Дипломдық жұмысты атқарушы тобынын
Студенті ______________________ дайындаған диплом жұмысына
РЕЦЕНЗИЯ
Диплом жұмысының тақырыбы: «Балалар кітапханаларында оқырмандарға қызмет көрсетудегі қарым-қатынас
Ұсынылып отырған дипломдық жұмыс қазіргі балалар кітапхананың орны, оның
Қазіргі балалар кітапханалары мемлекеттік саясатты белсенді жүргізушілер, көптеген бағыттар
_______________ жұмысында қазіргі күндері балалар кітапханаларында дәстүрлік кітапханалық қызметін
Диплом жұмысын дайындаушы студенттің шешімі балалар кітапханасының мәдениет дамуынын
Ескерту ретінде материалдар көлемі өте мол.
Атқарылған дипломдық жұмыс мамандық бойынша дипломдық жұмыстарға қойылған талаптарға
Диплом жұмысының жетекшісінің пікірі
Студент __________________ дипломдық жұмысының тақырыбы: «Балалар кітапханадарында оқырмандар қызмет
Студент дипломдық жұмыста балалар кітапханаларында оқырмандарға қызмет көрсетудегі қарым-қатынас
Балалар кітапханаларында бұқаралық жұмыстардың түрлерін, баланың оқырман болып қалыптасуын
Дипломдық жұмыстың құрылымы кіріспеден. Екі тараудан, қорытынды мен пайдаланылған
Жұмыстың теориялық-тәжірибелік маңыздылығы «кітапханатану», «кітапханада оқырмандарға қызмет көрсету» курстарын
Жұмыстың ғылыми болашағында қазіргі кітапханалардағы оқырмандарға қызмет көрсетудегі қарым-қатынас
Диплом жұмысын орындау барысында барлық қойылған міндеттерді толық орындаған.
Жетекші:
«__»__________ 20__ ж.
Диплом жұмысы жайында кафедра қорытындысы.
Диплом жұмысы тексерілді______________________________________
______________________________________________________________
Мемлекеттік емтихан комиссияға бұл жұмыс қорғауға жіберілді.
Мазмұны
Кіріспе..............................................................................................................3
I Тарау. Балалар кітапханаларында оқырмандарға қызмет көрсетудегі
қарым - қатынас аспектілері және оны шеіпу жолдары............................ 9
1.1. Балалар кітапханаларында оқырмандарға қызмет көрсету
аспектілері.....................................................................................................15
1.2. Балалар кітапханасындағы бұқаралық жұмыстардың
түрлері...........................................................................................................30
II Тарау. Баланың оқырман болып қалыптасу мәселелері және оларды
шешу жолдары..............................................................................................38
2.1. Баланың оқырман болып қалыптасуына творчестволық оқу арқылы
кітапхананың атқаратын ролі......................................................................41
2.2. Балалар кітапханасы және оқу мәдениетін дамыту............................56
2.3. Кітапханашы мен оқырман арасындағы өзара қарым-қатынас
психологиясы...............................................................................................75
Қорытынды..................................................................................................93
Пайдаланған әдебиеттер тізімі..................................................................95
Қосымшалар.................................................................................................98
Кіріспе
Зерттеудің көкейтестілігі: Балалар кітапханаларында қызмет көрсетудегі қарым-қатынас аспектілері баланың
Балалар кітапханаларының негізгі функциялары жас ерекшелік категорияларын сақтап қызмет
Негізгі функциялар арқылы балалар оқуын ұйымдастыру. Осы көкейтесті мәселелерді
Дегенмен қазіргі таңда заман талабына сай балалар кітапханаларында оқырмандарға
Осыған байланысты балалар кітапханаларында оқырмандарға қызмет көрсетудің аспектілерінің ғылыми-теориялық
Зерттеудің мақсаты: Балалармен жұмыс жүргізетін кітапханашылардың негізгі функциялары арқылы
Зерттеудің объектісі: Республикалық, облыстық, қалалық, аудандық кітапханаларының қызмет көрсету
Зерттеу пәні: балалар кітапханаларында ақпараттық қызмет көрсетудегі оқырман мен
Зерттеудің ғылыми болжамы: Оқыту процесінде балалар кітапханаларында оқырмандарға қызмет
- Оқу материалы мазмұнының тәрбиелік мүмкіндіктері;
а) Балалар оқуына әсер ететін басқа мекемелермен (мектепке дейінгі
ә) Оқырмандарда оқуға жауапкершілік және қызығушылықты тәрбиелеуде қазіргі оқыту
Оқу мәдениетін ең алдымен балалар үшін әртүрлі ақпарат көздерінің
Деректі көздері: Республикалық, обылыстық кітапханалардың жоспары, жылдық есебі, каталог,
«Бегалинские чтения: « Дети как читатели» А: 2003. С.
