемлекетіміз тәуелсіздік алғаннан бері, елдің сана-сезімінде түбегейлі өзгерістер
Білім беруді дамытудағы негізгі мақсат – білім беру
Осы тұрғыдан келгенде, үздіксіз білім беру жүйесінің базалық
Бүгінгі таңда экономикадағы жаһандану білім беруге жаңа сапалық
Біздің елімізде білім беру жүйесі – қашан да
Сабақ — бір пәнді оқытуға арналған оқу сағаты;
Сабақ арнаулы бөлмелерде, оқу кабинеттері мен зертханаларда, оқу
Мұғалім алдымен сабақта не істейтінін жоспарлайды, содан соң
2.2.Заман қажеттілігі - экономика негіздері мен құқық
Қазақстан халқының заңдық сауаты әлі жоғарғы деңгейге көтеріле
Мектепте құқық пәні міндетті пәндер сияқты оқытылса, онда
Осыған орай құқық сабағында оқушыларға тақырыптарды түсіндіру үшін
Адам болашағын шешетін тәрбие екендігі ежелден белгілі, көңілде
Олар еліміздегі әлеуметтік-экономикалық түсініктерге деген көз-қарастарын қайта қарауда,
Сонымен, экономикалық саланың, ойдың, әс-әрекеттің қалыптасуы – тұтас,
Осы мәліметтер төңірегінде жазылған еңбектерге талдау жасай келе
Оқушының экономикалық түсініктерді қабылдауы жөнінде көптеген зерттеулер жүргізген
Көптеген ғалымдардың еңбектеріне сүйенсек, оқушылардың экономикалық қатынастарды түсіну
Оқушылардың ой-санасының, іс-әрекетінің дамып, қалыптасуы, жалпы психологиялық даму
Ұлы Абай оқушылардың экономикалық білімін қалыптастыруға зор ықпал
Колледждердің, мектептердің экономикалық білім берудегі мақсаты – оқушылардың
Экономикалық білім беруді жаңашаландыру – заман талабы. Заман
Болашақ мамандардың бәсекеге қабілеттілігін қамтамасыз ету үшін арнаулы
мамандандырылған кәсіби дайындықты өздігінше жүргізе алатын іскерлік пен
диагностикалық ісіне талдау жасай алатын немесе жұмысына қатысты
жазбаша және ауызша жұмыстарды дағды қалыптастыру қасиетін дамыту;
Экономикалық білім беруде қиыншылықтарда аз емес, мұндағы әдістемелік
Профессор Жауынбай Қараевтің «Әр түрлі деңгейінде оқыту технологиясын»
Ойын элементтері арқылы оқушылардың белсенділігін, ситуациялық жағдайда тезшешім
Ойын сабақтары кезеңінде оқушылар әр түрлі рөлде ойнау
Оқушыларға экономка, нарық туралы мағлұмат беру, экономикалық терминдерді,
Сен білесіңбе? (экономикалық сөздіктер)
1топқа:
Аукцион – бәсеке сауда
Бизнес – іскерлік
Аренда – жалға алу
Пеня – өсім
2топқа:
Контракт – келісім-шарт
Брокер – делдал
Депозит – өсім
Реализация – тарату
Шығармашылық жұмыстар – ізден-тап:
Қаламыздағы жұмыссыздықтар туралы деректер, отбасы бюджеті, егер мен
Қорытындыласақ құқық және экономика пәндерін оқыту проблемаларын шешу
2.3Сабақ құрылымы мен оны ұйымдастыру
Құқық және экономика пәндерін беруде дәстүрлі емес сабақтардың
Жалпылап алғанда дәстүрлі сабақ құрылымы мына түрде өтеді:
үйге берілген тапсырманы тексеру 10 минут;
Жаңа сабақ;
Бекіту;
Үйге тапсырма.
Сабақтағы оқушылардың іс-әрекетін ұйымдастыру.
