АЗАТТЫҚ ЖЫРЫНЫҢ АҚТАҢГЕРІ
(Дулат Бабатайұлы шығармашылығындағы дәстүр мен
жаңашылдық хақында)
Қазақтың ұлттық Ренессансының басы Абай Құнанбаев,
Дулат ақын шығармашылығы біз «Зар заман
Әдебиеттегі дәстүрдің қалыптасуының бір парасы мазмұн
Адасқан күшік секілді,
Ұлып жұртқа қайтқан ой.
Өкінді жолың бекінді,
Әуре болма оны қой! –
дейді.
Мұнда «адасқан күшік» дегені бұрыннан, қазақтың
Осы конференцияда «Дулат ақын мұрасынан» деген
Әдебиеттанушы ғалым С.Негимов: «Ақын ойының осы
Дулат:
Мөңіреп жұртқа ой қайтты
Бұзауы өлген сиырдай.
Адасқан күшік секілді
Ұлып жұртқа қайтқан ой.
Халықтың көркемдік-эстетикалық ойлау жүйесіне серпін қосқан,
Сонымен М.Базарбаев айтқан «тынымсыз, мазаң ойдың,
Жалпы Дулат шығармашылығын өз замандастарынан ерекшелендіріп
Академик Қ.Жұмалиев Дулатты өзінен бұрынғы және
Қ.Жұмалиев атап көрсеткен екінші ерекшелігі –
Дулат ақынның тағы бір жаңалық енгізген
Жетім баладан ел қамын жейтін дулығалы
Еспембеттей ер қайда,
Ер күтетін ел қайда? –
деген жолдар ХІХ ғасырдағы қазақ поэзиясының
Сөзімізді түйіндесек,
Жыршының аты жыршы ма,
Әркімнен өлең жаттаса?
Сөз – жібек жіп, жыр –
Айшығы айқын көрінбес,
Өрнексіз қылып баттаса, –
деп өлеңге жоғары талап қоя білген,
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Тілешов Е. «Алаштың» жолы //«Алаш
2. Сыздықова Р. Дулатты танып болдық
3. Әдеби мұра және оны зерттеу.
4. Бабатайұлы Д. Шығармалары мен
5. Әдебиеттану терминдерінің сөздігі. Семей-Новосибирск:
6. Өмірәлиев Қ. Қазақ поэзиясының жанры
«Алаштың» жолы – сонау қазақ хандығы
Ербол Тілешов