Зерттеудің міндеттері:
1. Балалар кітапханаларында оқырмандарға қызмет көрсету аспектілері;
2. Балалар кітапханасында бұқаралық жұмыстардың түрлері;
3. Баланың оқырман болып қалыптасуына творчестволық оқу арқылы кітапхананың
4. Балалар кітапханасы және оқу мәдениетін дамыту;
5. Кітапханашы мен оқырман арасындағы өзара қарым-қатынас психологиясы.
Жетекші идея: Балалар кітапханаларында оқырмандарға қызмет көрсетудің баланың оқырман
Зерттеу көздері: Зерттеу проблемасы бойынша философтардың кітапханатанушылар мен библиогрфтардың
Зерттеу әдістері: Зерттеу проблемасы бойынша кітапханатану және библиография деректеме
Зерттеудің ғылыми жаңалығы:
1. Балалар кітапханаларында оқырмандарға қызмет көрсетудің қарым-қатынас аспектілерін қалыптастыруды
2. Балалар кітапханаларында оқу мәдениетін қалыптастырудың мазмұны, құрылымы анықталып,
3. Баланың оқырман болып қалыптасуы мәселелері айқындалды.
4. Кітапханашы мен оқырман арасындағы өзара қарым-қатынас аспектілерінің психологиялық
Зерттеудің практикалық мәнділігі: Зерттеу жұмысының нәтижелері жалпы білім беретін
Қорғауға ұсынылатын қағидалар:
- Кітапханаларда кітапханашымен оқырманның қарым-қатынас аспектілері;
- Балаларға қызмет көрсетуде бұқаралық жұмыстардың түрлері;
- Балалар кітапханаларында оқу мәдениетін дамытудың жолдары;
Балалар кітапханаларының қарым - қатынас аспектілері;
Дипломдық жұмысының құрылымы:
Кіріспеден, екі тараудан, қорытындыдан, пайдаланылған әдебиеттер тізімінен және қосымшадан
Кіріспе бөлімде зерттеудің көкейкестілігі, мақсаты, обьектісі, міндеттері, зерттеу болжамы,
«Балалар кітапханаларында оқырмандарға қызмет көрсетудегі қарым-қатынас аспектілері және оны
«Баланың оқырман болып қалыптасу мәселелері және оларды шешу» атты
1. Кітапханадағы балалар оқуын ұйымдастырудың маңызды аспектілері.
Жүйелі тәсіл тұрғысынан алғанда, кітапханада балалар оқуын ұйымдастыру келесі
- баланың психологиялық, интеллектуалды және мәдени дамуы (ықылас, ес,
- балалармен жұмыс жүргізетін (ақпараттық, білім беретін, бос уақытын
- кітапханалық жұмыс түрлері (жеке және көпшілік; көрнекі және
- кітапхана бөлімдерінің құрылымы (абонемент, оқу залы, АББ, компьютерлік
- балалар оқуына әсер ететін басқа мекемелермен (мектепке дейінгі
Әрине, бұл балалар оқуын координациялау жүйесінің болуы мүмкін аралықтарының
Аталмыш жұмыстың мақсаты – балалармен жұмыс жүргізетін кітапханалардың негізгі
Ақпараттық функция. Бұл функция аясында, ең алдымен, балалар үшін
Негізгі функциялардың аралығындағы балалар оқуын ұйымдастыру.