Ал дәстүрлі емес сабақтарда мұғалім сабақ барысын әртүрлі
Мұғалім оқушымен жекелей, топтап, сыныппен жұмыс істейді. Жаппай
Жаппай жұмыста оқушылар бір оқу жұмысын атқарып, мұғалім
Мұғалім оқушылар орындай алатын жұмыстарды тауып, пікір айтқысы
Сонымен жаппай жұмысқа тән белгілер:
• оқу жұмысын жүргізетін мұғалім
• мұғалім оқушылардың идеялық жағына,
• әрбір оқушы мұғалім берген
мақсатқа жетуге әрбір оқушы үлес қосады;
• мұғалім оқу жобалап, сыныппен
• жаппай жұмыстың тиімділігі мұғалімнің
• егер оқушыларға тек қана
• нәтижелеріне жалпы баға беріледі.
Оқушымен жеке жұмыс. Әр оқушыға тапсырма беріледі, оны
Мұғалім әрбір баланың жұмысын, әсіресе сабаққа ынтасы төмен
Баспадан шыққан тапсырмалар, жұмыс дәптерлері өте пайдалы.
Бағдарламалық оқыту - жеке жұмысты ұйымдастырудың өте жақсы
Ол оқушының бағдарламадағы материалды меңгеруіне керекті жұмыстарды жақсы
Алғашқыда оқушы үлгіге, нұсқауға қарап жұмыс істейді, оқу
Жеке жұмыстарды оқушы оқу материалын өз бетімен оқи
Танымдық іс-әрекетті топта ұйымдастыру:
Топтағы оқушылардың саны жұмыстың мазмұнына және сағатына байланысты
Кезендері:
• топтық тапсырманы орындауға оқушыларды
• топта оқу міндеттерін орындау
• оқу тапсырмаларын орындау үшін
• мұғалімнің бақылауы мен топтың
• оқушылардың бір-бірінің оқу жұмыстарын
• мұғалімге нәтижелерді айту, оның
• топтың, сыныптың жұмысына баға
• үлгерімі әр түрлі оқушыларды
Әрбір оқу пәні бойынша бір оқу тоқсаны, жарты
Тапсырма бірдей де, әр түрлі де беріледі. Жұмыстың
Сабақты жоспарлау және оған әзірлену кезеңдері:
• бөлімдерді тақырыптарға бөлу, әр
• бағдарлама, әдістемелік құрал, мектеп
• тақырыпты ашуға керекті мәліметтерді
• негізгі материалды, дәлірек айтсақ
• сабақтың құрылымын, типін, мақсатқа
• тақырыптағы мәліметтердің басқа тақырыптағы
• сабақтың барлық кезеңінде мұғалім
• сабаққа керекті дидактикалық құралдарды,
• техникалық оқыту құралдарын тексеру;
• мұғалім тақтаға жазатындарын, салатын
• сабақта орындалатын өздік жұмыстардың
• білім, іскерлік, дағдыларды бекіту
• білім, іскерлік және дағдылары
• үй тапсырмасының мазмұнын, көлемін,
• сабақтың қорытындысын шығару әдіс-тәсілдерін
• тақырып бойынша сыныптан тыс
• сабақтың барысын талапқа сай
Сабақтың тиімділігіне бір-бірімен тығыз байланысты екі жағдай әсер
Мұғалімнің сабаққа әзірлігінің үш кезеңі бар: диагностикалық, болжау,
Жобалау - Бұл сабақтың қалай өтетіні туралы жорамалдар.
Қандай сабақ түрі болмасын соның ішінде дәстүрлі емес
2.4 Мұғалімнің сабаққа дайындығы
Қазіргі заман талабына сай тұрғыда құқық және экономика
Сабаққа дайындық мазмұны:
1. Сабақты жоспарлау, жұмыс бағдарламасын жасау.
2. Жеке сабақтарды жоспарлау.
3. Сабақ тақырыбын, мақсатын анықтау.
4. Сабақтың типі мен құрылысын белгілеу.
5. Сабақ мазмұнын анықтау.