Балалар оқуын ұйымдастыру дегеніміздің өзі қиын да көп қырлы
Жүйелілік объектілер мен құбылыстарды жүйе ретінде яғни, өзара тығыз
Көрнекілік үшін кез-келген зерттелетін жүйені копомиемді кеңістіктегі фигура ретінде
Жүйелілікті қолдану негізінде мәселені шешудің типтік алгоритмі 3 кезеңнен
Бірінші кезең – қарастырылып отырған мәселені моделдейтін жүйенің тізбегі
Екінші кезең - әрбір аралықты талдау, осы аралықтағы мәселелердің
Үшінші кезең - әр жеке инновацияның жүйенің осы және
Өзара байланысты тіркеу, соның ішінде жеке инновациялар шеңберіндегі қарама-қайшы
Ақпараттық ресурстың кең таңдауы бар жағдайда жас оқырмандарды ақпараттық
Балалар кітапханалар мәселелерінің зор қиындық тудыруы олардың ақпараттық мекеме
Бүгінде кітапхана тек түрлі құжаттарды алу көзі ғана емес,
Балалар кітапханасы білім беру, өзін-өзі тәрбиелеу, шығармашылық, бос уақытын
Ең алдымен, ыңғайлы ақпарат алу жүйесін құру, сосын барып,
Өспелі ақпарат көлемі, әртүрлі баспа өнімдері санының артуы, видео,
Олардың қолдану тиімділігі сқұранымдарды болжауға, АБА-ты жақсарту жұмыстарын жоспарлауға,
Оқырманның ақпараттық іздеу қабілетін жаттықтыру баланың кітапханаға келген негізгі
Балалар кітапханалары функцияларының негізгілерінің бірі – білім берушілік.
Оны былайша сипаттауға болады:
- біріншіден, жалпылық және әмбебаптық, өйткені, оқу, онсыз қоғамда
- екіншіден, базалық ретінде, себебі, оқырмандық қызмет, басқа қызмет
- үшіншіден, өзгермейтін ретінде, әйтпесе ұрпақ ауысымы шексіз және
Біздің ғасырымызда бала кезден бастап толыққанды оқырман болып үлгерулеріміз
Осы функцияны орындау бағыттарының бірі балалар оқуын ұйымдастыруға қатысты
Білім берушілік функцияны орындау барысында, кітапхана көркем әдебиетке деген
Егер бұрын баланың кітап мәдениетіне аралау дәрежесі, негізінен, ата-анасының
Әлеуметтік және мәдени дифференциялар (бөліністер) оқу ісіне әсер етпей
Бұл элиталық деңгейдегілердің қажеттіліктерінің қиындауына, ал әлеуметтік аз қамсыздандырылған
Мектеп оқырмандық қызметке жеткіліксіз дәрежеде әсер ететіні баршаға мәлім.
Алайда, оқырманның даму процесінде мектеп теріс әсер етеді деп
Инновациялық білім беру: колледждер, лицейлер, мысалы гуманитарлық ғылымдарды тереңдетіп
Кітапханалар сұранымдарды орындау, маркетингтік зерттеулер жүргізу, өз қызметіне талдау
Білім беру мекемелері балаға тек мектеп бағдарламасы аясында жүретін
Соның өзінде, балалар кітапханасына 2 түрлі типтегі функцияларды орындауға
Кітапхана және білім институттары қарым - қатынас аспектілері
«Мәдениет туралы» Қазақстан Республикасының Заңы кітапхана ісін ақпараттық, білім
«Қазақстан Республикасындағы кітапханалар ісі туралы ережесі» (29 наурыз 1996
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңында басты мақсаты ретінде мыналар
Өкінішке орай, мектептен тыс ұйымдардың қатарында кітапханалар жоқ. Кітапханалар
Білім тек қана оқу орындарында ғана емс, сондай -
Кітапханалар біздің білімімізге не береді және білім оқу сұранысын
Ақпараттық, білім орталықтарының, құқық орталықтарының әлеуметтік бейімдеу орталықтарының жоспарын
Балалар оқуы: мәселелері мен шешу жолдары.
Францияның белгілі жазушысы Марсель Пруст оқуды сиқырлы кілт деп
Кітаптың қабылдануын толық қарастыру қажет.
Оқушы мәтін, мазмұнын қабылдайды, оқып отырған мәліметті өзіне алады,
Осылайша, қабылдау объект көлемінен ауқымды болады.
Балаларға білім берудегі кітапханалардың ролі.
(Шымкент қаласының оқушыларына жүргізілген микрозерттеу бойынша)
Қанша адам сонша пікір.
Біз кітапты тілге тиек еткенде бір ғана нәрсе ойға
Алынған жауаптар тақырыпқа ауқымды қарауға мүмкіндік береді.
Бірінші сынып оқушылары. Бұл ерекше топ. Балалар енді —
Екінші топқа 2 - ші және 4 - ші
Үшінші топ - 5 - ші, 6 - шы
Және ең соңғысы төртінші топ жоғары сынып оқушыларын біріктіре
Балаларды оқуға тартудың жаңа заман әдістері.
Бүгінгі күні балалар кітапханасы жан-жақты дамыған, мүмкіндіктері кең, көп
Біз кітапхана жұмысының іс-тәжірибесіне көбірек, тереңдеп ой жүгірткен сайын,
- іздемпаздығы
- жаңашылдығы
- біліктілігі болып отыр.
Міне бүгінгі Ы.Алтынсарин атындағы ОБК-ның уақыт талабына үндесе отырып
Кітапханаға баланы кітап оқуға тартудың әдістері бүгінде күрделі комплексті,
Жүйелі әдістер деп отырғаным кітапханада балалардың кітап оқуын ұйымдастыру,
1. Баланың психологиялық, интелектуальдық және мәдени дамуы көрсеткіштері (логикалық
2. Балалармен жұмыс істейтін кітапханалардың негізгі қызметтері (ақпараттық, білімділік,
3. Оқырмандардың жас ерекшеліктері.
4. Кітапханалық жұмыстың түрлері (жеке және көпшілік, көрнекілік, реклама
5. Кітапхананың құрылымдық бөлімдерінің өзара тығыз ынтымақтастық мақсатта жұмыс
6. Балалардың кітап оқуына оң ықпал ететін мекемелермен өзара
7. Ата-аналармен жұмыс.
8. Жүйелі тұрғыда кітапханашылардың кәсіби деңгейін көтеру.
Енді кітапхана қабырғасында атқарылып жатқан түрлі бағыттағы жұмыстарды пайдалана
1. Баланың психологиялық, интелектуальдық және мәдени даму көрсеткіштері.
- бұл баланың кітап оқу мүмкіндігін қарастыра отырып, қызығушылығын
Біз баланың өсу жолына, қоршаған әлемді тани білуге, азаматтық
Соңғы жылдары кәсіби басылымдарда айтылып жүргендей психологиялық зерттеу жұмыстары
- мектептегі оқу процесінде берілген білімнің іс-жүзінде пайдалану кезінде
Зерттеу базасы кітапхананың қызмет көрсету бөлімдері болды.
Жалпы сұранысқа 319 оқырман (1,5%) қатысты. 319 респонденттің 67%
Респонденттің 57% сүраныстағы әдебиеттердің барлық уақытта орындалатынын, 8% сирек,
200 респондент өздерінің қызықтыратын әдебиеттердің жеткілікті екенін, ал 37%
161 респондент (50%) біздің іс-шараларға қатысқан, 104 (32%) іс-шаралар
Ал кітап көрмелерінің маңыздылығы мен мақсаттылығы туралы сұраққа 193
Кітапхана несімен ұнайды деген сұраққа - қызмет көрсетуі, жайдың
Ұнамайтындығы: - оқу залындағы орынның аздығы, кезектің көп болатындығы;
- фантастикалық жанрдағы, абономенттегі мектеп бағдарламасына көмекші әдебиеттердің, және
Келесі бір осындай зерттеу жұмысы өткен 2006 жылы облыстық
Сұранысқа қатысқандардың 87% пайызы ауыл кітапханаларының оқырмандары.
Барлық респонденттер ауылға кітапхананың қажеттілігін көрсете келіп, кітапхана бүгінгі
Кітапхана жұмысындағы не ұнайды? - деген ашық сұраққа негізінен:
- кітапханашының жауапкершілігі
- кітап таңдаудағы көмегі
- көпшілік іс-шаралар өткізуі деп жауап алынған Не ұнамайды?