6. Білім беру әдістерін белгілеу.
7. Сабаққа керекті оқу құралдарымен көрнекі және техникалық
8. Сабақ кезеңдерінің әрқайсысына жұмыс түрлерін, оны орындауға
9. Бекіту жаттығуларын дайындау.
10. Оқушылардың білімін тексеру және бағалау әдістерін анықтау.
11. Үй тапсырмасын түсіндіру.
12. Сабақтың жоспар конспектісін жасау.
Сабақ жоспарында жазылатындар:
1. Күні.
2. Айы, жылы.
3. Сыныбы.
4. Тақырыбы.
5. Мақсаты.
6. Сабақ типі, құрылысы.
7. Оқыту әдіс-тәсілдері.
8. Көрнекі құралдар.
9. Өздік жұмыстар.
10. Тексеріп, бағаланатын оқушылардың аты-жөні.
11. Қойылатын сұрақтар.
12. Үй тапсырмасы т.б.
Мұғалім оқу жадығатын жан-жақты білу үшін негізгі және
Негізгісі – жаңа тақырыптың мазмұны. Мұғалімнің оқыту әрекеті
Жоспарлау - сабаққа әзірліктің соңғы кезеңі. Оның нәтижесі
Сабақ жоспарының үлгісі:
• сабақтың өтетін уақыты, тақырыптық
• сабақтың тақырыбы, сабақ өтетін
• оқушыларды оқыту, тәрбиелеу, дамыту
• сабақтың құрылымы, оның кезеңдері
• оқу материалының мазмұны;
• әрбір сабақтың бөлігіндегі жұмыстың
• сабақ өткізуге керекті оқу
• үйге тапсырма.
Құқық сабағынан дәстүрлі емес конференция сабақ түрі:
Сабақтың тақырыбы: «Билер соты»
Сабақтың мақстаты: ХХғ.дейін қазақстардың өзіне тән бірегей дәстүрлі
Сабақ түрі: Конференция сабақ
Кіріспе сөз: 1.ХІХғ.бас кезіне дейін қазақ халқының өздеріне
І. Билер. Билер соты рөлі.
ІІ. Куәләр
ІІІ. Ант ішу
ІҮ. Жаза түрлері
Ү. Барымта
ҮІ. Патша өкіметінің билер сотына қысымы
Мұғалімнің кіріспе сөзі.
«Жеті жарғы» Тәуке хан өмірі мен қызметі.
Заң: кеше және бүгін.
Ә.Бөкейханов шығармалар жинағы. Одан «Алаш» партиясының алғашқы бағдарламасын
ІІ.Қазақстан Республикасының конституциясы қабылданған жылы, бөлімі, баптар туралы
«Алқабилер» туралы заң ақпарат беттерінен.
Ой-түйін (мұғалімнің қорытындысы)
Тест тапсырмалары орындалды.
«Би», «Сот» сөздерінің мағынасының түсіндіреді.
Үш оқушы шығып орындайды.