- кітапхананың материалдық - техникалық базасы
- жаңа кітаптардың аздығы
- қазақ тіліндегі көркем және сала бойынша әдебиеттердің, балалар
Бұл зерттеудің нэтижесінен біз жергілікті тұрғындардың ауылдағы бірден —
Ал кітапханада өткізілген зерттеу жұмысын тұжырымдай келе, бұл мәселені
Атап айтатын болсақ:
- кітапхананың кітап қорын жетілдіру,
- кітапханада насихат жұмыстарын жандандыру,
- жарнама жүйесін дамыту,
- оқырмандар сұранысын қанағаттандыру жолдарын жетілдіру. Мұнымен қоса кітапхана
2. Балалармен жұмыс істейтін кітапханаларды негізі қызметтерін ақпараттық, білім-беру,
Ақпараттық қызметті - бұл балаларға ең қажетті ақпараттарға -энциклопедия,
Ақпарат көздерін кеңінен дамыту оқырмандардың ақпараттық іздену әдістері маңызды
Міне осылайша кітапхананың негізгі қызметінің бірі білім-беруге өтеміз.
Білім-беру қызметін іске асыруда балалардың көркем әдебиетке қызығу белсенділігін
Кітапханада соңғы 4 жылдың көлемінде «Алтынсаринның қонақжай шаңырағында» атты
Қонақжайға жергілікті ақын-жазушыларымыз, өнер қайраткерлері шақырылады.
Бұл жөнінде толығырақ кітапхананың шығарған «Алтынсаринның қонақжай шаңырағында» -
Тәрбиелеу қызметі.
Ұрпақтан-ұрпаққа ауысып отыратын рухани тәрбие жұтаңдығы психологиялық білімнің және
Кітапханада өткізілетін әрбір іс-шара тәрбиелік тұрғыдан орын алатыны белгілі.
Бұл біздің - кітап таңдауға көмегіміз
- көрмелермен таныстыру
- бірлесіп кітап таңдау және талдау жұмыстары.
Келесі бағыт кітапханада «бос уақытты тиімді пайдалану» қызмет. Кітапхана
1. Бос уақытта баланың еліктейтін әдебиеттерін оқытуды көздеу.
2. Оқырмандар арасында қызықты және пайдалы шығармаларды, қолөнер жұмыстарын
3. Кітапханада өткізілетін барлық іс-шараларға белсене қатысу көздеу (клуб
4. Оқырмандардың жас ерекшеліктері.
Жасөспірім оқырмандардың және балалардың кітап оқуын ұйымдастыруда кітапхана мүмкіндіктерін
Ең бастысы осындай кітаптар кітапхана қорынан орын алып балаларға
Бастауыш класс оқшыларымен жұмыс істеуде олардың әдебиет жанрларына қызығушылығын
Бастауыш класс оқушыларының кітапқа құмарлығын ояту олардың алдағы өмірде
Сондықтан, бастауыш класстардан бастап балаларды түрлі ақпарат көздерін пайдалануға
Әдістемелерді қайталау жүйенің тікелей ерекшеліктеріне және олардың өзара тығыз
4. Кітапханалық жұмыстың түрлері: (жеке және көпшілік, көрнекілік, реклама
Кітапханаға оқырманды баулу да және оқырманмен кітапхана арасындағы тығыз
Кітапханада әрбір ұйымдастырылатын іс-шараны бастамас бұрын оны төмендегідей бірнеше
1. Мақсаттылықты көздеу.
2. Жоспарлау.
3. Ұйымдастыру және даярлау.
4. Іс-шараны тікелей жүзеге асыру.
5. Күтілетін нәтижелер.
Бүгінде біздің оқырмандарымыздың өздері қабылдауына бағытталып жүргізілген іс-шаралар емес,
Кітапхананың іс - тәжірибесіндегі жандандырып түрлендіре отырып өткізіп жүрген
Ы.Алтынсарин кітапханасында соңғы 3 жылдың көлемінде «Болашақ тұтқасы -
1. Бәйге.
2. Полилот.
3. Көкпар. (тіл проблемасы)
4. Егер мен .... (белгілі бір тақырыпта, әкім болсам
5. Ғажайып 7 пән (пән аралық жарыс)
6. Шешендік өнер (қоғамның өзекті мәселесін тақырыпқа алу) Кітапхана
«СуперОқырман» байқауы. Байқаудың мақсаты оқырмандар арасында озатта, белсенді, іскер
5. Кітапхананың құрылымдық бөлімдерінің өзара тығыз ынтымақтастық мақсатта жұмыс
Балалардың кітап оқуын ұйымдастырудағы тағы бір өзекті мәселе кітапхана
Оқу залы - ақпараттық - библиография бөлімі;
- кітап сақтау және өңдеу бөлімі;
- көпшілік іс-шаралар секторы.
6. Балалардың кітап оқуына оң ықпал ететін мекемелермен өзара
ОБК - схемаға сипаттама беру. (схема тарату)
1. Мектептер, лицейлер, гимназиялар, пансионаттар. Мектептермен арнайы келісім шарт
- Оқушылардың іс-шараларға қатысуларын қадағалау.
- Мұғалімдерге көмек.
- Арнайы оқу жылына арналған іс-шара.
- Кітапханашылармен байланыс.
2. Балабақша:
- көшпелі кітап беру пунктері;
- тәрбиешілермен;
- іс-шараларға қатыстыру.
3. Жергілікті басылымдар, телестудиялар, реклама жүйесі.
4. Оқушылардың шығармашылық үйлері:
- обл., қалалық оқушылар сарайлары;
- обл., қалалық сауықтыру орталықтары;
- обл., экологиялық орталық;
- Ассо. Юнных лидеров (жас лидерлер ассосациясы);
- Дебат орталығы.
Барлығы балалардың бос уақытын тиімді пайдалануға көзделінген.
5. - Арнайы жабық балалар мектебі;
- Қалалық кәмелеттік жасқа толмаған балалар инспекциясы.
6. Ұлттық мәдени орталықтар;
- қаладағы мәдени орталықтармен байланыс
7. Қаладағы кітапханалар
- мектеп және т.б. кітапханашылар;
8. Кітап сататын ұйымдар
- қорды жетілдіру, жаңарту;
9. Жергілікті әкімдер.
- қалалық, облыстық әкімдер жұмысы,
- бұл әсіресе ауылдық жерде маңыздырақ.
7. Ата - аналармен жұмыс істеу
- Баланы құрсақтан тәрбиелеу (кәсіби басылымдарға сүйене отырып)
- Л.Н.Лукзенің «Ата - аналарға арналған» статьясына тоқталу. М.К.
«Ата-аналарға арналған кеңес» - буклет:
- балалар поликлиникасы
- балалар - бақшасы
- перзентхана.
Әсті осылардың нәтижесі болу керек соңғы кезде жас ата
«Театр киім ілгіштен басталады» демекші, баланы кітап оқуға баулу
8. Жүйелі тұрғыда кітапханашылардың кәсіби деңгейін көтеру.
Бүгінгі таңда кітапханашылардың кәсіби шеберлігіне, білік өрісіне, зиялылық және
Біздің кітапханада қызметкерлердің білім жетілдіру жүйесі төменгі бағыттарда жүргізіледі:
- ғылыми әдістемелік кеңес;
- кәсіби шеберлік мектебі;
- әдеби дастархан (кітапханашының ой-өрісін кеңейту);
- компьютерлік сауаттандыру мектебі;
Бұнымей қоса (Эффективный библиотекарь) «жігерлі кітапханашы» курсы келесі 3
- қызметкерлерді басқару;
- басқару және жоспарлау;
- өзін-өзі басқару;
- кәсіби мобильдік (кітапхана қызметкерлерінің инновациялық және жаңа өзекті
Уақыт өзгерген сайын кітапхана саласындағы қызметте оның әдістері мен
Егемен еліміздің ертеңі - бүгінгі жас ұрпақ киелі шаңырақ
Бүгіндегі атқарылар әрбір іс-шара бүгінгі күннің уақыт талабымен сабақтасып,
2. Балалар кітапханасындағы бұқаралық жұмыстардың түрлері.
Бала біздің болашағымыз. Қазақстанның бүгінгі мен болашағы жастардың еншісінде.