10.Қорытындылау негізінде крассворд шешкіздім:
1. «Жеті жарғы» авторы кім? (Тәуке)
2.Адам негізін құрайды не? (Қоғам)
3.Кісі өлтіргенде төлейтін төлем? (Құн)
4.Мемлекеттің тірегі, қорғаушысы? (Әскер)
5. Мал – мүлкін тартып алу? (Барымта)
6. Жаза түрі? (Айып салу)
7. Адалдықты білдіру? (Ант)
8.Айыптыны көрген адам? (Куә)
9. Патша тиым салған? (Цензура)
10. Әділдік айтушы? (Би)
11. Өлімнен күшті нәрсе? (Ұят) [7.62бб]
Экономика сабағынан дәстүрлі емес іскерлік ойын сабақ түрі:
Сабақтың тақырыбы: «Білім іске айналғанда ғана ол күш
Сабақтың мақсаты: 1.Маркетинг және менеджмент негізінде экономиканы дамытуда
2.Курсты оқу барысында алдағы өмірде экономикалық дамуына үлес
3.Н.Ә.Назарбаевтың жолдауында атап көрсетілгендей өз елінің болашағы
Сабақтың түрі: Іскерлік ойынға негізделген дәстүрлі емес қорытынды
Көрнекілігі: Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың жолдауынан үзінді, плакаттар, бүклеттер және
Пәнаралық байланыс: Бухгалтерлік есеп теориясы, кәсіпорын экономикасы, экономикалық
Сабақтың барысы:
І.Ұйымдасытру кезеңі:
ІІ. «Білім іске айналғанда ғана, ол күш болып
Бүгін біз сіздермен «Білім іске айналғанда ғана, ол
Сіздер өздеріңіздің білімдеріңізбен нарықтық экономика жағдайындағы еліміздің дамуына
Міне, осы сабақ нәтижесі сіздердің теориялық білімді
Сабаққа топ студенттерінен құрылған 2 ірі кәсіпорын ұжымы
Олар: 1-ші кәсіпорын: ЖШС «Ақ нәр»
2-ші кәсіпорын: ЖШС «Достық»
Студенттерге төмендегідей үй тапсырмалары берілген болатын:
Кәсіпорын басшылары өз кәсіпорындарына қысқаша сипаттама дайындау.
Кәсіпорындағы жұмыста үлкен жетістікке жету үшін – ұжымды
Өнімді жарнамалау, тауарларды нарыққа шығарудағы ұжым қызметі.
4-ші және 5-ші, 6-шы тапсырмалар осы дәрісханада беріледі.
Басшыларға өздерінің кәсіпорындарын алдағы 5 жылдан кейін қалай
Менеджерлерге – әр түрлі ситуациялық есептерді таңдау.
Маркетологтар өздерінің қарсы отырған ЖШС (Ақ нәр) және
Студенттер білімін бағалау әрбір кәсіпорын өз жұмыстарын аяқтағаннан
2000 теңге – өте жақсы; 1000 теңге –
Жаңа сабақ
1.Осыдан жүздеген жылдар бұрын Лао – Цу деген
Әр кәсіпорынның президенті: Әрбір кіәсіпорынның мамандарына 10 минуттан
Кәсіпорынға қысқаша мінездеме беру;
Кәсіпорынның атрибуттарына сипаттама беру (эмблема, және т.б.)
2. «Өндіріс нәтижелерінің өсуі – ол фирмалар мен
3.Өнер алды – бірлік,
Ырыс алды тірлік. (Абайдың 6-шы карасөзінен)
«Мұқтаждық, қажеттілік сұрау салу, тауар айырбас, мәміле және
Әрбір кәсіпорын өз өнімдері туралы қысқаша сипаттама береді;
Тауарды нарыққа шығару жолдары. (10 мин.уақыт беру)
Елбасы Н.Ә Назарбаевтың халыққа жолдауында: «Біз еліміздің зерделі
4.Кәсіпорын президенттері өздеріңіздің кәсіпорындарыңыздың алдағы 5 жылдан кейін
5.Әрбір кәсіпорын менеджерлеріне ситуациялық есептер, 5минуттан уақыт беріледі.
6. Маркетологтар тапсырмасы – ол өздерінің қарсы отырған
7.Кәсіпорын мамандары жарнамаларын дайындап болғанша сіздермен бізге «Бой
8.Елбасы Н.Ә.Назарбаев халыққа жолдауында «Өндіріс – өнеркәсіптерімізді жетілдіру,
Сол сияқты бізде болашақта гүлденген Қазақстанды көргіміз келеді,
Сабағымыздың соңғы сөзінде елбасымыз Н.Ә.Назарбаевтың халыққа жолдауымен аяқтағым
Сабақты талдаудың мақсаты:
• Оқушылардың білім, іскерлік және
• Мұғалімге нұсқаулар беру.
• Педагогикалық шеберлікке жетуге көмектесу.
• Мұғалімнің жетістігі мен кемшіліктерінің
• Мұғалімнің атқаратын жұмыстарын белгілеу.
Сабақты өткізу деңгейлері:
• Жақсы: Мұғалімнің сабақ мақсатына
• Өте жақсы: Мұғалімнің оқушыларды
• Орташа: Оқушылардың білімін және
• Төменгі: Оқушылардан өткен тақырыпты
Қорытынды
Соңғы уақытта білім беруді оқушыларды жеке тұлға есебінде
Жоғарыда келтірілген зерттеулер нәтижесінде оқушыларға экономикалық және құқықтық
Н.В.Силькиннің пікірі бойынша оқушыларға экономикалық білім беру құралдарының
Қазіргі кезде мектеп тәжірибесінде сабақтың қалыптасқан дәстүрлі түрлерінен
Құқық және экономика пәндерін оқыту проблемаларын шешу үшін,
Қорыта айтқанда оқушыларды экономикалық, құқықтық білім негіздеріне нәтижелі
Панорамалық сабақ – сабақ элементтерінің көрінісін іске асыру
Саяхат сабақ – танымдық қабілетін дамыту.
Семинар сабақ – оқушының білімін тереңдету.
Жарыс сабақ – оқушылар ойларының жетіктігін байқау.
Конференция сабақ – іскерлігі мен танымдық белсенділігін қалыптастыру.
Сынақ сабақ – білім мен дағдысын бір жүйеге
Диспут сабақ – білімі мен дағдысын қалыптастыру.
Ойын, жұмбақ – оқушылар зейінін дамыту.
Сахналау сабағы – оқушылар шығармашылығын дамыту т.б.
Яғни, корыта айтқанда дәстүрлі емес сабақтар қазіргі кезде
Қолданылған әдебиеттер тізімі
Ж.Әбиев, С.Бабаев, А.Құдиярова «Педагогика» Дарын – Алматы –
М.Жұмабаев. Педагогика. - Алматы: Ана тілі, 1992. -160
http://www.kitaphana.kz/en/articles/abstracts-in-kazakh/236-pedagogika/3235-dastyrli-emes-sabak.html
«Экономка негіздері» № 2-3, 2010ж. (34-35 бб)
«Экономика негіздері» № 1, 2009ж. (13-14 бб)
М.Бакирова, «Оқыту – тәрбиелеу технологиясы» 3.2010ж.
Қ.Саркина, «Конференция сабақ», «Оқыту – тәрбиелеу технологиясы»3.2010ж.(62б.)
Л.Тоқтарғазина «Іскерлік ойындар», «Оқыту – тәрбиелеу технологиясы» 1.2010ж.(20б)
Ж.Нұсанова, «Сайыс сабағы», «Оқыту – тәрбиелеу технологиясы» 1.2010ж.
Б.Ә.Мамедалиева «Экономика оқытудың иновациялық тәсілдері», «Оқыту – тәрбиелеу
«Экономическая теория в школе» книга для учетелей. «Финикс»
12.Бабанский Ю.К.. Методы обучения в современной общеобра-зовательной школе.
13.Педагогика. Учебное пособие для студентов педагогических вузов и
Г.Қ.Нұрғалиева. Педагогиканық логикалық-құрылымдық курсы, - Алматы, 1996.
Оконь В. Введение в общую дидактику. - Москва:
16.Асанов Н. Университеттік білім беру жүйесіндегі оқу үрдісін
Бейсенбаева А.А. Пәнаралық байланыс негізінде оқу процесін ұйымдастыру
Информатизация системы образования. - Астана, 2001, 22 –
19.Непрерывное образование: состояние, проблемы и перспективы. - Алматы,
20.С.И. Гессен Основа педагогики/ отв.ред. П.В. Алексеев. -
21.Е.И. Машбиц. Психологические основы управления учебной деятельностью /
Профессиональная компетентность учителя как условие развития системы образования.
23.Білім. Образование. Білім беру бағыттарын дамыту және компетенция.
2