Баланы бастан десек кітапхана саласында әсіресе, балалар кітапханасына көбірек
Кітапханаға оқырманды баулу да және оқырманмен кітапхана арасындағы тығыз
Бұқаралық іс-шаралар барлық көрнекті және баспа құралдарының жиынтығы арқылы,
Кітапханада әрбір нақтылы жағдайға байланысты оқырмандар аудиториясының белсенділігін, кітаптарды
1. Ауызша насихат түрлері
2. Көрнекті насихат
Мен соның ауызша насихат түрлеріне тоқталайын. Алдымен ауызша өткізілетін
1. Ауызша журнал.
2. Дауыстап оқу.
3. Ерлік сағаты.
4. Кітап премьерасы.
5. Портреткеші.
6. Кездесу кеші.
7. Ақпарат күні.
8. Библиография күні.
9. Мүдделестер клубы.
10.Поэзия сағаты.
11.Оқырмандар конференциясы.
Ал енді соңғы кезде жандандырып, түрлендіріп отырып өткізіп жүрген
1. Оқырман бенифисі.
2. Аукцион.
3. Әдебиеттер кафесі.
4. Идеялар жәрмеңкесі.
5. Дебат.
Ал ойын түрінде өткізіліп ңсүрген бұқаралық іс-шаралар:
1. Саяси сайыс.
2. Әдеби сот.
3. Дискотека.
4. Көңілді тапқырлар клубы
5. Әдеби музыкалық қонақ жай.
Кітапхана тәжірибесінде осы бұқаралық іс-шаралардың кез келген түрін өткізуге
Жоғарыда айтқан бұқаралық іс-шаралдың кіші топта да, орта топта
Ал енді осы бұқаралық іс-шараларды ұйымдастырудан төмендегі кезеңдерді алып
1. Мақсаттылықты көздеу.
2. Жоспарлау.
3. Ұйымдастыру және даярлау.
4. Іс-шараны тікелей жүзеге асыру.
5. қол жеткізген нәтижелер.
Міне, осы бағыттарды негізге ала отырып іс-шаралар ұйымдастыр қажет.
1. Балалар мен көпшілік жұмысын өткізуге ең негізгі тек
2. Бұқаралық іс-шараларды жоспарлаған кезде сол кезеңнің әлеуметтік жағдайын
- қоғамдық оқиғаларды;
- мемлекеттік мерекелерді;
- мерейтойлық күндерді;
- өкімет қаулыларын;
- қоғамдық мәні бар идеяларды негізге алу қажет.
Мысалы үшін біздің 2003 жылғы бұқаралық іс-шаралармыздың негізгі бағыттары:
- «Қазақстан 2030»
- «2003-2005 ауылды қолдау жылы»
- «Өткен тарих жолымыз»
- «Отанды сүю - Отанға қызмет ету»
- «Заң және біз»
- «Адамдар арасында өмір сүру де өнер»
- «Жер келер ұрпақ мұрасы»
- «Дені сау үрпақ - қоғам болашағы»
- «Біз және бізді қоршаған әлем»
- «XXI — ғасыр білім мен ғылым ғасыры»
- «Рухани мәдениеттік таным»
Міне, біз осы бағыттарды негізге ала отырып жоспар жасадық.
1. «Болашақ сендердің қолдарында» атты тарауда:
- «Жастай алған білімің, тасқа басқан таңбадай». (шығармалар байқауы).
- «Білім мен байлық, қайсысы артық?» (пікір талас).
- «Замандас, заман талабына лайықтысың ба?» (кәсіпкерлермен кездесу) жоспарланды.
2. «Қоғам мен жастар» тарауында:
- «Жастар мен билік» (әкімшілік адамдарымен кездесу).
- «Кәсіпкерлер мен фермерлерге сенің көзқарасын?» (дөңгелек үстел).
- «Қазақстанның жаңа ғасырдағы қадамы» (ел туралы толғаныс жоспарланған.
Яғни бұқаралық іс-шаралардың тақырыбы оқырмандарды ынталандыра түсетіндей актуальды болуы
Міне, мен балалар кітапханасындағы бұқаралық іс - шаралардың түрлері
Ең алдымен «Ауылым алтын бесігім» бағытында өткізілген іс-шарадан бастаймын.
Өздеріңізге белгілі Елбасы 2003 жылғы негізгі бағыттары туралы Қазақстан
Ауыл туралы жазу да, ауыз толтырып айтуда оңай емес.
Бұл тұрғыда біздің кітпхана «2003-2005 ауылды дамыту жылдарына арналған
Бұл айтысты ұйымдастырудағы түпкі мақсатымыз, түп тамыры ауылдан бастау
Бұл кітапхана ішінде өткізілген жаңа іс - шараның бір
Сонымен бірге биыл ана мен баланы қорғау проблемасының маңыздылығы
өз аудандарыңызда осы орталықпен байланысқа түсіп бүгінгі таңның актуальды
Балалар табиғаттан — ақ ойынға өте құштар. Ол тек
«Тосыннан сөйлеу әдісі»
Бұл ойынды 1 мектеп оқушыларымен емес, мектептер арасындағы оқушылар
Бұл ойынның мақсаты мен алғышарты.
1. Ойын баланы жан - жақты ізденісте жүруіне ықпал
2. Ойынның ұйымдастыру кезеңі.
1) Ұйымдастыру алқасынбелгілеу (актива, клуб мүшелері, т.б.).
2) Өткізілетін мектеппен байланыс.
3) Демеушілер табу.
4) Жарнама (ай бұрын хабарлама жасау).
3. Ал ұйымдастырушы кітапханашының міндеті:
- Кітапхана қорындағы бар әдебиеттерді пайдалана отырып қатысушыларға бағыт
Ал енді «Тосыннан сөйлеу әдісі» ойынының өткізілу тәсіліне тоқталайын.
Мысалы бүгінгі таңның ен; негізгі мәселесі ауыл болғандықтан ауылға
1. Ауыл-2030.
2. Отан - отбасынан басталады.
3. Азаматына қарап — ауылын таны.
4. Өскенімді ел көрсін, игерем халық мұрасын.
5. Байлық көзі - жерде.
6. Елі байдың - жері бай.
Бұл бір ғана тақырып көлемінде яғни, ауыл жайлы. Ал,
1. Мен және әлем.
2. Мен және экология.
3. Мен және экономика.
4. Мен және мәдениет.
5. Мен және білім. Енді ойынды өткізу кезеңі:
1. Біздің әрбір тақырыбымыз белгілі бір түске боялады. Мысалы:
Мен және экология. Мен және экономика — қызыл. Мен
2. Осы түстерге сәйкес тағы да кішкене жүрекшелер дайындалып
3. Ойын барысында кезекпен эр ойыншы бір жүрекшеден алады
4. Тосыннан сөйлеу кезінде қатысушы төмендегілерді ескеруі қажет.
1) тақырыптағы проблеманы дөп басып көрсету керек.
2) осы проблеманың немесе мәселенің себебі неде?
3) шешім - не жасалу керек.
4) салдар - қабылдаған шешімнің зиянынан пайдасы жоғары болатындығын
Міне ойын осылай өтеді.
5. Бұл ойынды бағалаушылар көрермендер. Мақсаты: көрермендердің ықыласын, ынтасын
Көрермен өз бағасын қалай береді:
1. Алдын - ала мүмкіндігінше көрермендерге «жетондар» таратылады;
2. Бұл «жетондарды» әрбір ойыншының нөмірлері жазылған қорапшаларға көрермендер
Қорапшалар әрбір ойыншының алдында болады. Ойын соңында кімде «Жетон»
Бұл ойында күтілетін нәтиже: кітап қорының қаншалықты насихатталғанын қатысушыларымыздың
Міне, мен балалар кітапханасына арналған ойын түрінде ұйымдастырылатын бүдаралық
Кітапхана — адамзат жасаған ақыл — ой қазынасының ең
Балалар кітапханасы - балалар әдебиетінің қазына — қоймасы мектеп
1998 жылдың қазан айында Республикалық кітапханашылар съезі болып өтті.
Кітап оқу, одан ақыл - санаға қажет ләззат, азық
Қазіргі қалыптасқан нарық заманында осынау білім шаңырақтарының өмір сүру
Білім беру саласындағы «төңкерісшіл» жаңалықтарға байланысты көптеген мектептердің, басқа
Жаңа ғасыр табалдырығында салауатты өмір сүруге, жан — жақты
39